![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1081
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Modernizacja przystanków, czyli kostka za kostkę dziś Od rozpoczęcia spóźnionej w stosunku do sąsiednich gmin zagłębiowskich modernizacji przystanków autobusowych minęło już sześć tygodni. Efekty pracy 19 brygad remontowych nie wszędzie są jednak zadowalające. Nigdzie nie ma bowiem ani jednej nowej wiaty, a często fachowcy zapominają także, że zgodnie z projektem technicznym powinny się wszędzie znaleźć piktogramy, oznaczające miejsce dla osób niepełnosprawnych. Taka sytuacja zdarzyła się m.in. na osiedlu Mydlice, gdzie po zakończeniu prac i ułożeniu nowej kostki brukowej przy ul. Dąbskiego teraz trzeba dodatkowo szukać miejsca na wydłużenie zatoki przystankowej. Wszystko jest rozkopywane od początku, bo musi się pojawić piktogram. Mieszkańcy często nie mogą zrozumieć także, dlaczego całkiem nowa kostka brukowa koniecznie musi być wymieniona na tę jeszcze nowszą. - Przecież takie roboty mijają się z celem. Całkiem nowa kostka jest zrywana na Redenie, podobnie się dzieje w Ujejscu, o czym mówili mi znajomi. Może zamiast takich ruchów lepiej było zostawić starą, a część pieniędzy dać na wiaty. Na kilku przystankach owszem jest w miarę równo ułożona i była tam faktycznie potrzebna, ale z kolei obok leżą poprzewracane słupy z rozkładami jazdy. Coś tu jest nie tak - podkreśla Zdzisław Januszewski. Lokalne władze tłumaczą tymczasem, że stara kostka jest dokładnie segregowana, a potem magazynowana i z pewnością się nie zmarnuje. Cała modernizacja polega natomiast nie tylko na jej wymianie, ale także na wyniesieniu peronu przystanku na wysokość 16 cm, wymianą krawężnika, obrzeży i umieszczeniu piktogramu z osobą niepełnosprawną. - Sprawa słupków jest natomiast monitorowana przez wydział komunikacji i drogownictwa, który zgłosi do KZK GOP konieczność ich naprawy - informuje Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu. Nowych wiat na razie nie będzie, bo nie zostały ujęte w projekcie, tak jak to miało miejsce w Sosnowcu. - Wydział gospodarki komunalnej i mieszkalnictwa remontuje na bieżąco uszkodzone wiaty, jednak w obecnym budżecie miasta nie mamy pieniędzy na nowe wiaty. Informacje o uszkodzeniach można na bieżąco zgłaszać do wydziału gospodarki komunalnej i mieszkalnictwa - poinformowano nas w dąbrowskim magistracie. W sumie w mieście modernizacja ma objąć 265 przystanków, a wartość całego projektu, współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej, wyniesie nieco ponad 3 mln 177 tys. zł. W połowie lutego wyremontowane zostały 103 przystanki, a na zakończenie reszty pozostał czas do końca kwietnia. (pas) Ciekawe z tymi piktogramami, czy UM sie sam zorientowal czy przez forum. I prasa raz pisze ze do konca marca, a raz ze do kwietnia i tak od dawna. Mi sie wydawalo ze kwietnia a potem znowu o tym marcu. I nareszcie niedowiarkowie moga przeczytac w prasie ze wiat nie bedzie. A nie chcieliscie wierzyc w to co najwazniejsze, czyli projektom i specyfikacjom przetargu, gdzie bylo to czarno na bialym wiadome od lat. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1082
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Musze jednak jedną rzecz sprostować. Na przystanku na Redenie w stronę DG, faktycznie jest ciut wyżej, ale zaledwie troszeczkę. Ale tak czy siak, czy nie można było zrobić tej zatoczki już..
![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1083
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT sosnowiec.info.pl Zmienia się rozkład jazdy linii 801 i 831 27.02.2008 Po raz drugi w tym roku zmienia się rozkład jazdy linii autobusowych nr 801 i 831 (Dąbrowa Górnicza-Katowice). Od 1 marca 2008 r. wybrane kursy skrócone zostaną od strony Katowic do przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Wynika to z konieczności obniżenia ilości autobusów obsługujących w/w linie. Przywrócony zostanie jeden ze zlikwidowanych z końcem ubiegłego roku kursów po godz. 20 z Katowic (kosztem odjazdu po godz. 15). Nowością będzie kurs linii 27, który przed północą wyruszy z Katowic do Gołonoga trasą linii 831, jako ostatni w ciągu doby autobus łączący miasto wojewódzkie z Dąbrową Górniczą. Kurs ten wykonywany będzie codziennie. W nowym rozkładzie jazdy nie uwzględniono sygnałów pasażerów o przepełnionych autobusach odjeżdżających po godz. 8 rano ze Środuli w stronę Katowic. K.B. A co to za koniecznosc "obniżenia ilości autobusów" ? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1084
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
No to mamy podwyżkę cen biletów i "obniżenie ilości autobusów"! Brawo! Brawo!
Już myślałem, że w KZK zaczynają myśleć! Ale się pomyliłem! -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1085
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 91 Dołączył: sob, 29 gru 07 Nr użytkownika: 998 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nie no to jest straszne nie moga te autobusy jechac do zajezdni to przecierz jakis kilometr jeszcze ??
![]() |
|
|
![]()
Post
#1086
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Po zapoznaniu się z planami odnośnie miast Śląska czas przejść do omówienia miast w Zagłębiu Dąbrowskim oraz ostateczne przedstawienie planów taborowych na okres 2008 –2013. Sosnowiec ![]() Po przekroczeniu granicy między Górnośląskimi Katowicami, a Sosnowcem leżącym w Zagłębiu dąbrowskim widać nagłą zmianę klimatu. Pozostawiamy za sobą chaotycznie porozkładane Śląskie osiedla z wąskimi ulicami i docieramy do poukładanego miasta, gdzie obok budowy bloków mieszkalnych wybudowano siatkę ulic czteropasowych dwujezdniowych, gdzie na środku wybudowano torowisko tramwajowe. Jednak w przeciwieństwie do wielu modernistycznych rozwiązań (o czym dalej przy Będzinie) Sosnowiec stał się ładnie ułożonym miastem. W efekcie dla podróży po mieście tramwaje często są dogodnym środkiem transportu. Dzięki temu plany dla Sosnowca są bardzo optymistyczne. Największe zmiany czekają w obszarze linii numer 15. Przewidziane dla tej linii prace zaczynają się już za granicą z miastem Katowice. Mamy tu zadania 27a i 27. Zadanie 27a koncentruje się na modernizacji torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta z Katowicami. Przewiduje ono również dobudowę drugiego toru na odcinku jednotorowym. Co ciekawe w planach dla Katowic nie precyzuje się faktu dobudowy drugiego toru. Mimo tego bardzo ważne jest aby cały odcinek do Szopienic (z Szopienicami włącznie) zyskał drugi tor. Ma tutaj zostać zastosowane torowisko w technologii 'szyny pływającej'. Dobudowa drugiego toru wymausza również przebudowę sieci trakcyjnej. Ma tutaj zostać zastosowana sieć wielokrotna 1 słup /jeden tor na wysięgniku. Po tym odcinku następuje zadanie 27, które obejmuje modernizację torowiska w Sosnowcu na ul. J. Piłsudskiego oraz na skrzyżowaniu z ul. Jana Sobieskiego. Z racji wydzielenia tego fragmentu możliwe jest zastosowanie torowiska na podkładach betonowych, z przytwierdzeniem sprężystym szyn z elementami wibroakustycznymi. Jedynie torowisko w ul. Sobieskiego ma zostać wykonane w technologii 'szyny pływającej'. Przewiduje się tutaj także remont odwodnienia. Zadanie to obejmuje wymianę kompletnego odgałęzienia z nawierzchnią drogową w przejazdach. Podążając dalej trasą linii 15 docieramy do zadań 28 (niebieskie) i 29. Zadanie 28 to modernizacja przejazdu na ul. 3-go Maja, skrzyżowanie z Parkową i Mościckiego. Jak zwykle przejazd ma zostać wykonany na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Zadanie to jest w zasadzie częścią zadania 29, które przewiduje modernizację linii tramwajowej na ulicy 3-go Maja. Odcinek ten jest w pełni wydzielony, więc można zastosować torowisko na podkładach betonowych, z przytwierdzeniem sprężystym szyn z elementami wibroakustycznymi wraz z remontem odwodnienia. Odnośnie linii 15 już dawno planowano jej przedłużenie na terenie Zagórza tak aby tramwaj docierał do całego licznego osiedla. Nie inaczej jest i w tym planie, gdzie pod zadaniem 17 widnieje właśnie to przedłużenie. Przedłużenie to oznacza budowę około 5 km linii dwutorowej na wydzielonym torowisku. Ma powstać także nowa podstacja trakcyjna, oraz dwupoziomowy zintegrowany węzeł przesiadkowy z tramwaju do autobusów. Jednak nie określono miejsca w którym miałby ten punkt powstać. Przedłużenie to jest bardzo istotnym dla całego systemu tramwajowego, ponieważ właściwie przeprowadzone może sprawić, że tramwaj będzie szybszy od stada autobusów przyspieszonych. Zwłaszcza gdy udajemy się z Zagórza do Akademii Ekonomicznej, czy Politechniki Śląskiej w Katowicach. Dlatego też bardzo ważne jest aby trasa ta zyskała charakter szybkiego. Kluczowymi są tutaj inwestycje w Katowicach, zwłaszcza numer 20. Dla reszty sieci zaplanowano bardziej skromne inwestycje. Pod czerwonym numerem 28 znajduje się modernizacja przejazdów Rondo Mireckiego, Baczyńskiego (wjazd do hali sportowej Milowice) oraz Wojska Polskiego (skrzyżowanie z Wygody). Jak zwykle mają zostać zastosowane przejazdy na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Kolejne zadanie to numer 30, które przewiduje modernizację torowiska na skrzyżowaniu ul. 11-go Listopada z ul. Gen. W. Andersa. Zadanie to przewiduje wymianę sześciu rozjazdów i skrzyżowań w trójkącie torowym z nawierzchnią drogową w przejazdach. Wracając do centrum mamy zadanie numer 26 przewidujące modernizację linii tramwajowej na ulicy Małachowskiego. Będzie to odcinek od Ronda im. Gierka do ul. Mościckiego. Jest to odcinek uliczny, więc zostanie zastosowane torowisko na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi wraz z remontem odwodnienia. Całość inwestycji w Sosnowcu zamykają zadania numer 31 i 32. Zadanie 31 przewiduje modernizację torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Żeromskiego od końca łuku w ul. Mariackiej do wjazdu do budynku policji w Sosnowcu. Zastosowane zostanie tutaj torowisko na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Wykonana zostanie również wymiana podbudowy i wykonanie odwodnienia. Dalszy odcinek znajduje się pod zadaniem numer 32. Przewiduje on modernizację ul. Mariackiej od ul. Nowopogońskiej do przystanku Pogoń Mariacka. Tor w jezdni na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Natomiast tor wydzielony na podkładach betonowych, z przytwierdzeniem sprężystym szyn z elementami wibroakustycznymi wraz z remontem odwodnienia. Będzin ![]() Po Sosnowcu czas przejść do niegdyś dumnego miasta jakim był Będzin. Tak jak kiedyś miasto to miało rynek, tak również tramwaje przejeżdżające przez centrum. Jednak w ramach modernistycznej megalomanii miasto zostało rozprute przez szeroką czteropasmową dwujezdniową ulicę z szerokim pasem międzyjezdniowym. Na pasie tym wybudowano wydzielone torowisko tramwajowe, które w zasadzie jedzie pośrodku niczego. Dlatego nie dziwi, że władze miasta uważają tramwaj za coś zbytecznego. Niestety plany na okres 2008-2013 nie przewidują powrotu tramwaju do zabudowanego centrum miasta. Jednak mimo tego jest pewien znak poprawy sytuacji, ponieważ większość istniejącego torowiska zostanie wymieniona. Od granic z Sosnowcem do „nerki”mamy zadania 33, 33a, 33b oraz 33c. Zadania 33a-c przewidują wymianę torowiska na całej długości z zastosowaniem podkładów betonowych z przytwierdzeniem sprężystym i elementami wibroakustycznymi, gdzie zostanie również wykonany remont odwodnienia. W skład tej modernizacji wchodzi także zadanie 33 przewidujące modernizację przejazdów drogowo tramwajowych przez ul.: Słowiańską, Krasickiego, Sienkiewicza/Paryska. Ma tu być zastosowane torowisko na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Również dalsza część linii w kierunku Dąbrowy Górniczej zostanie zmodernizowana jako zadanie 33d. Jest to torowisko w al. Kołłątaja od Ronda Czeladzkiego do granicy z Dąbrową Górniczą, w tym przejazd przez ul. Sienkiewicza w technologii szyny pływającej (120 mtp). Czeladź ![]() Mówiąc o tramwajach w Zagłębiu nie sposób pominąć Czeladzi. Na chwilę obecną sieć tramwajowa w tym mieście jest symboliczna i niestety na okres 2008 –2013 nie przewiduje się żadnych prac remontowych czy budowlanych w tym mieście. Tak więc zapowiadana linia do Katowic jest nadal kaczką dziennikarską, choć tak naprawdę trasa ta byłaby bardzo potrzebna. Dąbrowa Górnicza ![]() Ostatnim miastem w Zagłębiu posiadającym linie tramwajowe jest Dąbrowa Górnicza. Również w tym przypadku tory tramwajowe poprowadzono po środku czteropasowej dwujezdniowej ulicy. To sprawia, że tramwaje są szybie, ale zawsze gdzieś tam dla pasażera. Choć akurat w przypadku Dąbrowy wybudowano osiedla wzdłuż drogi, więc tramwaje znajdują pasażerów. Do 2013 roku ma zostać wyremontowana cała linia znajdująca się w granicach miasta. Są to zadania 34a, 34, 35a, 35 i 35b. Z racji całkowicie wydzielonego torowiska zostaną zastosowane podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym szyn i elementami wibroakustycznymi wraz z remontem odwodnienia. Jedynie przejazdy na ul. Królowej Jadwigi (skrzyżowanie z Majakowskiego - 80 m) oraz rondo na ul. Królowej Jadwigi (100 m) zostanie wykonanych na płytach żelbetowych z przytwierdzeniem szyn w konwencji szyny 'pływającej' z elementami wibroakustycznymi. Jest to zadanie 26. Plany taborowe Tak więc w okresie 2008-2013 sieć tramwajowa ma przejść znaczącą przemianę. To oczywiście za mało jak dla potrzeb zgłaszanych przez społeczności lokalne ale paradoksalnie oznacza, że sieć uda się odbudować do stanu w którym będzie w stanie choć częściowo konkurować z autobusami. Oczywiście inwestycje w infrastrukturę będą zbędne gdy nie zostanie zakupiony nowy tabor do realizacji przewozów. Obecnie Tramwaje Śląskie posiadają przeszło 300 tramwajów, gdzie większość taboru to tramwaje 105N i 105Na. Tak to prawda, Tramwaje Śląskie posiadają jeszcze niezmodernizowane do Na 105-tki. Tramwaje Śląskie eksploatują również 4 tramwaje 111N, choć są właścicielami sześciu, jednak dwie sztuki wyjechały do Krakowa i póki co tam pozostały. Oprócz tego przewoźnik posiada 17 niskopodłogowych tramwajów 116Nd. Jednak lata eksploatacji na zdewastowanej sieci odbiły się negatywnie na taborze, który w zasadzie zbliża się już do przyspieszonego remontu generalnego. Nie możemy zapomnieć także o dwóch liniowych tramwajach N kursujących na linii 38 w Bytomiu. Na sieci dogorywają jeszcze tramwaje 102Na, których pozostaje sześć na stanie, z czego praktycznie jedynie dwa są w stanie gotowości ruchowej. Seria 102Na najprawdopodobniej odejdzie śmiercią techniczną w tym roku, jednak stan techniczny większości pozostałego taboru również pozostawia wiele do życzenia i w najbliższych latach będzie wymagał zastąpienia nowym lub używanym. W programie na lata 2008 –2013 Tramwaje Śląskie planują zakup 25 nowych tramwajów wysokopodłogowych. Na zadanie to planuje się przeznaczyć 50 milionów złotych. Oprócz tego planuje się również zakup 25 sztuk „nowego środka transportu”. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się najprawdopodobniej zakup 25 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych za kwotę 200 milionów złotych. Będą to najprawdopodobniej długie tramwaje niskopodłogowe, których wybór na rynku jest obecnie bardzo szeroki. Niskopodłogowe tramwaje trafią najprawdopodobniej na nowe i przedłużane linie, co pozwala twierdzić, że nadal będzie występował deficyt taborowy. Oczywiście teoretycznie zastąpienie 75 tramwajów (25 solo i 25 przegubowych zastępujących dwa solo) pokrywa zapotrzebowanie na wymianę biorąc pod uwagę 30 letni okres eksploatacji, jednak z racji fatalnego stanu technicznego i budowy nowych odcinków konieczne będzie przedsięwzięcie dodatkowych działań taborowych. Wyjścia mogą być jedynie dwa czyli modernizacja obecnego taboru lub zakup używanego modernizowanego lub nie, który pozwoli zapchać braki taborowe. Używany tabor w postaci wagonów 105N i pochodnych będzie najprawdopodobniej pochodził z Krakowa. Oprócz taboru liniowego Tramwaje Śląskie przewidują również zakup 3 specjalistycznych pojazdów pogotowia sieciowego oraz trzech specjalistycznych pojazdów pogotowia torowego. Na zadanie to planuje się przeznaczyć 5 milionów złotych. Zakup ten jest motywowany szerokim zakresem modernizacji istniejących linii i budowy nowych odcinków. Reasumując plany na lata 2008-2013 to absolutne minimum jakie należy wykonać w celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania przewozów tramwajowych w GOP. Jak pokazuje obszerność artykułu temat jest bardzo szeroki i bez dużych dotacji nie do zrealizowania. Oprócz rekordowego obszaru sieci (największy w Polsce) na wielkość problemu zebrały się zaniedbania inwestycyjne z poprzednich lat. To sprawia, że przyszłość Tramwajów Śląskich można rozważać pod albo. Albo zrealizuje się ogłoszony plan albo pozostanie jedynie dokonać likwidacji znacznej części sieci z powodu śmierci technicznej. Dlatego też pozostaje trzymać kciuki aby ten program został zrealizowany w całości. Jeżeli zostanie, wówczas po 2013 roku możemy mówić o prawdziwej ekspansji sieci na nowe linie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1087
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nie no to jest straszne nie moga te autobusy jechac do zajezdni to przecierz jakis kilometr jeszcze ?? ![]() A po pierona mają jechać nawet ten 1 km do zajezdni, skoro tam juz jeździ tyle linii a pasażerów od Gołonóg osiedle prawie wcale?! Moim zdaniem pod tzw. "Uniwersalem" w Gołonogu powinna być porządna pętla autobusowa - dworzec i tam winny kończyć niemal wszystkie 800-tki z Katowic a tylko wariantowo jechać do huty Katowice i do zajezdni! To samo z linią 55, która kiedyś dojeżdżała tylko do osiedla (Uniwersala) i było dobrze, to zmienili, robiąc przy tym milion różnych wariantów! |
|
|
![]()
Post
#1088
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A po pierona mają jechać nawet ten 1 km do zajezdni, skoro tam juz jeździ tyle linii a pasażerów od Gołonóg osiedle prawie wcale?! Moim zdaniem pod tzw. "Uniwersalem" w Gołonogu powinna być porządna pętla autobusowa - dworzec i tam winny kończyć niemal wszystkie 800-tki z Katowic a tylko wariantowo jechać do huty Katowice i do zajezdni! To samo z linią 55, która kiedyś dojeżdżała tylko do osiedla (Uniwersala) i było dobrze, to zmienili, robiąc przy tym milion różnych wariantów! Też tak uważam - powinni zrobić tam lub przy dworcu PKP w Gołonogu (placu jest pełno) porzadną pętle z wieloma stanowiskami na więcej niż jeden autobus. |
|
|
![]()
Post
#1089
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Za to troszke wydluzyli niektore 27
CYTAT wpk katowice
Autobusy linii 27 ponownie wszystkimi kursami dojeżdżają do Huty Katowice. Przez ostatnie dwa miesiące wybrane kursy kończyły się na przystanku Tworzeń Baza, po czym autobusy kierowały się do zajezdni Gołonóg, a do Katowic wyruszały ponownie z przystanku Gołonóg Podstacja. Linie przyspieszone 801 i 831 zostały skrócone wybranymi kursami do przystanku Gołonóg Dworzec PKP, a rozkład tej drugiej linii powiększył się o codzienny kurs przed północą realizowany przez autobus zjeżdżający z linii 27. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1090
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Mnie się zdaje, czy mamy drugi tramwaj po liftingu na 21?
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1091
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ja widzialem kilka razy ta modernizacje poznanska. Łodzkiej jeszcze nie, ale juz powinna jezdzic
Tego widziales? ![]() Jak wiadomo modernziacja poznanska jest na linii 21. A 2 lodzkie: #737 na linii 21 (poc. 214) #759 na linii 15 (poc. 1507) Ciekawe czy dojdzie do strajku w tramwajach. Chca 500 zl podwzyki dla fizycznych i 250 zl dla administracyjnych, a TŚ chca dac 225 zl. To i tak bylaby najwieksza podwyzka w dziejach TŚ A tu poznanski na pieknych dabrowskich torach: ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1092
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Tak.. ten charakterystyczny dach zwrócił moja uwagę. I nr boczny taki prosty do zapamiętania 737
Czyli 535 i 737 jeżdżą na 21? TŚ poszukują pracowników, m.in. motorniczych... Ciekaw jestem ilu będą miec chętnych. Kiedyś składałem papiery, ale jak mi cene za kurs powiedzieli to tylko przez grzeczność kobiety, z którą rozmawiałem nie wyśmiałem. 5tys z możliwością dofinasowania z PUP dla bezrobotnych, lub płatnością rozłożoną na raty na czas szkolenia. Czas szkolenia ok. 3 m-cy. Czyli co miesiąc chcieli 1,5-2 tys! A zarobić dadzą ile? 1200? Ten post edytował marcin.p nie, 09 mar 2008 - 15:40 -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1093
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jechal już ktoś "żelazkiem"? Ciekawe jak sie ma do Moderusa....
|
|
|
![]()
Post
#1094
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Ostatnio trochę podróżowałem naszymi tramwajami... Ale jak na złość na nowy nie mogłem trafić... Skubańce w złych godzinach jeżdżą
![]() Sprawdziłem, 535 i 737 jeżdżą na 21! Ten post edytował marcin.p nie, 09 mar 2008 - 16:48 -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1095
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Kurcze obrzydliwe te nowe tramwaje u nas - i jedne i drugie, a jak jeszcze porównam je z nówką-sztuką PESA 122N, którą widuję codziennie w Bydgoszczy (tam chwilowo pracuję), do tego nowiutkie perony, ehhh... No i jeszcze wszędzie mają prawie ścieżki rowerowe, to już OT ale jak tak patrzę to żyjemy chyba w Polsce B albo i C...
|
|
|
![]()
Post
#1096
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT KZK Go! Czyli 23-latek z Dąbrowy ratuje KZK GOP
Gdy planował trasę do Bytomia, tracił kilkanaście minut przed monitorem. Paweł Suwała wziął sprawy w swoje ręce i stworzył najnowocześniejszy w Polsce system wyszukiwania połączeń. Według wielu użytkowników lokalnego internetu, system informacyjny KZK GOP od dłuższego czasu stracił na funkcjonalności. Jego usprawnienia nie podjął się ani zespół informatyków ani prywatna firma, lecz… jeden z pasażerów. Ostatecznie stworzył jeden z najnowocześniejszych systemów informacji pasażerskiej w Polsce. Paweł Suwała, absolwent Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły technik komputerowych na pomysł wpadł już w czasie studiów. Jako mieszkaniec Dąbrowy Górniczej, musiał najpierw sprawdzić około 15 połączeń na stronie internetowej KZK GOP. Na dodatek sprawę utrudniał fakt, że miasta nie mają żadnego bezpośredniego połączenia. Paweł był dwa lata temu w Islandii i nie ukrywa, że również tamtejszy system informacyjny zainspirował go do pracy. Jak sam mówi, aby stworzyć wyszukiwarkę KZK-Go! przed komputerem spędził 1200 roboczogodzin. Stworzył gigantyczną bazę danych. W projekcie pomagał mu kolega Łukasz Girek ze Strzemieszyc Wielkich, odpowiedzialny za graficzną część projektu. MMSilesia jako pierwsza rozmawia z autorem tego innowacyjnego przedsięwzięcia: - Jak twoim zdaniem prezentuje się system informacyjny komunikacji publicznej w aglomeracji? Co brakowało mu dotychczas od strony technicznej czy wizualnej? - Obecny system przestał spełniać oczekiwania pasażerów. Przy prawie 400 liniach i 5200 przystankach wyszukiwanie połączeń w tabelarycznych rozkładach jazdy stało się bardzo kłopotliwe. Znalezienie kursu wymaga wiedzy na temat połączeń i miejsc przesiadkowych, ponieważ pasażer otrzymuje jedynie informacje o trasie danej linii autobusowej i godzinach odjazdu z danego przystanku. Obecnie na użytkowniku spoczywa konieczność znalezienia optymalnego połączenia, co zwykle wymaga odwiedzenia nawet dwudziestu podstron z rozkładami jazd. System KZK Go! wyręcza w tym użytkownika, co jest tylko jedną z jego zalet. - Jak z zainteresowaniem wokół twojego projektu? Zrobiłeś to hobbystycznie, w ramach czegoś większego czy może dopiero zamierzasz to jakoś spożytkować? - Zainteresowanie wokół projektu zrobiło się całkiem spore. Wielu ludzi korzysta z wyszukiwarki zamiast z rozkładów na stronie KZK. Spotkałem się z wieloma pochlebnymi opiniami. A sam projekt powstaje z myślą o tym by wdrożyć go na stronie KZK zamiast rozkładów tabelarycznych których juz wszyscy mają dość. - Mimo, ze witryna ma formę wyszukiwarki połączeń to nosi również elementy serwisu społecznościowego. Piszesz do internautów, by pomogli Ci w budowie – na przykład zgłaszali oznakowane przejścia dla pieszych. Wierzysz, że użytkownicy internetu z regionu pomogą? - Tak, chciałbym by projekt skupił wokół siebie małą społeczność. Już teraz użytkownicy chętnie dodają przejścia piesze i zgłaszają swoje sugestie. Wszystkie sugestie są dokładnie analizowane i większość jest wprowadzana w życie. Docelowo chciałbym by w systemie istniało zdjęcie każdego z przystanków, tak by pasażerowie wiedzieli gdzie dokładnie mają wysiąść. Zdjęcia 5200 przystanków oczywiście nie mógłbym zrobić sam. Myślę, że użytkownicy korzystając z telefonów komórkowych mogliby pomóc Ponadto chciałbym z czasem rozszerzyć możliwość wyszukiwania o opcję szukania "od adresu do adresu" tak by nie trzeba było podawać nazwy przystanku, a system sam znalazłby najbliższy, do tego potrzeba zaznaczenia na mapie wszystkich przystanków, co też jest bardzo czasochłonne. - Dlaczego podróżujesz komunikacja publiczną a nie samochodem? - Bo tak jest ekologiczniej. No i nie mam prawa jazdy… za: zaglebie.info -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1097
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Link do wyszukiwarki już pewnie był, ale dla pewności wkleję, bo w artykule go nie zauważyłem:
http://83.242.81.164/ BTW, może admin na głównej to powiesi? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1098
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 605 Dołączył: śro, 14 kwi 04 Nr użytkownika: 75 Płeć: Mężczyzna ![]() |
ta wyszukiwarka super
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1099
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Za wczesnie na wieszanie, bo np. teraz jest wylaczona. Moze bedzie kiedys na KZK. Do tego jest wogole niedopracowana i w tej chwili do niczego sie nie nadaje
Jej autor zalozyl temat ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1100
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Motorniczy protestują dziś Czy już wkrótce na ulice miast nie wyjadą tramwaje? Istnieje takie niebezpieczeństwo. Związkowcy z Sierpnia 80 weszli w spór zbiorowy z Tramwajami Śląskimi S. A., należącymi do KZK GOP. Eskalacja protestu może doprowadzić nawet do strajku. Jak zwykle chodzi o pieniądze. Pracownicy domagają się po 500 zł podwyżki dla motorniczych i zaplecza oraz 250 zł dla administracji. Zarząd spółki proponuje po 220 zł dla wszystkich i to dopiero od 1 maja. Odległy termin tłumaczy trudną sytuacją spółki i inwestycjami. - Wczorajsze spotkanie zakończyło się tylko podpisaniem protokołu rozbieżności. My byliśmy przygotowani na ustępstwa, ale z drugiej strony nie było chęci do dyskusji. W najbliższym czasie wystąpimy o przydzielenie nam mediatora. Jeśli to nie pomoże, będzie strajk. Pracownicy są zdesperowani - wyjaśnia Andrzej Szimke, szef Sierpnia 80 w spółce. 29 lutego zarząd spółki uzgodnił z pozostałymi związkami wysokość podwyżki w tym roku na 220 zł. Większość pracowników uważa, że to za mało. - Od pięciu lat słyszymy, że spółka jest w trudnej sytuacji. Godziliśmy się nawet na likwidację premii. Dłużej tak być nie może. Mamy najniższe stawki w Polsce - irytuje się Szimke. Dodaje, że na Śląsku motorniczy za godzinę pracy dostaje w zależności od doświadczenia i stażu pracy od 9 do 11 złotych. Dla porównania w Krakowie te stawki wynoszą 11-14 zł, a w Warszawie dochodzą nawet do 14-17 zł. - Młody pracownik dostaje na rękę 1100-1200 zł. Nic więc dziwnego, że ludzie się zwalniają. W Biedronce za obsługę wózków widłowych mogą zarobić o 400 zł więcej - mówi Szimke. Związkowcy opowiadają także o warunkach, w jakich pracują: fatalnym stanie technicznym większości wagonów i szyn. - Dlatego dochodzi do wypadków, wykolejeń. Nie weryfikuje się rozkładów jazdy, choć czas przejazdów się ciągle wydłuża. Aby nie stracić pieniędzy, musimy jeździć szybciej. Tymczasem torowiska są w fatalnym stanie - opowiada Szimke. I podaje przykład linii 21 z Huty Katowice do Sosnowca-Milowic. - Według rozkładu trasę trzeba pokonać w 60 minut. Robiliśmy próby. Nie da się tego przejechać szybciej niż w 70 minut. Na drogach jest większy ruch. Postawiono nowe sygnalizacje świetlne. Zarządzający spółką nie chcą tego widzieć - podkreśla związkowiec. Tramwaje Śląskie własnością KZK GOP stały się dopiero rok temu. Wcześniej spółka była nie najlepiej zarządzana. Zaległości inwestycyjne są ogromne. Opracowano plan modernizacji firmy do 2013 roku. Plany są imponujące. Pytanie, czy uda się je zrealizować. Firma obsługuje 13 miast. To 34 linie. Jeżdżą po torowiskach w znacznej mierze przestarzałych. Podobnie jest z rozjazdami i urządzeniami do sterowania i regulacji ruchu. Aldona Minorczyk-Cichy -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 17:17 |