IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

18 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> D T Ś w Dąbrowie ???
Leszek
post pon, 06 kwi 2009 - 13:10
Post #221


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT
Mimo, to władze województwa mówią o sukcesie i rozpoczęciu ważnego przedsięwzięcia: Będzie to stanowiło wspaniałe uzupełnienie istniejącego już odcinka zachodniego - stwierdza Łukasz Czopik, Urząd Marszałkowski. Z tym małym zastrzeżeniem, że odcinek zachodni w całości jeszcze nie istnieje, a zakończenie jego budowy ciagle się przesuwa. Ale to już dowód na dalekowzroczność władz, które nieistniejący odcinek już teraz uzupełniają nieistniejącym odcinkiem.


Ciekaw jestem, czy w intencji autora to zakończenie miało być pochlebne czy złośliwe?
Bo jak dla mnie, brzmi prześmiewczo laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 08 kwi 2009 - 10:28
Post #222


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT
A teraz na ziemię. Projektowanie wschodniego odcinka DTŚ-ki do Mysłowic skończy się w 2011 roku. Sama budowa zakończy się 2013 roku. W 2017 roku zakończą się prawdopodobnie przygotowania do budowy odcinka sosnowiecko-dąbrowskiego. A pierwsze samochody przejadą tamtędy najwcześniej w 2020 roku.

Czarno to widzę. Nie ma się co czarować. mellow.gif

Nie ma żadnych szans na wybudowanie tej drogi siłami województwa i gmin. Jeśli nie uda się się tego podrzucić na szczebel krajowy to DTS do Dąbrowy nie powstanie nigdy. mellow.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 27 maj 2009 - 23:06
Post #223


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


DTŚ rusza na wschód. Czy dotrze do Zagłębia?
Tomasz Głogowski
2009-05-27, ostatnia aktualizacja 2009-05-27 22:38

Województwo śląskie przedłuży Drogową Trasę Średnicową do Mysłowic. To pierwszy krok, by w przyszłości DTŚ biegła także przez Sosnowiec aż do Dąbrowy Górniczej.

Gdy w latach 70. powstawała koncepcja budowy DTŚ, nikt nie myślał o przedłużeniu jej na terenie Zagłębia, bo wydawało się, że istniejący układ drogowy na długo wystarczy. Minęło 30 lat. W zachodniej części regionu powstała autostrada A4 i rozpoczęła się budowa A1. Nowych dróg w części wschodniej nie ma, a te, które są, mogą się korkować.

W sprawie przedłużenia DTŚ na wschód nic się jednak nie działo aż do wczoraj, kiedy w urzędzie marszałkowskim podpisano umowę z firmą Grontmij Polska. Przygotuje ona dokumentację dwukilometrowego przedłużenia trasy z Katowic, przez ul. Obrzeży Zachodniej w Mysłowicach, do węzła z autostradą A4.

Ten niewielki łącznik ma kosztować 160 mln zł. Powstanie w ciągu najbliższych pięciu lat i umożliwi w przyszłości przedłużenie Drogowej Trasy Średnicowej w stronę Sosnowca i Dąbrowy Górniczej. Spółka Grotomij zobowiązała się m.in. przygotować dokumentację potrzebną do ogłoszenia przetargu na wykonawcę łącznika oraz wyłonienie inżyniera kontraktu nadzorującego prace. - Choć trwa jeszcze budowa trasy do Gliwic, już musimy rozpocząć skomplikowaną procedurę umożliwiającą połączenie centrum aglomeracji z jej wschodnią częścią - mówił wczoraj marszałek Bogusław Śmigielski i dodał, że inwestycja otrzyma 25 mln euro unijnego dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Władze Mysłowic zadeklarowały 20 mln zł, resztę pieniędzy dołoży województwo.

Niestety, choć pierwszy krok do przedłużenia DTŚ w stronę Sosnowca i Dąbrowy Górniczej został zrobiony, dziś trudno nawet spekulować, kiedy droga będzie gotowa. Problemem są gigantyczne koszty, wstępnie oceniane na 1,6 mld zł! Co gorsza, pieniądze z własnej kieszeni muszą wyłożyć miasta i województwo, bo inwestycja nie może liczyć - tak jak budowa DTŚ z Katowic do Gliwic - na wsparcie z budżetu państwa. Przedłużenie drogi do Dąbrowy Górniczej jest już przedsięwzięciem w pełni samorządowym.

- Mamy nadzieję, że przedłużenie drogi do Mysłowic zdopinguje samorządy. Jeżeli uda się ustalić przebieg trasy przez poszczególne miasta, co ze względu na duże zurbanizowanie nie będzie proste, to przy unijnym wsparciu projekt ma szansę na realizację - zapewnia Ewa Mucha, pełniąca obowiązki dyrektora Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Szacuje się, że na samą tylko dokumentację techniczną miasta muszą wydać ponad 250 mln zł. Roboty budowlane będą dużo droższe.



"Hej mlody junaku, smutek zwalcz i strach. Przeciez na tym piachu za 30 lat, przebiegnie z pewnoscia jasna długa prosta, szeroka jak morze trasa..." dry.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aston
post czw, 28 maj 2009 - 13:39
Post #224


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 173
Dołączył: nie, 10 sie 08
Skąd: Strzemieszyce Wielkie
Nr użytkownika: 1,404
Płeć: Mężczyzna



Moim zdaniem jeśli Dąbrowa ma finansować ten projekt z własnych środków, to lepiej pieniądze przeznaczyć na inne cele, bo obecnie jest dojazd do Katowic, do Mysłowic, do Pyrzowic, więc DTŚ nie jest nam niezbędna, a jak czytałem trzeba 1,6mld złotych aby dotarła do DG, z czego znaczną część będzie musiało wsiąść na siebie miasto, już lepiej przeznaczyć te pieniądze na przebudowę istniejących dróg, będzie w tego więcej korzyści a koszty będą niższe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post czw, 28 maj 2009 - 17:34
Post #225


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(:) @ śro, 27 maj 2009 - 21:06) *
"Hej mlody junaku, smutek zwalcz i strach. Przeciez na tym piachu za 30 lat, przebiegnie z pewnoscia jasna długa prosta, szeroka jak morze trasa..." dry.gif

A jak na moje oko to gdyby za ułamek tych pieniędzy zlikwidować światła na Środuli, k. Makro i k. Reala oraz usprawnić "węzły" (nie pytajcie jak, niech specjaliści np. firma Gronostaj ;) opracują koncepcję) to trasa na Katowice starczyłaby jeszcze na parę lat. Owszem, rano czy po południu ruch tam jest spory ale jakby nie światła to by się jechało zamiast stać - ja tam bym wolał to niż bajanie o DTŚ (prędzej powstanie technologia teleportacji ludzi niż ta trasa laugh.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 28 maj 2009 - 20:33
Post #226


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(aston @ czw, 28 maj 2009 - 13:39) *
Moim zdaniem jeśli Dąbrowa ma finansować ten projekt z własnych środków, to lepiej pieniądze przeznaczyć na inne cele,

Bez obaw - nie ma się co martwić. Bez udziału środków krajowych budowa nigdy nie ruszy. Miasta i województwo nigdy nie udźwigną ciężaru takiej budowy.

Szanse na warszawskie pieniądze są. Ostatnio Kraków zdołał przekonać Ministerstwo Infrastruktury, że jedna z przyszłych obwodnic śródmieścia powinna mieć range drogi krajowej. W związku z tym będzie współfinansowana z budżetu centralnego. Może tym tropem warto iść.

CYTAT(vacu @ czw, 28 maj 2009 - 17:34) *
A jak na moje oko to gdyby za ułamek tych pieniędzy zlikwidować światła na Środuli, k. Makro i k. Reala oraz usprawnić "węzły" to trasa na Katowice starczyłaby jeszcze na parę lat.

Ale o ten ułamek też ciężko bez zdobycia środków dzielonych w Warszawie. mellow.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 02 cze 2009 - 09:08
Post #227


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ czw, 28 maj 2009 - 20:33) *
Ale o ten ułamek też ciężko bez zdobycia środków dzielonych w Warszawie. mellow.gif


Jeśli chodzi o likwidację świateł koło auchana, to akurat nie w kosztach problem - tam są dwa proste rozwiązania, które albo całkowicie zlikwidowałyby (usunięcie świateł i przesunięcie przystanków bliżej przejścia podziemnego, przystanek w stronę Katowic mógłby być na drodze wyjazdowej z parkingu), albo znacznie zmniejszyły blokowanie (z tego, co parę razy miałem okazję obserwować - nie ma tam żadnego w zasadzie okresu opóźnienia dla wzbudzenia zielonego dla pieszych, kilkukrotnie widziałem sytuacją taką, że zielone dla samochodów świeciło się przez jakieś 20 sekund. Wprowadzić odstęp minutowy między kolejnymi zielonymi dla pieszych i od razu przepustowość wzrośnie znacząco).
Tylko że już raz próbowali zlikwidować tam światła i nic z tego nie wyszło, nie wiem, czy pamiętacie, ale pierwotnie to przejście miało być tylko tymczasowym rozwiązaniem do chwili zbudowania przejścia podziemnego, zgodnie z ustaleniami tylko do tego czasu auchan miał utrzymywać sygnalizację. Kiedy skończyli przejście i wyłączyli światła - ludzie się zaczęli burzyć, słać protesty do UM i auchan dla świętego spokoju włączył światła znów - typowo polityczna sytuacja.

Sensowność umiejscowienia przejścia podziemnego to już inna sprawa...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post śro, 03 cze 2009 - 16:47
Post #228


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



DTŚ tak, ale przyjazna miastu
Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl

Doniesienia medialne sprzed kilku dni o rychłym rozpoczęciu budowy odcinka DTŚ z Katowic do Mysłowic i tym samym zrobieniu pierwszego kroku do przedłużenia DTŚ w kierunku Sosnowca i Dąbrowy Górniczej potwierdzają dwie stare prawdy: pierwszą, że robi się nas permanentnie w tzw. trąbę i drugą - pomiędzy Urzędem Miejskim w Sosnowcu a Urzędem Marszałkowskim w Katowicach nie ma – od ponad 6 lat - komunikacji

Na początku maja br. prezydent Sosnowca i radni ustalili wspólne stanowisko w sprawie DTŚ – rezygnujemy z budowy nierealnej średnicówki - autostrady, takiej jaką zbudowano na Śląsku. Zamiast deteeśki w wydaniu śląskim będziemy dążyć do powstania w Sosnowcu średnicówki przyjaznej miastu i jego mieszkańcom.

REKLAMA


Władze Sosnowca będą więc zmierzać do modernizacji naturalnej średnicówki Zagłębia, czyli DK – 86 oraz DK – 94 lub modernizacji ulic: Mikołajczyka i Narutowicza w kierunku Będzina. Ponadto, radni z klubu PO stoją na stanowisku, że jeśli DTŚ ruszy z Mysłowic w kierunku Jaworzna, to Sosnowiec powinien się włączyć do tej trasy poprzez węzeł na S1.

Wspólne stanowisko władz Sosnowca dotyczy również kwestii finansowych - liczymy na rekompensatę za rezygnację z budowy średnicówki według starej koncepcji w postaci bardzo poważnego udziału finansowego Urzędu Marszałkowskiego w realizacji zagłębiowskiej DTŚ według nowej koncepcji i żądamy na to gwarancji.

Niestety, stanowisko władz Sosnowca nie zostało jak dotąd wyartykułowane oficjalnie, więc jeszcze do Katowic nie dotarło, a szkoda bo czas ucieka, a my kręcimy się w kółko i nawet boiska szkolnego na Konstantynowie nie możemy zbudować z powodu DTŚ, która nigdy nie powstanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 03 cze 2009 - 18:13
Post #229


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(matidg @ śro, 03 cze 2009 - 16:47) *
Na początku maja br. prezydent Sosnowca i radni ustalili wspólne stanowisko w sprawie DTŚ

Wspólne z kim ? Z Będzinem ? Z Dąbrową ? Z Mysłowicami ?

I tak ostatecznie upadł sosnowiecki mit o szczególnym zaangażowaniu władz Sosnowca w obronę spraw Zagłębia. tongue.gif

CYTAT(matidg @ śro, 03 cze 2009 - 16:47) *
Wspólne stanowisko władz Sosnowca dotyczy również kwestii finansowych - liczymy na rekompensatę za rezygnację z budowy średnicówki według starej koncepcji w postaci bardzo poważnego udziału finansowego Urzędu Marszałkowskiego w realizacji zagłębiowskiej DTŚ według nowej koncepcji i żądamy na to gwarancji.

Jak dla mnie mistrzostwo świata. smile.gif

Pieniądze przeznaczone na zbudowanie drogi wydać na NIEzbudowanie drogi. celb (8).gif

I jeszcze gwarancji żądają. smile.gif

Ten post edytował bzenek śro, 03 cze 2009 - 18:15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 09 paź 2009 - 09:59
Post #230


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Kilka miesięcy temu informowaliśmy Państwa o mglistych planach budowy Drogowej Trasy Średnicowej do Mysłowic. Teraz wydaje się, że mgliste plany nabierają realnych kształtów. Władze województwa właśnie szukają firmy, która przygotuje raport oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Jego stworzenie da zielone światło do zapowiadanej od wielu lat budowy DTŚ w kierunku wschodnim,

Na razie jeżdżą tędy jedynie służby drogowe, a i to nie bez problemów. Ale szanse, że zamiast błota na trasie Katowice-Mysłowice powstanie szeroka, gładka DTŚ-ka rosną. - Zarząd województwa śląskiego ogłosił przetarg na wykonanie raportu dotyczącego oddziaływania tej inwestycji na środowisko - informuje Witold Trólka, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. To jeden z najważniejszych dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia budowy. Jego opracowanie zajmie co najmniej rok i będzie kosztowało ponad milion złotych. Taka informacja cieszy szczególnie Józefa Leśniaka, kierowcę autobusu, który na co dzień jeździ po Mysłowicach. - My byśmy mieli większy luz. Po prostu nie mielibyśmy wtedy opóźnień, bo w tej chwili jest tak wszystko zakorkowane. Najgorzej w godzinach szczytu. Ciężko wjechać do miasta, ciężko wyjechać z miasta.

Ale szeroka droga w mieście to także nowi inwestorzy i większy komfort. - Dla mieszkańców Mysłowic to duże udogodnienia. Przede wszystkim odciążenie centrum miasta z ruchu tranzytowego i co za tym idzie odciążenie od hałasu - wyjaśnia Katarzyna Szymańska, UM w Mysłowicach. Tyle tylko, że budowę wschodniego odcinka DTS zapowiadano już kilka lat temu. I na obietnicach się kończyło. Tym razem ma być inaczej. - Mieszkańcy województwa śląskiego już się mogą powoli przygotowywać do tego, że niebawem tą trasą będą mogli spokojnie poruszać się do pracy - oznajmia Aleksandra Marzyńska, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Niestety niebawem, w tym przypadku niezupełnie jest "niebawem". Projektowanie wschodniego odcinka DTS-ki do Mysłowic skończy się w 2011 roku. Sama budowa w 2015 roku. Dwa lata później zakończą się prawdopodobnie przygotowania do budowy odcinka sosnowiecko-dąbrowskiego. A pierwsze samochody przejadą tędy najwcześniej w 2020 roku. Mimo, to specjaliści nie mają wątpliwości, że w tym przypadku lepiej późno niż wcale. - W sytuacji kiedy nie widać nadziei na zdecydowane inwestycje w transport zbiorowy, trzeba inwestować w drogi, trzeba inwestować w DTŚ - uważa prof. Robert Tomanek, specjalista ds. transportu, AE w Katowicach.

Zwłaszcza, że przykładów, że bez DTŚ-ki w aglomeracji zaczyna się komunikacyjny dramat nie trzeba daleko szukać.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pon, 19 kwi 2010 - 13:54
Post #231


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



tak przy okazji dworca pkp mi się o DTŚ napisało, a tu jak na zawołanie za:
http://rpo.silesia-region.pl/?grupa=2&...&katrodzic=

CYTAT
Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowej - zmiana listy projektów wybranych do dofinansowania

Na projekty konkursowe umieszczone na listach rezerwowych działania 7.1.1. zostaną wykorzystane dodatkowe środki finansowe.

W związku z decyzją Zarządu Województwa Śląskiego w sprawie przeniesienia projektu kluczowego pn. „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą - etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich" na listę rezerwową projektów kluczowych uwolnione zostały środki finansowe (25 mln EUR, co stanowi 96 897 500 mln PLN[1]), które zostaną wykorzystane na projekty konkursowe umieszczone na listach rezerwowych działania 7.1.1.

W związku z powyższym, Zarząd Województwa Śląskiego Uchwałą nr 788/366/III/2010 o dokonał wyboru do dofinansowania projektów znajdujących się na liście rezerwowej dla naboru 07.01.01-063/09, w ramach Poddziałania 7.1.1. Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowej.

Zarząd Województwa Śląskiego wybrał do dofinansowania następujące projekty:

1. WND-RPSL.07.01.01-00-008/09, pt. Przebudowa ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej w Bytomiu złożonego przez Miasto Bytom, wartość całkowita 24 787 614,88 PLN, wnioskowane dofinansowanie 21 069 472,64 PLN, poziom dofinansowania 85,00 %;

2. WND-RPSL.07.01.01-00-014/09, pt. Usprawnienie ruchu tranzytowego w Subregionie Zachodnim - budowa obwodnic w Rybniku i Żorach wraz z modernizacją DW 935. Budowa północnej obwodnicy miasta Żory w ciągu DW 935 - II etap złożonego przez Gminę Miejską Żory; wartość całkowita 38 528 490,00 PLN, wnioskowane dofinansowanie 32 749 216,50 PLN, poziom dofinansowania 85,00 %;

3. WND-RPSL.07.01.01-00-023/09, pt. Budowa odcinka trasy N-S od ul. 1-go Maja do Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1-go Maja złożonego przez Miasto Ruda Śląska, wartość całkowita 94 458 342,08 PLN, wnioskowane dofinansowanie 43 073 003,98 PLN, poziom dofinansowania 45,60%.


[1] kurs Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, wyboru do dofinansowanie projektów (według kursu 3,8759 PLN z marca 2010r.)


i to byłoby ponownie na tyle o DTŚ do DG
i link do uchwały i osób które tą decyzję podjęły snf (51).gif


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pon, 19 kwi 2010 - 18:48
Post #232


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Zibar @ pon, 19 kwi 2010 - 13:54) *
i to byłoby ponownie na tyle o DTŚ do DG
i link do uchwały i osób które tą decyzję podjęły snf (51).gif

Haha, i niech mi ktoś powie jeszcze raz, że te całe metropolie i związki to nie jest ZUO to mu się zaśmieję prosto w twarz. Bo podobno wcale tak nie ma, że pieniądze przeznaczone dla Zagłębia są przesuwane na Śląsk laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dacik
post pon, 19 kwi 2010 - 18:50
Post #233


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 29
Dołączył: pon, 07 maj 07
Skąd: Ząbkowice
Nr użytkownika: 672
Płeć: Mężczyzna



Powalająca jest treść uzasadnienia do decyzji:
CYTAT
... Zarząd Województwa ma prawo dokonywać wyboru projektów i ewentualnych zmian na liście rankingowej, kierując się racjonalnością wydatkowania środków oraz biorąc pod uwagę przesłanki znane i zaistniałe w czasie wyboru.

Toż to zakrawa o kpinę. Mogli by chociaż napisać co jest nieracjonalne w tym projekcie lub jakie przesłanki zaistniały w czasie zmiany decyzji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post pon, 19 kwi 2010 - 21:43
Post #234


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



CYTAT
Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowej - zmiana listy projektów wybranych do dofinansowania

W związku z decyzją Zarządu Województwa Śląskiego w sprawie przeniesienia projektu kluczowego pn. „Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą - etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich" na listę rezerwową projektów kluczowych uwolnione zostały środki finansowe (25 mln EUR, co stanowi 96 897 500 mln PLN[1]),

Zarząd Województwa Śląskiego wybrał do dofinansowania następujące projekty:

1. Miasto Bytom,
2. Rybnik i Żory,
3. Ruda Śląska.


"Nasz Radny Wojewódzki" działa aż szumi... same dobroci płyną z województwa dla Dąbrowy.

Wstyd Panie Stachowicz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 24 kwi 2010 - 11:41
Post #235


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



Oj Panowie, na szczęście można bez problemu rozwiać Wasze obawy fnd (2).gif

Odcinek DTS własnie skierowany na liste rezerwową z żadnym stopniu nie dotyczy Zagłębia. To tylko taka propagandowa nazwa biggrin.gif

Decyzję podpisał marszałek województwa czyli człowiek z Zagłębia.

Faktycznie, tak się składa, że tym razem wybrano 3 "śląskie" wnioski w ramach konkursu Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowej.

Ale wcześniej województwo wybrało do realizacji tylko i wyłącznie projekty "nieślaskie" z Zawiercia, Bielska Białej i Jaworzna. Tak więc teraz mamy remis 3:3 cool.gif

Prace nad ewentualnym przedłużeniem DTS do Dąbrowy blokuje brak entuzjazmu Sosnowca. A to przecie zagłębiowskie miasto, prawda ? smile.gif

CYTAT(kursor @ pon, 19 kwi 2010 - 21:43) *
"Nasz Radny Wojewódzki" działa aż szumi... same dobroci płyną z województwa dla Dąbrowy.
Wstyd Panie Stachowicz

Ale to raczej uwaga do tematu "Wybory 2010", prawda kursor ? smile.gif

Ten post edytował bzenek sob, 24 kwi 2010 - 11:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post pon, 26 kwi 2010 - 10:19
Post #236


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



CYTAT(bzenek @ sob, 24 kwi 2010 - 11:41) *
Odcinek DTS własnie skierowany na liste rezerwową z żadnym stopniu nie dotyczy Zagłębia. To tylko taka propagandowa nazwa biggrin.gif

Decyzję podpisał marszałek województwa czyli człowiek z Zagłębia.


no tak zgoda ale jeśli nie wyjdziemy z Katowic to nigdy do DG DTŚ'ka nie dojdzie, marszałek chyba jest z Jaworzna, a Jaworzno to chyba już nie Zagłębie, przynajmniej w opinii samych mieszkańców

CYTAT(kursor @ pon, 19 kwi 2010 - 21:43) *
"Nasz Radny Wojewódzki" działa aż szumi... same dobroci płyną z województwa dla Dąbrowy.
Wstyd Panie Stachowicz
Ale to raczej uwaga do tematu "Wybory 2010", prawda kursor ? smile.gif


masz rację bzenku to powinno znaleźć się w wątku "wybory 2010", tylko się trochę wkurzyłem jak to przeczytałem i postanowiłem skomentować działalność tego Pana
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post nie, 05 gru 2010 - 12:30
Post #237


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



Zaraz po tym wypadku na dk 86 w strone Zagłębia pomyslałem że jest naoczny przykład że DTS-ka w stonę DG jest potrzebna nie tyklo nam ale także mieszkającym po drugiej stronie Brynicy, co wiecej powinna stac się priorytem komunikacyjnym województwa.


CYTAT


Śląsk stanął w korku, gierkówka to za mało


Tysiące samochodów utknęło w piątek rano w gigantycznym korku między Katowicami a Sosnowcem.
Zderzenie dwóch tirów (zginął kierowca), przy zjeździe z alei Roździeńskiego w ulicę Hallera na blisko sześć godzin całkowicie zablokowało ruch na trasie ekspresowej S86, jednej z najbardziej zatłoczonych dróg w całym regionie (przejeżdża tędy ok. 100 tysięcy samochodów na dobę). Kto odpowiednio wcześnie nie pomyślał nad objazdem przez Mysłowice, bądź Siemianowice i Czeladź, stracił czas, paliwo i nerwy

Jak to możliwe, że jeden wypadek paraliżuje ruch w całym regionie? - Komunikacja nie może wisieć na jednej nitce - odpowiada prof. Kazimierz Kłosek z Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej. No właśnie, paraliżu dałoby się uniknąć, gdyby wreszcie przedłużono Drogową Trasę Średnicową. Na razie jednak nikt nie wie, kiedy to nastąpi. Wiosną 2009 roku urząd marszałkowski podpisał z firmą Grontmij Polska umowę na przygotowanie dokumentacji dla 2-kilometrowego odcinka "średnicówki" między ul. Bagienną w Katowicach a tzw. Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach (o dalszym przedłużeniu trasy wiadomo tyle, że ma prowadzić do Dąbrowy Górniczej, konkretny przebieg pozostaje jednak nieznany).

Droga miała być gotowa w roku 2015. Nadzieje kierowców prysły w kwietniu, kiedy to urzędnicy marszałka zabrali przeznaczone na ten cel unijne pieniądze i przekazali je na lokalne inwestycje drogowe w Żorach, Rudzie Śląskiej i Bytomiu. Witold Trólka z biura prasowego marszałka zapewnia, że prace nie zostały wstrzymane. - Wynajęta firma deklaruje, że dotrzyma terminu i w październiku 2011 roku dostarczy dokumentację inwestycji - mówi Trólka. Czy znajdą się wtedy pieniądze na budowę. Urzędnicy obiecują ich poszukać. Na razie pozostaje uczyć się objazdów.


Tysiące samochodów utknęło w piątek rano w gigantycznym korku między Katowicami a Sosnowcem.
Brakuje alternatywnych tras
Rozmowa z prof. Kazimierzem Kłoskiem z Politechniki Śląskiej


Tragiczny wypadek na Roździeńskiego sparaliżował w piątek aglomerację. Czy można było uniknąć tego paraliżu?
Na pewno można by go ograniczyć, gdyby przedłużono na wschód Drogową Trasę Średnicową. Komunikacja nie może wisieć na jednej nitce. Tymczasem u nas budując sieć dróg, w ogóle nie myśli się o zdarzeniach nadzwyczajnych. Nie da się uniknąć wypadków, można jednak dać kierowcom szansę na skorzystanie z alternatywnej trasy.

To słabość tylko wylotówki z Katowic do Sosnowca?
Skądże! A jak jest na trasie z Katowic do Bielska? Jeśli dojdzie tam do jakiegoś wypadku, to kierowca również nie ma szans, by uniknąć korka.

Co można zrobić już teraz?
Rozwijać transport publiczny. Tylko to może ograniczyć ilość samochodów na drogach. Ale u nas decydujący o komunikacji wciąż nie mają żadnej wizji jej działania.


Ten post edytował BARES nie, 05 gru 2010 - 12:30


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post nie, 05 gru 2010 - 14:07
Post #238


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(BARES @ nie, 05 gru 2010 - 12:30) *
Komunikacja nie może wisieć na jednej nitce - prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskie.


Powiedzcie to tym od Królowej Jadwigi/Piłsudskiego..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post nie, 05 gru 2010 - 14:17
Post #239


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(xMarcinx @ nie, 05 gru 2010 - 14:07) *
CYTAT(BARES @ nie, 05 gru 2010 - 12:30) *
Komunikacja nie może wisieć na jednej nitce - prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskie.


Powiedzcie to tym od Królowej Jadwigi/Piłsudskiego..


Nie jest aż tak źle - alternatywą dla Sobieskiego jest Legionów, a dla Królowej Jadwigi/Piłsudskiego DK94.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post wto, 01 lut 2011 - 08:19
Post #240


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
DTŚ coraz bliżej Mysłowic

Pierwsze kroki w stronę połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą zostały uczynione. Województwo śląskie wybrało firmę, która wykona projekt budowlany połączenia DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach.

Połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach, to I etap stworzenia połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą.
Projektowy odcinek drogi ma składać się z dwóch jezdni po trzy pasy ruchu.
Przetarg na wykonanie projektu budowlanego wygrała firma Egis Poland z Warszawy, a cena ich oferty wyniosła 1 157 170 zł brutto.
Termin realizacji zamówienia upłynie 30 września 2011 roku.


Źródło: TVS.pl / Informacje / DTŚ coraz bliżej Mysłowic
2011-01-28, TVS

Od pierwszego etapu czyli projektu do wykonania drogi w DG to jeszcze sporo wody w Brynicy upłynie.
Jeśli będą to robić etapowo (projekt) i nie zarezerwują gruntów pod przyszłą na całym odcinku to imho nic z tego nie wyjdzie, bo będzie jak z al. ZD w śladzie drogi powstanie osiedle domów, parking, park lub co tam komu do głowy wpadnie i nici z wszystkiego. Znowu projektowanie, zmiany koncepcji i kolejne latka upłyną.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza