IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

175 Stron V  « < 147 148 149 150 151 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Leszek
post nie, 27 lis 2016 - 23:52
Post #2961


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,975
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Zdjęcia się nie otwierają, bo skrypt forum jest skopany i nie wyświetla prawidłowo załączników.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post wto, 29 lis 2016 - 11:00
Post #2962


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



Jest taki kraj jak Włochy gdzie ronda organizuje się w jeden tydzień, jeśli zachodzi taka potrzeba. Ustawiają drogowcy na środku okrąg z plastikowych barier, zmieniają oznakowanie i po kłopocie i ...wypadkach. Wypadkach, bo kolizji się nie uniknie, zwłaszcza w Polsce. Kiedy czytam, że u nas potrzeba badań, planów i setek tysięcy zlotych to szlag mnie trafia. A w miejscu o którym piszesz aż się prosi o wygaszenie prędkości. Najlepszym przykładem jest organizacja ruchu okrężnego pod wiaduktem nieopodal.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus77
post nie, 04 gru 2016 - 11:47
Post #2963


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 120
Dołączył: pią, 05 cze 09
Nr użytkownika: 3,346
Płeć: Mężczyzna



Kolejne pytanie dot. stanu naszych drog. Kiedys czytalem, ze w 2016 bedzie remontowany kolejny odcinek alei Pilsudskiego tym razem w kierunku centrum na odcinku komenda-skrzyzowanie z Majakowskiego. Wiadomo, ze miasto musialo zaplacic kase za stare przewaly przy budowie nowego urzedu miasta i budzet sie rozwalil ale czy ktos cos wie na temat nowego terminu? Stan tej drogi w obydwu zreszta kierunkach wola o pomste do nieba. Nie mowiac, ze wymiana lamp sodowych na ledowe na calych alejach odmienilyby calkowicie odbior tej ponurej czesci miasta.



Ten post edytował Paulus77 nie, 04 gru 2016 - 11:48
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 14 lut 2017 - 14:48
Post #2964


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Koszty mniejsze od spodziewanych

CYTAT
naszemiasto



Remont wiaduktu na Tworzniu. Kłopoty z dojazdem do huty i innych firm

Remont wiaduktu na Tworzniu. Najbliższe miesiące będą bardzo kłopotliwe dla wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej i kierowców, którzy jeżdżą ulicą Piłsudskiego w kierunku byłej Huty Katowice (obecnie ArcelorMittal Poland S.A.) oraz do dziesiątek firm zlokalizowanych wokół niej przy ul. Roździeńskiego. Powód? Miasto planuje wkrótce początek generalnego remontu wiaduktu, który przebiega nad linią kolejową w dzielnicy Tworzeń, właśnie tuż przed dojazdem do huty.

To wszystko oznacza, że ten obiekt będzie częściowo czasowo wyłączony z ruchu, a to co już jest prawie pewne, to zakaz jazdy tędy dla kierowców ciężarówek i ogromnych tirów. Będą musieli skorzystać z objazdów, które na razie nie są jeszcze ostatecznie wytyczone.

Obecnie wyłoniona została już firma, która ma zająć się remontem wiaduktu. To Banimex z Będzina. Na razie prac nie może jednak jeszcze rozpocząć.

- Od naszej decyzji odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej złożyła jedna z firm, która też brała udział w przetargu i obecnie czekamy na decyzję izby - tłumaczy Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. - Niezależnie od toczącego się postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą rozpoczęliśmy rozmowy z ArcelorMittal Poland S.A. na temat organizacji pracy zakładu na czas prowadzonych prac oraz nawiązujemy kontakt z firmami, których bezpośrednio będą dotyczyły utrudnienia w ruchu. Szczegółowa organizacja ruchu, przebieg objazdów oraz dokładny termin prac będą znane dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą, na pewno jednak zanim rozpocznie się remont wszystkie szczegółowe informacje zostaną przekazane zainteresowanym stronom. Jeśli tylko wybór wykonawcy zostanie utrzymany w mocy jesteśmy gotowi do podpisania umowy i przekazania terenu - dodaje.

Koncepcji zmian w organizacji ruchu drogowego i objazdów jest dziś kilka. Prawdopodobnie przejazd ulicą Piłsudskiego nie zostanie całkowicie zakazany, bo to wiązałoby się z kłopotami dla tych mieszkańców, którzy korzystają z opieki w przychodni zdrowia, która znajduje się tuż obok huty. Dodatkowo pod hutą kończą trasę autobusy komunikacji miejskiej, więc nie miałyby się gdzie podziać. Wiele wskazuje więc na to, że kiedy prace będą trwały na jednej nitce wiaduktu, druga będzie otwarta dla samochodów osobowych i autobusów. Ciężarówki będą musiały natomiast kierować się objazdami. I tu nie ma większego wyboru, pojadą prawdopodobnie przez dzielnicę Strzemieszyce (ul. Torową i Tworzeń) oraz przez Ząbkowice (np. ul. Związku Orła Białego lub obwodnicą Ząbkowic przy terenach KSSE w Tucznawie). Prace mają potrwać kilka miesięcy, ale jak zapewniają urzędnicy zakończą się jeszcze w tym roku.

Już w 2015 r. miasto, na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, wykonało niezbędne roboty, potrzebne do dalszego funkcjonowania wiaduktu na Tworzniu (m.in. obejmowały budowę podparcia, odkucie luźnych elementów słupów oraz belki - podpory pośredniej wraz z uzupełnieniem ubytków betonu a także uzupełnienie brakujących elementów urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i osłon przeciwporażeniowych). Jak podkreślają urzędnicy ponieważ obiekt jest stary, wymagający stałego nadzoru i nieustających remontów, pochłaniających znaczące fundusze, bez gwarancji dalszego - normalnego funkcjonowania, miasto podjęło decyzję o jego wyburzeniu i postawieniu nowego obiektu, spełniającego wszystkie dzisiejsze wymagania drogowe.
W 2016 r. przygotowana została pełna dokumentacja techniczna, dokonano wszelkich uzgodnień wraz z otrzymaniem pozwolenia na budowę. Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Piłsudskiego nad torami PKP będzie polegała na rozbiórce nawierzchni płyty pomostowej, dźwigarów oraz podpór i wykonaniu nowej konstrukcji zwiększającej nośność nawierzchni do 115 KN/os. Przebudowana zostanie też kładka dla pieszych.

Początkowo miasto zarezerwowało w budżecie na przebudowę i remont wiaduktu ponad 10 mln zł, ale okazało się, że wykonawca zmieści się w kwocie 5,5 mln zł. Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z kredytu, zaciągniętego przez miasto w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

To już kolejny remont wiaduktu na terenie Dąbrowy. Przy okazji remontu nawierzchni DK 94 w 2013 i 2014 r. remontowane były już wiadukty nad ul. Puszkina oraz wiadukt południowy w dzielnicy Strzemieszyce, nad drogą wojewódzką nr 790. Ostatnio trzeba było natomiast ratować wiadukt nad DK 1 w dzielnicy Ujejsce.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 07 mar 2017 - 09:10
Post #2965


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ogłoszono przetarg:
CYTAT
„REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA”.


Dużo nowego oznakowania pionowego.
Oznakowanie poziome po zimie w wielu miejscach jest już słabo widoczne. Oby wszystko odnowili. Pamiętamy ile ostatnio trzeba było czekać do tej akcji zeszłorocznej, gdy wróciła normalność.

Nawierzchni dróg też wyjątkowo ucierpiała tej zimy. Ciekawe kiedy ruszy właściwe łatanie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 14 mar 2017 - 09:13
Post #2966


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu. Zakaz jazdy dla TIR-ów [OBJAZDY]

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu już za kilka dni. W drugiej połowie marca rozpoczną się prace przy obiekcie w ciągu ul. Piłsudskiego, nad torami kolejowymi. Prace mają potrwać sześć miesięcy, a kierowcy muszą w tym czasie liczyć się z utrudnieniami i zmianą organizacji ruchu.

Początek remontu wiaduktu na Tworzniu. Zakaz jazdy dla TIR-ów [OBJAZDY]

Decyzję o remoncie wiaduktu, ze względu na jego zły stan techniczny, wydał Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Wykonawcą będzie firma Banimex, która specjalizuje się w budowie oraz remontach tego typu obiektów inżynieryjnych i gwarantuje sprawne przeprowadzenie wszystkich niezbędnych prac. Zgodnie z zapewnieniami wykonawcy oraz zapisami umowy, inwestycja nie powinna potrwać dłużej niż sześć miesięcy.

Przeprowadzenie remontu nie będzie jednak możliwe bez zmian organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone między 15 a 20 marca. Polegać będą na prowadzeniu ruchu dwukierunkowego jedną jezdnią oraz zakazie ruchu dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 3,5 tony, dla których wyznaczony zostanie objazd drogą ekspresową nr 1, drogą krajową nr 94, drogą wojewódzką nr 790 oraz obwodnicą Tucznawy (ulicami: Koksowniczą, Gołonoską, Ząbkowicką) do ul. Roździeńskiego. Trasy autobusów nie będą zmienione. Poza tym wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Tworzeń, które funkcjonować będzie jako rondo.

O zmianach zostali poinformowani przedsiębiorcy prowadzący działalność w rejonie ul. Piłsudskiego, Tworzeń i Roździeńskiego.

(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus77
post nie, 09 kwi 2017 - 10:28
Post #2967


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 120
Dołączył: pią, 05 cze 09
Nr użytkownika: 3,346
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Paulus77 @ nie, 04 gru 2016 - 13:47) *
Kolejne pytanie dot. stanu naszych drog. Kiedys czytalem, ze w 2016 bedzie remontowany kolejny odcinek alei Pilsudskiego tym razem w kierunku centrum na odcinku komenda-skrzyzowanie z Majakowskiego. Wiadomo, ze miasto musialo zaplacic kase za stare przewaly przy budowie nowego urzedu miasta i budzet sie rozwalil ale czy ktos cos wie na temat nowego terminu? Stan tej drogi w obydwu zreszta kierunkach wola o pomste do nieba. Nie mowiac, ze wymiana lamp sodowych na ledowe na calych alejach odmienilyby calkowicie odbior tej ponurej czesci miasta.



Podbijam temat. Czy nasze cudowne wladze schowaly leb w piach juz totalnie? Ten fragment staje sie powoli nieprzejezdny dla samochodu osobowego a widze, ze dziady juz wycinaja kolejne laty na istniejacych latach i zamierzaja to znow gumiakami uklepac na kolejny rok. Na prawym pasie nie ma juz fragmentu normalnego asfaltu tylko mozaika a profil jezdni przypomina powierzchnie ksiezyca. To jest glowna droga w miescie, obok targowicha, na ktore przyjezdzaja tysiace ludzi tygodniowo !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 10 kwi 2017 - 11:26
Post #2968


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Łaty na drogach w tym roku wykonywane są jakoś mniej starannie, przynajmniej takie mam wrażenie.

Może planują remont tego odcinka dopiero przy okazji realizacji "Zielonej mobilności".

W tym i w przyszłym roku są planowane:

CYTAT
Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej


Przeznaczone na to po 500 tys. na 2017 i 18.
Letnia od Zielonej w kierunku Marianek od lat jest w tragicznym stanie, można uderzać podwoziem. Jest tak pozapadana, że tutaj powinna być całkowicie nowa podbudowa. Do tego jest za wąska i w sezonie pełno rowerzystów z dziećmi. Przydałaby się obok ścieżka rowerowa. No ale za taką kwotę to za wiele nie można się spodziewać.

W ogóle to trzeba w końcu wyremontować ten odcinek Piłsudskiego, o którym pisze Paulus.
Do tego kiedy w końcu remont Al. Zagłębia Dąbrowskiego, przynajmniej tego najbardziej zniszczonego odcinka obok Morcinka?
A jak wyglądają ulice w Gołonogu, w tym Tysiąclecia (poza tym fragmentem do DK94)...
Trochę dalej Myśliwska...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolek
post wto, 11 kwi 2017 - 20:39
Post #2969


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 106
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,294
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pon, 10 kwi 2017 - 12:26) *
Łaty na drogach w tym roku wykonywane są jakoś mniej starannie, przynajmniej takie mam wrażenie.

Może planują remont tego odcinka dopiero przy okazji realizacji "Zielonej mobilności".

W tym i w przyszłym roku są planowane:

CYTAT
Przebudowa odcinków dróg: DW 790, Letniej i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej


Przeznaczone na to po 500 tys. na 2017 i 18.
Letnia od Zielonej w kierunku Marianek od lat jest w tragicznym stanie, można uderzać podwoziem. Jest tak pozapadana, że tutaj powinna być całkowicie nowa podbudowa. Do tego jest za wąska i w sezonie pełno rowerzystów z dziećmi. Przydałaby się obok ścieżka rowerowa. No ale za taką kwotę to za wiele nie można się spodziewać.

W ogóle to trzeba w końcu wyremontować ten odcinek Piłsudskiego, o którym pisze Paulus.
Do tego kiedy w końcu remont Al. Zagłębia Dąbrowskiego, przynajmniej tego najbardziej zniszczonego odcinka obok Morcinka?
A jak wyglądają ulice w Gołonogu, w tym Tysiąclecia (poza tym fragmentem do DK94)...
Trochę dalej Myśliwska...


Na temat "zielonej mobilności" i wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Wiadomo kiedy coś w tym temacie ruszy? Na kiedy miasto planuje projekty, przetargi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 13 kwi 2017 - 09:23
Post #2970


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(kolek @ wto, 11 kwi 2017 - 21:39) *
Na temat "zielonej mobilności" i wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych. Wiadomo kiedy coś w tym temacie ruszy? Na kiedy miasto planuje projekty, przetargi?


to co wiemy snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...20&start=20


CYTAT
DZ

Dąbrowa Górnicza: oto plan drogowych remontów w 2017 roku. Co się zmieni?

Wiele dąbrowskich dróg wymaga większych i mniejszych remontów, a części z nich potrzebna jest po prostu solidna przebudowa, bo dziur już łatać nie ma nawet gdzie. Tak właśnie wygląda m.in. ul. Legionów Polskich, ale jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Miejskim pieniędzy na jej odnowienie na razie nie ma w miejskim budżecie.

Co zatem czeka na kierowców i mieszkańców w 2017 roku? Które drogi będą miały lepszą nawierzchnię? Jak poinformowali nas urzędnicy najważniejsze przedsięwzięcia drogowe, które obecnie są już realizowane na terenie miasta, to remont wiaduktu na ul. Piłsudskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Tworzeń oraz uzbrojenie terenów i rozbudowa układu komunikacyjnego na terenach inwestycyjnych w Tucznawie.

- W najbliższym czasie zostanie ogłoszony również przetarg na wykonawcę budowy drogi wraz z rondem na ul. Poniatowskiego – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy dąbrowskiego UM.

Po przedłużeniu ul. Poniatowskiego na skrzyżowaniu z ul. Kolejową i Konopnickiej ma powstać tuż przed przejazdem kolejowym właśnie nowe rondo. Będą też ścieżki rowerowe, nowe chodniki i przebudowa sieci kanalizacyjnej.

- Liczymy, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to roboty mogłyby się rozpocząć na przełomie kwietnia i maja. W tym roku powinniśmy mieć również gotowy projekt przebudowy fragmentu drogi wojewódzkiej 790, na odcinku od skrzyżowania przy ul. Białej Przemszy do granicy z Niegowonicami – dodaje rzecznik.

A tuż po sezonie wakacyjnym rozpocznie się w tym roku budowa nowej drogi dojazdowej nad najbardziej popularne jezioro w Zagłębiu, a więc Pogorię III. Finalnie to będzie prawdziwy przełom, bowiem w rejonie ulicy Średniej powstanie nowy, ogromny parking na 500 samochodów, natomiast ten obecny, tuż nad zejściem na plażę, latem ma być zamknięty. Po to, by mogłyby się tu np. odbywać wydarzenia o charakterze plenerowym. Inaczej mają także kursować autobusy komunikacji miejskiej. Jak zatem będzie wyglądała drogowa rewolucja nad Pogorią III? Będzie miała trzy etapy.

– Nasz projekt polega na tym, by ruch w okolicach Pogorii III był bardziej płynny, co nie oznacza wcale, że chcemy w ten rejon ściągnąć jeszcze więcej samochodów i kierowców – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. – W pierwszym etapie planujemy dostosowanie ul. Siewierskiej do takich wymogów, by mogły się nią poruszać autobusy komunikacji miejskiej. Będzie to nadal droga jednokierunkowa, ale końcowy przystanek w lecie zostałby przeniesiony znacznie bliżej plaży miejskiej, w okolice dzisiejszego parkingu. To ułatwi dostęp tym, którzy z samochodów nie korzystają. By cały ruch był płynny powstaną też dwa nowe ronda. Jedno u zbiegu ul. Konopnickiej i Olszowej, a drugie u zbiegu ulic Granicznej, Olszowej i Siewierskiej. Powstanie również nowy, sezonowy parking na około 500 samochodów, między ul. Średnią a Graniczną, na zdegradowanym dziś terenie. Tam dojazd byłby możliwy i od ul. Olszowej, i od ul. Średniej. Wzdłuż tego całego ciągu komunikacyjnego powstaną także ścieżki rowerowe – dodaje.

Zmodernizowana ma zostać ul. Siewierska do parkingu przy plaży, a także powstanie nowa, asfaltowa droga wyjazdowa, która będzie prowadzić w większości po śladzie dzisiejszej drogi wyjazdowej – od ul. Malinowe Górki do ul. Konopnickiej. I po takiej właśnie pętli będą tu kursowały autobusy komunikacji miejskiej. W 2018 roku przyjdzie czas na nowy parking na 500 miejsc oraz wytyczenie nowej, szybkiej drogi dojazdowej do samego jeziora dla służb ratunkowych.

Na pozostałych odcinkach prowadzone będą niezbędne prace związane z likwidacją szkół powstałych zimą oraz bieżącym utrzymaniem dróg.

Dodatkowo w ramach „robót drogowych” prowadzone będą prace związane z remontami chodników:

- na ul. Morcinka od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do przystanku autobusowego po stornie McDonalda wraz z przejściem dla pieszych w rejonie samego przystanku

- na ul. Łańcuckiego na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. 9 Maja po stronie Technicznych Zakładów Naukowych

- po obu stronach ul. Granicznej od skrzyżowania z ul. Hempla do ul. Olszowej

- zagospodarowanie terenu przy ul. Kosmonautów na wysokości Zespołu Szkół Plastycznych


Już za 2-3 tygodnie rozpoczęcie prac przy budowie połączenia Poniatowskiego z Kolejową? To chyba bardzo optymistyczne, nie ogłoszono jeszcze przetargu. Gdy się pojawi przekonamy się jak rozwiązano planowane rondo, aby na samym torowisku na przejeździe nie tworzyły się korki.

Jednak nie zmienili planów, aby przebudowa układu komunikacyjnego przy Pogorii rozpoczęła się po wakacjach. A były niepokojące sygnały i dopiero co ogłoszono przetarg na projekt - pisałem o tym niedawno w wątku - "Pojezierze" i tam też jest mapka (mają być 3 ronda) i droga na Zieloną. I tak nie wiadomo jak będzie ostatecznie - będą warianty projektanta.

OOO i chodnik na Granicznej - dojście do Pogorii, a nie da się już po nim chodzić i wszyscy chodzą ulicą.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post pią, 14 kwi 2017 - 21:12
Post #2971


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 563
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Oj kredyciki cisną na garba. Ten rok wygląda tragicznie jeżeli chodzi o inwestycje drogowe. Tak naprawdę nie dzieje się nic. Ale w roku wyborczym to na bank obiecane będzie wyremontowanie większości newralgicznych odcinków laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 18 kwi 2017 - 14:12
Post #2972


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



No i jeszcze tego samego dnia ogłoszono przetarg na połączenie Poniatowskiego z Kolejową i nowe rondo. Dla zainteresowanych do pobrania dokumentacja snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...mp;ident=101244

Na plus - będzie to rondo z normalną wysepką z zielenią i latarnią LED na środku. Nie będzie takie małe jak na Konopnickiej przy Biedronce, które połowa kierowców przecina przez środek. Do tego powstaną wyniesione przejścia dla pieszych oraz wyniesione skrzyżowanie Poniatowskiego z Kraszewskiego.
wykonawca nie będzie miał łatwo - bardzo dużo kolizji z podziemnymi instalacjami - kable i światłowody PKP, Orange, Netii, do tego Tauron, wodociągi i inne.

Po wybudowaniu powinno być trochę lepiej dla jadących Kolejową od strony dworca, gdzie teraz w szczycie korki czasami od przejazdu do Przybylaka. No ale czy nie będą się tworzyć korki na samym przejeździe - od ronda?
Po połączeniu z Poniatowskiego ruch na pewno jeszcze się zwiększy, do tego też na Kraszewskiego i 9 Maja / Konarskiego. Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Jeśli szybko powstanie tunel koło dworca to bardzo odciąży się rejon tego nowego ronda i będzie ok. Jeśli nie to paraliż ulicy i przejazdu kolejowego. Tym bardziej, że mogli się dogadać z PKP i dobudować dodatkowy pas wzdłuż Kolejowej - dla oczekujących na zamkniętym przejeździe i z przeciwnej strony na nowym łączniku z Poniatowskiego.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post wto, 18 kwi 2017 - 20:24
Post #2973


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Ale jak to teraz połączyć? To by trzeba wyburzyć osiedle domów, stosunkowo nowe... Pytanie czy jest to połączenie aż tak krytyczne dziś aby to robić? Alternatywa na przejazd z centrum będzie średnia bo wąskim gardłem będzie przejazd - niby z rondem lepiej ale jak się przejazd zamknie to dalej będzie korek, to kto będzie ryzykował spośród tych, którzy nie muszą. A na Królowej Jadwigo -> Piłsudskiego aż tak się póki co nie korkuje aby desperacko szukać objazdów - chyba, że myślisz już na zapas o "zielonej mobilności" tongue.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 18 kwi 2017 - 22:17
Post #2974


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 541
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ wto, 18 kwi 2017 - 20:24) *
CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu ronda, połączeniu Kolejowej z Sobieskiego i nowym układzie przy dworcu, trzeba już myśleć o następnym etapie - połączeniu z Al. Zagłębia Dąbrowskiego (i zakończeniu rondem na skrzyżowaniu z Graniczną) śladem niedoszłej DTŚ.

Ale jak to teraz połączyć? To by trzeba wyburzyć osiedle domów, stosunkowo nowe... Pytanie czy jest to połączenie aż tak krytyczne dziś aby to robić? Alternatywa na przejazd z centrum będzie średnia bo wąskim gardłem będzie przejazd - niby z rondem lepiej ale jak się przejazd zamknie to dalej będzie korek, to kto będzie ryzykował spośród tych, którzy nie muszą. A na Królowej Jadwigo -> Piłsudskiego aż tak się póki co nie korkuje aby desperacko szukać objazdów - chyba, że myślisz już na zapas o "zielonej mobilności" tongue.gif

Ślad dtś odbija lukiem w stronę torów i przebiega zgodnie z obecnym wjazdem na wiadukt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 20 kwi 2017 - 12:16
Post #2975


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Tak jak pisał "warius". Tylko w miejscu wiaduktu trzeba wymyślić jakieś bardziej skomplikowane rozwiązanie, albo najtaniej wymagałoby usypać nasyp - podjazd od strony Poniatowskiego wzdłuż torów i w miejscu zakrętu na szczycie wiaduktu skrzyżowanie lub rondo.

Dalej nie wiemy jaka będzie ostateczna wersja "zielonej mobilności", niektóre rozwiązania zapowiadały paraliż centrum. I tak pewnie wprowadzą możliwość poruszania się po buspasach dla taxi i samochodów np. powyżej 3 osób (1+2).
A teraz to się dziwię ilu ludzi ryzykuje stanie w korku na Kolejowej chcąc jechać - Kopernika - Augustynika - Poniatowskiego - Kraszewskiego - 9 Maja do Al. Zagłębia Dąbrowskiego i tak tracą więcej czasu w korku, a część widząc co się dzieje zawraca koło dworca (jeśli się da).
A są też tacy (i to całkiem sporo) którzy lubią stać w korku do przejazdu i jadą z centrum Kolejową Konopnickiej, Łączącą i wracają z powrotem na drugą stronę przez wiadukt do Al. Zagłębia Dąbrowskiego.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 20 kwi 2017 - 20:32
Post #2976


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
ogłoszono przetarg na połączenie Poniatowskiego z Kolejową i nowe rondo

powstaną (...) wyniesione skrzyżowanie Poniatowskiego z Kraszewskiego.

Interesujący eksperyment. Ciekawe jak się to sprawdzi w praktyce ?

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Po wybudowaniu powinno być trochę lepiej

I to jest chyba najlepszy komentarz dla tej budowy.
Rewolucji na skalę miasta nie będzie.

CYTAT(:) @ wto, 18 kwi 2017 - 15:12) *
Na plus -

Może są jakieś plusy ale mnie w oczy rzuca się minus wielki jak pas startowy. W zasadzie to on przysłania wszystkie plusy.

Jest to sprawa przedłużenia kontrpasa rowerowego z Konopnickiej na rondo i przez rondo. Trudno było wymyślić bardziej idiotyczne rozwiązanie.

Za skrzyżowaniem z Kopernika kontrpas (a może już teraz dwukierunkowy pas ?) wedrze się na chodnik strasząc pieszych. A następnie razem z pieszymi stanie aby przepuścić auta na Poniatowskiego i razem z pieszymi wpadnie na przejazd. Na przejeździe trza się wbić miedzy auta bo za przejazdem będzie już tylko chodnik więc rowery won na jezdnię.

I to wszystko na rondzie otoczonym wyniesionymi przejściami dla pieszych.
A więc auta i rowery osiągając identyczne małe prędkości mogłyby pokojowo (i bezinwestycyjnie) koegzystować. A tu wywalimy kupę kasy otrzymując wyjątkowy bubel angry2.gif

Pojawia się trudne pytanie jak jechać z Pogorii rowerem zgodnie z przepisami ??
Nie znam na nie odpowiedzi.

W efekcie na nowym rondzie auta będą miały nieco lepiej, piesi nieco lepiej, a rowery... nie będą widziały jak się zachować. A potem będziemy oglądać dzielnych policjantów wyrabiających normę mandatową.

To jest zadziwiające, że miasto kreujące się na "rowerową dąbrowę" i szykujace rewolucję "zielonej mobilności, nie jest w stanie wdrożyć żadnego sensownego rowerowego projektu. blink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 21 kwi 2017 - 10:17
Post #2977


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 541
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ czw, 20 kwi 2017 - 21:32) *
To jest zadziwiające, że miasto kreujące się na "rowerową dąbrowę" i szykujace rewolucję "zielonej mobilności, nie jest w stanie wdrożyć żadnego sensownego rowerowego projektu. blink.gif


offtop ale za każdym razem jeżdżąc po okolicznych dobrze oznakowanych szlakach rowerowych (np. Olkusz, Jaworzno) zastanawiam się co takiego rowerowego jest w Dąbrowie, bo dużo się o tym słyszy, a mało robi. W Jaworznie rozpoczynają budowę rowerowej autostrady, bezkolizyjnej umożliwiającej przejazd z pn i pd do centrum miasta. a u nas?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 21 kwi 2017 - 13:47
Post #2978


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,112
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



@bzenek

W planach jest też budowa ronda z drugiej strony przejazdu na skrzyżowaniu Konopnickiej i Limanowskiego i może będzie ten kawałeczek "kontynuacji". Ale kiedy?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pon, 01 maj 2017 - 18:57
Post #2979


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Dzisiaj miałem okazję jechać ul.Zakładową i... Mam nadzieję, że w mieście nie powstanie już ani 1m ścieżki rowerowej! Piękna ścieżka po prawej stronie drogi, jadąc w kierunku Gołonoga a wszyscy na jezdni. Fakt, że na ścieżce są piesi ale nie przesadzajmy. Skoro więc rowerzyści nie potrafią korzystać ze "swojej" infrastruktury, to po co na to wydawać pieniądze? Po co budować rowerowe autostrady skoro oni i tak pojadą po jezdni? Ale wjedź autem na ścieżkę... Banda hipokrytów!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 01 maj 2017 - 22:58
Post #2980


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 665
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(marcin.p @ pon, 01 maj 2017 - 19:57) *
Dzisiaj miałem okazję jechać ul.Zakładową i... Mam nadzieję, że w mieście nie powstanie już ani 1m ścieżki rowerowej! Piękna ścieżka po prawej stronie drogi, jadąc w kierunku Gołonoga a wszyscy na jezdni. Fakt, że na ścieżce są piesi ale nie przesadzajmy. Skoro więc rowerzyści nie potrafią korzystać ze "swojej" infrastruktury, to po co na to wydawać pieniądze? Po co budować rowerowe autostrady skoro oni i tak pojadą po jezdni? Ale wjedź autem na ścieżkę... Banda hipokrytów!

Nie ukrywajmy Nam jeszcze daleko do standardów myślenia np. Holendrów w tym temacie, często robimy coś na przekór bo wydaje Nam się że tak jest lepiej

Ten post edytował Rokko31 pon, 01 maj 2017 - 22:59
Go to the top of the page
 
+Quote Post

175 Stron V  « < 147 148 149 150 151 > » 
Reply to this topicStart new topic
4 Użytkowników czyta ten temat (4 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 04 maja 2024 - 15:45
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza