IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

14 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Fundusze UE i krajowe
Ocena 5 V
yoopiter
post sob, 12 maj 2007 - 10:23
Post #141


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 20
Dołączył: sob, 12 maj 07
Skąd: Sosnowiec
Nr użytkownika: 682



QUOTE
rozstrzygnięć konkursowych, w których Dąbrowa liczy na kolejne sukcesy


O jakie projekty tu chodzi?

Witam forumowiczów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 12 maj 2007 - 10:49
Post #142


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



czesciowo mozna sie "domyslic" z WPI po zrodlach finansowania http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/bip.pli.../35/5/23735.pdf

najwiekszy projekt to uporzadkowanie gospodarki wodno-sciekowej na kilkaset mln - oby sie udalo!

witamy smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 29 maj 2007 - 20:47
Post #143


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen







"honor" DG ratuja przedsiebiorstwa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 13 cze 2007 - 10:19
Post #144


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



alez to opornie idzie!

QUOTE


Koszty budowy Eurokempingu niespodziewanie wzrosły aż dwukrotnie
dziś

Nowoczesna, całoroczna baza biwakowo-rekreacyjna w dzielnicy Błędów od dwóch lat jest sztandarową inwestycją lokalnych władz. Okazało się jednak, że zamiast planowanych 2,3 mln zł, trzeba będzie wydać na nią ponad 4 mln zł (w tym unijna dotacja 1,8 mln zł).

Taka sytuacja zaskoczyła dąbrowskich radnych, którzy zaczęli się nawet zastanawiać, czy nie lepiej... zrezygnować z unijnej dotacji. Na razie nie uzyskali także odpowiedzi na pytania, jakie będą koszty utrzymania tego obiektu i jakie przyniesie dochody. Miejskie władze tłumaczą tymczasem, że projekty i koncepcja bazy powstały w poprzedniej kadencji samorządu. Teraz jednak koszty wzrosły dlatego, że w budownictwie trwa niespotykana od lat koniunktura.

- Umowa na dofinansowanie inwestycji z funduszy Unii została już podpisana. Jeśli teraz zrezygnujemy z tych pieniędzy, to znajdziemy się na specjalnej liście tych gmin, które piszą projekty, a potem rezygnują. Tymczasem wartość zadania wzrosła nie z winy miasta, ale dlatego, że zwiększyły się koszty pracy i o sto procent podrożały materiały budowlane - tłumaczy Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej.

O poparcie budowy bazy apelował do radnych także były prezydent miasta, Jerzy Talkowski (obecnie radny).

- To nie może być jakiś "kurnik", tylko nowoczesny obiekt. Jeśli będziemy paraliżowali takie rozwiązania, to nic dobrego z tego nie wyjdzie.

Wątpliwości jednak radnym pozostało sporo, bo nie wiadomo także m.in. kto będzie administrował Eurocampingiem. Na razie zapadły decyzje, że zostanie przekazany pod opiekę miejskiemu Centrum Sportu i Rekreacji.

Po pertraktacjach rajcy zgodzili się ostatecznie na przekazanie na budowę Eurokempingu z tegorocznego budżetu dodatkowo 1,2 mln zł (w ubiegłym roku było już zarezerwowane w miejskiej kasie ok. 3 mln zł). Tylko zebranie całej kwoty, czyli ponad 4 mln zł, daje bowiem gwarancję na odzyskanie 1,8 mln z Unii Europejskiej. Dotacja zostanie przekazana gminie jako refundacja, po zakończeniu całej inwestycji.

I tu pojawia się kolejny problem, bo Eurokemping musi być gotowy do końca października tego roku, więc czasu zostało mało.

- Przedwczoraj rozstrzygnięto przetargu. Jeśli nie będzie protestów, to firma Rogbud wejdzie na plac budowy jeszcze w czerwcu - informuje Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu. W Błędowie mają się pojawić domki kempingowe typu Brda z pełnym węzłem sanitarnym, miejsca dla samochodowych przyczep kempingowych, namiotów, aneks kuchenny, boiska oraz duży pawilon grillowy.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


mimo tych klopotow, rezygnacja z dotacji to dopiero bylby skandal. Ale mamy radnych mad.gif Moze przydaloby sie im kolejne szkolenie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post śro, 13 cze 2007 - 11:29
Post #145


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



QUOTE
Moze przydaloby sie im kolejne szkolenie


szkolenie tak, ale w eurocampingu w Błędowie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 17 cze 2007 - 20:40
Post #146


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



na pustynie ich wywiezc i tam szkolenie zrobic......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pią, 22 cze 2007 - 12:21
Post #147


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Dziś zauważyłem tablicę informacyjną koło DH Centrum o przebudowie centrum DG (dalej nie doczytałem bo nie miałem czasu). Jeżeli ktoś może to niech zrobi zdjęcia. 48% dofinansowane przez UE

Ten post edytował syzio pią, 22 cze 2007 - 12:25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 22 cze 2007 - 12:26
Post #148


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(syzio @ Jun 22 2007, 12:21 ) *
Dziś zauważyłem tablicę informacyjną koło DH Centrum o przebudowie centrum (dalej nie doczytałem bo nie miałem czasu). Jeżeli ktoś może to niech zrobi zdjęcia. 48% dofinansowane przez UE


blink.gif

eee o niczym takim nie bylo mowy a nie trzymali by w tajemnicy tongue.gif Pewnie chodzi o cos innego ale o co w takim miejscu? Moze cos z kanalizacja hmmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pią, 22 cze 2007 - 13:00
Post #149


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Pisało coś o transporcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post pią, 22 cze 2007 - 13:04
Post #150


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Matrix heh ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 22 cze 2007 - 13:28
Post #151


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



to moze o przystankach autobusowych? Tylko czemu napisales ze o przebudowie centrum hmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 23 cze 2007 - 12:34
Post #152


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



QUOTE(:) @ Jun 22 2007, 11:28 ) *
to moze o przystankach autobusowych? Tylko czemu napisales ze o przebudowie centrum hmm

Dokładnie, tam jest napisane o tych przystankach itp. Też nie miałem za bardzo czasu ale pobieżnie to obejrzałem akurat jak to montowali i o centrum nic tam nie zauważyłem.

BTW - nie wiem kto decyduje o stawianiu takich tablic w samym centrum miasta, za ładnie toto nie wygląda a nie bardzo wiem jaki jest cel tego. IMHO nie ma się czym chwalić, bo gdyby wszystko było jak trzeba to takich tablic powinien tam stać cały las laugh.gif

Ten post edytował vacu sob, 23 cze 2007 - 12:37
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 23 cze 2007 - 13:04
Post #153


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



oh Syzio, Syzio gdzie ta przebudowa?

@ Vacu

Przy inwestycjach finansowanych z UE musi byc taka tablica. A ta inwestycja jest nietypowa, rozrzucona wiec dobrze zrobili ze ustawili jedna w centrum a przeciez nie na kazdym przystanku. Znaczy ze niedlugo powinny zaczac sie prace smile.gif Nie zauwazylem przetargu na wykonanie a jedynie na jakas inwentaryzacje i projekt


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 25 cze 2007 - 22:03
Post #154


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE
www.dabrowa-gornicza.pl

161 przystanków autobusowych zostanie zmodernizowanych
[2007-06-25 15:20:20]


Do końca roku w Dąbrowie zostanie zmodernizowanych 161 przystanków autobusowych. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach zadania: „Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”. Jednym z elementów przedsięwzięcia był zakup w 2006r. autobusów niskopodłogowych dla PKM Sosnowiec.


Informacja o rozpoczętej inwestycji pojawiła się m.in.w centrum miasta, tuż obok przystanku autobusowego.

Wartość projektu realizowanego przez Dąbrowę wynosi 6 mln 384 tys. PLN, w tym wielkość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 mln 219 tys. PLN.

Wysokość całej inwestycji, realizowanej przez wszystkich uczestników opiewa na 70 116 242,97 PLN. Wielkość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 29 081 138,57 PLN co stanowi 49, 26% wydatków.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post wto, 26 cze 2007 - 00:02
Post #155


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Ah mało ostatnio czasu miałem na pisane, ale już po sesji to się poprawie. smile.gif

Na BIP pojawił się przetarg związany z przystankami. Co ciekawszego (dla tych co nie wiedzą), choć to już było wiadome:
QUOTE
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących modernizację przystanków autobusowych - Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) - zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - wg dokumentacji, którą stanowią szkice projektowe, rysunki, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - będące integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zakres obejmuje modernizację przystanków autobusowych: a) Wykonanie nowej nawierzchni peronów (demontaż istniejącej nawierzchni, wykonanie koryta, ułożenie nowej nawierzchni z kostki brukowej-betonowej) - 8871,03 m2, cool.gif Wykonanie nowej nawierzchni asfaltobetonowej zatok autobusowych i jezdni w miejscu zatrzymywania autobusów (frezowanie i ułożenie nawierzchni asfaltobetonowej - warstwa wiążąca i ścieralna) -3816,45 m2, c) Wymianę krawężnika betonowego (demontaż istniejącego i montaż nowego) - 4914,71 m, d) Wymianę obrzeża betonowego (demontaż istniejącego i montaż nowego) - 3639,06 m, e) Wykonanie oznakowania miejsc dla osób niepełnosprawnych- 168 szt.

Zakres robót nie powala. Poza tym dalej jak widać popularna jest kostka.. mam nadzieję, że chociaż będzie to dobrze zrobione a nie że po pół roku wszystko będzie się rozjeżdżać. Jestem także ciekaw czy miasto zainwestuje troszkę $ w wiaty, przynajmniej na tych ważniejszych przystankach. W końcu skoro zabierają się za jedno warto zrobić już całość.

Ten post edytował kwintosz wto, 26 cze 2007 - 00:03


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 27 cze 2007 - 13:38
Post #156


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ale zal ze nie miasto nie chcialo sie dolozyc do wiat! W polowie sfinansowalaby to Unia a tak w przyszlosci trzeba bedzie dac z budzetu 100%.

Dobrze ze wymienia nawierzchnie czego nie bylem pewny (ale tylko 0,5m od kraweznika?) i pisalem ze przydalaby sie betonowa, a balem sie ze tylko namaluja oznakowanie na tych koleinach. Zobaczymy ile wytrzyma to co zrobia. W sumie zwyciezca nie bedzie mial duzo czasu - do konca listopada na wszystkie przystanki w miescie, a ile miesiecy walczyli z budowa 2 zatoczek kolo Damelu. A co zrobia z przystankami na Kosciuszki - Palac Kultury. Widze ze skreslili plany i tylko "poprawki na stanie istneijacym". Wiadomo ze ulica bedzie przebudowana przez Mayland i pewnie to oni je zrobia.

Do tego bez sensu ze nie zdecydowano sie wybudowac zatoczki na Redenie. To ona juz tam nie powstanie? Czy zostanie zniszczone to co zrobia?

Troche nie rozumie tez pomyslu projektanta na przystanki w Centrum. Nie zostana zrobione na calej dlugosci. A przeciez po to sa takie dlugie zeby rozbic przystanki na 2 czesci i z obu korzystaja autobusy niskopodlogowe. Przesuniety zostanie jeden slup to chyba na plus

Tak jak pisal Kwintosz, w BIPie mozna sciagnac cala specyfikacja, a najciekawsza ta spakowana najwieksza. Nawet sa zdjecia kazdego przystanku i narysowane plany (troche niewyrazne).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 12 lip 2007 - 17:57
Post #157


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dalej nie ma ani jednego projektu z DG (w zadnym z 9 priorytetow) a z Bedzina jest duzo
http://zporr.silesia-region.pl/?grupa=6&p=1


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 16 lip 2007 - 14:16
Post #158


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



chociaz tyle smile.gif
i wreszcie to DG jest jego liderem

QUOTE


Dzięki wsparciu z unijnej kasy gminy będą skuteczniej segregować odpady
dziś

Trzem miastom Zagłębia: Dąbrowie Górniczej, Siewierzowi i Sławkowowi udało się pozyskać poza konkursem 2 mln euro z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Unia wesprze tym razem rozwój selektywnej zbiórki odpadów na terenie tych gmin.

- Czterdzieści procent funduszy tego programu może być rozdysponowanych bez konkursów i postanowiliśmy skorzystać z tej szansy. Udało nam się, bo w ostatniej chwili swój projekt wycofał Bytom, a my wspólnie z partnerami mieliśmy już opracowaną koncepcję na ograniczenie ilości odpadów składowanych na wysypiskach - mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Korzystna decyzja zapadła podczas spotkania reprezentantów Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego w Mikołowie. Negocjacje przebiegły pomyślnie i Dąbrowa stała się liderem projektu dotyczącego gospodarki odpadami. Rozpocznie się on już w przyszłym miesiącu, a zakończy w grudniu 2010 r. Pozyskane pieniądze przeznaczone zostaną przede wszystkim na nową infrastrukturę. Wybudowane zostaną Gminne Centra Zbiórki Odpadów (GCZO) oraz Gminne Punkty Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych (GPZON). Możliwy będzie też dokupienie pojemników na odpady segregowane, kompostowników dla właścicieli prywatnych posesji, stojaków do segregacji wraz z workami oraz pojemników na odpady ulegające biodegradacji. Wszystko to ma się pomóc w likwidacji dzikich wysypisk.

- W ramach projektu prowadzona będzie także edukacja ekologiczna oraz akcja promocyjna i informacyjna. Chcemy wyeliminować m.in. spalanie odpadów w przydomowych kotłowniach czy ich unikanie segregacji, mimo przygotowanych pojemników. Ważną częścią tego przedsięwzięcia będą także festiwale, konkursy i spotkania ekologiczne, promujące zielone miasta Zagłębia Dąbrowskiego i Jury Krakowsko-Częstochowskiej - informuje Anna Zubko z UM.

Całkowity koszt projektu to ponad 2 mln 352 tys. euro. Dąbrowa, Sławków i Siewierz uzyskały dofinansowanie 85 procent wartości całej inwestycji.
(PAS) - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 lip 2007 - 16:03
Post #159


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



"Protokół nr 9/07 ze wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
z Komisją Rozwoju i Promocji Miasta odbytego w dniu 28 maja 2007r" - fragment

QUOTE
Przewodnicząca M. Trzewiczek zwróciła się z pytaniem, interesuje ją, na jakim etapie jesteśmy w gminie, jeżeli chodzi o pozyskanie środków unijnych. Jest ciekawa, kiedy będziemy mogli te środki otrzymać. Otrzymaliśmy materiał, ale nasze rozmowy zmierzały, aby te środki pozyskać jak najwcześniej.

Prezydent H. Zaguła odpowiedział, że w zakresie gospodarki wodno – ściekowej Dąbrowa Górnicza ze swoim programem została umieszczona na wykazie projektów kluczowych. Jest to akceptacja poziomu finansowania na lata 2010 – 2013. Komisja Europejska przedłużyła okres realizacji zadań a my mamy możliwość realizacji tego zadania w latach 2010 – 2015. Aby tak się stało musimy uzyskać wszystkie zgody, po czym wniosek musi być zaakceptowany przez Komisję Europejską. Organizacyjnie jesteśmy na etapie powołania odrębnej struktury do zarządzania tymi wnioskami tzw. Biuro Jednostki Realizującej Projekt. Do tej jednostki odeszła 1 osoba z tut. urzędu: p. Ilona Roter i jedna osoba z wodociągów p. R. Zwoliński. Został ogłoszony nabór na specjalistów do prac merytorycznych związanych z sieciami i na specjalistę ds. administracyjno – biurowych, łącznie z możliwością komunikowania się w języku angielskim. Aby aplikować wniosek trzeba mieć 40 % pozwoleń na budowę. Są odczytane przetargi na kolejne kontrakty dla projektowania dokumentacji technicznej i ma nadzieję pod koniec sierpnia będą już wymagane pozwolenia. Wymaga jeszcze korekty studium wykonalności, ale jeszcze komisja europejska nie zatwierdziła tzw. wytycznych, wg, których tworzy się studium wykonalności. Mają informacje, że w lipcu te wytyczne powinny już być wykonane. Przygotowują się do realizacji harmonogramu naszych działań. W tym zakresie do końca sierpnia ma sformować podstawowy skład Biura Jednostki Realizującej Projekt i rozpocząć szkolenia pracowników jednostki, jak również pracowników wydziałów tut. urzędu, którzy będą pracować przy realizacji tego zadania. Do końca września planowany jest wybór pomocy technicznej, czyli firmy, która będzie nam doradzać i przeprowadzać najbardziej skomplikowane procedury, które z różnych względów nie jesteśmy w stanie przeprowadzić służbami urzędu, ponieważ są skomplikowane.
Do końca tego roku chciałby skompletować dokumentację techniczną, uzyskać wszystkie pozwolenia na budowę i ustalić wstępne harmonogramy czasowe realizacji tego zadania. Również do końca tego roku chciałby złożyć wniosek i zweryfikować posiadaną dokumentację techniczną i dokonać wszystkich uzgodnień
z właścicielami. Okazuje się, że przy tak dużym zadaniu inwestycyjnym nie ma żadnych ustaleń w zakresie modernizacji inwestycji wszystkich właścicieli sieci urządzeń technicznych, które znajdują się w rejonie wykonywania tychże instalacji.
Na początek czerwca zwołane jest pierwsze duże spotkanie konsultacyjne z wszystkimi zainteresowanymi, od których będzie chciał zażądać, co do planu inwestycyjnego, szczególnie w okresie 2009 - 2015. Do końca 2008 roku będzie musiał skompletować dokumentację techniczną uzyskać pozwolenia na budowę, ustalić wstępne harmonogramy czasowe oraz wybrać tzw. inżyniera projektu, który będzie prowadził projekt od strony technicznej. Do 30 września 2009 chciałby rozstrzygnąć wszystkie przetargi na roboty budowlane i ustalić szczegółowe harmonogramy robót, te, które wynikają z rozstrzygnięć przetargowych, określić wszystkie punkty krytyczne i rozpocząć inwestycje w najbardziej skomplikowanych obszarach. Pojawi się obszar, na którym będzie trzeba rozpocząć budowę rurociągu tłocznego wraz z tłocznią w Strzemieszycach. Są po wstępnych ustaleniach z prezesem Malinowskim, ważnych, bo chodzi o cały system w przyszłości. Jest to bardzo ważne dla firmy, ponieważ równolegle z tym zadaniem musi zostać zmodernizowana oczyszczalnia Centrum, – dlatego uzgodnienie terminu, co do rozpoczęcia i zakończenia tego zadania jest bardzo istotne. Do 30 czerwca 2010 roku, czyli do połowy pierwszego roku jest zaakceptowany termin pomocy finansowej. Chciałby, aby te wszystkie pola inwestycyjne, osiągnęły pełny poziom centra inwestycyjnego. Do 30 listopada będą musiały być przygotowane wszystkie dokumenty, aby przy skomplikowanym procesie przekazać je swojemu następcy. Należy uzmysłowić sobie, że w przeciągu pięciu lat będziemy przerabiać urządzenia, które są w ziemi na około 100 milionów rocznie. Tj. sytuacja, w której będziemy wydawać w roku więcej środków na prace ziemne niż wydajemy w tej chwili na inwestycje. Część tych środków będą jako środki kwalifikowane przez Komisję Europejską. Zgodnie z nowymi wytycznymi mamy kłopot, fundusze, które przekazuje Komisja Europejska stają się dochodami Skarbu Państwa. Okres, który upłynie od zafakturowania do czasu uznania przez komisję Europejską jako kwalifikowane będzie wynosił około sześciu miesięcy. To wymaga posiadania w budżecie miasta na okres tych 5 lat realizacji, co najmniej 30 milionowego udziału własnego, czyli takiego poziomu, który ocenia około 30 milionów płynnych, czyli takie, które by były w obrocie do zapłacenia faktury i poczekać na zwrot poprzez budżet państwa i budżet miasta. I tak w obiegu będzie około 60 milionów złotych. Propozycja do takiego finansowania będzie dość skomplikowana przez wiele lat. Będzie próbował zawrzeć umowy z Bankiem Ochrony Środowiska gdzie konsorcjum obsługiwałby zadanie finansowe. Oprócz tego zastanawia się czy nie zaproponować rewizji aplikacji komunalnej, ale jest to wstępna koncepcja. Musi zwrócić uwagę, że to zadanie, zostaje w dość poważnym stopniu rozszerzone.
Mamy trzy oczyszczalnie ścieków, w najbliższym w Strzemieszycach zostaje zlikwidowana. Natomiast ta trzecia Błędowska i w oparciu o nią rozpoczynamy równolegle i z zamiarem wpisania tego zadania do podstawowego kontraktu – pn. „zrealizowanie i wykonanie gospodarki wodno-ściekowej” przy rozumieniu, że mamy na myśli wodę, ścieki, kanalizację burzową. Wracamy do tematu poprzedniej koncepcji, w której nie było terenów zielonych, ale nie ma też Wielkich Strzemieszyc od torów kolejowych w kierunku wschodnim – Sławkowa.
Tam jest też skomplikowany problem - przez potok i tory kolejowe. To zadanie musi być zrealizowane ze względu na ilość terenów, które trzeba zająć. To tyle, jeśli chodzi o ogólne wprowadzenie państwa w zakres przygotowania tego zadania. Chciałby również powiedzieć, że przy okazji tego zadania zostanie wprowadzony dość spory obszar modernizacji dróg, czyli przy okazji prac ziemnych, drogi będą przywracane do stanu poprzedniego i w pewnej części będą modernizowane – będzie podnoszona kategoria tych dróg.

Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek
„ Jest nadzieja, że coś zaczyna się dziać w tym temacie, szkoda tylko, że musimy tak długo czekać na te efekty, że to musi tak długo trwać, bo mieliśmy okazję (kilku radnych) być w tym roku w Parlamencie Europejskim w Strasburgu i musieliśmy się wstydzić za nasze samorządy zarządy za opieszałość i tak dalej. Mam jednak nadzieję, że w gminie będą podjęte takie działania, że będziemy w czołówce tych gmin, które pozyskują dużo środków.

I Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła
„Przedstawiając Państwu pewien harmonogram, który sam dla siebie napisałem, bo jakby też chcę mieć cały czas świadomość tego, że o powodzeniu bądź niepowodzeniu tego zadania i możliwości absorpcji tych środków i to tak naprawdę decyduje poziom przygotowania tej inwestycji, poziom rozpoczęcia, właściwość oceny jakby najbardziej drastycznych punktów, umiejętność rozwiązywania konfliktów, które się pojawią. Proszę sobie wyobrazić ile rzeczy, czy ile konfliktów różnego rodzaju interesów powstanie w momencie, kiedy otworzymy inwestycję na pełnym obszarze, bo mamy energetykę, mamy gazowników, mamy telefony, mamy to wszystko, co będzie wymagać pewnych procedur, uzgodnień, pozwoleń na korzystanie z tego itd. Teraz przez najbliższe 2 lata muszę poświęcić na przygotowanie i logistykę tego przedsięwzięcia.”

Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta I. Zugaj
„Ja jestem większym optymistą, niż kolega, bo wierzę, że w tym roku już program ten nabierze tempa i efektem tego za parę lat będzie majątek o olbrzymiej wartości,
z naszym wkładem własnym również olbrzymim, bo 60 milionów zł. i w związku z tym chciałem się dowiedzieć, jak wygląda sprawa z tym majątkiem. On będzie na pewno na początku na stanie gminy, aczkolwiek myślę, że w perspektywie trzeba go będzie kiedyś do spółki wprowadzić. W związku z tym nasuwa się pytanie, co myśli o tym wszystkim nasz wspólnik RWE AQUA. Mówię tutaj w perspektywie pojawienia się, za parę miesięcy nowego taryfikatora w zakresie usług związanych z dostarczaniem wody i z odbiorem ścieków, zyskamy przyszłościowo jakiś silny argument do negocjacji, że to jednak pewne elementy w umowie spółki i w porozumieniu wspólników zmienić, bo to nie tylko ten majątek, ale jakieś korzyści z niego, bo na pewno przychody spółki się zwiększą, ze względu na to, że spółka zyska nowych klientów, bo wejdziemy w obszary, które nie są skanalizowane i na pewno zamknie się to jakimś, myślę, że nawet dużym, przyszłościowym dochodem do spółki. Proszę mi powiedzieć Panie Prezydencie, czy już były jakieś rozmowy ze wspólnikiem na ten temat i czego możemy się spodziewać, gdyż temat jest dla mnie bardzo ważny.”


I Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła
„Oczywiście rozmowy gdzieś się tam toczą tylko, że w finalizowaniu tych rozmów jest jedna, jakby główna przeszkoda, czyli ten majątek, który w wyniku pomocy europejskiej zostanie wytworzony, mimo że jakby miałby przynosić korzyści majątkowe. To jest cała procedura, która na razie, na tym etapie eliminuje, jako przyszłego właściciela naszą firmę. Na ile sytuacja by się zmieniła, gdyby wodociągi były 100% własnością gminy, to mówilibyśmy o możliwości odliczania podatku VAT. Na dzisiaj są jakby dwie takie podstawowe możliwości, z których korzystamy. Pierwsza to jest utworzenie nowej firmy, która będzie posiadać własność tego majątku, będzie z niego korzystać, będzie nim zarządzać. W momencie, kiedy będziemy aplikować środki, podpiszemy umowę z firmą PWiK o korzystanie odpłatnie z tego majątku i pojawia się taka koncepcja, żeby wartość tego czynszu dzierżawnego, czy użyczenia była zbliżona do wartości odpisu amortyzacyjnego, bo ten odpis obojętnie, kto będzie właścicielem on musi być dokonywany, po to żeby mieć fundusze na remonty i utrzymywanie. Ostatnia koncepcja ma jakby jedną bardzo dużą wadę, otóż w przypadku, kiedy gmina pozostaje właścicielem, poprzez swoje wydziały, to odpis amortyzacyjny w tym momencie, liczony jako czynsz dzierżawny, będzie dochodem budżetu miasta. Na dzisiaj rozpatrujemy koncepcje, czy możliwości, włączeni są również do dyskusji nasi partnerzy z RWE,
w najbliższym czasie oni też odpowiedzą a cały ten sposób, przy zarządzaniu tym majątkiem nie jest jeszcze w tej chwili tak do końca naglącym, żeby trzeba było już dzisiaj z nożem na gardle decydować”.

Radny K,. Woźniczka
„Jeśli można, ja mam gorącą prośbę do Pana Prezydenta, aby informować radnych w tym temacie na bieżąco.
Mam również pytanie, czy zrobiona została symulacja ewentualnych cen, cen za pobór ścieków i dostawę wody. Dlaczego proszę o te materiały, bo założenia są piękne, wszystko jest wspaniałe, jeżeli nie będzie potknięcia, bo jeżeli będzie jakiekolwiek potknięcie, to tak na dobrą sprawę w tej kadencji za bardzo wiele nie zrobimy Myślę jednak, że jest to zadanie na przyszłą kadencję?”

I Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła
„Chciałem powiedzieć tak, że z samego harmonogramu, który Państwu wstępnie przedstawiłem, że moim zadaniem w tej kadencji i przygotowaniu się do przekazania następcy zadania, to będzie tak: ustalić logistykę, rozpocząć (mam nadzieję, że mi się uda) dobrze tą inwestycję i osiągnąć pełne rozwinięcie działań inwestycyjnych, reszta będzie realizowana w następnej kadencji, ale ja nigdy nie odnosiłem się przy tego typu zadaniach do efektów akurat tej kadencji. Moją ambicją jest, żeby przygotować maksymalnie dobrze ten proces, żeby rozpoczęcie i rozwinięcie tej inwestycji umożliwiło następcy zakończenie prac w terminie, bo to jest bardzo istotne. Co do tego harmonogramu, chciałem Państwu powiedzieć tak: z różnych względów, ale przede wszystkim przed zbliżającym się okresem przygotowania się do inwestycji, w Urzędzie Miasta jest takie pismo w obróbce, które się nazywa się wstępny proces inwestycyjny? Jest to pismo mojego autorstwa, piszę w nim o procesie inwestycyjnym, o sposobie przygotowania, odpowiedzialnych za przygotowanie inwestycji i to jest jedna część. W drugiej części piszę o realizowaniu w najbliższym czasie projektach w ramach RPO, bo zostaliśmy uwzględnieni w trzech projektach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, czyli budowa szerokopasmowego internetu, ścieżki rowerowe i trzecia część, tutaj dajemy pewne terminy na realizację i wyznaczamy już konkretne osoby odpowiedzialne. To wszystko będzie omawiane na spotkaniu z Naczelnikami w dniu 4 czerwca jako przygotowanie do końcowego dokumentu i później Pan Prezydent Podraza podpisze końcowy dokument. Reasumując, musimy sobie z góry powiedzieć, że u schyłku tej kadencji będziemy tak naprawdę ruszać z tą inwestycją, u schyłku tej kadencji spotkamy się w newralgicznych punktach, bo będziemy zaczynać inwestycję od pól najbardziej zagrożonych, czyli od linii krytycznych, które będą trwać najdłużej, być może nawet przez cały okres realizacji tej inwestycji. Proszę zauważyć, że jak zaczniemy rozkopywać miasto to pojawią się korki, pojawią się kłopoty komunikacyjne, pojawią się wszystkie niedogodności z tym związane.

Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek
„Pani Prezydencie, nie ma przewidzianej do skanalizowania dzielnicy Łosień, nie znalazła się ona na poprzednich mapach w dużym projekcie, nie widziałam jej również na tej mapie do zlewni Błędów i nie wyobrażam sobie, żebyśmy zostawili taki odcinek. Również w Łęce nie uwzględniono kanalizacji sanitarnej, na końcówce ul. Przelotowej od nr 200 do nr 212 i do domów, które istnieją za kościołem w Łęce.”

I Z-ca Prezydenta Miasta H. Zaguła.
„Pani Przewodnicząca, proszę się nie martwić o Łosień, pokazałem Państwu ten schemat, że przystępujemy do studium wykonalności, w związku z tym z tego dokumentu wyjdzie jeszcze wiele rzeczy i proszę się tak bardzo nie przywiązywać do tych mapek, bo wiele z nich jest stworzonych raczej pod koncepcje, niż pod rozwiązania.”

Radny R. Majewski
„Ja Panie Prezydencie uważam, że jest to jedna z najważniejszych rzeczy, która będzie się działa w tej kadencji i dobrze byłoby aby radni raz na kwartał wiedzieli jak rzeczywiście idziemy, w stosunku do tego co wcześniej założyliśmy. Ja nie chcę mówić o żadnych szczegółach, czy coś jest ujęte, czy nie, ja doskonale zdaję sobie sprawę, że przy tak dużej inwestycji popełniony choćby jeden błąd skutkuje potem dużymi opóźnieniami, niż na etapie realizacji.”

Po omówieniu tematu gospodarki wodno-ściekowej Komisje: Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska oraz Komisja Rozwoju i Promocji Miasta złożyły wniosek w sprawie kwartalnego przedstawiania informacji dot. stanu zaawansowania prac nad realizacją projektu gospodarki wodno-ściekowej w gminie.
Powyższy wniosek przegłosowano i skierowano do Prezydenta Miasta.

Przewodniczący Komisji I. Zugaj
„Chciałem tylko powiedzieć, że Prezydent informuje nas na bieżąco o wszystkich nowościach, które zaszły w tym temacie i nie tylko, tak że myślę, że ta informacja wystarcza raz na miesiąc, a rzeczywiście raz na kwartał jakąś informację pisemną chcielibyśmy otrzymać.”

Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek
„Chciałabym również, aby w drugim półroczu tematem posiedzenia Komisji były sprawy związane z wodociągami, z ceną wody oraz renegocjacjami z RWE .”


Przewodnicząc Komisji I. Zugaj
„Zanim koleżanka Trzewiczek przejdzie do spraw Komisji Gospodarki Komunalnej, muszę stwierdzić, że niestety nie ma frekwencji, jeżeli chodzi o Komisję Rozwoju., brakuje nam jednej osoby, w związku z tym Komisja będzie się musiała spotkać jeszcze raz i proponuję spotkanie Komisji Rozwoju w dniu Sesji o godzinie 12.15.
w sprawie zaopiniowania projektów uchwał i przyjęcia priorytetów do budżetu miasta Dąbrowa Górnicza na 2008 rok.
Na tym wspólne posiedzenie zakończono.


trzeba mocno trzymac kciuki. Jesli sie uda to wkoncu sie zrehablituja. W ciagu tych 5 lat mielibysmy niezle rozkopane miasto a pzry oakzji ile remontow ulic smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pon, 08 paź 2007 - 00:51
Post #160


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Znowu odgrzany temat, można się było tego zresztą spodziewać już dawno:
QUOTE


Wyścig z czasem trwa

Jeszcze tylko trzy tygodnie pozostały do zakończenia robót przy jednej ze sztandarowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej-Błędowie. Nowoczesna baza biwakowo-campingowo-rekreacyjna zgodnie z podpisaną umową na przyznanie dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości ponad 1 mln 800 tys. zł musi być gotowa do końca października. Tymczasem wygląd placu budowy nie sprawia wrażenia, by inwestycja zbliżała się do finału.

Decyzję o budowie Eurocampingu podjęły jeszcze poprzednie władze lokalne Dąbrowy Górniczej. Zgodnie z pierwotnymi wyliczeniami miał kosztować 2 mln 121 tys. 690 zł, z czego gmina musiałaby pokryć tylko 15 procent kosztów całej inwestycji. Reszta funduszy przewidziana była z Unii Europejskiej. Z przetargiem i rozpoczęciem prac zwlekano jednak tak długo, że po 1,5 roku koszty robocizny oraz materiałów budowlanych wzrosły niemal dwukrotnie. To oczywiście musiało mieć swoje przykre konsekwencje i miasto stanęło przed trudnym wyborem. Albo dołoży kolejnych 1,2 mln zł, albo rezygnuje z dotacji. Dąbrowscy rajcy długo debatowali, ale w czerwcu br. dali się przekonać, że warto jednak mieć u siebie obiekt, który pomoże w rozwoju turystyki. Nawet za cenę większych wydatków z budżetu gminy.

Terminy są jednak coraz bardziej napięte. Na działce o powierzchni 10 tys. m kw., przy ul. Żołnierskiej 130, ma stanąć osiem piętrowych domków campingowych (jeden jako portiernia), budynek kuchenno-sanitarny, pawilon grilowy, sanitariaty z aneksem kuchennym, boisko do piłki siatkowej, a także pole namiotowe, miejsca dla przyczep campingowych i parking dla turystów. Trzy domki mają być w pełni przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak na razie stoją jednak same drewniane konstrukcje. "Murują" się sanitariaty, powstaje dopiero ogrodzenie, a ciężki sprzęt przygotowuje podkład pod wewnętrzny układ drogowy.

Taki widok zaniepokoił nie na żarty lokalne władze, które ostatnio coraz częściej sprawdzają i nadzorują postęp prac.

- Nie może być mowy o żadnej taryfie ulgowej. Tak więc, jeśli inwestycja nie stanie w terminie muszą się liczyć ze wszystkimi karami umownymi, wynikającymi z umowy. Liczymy, że nie będzie to konieczne - podkreślił Paweł Zygmunt z Wydziału Strategii, Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Przedstawiciele konsorcjum firm Rogbud i Drewbud, które wygrały przetarg na tę inwestycję, na razie są jeszcze pełni optymizmu. Choć z nieoficjalnych informacji wynika, że szanse na terminowe zakończenie przedsięwzięcia sięgają 70-80 procent.

- Kończymy właśnie roboty przy elewacjach zewnętrznych domków, a zaraz potem przenosimy się do środka, by zamontować wszystkie niezbędne elementy wyposażenia. Powinniśmy się wyrobić ze wszystkim do końca miesiąca - stwierdził Rafał Gorol, prezes Drewbudu.

- Prace postępują dość szybko. Od poniedziałku zajmiemy się układem drogowym na terenie Eurocampingu. Zrobimy wszystko, by oczywiście dotrzymać terminów - dodaje Maurycy Langner, prezes Rogbudu.

Póki co, nikt w magistracie nie bierze pod uwagę takiej ewentualności, że miasto mogłoby mieć problemy z rozliczeniem się z dotacji unijnej. Zgodnie z ustaleniami cała inwestycja sfinansowana zostanie pierwotnie przez gminę, która potem wystąpi o zwrot poniesionych nakładów. Refundacja wydatków, jak wyjaśnia skarbnik miasta, Janina Bronikowska-Radosz, będzie możliwa dopiero w przyszłym roku i wtedy pieniądze te trafią do budżetu.

- Ostateczna data rozliczenia unijnej dotacji to 20 grudnia tego roku, tak więc nawet jeśli będą potrzebne jakieś poprawki, to cała operacja finansowa powinna zostać do tego czasu zamknięta - podkreślił Paweł Zygmunt.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Ja widzę, że takie problemy to nasza specjalność. Mamy już takie dwie: słaba promocja miasta, imprez, ośrodków oraz wielka nieudolność w pozyskiwaniu i wykorzystywaniu środków UE.. wink.gif

Ten post edytował kwintosz pon, 08 paź 2007 - 01:04


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza