IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Działalność czeladzkiego stowarzyszenia na rzecz likwidacji tramwajów w DG
bzenek
post śro, 30 sty 2008 - 16:39
Post #41


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



Łomatko,

panowie zawstydźcie się czym prędzej, załóżcie sobie jaki wątek typu wzajemne uprzejmości mitologów Zagłębia i tam się wspierajcie. Bo to troszkę niezręczne czytać jak bardzo bankier wielbi uśmieszka albo czy Forum dla Zagłębia pociągnie jeszcze cały tydzień bez imprezy disdain (14).gif

Co do meritum sprawy to propozycja kolegów z Czeladzi w pierwszej chwili wydaje się całkiem ciekawa. W zasadzie utrzymuje założone częstotliwości tramwajów na ciągach i w zasadzie zachowuje wielkość pracy przewozowej TŚ. Tym niemniej jest tu pewien feler.

Wasze teoretyczne rozważania dotyczą godzin szczytu w dni robocze. Natomiast co wieczorami czy w weekendy ?

22 jeździ wtedy z nędzną częstotliwością, 24 ze skandaliczną, a 28 nie kursuje. Jeśli skasujemy połowę kursów 22 to dostaniemy połączenie DG - Czeladź oraz Sosnowiec - Czeladź co 40min w soboty lub co godzinę (!!!) wieczorami. Czy tu Wasz model się nie wywraca ?

Skoro już koledzy z Czeladzi tu zajrzeli to może coś przyjaźnie podyskutują ? fnd (8).gif

Ten post edytował bzenek śro, 30 sty 2008 - 17:20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post śro, 30 sty 2008 - 16:53
Post #42


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Ile was jest (czeladzian), tyle jest wersji. Jeden pisze, że już jest po sprawie, ponieważ list jest w KZK GOP, drugi pisze, iż najpierw musi zająć jakieś stanowisko RM i dopiero zaczną się działania w tej sprawie.
Jeszcze odniosę się do tego postu:
CYTAT
Wybaczcie ale my nie chcemy przyglądać się jak tramwaje gniją i jeżdżą po pokręconych torach a E&Y kpiny sobie z nas robi.

Jestem wprost ZDUMIONY tą wypowiedzią. Co do uwag nt. Ernst & Young i ich diagnozy kierujcie się do KZK GOP, bądź do ich samych. A co do taboru i trakcji, to w całym obrębie TŚ stan ich jest taki sam.
Pamiętacie tą mapkę?

Może to nie jest przepływ z samych tramwajów. Ale tutaj dobrze widać że połączenia DG-Sosnowiec są oblegane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 30 sty 2008 - 17:19
Post #43


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(syzio @ śro, 30 sty 2008 - 18:53) *
Jeden pisze, że już jest po sprawie, ponieważ list jest w KZK GOP, drugi pisze, iż najpierw musi zająć jakieś stanowisko RM i dopiero zaczną się działania w tej sprawie.

KZK pewnie dostaje po 200 takich propozycji miesięcznie i nie sądzę, żeby się na nad każdą rozczulali więc sprawa jakby na razie nie istnieje.

Gdyby z KZK wyszło zapytanie do gmin w tej sprawie to można by się konkretów spodziewać. Póki co dyskusja nad tym nowatorskim rozwiązaniem jest czysto teoretyczna.

CYTAT(syzio @ śro, 30 sty 2008 - 18:53) *
Ale tutaj dobrze widać że połączenia DG-Sosnowiec są oblegane.

DG-Sosnowiec tak ale DG-Będzin-Sosnowiec jest już mniejszy niż na trasie 801. Ale co to ma do rzeczy w tym temacie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 30 sty 2008 - 18:19
Post #44


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,128
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(bzenek @ śro, 30 sty 2008 - 16:39) *
W zasadzie utrzymuje założone częstotliwości tramwajów na ciągach i w zasadzie zachowuje wielkość pracy przewozowej TŚ.


Ale jak utrzymuje skoro zamiast 6 na godzine, jest propozycja 3, nie mowiac juz o 24 snf (51).gif http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?ka...r=15&kier=1

CYTAT(bzenek @ śro, 30 sty 2008 - 17:19) *
KZK pewnie dostaje po 200 takich propozycji miesięcznie i nie sądzę, żeby się na nad każdą rozczulali więc sprawa jakby na razie nie istnieje.

Prawda ze propozycji dostaja bardzo duzo ale to zawsze wiaze sie z dodatkowymi kosztami, albo koszty bez zmian jak np rozne korekty rozkladow.Ale to jest pionierska propozycja. Nie wiem czy sie zdarza aby sami mieszkancy chcieli zmniejszac koszty i wlasnie wyjatkowo moze sie im to spodobac wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post śro, 30 sty 2008 - 20:32
Post #45


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padziu
post śro, 30 sty 2008 - 20:51
Post #46


KK25
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 975
Dołączył: czw, 29 lis 07
Skąd: Manhattan
Nr użytkownika: 917
Płeć: Mężczyzna
GG: 5456583 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ śro, 30 sty 2008 - 18:19) *
Ale jak utrzymuje skoro zamiast 6 na godzine, jest propozycja 3, nie mowiac juz o 24 snf (51).gif http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?ka...r=15&kier=1
Prawda ze propozycji dostaja bardzo duzo ale to zawsze wiaze sie z dodatkowymi kosztami, albo koszty bez zmian jak np rozne korekty rozkladow.Ale to jest pionierska propozycja. Nie wiem czy sie zdarza aby sami mieszkancy chcieli zmniejszac koszty i wlasnie wyjatkowo moze sie im to spodobac ;)


A co z dojazdami w weekendy do Czeladzi np. do M1??? Obecnie są 3 kursy tramwaju 22 na godzinę a po obcięciu zostanie pewnie 1 i ciężko sie będzie tam dostać zakładając że autobus 814 tez nie jeździ zbyt często (1 na godzinę) dodając do tego niedawne spore obcięcia kursów na linii 27 dojazd do centrum handlowego M1 z Dąbrowy i z powrotem nie wydaje sie zbyt ciekawy rolleyes.gif
EDIT: i może mi powiecie (ludzie z Czeladzi) że z M1 mam autobusy do centrum Będzina i sie mogę przesiąść na tramwaj 21 lub inny autobus?? otóż nie! nie będe kupował 2 biletów w jedną stronę żeby gdzieś dojechać! to jest chore

Ten post edytował Padziu śro, 30 sty 2008 - 20:56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzalanskiP
post czw, 31 sty 2008 - 04:45
Post #47


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 23
Dołączył: śro, 24 paź 07
Nr użytkownika: 856
Płeć: Mężczyzna
GG: 8414422 status gadu-gadu



Nie ma kilku wersji.

Sprawa jest już w KZK GOP, który ma ją zbadać pod kilkoma względami. Jeśli będzie ta opinia to kolejny krok to opinie zainteresowanych Rad Miejskich o czym pisał bankier.

My nie musimy pisać o zwiększeniu częstotliwości tramwaju 21, ponieważ jesteśmy czeladzkim stowarzyszeniem, a on przez Czeladź nie jeździ. Świetnie by było, gdyby FdZD albo DG się tym zainteresowały, zamiast pisać bezcelowo na Forum.

My chcemy, aby ustanowić połączenie Sosnowca i Czeladzi i nie da się tego zrobić inaczej, jak obciąć połowę kursów 22/32 (jeden tor w Czeladzi).

Jeśli chodzi o zdanie Sosnowca, to Krawiec pisał o zdaniu FdZD - Sosnowiec. Ja wspomniałem o tym co ludzie piszą na Forum Sosnowca. Więc dajcie sobie spokój z epitetami i wyzwiskami, ponieważ narazie tylko to Wam dobrze wychodzi.

Przespaliście sprawę, uśmieszek sam napisał, że sprawą interesuje się od samego początku. Bez zwątpienia widział więc post z 4 listopada 2007 r.:
CYTAT
Zwracamy sie do Rady Miejskiej w Czeladzi o zainteresowanie się połączeniem Czeladzi i Sosnowca linią tramwajową. Miałby to być tramwaj 24, który na rondzie w Będzinie skręciłby do Czeladzi.

Czarno na białym widać jak chcieliśmy to zrobić, więc nie muszę z Ciebie robić głupa - jak sam to określiłeś.

3 miesiące siedzieliście cichutko. Nie raz ten nagłówek widać było na zagłębie.info. Dwa obszerne artykuły w prasie. My dopełniliśmy wszelkich wymogów jawności.

Po drugie robicie zbędne zamieszanie, które i tak nic nie zmieni! Nie mi to piszcie, ale KZK GOP albo Waszemu prezydentowi. To oni decydują, a nie my. My już swoje zaproponowaliśmy.

Po trzecie robicie przerost formy nad treścią. Obcinamy połowę kursów 22/32, które bez problemu możecie próbować zastąpić zwiększeniem częstotliwości innych tramwajów. Tramwaj 24 nie jeździ do DG, więc bez różnicy czy przesiądziecie się do niego na rondzie czy na paryżu. I jeśli przekonujecie mnie, że miasto Czeladź ma nie mieć żadnego połączenia tylko dlatego, że macie więcej autobusów z paryża niż z ronda, to przypominam gdzie ta sprawiedliwość, o której tak namiętnie piszecie. To Wy określacie Zagłębiem tylko Dąbrowę Górniczą, a tak choćbyście bardzo chcieli nie jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 31 sty 2008 - 09:51
Post #48


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(syzio @ śro, 30 sty 2008 - 22:32) *
bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie?

Ja tam jestem skłonny założyć, że dla DG ta zmiana jest obojęta i nie ma co popadać w histerię.

Wycięte kursy linii 22 zastępujemy kursami linii 28. W efekcie utrzymujemy częstotliwość na trasie DG-Będzin. W gigantyczne potoki pasażerskie z DG do Czeladzi to ja nie wierzę.

Linia 24 to jest swego rodzaju jałumużną KZK dla TŚ i w zasadzie na odcinku Rondo - KWK nadaje się do kasacji. Albo ewentualnie do wydłużenia do Gołonóg Podstacja kosztem kursów 28. To własnie jej istnienie w obecnym nijakim stanie skłania niektórych do różnych pomysłów.

To tyle uprzejmości dla kolegów z Czeladzi, a teraz będą przykrości.

Przykrość pierwsza czyli powodzenie TŚ
Wczoraj napisałem, że praca przewozowa TŚ pozostanie bez zmian. Koledzy na stronach forum Czeladzi rekamują swój pomysł jako rewolucję tramwajowa dla Zagłębia i świetny przykład na wspierania tramwajów. Ale po bliższym przemyśleniu widać, że omawiana propozycja spowoduje znaczny spadek pracy przewozowej TŚ w dni robocze. I nie nadrobi tego ewentualne zwiększenie pracy w dni wolne o której w Przykrości Drugiej.

TŚ straci wozokilometry na trasie 24 Rondo-KWK. Kursów tych nie zastąpią dodatkowe kursy 28 gdzyż spowodowałoby to absurdalny nadmiar tramwajów na trasie do Gołonóg Podstacja. Natomiast wymyślanie jakigoś zastępczego ogryzka w relacji Będzin Zajezdnia-KWK byłoby czystm wariactwem.

Czyli genialny pomysł z Czeladzi spowoduje spadek przychodów TŚ i w niczym TŚ nie pomoże.

Przykrość druga czyli rozkład jazdy
Propozycja kolegów z Czeladzi jest sensowna tylko i wyłącznie w dni robocze. 20min takt DG-Czeladź i Czeladź-Sosnowiec jest akceptowalny.

Natomiast pierwsze kłopoty pojawiają się już wieczorem. Po godz. 20 obecna częstotliwość na 22 i 24 spada do 2/h. Wycinać 22 już nie ma z czego, można zsumować. Czy o tej porze wpuszczać tramwaje do Czeladzi z częstością 4/h ? Powiedzmy, że może można ale liczymy się tym, że będa woziły powietrze.

Najtrudniejsza sytuacja występuje w sobotę. 22 i 24 mają częstotliwość 3/h. Wycinać też nie ma co więc w sumie da to 6/h do Czeladzi. Aż takiego zapotrzebowania nie ma. Czy to jest sens ?

Najciekawiej jest w niedzielę. 22 kursuje 3/h, a 24 całe 1/h. 4/h to do Czeladzi może być. Ale czy linia jadąca 1/h bedzie dla mieszkańców z Czeladzi atrakcyjna w stosunku do atuobusów ?

Dodatkowo wzmocnienie 28 za 22 na trasie Gołonóg-Zajezdnia spowoduje absurdalne zwiększenie nikomu niepotrzebnego ruchu Rondo-Zajezdnia.

Podsumowując Przykrość drugą - tak jak linia 24 nie ma sensu na trasie KWK-Rondo tak nie będzie miała sensu na trasie Rondo-Czeladź wożąc powietrze wieczorami i weekendy. Czy warto robić takie zamieszanie tylko po to aby się tego dowiedzieć ?

Przykrość trzecia czyli aspekt taryfowy.
Autobus Czeladź-Sos kosztuje bilet dwumiastowy, a hipotetyczny tramwaj Czeladź-Sos bilet trójmiastowy, który wkrótce znacznie zdrożeje. A jak już zdrożeje to będzie się można przesiadac w ciągu godziny i wtedy obecna przesiadka na Rondzie nie będzie już kosztowac żadnych pieniędzy. Więc po co w tym mieszać ?

Czy to więc nie pomysł kolegów z Czeladzi jast przerostem formy nad treścią ? Moim zdaniem dla DG objętnym przerostem ale dla Zagłębia nie wartym zamieszania.

Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 09:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 31 sty 2008 - 11:07
Post #49


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,128
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



@Szalanski
Zacznij czytac ten watek, bo nie bede za kazdym razem powtarzal tego samego. Wogole sie nie odnosisz to dyskusji tylko wkolko wypisujesz te same klamliwe brednie.
Juz na poczatek:

CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 04:45) *
Nie ma kilku wersji.

Sprawa jest już w KZK GOP, który ma ją zbadać pod kilkoma względami. Jeśli będzie ta opinia to kolejny krok to opinie zainteresowanych Rad Miejskich o czym pisał bankier.


CYTAT(bankier @ śro, 30 sty 2008 - 14:54) *
Teraz czekamy na odpowiedź z UM w Czeladzi - następnym krokiem bedzie pisanie pism do zainteresowanych miast (i wtedy bedziemy proponować nasze rozwiązania odnośnie 24 co zostało napisane wcześniej ale prezydentom a nie KZK) dopiero mając poparcie każdej ze stron możemy napisać do KZK GOP.


Sam Bankier to pogrubil.


CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 04:45) *
Przespaliście sprawę, uśmieszek sam napisał, że sprawą interesuje się od samego początku. Bez zwątpienia widział więc post z 4 listopada 2007 r.:
"Zwracamy sie do Rady Miejskiej w Czeladzi o zainteresowanie się połączeniem Czeladzi i Sosnowca linią tramwajową. Miałby to być tramwaj 24, który na rondzie w Będzinie skręciłby do Czeladzi."

Czarno na białym widać jak chcieliśmy to zrobić, więc nie muszę z Ciebie robić głupa - jak sam to określiłeś.

3 miesiące siedzieliście cichutko. Nie raz ten nagłówek widać było na zagłębie.info. Dwa obszerne artykuły w prasie. My dopełniliśmy wszelkich wymogów jawności.


snf (50).gif
Widzialem i pisalem o tym juz kilka razy. I kolejny raz przytoczyles wlasnie kolejny dowod na swoja niekorzysc - gdzie tu w tym cytacie slowo o obcieciu 22/32?

CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 04:45) *
Po drugie robicie zbędne zamieszanie, które i tak nic nie zmieni! Nie mi to piszcie, ale KZK GOP albo Waszemu prezydentowi. To oni decydują, a nie my. My już swoje zaproponowaliśmy.

Kolejny dowod ze Bankier pisal zupelnie co innego!

CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 04:45) *
Po trzecie robicie przerost formy nad treścią. Obcinamy połowę kursów 22/32, które bez problemu możecie próbować zastąpić zwiększeniem częstotliwości innych tramwajów. Tramwaj 24 nie jeździ do DG, więc bez różnicy czy przesiądziecie się do niego na rondzie czy na paryżu.

Jesli tego nie zrobi sie od razu, to potem bedzie niezwykle trudno.
Kolejne brednie - spojrz na mape, czy jest to DG czy nie. Roznica jest zasadnicza - na rondzie w Bedzinie to akurat nie ma autobusow do DG, sa obok stadionu. Ale wiele linii, ktore sa obok bylej kopalni tam przeciez nie ma.



CYTAT(bzenek @ czw, 31 sty 2008 - 09:51) *
Wycięte kursy linii 22 zastępujemy kursami linii 28. W efekcie utrzymujemy częstotliwość na trasie DG-Będzin.

Pewnosci takiej nie ma, w pismie nie ma o tym slowa aby utrzymac czestotliwosc, a wlasnia zaostalo napsiane aby ograniczyc do DG o polowe


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 31 sty 2008 - 12:54
Post #50


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 13:07) *
Kolejne brednie - spojrz na mape, czy jest to DG czy nie. Roznica jest zasadnicza - na rondzie w Bedzinie to akurat nie ma autobusow do DG, sa obok stadionu. Ale wiele linii, ktore sa obok bylej kopalni tam przeciez nie ma.
Pewnosci takiej nie ma, w pismie nie ma o tym slowa aby utrzymac czestotliwosc, a wlasnia zaostalo napsiane aby ograniczyc do DG o polowe

":)" jesteś najwyraźniej przewrażliwiony. Czy uważasz, że koledzy z Czeladzi mieli Ci przedstawić swój pomysł do akceptacji ? smile.gif

Tramwaj 24 jednak praktycznie do DG nie wjeżdza i z punktu widzenia DG jego istnienie nie ma żadnego znaczenia. Z punktu widzenia Będzina i Sosnowca pewnie też. To jest prosty nabijacz wozokilometrów dla TŚ, a nie strategiczna linia wysokich częstotliwości co najlepiej widac na niedzielnym rozkładzie.

A utrzymywanie, że KWK Paryż wygląda na komfortowy punkt przesiadkowy jest wielce ryzykowne. Koledzy z Czeladzi mogli jednak tam kiedyś być albo im kto zdjęcie pokazał. smile.gif

Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 12:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 31 sty 2008 - 14:09
Post #51


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,128
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dlaczego mi? Wszystkim, po prostu opublikowali na stronie, dali maila dla ewentualnych uwag.
Racja ze nie musieli tego robic, ale wtedy nie powinni pisac takich pierdol w tych listach, ze to dla dobra Zaglebia i Zaglebie temu "przyklaskuje".

Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli wink.gif Ja juz pisalem ze jezdzilem tam prawie codziennie przez 2 lata, polowe razy do DG wracalem wlasnie 24, potem przesiadajac sie zawsze z kilkunastoma osobami wlasnie w tym miejscu. Teraz nie mam powodu zeby walczyc o to dla siebie bo juz nie korzystam. Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad.
A to wyglada jakby niektorzy tylko spojrzeli na mape i od razu ze 24 na nic dla nikogo, donikad, nabijacz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post czw, 31 sty 2008 - 15:22
Post #52


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Ja przez 5 lat jeździłem z pod wydziału Informatyki w Sosnowcu linią 21 lub 24 do pętli przy dawnej kopalni Paryż. Prawie zawsze 24 był pełny i ludzie wysiadali na pętli czekali na kurs kolejnego tramwaju w stronę centrum i dalej.

Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za.

Co ciekawe to zamiast koledzy z Czeladzi wymusić na TŚ i miastach Będzin i Czeladź budowy drugiego toru od ronda za M1 to chcą zabrać kursu 24 wink.gif Najpierw infrastruktura, a potem dodatkowe kursy smile2.gif

Ten post edytował Bartek czw, 31 sty 2008 - 15:23
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 31 sty 2008 - 15:45
Post #53


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,128
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Bartek @ czw, 31 sty 2008 - 15:22) *
Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za.


To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec.
Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane wink.gif Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic.
Jakby tak to przedstawic i wszystkie stowarzyszenia sie wspieraly wspolnie dzialajac moze bylalby jakas szansa. Wozokilometry wychodzilyby na zero i bez doplat za wyjatkiem odcinka Bedzin "rondo" - Sosnowiec dla linii Sosnowiec - Czeladz i w tym problem zeby przekonac albo pokombinowac cos z kursami linii 27 i w ten sposob cos zyskac.

Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 31 sty 2008 - 15:45
Post #54


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 16:09) *
Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli ;)

Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad.
.
Bardzo lubię kreować się na eksperta. To bardzo miłe jak wszyscy słuchają Cię z otwartymi ustami. Musisz kiedyś spróbować smile.gif

Od 8lat w świątek, piątek, w święta państwowe, kościelne, rano, w południe, wieczorem odbywam podróż z Gołonoga prawie na Pogoń. Myślisz, że jeszcze powinienem się zapoznawać z tematyką czy ewentualnie mógłbym coś napisać ? smile.gif

Specjalnie dla Ciebie jutro wracając z roboty poczekam na jakie 24 i starannie zanotuję ilość wysiadających i wsiadających pasażerów. Podejrzewam, że będzie porównywalna z liczbą pasażerów dojeżdżających tą ekskluzywną linią do Fakopu. smile.gif

Stawiam hipotezę, że 95% nie będzie się na nic przesiadać (bo z reguły nie ma na co) tylko poczeka 2-3 minuty na następny tramwaj. A z powodzeniem mogliby czekać na poprzednich przystankach.

Liczba pasażerów tramwajów na przestrzeni lat spada lawinowo. Poza porami rozpoczynania/kończenia zajęć w szkołach tramwaje są pustawe. Może kilka lat temu potrzebne było wsparcie dla 21 ale teraz to już nie jest takie oczywiste.

Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 15:47
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzalanskiP
post czw, 31 sty 2008 - 16:20
Post #55


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 23
Dołączył: śro, 24 paź 07
Nr użytkownika: 856
Płeć: Mężczyzna
GG: 8414422 status gadu-gadu



Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić.

Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 31 sty 2008 - 16:41
Post #56


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,128
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(SzalanskiP @ czw, 31 sty 2008 - 16:20) *
Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić.

Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP.


lgh (20).gif
Po raz kolejny:

CYTAT(bankier @ śro, 30 sty 2008 - 14:54) *
Teraz czekamy na odpowiedź z UM w Czeladzi - następnym krokiem bedzie pisanie pism do zainteresowanych miast (i wtedy bedziemy proponować nasze rozwiązania odnośnie 24 co zostało napisane wcześniej ale prezydentom a nie KZK) dopiero mając poparcie każdej ze stron możemy napisać do KZK GOP.


@Bzenek

To zwracam honor ekspertowi w tej kwestii wink.gif cha (40).gif Cos teraz sobie przypominam z jaka "branza" byles zwiazany i domyslam sie gdzie mozesz pracowac wink.gif To ja chyba jezdzilem przystanek dalej.

Jednak ja podrozowalem w normalnych godzinach w dni powszednie a nie w te swiatki, a i wieczorami to rzadko, i o tym pisalem.
To co piszesz wyglada na prawdziwy dramat. I to sie stalo w ciagu roku? Jak jezdzilem to wiecznie byl scisk niesamowity. A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali. Do tego w dni targowe to juz wogole przerabane. I taki scisk byl juz do "Zylety".

Ludzie mieli dosc takich tramwajow - scisk (1 wagon zamiast skladu), brod i smrod ale np dla studentow (Nauk o Ziemi i Informatyki) nie ma alternatywy. Dla Filologii dodatkowo jest 807 ale tez scisk wielki i jedzie dokladnie tyle samo co tramwaj.

Jestem zszokowany ze tak dramatycznie sytuacja mogla sie zmienic w ciagu roku. No to juz chyba wszyscy wyjechali za granice wink.gif Niedlugo zostana tylko wszelkie wladze i my, narzekajacy forumowicze sml (3).gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post czw, 31 sty 2008 - 17:07
Post #57


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec.


Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać?

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane ;) Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic.


Uhh nie dziękuje bo widzę kto tam rządzi i jakie są i na bank będą kwasy biggrin.gif

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 15:45) *
Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny


No i tutaj pies pogrzebany bo tak na moje oko nie ma szans zwiększenia częstotliwości kursów tramwajów na tym odcinku bo już dziś jest tak że tramwaj jadący w stronę M1 czeka parę minut aż przyjedzie ten co jedzie jednym torem od M1.

Tak jak mówiłem, najpierw rozbudowa infrastruktury, remont torów i zakup nowych wagonów, a później kombinowanie z liniami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Padziu
post czw, 31 sty 2008 - 17:13
Post #58


KK25
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 975
Dołączył: czw, 29 lis 07
Skąd: Manhattan
Nr użytkownika: 917
Płeć: Mężczyzna
GG: 5456583 status gadu-gadu




Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maryhna
post pią, 01 lut 2008 - 00:13
Post #59


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 540
Dołączył: wto, 03 kwi 07
Skąd: Toruń/DG
Nr użytkownika: 652
Płeć: Kobieta
GG: 2636495 status gadu-gadu



a ja powiem tak....

jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie na trasie DG manhattan - Czeladź pętla i wyobraźcie sobie, że jeździ nim masa ludzi, rano, masa ludzi popołudniu.
Jak wypada jeden tramwaj bo był np. wypadek to tak naprawdę wypadają 3 bo jest "mijanka" od ronda w stronę czeladzi i tramwaj jadący od strony DG musi odczekać swoje, trzeba do tego dodać jeszcze czas naprawiana ew. szkód bądź zjazdu tramwaju do zajezdni.
i mimo, ze tramwaj kursuje co 10 minut to nagle robi sie dziura 40minutowa

dlaczego tramwaj 22 jest taki ważny?
1. jeździ nim naprawdę sporo ludzi, nie mówiąc już o dniach targowych w dg i będzinie
2. jak jeździ co 10 minut to i tak jest duża dziura w razie wypadków etc.
3. gdyby jeździł co 20 minut to dopiero w razie czegokolwiek robiły by sie meeega dziury w rozkładzie
4. nie uwierzycie ale w czeladzi można studiować, powstało tam kolegium, do którego z roku na rok będzie dojeżdżało coraz więcej osób
5. jak wiadomo centrum handlowe M1 tez przyciąga ludzi, do pracy, na zakupy etc.
6. żaden inny tramwaj nie jeździ tą samą trasą


ps1: gdyby hipotetycznie jeździł co 20 minut, gdyby np. jeden wypadł to ja jestem uwalona na całą godzinę i już odpadają mi jedne zajęcia, kolos, egzamin etc. ale trudno, zawsze jest sesja poprawkowa, kolosa można nadrobić a obecność cóż, nic strasznego; najwyżej jesienią lub w zimie mnie przepizga bo jak ten łoś zamiast wrócić do domu będę sterczała na przystanku i marzła... ale to wszystko pikuś
gorzej z ludźmi, którzy nie zdążą do pracy, oberwą upomnieniem od szefa albo co gorsza ją stracą

ps2: tej zimy byłam świadkiem 4 wypadków w ciągu 2 miesięcy na tej trasie tongue.gif

ps3: proponowałabym zredukowanie jazdy do kursów co 15 minut, to nie byłoby takie straszne, a zapewne dałoby konkretne skutki

ps4: uśmieszek z twojej strony to już hipokryzja, mamlesz tym swoim netowym jęzorem co to ty nie myślisz na dany temat ale żeby ruszyć tyłek i przyjść na spotkanie, porozmawiać , poddać pomysł to już nie potrafisz... a nikt z fdzd nie jest na tyle uzależniony od sieci, żeby siedzieć ciągle na forum i śledzić wszystkie twoje idee...
ciągle marudzisz, to źle, to tamto a mnie szlag trafia bo nie robiąc nic i ciągle marudząc tak naprawdę odbierasz sobie prawo do krytykanctwa, jedno woleć !

Ten post edytował Maryhna pią, 01 lut 2008 - 00:22


--------------------
Jeśli boga nie ma to dzięki bogu! Jeśli zaś bóg istnieje to broń nas panie boże!

www.zaglebiedabrowskie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 01 lut 2008 - 07:36
Post #60


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,770
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Padziu @ czw, 31 sty 2008 - 19:13) *
Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi biggrin.gif

A linię 21 przedłużyć do Wójtowej Wsi biggrin.gif
Dąbrowscy funkcjonariusze WSI mieliby bezpośredni tramwaj do pracy.

CYTAT(Bartek @ czw, 31 sty 2008 - 19:07) *
Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać?

Bartek, na jakim świecie Ty żyjesz ? Pamiętasz, żeby UM na coś chciał dokładać ? smile.gif

CYTAT(:) @ czw, 31 sty 2008 - 18:41) *
A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali.

Ale numer ! blink.gif

To nam się sytuacja wyjaśniła. Nie muszę już dziś stać i liczyć pasażerów. blink.gif

Po prostu, w godzinach w których ja jeżdżę czyli 6-14-18-22 w na dowolnej linii tramwajowej tłoku nie ma i w zasadzie bez problemu można złapać miejsce siedzące, a rzeczony 24 leniwie jeździ jak puste akwarium. W ciągu ostatnich 2-3 lat widać gołym okiem spory spadek zainteresowania komunikacją miejską. W końcu sprowadziliśmy te parę milonów aut z reichu. smile.gif

Szczerze mówiąc wydawało mi sie, że tak jest cały dzień i nie zdawałem sobie sprawy, że o innych porach sytuacja może być dramatyczna. Stąd też moje krytyczne opinie. Nawet się dziwiłem co tak forumowicze narzekają smile.gif

Generalnie wynika z tego wniosek, że majstrowanie przy linii 24 jest fajne w godzinach szczytu ale może grozić gigantycznym przewartościowaniem oferty Będzin-Gołonóg poza szczytem. A jak wiadomo to kosztuje. O tym właśnie Koledzy z Czeladzi w swej propozycji zapomnieli.

CYTAT(Maryhna @ pią, 01 lut 2008 - 02:13) *
jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie (...) jeździ nim masa ludzi.

Jesli już coś wycinać aby zrobić miejsce dla ewentualnego przedłużenia 24 to ja bym optował za 28. Kursami do Będzin Zajezdnia powinny byc mniej obciążone (chyba?), a sama linia ma charakter szczytowy, więc nie będzie się plątać wieczorami czy w niedzielę.

Ten post edytował bzenek pią, 01 lut 2008 - 07:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 26 maja 2024 - 20:50
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza