Działalność czeladzkiego stowarzyszenia na rzecz likwidacji tramwajów w DG |
Działalność czeladzkiego stowarzyszenia na rzecz likwidacji tramwajów w DG |
śro, 30 sty 2008 - 16:39
Post
#41
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Łomatko,
panowie zawstydźcie się czym prędzej, załóżcie sobie jaki wątek typu wzajemne uprzejmości mitologów Zagłębia i tam się wspierajcie. Bo to troszkę niezręczne czytać jak bardzo bankier wielbi uśmieszka albo czy Forum dla Zagłębia pociągnie jeszcze cały tydzień bez imprezy Co do meritum sprawy to propozycja kolegów z Czeladzi w pierwszej chwili wydaje się całkiem ciekawa. W zasadzie utrzymuje założone częstotliwości tramwajów na ciągach i w zasadzie zachowuje wielkość pracy przewozowej TŚ. Tym niemniej jest tu pewien feler. Wasze teoretyczne rozważania dotyczą godzin szczytu w dni robocze. Natomiast co wieczorami czy w weekendy ? 22 jeździ wtedy z nędzną częstotliwością, 24 ze skandaliczną, a 28 nie kursuje. Jeśli skasujemy połowę kursów 22 to dostaniemy połączenie DG - Czeladź oraz Sosnowiec - Czeladź co 40min w soboty lub co godzinę (!!!) wieczorami. Czy tu Wasz model się nie wywraca ? Skoro już koledzy z Czeladzi tu zajrzeli to może coś przyjaźnie podyskutują ? Ten post edytował bzenek śro, 30 sty 2008 - 17:20 |
|
|
śro, 30 sty 2008 - 16:53
Post
#42
|
|
Dąbrowa G Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 |
Ile was jest (czeladzian), tyle jest wersji. Jeden pisze, że już jest po sprawie, ponieważ list jest w KZK GOP, drugi pisze, iż najpierw musi zająć jakieś stanowisko RM i dopiero zaczną się działania w tej sprawie.
Jeszcze odniosę się do tego postu: CYTAT Wybaczcie ale my nie chcemy przyglądać się jak tramwaje gniją i jeżdżą po pokręconych torach a E&Y kpiny sobie z nas robi. Jestem wprost ZDUMIONY tą wypowiedzią. Co do uwag nt. Ernst & Young i ich diagnozy kierujcie się do KZK GOP, bądź do ich samych. A co do taboru i trakcji, to w całym obrębie TŚ stan ich jest taki sam. Pamiętacie tą mapkę? Może to nie jest przepływ z samych tramwajów. Ale tutaj dobrze widać że połączenia DG-Sosnowiec są oblegane. |
|
|
śro, 30 sty 2008 - 17:19
Post
#43
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Jeden pisze, że już jest po sprawie, ponieważ list jest w KZK GOP, drugi pisze, iż najpierw musi zająć jakieś stanowisko RM i dopiero zaczną się działania w tej sprawie. KZK pewnie dostaje po 200 takich propozycji miesięcznie i nie sądzę, żeby się na nad każdą rozczulali więc sprawa jakby na razie nie istnieje. Gdyby z KZK wyszło zapytanie do gmin w tej sprawie to można by się konkretów spodziewać. Póki co dyskusja nad tym nowatorskim rozwiązaniem jest czysto teoretyczna. Ale tutaj dobrze widać że połączenia DG-Sosnowiec są oblegane. DG-Sosnowiec tak ale DG-Będzin-Sosnowiec jest już mniejszy niż na trasie 801. Ale co to ma do rzeczy w tym temacie ? |
|
|
śro, 30 sty 2008 - 18:19
Post
#44
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
W zasadzie utrzymuje założone częstotliwości tramwajów na ciągach i w zasadzie zachowuje wielkość pracy przewozowej TŚ. Ale jak utrzymuje skoro zamiast 6 na godzine, jest propozycja 3, nie mowiac juz o 24 http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?ka...r=15&kier=1 KZK pewnie dostaje po 200 takich propozycji miesięcznie i nie sądzę, żeby się na nad każdą rozczulali więc sprawa jakby na razie nie istnieje. Prawda ze propozycji dostaja bardzo duzo ale to zawsze wiaze sie z dodatkowymi kosztami, albo koszty bez zmian jak np rozne korekty rozkladow.Ale to jest pionierska propozycja. Nie wiem czy sie zdarza aby sami mieszkancy chcieli zmniejszac koszty i wlasnie wyjatkowo moze sie im to spodobac -------------------- |
|
|
śro, 30 sty 2008 - 20:32
Post
#45
|
|
Dąbrowa G Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 |
bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie?
|
|
|
śro, 30 sty 2008 - 20:51
Post
#46
|
|
KK25 Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 |
Ale jak utrzymuje skoro zamiast 6 na godzine, jest propozycja 3, nie mowiac juz o 24 http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?ka...r=15&kier=1 Prawda ze propozycji dostaja bardzo duzo ale to zawsze wiaze sie z dodatkowymi kosztami, albo koszty bez zmian jak np rozne korekty rozkladow.Ale to jest pionierska propozycja. Nie wiem czy sie zdarza aby sami mieszkancy chcieli zmniejszac koszty i wlasnie wyjatkowo moze sie im to spodobac ;) A co z dojazdami w weekendy do Czeladzi np. do M1??? Obecnie są 3 kursy tramwaju 22 na godzinę a po obcięciu zostanie pewnie 1 i ciężko sie będzie tam dostać zakładając że autobus 814 tez nie jeździ zbyt często (1 na godzinę) dodając do tego niedawne spore obcięcia kursów na linii 27 dojazd do centrum handlowego M1 z Dąbrowy i z powrotem nie wydaje sie zbyt ciekawy EDIT: i może mi powiecie (ludzie z Czeladzi) że z M1 mam autobusy do centrum Będzina i sie mogę przesiąść na tramwaj 21 lub inny autobus?? otóż nie! nie będe kupował 2 biletów w jedną stronę żeby gdzieś dojechać! to jest chore Ten post edytował Padziu śro, 30 sty 2008 - 20:56 |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 04:45
Post
#47
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 23 Dołączył: śro, 24 paź 07 Nr użytkownika: 856 Płeć: Mężczyzna GG: 8414422 |
Nie ma kilku wersji.
Sprawa jest już w KZK GOP, który ma ją zbadać pod kilkoma względami. Jeśli będzie ta opinia to kolejny krok to opinie zainteresowanych Rad Miejskich o czym pisał bankier. My nie musimy pisać o zwiększeniu częstotliwości tramwaju 21, ponieważ jesteśmy czeladzkim stowarzyszeniem, a on przez Czeladź nie jeździ. Świetnie by było, gdyby FdZD albo DG się tym zainteresowały, zamiast pisać bezcelowo na Forum. My chcemy, aby ustanowić połączenie Sosnowca i Czeladzi i nie da się tego zrobić inaczej, jak obciąć połowę kursów 22/32 (jeden tor w Czeladzi). Jeśli chodzi o zdanie Sosnowca, to Krawiec pisał o zdaniu FdZD - Sosnowiec. Ja wspomniałem o tym co ludzie piszą na Forum Sosnowca. Więc dajcie sobie spokój z epitetami i wyzwiskami, ponieważ narazie tylko to Wam dobrze wychodzi. Przespaliście sprawę, uśmieszek sam napisał, że sprawą interesuje się od samego początku. Bez zwątpienia widział więc post z 4 listopada 2007 r.: CYTAT Zwracamy sie do Rady Miejskiej w Czeladzi o zainteresowanie się połączeniem Czeladzi i Sosnowca linią tramwajową. Miałby to być tramwaj 24, który na rondzie w Będzinie skręciłby do Czeladzi. Czarno na białym widać jak chcieliśmy to zrobić, więc nie muszę z Ciebie robić głupa - jak sam to określiłeś. 3 miesiące siedzieliście cichutko. Nie raz ten nagłówek widać było na zagłębie.info. Dwa obszerne artykuły w prasie. My dopełniliśmy wszelkich wymogów jawności. Po drugie robicie zbędne zamieszanie, które i tak nic nie zmieni! Nie mi to piszcie, ale KZK GOP albo Waszemu prezydentowi. To oni decydują, a nie my. My już swoje zaproponowaliśmy. Po trzecie robicie przerost formy nad treścią. Obcinamy połowę kursów 22/32, które bez problemu możecie próbować zastąpić zwiększeniem częstotliwości innych tramwajów. Tramwaj 24 nie jeździ do DG, więc bez różnicy czy przesiądziecie się do niego na rondzie czy na paryżu. I jeśli przekonujecie mnie, że miasto Czeladź ma nie mieć żadnego połączenia tylko dlatego, że macie więcej autobusów z paryża niż z ronda, to przypominam gdzie ta sprawiedliwość, o której tak namiętnie piszecie. To Wy określacie Zagłębiem tylko Dąbrowę Górniczą, a tak choćbyście bardzo chcieli nie jest. |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 09:51
Post
#48
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie? Ja tam jestem skłonny założyć, że dla DG ta zmiana jest obojęta i nie ma co popadać w histerię. Wycięte kursy linii 22 zastępujemy kursami linii 28. W efekcie utrzymujemy częstotliwość na trasie DG-Będzin. W gigantyczne potoki pasażerskie z DG do Czeladzi to ja nie wierzę. Linia 24 to jest swego rodzaju jałumużną KZK dla TŚ i w zasadzie na odcinku Rondo - KWK nadaje się do kasacji. Albo ewentualnie do wydłużenia do Gołonóg Podstacja kosztem kursów 28. To własnie jej istnienie w obecnym nijakim stanie skłania niektórych do różnych pomysłów. To tyle uprzejmości dla kolegów z Czeladzi, a teraz będą przykrości. Przykrość pierwsza czyli powodzenie TŚ Wczoraj napisałem, że praca przewozowa TŚ pozostanie bez zmian. Koledzy na stronach forum Czeladzi rekamują swój pomysł jako rewolucję tramwajowa dla Zagłębia i świetny przykład na wspierania tramwajów. Ale po bliższym przemyśleniu widać, że omawiana propozycja spowoduje znaczny spadek pracy przewozowej TŚ w dni robocze. I nie nadrobi tego ewentualne zwiększenie pracy w dni wolne o której w Przykrości Drugiej. TŚ straci wozokilometry na trasie 24 Rondo-KWK. Kursów tych nie zastąpią dodatkowe kursy 28 gdzyż spowodowałoby to absurdalny nadmiar tramwajów na trasie do Gołonóg Podstacja. Natomiast wymyślanie jakigoś zastępczego ogryzka w relacji Będzin Zajezdnia-KWK byłoby czystm wariactwem. Czyli genialny pomysł z Czeladzi spowoduje spadek przychodów TŚ i w niczym TŚ nie pomoże. Przykrość druga czyli rozkład jazdy Propozycja kolegów z Czeladzi jest sensowna tylko i wyłącznie w dni robocze. 20min takt DG-Czeladź i Czeladź-Sosnowiec jest akceptowalny. Natomiast pierwsze kłopoty pojawiają się już wieczorem. Po godz. 20 obecna częstotliwość na 22 i 24 spada do 2/h. Wycinać 22 już nie ma z czego, można zsumować. Czy o tej porze wpuszczać tramwaje do Czeladzi z częstością 4/h ? Powiedzmy, że może można ale liczymy się tym, że będa woziły powietrze. Najtrudniejsza sytuacja występuje w sobotę. 22 i 24 mają częstotliwość 3/h. Wycinać też nie ma co więc w sumie da to 6/h do Czeladzi. Aż takiego zapotrzebowania nie ma. Czy to jest sens ? Najciekawiej jest w niedzielę. 22 kursuje 3/h, a 24 całe 1/h. 4/h to do Czeladzi może być. Ale czy linia jadąca 1/h bedzie dla mieszkańców z Czeladzi atrakcyjna w stosunku do atuobusów ? Dodatkowo wzmocnienie 28 za 22 na trasie Gołonóg-Zajezdnia spowoduje absurdalne zwiększenie nikomu niepotrzebnego ruchu Rondo-Zajezdnia. Podsumowując Przykrość drugą - tak jak linia 24 nie ma sensu na trasie KWK-Rondo tak nie będzie miała sensu na trasie Rondo-Czeladź wożąc powietrze wieczorami i weekendy. Czy warto robić takie zamieszanie tylko po to aby się tego dowiedzieć ? Przykrość trzecia czyli aspekt taryfowy. Autobus Czeladź-Sos kosztuje bilet dwumiastowy, a hipotetyczny tramwaj Czeladź-Sos bilet trójmiastowy, który wkrótce znacznie zdrożeje. A jak już zdrożeje to będzie się można przesiadac w ciągu godziny i wtedy obecna przesiadka na Rondzie nie będzie już kosztowac żadnych pieniędzy. Więc po co w tym mieszać ? Czy to więc nie pomysł kolegów z Czeladzi jast przerostem formy nad treścią ? Moim zdaniem dla DG objętnym przerostem ale dla Zagłębia nie wartym zamieszania. Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 09:54 |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 11:07
Post
#49
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
@Szalanski
Zacznij czytac ten watek, bo nie bede za kazdym razem powtarzal tego samego. Wogole sie nie odnosisz to dyskusji tylko wkolko wypisujesz te same klamliwe brednie. Juz na poczatek: Nie ma kilku wersji. Sprawa jest już w KZK GOP, który ma ją zbadać pod kilkoma względami. Jeśli będzie ta opinia to kolejny krok to opinie zainteresowanych Rad Miejskich o czym pisał bankier. Teraz czekamy na odpowiedź z UM w Czeladzi - następnym krokiem bedzie pisanie pism do zainteresowanych miast (i wtedy bedziemy proponować nasze rozwiązania odnośnie 24 co zostało napisane wcześniej ale prezydentom a nie KZK) dopiero mając poparcie każdej ze stron możemy napisać do KZK GOP. Sam Bankier to pogrubil. Przespaliście sprawę, uśmieszek sam napisał, że sprawą interesuje się od samego początku. Bez zwątpienia widział więc post z 4 listopada 2007 r.: "Zwracamy sie do Rady Miejskiej w Czeladzi o zainteresowanie się połączeniem Czeladzi i Sosnowca linią tramwajową. Miałby to być tramwaj 24, który na rondzie w Będzinie skręciłby do Czeladzi." Czarno na białym widać jak chcieliśmy to zrobić, więc nie muszę z Ciebie robić głupa - jak sam to określiłeś. 3 miesiące siedzieliście cichutko. Nie raz ten nagłówek widać było na zagłębie.info. Dwa obszerne artykuły w prasie. My dopełniliśmy wszelkich wymogów jawności. Widzialem i pisalem o tym juz kilka razy. I kolejny raz przytoczyles wlasnie kolejny dowod na swoja niekorzysc - gdzie tu w tym cytacie slowo o obcieciu 22/32? Po drugie robicie zbędne zamieszanie, które i tak nic nie zmieni! Nie mi to piszcie, ale KZK GOP albo Waszemu prezydentowi. To oni decydują, a nie my. My już swoje zaproponowaliśmy. Kolejny dowod ze Bankier pisal zupelnie co innego! Po trzecie robicie przerost formy nad treścią. Obcinamy połowę kursów 22/32, które bez problemu możecie próbować zastąpić zwiększeniem częstotliwości innych tramwajów. Tramwaj 24 nie jeździ do DG, więc bez różnicy czy przesiądziecie się do niego na rondzie czy na paryżu. Jesli tego nie zrobi sie od razu, to potem bedzie niezwykle trudno. Kolejne brednie - spojrz na mape, czy jest to DG czy nie. Roznica jest zasadnicza - na rondzie w Bedzinie to akurat nie ma autobusow do DG, sa obok stadionu. Ale wiele linii, ktore sa obok bylej kopalni tam przeciez nie ma. Wycięte kursy linii 22 zastępujemy kursami linii 28. W efekcie utrzymujemy częstotliwość na trasie DG-Będzin. Pewnosci takiej nie ma, w pismie nie ma o tym slowa aby utrzymac czestotliwosc, a wlasnia zaostalo napsiane aby ograniczyc do DG o polowe -------------------- |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 12:54
Post
#50
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Kolejne brednie - spojrz na mape, czy jest to DG czy nie. Roznica jest zasadnicza - na rondzie w Bedzinie to akurat nie ma autobusow do DG, sa obok stadionu. Ale wiele linii, ktore sa obok bylej kopalni tam przeciez nie ma. Pewnosci takiej nie ma, w pismie nie ma o tym slowa aby utrzymac czestotliwosc, a wlasnia zaostalo napsiane aby ograniczyc do DG o polowe ":)" jesteś najwyraźniej przewrażliwiony. Czy uważasz, że koledzy z Czeladzi mieli Ci przedstawić swój pomysł do akceptacji ? Tramwaj 24 jednak praktycznie do DG nie wjeżdza i z punktu widzenia DG jego istnienie nie ma żadnego znaczenia. Z punktu widzenia Będzina i Sosnowca pewnie też. To jest prosty nabijacz wozokilometrów dla TŚ, a nie strategiczna linia wysokich częstotliwości co najlepiej widac na niedzielnym rozkładzie. A utrzymywanie, że KWK Paryż wygląda na komfortowy punkt przesiadkowy jest wielce ryzykowne. Koledzy z Czeladzi mogli jednak tam kiedyś być albo im kto zdjęcie pokazał. Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 12:55 |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 14:09
Post
#51
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Dlaczego mi? Wszystkim, po prostu opublikowali na stronie, dali maila dla ewentualnych uwag.
Racja ze nie musieli tego robic, ale wtedy nie powinni pisac takich pierdol w tych listach, ze to dla dobra Zaglebia i Zaglebie temu "przyklaskuje". Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli Ja juz pisalem ze jezdzilem tam prawie codziennie przez 2 lata, polowe razy do DG wracalem wlasnie 24, potem przesiadajac sie zawsze z kilkunastoma osobami wlasnie w tym miejscu. Teraz nie mam powodu zeby walczyc o to dla siebie bo juz nie korzystam. Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad. A to wyglada jakby niektorzy tylko spojrzeli na mape i od razu ze 24 na nic dla nikogo, donikad, nabijacz. -------------------- |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 15:22
Post
#52
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna |
Ja przez 5 lat jeździłem z pod wydziału Informatyki w Sosnowcu linią 21 lub 24 do pętli przy dawnej kopalni Paryż. Prawie zawsze 24 był pełny i ludzie wysiadali na pętli czekali na kurs kolejnego tramwaju w stronę centrum i dalej.
Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za. Co ciekawe to zamiast koledzy z Czeladzi wymusić na TŚ i miastach Będzin i Czeladź budowy drugiego toru od ronda za M1 to chcą zabrać kursu 24 Najpierw infrastruktura, a potem dodatkowe kursy Ten post edytował Bartek czw, 31 sty 2008 - 15:23 |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 15:45
Post
#53
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Jak już to możemy założyć stowarzyszenie i zacząć lobbować na rzecz przedłużenia 24 do pętli na Kasprzaka. Myślę że nawet że UM będzie za. To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec. Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic. Jakby tak to przedstawic i wszystkie stowarzyszenia sie wspieraly wspolnie dzialajac moze bylalby jakas szansa. Wozokilometry wychodzilyby na zero i bez doplat za wyjatkiem odcinka Bedzin "rondo" - Sosnowiec dla linii Sosnowiec - Czeladz i w tym problem zeby przekonac albo pokombinowac cos z kursami linii 27 i w ten sposob cos zyskac. Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny -------------------- |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 15:45
Post
#54
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Kreujesz sie tutaj na wybitnego znawce linii 24 i eksperta od tej petli ;) .Ale naprawde zanim zacznie sie z usmiechem na ustach i z pelnym przekonaniem do swojej jedynej racji prezentowac swoja opinie, lepiej sie wczesniej zorientowac i samemu sprawdzic. Takie sianie dezinformacji wprowadza innych w blad. Bardzo lubię kreować się na eksperta. To bardzo miłe jak wszyscy słuchają Cię z otwartymi ustami. Musisz kiedyś spróbować Od 8lat w świątek, piątek, w święta państwowe, kościelne, rano, w południe, wieczorem odbywam podróż z Gołonoga prawie na Pogoń. Myślisz, że jeszcze powinienem się zapoznawać z tematyką czy ewentualnie mógłbym coś napisać ? Specjalnie dla Ciebie jutro wracając z roboty poczekam na jakie 24 i starannie zanotuję ilość wysiadających i wsiadających pasażerów. Podejrzewam, że będzie porównywalna z liczbą pasażerów dojeżdżających tą ekskluzywną linią do Fakopu. Stawiam hipotezę, że 95% nie będzie się na nic przesiadać (bo z reguły nie ma na co) tylko poczeka 2-3 minuty na następny tramwaj. A z powodzeniem mogliby czekać na poprzednich przystankach. Liczba pasażerów tramwajów na przestrzeni lat spada lawinowo. Poza porami rozpoczynania/kończenia zajęć w szkołach tramwaje są pustawe. Może kilka lat temu potrzebne było wsparcie dla 21 ale teraz to już nie jest takie oczywiste. Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 15:47 |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 16:20
Post
#55
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 23 Dołączył: śro, 24 paź 07 Nr użytkownika: 856 Płeć: Mężczyzna GG: 8414422 |
Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić.
Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP. |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 16:41
Post
#56
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Nie ma dwóch wersji i nie udało Ci się tego udowodnić. Pismo jest w KZK GOPie. Odpowiedz nie dostaniemy My tylko Urząd Miejski, który jest zobowiązany nas informować na bieżąco o postępie sprawy. Dlatego bankier pisał o odpowiedzi ze strony UM, również w kontekście uszczegółowienia informacji wysłanych do KZK GOP. Po raz kolejny: Teraz czekamy na odpowiedź z UM w Czeladzi - następnym krokiem bedzie pisanie pism do zainteresowanych miast (i wtedy bedziemy proponować nasze rozwiązania odnośnie 24 co zostało napisane wcześniej ale prezydentom a nie KZK) dopiero mając poparcie każdej ze stron możemy napisać do KZK GOP. @Bzenek To zwracam honor ekspertowi w tej kwestii Cos teraz sobie przypominam z jaka "branza" byles zwiazany i domyslam sie gdzie mozesz pracowac To ja chyba jezdzilem przystanek dalej. Jednak ja podrozowalem w normalnych godzinach w dni powszednie a nie w te swiatki, a i wieczorami to rzadko, i o tym pisalem. To co piszesz wyglada na prawdziwy dramat. I to sie stalo w ciagu roku? Jak jezdzilem to wiecznie byl scisk niesamowity. A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali. Do tego w dni targowe to juz wogole przerabane. I taki scisk byl juz do "Zylety". Ludzie mieli dosc takich tramwajow - scisk (1 wagon zamiast skladu), brod i smrod ale np dla studentow (Nauk o Ziemi i Informatyki) nie ma alternatywy. Dla Filologii dodatkowo jest 807 ale tez scisk wielki i jedzie dokladnie tyle samo co tramwaj. Jestem zszokowany ze tak dramatycznie sytuacja mogla sie zmienic w ciagu roku. No to juz chyba wszyscy wyjechali za granice Niedlugo zostana tylko wszelkie wladze i my, narzekajacy forumowicze -------------------- |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 17:07
Post
#57
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna |
To byloby najlepsze rozwiazanie dla tej linii i nie trzeba by zwiekszac czestotliwosci dla 21. Jednak UM nie chcialby doplacac. Ale jesli za to zaproponowaloby sie zmniejszenie czestotliwosci 22/32 to juz bylaby jakas szansa. Wtedy na odcinku Bedzin - Czeladz zrobiloby sie miejsce dla zupelnie nowej linii Czeladz - Sosnowiec. Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać? Zapytaj dabrowskie FdZD czy byloby zainteresowane ;) Zamiast zakladac cos nowego mozna do niego przystapic. Uhh nie dziękuje bo widzę kto tam rządzi i jakie są i na bank będą kwasy Wiadomo ze drugi tor do Czeladzi w najblizszym czasie nierealny No i tutaj pies pogrzebany bo tak na moje oko nie ma szans zwiększenia częstotliwości kursów tramwajów na tym odcinku bo już dziś jest tak że tramwaj jadący w stronę M1 czeka parę minut aż przyjedzie ten co jedzie jednym torem od M1. Tak jak mówiłem, najpierw rozbudowa infrastruktury, remont torów i zakup nowych wagonów, a później kombinowanie z liniami. |
|
|
czw, 31 sty 2008 - 17:13
Post
#58
|
|
KK25 Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 |
Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi |
|
|
pią, 01 lut 2008 - 00:13
Post
#59
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: FdZD Postów: 540 Dołączył: wto, 03 kwi 07 Skąd: Toruń/DG Nr użytkownika: 652 Płeć: Kobieta GG: 2636495 |
a ja powiem tak....
jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie na trasie DG manhattan - Czeladź pętla i wyobraźcie sobie, że jeździ nim masa ludzi, rano, masa ludzi popołudniu. Jak wypada jeden tramwaj bo był np. wypadek to tak naprawdę wypadają 3 bo jest "mijanka" od ronda w stronę czeladzi i tramwaj jadący od strony DG musi odczekać swoje, trzeba do tego dodać jeszcze czas naprawiana ew. szkód bądź zjazdu tramwaju do zajezdni. i mimo, ze tramwaj kursuje co 10 minut to nagle robi sie dziura 40minutowa dlaczego tramwaj 22 jest taki ważny? 1. jeździ nim naprawdę sporo ludzi, nie mówiąc już o dniach targowych w dg i będzinie 2. jak jeździ co 10 minut to i tak jest duża dziura w razie wypadków etc. 3. gdyby jeździł co 20 minut to dopiero w razie czegokolwiek robiły by sie meeega dziury w rozkładzie 4. nie uwierzycie ale w czeladzi można studiować, powstało tam kolegium, do którego z roku na rok będzie dojeżdżało coraz więcej osób 5. jak wiadomo centrum handlowe M1 tez przyciąga ludzi, do pracy, na zakupy etc. 6. żaden inny tramwaj nie jeździ tą samą trasą ps1: gdyby hipotetycznie jeździł co 20 minut, gdyby np. jeden wypadł to ja jestem uwalona na całą godzinę i już odpadają mi jedne zajęcia, kolos, egzamin etc. ale trudno, zawsze jest sesja poprawkowa, kolosa można nadrobić a obecność cóż, nic strasznego; najwyżej jesienią lub w zimie mnie przepizga bo jak ten łoś zamiast wrócić do domu będę sterczała na przystanku i marzła... ale to wszystko pikuś gorzej z ludźmi, którzy nie zdążą do pracy, oberwą upomnieniem od szefa albo co gorsza ją stracą ps2: tej zimy byłam świadkiem 4 wypadków w ciągu 2 miesięcy na tej trasie ps3: proponowałabym zredukowanie jazdy do kursów co 15 minut, to nie byłoby takie straszne, a zapewne dałoby konkretne skutki ps4: uśmieszek z twojej strony to już hipokryzja, mamlesz tym swoim netowym jęzorem co to ty nie myślisz na dany temat ale żeby ruszyć tyłek i przyjść na spotkanie, porozmawiać , poddać pomysł to już nie potrafisz... a nikt z fdzd nie jest na tyle uzależniony od sieci, żeby siedzieć ciągle na forum i śledzić wszystkie twoje idee... ciągle marudzisz, to źle, to tamto a mnie szlag trafia bo nie robiąc nic i ciągle marudząc tak naprawdę odbierasz sobie prawo do krytykanctwa, jedno woleć ! Ten post edytował Maryhna pią, 01 lut 2008 - 00:22 -------------------- Jeśli boga nie ma to dzięki bogu! Jeśli zaś bóg istnieje to broń nas panie boże! www.zaglebiedabrowskie.pl |
|
|
pią, 01 lut 2008 - 07:36
Post
#60
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1,770 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 |
Ja proponuje w DG wydłużyć linie 24 do gołonoga a linie 27 przedłużyć od ronda do Czeladzi i kompromis gotowy i wszyscy są szczęśliwi A linię 21 przedłużyć do Wójtowej Wsi Dąbrowscy funkcjonariusze WSI mieliby bezpośredni tramwaj do pracy. Skąd wiadomo że UM nie chce dopłacać? Bartek, na jakim świecie Ty żyjesz ? Pamiętasz, żeby UM na coś chciał dokładać ? A w 21 to czesto dramat - duzo osob juz z Golonoga, a od centrum albo Huty Bankowej naprawde ciasno, ludzie ledwo miescili sie opierajac o drzwi. W Bedzinie to juz czesto nie mieli jak wsiadac i sobie odpuszczali. Ale numer ! To nam się sytuacja wyjaśniła. Nie muszę już dziś stać i liczyć pasażerów. Po prostu, w godzinach w których ja jeżdżę czyli 6-14-18-22 w na dowolnej linii tramwajowej tłoku nie ma i w zasadzie bez problemu można złapać miejsce siedzące, a rzeczony 24 leniwie jeździ jak puste akwarium. W ciągu ostatnich 2-3 lat widać gołym okiem spory spadek zainteresowania komunikacją miejską. W końcu sprowadziliśmy te parę milonów aut z reichu. Szczerze mówiąc wydawało mi sie, że tak jest cały dzień i nie zdawałem sobie sprawy, że o innych porach sytuacja może być dramatyczna. Stąd też moje krytyczne opinie. Nawet się dziwiłem co tak forumowicze narzekają Generalnie wynika z tego wniosek, że majstrowanie przy linii 24 jest fajne w godzinach szczytu ale może grozić gigantycznym przewartościowaniem oferty Będzin-Gołonóg poza szczytem. A jak wiadomo to kosztuje. O tym właśnie Koledzy z Czeladzi w swej propozycji zapomnieli. jeżdżę tramwajem 22 prawie codziennie (...) jeździ nim masa ludzi. Jesli już coś wycinać aby zrobić miejsce dla ewentualnego przedłużenia 24 to ja bym optował za 28. Kursami do Będzin Zajezdnia powinny byc mniej obciążone (chyba?), a sama linia ma charakter szczytowy, więc nie będzie się plątać wieczorami czy w niedzielę. Ten post edytował bzenek pią, 01 lut 2008 - 07:43 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 26 maja 2024 - 20:50 |