![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 312 Dołączył: sob, 13 wrz 03 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie (Sosnowiec) Nr użytkownika: 21 ![]() |
DTŚ Wschód to sprawa strategiczna dla Zagłębia. Po artykule Magdy w DZ widzimy na jakim etapie jesteśmy. Niestety jesteśmy w lesie...
Czy DTŚ to tylko hasło wyborcze czy też konkretny cel który leży na sercu naszym samorządowcom...? Myślę, że należy zadać UM szereg szczegółowych pytań. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pewnie po zadaniu tych pytań usłyszymy, że nie jest to sprawa priorytetowa do momentu ukończenia DTŚ-ki na odcinku zachodnim
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
1. Ja pamiętam, że z 10-15 lat temu przebieg autostrady A1 był mocno dyskutowany. Tyle że w większości przypadków (gmin) wyglądało to tak:
- autostrada? broń boże, nie u nas! Jedynie Gliwice od razu ogłosiły, że oni bardzo chcą mieć autostradę. I dostali. I bardzo dobrze, reszta nie chciała. 2. Trzeba pamiętać, że właśnie 10 lat temu, to wschodnia strona GOP miała szlaki komunikacyjne świetnie rozwinięte (obwodnica, droga na Olkusz, na Warszawę). Zachód miał jedynie starą hitlerowską autostradę Bytom - Gliwice. DTŚ w kierunku zachodnim był inwestycją mega potrzebną. I dalej jest - tę drogę trzeba skończyć. Wybór między DTŚ Wschód a DTŚ Zachód jest prosty - trzeba tę drogę poprowadzić najpierw do Gliwic. Autostrada A4 jest już gotowa, ale ona nie rozwiązuje w pełni problemów komunikacyjnych zachodniej części GOP. Co więcej uważam, że dokończenie tej inwestycji jest też w interesie mieszkańców Zagłębia - łatwiej będzie im się dostać do Gliwic, Zabrza, Rudy itd. :) I dalej - musimy popierać tą inwestycję, zaznaczając, że jest to jedynie jeden z elementów rozwoju sieci drogowej naszego kawałka kraju - następnym elementem, korzystnym także dla mieszkańców Śląska będzie przedłużenie DTŚ do DG. Po prostu my i śląska część GOP już nie konkurujemy ze sobą w przypadku takich inwestycji - my jako GOP konkurujemy z Warszawą, Wrocławiem, Gdańskiem itd. Im szybciej ukończona zostanie DTŚ do Gliwic, tym szybciej dotrze ona do DG. Naszymi konkurentami gospodarczymi są Warszawa, Zagłębie Ruhry, Praga - a nie Gliwice, które de facto są w naszym teamie. Nie obrażajmy się na to, że ktoś powie, że "nie jest to sprawa priorytetowa do momentu ukończenia DTŚ-ki na odcinku zachodnim". Parę lat temu w ogóle nie rozważano przedłużania DTŚ do DG. To, że teraz problemem jest termin realizacji tego przedsięwzięcia to już jest wielki postęp. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 312 Dołączył: sob, 13 wrz 03 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie (Sosnowiec) Nr użytkownika: 21 ![]() |
@ Mick
Wybór między DTŚ Zachód na odcinku Gliwice - Bytom, a DTŚ Wschód może być trudny i kontrowersyjny ale wybór pomiędzy halą Podium w Gliwicach, a DTŚ Wschód już powinien być oczywisty. Fajnie by było jakby Gliwice lub Katowice mówiły też takim integracyjnym głosem jak Ty np. Gliwice mogłyby powiedzieć: nasze centrum logistyczne może poczekać, przecież konkurujemy z Warszawą i Wrocławiem więc trzeba dofinansować Sławków i Sosnowiec. Katowice mogłyby też w duchu jedności powiedzieć niech targi górnicze będą w Sosnowcu, przecież lepiej żeby zostały w GOP-ie niż przeniosły się do Ostrawy. Bądźmy realistami Mick... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nareszcie cos nowego!
QUOTE silesia-region.pl/
Drogową Trasą Średnicową na wschód Miasta muszą określić swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji W gmachu Urzędu Marszałkowskiego odbyło się robocze spotkanie w sprawie realizacji projektu „Drogowa Trasa Średnicowa Katowice – Dąbrowa Górnicza”. Uczestniczył w nim członek Zarządu Jarosław Kołodziejczyk i przedstawiciele miast, przez które ma przebiegać projektowany odcinek DTŚ, tj. Katowic, Mysłowic, Sosnowca, Będzina oraz Dąbrowy Górniczej. Przypominamy, że 31 września 2004 roku podpisane zostało porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim i pięcioma miastami w sprawie przygotowania i realizacji Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1 mld 600 mln zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mnl zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji. Podczas spotkania ustalono, że do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dziwny był ten rok 2004, wrzesień miał 31 dni...
-------------------- "Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
no no no - ciekawy art udalo sie :) na naszym "wykopie" umiescic :)
choc to kropelka w morzu potrzeb to zawsze cieszy i daje nadzieje na jakas (??) przyszlosc w tej spraiwe dami7 = sluszna uwaga. Pewnie za pare lat sie dowiemy ze wszystkie decyzje w sprawie DTS zainicjowane 31 IX 2004 nie beda wiazace i stana sie nielegalne z powodu wlasnie 31 ![]() Ten post edytował Hator nie, 25 mar 2007 - 23:11 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
QUOTE Wspólne starania o pieniądze Prezydenci Dąbrowy Górniczej, Będzina, Sosnowca i Mysłowic zwrócili się do premiera Jarosława Kaczyńskiego o podjęcie decyzji dot. kontynuowania budowy Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej na zasadach takiego montażu finansowego, jaki został przyjęty podczas budowy odcinka z Rudy Śląskiej do Katowic. - Głównym celem tej inwestycji było skomunikowanie wschodniej części aglomeracji katowickiej z zachodnią połączeniem drogowym o parametrach technicznych umożliwiających bezpieczne i relatywnie szybkie poprowadzenie ruchu nie tylko tranzytowego ale również wewnątrz aglomeracyjnego – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Zatem w ramach założeń „solidarnego państwa” proces inwestycyjny budowy wschodniego odcinka trasy średnicowej powinien być przeprowadzony w sposób identyczny jak zrealizowany już odcinek zachodni. Odcinek Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej ze względu na potrzeby rozwoju całej aglomeracji katowickiej winien być bezwzględnie realizowany. Śląski Urząd Marszałkowski poinformował miasta zainteresowane realizacją projektu DTŚ przez które przebiegać ma trasa o konieczności wzięcia na siebie zadań dot. przeprowadzenia prac przygotowawczych tj. doprowadzenia do uzyskania pozwoleń na budowę. Miasta określiły swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji, która ma przebiegać od Katowic poprzez Mysłowice, Sosnowiec, Będzin do Dąbrowy Górniczej. Koszt inwestycji szacuje się na 1 mld 600 mln zł, w tym same roboty przygotowawcze wynieść mają 280 mln zł. - Nie możemy liczyć na poważniejsze wsparcie z Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie 25 mln euro czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji – wyjaśnia Paweł Gocyła, z-ca prezydenta miasta. – Inwestycja ta to duży wysiłek finansowy dla naszego regionu oraz poszczególnych miast, bo ogół wydatków na ten cel w przypadku Katowic wyniesie ok. 30 mln zł, Sosnowca 95 mln zł, Dąbrowy Górniczej 72 mln zł. O zaangażowanie i wsparcie tej inicjatywy wystąpiliśmy do posłów i senatorów województwa śląskiego. Posłowie na Sejm RP – Wiesław Jędrusik, Witold Klepacz i Zbyszek Zaborowski złożyli interpelację w tej sprawie do ministra transportu, Jerzego Polaczka. Posłowie zapytali: Kiedy podjęta zostanie decyzja o kontynuowaniu budowy wschodniego odcinka DTŚ z Katowic do Dąbrowy Górniczej oraz dlaczego Ministerstwo Transportu planuje budowę wschodniego odcinka DTŚ na innych zasadach finansowych niż przyjęte podczas budowy odcinka zachodniego z Katowic do Gliwic? O losach inwestycji informować będziemy na bieżąco. dabrowa-gornicza.pl Czyżby w końcu jakieś poważne ruchy??? Obyy.. Ten post edytował kwintosz śro, 16 maj 2007 - 18:31 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
pozwolcie ze z tej oazji zaspamuje
NARESZCIE! jednak juz troche pozno. Trzeba bylo sie starac z innych programow UE - np tego wielkiego ogolnopolskiego ktory gwarantowal przyznanie bez konkursow. Przespali -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
QUOTE Posłowie na Sejm RP – Wiesław Jędrusik, Witold Klepacz i Zbyszek Zaborowski złożyli interpelację w tej sprawie do ministra transportu, Jerzego Polaczka. Posłowie zapytali: Kiedy podjęta zostanie decyzja o kontynuowaniu budowy wschodniego odcinka DTŚ z Katowic do Dąbrowy Górniczej oraz dlaczego Ministerstwo Transportu planuje budowę wschodniego odcinka DTŚ na innych zasadach finansowych niż przyjęte podczas budowy odcinka zachodniego z Katowic do Gliwic? Według mnie nie prędko. Nasi politycy zawsze grają na zwłoke. Ale ze wcześniejszego artykułu: QUOTE Samorząd Województwa zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Co do odcinka DTŚ Wschód to obserwuje bacznie także to co się dzieje na odcinku mającym powstać od Rudy Śl. do Gliwic. I tu upatruje szansę na szybszą realizacje DTŚ w stronę Dąbrowy. Ostatnie tygodnie przyniosły nam wiadomości o poważnych problemach w Gliwicach. O ile z odcinkiem zabrzańskim raczej nie będzie problemów o tyle w Gliwicach są protesty nad planowanym przebiegiem drogi. Jeśli impas nadal by trwał można by walczyć o przesunięcie środków zarezerwowanych na tamten odcinek, na odcinek w kierunku DG. A póki co nie zanosi się na szybkie rozwiązanie konfliktu. Stowarzyszenie "Gliwiczanie dla Gliwic" torpeduje wszelkie działania UM póki co. A przecież termin w którym należałoby zacząć działać w Gliwicach z planami, przetargami, wyburzeniami nieubłaganie się zbliża.
Mam nadzieję że nasze władze nie odpuszczą tej sprawy i doczekamy się wcześniej drogi niż w 2015-2016.. A najgorsze jest to że w budżecie województwa nie ma na ten cel $ do roku 2013.. Więc musimy to wywalczyć sami.. Ten post edytował kwintosz pią, 18 maj 2007 - 21:28 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Co do odcinka DTŚ Wschód to obserwuje bacznie także to co się dzieje na odcinku mającym powstać od Rudy Śl. do Gliwic. I tu upatruje szansę na szybszą realizacje DTŚ w stronę Dąbrowy. Ostatnie tygodnie przyniosły nam wiadomości o poważnych problemach w Gliwicach. O ile z odcinkiem zabrzańskim raczej nie będzie problemów o tyle w Gliwicach są protesty nad planowanym przebiegiem drogi. Jeśli impas nadal by trwał można by walczyć o przesunięcie środków zarezerwowanych na tamten odcinek, na odcinek w kierunku DG. A póki co nie zanosi się na szybkie rozwiązanie konfliktu. Stowarzyszenie "Gliwiczanie dla Gliwic" torpeduje wszelkie działania UM póki co. A przecież termin w którym należałoby zacząć działać w Gliwicach z planami, przetargami, wyburzeniami nieubłaganie się zbliża. Mam nadzieję że nasze władze nie odpuszczą tej sprawy i doczekamy się wcześniej drogi niż w 2015-2016.. A najgorsze jest to że w budżecie województwa nie ma na ten cel $ do roku 2013.. Więc musimy to wywalczyć sami.. No coś obawiam się że w DG będą dokładnie takie same protesty. Niech tylko przypomnę protest w związku ze ślimakiem przy Nemo, a to akurat pikuś przy DTŚ |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Mimo wszystko w DG myślę, że nie powinno być aż takich akcji. W Gliwicach DTŚ-ka ma lecieć centralnie przez środek miasta, przecinając je na pół. W Dąbrowie zaś, droga przebiegać ma raczej nie przez samo centrum, a jeśli już blisko to przynajmniej terenami w małym stopniu używanymi. Oczywiście jak to u nas w DG, nie wiadomo do końca jak miałby wyglądać ten przebieg drogi ale mogę się założyć że tak jak to jest w Polsce zawsze, znajdzie się ktoś komu to będzie nie na rękę, lub będzie chciał na tym sporo zarobić (odszkodowania, wykupy itp). Mimo wszystko jestem dobrej myśli, jak już rozpoczęło by się coś konkretnego dziać, to nie powinno być większych problemów. Tym bardziej że jest czas aby wszystko dobrze przygotować.
-------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
"Protokół nr 8 / 07 z posiedzenia Komisji Rozwoju Miasta odbytego w dniu 18 kwietnia 2007" - fragment dotyczacy DTŚ:
QUOTE (...) 1. Modernizacja układów drogowych miasta ze szczególnym uwzględnieniem Drogowej Trasy Średnicowej. (...) Ad. 1. Na początku posiedzenia zabrał głos I Z-ca Prezydenta Miasta Henryk Zaguła, informując zebranych, że jako miasto zostaliśmy zobligowani do zarezerwowania terenu pod budowę Drogowej Trasy Średnicowej. Do ciekawszych rozwiązań komunikacyjnych będą należały: przejazd bezkolizyjny na drugą stronę miasta przy ul Kościuszki, łącznie z wiaduktem od Centrum i ul. Łańcuckiego, przejazd pod torami oraz węzłami komunikacyjnymi jak np. na wysokości ulic Piłsudskiego, Kościuszki, węzeł Gołonoski a przy Morcinka – bezkolizyjnymi włączeniami, czyli możliwością zjazdu i wjazdu. Nie jest jeszcze zabezpieczone finansowanie tego zadania. Dotychczas odbywało się ze środków budżetu Państwa. Było różnie adresowane: raz do realizatora DTŚ-SA, a po II etapie reformy administracji publicznej do powiatów leżących na trasie odcinków realizacji DTS – tj. terenów Chorzowa, Rudy Śląskiej, Katowice. Wszystkie miasta z tego rejonu w owym czasie zawarły Porozumienie z Zarządem Województwa Śląskiego, który pełnił rolę koordynatora i w imieniu tychże powiatów był odbiorcą dotacji celowej na realizację DTŚ. W ramach całej umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, który był głównym dawcą ciągów drogi komunikacyjnej, Urząd Marszałkowski za zgodą Rady Sejmiku Województwa Śląskiego i poszczególnych Rad Powiatu podpisał też umowę na kredytowanie tego zadania. Budowa trasy została zakończona na rondzie w Katowicach. Dalej do wykonania przewidywany jest odcinek, którym można by było dojechać do Mysłowic oraz włączyć się do przyszłej autostrady. I ten odcinek drogi jest finansowany wg powyższych zasad. Jeśli chodzi o naszą gminę Dąbrowa Górnicza oraz gminy Będzin i Sosnowiec zaproponowano nam, aby finansowanie odbywało się z własnych środków. W związku z powyższym został przygotowany i wystosowany dokument do Premiera RP w tej sprawie z prośbą, by przy tego typu inwestycjach wszyscy byli traktowani tak samo. Ma nadzieję, że zostanie podjęta pozytywna decyzja. Według radnego Z. Wróblewskiego czas realizacji DTS jest jeszcze bardzo daleki, ale interesują go naturalne przeszkody, jak np.: przy ulicach Dąbskiego, Konopnickiej, Al. Zagłębia Dąbrowskiego (wysiedlenia, wyburzenia). Pan Prezydent odpowiedział, że jest to przedsięwzięcie bardzo ważne dla rozwoju miasta, złożone i drogie w realizacji. W związku z tym nie przewiduje przeszkód tego typu, lecz rozwiązania wielu problemów, które się pojawią oraz ochronę przed hałasem tych, którzy pozostaną, co będzie uwzględniane w trakcie negocjacji. Natomiast, jeśli chodzi o organizacyjne przygotowanie tej inwestycji, to po zmianie ustawy w szczególnych warunkach realizacji. Co do tego typu dróg nie będzie problemu, – ponieważ od połowy grudnia ubiegłego roku decyzja lokalizacyjna i środowiskowa na taki przebieg kończy wszystkie sprawy wywłaszczeń - wszystkie procedury i zmiany prawa, na grunt właściciela, na który już została wydana decyzja. Z mocy prawa przestały obowiązywać wszystkie umowy - w tym umowy o najem. Z punktu widzenia logistyki tego zadania jest to znacznie uproszczone. Pozostają jednak problemy, z którymi będziemy musieli się borykać w momencie podjęcia decyzji o realizację. Mamy na razie wstępną lokalizację, przebieg, z którego wyciągamy tzw. pola konfliktów, które są powoli identyfikowane. Gdy otrzymamy dokładną ścieżkę lokalizacyjną, gdy będziemy mogli powiedzieć, których budynków czy nieruchomości to dotknie wtedy będziemy się zajmować i liczyć, ile należy wybudować mieszkań na zamianę, ile wypłacić odszkodowań. Na razie prowadzony jest proces decyzyjny szczególnie w zakresie finansowania tej inwestycji. Wiceprzewodniczący K. Woźniczka zapytał, czy prawdą jest, że część gruntu przy wyjeździe z tut. Urzędu przy trasie dwupasmowej należy do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i że te grunty są przeznaczone do sprzedaży, oraz jakie są zamierzenia finansowe, czy będzie dopłacała nam UNIA oraz czy można określić % udział. Pan Prezydent o terenach nie był poinformowany. Jeśli chodzi o finansowanie odpowiedział, że decyzja zapadła w kategoriach 100% gminy. Środki unijne są już rozdysponowane na lata 2007-2013. W części są środkami, w których biorą udział poszczególni zarządzający projektami Ministerstwa. Podobnie jak nasz projekt gospodarki wodno-ściekowej, który został umieszczony na unikatowym wykazie projektów. Są też inne tego typu zadania w zakresie komunikacji, transportu, rozjazdów drogowych, które mają charakter krajowy. Budżet Unii Europejskiej ze środków programu operacyjnego współorganizuje układy komunikacyjne o charakterze krajowym – czyli autostrady i drogi szybkiego ruchu. Jest to jedno miejsce, w którym znajdują się fundusze. Innym rejonem funduszy są to części z 43 miliardów euro Regionalnego Programu Operacyjnego. W województwie śląskim zostały rozdysponowane szczególnie w infrastrukturze. Jeżeli mówić o szansach zewnętrznego finansowania czy współ finansowania tej inwestycji, to, jeżeli nie będzie realizacji budżetem państwa, myśli, że w następnym okresie budżetowym 2014-2019 tego typu zadania znajdą się w Regionalnym Programie Operacyjnym lub w programach krajowych. Radny Tomasz Skóra zapytał, co będzie z przedsiębiorstwami, w których kolizje wchodzi ta droga. Pan Prezydent odpowiedział, że dzisiaj mówimy na razie o proponowanym śladzie, obszarze ogólności. Toczy się identyfikacja ilości miejsc, gdzie pojawią się problemy (jest to obszar rezerwy pod realizację ciągu komunikacyjnego). Ma świadomość, że będą to też obszary przemysłu, czy kwestia dogadania przebiegu, ustalenia strefy a w efekcie, że trzeba będzie zakład przenieść. Pokazał na mapie i stwierdził, że może się okazać, że np. teren oznaczony kolorem pomarańczowym z lekkim zapasem może zostać wyłączony z działalności inwestycyjnej. A gdy będziemy mieć już ten plan to będziemy rozmawiać z wszystkimi zainteresowanymi. Na dzień dzisiejszy ma za mało informacji. A co do różnicy między ingerencję w strefę budownictwa mieszkaniowego a strefę przemysłową zwrócił uwagę na fakt, który nie jest brany pod uwagę. W kolejnym miejscu w strefie zabudowy mieszkaniowej przy wyburzeniu 5-6 domów z obu stron trzeba będzie wybudować potężne ekrany akustyczne, bo Ci mieszkańcy, którzy pozostaną muszą mieć zabezpieczony komfort. Czyli koszt tej inwestycji będzie potężny, natomiast w strefie zabudowy przemysłowej zapłacą więcej za przejęcia terenów, ale wtedy nie będą potrzebne ekrany akustyczne. Może się też okazać, że w skrajnym przypadku takie posunięcia będą się bilansować. Przewodniczący I. Zugaj zadał pytanie w kwestii odciążenia głównej osi komunikacyjnej miasta. Od wielu lat planowane były 1-2 nitki, które częściowo pokryły się z planowanym odcinkiem DTŚ. Ponieważ miasto musi się rozwijać, jest ciekaw, czy będziemy sami robić, czy czekamy na wsparcie finansowe. Pan Prezydent odpowiedział, że jest to zadanie na poziomie 500 milionów złotych, jeszcze na ten temat będziemy rozmawiać. Jest spokojny, Dąbrowa Górnicza w Centrum jest miastem dość przejezdnym, gorzej jest na obrzeżach. Gdybyśmy chcieli uaktywnić np. obszar Tucznawy, to musimy przyjąć, że będzie się przemieszczać w tym kierunku 5-6 tys. ludzi na dobę. Zabiegamy o to, aby DTŚ została uwzględniona w planach województwa śląskiego. Ale oficjalne stanowisko dopiero będzie. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i w studium będzie pokazana, jako rezerwa terenu. (...) no wlasnie nie wiadomo ile lat bedziemy czekali na DTŚ a miasto musialo przez to zrezygnowac z tej planowanej "obwodnicy" centrum, ktorej miejsce zajmie DTŚ. Albo naciskac na stworzenie projektu i samemu starac sie o dofinansowanie z Unii i wtedy mzoe dolozy tez cos panstwo. Tak sie wszyscy zestarzejemy a DTŚ ciagle bedzie tylko w planach -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
A zna ktoś plan (na dzień dzisiejszy) przebiegania DTŚ w Dąbrowie Górniczej?
MojeAuto.Pl QUOTE Z końcem września 2004 r podpisane zostało porozumienie pomiędzy Urzędem Marszałkowskim i pięcioma miastami Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Będzin oraz Dąbrowa Górnicza w sprawie przygotowania i realizacji Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza. Teraz miasta muszą określić swój udział w kosztach współfinansowania inwestycji o szacunkowej wartości ok.1,6 mld zł. Do końca czerwca br. miasta określą, ile w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczą środków na prace przygotowawcze, natomiast Urząd Marszałkowski przygotuje na tej podstawie aneks do porozumienia z 2004 r. Są to poważne kwoty, bo ogół wydatków na ten cel, w przypadku Katowic szacowane jest na 30 mln zł, Sosnowca – 95 mln zł, a Dąbrowy Górniczej – 72 mln zł. Miasta oszacują także skalę wydatków na roboty budowlane. Samorząd Województwa Śląskiego zobowiązał się do wyznaczenia zakresu pomocy w sfinansowaniu tej inwestycji.
Pod względem funkcji i parametrów technicznych ma ona odpowiadać realizowanej obecnie DTŚ Katowice-Gliwice i być jej kontynuacją. Koszt inwestycji szacuje się na 1,6 mld zł, w tym na same roboty przygotowawcze 280 mln zł. Nie można w tym przypadku liczyć na poważniejsze wsparcie ze strony Unii Europejskiej, bowiem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego można pozyskać na ten cel zaledwie około 25 mln euro, czyli 5 proc. kosztów całej inwestycji. Ten post edytował syzio śro, 18 lip 2007 - 16:18 |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^powyzsza informacja byla juz dawno temu w tym watku. Przebieg tez. Dokladniejszych planow nie ma i nikt ich nawet nie robi
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Za trzy lata będzie gotowa DTŚ-ka na odcinku Katowice-Gliwice dziś W przyszłym tygodniu ma być podpisana umowa na sfinansowanie ostatniego zachodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej biegnącego przez Zabrze i Gliwice. Jego łączny koszt wyniesie ponad 250 milionów euro. Inwestycja ma zostać zakończona w 2010 roku. W przyszłym tygodniu ministrowie: transportu - Jerzy Polaczek oraz finansów - Zyta Gilowska, chcą podpisać w tej sprawie umowę z przedstawicielem Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który udziela kredytu. Płatnikiem należności będzie budżet państwa. - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik; Rada Ministrów podjęła już decyzję w tej sprawie, czekamy tylko na formalne złożenie podpisów - mówi Polaczek. 160 milionów euro gwarantowanych przez rząd nie wystarczy jednak na sfinansowanie tej inwestycji - 65 milionów euro dołoży samorząd województwa śląskiego, a reszta, po 78 milionów złotych rocznie pochodzić będzie z subwencji drogowych. W projekt zaangażowane są też zainteresowane samorządy. To one bowiem tworzą warunki do realizacji przebiegu trasy. Prezydenci Zabrza i Gliwic realizują plan budownictwa zamiennego, aby przekwaterować mieszkańców budynków, których domy muszą być wyburzone. Proces ten przebiega bez większych napięć, ponieważ DTŚ zaprojektowano w ten sposób, aby jej przebieg omijał większe skupiska ludzi. - Drogowa Trasa Średnicowa to tylko fragment nowych rozwiązań drogowych dla Śląska - mówi Polaczek. - Tak samo ważne jest dla nas bowiem zakończenie do końca 2011 roku budowy autostrady A-1. Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami śląskiego samorządu, po 2011 ma zacząć się rozbudowa DTŚ od centrum Katowic także na wschód. Według planów, przez Mysłowice i Sosnowiec ma dochodzić do Dąbrowy Górniczej. W tej chwili istnieją już plany studyjne tej inwestycji. Łączny koszt budowy Drogowej Trasy Średnicowej, mającej być w założeniu "kręgosłupem" komunikacyjnym aglomeracji śląskiej przekroczy 2,5 miliarda euro. Przypomnimy, że cały ten projekt, w połowie lat 80. wymyślił były wojewoda katowicki - Tadeusz Wnuk. Za czasów realnego socjalizmu nie było jednak pieniędzy na realizację tak dużego przedsięwzięcia. Korzyści płynące z budowy DTŚ dla mieszkańców aglomeracji: 1. Trasa z Katowic do Gliwic skróci się o 26 procent 2. Czas podróży zostanie zredukowany o 76 procent. 3. Spalimy na tym odcinku o połowę mniej paliwa. 4. Na nowej trasie auta będą emitować o połowę mniej toksyn. Witold Pustułka - Dziennik Zachodni :-/ Ciekawe co to za "plany studyjne". No chyba nie chodzi tylko o ta stara koncepcje przebiegu. Przeciez kasa dla odcinka Katowice-Myslowice juz dawno przyznana wiec nie bardzo rozumiem. Chyba ze po 2011 wybuduja tylko do Myslowic a reszta np w 2025... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Tak, chyba tak o ile dobrze pamiętam i jeśli się nie mylę to jest kasa ale tylko na drogę do granic Katowic z Mysłowicami. Nie pamiętam także gdzie, ale coś mi się kojarzy że były zapisane pieniądze (budżet województwa na ten rok?) na zaprojektowanie wschodniego odcinka DTŚ.
![]() Tak czy siak, póki co to jest odległa perspektywa i co gorsza.. nic pewnego chyba. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 312 Dołączył: sob, 13 wrz 03 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie (Sosnowiec) Nr użytkownika: 21 ![]() |
Jak pisał na początku strony Mick cieszmy się, bo jesteśmy w jednej aglomeracji
![]() Czasem mam wrażenie, że na forum Sosnowca i DG wypowiadają się pracownicy UM Katowic i Gliwic. Ok każdy - dąbrowianin czy sosnowiczanin - ma prawo nie lubić własnego miasta i fascynować się jakimś innym ale nie mogę się pogodzić z faktem, że nasi wybrańcy są tacy kunktatorscy i nie walczą o środki na budowę DTŚ Zagłębie. Pisowcy jak jeden zagłosowali za wstrzymaniem środków na DTŚ Wschód, szkoda że nikt nie spytał Kościelniaka i Malik dlaczego byli przeciw inwestycji we własnym okręgu wyborczym. Kto powiedział, że musimy czekać aż wybudują cały zachodni odcinek? W Gliwicach nawet za bardzo nie chcą DTŚ. Gdyby nasi parlamentarzyści wystąpili razem włącznie z PiS-owcami to te środki mogłyby się znaleźć w krótszej perspektywie. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Krawiec, przeczytaj sobie wywiad z p. Kościelniakiem w dziale o wyborach, to zrozumiesz czemu oni tak głosują. Kompletne brednie aż się tego czytać nie da. Mnie też to boli, bo przecież prace tak jak zauważyłeś mogłyby być prowadzone nawet równocześnie, nic nie stoi temu na przeszkodzie. Jak ważna ta droga jest, przemawia za tym nawet sytuacja jaka się dzieje na odcinku wylotowym z Katowic w stronę S-a i DG a ją jeszcze pogarszają niekończące się remonty. Oczywiście problemem jest to, że nasi samorządowcy, posłowie są nam przychylni tylko podczas wyborów.. Niestety..
Ten post edytował kwintosz wto, 09 paź 2007 - 23:16 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |