![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ej! Ale powiedzmy sobie tak szczeże: czy DG tak pilnie potrzebna jest "na już" ta DTŚka? Przecież drogę do Katowic (2 i 3 pasmową) przez Sosnowiec mamy, wschodnią obwodnicę do Tychów i na południe w Beskidy mamy, do Olkusza, Krakowa i do Warszawy dwumpasmówki mamy, korków u nas nie ma...
Ja bym chciał i chcę tą DTŚkę oczywiście u nas, ale póki co chyba nie jest aż tak potrzebna! NA razie wystaczy chyba gruntowny remont DK94 od D.G. do Sosnowca i DK86 od Będzina do Katowic i jak nie będzie już remontów i zwężeń to w 10-15 minut jesteśmy niemal bezkolizyjnie w Katowicach! Natomiast do Rudy Śląskiej, Zabrza i Gliwic do niedawna nie było W OGÓLE dobrej, dwupasmowej drogi i ta była i jest pilnie potrzebna! |
|
|
![]()
Post
#122
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dave ma rację, dla mnie pomysł budowy DTŚ w naszym mieście to marnowanie terenów na których mogą powstać domy mieszkalne! Lepiej tą kasę przeznaczyć na transport kolejowy, tramwaje i stan infrastruktury!
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Ej! Ale powiedzmy sobie tak szczeże: czy DG tak pilnie potrzebna jest "na już" ta DTŚka? Przecież drogę do Katowic (2 i 3 pasmową) przez Sosnowiec mamy, wschodnią obwodnicę do Tychów i na południe w Beskidy mamy, do Olkusza, Krakowa i do Warszawy dwumpasmówki mamy, korków u nas nie ma... Ja bym chciał i chcę tą DTŚkę oczywiście u nas, ale póki co chyba nie jest aż tak potrzebna! NA razie wystaczy chyba gruntowny remont DK94 od D.G. do Sosnowca i DK86 od Będzina do Katowic i jak nie będzie już remontów i zwężeń to w 10-15 minut jesteśmy niemal bezkolizyjnie w Katowicach! Natomiast do Rudy Śląskiej, Zabrza i Gliwic do niedawna nie było W OGÓLE dobrej, dwupasmowej drogi i ta była i jest pilnie potrzebna! Sorry ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Droga do Katowic jest w fatalnym stanie, w dodatku pogarszają komfort jazdy niekończące się remonty a one na 100% będą i później bo droga ta jest już nieźle podziurawiona a póki co robią tylko mosty. To teraz pomyśl sobie, jak wyłączą np na długości 500m czy 1000m jedną nitkę by zrobić nawierzchnię, co się wtedy będzie działo. A czemu się tak dzieje, jak teraz że autobusy zamiast 40 min jadą godzinę?.. bo ruch tam jest ogromny. Każde utrudnienie powoduje korki. Za niedługo dojdziemy do kresu przepustowości tej drogi bez korków a więc jazdy dość komfortowej (nie myśląc tu o stanie nawierzchni) I co ciekawsze, biorąc pod uwagę zamożność społeczeństwa, tendencje, trendy i statystyki ruch samochodowy w Polsce na pewno będzie się zwiększać. Więcej samochodów, te same drogi = większe korki. Stąd też musimy patrzeć nie tylko na to co jest teraz ale na kilka, czy kilkanaście lat w przód. Teraz mamy szanse na wielkie pieniądze unijne, za 10 lat czy 15 takich pieniędzy na pewno już nie będzie (nigdy już nie będzie), dlatego też ważne jest aby takie i podobne inwestycje w infrastrukturę drogową realizować teraz. Do Rudy Śl jest Średnicówka, przez Zabrze do Gliwic mamy A4, nie wiem skąd Ci się wzięło że w ogóle nie ma dobrej drogi. DTŚ Zachód jest równie potrzebna jak DTŚ Wschód i nam Zagłębiakom powinno na tym szczególnie zależeć i powinniśmy szczególnie głośno domagać się jej realizacji już teraz, nie za 10 czy 15 lat!! Ten post edytował kwintosz wto, 16 paź 2007 - 00:09 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 193 Dołączył: czw, 10 lis 05 Skąd: Broadway Nr użytkownika: 167 ![]() |
A więc widzę, że nie jestem osamotniony w swoich sądach. Także uważam, że przede wszystkim powinno się gruntownie wyremontować i uczynić bezkolizyjną DK 94. DTŚ owszem, przydałaby się, ale nie jest to priorytet. Czy ktoś wogóle jeździłby z D.G. do Katowic przez Mysłowice? A o ile wiem, to tak miałaby iść DTŚ Wschód.
Co do dróg na zachodzie GOP - Dave ma rację. Parę lat temu nie było żadnej przyzwoitej drogi z Katowic do Gliwic. A4 jest dopiero od 2 lat. -------------------- (...) Miliony much nie moga sie mylic!
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
Też się muszę zgodzić z Muchą. Tylko że z drugiej strony jeśli teraz nie uprzemy się na DTŚ-kę i nie wybudujemy jej z pomocą funduszy unijnych to za kilka lat może obudzimy się z ręką w nocniku. Bez koniecznej już wtedy drogi i bez kasy.
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jak to nie ma korkow?
kolo Makro w strone Katowic najczesciej na 2-3 zmiany, czesto wiecej, a co bedzie za 10 lat? Sosnowiec nie ma planow przebudowy DK94. Ile lat czekalismy na naprawe kolein ![]() A wystarczy wiadukt kolo makro i tunel/kladka zamiast przejscia za Auchan. Do tego od Auchan do granicy DG dobudowa 3 pasa a jest na to miejsce i lux na wiele lat. Ale tak nie bedzie! O wiele szybciej jest szansa na DTŚ. Do tego wieczny remont wiaduktow na S86. Czasami ok 7:30 korek na kilka km, zaczynajacy sie niedaleko za polaczeniem DK94 i DK86 za szpitalem, az do mostu granicznego Sosnowiec/Katowice. Szybciej juz przez Myslowice DTŚ ![]() Wiadomo ze jezeli nie bedzie utrudnien i korkow to kazdy bedzie jechal jak dotychczas ale DTŚ polaczy nas z Myslowicami i co najwazniejsze bedzie obwodnica centrum. Najbardziej wkurzajace jest to odwlekanie. Moglo by DTŚ nie byc i w zamian za to zbudowac droge o nizszych parametrach laczaca ul Kolejowa z wiaduktem i Al Zaglebia. A tak tylko czekac a miasto samo nie moze nic zbudowac bo tam ma byc DTŚ -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Imho droga alternatywna podobnej klasy co obecny dojazd musi być. Nie tylko dlatego, że korki tworzą się podczas remontów. Duże korki tworzą się na Rozdzieńskiego przy zwykłej stłuczce, jeśli zablokowany jest choć jeden pas, a jak jest poważniejszy wypadek i dwa pasy są zatrzymane to już jest horror. Około miesiąc temu, na trasie w stronę DG za zjazdem na centrum Sosnowca (tam gdzie nie ma już zwężeń) zderzyły się cztery samochody i dało se je objeżdzać wolno z jednej i drugiej strony, korek po kwadransie był do salonu Fiata/Alfy (była godz. ok 19.00), a co się dzieje w godz. szczytu ok 8 rano i 15-17, kiedy natężenie ruchu jest przynajmniej dwa razy większe. Więc za parę lat DTŚ i obecne drogi i to z tablicami elektronicznymi powiadamiającymi o utrudnieniach, żeby wybrać drogę alternatywną dla takiej aglomeracji jak GOP to konieczność. Nie tylko od Strony Sosnowac, ale z każdej strony. Zresztą, za parę dni zaczną się przymrozki, poranne gołoledzie, to zobaczymy co się będzie działo ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 312 Dołączył: sob, 13 wrz 03 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie (Sosnowiec) Nr użytkownika: 21 ![]() |
Jedno nie przeczy drugiemu. Kto korzysta z DK 94 codziennie, a zwłaszcza w godzinach szczytu wie, że bez drogi alternatywnej się nie obejdzie. Dopiero wówczas kiedy powstanie DTŚ jest możliwa gruntowna przebudowa DK-94 na odcinku DG-Katowice.
W kontekście wyborów, które za nami uważam, że nowi parlamentarzyści, zwłaszcza Ci z PO za priorytet powinni sobie postawić zdobycie środków na DTŚ Zagłębie i Sławków. Jak zauważył słusznie Kwintosz do Gliwic dojeżdżamy swobodnie A4, DTŚ też jest tam potrzebna co nie zmienia faktu, że przy podziale środków jesteśmy marginalizowani, bo przecież prace mogły trwać równolegle (gdyby PiS dwa lata temu nie zablokował środków ministerialnych). Nie będzie w Zagłębiu do 2013 r. żadnej znaczącej inwestycji współfinansowanej przez Urząd Marszałkowski i programy unijne. Ten post edytował Krawiec pon, 22 paź 2007 - 19:35 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
No dobrze może w kontekście dojazdów do Katowic można sie spierać czy DTŚ jest potrzebna. Ale co z poruszaniem sie po samej DG. No tu raczej nie ma alternatywy dla DTŚ gdyż obecny układ komunikacyjny w naszym mieście jest już na skraju przeciążenia.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Ale co z poruszaniem sie po samej DG. No tu raczej nie ma alternatywy dla DTŚ gdyż obecny układ komunikacyjny w naszym mieście jest już na skraju przeciążenia. Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię. Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części. Ten post edytował bzenek śro, 24 paź 2007 - 22:48 |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Osobiście uważam że jednak odciąży. Może nie w jakiś cudowny sposób ale jednak. Dużo też oczywiście zależy od tego gdzie takowe zjazdy z DTŚ będą. Sądzę jednak, że spora część mieszkańców zamiast przez centrum, z Gołonoga chcąc udać się pod zachodnią granicę Dąbrowy w okolice Mydlic czy też Będzina będzie wybierać DTŚ i odwrotnie. To na pewno odciąży trochę główny szlak komunikacyjny: Piłsudskiego-Królowej Jadwigi.
Co do rozprucia miasta myślę że nie będzie takich obaw. Mimo wszystko droga nie przebiegnie przez "Śródmieście". Taką obawę wyrażają mieszkańcy Gliwic, ale tam droga będzie biec na prawdę w samym centrum miasta. Ten post edytował kwintosz śro, 24 paź 2007 - 23:10 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię. Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części. No tak tylko to jest niestety tylko gdybanie gdyż nie znamy liczby oraz lokalizacji węzłów. Z tego co się orientuje to za finansowanie węzłów będzie odpowiedzialna gmina więc tak na prawdę to od naszych władz zależy czy będzie to autostrada przecinająca miasto czy wewnątrz miejska arteria komunikacyjna. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale czy DTS jest alternatywą dla ruchu lokalnego ? Przecie to będzie autostrada z ledwo 3-4 węzłami w całej DG. Na pewno zmieni rozkład ruchu ale czy odciąży nasze główne ulice to wątpię. Nawet może pogorszyć sprawę rozpruwając miasto na dwie części. Popieram to co napisł kwintosz, bo wystarczy stojąc na przystanku autobusowym pod PKZ ok. 14. przyjrzeć się rejestracjom przejeżdzających aut - duża część to SBE pracowników dojeżdzających do pracy w rejon HK, jeli będą mieli alternatywną trasę bez świateł, aby dostać się w rejon po kopalni Paryż - to ją pewnie wybiorą, do tego dodać pracowników z centrum i Mydlic i mamy spore odciążenie ruchu na Piłsudskiego/Królowej Jadwigi/ Sobieskiego, bo według mnie spora część naszego ruchu lokalnego, to tak naprawdę tranzyt pracowników do sypialni takich jak Syberka, Zagórze itp. a jeśli będzie przebiegać równolegle do torów kolejowych (tak jak to planowano) to nie grozi nam podwójne rozcięcia miasta, bo ono już jest. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Popieram to co napisł kwintosz, (...) Hmm... po pewnym zastanowieniu przyznam Wam rację. Faktycznie, powinno to ograniczyć tranzyty między dzielnicami. A dzięki umożliwieniu dojazdu do miasta z innej strony powinny się też odblokować skrzyżowania: nad Aquaparkiem i przy Real'u. ![]() |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
No tak tylko to jest niestety tylko gdybanie gdyż nie znamy liczby oraz lokalizacji węzłów. Z tego co się orientuje to za finansowanie węzłów będzie odpowiedzialna gmina więc tak na prawdę to od naszych władz zależy czy będzie to autostrada przecinająca miasto czy wewnątrz miejska arteria komunikacyjna. Tyle tylko, że jeśli ta droga ma się nazywać trasą średnicową to musi ona spełniać pewne standardy. Nie jestem drogowcem i trzeba by tego poszukać ale zjazdy na takich drogach muszą znajdować się w nie mniejszej odległości niż jakiś x od siebie (jaka ta odl nie wiem). Sądzę jednak że 3-4 zjazdy w DG by się znalazły. Co do odciążania głównej arterii miasta, to tak naprawdę trzeba by zrobić odpowiednie badania. Możemy sobie gdybać, bo pewności mieć nie możemy. Tym bardziej jest to wróżenie z fusów bo nie znamy ani dokładnego jej przebiegu, nowych rozwiązań komunikacyjnych w jej okolicy a także gdzie tak naprawdę w Gołonogu droga się zacznie. Aby ludzie z zielonych dzielnic czy Gołonoga korzystali z tej drogi, musi im się po prostu opłacać. Nie mniej jednak myślę, że ruch w centrum i Królowej Jadwigi-Piłsudskiego byłby mniejszy. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 336 Dołączył: pią, 01 cze 07 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 717 Płeć: Mężczyzna GG: 1385735 Skype: parulski1 Tlen: filipparulski1 ![]() |
DTŚ w Gołonogu? Ja tam mieszkam i nie chce mieć tam DTŚ!!!!!!!!!!
![]() -------------------- ![]() nasza miłość nasza duma, wiara co przetrwała w nas!!! |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
DTŚ nie spelnia standardow co do minimalnej odleglosci miedzy wezlami i dlatego tez nie jest i nie bedzie droga ekspresowa. Samo slowo "srednicowa" to nie zaden standard a po prostu oznacza przecinajaca przez srodek, w odroznieniu od obwodnicy
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
DTŚ w Gołonogu? Ja tam mieszkam i nie chce mieć tam DTŚ!!!!!!!!!! ![]() Toś się chłopie obudził ![]() No cóż, ja też będę ją widział z balkonu i jakoś mi się to nie uśmiecha. Myślę, że to właśnie w Gołonogu zaistnieją największe konflikty społeczne na tle budowy DTS. Władze już powinny się zastanawiać co zaproponować mieszkańcom "w zamian". Albo chociaż niech ludzi powoli przyzwyczajają do tego co będzie się działo za te parę lat. W przeciwnym razie wyhodują sobie jakaś drugą "rospudę" i zrobi się pat na budowie. Jak widać na przykładzie Filipa13 polityka informacyjna miasta jest hmm... tego... no... powiedzmy, że średnio skuteczna. |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
Proponowałbym najpierw spojrzeć na planowany (choć na razie ciężko mówić w ogóle o jakichś planach konkretnych) przebieg DTŚ, a dopiero potem się "pienić". No ale niestety Polacy stosują zwykle odwrotną kolejność.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |