IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

14 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Fundusze UE i krajowe
Ocena 5 V
:)
post pią, 17 lut 2006 - 14:45
Post #61


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



pozdrawiam jest chyba dalej w Miami tongue.gif

Ile jest kasy z Unii to ja nie wiem :roll: mamy dofinansowanie ale ten projekt jest na ostatnim miejscu z zatwierdzonych i normalnie zostaje tylko czesc kasy. Nie wiem jak to zalatwia i czy zalezy to od oszczednosci przy wyzej notowanych wnioskach.

A tu jest artykul o PKM i 4 ostatnio kupionych autobusach.
QUOTE([img)
http://infobus.com.pl/new_img/head_logo.gif[/img]]
Na początku listopada br. PKM Sosnowiec odebrał 4 nowe autobusy zakupione z własnych środków oraz ze środków WFOŚiGW w Katowicach. Są to autobusy Jelcz M121I. Jest to dobra okazja, aby przyjrzeć się nowo zakupionym pojazdom, a także historii i obecnej sytuacji jednego z największych przewoźników autobusowych na Górnym Śląsku

Cztery nowe autobusy

Na początku listopada br. PKM Sosnowiec odebrał 4 nowe autobusy zakupione z własnych środków oraz ze środków WFOŚiGW w Katowicach. Są to autobusy Jelcz M121I. Jest to dobra okazja, aby przyjrzeć się nowo zakupionym pojazdom, a także historii i obecnej sytuacji jednego z największych przewoźników autobusowych na Górnym Śląsku. Dostarczone pojazdy zostały wyposażone w silniki IVECO NEF typu F4AE0682C*C, spełniające normy emisji spalin EURO 3 o mocy 176 kW, współpracujące z automatyczną, 4-biegową skrzynią VOITH D 854.3 E. Poza podstawowym wyposażeniem, takim jak: systemy ABS, ASR, układ poziomujący ECAS, układ centralnego smarowania, drzwi wyposażone w mechanizm powrotnego otwierania, pełną kabinę kierowcy, system informacji w postaci kompletu tablic elektronicznych, autobusy doposażono w następujące elementy:
układ otwierania drzwi od wewnątrz i z zewnątrz po uaktywnieniu go przez kierowcę,
układ automatycznego uzupełniania oleju,
kołpaki ozdobne kół,
miękkie siedzenia firmy STER,
pulpit VDO.

Ponadto - co jest nowością w autobusach PKM Sosnowiec - urządzenie głośnomówiące zapowiadając kolejne nazwy przystanków podczas obsługi linii. Zamierzeniem firmy jest wprowadzenie tego typu rozwiązania w pozostałych autobusach zakupionych w ostatnim czasie.



System zarządzania flotą

Nowością w zamówionych autobusach jest także system VDO FM200, który pozwala odtworzyć przebieg pracy pojazdu co do jednej sekundy, dzięki czemu pozwala na wyeliminowanie błędów kierowcy, gdy takie się przytrafią Dotyczy to np. przekroczenia prędkości, przekroczenia obrotów silnika czy gwałtownego hamowania. Ponadto, system informuje kierowcę czy o dobrej godzinie odjechał z danego przystanku, czy nie za wcześnie lub za późno. Kierowca będzie oceniany punktowo przez system, co pozwoli w przyszłości na uniknięcie błędów. System jest już uruchomiony i obecnie jest w fazie testów. Przyznać trzeba, że został przyjęty pozytywnie przez samych kierowców. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska przy zakupie Jelczy M121I dołożył 500 000 zł na zakup ekologicznych jednostek napędowych. Całkowity koszt zakupu nowego autobusu wyniósł 569 500 zł netto.



Historia i dzień dzisiejszy PKM Sosnowiec

Spółka w obecnym stanie powstała w wyniku przekształcenia Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu, aktem notarialnym z dnia 17.07.1997. Udziałowcami są miasta Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin a także Czeladź. Obecnie jest to największa pod względem ilości taboru i ilości obsługiwanych linii spółka na obszarze Zagłębia, ale nie tylko. Autobusy PKM-u Sosnowiec docierają także do takich miast jak Jaworzno, Bytom czy Katowice. Tym samym, pod względem zasięgu linii sosnowiecki PKM jest pierwszym w KZK GOP. Spółka dysponuje taborem, na który składa się ok. 240 autobusów i obsługuje 70 linii. Autobusy PKM stacjonują na trzech zajezdniach: Sosnowcu-Zagórzu, Będzinie i Dąbrowie Górniczej-Gołonogu. Spółka rocznie wykonuje 19 milionów wozokilometrów. Barwy firmowe to czerwono-biało-czerwone.



Tabor autobusowy

Tabor jakim dysponuje spółka to Ikarusy, Jelcze, Solarisy i MANy. Tabor jest stopniowo remontowany i wymieniany na nowy. Systemy zastosowane w poszczególnych markach autobusów są bardzo podobne, dzięki czemu postawienie diagnozy i szybkie usunięcie usterki nie sprawia większych kłopotów mechanikowi czy elektronikowi. Nie ma problemu z częściami do tych autobusów, czy z naprawami. Ostatnie nowe zakupione autobusy to Solarisy Urbino w 2003 r. W 2004 roku były plany zakupu kolejnych nowych pojazdów, ale nie pozyskano wystarczających środków. Zdecydowano się na zakup autobusów używanych. Pozyskano wówczas 9 MANów: 6 szt. NG312 i 3 szt. NL262. Autobusy te są bogato wyposażone, począwszy od prostych funkcji jak np. system zapobiegający przypadkowemu przytrzaśnięciu pasażera drzwiami po np. klimatyzacje przestrzeni pasażerskiej i stanowiska pracy kierowcy.



Będą kolejne zakupy

28 października 2005r. Minister Gospodarki i Pracy, w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, przyjął wniosek o dofinansowanie projektu, "Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie Gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec", który uzyskał rekomendację Krajowego Komitetu Sterującego dla Działania: "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach". Projekt zakłada modernizację linii autobusowych oraz zakup do ich obsługi 72 niskopodłogowych autobusów dla PKM: 42 dwunastometrowych i 30 piętnastometrowych. Ponadto, w ramach programu przewiduje się modernizację prawie 300 przystanków (nowe wiaty, chodniki podniesione do wysokości 16 cm, aby ułatwić wsiadanie do autobusu osobom niepełnosprawnym), dworców autobusowych, a także wybudowanie nowej pętli przy ul. Kleeberga. Program ten będzie dofinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w kwocie 29 427 814 zł, która stanowi 49,26% całkowitych kosztów inwestycji, wynoszących 70 744 699 zł. Uzyskanie dotacji jest wielkim sukcesem, ponieważ projekt ten jest jedyny z województwa śląskiego, który uzyskał akceptacje Ministerstwa.



PKM myśli o napędzie gazowym

Spółka bardzo poważnie myśli o autobusach zasilanych gazem CNG. Został podpisany w tej sprawie list intencyjny z Zakładem Gazowniczym w Zabrzu, mówiący o zainteresowaniu PKM wprowadzeniem do eksploatacji autobusów zasilanych gazem CNG. Pomimo to, dalej jest analizowana opłacalność całej procedury. Chodzi o koszty dostosowania zajezdni, warsztatów, i zakupu autobusów, ale wiadomo, że jest to dobry kierunek rozwoju.
W ostatnim czasie PKM ogłosił także przetarg na remont 37 Jelczy 120M z lat 1996-1998. Jak widać tabor jest cały czas odnawiany, ale nie obchodzi się także bez kasacji starego. W ramach przedstawionego powyżej programu, przewiduje się skasować ok. 90 autobusów w ciągu 1,5 roku. Nie sprzedaje się autobusów. Zasadniczo autobus bez naprawy głównej dojeżdża do 10 lat, później jest naprawiany i służy przez kolejne 6-10 lat, ponieważ przy tej ilości taboru trudno jest naraz wymienić wszystkie. Podczas remontów wymienia się kratownicę, oblachowanie, we wnętrzu pojazdów montuje się nowe laminaty, wykładziny podłogowe oraz zakłada nowe siedzenia. Wszystko dla dobra pasażerów, aby czuli się w autobusie dobrze.



Podsumowanie

Podsumowując, można powiedzieć że PKM Sosnowiec cały czas się rozwija. Wymienia i remontuje tabor, również warunki socjalne są z roku na rok coraz lepsze. W tym roku całkowicie wycofano z eksploatacji kotłownie na zajezdniach, docieplono budynki a także hale naprawcze. Z roku na rok podnoszą się też wymagania i - co za tym idzie - jakość świadczonych usług.


z tymi halami to sciema przynajmniej w Golonogu temperatura niewiele rozni sie od tej na dworze wiec wyobrazcie sobie jak jest przy -20C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 17 lut 2006 - 15:13
Post #62


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



i jeszcze z dzisiaj
QUOTE([img)
http://sosnowiec.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Autobusowa rewolucja

Piątek, 17 lutego 2006r.

Zapowiedziano imponujące inwestycje w miejskiej komunikacji. A to dzięki dotacji ze "Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004-2005". Machina zmian już ruszyła. W tym tygodniu Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej ogłosiło przetarg na kupno 68 nowych autobusów. Zastąpią wozy już wyeksploatowane, które mają po około 15 lat.

Rzutem na taśmę
Pod koniec października ubiegłego roku Jacek Piechota, minister gospodarki i pracy w poprzednim rządzie, podjął decyzję o przyznaniu pieniędzy dla Zagłębia na modernizację komunikacji miejskiej.

Umowa w sprawie dofinansowania projektu "Modernizacja infrastruktury autobusowo-tramwajowej publicznej na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec" została podpisana w Urzędzie Wojewódzkim.

- W ramach tego zadania wykonano już sygnalizacje świetlne przy skrzyżowaniu ulic Hubala Dobrzańskiego i 11 Listopada oraz przy przejściu dla pieszych na ulicy księdza Blachnickiego. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej kupiło już cztery niskopodłogowe autobusy, a kolejnych 68 jeszcze dokupi - mówi Anna Dworaczk, kierownik referatu Wydziału Organizacji Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym Urzędu Miejskiego.

W planach jest modernizacja 311 przystanków autobusowych, w tym w Sosnowcu jest ich 171. Odnowiony ma też być sosnowiecki dworzec autobusowy przy ulicy Mościckiego oraz zbudowana pętla do zawracania przy ulicy Kleberga. Pozwoli to na przedłużenie trasy linii autobusowej.

Na inwestycje te przetargi będą ogłaszane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Stare do kasacji
PKM ma w sumie 240 autobusów. Wozy w oddziale sosnowieckim mają średnio 13 lat, w Będzinie po 15 lat, a w Dąbrowie Górniczej są o rok młodsze.

Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku PKM kupiło 4 niskopodłogowe autobusy marki Jelcz (model M121I). Mają po trzy wejścia i 30 po miejsc siedzących.

- Naszym celem jest to, by wszystkie nowe autobusy, które kupujemy, miały jednolity system obsługi. Nowością w tych wozach będzie system głośnomówiący, który zapowiada kolejne przystanki. Poza tym wozy są wyposażone w przyciski umożliwiające otwieranie drzwi przez pasażerów oraz miejsce dla wózków osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Piotr Drabek, dyrektor do spraw technicznych PKM.

Koszt zakupu nowych autobusów sięga 50 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Pozostałe 25 mln zł zapłaci PKM.

Wielkie liczenie
- Mniejsze autobusy są przeznaczone do przewozu 100 pasażerów, a większe 135. Wszystkie będą niskopodłogowe, wyposażone między innymi w platformy ułatwiające wjazd osobom niepełniosprawnym na wózkach oraz system zliczania pasażerów zamontowany w drzwiach pojazdów. Posłuży on nam do monitorowania linii autobusowych i da nam odpowiedź na pytanie, które z linii są przeciążone, a które nie - mówi dyrektor Drabek. - Poza tym w nowych wozach znajdzie się tak zwana czarna skrzynka, która zapisuje wszystkie manewry i to, co dzieje się w autobusie. W razie potrzeby będzie można odtworzyć te wszystkie dane.

Kosztowny wandalizm
Kupno nowych autobusów wymusił nie tylko wiek taboru, ale także ich fatalny stan. Pocięte siedzenia, wyrwane kasowniki, wymalowane ściany i szyby, to codzienny widok w pojazdach komunikacji miejskiej. Zdarza się też, że chuligani rzucają w przejeżdżający autobus kamieniami, a nawet koszami na śmieci. Koszt wymiany jednego kasownika to około 2 tys. złotych. W zeszłym roku chuligani zniszczyli... 40 kasowników. W sumie naprawy zdewastowanych PKM wydaje w ciągu roku kilkaset tysięcy złotych.

Gminy też się dołożą
Koszt całego projektu odnowy komunikacji w Zagłębiu sięga 71 mln zł. Dofinansowanie wynosi blisko 29,5 mln zł. W związku z tym modernizację wesprą także gminy. Sosnowiec wyłoży na modernizację ponad 6,5 mln zł, Będzin 581 tys. zł, a Dąbrowa Górnicza blisko 2,5 mln zł. PKM 25 mln zł.

Sebastian Reńca - Dziennik Zachodni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 16 mar 2006 - 15:06
Post #63


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://sosnowiec.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Gadające autobusy

Czwartek, 16 marca 2006r.

W ramach unijnego programu, który zakłada między innymi modernizację autobusów, na trasach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sosnowiec pojawiły się takie pojazdy, które informują pasażerów o tym, na jakim przystanku się właśnie zatrzymują. System jest dopiero wdrażany, ale już zyskał sobie przychylne oceny osób korzystających z usług KZK GOP.

Trudniej się zagapić

W tej chwili po naszych ulicach jeżdżą cztery takie wozy. Obsługują dwadzieścia dwie linie, w połowie roku ma ich być już siedemnaście, a zgodnie z planami do końca roku 2007 będzie ich przynajmniej siedemdziesiąt dwa.

- Autobusy, które już teraz wyposażone są w ten system, kupiliśmy jeszcze zanim rozpoczęło się wdrażanie unijnego programu, a ponieważ istnieje możliwość doposażenia tych najnowszych pojazdów, to udało nam się w nich zamontować system informujący pasażerów o kolejnych przystankach - mówi Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM Sosnowiec.

W tej chwili pojazdy wyposażone w system jeżdżą głównie na trasach Sosnowiec - Będzin - Dąbrowa Górnicza, bo takie właśnie było założenie unijnego programu. Urządzenie informuje nie tylko o tym, na jakim przystanku zatrzymuje się autobus, ale także jaki będzie kolejny. To bardzo ułatwia podróżowanie osobom, które nie najlepiej znają okolicę i tym, którzy nie śledzą dokładnie trasy.

- Ten system najwięcej pożytku przyniesie osobom starszym oraz takim, które mają kłopoty ze wzrokiem, a tych wśród pasażerów wcale nie brakuje - przekonuje Piotr Drabek.

Byle nie objazdy

W trakcie eksploatacji system nie wymaga już żadnych dodatkowych kosztów, jednak jego montaż i przygotowanie to mnóstwo pracy. Najpierw trzeba dokładnie wymierzyć odległości pomiędzy poszczególnymi przystankami i czas, jaki zajmuje pokonanie tej odległości. Później należy jeszcze wszystko odpowiednio zgrać. System na co dzień powinien sprawdzać się świetnie, ale żeby pojawiły się kłopoty, wystarczy że na trasie pojawią się objazdy.

- W takich sytuacjach system niestety trzeba będzie wyłączyć, bo będzie podawał błędne informacje, ale kierowcy wiedzą, co w takich sytuacjach należy robić i nie powinno być z tym kłopotów - przekonuje dyrektor ds. technicznych PKM Sosnowiec.

Pewne trudności mogą też wynikać z tego, jak nazwane zostały niektóre przystanki. Nazwy, które funkcjonują w powszechnym obiegu czasem różnią się od tych, którymi posługuje się system, co może nieco dezorientować pasażerów.

- Tutaj nic nie możemy zrobić, bo do systemu wprowadzone zostały takie nazwy przystanków, jakimi posługuje się KZK GOP. Myślę jednak, że pasażerowie wkrótce przyzwyczają się do tej nomenklatury i kłopoty znikną - mówi Piotr Drabek.

Pomimo pewnych trudności pasażerowie, przynajmniej na razie, są zadowoleni z takiego rozwiązania.

- Nawet osoby, które dotąd nie były nam zbyt przychylne teraz chwalą sobie to rozwiązanie. Mam oczywiście świadomość, że wprowadzenie tego systemu to nic wielkiego, ale pozytywne opinie bardzo nas cieszą - podkreśla dyrektor ds. technicznych Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej .

Grażyna Krawczyk - Dziennik Zachodni


a wiec 15 sztuk powinno planowo trafic do polowy roku :)
ciekawe jak sie ma przetarg i czy juz ktos zlozyl oferte czy jak zawsze na ostatnia chwile


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 22 mar 2006 - 12:52
Post #64


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://infobus.com.pl/new_img/head_logo.gif[/IMG]]
Nowe autobusy i dworzec za unijne pieniądze  
Autor: Piotr Grygier  
dodane: 2006-03-20 12:05:06

Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza oraz Będzin do końca przyszłego roku zakupią 72 nowe autobusy. Przy okazji przebudowując dworzec autobusowy w Sosnowcu i ponad 300 przystanków na terenie trzech gmin. Wszystko dzięki determinacji Sosnowca, jako lidera projektu, na który olbrzymie nakłady pochodzą z unijnego programu ZPORR.
 
 
Decyzja ministra
 
Dnia 28 października2005r. Minister Gospodarki i Pracy podjął decyzję w sprawie projektów złożonych w ramach II tury naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Działania 1.6 „Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach”ZPORR. Podjęta decyzja jest zgodna z rekomendacjami przedstawionymi przez Krajowy Komitet Sterujący.  
Projekt „Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie Gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”otrzymał dofinansowanie w wys. 29 437 814,25 zł (całkowita wartość projektu 70 744 699,94 zł).  
Najwyższe dofinansowanie otrzymały: Łódzki Tramwaj Regionalny Zgierz –Łódź - Pabianice. Zadanie I. Etap I –Łódź –prawie 109 mln zł oraz „Modernizacja trasy tramwajowej w Al. Jerozolimskich odcinek Pętla Banacha - Pętla Gocławek w Warszawie”- ponad 97 mln zł. Łączne dofinansowanie ww. projektów wynosi 441 109 477,89 zł.

Śląski projekt
Z punktu widzenia rodzimej komunikacji nadal to transport autobusowy będzie wiódł prym. Gdyby komunikacja tramwajowa również należała do samorządów, i dla niej moglibyśmy się starać o pozyskanie środków. Autobusy łączą ponad dwu milionowy organizm ludzki. Myślę, że dzięki tym decyzjom mieszkańcom naszych i nie tylko naszych miast będzie się żyć wygodniej, a przy okazji łatwiej będzie się przemieszczać –mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.  
Porozumienie gmin: Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina podpisało umowę z Wojewodą Śląskim, jako instytucją pośredniczącą 24 stycznia. Od tego momentu w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004 –2006 PKM Sosnowiec będzie miał do dyspozycji nieco ponad 70 mln złotych. Z tej sumy prawie połowa pochodzi z unijnej dotacji, pozostała część z trzech zagłębiowskich gmin.  
- Dziś trzeba wyraźnie podziękować tym którzy podejmowali odważne decyzje w tej sprawie. Zarówno władzom poszczególnych miast, jak i radnym. Pozwoliło to, na pozyskanie olbrzymich pieniędzy –mówi Kazimierz Górski.  
Rozpocznie się również przebudowa dworca autobusowego przy ul. Mościckiego w Sosnowcu. Pojawią się nowe wiaty, zatoczki autobusowe, toalety i punkty sprzedaży biletów. Wybudowana zostanie też nowa pętla autobusowa przy ul. Kleeberga w Sosnowcu.  
- Jak wspomniał prezydent Górski projekt jest bezprecedensowy. Konkurowaliśmy z takimi miastami, jak: Poznań, Kraków, Wrocław, czy Warszawa. Tym bardziej chce podkreślić wkład lidera projektu –Sosnowca, a bezpośrednio prezydenta Górskiego i jego zastępcy prezydenta Łukawskiego –mówi Radosław Baran, prezydent Będzina.

 
Nowe autobusy...
 
Nowe autobusy będą stanowić jedną trzecią wszystkich pojazdów, jakie ma sosnowiecki PKM. To bodaj największy tego typu projekt na terenie kraju. Gminy podjęły się modernizacji na olbrzymią skalę. To nie tylko autobusy, ale i nowe wiaty, dodatkowe miejsca postojowe, budowa nowych zatok dla niskopodłogowych pojazdów. Osiągnięcie takiego dofinansowania nie było łatwe. Szczególnie chce podziękować prezydentowi Górskiemu, zwłaszcza w kontekście pierwszego etapu starań o dofinansowanie, gdzie nasz wniosek odpadł, za to że swoją determinacją doprowadził do tego efektu –mówi Marian Nierychły, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Nowe autobusy (projekt zakłada modernizację linii autobusowych oraz zakup do ich obsługi 72 niskopodłogowych autobusów dla PKM: 42 dwunastometrowych i 30 piętnastometrowych) pojawią się na 22 liniach kursujących pomiędzy Sosnowcem, Będzinem i Dąbrową Górniczą oraz na liniach ekspresowych łączących Zagłębie z Katowicami. Stanie się tak już tej wiosny. W tej chwili trwa przetarg na zakup pojazdów. Startują w nim takie firmy, jak: Solaris, MAN, Jelcz. Niskopodłogowce zastąpią stare, ponad dwudziestoletnie pojazdy. –Niektóre z nich przejechały ponad dwa miliony kilometrów. Dalsze ich remontowanie nie ma sensu –mówi prezydent Kazimierz Górski.
- To bezprecedensowe wydarzenie nie tylko w historii PKM Sosnowiec –mówi Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec.

 
... i przystanki
 
Dzięki wsparciu miast partnerskich zmieni się wygląd 310 przystanków w Zagłębiu, w tym 48 w Będzinie, 171 w Sosnowcu i 91 w Dąbrowie Górniczej. Pojawią się na nich nowe wiaty –szklane i blaszane. Na wszystkich przystankach wybudowane zostaną perony, na wysokość 16 cm, czyli tylu ile potrzeba, by wjechać bez problemu wózkiem inwalidzkim do niskopodłogowego autobusu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 01 kwi 2006 - 15:09
Post #65


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no jeszcze tylko 4 dni na skladanie ofert i 4.04 otwarcie. Zeby tylko nie ten Jelcz, niech popelnia jakis blad i ich oferte odrzucic! wink.gif
Mogly by byc takie 12metrowce jakie wlasnie dotarly do Gliwic
szkoda ze w przetagru beda 15 metrowce ktore pewnie wygra Solaris a nie bedzie przegubow 18m.

Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 14:55


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 04 kwi 2006 - 16:18
Post #66


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



qrcze dzisiaj mialo byc otwarcie kopert a ja jeszcze nic nie wiem sad.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
šipak
post czw, 06 kwi 2006 - 23:51
Post #67


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Dołączył: czw, 06 kwi 06
Skąd: Neufahrwasser
Nr użytkownika: 199



Co do autobusów 15 m. MAN produkuje tego typu pojazdy - spotkać je można w Polsce jedynie w Policach. Zapewne też złożył swoją ofertę w przetargu. Obstawiał bym jednak zwycięstwo Solarisa. Co do autobusów 12 m. to jeśli specyfikacja istotnych warunków zamówienia dopuszczała autobusy niskowejściowe (prawdopodobnie tak) to właściwie można być pewnym dostaw koljenych Jelczy M121I. Rozstrzygnięcie przetargu nie nastąpi raczej szybko. Obecna ustawa o zamówieniach publicznym daje bowiem producentom bardzo szerokie możliwości odwoływania się od wyników przetargu, co znacząco może opóźnić jego rozstrzygnięcie. Obecnie są problemy z rozstrzygnięciem każdego praktycznie przetargu na dostawy autobusów (vide Gdańsk, Białystok) Szczególnie zacięta rywalizacja toczyć może się między MAN-em i Solarisem w przetargu na autobusy 15 m. chodzi tu wszakże o niemałe pieniądze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 17 maj 2006 - 10:39
Post #68


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([img)
http://infobus.com.pl/new_img/head_logo.gif[/img]]
Polski rynek autobusów w I kwartale 2006 r.

Sprzedaż autobusów w I kwartale br. osiągnęły na polskim rynku wysoki poziom 247 szt. – co porównując z sytuacją z zeszłego roku oznacza wzrost o 41 szt. (+ 19,9%). Warto podkreślić, że wzrost dostaw nastąpił we wszystkich kategoriach za wyjątkiem sektora autobusów turystycznych. Doskonałe, tegoroczne notowania to zasługa trzech czynników – jesiennych wyborów samorządowych, wejścia w październiku normy Euro 4 oraz wykorzystania unijnych pieniędzy na zakup nowego taboru...

Autobusy miejskie
Tak dobrego I kwartału na rynku autobusowym nie było w ciągu ostatnich 5 lat. Dlatego już można postawić tezę, że to będzie dobry rok dla producentów autobusów. Szczególnie ta prognoza dotyczy segmentu autobusów miejskich, gdzie sprzedaż osiągnęła już poziom 101 pojazdów (wzrost w porównaniu z I kw. 2004 r. o 38,35%). A będzie jeszcze lepiej…Samorządy chcą zdążyć z zamówieniami przed jesienną kampanią wyborczą oraz nową normą emisji spalin Euro 4 i dlatego zamawiają rekordowe ilości autobusów. W tym roku autobusowe kontrakty wsparła finansowo również Unia Europejska, która w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego dofinansowała duże zamówienia –m.in. w Białymstoku i Sosnowcu. Jeżeli chodzi o skalę zamówień, to zdecydowanie najwięcej autobusów zakontraktował w tym roku Sosnowiec (72 szt.) oraz Łódź (69). Na kolejnym miejscu jest: Poznań (50) Białystok (43) oraz Gdańsk (33). Stawkę największych tegorocznych kontraktów uzupełnia firma ITS Michalczewski, która wygrała przetarg ZTM Warszawa na obsługę stołecznych linii i dzięki temu już niedługo zakupi 55 niskopodłogowych autobusów przegubowych. Realizacja tylko tych 6 kontraktów oznacza zakup łącznie 322 autobusów. Wśród tych zamówień-gigantów prym wiedzie marka MAN (118 zakontraktowanych), następnie Solaris (93), Jelcz (74) i Mercedes-Benz (37). Do tego dojdą mniejsze przetargi z innych miast, jak np.: Bielsko-Biała (22) czy Częstochowa (18). Nawet Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach zakupi 6 nowych pojazdów, co stanowi 50% posiadanego taboru! Dla porównania –w całym 2005 r. zakupiono łącznie 392 autobusy miejskie, natomiast tylko w I kwartale br. zawarte kontrakty przekroczyły poziom 360 szt.! Uwaga Czytelnicy –część z podanych wyżej przetargów (Sosnowiec, Poznań) nie została jeszcze formalnie zakończona i trwają jeszcze ostatnie kontrole UZP Jednak na 99% nic nie powinno już ulec zmianie.


Kolejny element przyspieszający decyzję o zakupie nowego taboru i mający wpływ na wartość zamówień to nowa norma emisji spali i hałasu –Euro 4. Ma ona obowiązywać od 1 października br. Dlatego zdecydowana większość przewoźników ustala termin dostaw autobusów do 30 września. To efekt przede wszystkim obaw związanych z wprowadzeniem zupełnie nowych konstrukcji jednostek napędowych, które w porównaniu z poprzednią, ekologiczną zmianą (z Euro 2 na Euro 3) stawia zdecydowanie wyższe wymagania zarówno konstruktorom, jak i służbom serwisowym. Nawet tak utytułowany pionier w kwestii wprowadzania nowych technologii jak MPK Poznań nie bardzo kwapi się, żeby zostać testerem silników Euro 4. Ponadto dochodzi tutaj także aspekt finansowy. Wstępne szacunki mówią o różnicy 25-30 tys. zł pomiędzy autobusem zasilanym jednostką Euro 3 a Euro 4. Przy większych ilościach zakup taboru z silnikami poprzedniej generacji daje spore oszczędności. Warto też dodać, że nowe silniki (za wyjątkiem produktów MAN i Scania) będą wymagały tankowania specjalnego płynu –roztworu karbamidu (mocznika), zwanego także AdBlue. Nie jest on zbyt kosztowny (ok. 2-4 zł za litr przy średnim spalaniu 2 l / 100 km), ale patrząc na to w perspektywie kilku lat daje to jednak całkiem pokaźne kwoty. Generalnie konieczność przejścia na Euro 4 będzie tegorocznym tematem numer 1 w branży autobusowej. Będzie dotyczyło to wszystkich przewoźników –zarówno miejskich, jak i międzymiastowych czy turystycznych(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 05 cze 2006 - 13:29
Post #69


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(Polski Traker BUS nr 3/2006)
W ogłoszonym przetargu wystartowały trzy firmy: MAN, Polskie Autobusy (z marką Jelcz) oraz Solaris. Wynik (...) należy traktować jako wstępny i podlegający modnym odwołaniom i zaskarżeniom. Zdaniem komisji przetargowej najlepsze oferty złożył Jelcz (38 szt. Jelczy M121I Mastero) oraz Solaris (30 szt. Urbino III 15).


podobno w tym tyg moze zostac wkoncu podpisana umowa. A niedawno pojawily sie plotki ze krotkie to tez moglyby byc Solarisy ale to plotki


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dejmon
post pon, 05 cze 2006 - 17:17
Post #70


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 294
Dołączył: pią, 25 lut 05
Skąd: DG
Nr użytkownika: 125
Płeć: Mężczyzna



A więc być może coś takiego będzie przemykać naszymi ulicami:





Solaris - OK, ale co do Jelcza, to mam wątpliwości. One po prostu nie wytrzymują eksploatacji po naszych "świetnych" drogach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pon, 05 cze 2006 - 19:41
Post #71


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



No mi tez Solaris zdecydowanie bardziej podchodzi. Kiedy jest dokładnie ten przetarg :?: Ile z tych 68 busów trafi do DG :?:

Proponuje dyskuje na ten temat toczyć w KZK GOP"

a co do środków UE to jak wygląda sytuacja z tym szerokopasmowym internetem :?: chyba jakies problemy :?

poza tym internetem i srodkami na światła przy komendzie , zdobyliśmy coś jeszcze w ostatnich latach :?: :?: :?:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 13 cze 2006 - 09:54
Post #72


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ok to o nowych autobusach dyskutujmy od teh chwili tutaj :arrow: http://www.dg.mdc.webd.pl/viewtopic.php?t=7&start=240


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 17 cze 2006 - 15:15
Post #73


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(klocek)
a co do środków UE to jak wygląda sytuacja z tym szerokopasmowym internetem :?: chyba jakies problemy :?

poza tym internetem i srodkami na światła przy komendzie , zdobyliśmy coś jeszcze w ostatnich latach :?: :?: :?:


wlasnie nie wiem co z tym internetem. Projekt podobno byl wysoko oceniony ale i tak za nisko zeby dostac pelne dofinansowanie.

Zeby zdazyli z ta sygnalizacja i przebudowa skrzyzowania - chyba musza do konca pazdziernika bo inaczej kasa przepadnie. A sa problemy bo cena najtanszej zwycieskiej oferty jest wieksza niz planowane srodki z budzetu i trzeba przeglosowac dodatkowe srodki a tymczasem wlasnie poprzednia sesja byla zerwana a ostatnia nei odbyla sie. Jak tak dalej pojdzie to nie bedzie dobrze.

Z tego co pamietam to zdobylismy kase na adaptacje dawnego szpitala dzieciecego na psychiatryczny i jeszcze na stworzenie jakiegos osrodka dla bylych hutnikow hmm. Chyba tez na wyeliminowanie odprowadzania sciekow do rzeki Pogorii - nowe kanalizacje. Pewnie cos pominalem


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 22 cze 2006 - 11:24
Post #74


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(www.dabrowa-gornicza.pl)
Uchwała albo strata dotacji!!!
[2006-06-22 10:39:22]

Na sesji Rady Miejskiej 31 maja 2006 miały być głosowane trzy projekty uchwał dotyczące projektów finansowanych z Unii Europejskiej: „Budowa sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – Graniczna w Dąbrowie Górniczej wraz z korektą parametrów drogowych”, „„Eurocamping” Błędów: baza biwakowo – campingowo -rekreacyjna przy ul. Żołnierskiej 130 w Dąbrowie Górniczej – Błędowie” oraz „Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Dąbrowa Górnicza, Będzin, Sosnowiec”.

Radni Rady Miejskiej sesję przerwali. Projekty uchwał trafiły na kolejną sesję zwołaną przez Prezydenta Miasta na 14 czerwca br.. Ale i ta sesja nie odbyła się z uwagi na nieobecność radnych.

Tym sposobem zagrożona została realizacja pierwszego z wymienionych projektów, na który w ramach programu PHARE Inicjatywa III otrzymaliśmy 1 029 585 zł. W tym przypadku bowiem inwestycja musi zakończyć się w terminie do 31 października 2006 r., jest to ostateczny termin narzucony przez instytucję wdrażającą czyli Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Gdyby na majowej sesji radni uchwalili przesunięcie brakujących środków w wysokości ok. 160 tys. zł. na realizację zadania (oferta wykonawcy o tyle bowiem przekracza dostępne środki), umowa z wykonawcą inwestycji już byłaby podpisana i prace mogłyby się rozpocząć. Niestety tak się nie stało, dwukrotnie odwołana sesja Rady Miejskiej zagroziła terminowej realizacji inwestycji.

Termin związania wykonawcy z ofertą minie 10 lipca, ale ta data już nie gwarantuje terminowego zakończenia inwestycji, jeśli bowiem pojawią się nieprzewidziane problemy, lub dodatkowe prace, projekt nie zakończy się z końcem października. Gdyby umowa podpisana została niemal miesiąc wcześniej nie byłoby obaw o termin zakończenia realizacji projektu. Jeśli umowa z wykonawcą w ogóle nie zostanie podpisana (np. z powodu odwołania dzisiejszej sesji) Gmina straci dotacje i zostanie obciążona sankcjami. Poza tym, Gmina podpisała umowę z PARP, w której zobowiązała się do realizacji projektu w odpowiednim terminie, to, co dzieje się teraz powoduje utratę wiarygodności Gminy, jako beneficjenta środków unijnych. To zaś może niekorzystnie odbyć się na nas w kolejnym okresie programowania środków unijnych w latach 2007-2013, gdzie są szanse na pozyskanie dużych pieniędzy, a Gmina może zostać pozbawiona możliwości aplikowania o środki na kolejne trzy lata.

Tym, co dzieje się z projektem pn. „Budowa sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – Graniczna w Dąbrowie Górniczej wraz z korektą parametrów drogowych” zaniepokojenie wyraziło Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Poniżej przedstawiam treść tego pisma.
Apeluję jednocześnie do Radnych Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej o przybycie na sesję i podjęcie uchwał, które są niezbędne do prowadzenia miejskich inwestycji.

Niepodjęcie uchwał dotyczących projektów: Eurocampingu i infrastruktury autobusowej również blokuje działania związane z ich realizacją. Gmina wstrzymuje się z podpisaniem umowy z Wojewodą Śląskim o dofinansowanie projektu „„Eurocamping” Błędów: baza biwakowo – campingowo -rekreacyjna przy ul. Żołnierskiej 130 w Dąbrowie Górniczej – Błędowie” z uwagi na konieczność zabezpieczania prawidłowej realizacji projektu w postaci weksla w terminie 30 dni od podpisania umowy. Jeśli Gmina podpisze umowę a radni nie podejmą uchwały o zabezpieczeniu realizacji projektu umowa zostanie zerwana a Gmina straci 1 803 438 PLN unijnej dotacji.


ta organizacja przestepcza LSD moglaby juz przestac robic cyrki. Widac dla nich wazniejsze sa wlasne gierki niz dobro miasta


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 22 cze 2006 - 13:50
Post #75


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



http://www.dabrowa-gornicza.pl/pub/files/o...egionalnego.jpg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post czw, 22 cze 2006 - 14:47
Post #76


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



No sytuacja z tym bojkotem jest trochę bardziej zagmatwana. Wcześniej nie wypowiadałem się na ten temat, bo nie było zainteresowania na forum. Ale jak już jest to trzeba to wyjaśnić genezę tej sytuacji. Sprawa zaczyna się u wiceprezydenta, który miał szantażem zmuszać radnych do glosowania zgodnego ze stanowiskiem zarządu miasta. Z tego co opisywała prasa to radni zdobyli całkiem niezłe dowody na to, wiadomo ze podsłuchy w UM są wszędzie wiec czasami nagra się cos ciekawego. Postępowanie w tej sprawie podjęła prokuratura. Radni domagali się usunięcia wiceprezydenta szantażystę, ale oczywiście nieruchawy tale wszędzie widzi zło, tylko nie w swoich szeregach. Wiec wobec braku działań ze strony prezydenta miasta radni regularnie zrywają sesje miejskie. A tale tylko wypisuje jakieś powieści i wysyła po całej Polsce – opisując, jaki to on dobry a radni bee. Efektem tego jest wstrzymanie praktycznie wszystkich inwestycji w mieście. Nie chce tu rozpisywać kto ma racje, ale sytuacja raczej nie wiele ma wspólnego ze złośliwym działaniem LSD – a tak w ogóle to jeszcze cos takiego istnieje w naszej radzie miejskiej???

A co do projektu związanego z rozbudowa infrastruktury internetowej, to nasz projekt jest chyba w rezerwie. Czyli albo nic nie dostaniemy albo jakieś ochłapy z oszczędności wynikłych w innych projektach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 22 cze 2006 - 14:55
Post #77


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



LSD zachowuje sie skandalicznie i jak male obrazone dziecko laugh.gif
zapomnieli sobie dlaczego zostali wybrani i za co biora pieniadze, i mam nadzieje ze malo ktory zostanie wybrany ponownie. Takie sprawy powinni zalatwiac w inny sposob a nie kosztem miasta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post czw, 22 cze 2006 - 16:27
Post #78


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Jedną sprawa jest sytuacja miasta w obecnej sytuacji i to jest temat na osobna dyskusje a czym innym jest zwalanie odpowiedzialności na konkretna opcje polityczna. Twierdzenie ze jest to wina SLD, za którym nigdy nie przepadałem, jest po prostu nieprawdziwe. Podział jaki zaistniał w RM, podzielił radnych niezależnie od orientacji politycznej

W obradach bierze udział: 3 radnych SLD-UP, 2 PO, 2 BLOK PD

Obrady bojkotuje: 11 radnych SLD-UP, 5 BLOK PD, 2 PO


PS. No chyba ze mieć pretensje do SLD-UP ze ma najwięcej radnych w RM.

Admin: proszę o przeniesienie dyskusji (mojego posta tez) na tematy polityczne z dala od „UE” bo się zaczyna robić burdel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 22 cze 2006 - 23:29
Post #79


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



wiem jak wyglada ta cala sytuacja (a nie pisalem na forum bo akurat wtedy byly problemy z jego dzialaniem) - przynajnmniej z gazet i netu - nie wiem na ile tam pisali obiektywnie wink.gif

Jesli byl szantaz to bardzo dobrze ze zajela sie nim prokuratura i to do niej powinno nalezec wyjasnienie i doprowadzenie do ukarania. A pewnie ze radni maja prawo do okazania swojego protestu ale nie moga tego robic na szkode miasta. A tu probuja wykorzystac to do swoich gierek przed wyborami. Mam nadzieje ze nikt z nich nie zostanie juz wybrany. Prym w tym bojkotowaniu wiedzie SLD a gdyby nie oni to reszta by nic nie znaczyla tongue.gif

No ale mam nadzieje ze sesja sie wkoncu odbyla bo jeszcze nikt sie nie skarzy na stronie urzedu wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 lip 2006 - 16:35
Post #80


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(www-dabrowa-gornicza.pl)
Projekt pn. „„Eurocamping” Błędów: baza biwakowo –campingowo -rekreacyjna przy ul. Żołnierskiej 130 w Dąbrowie Górniczej – Błędowie” uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego w ramach Działania 3.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz ze środków Budżetu Państwa.

W 2005 roku spłonęło jedyne w Dąbrowie Górniczej schronisko młodzieżowe, położone w dzielnicy Błędów, w sąsiedztwie Pustyni Błędowskiej i szlaków turystycznych. Już wkrótce w miejscu po tamtym schronisku powstanie kompleksowa baza biwakowo -campingowo-rekreacyjna o nieporównywalnie wyższym standardzie. – Powstanie tutaj 8 czteroosobowych domków campingowych i portiernia, pawilon gilowy, sanitariaty z aneksem kuchennym, boisko do piłki siatkowej a także pole namiotowe i miejsca dla przyczep campingowych – wylicza Bartłomiej Szewczyk, Naczelnik Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji Miasta.- Trzy domki w pełni przystosowane zostaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wszystko to kosztować będzie ponad 2 mln. zł a na realizację tej inwestycji gmina pozyskała ponad 1 800 tys. zł. z Unii Europejskiej i Budżetu Państwa. Z budżetu gminy pokryte zostanie tylko 15% wartości inwestycji.
W Dąbrowie Górniczej brakuje dzisiaj taniej bazy noclegowej w bezpośrednim sąsiedztwie atrakcyjnych terenów zielonych miasta. Eurocamping Błędów, jako punkt wypadowy na największy w Polsce i Europie Środkowej obszar wydm śródlądowych, ma szansę przyciągnąć do naszego miasta turystów nie tylko z regionu, ale także z całego kraju. W przeciwieństwie do poprzedniego schroniska, baza ta będzie całoroczna.
Projekt budowy Eurocampingu został bardzo wysoko oceniony i otrzymał dofinansowanie w maksymalnej 85% wysokości. Inwestycje w sektor turystyki są uważane za najlepszy sposób na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej terenów miejskich a także na przeciwdziałaniu ekonomicznej marginalizacji obszarów restrukturyzowanych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza