IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

5 Stron V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> Działalność czeladzkiego stowarzyszenia na rzecz likwidacji tramwajów w DG
Padziu
post pon, 11 lut 2008 - 18:41
Post #81


KK25
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 975
Dołączył: czw, 29 lis 07
Skąd: Manhattan
Nr użytkownika: 917
Płeć: Mężczyzna
GG: 5456583 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ pon, 11 lut 2008 - 15:08) *
Akurat na tym przystanku 807 powinien sie zatrzymywac jak na malo ktorym

tak?? to od razu niech sie zatrzymuje wszędzie. Zróbcie to samo z 811 i 808 i nie zapomnijcie zmienić czerwonych numerków na czarne (czerwone oznaczają że autobus jest przyspieszony a czarne że nie jest przyspieszony )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pon, 11 lut 2008 - 18:54
Post #82


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Robicie z igły widły! Przystanek Pogoń Akademiki jest potrzebny, ponieważ będzie to jakaś opcja dla studentów dojeżdżających na UŚ, a czytając ten wątek niektórzy są za oddaniem, bądź rozdzieleniem T-24
co nie byłoby z lekka korzystne dla uczniów tegoż że wydziału. Proponowałbym po monitorowanie frekwencji na każdym z przystanków i "wyrzucenie" zbędnych z rozkładu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 12 lut 2008 - 12:57
Post #83


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(syzio @ pon, 11 lut 2008 - 20:54) *
Proponowałbym po monitorowanie frekwencji na każdym z przystanków i "wyrzucenie" zbędnych z rozkładu.

Pomysł jest genialny. Przy odpowiednim ustawieniu progów frekwencji możnaby zlikwidować wszystkie przystanki. Może nawet obie pętle. smile.gif

PS. Przepraszam ale temat czeladzkiego towarzystwa stał się już tak kuriozalny, że nie mogłem się powstrzymać.

Ten post edytował bzenek wto, 12 lut 2008 - 13:10
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padziu
post wto, 12 lut 2008 - 15:02
Post #84


KK25
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 975
Dołączył: czw, 29 lis 07
Skąd: Manhattan
Nr użytkownika: 917
Płeć: Mężczyzna
GG: 5456583 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ wto, 12 lut 2008 - 12:57) *
Pomysł jest genialny. Przy odpowiednim ustawieniu progów frekwencji możnaby zlikwidować wszystkie przystanki. Może nawet obie pętle. smile.gif

PS. Przepraszam ale temat czeladzkiego towarzystwa stał się już tak kuriozalny, że nie mogłem się powstrzymać.



Na wstępie jedno wielki SORRY że nie do tematu

a co do wypowiedzi przedmówcy to mam pytanie : Będziesz to robił?? skąd wziąć na to kasę za darmo tego nikt nie zrobi a pozatym każda linia jest dla jednej osoby b. ważna bo np. dojeżdża nią do pracy , szkoły , uczelni a dla drugiego mogłaby nie istnieć bo nią nie jeździ wink.gif

Ten post edytował Padziu wto, 12 lut 2008 - 15:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 12 lut 2008 - 16:03
Post #85


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Padziu @ wto, 12 lut 2008 - 17:02) *
a co do wypowiedzi przedmówcy to mam pytanie : Będziesz to robił??

He, he... a nie mówiłem, że wątek stał się kuriozalny laugh.gif

Co do Padzia,
nie wiem co będę robił ale mam propozycję dla Ciebie. Skup się chłopie, przeczytaj to co napisałem albo daj komuś do przeczytania smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 18 lut 2008 - 11:53
Post #86


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Nie będzie bezpośredniego połączenia tramwajowego między Sosnowcem i Czeladzią
dziś

KZK GOP rozwiał nadzieje pasażerów na utworzenia bezpośredniego połączenia tramwajowego między Sosnowcem i Czeladzią. Pomysł skierowania części kursów linii 24 zamiast do Dąbrowy Górniczej w przeciwną stronę albo utworzenia nowego połączenia tramwajowego zgłosiło Czeladzkie Stowarzyszenie Rozwoju Miasta. Uzyskało akceptację Rady Miejskiej oraz burmistrza Czeladzi. Argumenty były mocne, m.in. brak bezpośredniego dojazdu do Uniwersytetu Śląskiego w sosnowieckiej dzielnicy Pogoń.

- Poprosiliśmy KZK GOP o przeanalizowanie wszystkich możliwości, ale opinia, którą otrzymaliśmy, jest negatywna - mówi Małgorzata Skiba z czeladzkiego magistratu.

W KZK GOP mówią, że z Sosnowca do Czeladzi można dojechać jedną z ośmiu linii autobusowych, a czas oczekiwania na tramwaj po przesiadce na rondzie w Będzinie nie przekracza 7 minut.




- Z Będzina do Czeladzi tramwaje kursują po jednym torze z mijankami co dziesięć minut i to jest maksymalne obciążenie. Potrzebny byłby więc drugi tor oraz podstacja zasilająca trakcję elektryczną, której teraz w Czeladzi nie ma - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP.

Stowarzyszenie nie daje jednak za wygraną.

- Nie ma konieczności rozbudowy torowiska, a po realizacji naszego pomysłu tramwaje 22 i 32 do Dąbrowy Górniczej jeździłyby co 20 minut, na przemian z tramwajem 24, który też co 20 minut kursowałby do Sosnowca - mówi Przemysław z CRSM.
Piotr Sobierajski


z czeladzkiego forum:





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post pon, 18 lut 2008 - 13:29
Post #87


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



O rany mają czarno na białym że najpierw trzeba zbudować drugi tor i wówczas można myśleć o rozszerzeniu siatki połączeń, a oni swoje. Będą słać pisma i nic to nie zmieni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 18 lut 2008 - 14:06
Post #88


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(Bartek @ pon, 18 lut 2008 - 13:29) *
O rany mają czarno na białym że najpierw trzeba zbudować drugi tor i wówczas można myśleć o rozszerzeniu siatki połączeń, a oni swoje. Będą słać pisma i nic to nie zmieni.


Zawsze to jakiś sposób na życie wink.gif
Jak już wywalczą ten tramwaj (w co nie wierzę), za kilka miesięcy okaże się pewnie, że jeździ nim znikoma ilość osób. Wtedy kzk będzie chciało zlikwidować linię i znowu będzie można słać pisma, ogłaszać rezolucje, robić marsze protestacyjne...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 18 lut 2008 - 15:56
Post #89


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



Mam wrażenie, że KZK i UM Czeladź nie zrozumiały (nie chciały zrozumieć) propozycji kolegów z Czeladzi. Udzieliły im zupełnie wykrętnej i idiotycznej odpowiedzi nie na temat. blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 05 cze 2008 - 19:19
Post #90


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Czeladź: Studenci sprawdzą ilu ludzi jeździ tramwajami nr 22 i 24
dziś

Dziś w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w tramwajach linii 22 i 24 oraz autobusie linii 35 będzie można spotkać ankieterów. Będą sprawdzać, ile osób jeździ w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca. Robią to za darmo, na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta".

- Robienie tego typu badań jest naszym zadaniem statutowym, a i temat jest ciekawy - mówi Mariusz Herchold, prezes studenckiego Koła Naukowego "Signalis", przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej.

Pasażerowie będą pytani jak często jeżdżą tramwajami i czy się przesiadają. Jedno z pytań dotyczy opinii na temat ewentualnej bezpośredniej linii do Sosnowca. Czeladzianie i sosnowiczanie, aby się odwiedzić, muszą się bowiem przesiadać w Będzinie.

KZK GOP wyraziło zgodę na przeprowadzenie badań. Czeladzkie Stowarzyszenie "Rozwój Miasta" już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o bezpośrednią linię tramwajową. Napisali prośbę do władz miasta. To ich kolejny ruch w tej sprawie.

- Zobaczymy co, pokażą wyniki - mówi Robert Zach, mieszkaniec Czeladzi, należący do stowarzyszenia.
Magdalena Nowacka


komentarze:
CYTAT
autor: joł (gość)
data: 2008-06-05 12:14

Będzie jeździło nią tak mało osób, że wkrótce ją zlikwidują. Super pomysł. Oczywiście wnoszę o przeniesienie kosztów działania tej linii w całości na Czeladż, bo ja nie mam zamiaru dokładać do niej ani złotówki.

Ale śmieszne. Normalnie boki zrywać
autor: makak (gość)
data: 2008-06-05 12:29

Ilekroć jeżdżę tramwajem 22 lub 32 to na przystanku na rondzie (nie licząc dni targowych) wysiada 1, max 2 osoby. wtedy tramwajem tym jedzie ok 20 osób. Utrudnijmy tym osobom powrót z reala. A jakże! Wkońcu interes jednej osoby liczy się barzdiej niż interes 20! To są mieszkańcy głównie Będzina i Dąbrowy Górniczej. Wkrótce Real powstanie za Hutą Bankową w D.G.Na miejscu właścicieli sklepów przy M1 zacząłbym się moglić o pozostawienie linii 22 i 32 takimi jakie są. W przeciwnym razie może się okazać że części Będzinian będzie bliżej do Dąbrowy (o mieszkańcach Dąbrowy nie wspominając).

aaa
autor: aaa (gość)
data: 2008-06-05 16:08

ja bym sie sie tam nie martwił o m1. niech sie raczej modla o siebie.


z sosnowiec.info.pl
CYTAT
kowal
87.207.94.* | 2008.6.05 | 12:46


Jeżdżę sobie do M1 w Czeladzi tramwajem 22/32 z przystanku Koszelew w Będzinie. Potem oczywiście wracam tą samą linią. Ile osób wysiada w tym czasie na przystanku przy zamku? Czasami wysiądzie może jedna osoba. W tym czasie tramwajem podróżuje kilkanaście osób. Kilka wysiada na przystanku Będzin - Koszelew, reszta jedzie dalej. Wniosek: najbardziej ta linia potrzebna jest mieszkańcom Dąbrowy Górniczej. Zresztą niedługo może problem rozwiąże się sam po powstaniu Reala za Hutą Bankową w D.G. Ja osobiście tam będę miał bliżej niż do Czeladzi. Mieszkańcy Dąbrowy też będą mieli bliżej do siebie. Zaraz się okaże, że tramwajem jeździ za mało ludzi o obetną połowę kursów. W obcinaniu kursów to kzk po prostu bryluje.


grek
195.205.143.* | 2008.6.05 | 11:21


No właśnie, czy atrakcyjną alterantywą dla autobusów (i minibusów) z/do Sosnowca jest tramwaj jeżdzący co 40 minut (w soboty i niedziele)?
Dopóki jest jeden tor między Będzinem i Czeladzią to wszelkie pomysły skierowania innych linii w kierunku Czeladzi nie mają sensu.
Jedynym sensownym wyjściem jest przebudowanie układu przy nerce w Będzinie by powstało dogodne centrum przesiadkowe.


sz.
83.30.27.* | 2008.6.05 | 9:40


Na pawiak niech wyślą tych ankieterów w sprawie "bezpośredniej linii do Sosnowca"


trudy tramwajowy
193.151.50.* | 2008.6.05 | 9:28


Moim zdaniem bezpośrednie połączenie nie jest potrzebne. Jest nowa taryfa biletowa gdzie bilet za 2/4 zł jest ważny przez godzinę od momentu jego skasowania. Tak czy siak tramwaj 24 do Czeladzi jeździłby przez Będzin więc i tak taki bilet trzeba wtedy posiadać. Nie jest problemem wysiąść z 21,24 bądź 27 na "nerce" i przesiąść się w 22 do Czeladzi, który kursuje co 10 minut. Atrakcyjność właśnie tej linii na trasie DG - Czeladź polega na jej wysokiej jak na GOP częstotliwości co 10 minut. Gdy 24 zostanie skierowane do Czeladzi, Dąbrowianie będą mieć tramwaj 22 co 20 minut a to zmniejszy jego atrakcyjność i wybiorą autobus chcąc jechać do Czeladzi.


Dave
87.99.122.* | 2008.6.05 | 9:28


A to tak trudno się przesiąść koło zamku na tramwaj 22 jeżdżący co 10 minut z tramwaju 21/24 (łącznie też co 10 minut) plus tramwaj 27? I tak jadąc z Sosnowca do Czeladzi przez Będzin trzeba skasować bilet za 2/4 zł, a ten uprawnia teraz do przesiadki i można na jednym bielcie jechać tymi dwoma tramwajami. Nie wiem, po co te mecyje z tą linią tramwajową do Sosnowca, która i tak musiałaby jechać co 20 minut, a w wolne dni chyba co 40 i to kosztem ograniczenia częstości linii 22/32 do DG!


ali
193.151.49.* | 2008.6.05 | 9:05


Ja wiem ze taka linia byla by potrzebna, wiele razy sie chcialem dostac do centrum Handlowego M1 i musialem kombinowac, z przesiadkami
Wiec jestem za taka linia!


MARCEL
87.205.209.* | 2008.6.05 | 8:17


KZK ZAWSZE LICZYŁ PASAŻERÓW W TAJEMNICZYM SPOSOBEM NIEZAWODNYM ALE DROGIM JESTEM PEŁEN PODZIWU DLA INSTYTUCJI KTÓRA COŚ WYMUSIŁA NA ANONIMOWEJ INSTYTUCJI KZK GOP.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 15 cze 2008 - 20:39
Post #91


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Czeladź: Mieszkańcy miasta chcieliby bezpośrednich połączeń z Sosnowcem
13.06.2008

Studenci z Koła Naukowego "Signalis", działającego przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej kilka godzin spędzili w tramwajach 24 i 22 oraz autobusie linii 35.

Sprawdzali, ile osób przemieszcza się w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca.

Pytano 948 osób. Osiemdziesiąt jeden procent pasażerów chętnie zgodziło się wziąć udział w ankiecie.

- Co ciekawe, pytani przez nas pasażerowie autobusu w dość dużej ilości (73 procent) stwierdzili, że bardzo chętnie przesiedliby się na tramwaj, gdyby bezpośrednio jechał z Czeladzi do Sosnowca - mówi Mariusz Herchold, prezes Koła.

71 procent testowanych jeździ tymi trasami codziennie. 12 procent pytanych w tramwajach przesiada się w Będzinie.

Badania za zgodą KZK GOP studenci przeprowadzili na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta", które już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o taką linię. W liście do władz miasta, który wystosowali padają takie argumenty , jak: bezpośredni dojazd do wydziałów UŚ (to przede wszystkim dla młodych czeladzian) czy bezpośredni dojazd do CH M1 (dla sosnowiczan). Pismo napisane w formie prośby zawiera wiele sensownych argumentów, przemawiających za tym, aby takie połączenie powstało.

Przesłaliśmy to pismo do KZK GOP i dostaliśmy szczegółową analizę, z której wynika, że po pierwsze tak naprawdę nie ma wielkiego problemu z połączeniami, bo jest bezpośredni autobus. Z drugiej strony przebudowa linii torowiska to ogromne koszty. A musiałaby ponieść je nie tylko Czeladź, ale i miasta ościenne. A im to nie jest potrzebne. Jesteśmy za wygodą mieszkańców, ale to nie jest sytuacja, w której nie mieliby wcale połączenia - tłumaczy Wojciech Maćkowski, rzecznik prasowy czeladzkiego magistratu.

Mieszkańcy Zagłębia jednak dopingują działania Stowarzyszenia.

Do Czeladzi nie podróżuję zbyt często, ale przesiadki w Będzinie rzeczywiście bywają uciążliwe. Gdyby powstała bezpośrednia linia, zdecydowanie łatwiej i szybciej można byłoby dostać się do Czeladzi. Plusem byłaby linia, przebiegająca w pobliżu centrum handlowego M1 - mówi Agnieszka Skowronek, sosnowiczanka.

Właśnie o to połączenie chodzi najbardziej. Jak twierdzi Mariusz Herchold, testowani sugerowali, że jeśli koszty linii tramwajowej, związane z przebudową torowiska byłyby za duże, to dobrym rozwiązaniem byłaby linia autobusowa, jadąca po trasie tramwajowej.

- Nie znam jeszcze dokładnych wyników. Będziemy o tym rozmawia z innymi członkami naszego Stowarzyszenia. Potem przekażemy je KZK GOP. Bierzemy pod uwagę możliwości dodatkowej linii autobusowej, która łączyłaby czeladź i Sosnowiec, ale jechałaby w okolicach CH M1- mówi Robert Zach, jeden z inicjatorów walki o bezpośredni tramwaj.
Magdalena Nowacka


I wyszlo, ze malutko sie przesiada. Do tego nie napisano gdzie sie przesiada te 12% - czy wszyscy na tramwaj do Sosnowca. Moze czesc w przeciwna strone, albo jeszcze gdzie indziej na autobusy.
Szkoda, ze nie zapytano pasazerow 22 czy chcieliby tak drastycznego obciecia.
Co innego dodatkowy autobus, ktory nikogo nie skrzywdzi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:28
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza