![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1201
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Braki taborowe, przejecie wszystkiego na juz, leasingi i wypozyczenia - bo przeciez kś to nowy tabor, kiblem jezdzic nie bedziemy, a i tak skonczylo sie jak skonczylo, ze widac bylo stare ezty i nadal je widac.
Ogolnie to rozklad w ks chyba jest tylko, zeby sobie wisial. Dzis osobowy do czestochowy przed 19 z katowic 30 min opozniony. W szczycie to nawet mozna jezdzic za darmo, bo swego czasu panowaly takie sciski, ze nikt nawet nie sprawdzal biletow, nie mowiac o wypisywaniu ich wsiadajacym. Narzekali, ze pr ciagle ciagna wiecej kasy szantazujac, to sami sobie koszta podwyzszyli tworzac ks. Bzenek, ale przeciez tam pensje dyrektorow, administracji itd. sa kosmiczne. Juz nie mowiac np o wynajmowaniu autobusow na sosnowiec - slawkow, ktore jezdzily, nie wiadomo w jakim celu i przewaznie puste. W dodatku kary umowne za opoznienia, caly ten balagan w grudniu, wynajem od ic i cargo. W sumie co ja bede pisal, audyt jak kogos interesuje to moze spojrzec. Co do likwidacji strefowek szkoda gadac, jezdzily pr-y to sie dalo, ks poki nie przejely wszystkich polaczen tez sie dalo. Teraz sie nie da, w dodatku kazdy ucieknie. Nikt nie bedzie kupowal miesiecznego o 100% drozszego niz dotychczas. Ten post edytował Prosty czw, 16 maj 2013 - 01:19 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1202
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
W sumie się zgadzamy - po zarżnięciu kolej regionalna osiągnęła poziom gruntu. Jak cały gopowski zbiorkom... Akurat KZK to ja bym oceniał lepiej niż kolej. Ale faktycznie obie instytucje udają, że można działać bez pieniędzy. Efekty są jakie śą. ![]() I tak w przededniu nowego budżetu unijnego zostaliśmy w GOP bez żadnego pomysłu na transport miejski. A to groźne bo nie wiadomo czy jeszcze kiedykolwiek będzie okazja aby to poprawić. ![]() Braki taborowe, przejecie wszystkiego na juz, leasingi i wypozyczenia I do tego przekonanie, że to wszystko można zrobić nie licząc kasy. To właśnie rozłożyło KŚ. Do tego doszło polityczne kolesiostwo i wyprowadzanie pieniędzy do "zaprzyjaźnionych" firm. Może i ten raport TORu jest dyskusyjny ale jak się go czyta to włosy na głowie stają. Bzenek, ale przeciez tam pensje dyrektorow, administracji itd. sa kosmiczne. Eee... to boli bo widać żałosne efekty pracy tych dyrektorów ale KŚ to raczej nie zatopiło ![]() Co do likwidacji strefowek szkoda gadac, Ano strefówki to była chyba jedyna rzecz co wyszła Przewozom Regionalnym. |
|
|
![]()
Post
#1203
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z jednej trony nie ma transportu kolejowego bez dotacji - trzeba to sobie jasno powiedzieć, sam nie zarobi na siebie. Z drugiej strony tam gdzie jest dotacja jest złodziejstwo i machlojki.
Wyjściem z sytuacji jest ....telelepraca. Każdy będzie pracował w domu i nie trzeba będzie pociągiem jechać do biura/zakładu. A w weekendy spotkania rodzinne na skype ![]() -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1204
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś czyta forum
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1205
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Utrudnienia drogowe w Ząbkowicach
Na początku przyszłego tygodnia PKP rozpoczynają naprawę mostu głównego w Ząbkowicach nad ulicą Armii Krajowej i nad rzeką Trzebyczką. Prowadzone prace będą wiązały się z utrudnieniami dla kierowców, bowiem z ruchu wyłączony będzie jeden pas, najpierw w stronę Zawiercia, potem w kierunku Dąbrowy. Wraz z nową, tymczasową organizacją ruchu na remontowanym odcinku pojawi się sygnalizacja wahadłowa a ze względów bezpieczeństwa przejście dla pieszych zostanie przesunięte o kilkadziesiąt metrów. Utrudnienia związane z remontem potrwają do 5 listopada br. Największe uciążliwości mogą występować w godzinach szczytu. Przypomnijmy, pod koniec marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na rewitalizację ponad 180 km torów na terenie województwa śląskiego. Konsekwencją ma być usprawnienie przejazdów pociągom pasażerskim i towarowym między Zawierciem – Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Jaworznem Szczakową. Dzięki rewitalizacji tej trasy kolejowej zostanie przywrócona maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów pasażerskich i towarowych. Jak zapewnia pkp pociągi pasażerskie znów osiągną 120 km/h, a towarowe 80 – 100 km/h. Wśród działań związanych z rewitalizacją zaplanowano wymianę nawierzchni torowej na odcinku ponad 91 km torów i montaż 144 nowych rozjazdów. Ponadto wyremontowane zostaną: sieć trakcyjna, 9 przejazdów, 12 peronów oraz 60 obiektów inżynieryjnych. Przeprowadzone zostaną również roboty związane z przebudową systemu sterowania ruchem pociągów. Rewitalizacja trasy Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa jest uzupełnieniem robót realizowanych na Centralnej Magistrali Kolejowej, których celem jest skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic do niewiele ponad 2 godzin. Umowę na kwotę 439 291 381,95 PLN brutto zawarto z Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A. Przez Dąbrowę Górniczą – Ząbkowice przejeżdżają pociągi w kierunku Gliwic i Katowic, Zawiercia, Częstochowy i Łodzi, Krakowa i Przemyśla, a także Warszawy. Z powodu dużego natężenia ruchu pociągów jeżdżących po wiadukcie, inwestycja będzie prowadzona etapami. |
|
|
![]()
Post
#1206
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 53 Dołączył: czw, 05 lis 09 Nr użytkownika: 3,539 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Ząbkowicach na dworcu zamontowali głośniki i wreszcie zapowiadają pociągi(chyba po 10 latach)
|
|
|
![]()
Post
#1207
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 98 Dołączył: śro, 03 wrz 08 Nr użytkownika: 1,438 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niestety dworzec PKP Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce nie ma lekkiego żywota
![]() ![]() FILM Z AKCJI GAŚNICZEJ i jeszcze dwa zdjęcia z dzisiaj (nienajlepszej niestety jakości): ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us |
|
|
![]()
Post
#1208
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
moglby sie jeszcze zawalic, nie razilby tak w oczy
choc nawet nie wiadomo czy by gruz posprzatali -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1209
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tym się chyba Sanepid powinien zainteresować.......
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1210
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Dobijanie KŚ ciąg dalszy.
CYTAT PLK remontuje tory. Tydzień po cięciach w KŚ z rozkładu wypadną kolejne pociągi Od jutra wchodzi w życie program naprawczy Kolei Śląskich. W całym rozkładzie jazdy będzie 39 procent mniej pociągów. Jak się okazuje, to nie wszystko – już 9 czerwca PKP PLK wprowadza nowy rozkład jazdy z powodu remontów. Zmienią się godziny odjazdów, a siedem pociągów zostanie odwołanych, – Zmiany wchodzące w życie od 1 czerwca dotyczą wyłącznie redukcji połączeń – godziny odjazdów są te same, co w rozkładzie zamknięciowym ważnym od 14 kwietnia – mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. Jak przypomina, miesiące letnie są okresem najbardziej intensywnych prac naprawczych i modernizacyjnych w infrastrukturze zarządzanej przez PKP PLK. Jak informuje rzecznik, prace, które będą prowadzone w okresie od 9 czerwca do 1 września 2013 r. na liniach, gdzie kursują Koleje Śląskie, w istotny sposób wpłyną na prowadzenie ruchu pociągów. – Bierze się to z ograniczenia przepustowości linii, wprowadzenia ruchu jednotorowy itp., co skutkuje przede wszystkim odwołaniem niektórych pociągów w części relacji i wprowadzeniem w zamian autobusowej komunikacji zastępczej albo wykorzystaniem tras objazdowych – uściśla Zaremba. Najgorzej na S1 Ponownie w największym stopniu remonty dotkną linii S1. Na odcinku Poraj-Myszków (ok. 15 km) w terminie 10 czerwca do 20 sierpnia od godz. 7:00 do 17:00 będzie prowadzony ruch jednotorowy ze względu na naprawę nawierzchni na torze sąsiednim. Na odcinku Chorzów Batory - Ruda Chebzie (ok 5,5 km) w terminie 9 czerwca - 29 lipca całodobowo będzie prowadzony ruch jednotorowy, ze względu na remont nawierzchni na torze sąsiednim. Prace inwestycyjne maja pozwolić na podniesienie prędkości szlakowej do 100 km/h. Na odcinku Zabrze - Gliwice (ok. 8 km) w terminie 17 lipca - 1 września również całodobowo będzie obowiązywał ruch jednotorowy. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza (ok. 7 km) w terminie 22 lipca - 30 lipca oraz na odcinku Dąbrowa Górnicza Będzin (ok. 12 km) w terminie 30 lipca – 31 sierpnia w związku z rewitalizacją sieci trakcyjnej będzie prowadzony ruch jednotorowy. Ponadto w pobliżu stacji Dabrowa Górnicza Ząbkowice w terminie 9 czerwca - 27 lipca z powodu naprawy mostu kolejowego nastąpi zamkniecie fragmentu toru wyjazdowego w kierunku Sosnowca i będzie skutkować brakiem możliwości wyprzedzania pociągów jadących w tym kierunku na stacji. Mniejsze utrudnienia na liniach S5 i S52, S13 bez zmian. Na odcinku Tychy - Kobiór (ok. 8 km) w dalszym ciągu planuje się prowadzić prace naprawcze w terminie 9 czerwca - 14 czerwca całodobowo oraz 15 czerwca - 21 czerwca w godz. 8:10 - 16:05, w konsekwencji obowiązywać będzie tam ruch jednotorowy. Ponadto na linii S13 na odcinku Herby Stare - Lubliniec będą prowadzone prace naprawcze, które nie spowodują zakłóceń w ruchu pociągów Kolei Śląskich. Prace mają skutkować znacznym skróceniem czasów jazdy pomiędzy Częstochową a Lublińcem. Na linii S52 na odcinku Kęty - Wadowice w dniach 29, 30 czerwca w godz. 7:30 - 14:00 naprawa bieżąca toru, całkowite zamknięcie odcinka w tym terminie. Zastępcza komunikacja autobusowa: za jedną parę pociągów na odcinku Częstochowa - Myszków w terminie 9 VI - 20 VII; za jedna parę pociągów na odcinku Zawiercie - Częstochowa w terminie 9 VI - 20 VII; za jedną parę pociągów na odcinku Chorzów Batory - Gliwice w terminie 17 - 21 VII; za jedną parę pociągów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Sosnowiec w terminie 22 - 29 VII; za jedną parę pociągów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Katowice w terminie 22 - 29 VII; za jedną parę pociągów na odcinku Kęty - Wadowice w terminie 29 VI; za jedną parę pociągów na odcinku Kęty - Wadowice w terminie 29, 30 VI. Trasy objazdowe: Na odcinku Katowice - Gliwice 3 pary pociągów pojadą trasą objazdową przez Bytom z postojami na stacjach Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom i Bytom Bobrek, 1 pociąg trasą objazdową przez Zabrze Makoszowy, bez postojów na stacjach pośrednich. Na odcinku Katowice Zawodzie - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice 4 pociągi pojadą trasą objazdową przez Dąbrowę Górniczą Południową bez postojów na stacjach pośrednich. – Należy zaznaczyć, iż ze względu na wprowadzenie rozkładu wariantowego, pasażerowie przed każdą podróżą powinni sprawdzać rozkład jazdy (czy to na stronie internetowej Kolei Śląskich, czy też na infolinii, czy bezpośrednio na dworcu kolejowym – przypomina rzecznik Kolei Śląskich. http://www.rynek-kolejowy.pl/45558/PLK_rem...jne_pociagi.htm -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1211
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wywiad z prezydentem miasta w Dzienniku Zachodnim z dnia 7.12.2010 Znamy pierwszą decyzję Zbigniewa Podrazy po wyborach. Dworce PKP , Zbigniew Podraza- SLD 19 tys. 489 głosów (63,60 proc.). Krzysztof Stachowicz - PO 11 tys.153 głosy (36,4 proc.) uprawnionych do głosowania. Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij Moja pierwsza decyzja Będzie to powrót do konkretnych rozmów z PKP na temat przejęcia przez miasto dworców kolejowych. To jeden z najbardziej palących problemów do rozwiązania. Zależy mi na tym, by budynki dworców w centrum miasta, w Strzemieszycach i Gołonogu znalazły się w naszych rękach, wtedy będziemy mogli decydować o ich dalszym losie. Poza tym priorytetem są prace w ramach uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej, remont Pałacu Kultury Zagłębia i budowa zaplecza rekreacyjnego na Pogorii....Zobaczcie mamy 2013 rok a z obietnic wyborczych złożonych przez prezydenta miasta w sprawie dworców nic nie wynika ,minęły 3 lata a miasto dalej nie może się porozumieć z pkp na temat dworców.Czy prezydent Z.Podraza przypomina sobie o dworcach przed wyborami.Miasto które dysponuje jednym z największych budżetów miejskich w GOP ok 600 ml zł nie potrafi nie umie lub nie chce znależć odpowiednich pieniędzy na Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce.Tak więc drogi mieszkańcu miasta ,wyborco w 2014 roku mamy wybory samorządowe oddając swój głos na Zbigniewa Podraze przemyśl we własnym sumieniu czy jest to dobry kandydat na prezydenta miasta.Bo jeżeli wygra wybory w 2014 roku znów w prasie może się pojawić podobny artykuł ja ten z 2010 roku o przystąpieniu do rozmów z PKP na temat dworców z których to nic nie wynika.Tym bardziej że takie rozmowy się toczą od 2006 roku kiedy to wygrał wybory obecny gospodarz miasta.
Ten post edytował Grzegorz-dg pon, 03 cze 2013 - 22:49 |
|
|
![]()
Post
#1212
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce. I bardzo dobrze, bo ze strony PKP nie był to dialog a żądania. 800 000 za tą rozpadającą się ruderę? Zdecydowanie przesada. Ja jestem za tym, aby wybudować fajne, wielofunkcyjne perony, które dla obsługi ruchu kolejowego w Dąbrowie Górniczej będą adekwatne. A jeszcze chwila i KŚ nikt nie będzie jeździł, bo nie dość, że ilość połączeń spadła o 40% to jeszcze ceny biletów poszybowały w górę ... Jeszcze w tym roku jadąc pociągiem do Warszawy jeździłem z przesiadką w Zawierciu, bo na IC musiałem czekać maks 20 minut - teraz rozkład jest tak rozwalony, że w Zawierciu będzie ponad 40 minut czekania ... Do tego niby super, hiper wyremontowany dworzec kolejowy za grube miliony z UE, a w poczekalni nie ma gdzie usiąść i taki tłok, że czasem trudno wejść. |
|
|
![]()
Post
#1213
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 530 Dołączył: wto, 03 cze 08 Nr użytkownika: 1,319 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce. Grzesiu J...nakłady nakładami...Ty serio nie rozumiesz czy tylko udajesz żeby bić pianę? Kupiłbyś tę ruderę na warunkach PKP? Ty dla siebie...kupiłbyś? Wydałbyś taką kasę za gruz? Nie? To dlaczego miasto ma wydać kupę kasy w taki sposób? Wcale się nie dziwię... To jest własność pekape więc nikt nic nie może tam zrobić... |
|
|
![]()
Post
#1214
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale jak to jest PKP podobno sprzedaje dworce za przysłowiową złotówkę, żeby tylko się pozbyć zbędnego balastu a akurat w Dąbrowie chce taką kasę za dworzec który jest nie używany i zamknięty?, jakoś w to nie chce mi się wierzyć że tak jest, a może to miasto coś kręci i nie chce tak naprawdę nowego dworca.
|
|
|
![]()
Post
#1215
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
rudera ruderą ale przecież działka na której stoi budynek dworca jest atrakcyjna i chyba więcej warta niż on.
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1216
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam do KAMILLO już ci kiedyś tutaj pisałem nie utożsamiaj mojej osoby z panem Grzegorzem Jaszczurą bo ja nie mam z nim nic wspólnego zbieżność imion jest tu przypadkowa ,ani nie jestem osobą podstawioną przez niego do pisania postów tutaj przeciwko panu Podrazie.Z ciekawostki mogę ci tu napisać że w 2002 roku należałem do partii SLD koło Centrum mieszczącej się w Pałacu Kultury Zagłębia a odeszłem z niej samoistnie po wygaśnięciu mojego członkostwa a wstępowałem do niej mając 21 lat.A to że pisze o naszym prezydencie miasta nieprzychylnie nie oznacza to że jestem panem GJ tylko pokazuje fakty że prezydent obiecuje w gazecie po wyborach pewne sprawy a nie do końca się z nich wywiązuje.
Ale my mieszkańcy słyszymy już o tych rozmowach z PKP od 2006 roku kiedy prezydent wygrał wybory a teraz jest 2013r i dalej żadnych konkretnych planów dotyczących dworca zawsze słyszymy obietnice a to ze strony pkp a to władz miasta że jest opracowywane studium zagospodarowania terenu stacji ,a to że tędy miała przebiegać w okolicy Dtśka ostatnio było że jest modernizacja łuku robiona i szyn ,a jeszcze przedtem że tereny dworca nie są uwłaszczone .itd.Za poprzednich prezydentów tj Jerzego Talkowskiego ,Marka Lipczyka władze nie prowadziły rozmów z pkp bo problem dworców nie był złożony jak jest teraz wtedy na dworcu w centrum funkcjonowały kasy dworzec był czynny ,stacje Gołonóg Ząbkowice funkcjonowały a w kolejnych latach infrastruktura pkp na terenie miasta zaczęła podupadać pkp zaczęły zamykać kasy ,dworce.W innych miastach zagłębiowskich Będzin Zawiercie Łazy ,Sosnowiec dało się władzom miasta porozumieć z PKP a w Dąbrowie Górniczej jakoś im to nie wychodzi albo nie chą się porozumieć i zrzucają winę całą na PKP. |
|
|
![]()
Post
#1217
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
W innych miastach zagłębiowskich Będzin Zawiercie Łazy ,Sosnowiec dało się władzom miasta porozumieć z PKP a w Dąbrowie Górniczej jakoś im to nie wychodzi albo nie chą się porozumieć i zrzucają winę całą na PKP. Politycy zawsze obiecują i nigdy obietnic nie spełniają, to nic nowego. Fakt, obietnicy nie spełnia - minus. Pytanie czy jest nam ten dworzec potrzebny? IMHO jak pisali poprzednicy nie. Dlaczego? Wg. mnie dworzec z infrastrukturą (gastronomia, sklepy, duża poczekalnia, może hotel) ma sens jeżeli jest dworcem przesiadkowym. Takim, że dojeżdżasz z jakiejś dziury i czekając na IC masz gdzie usiąść, co zjeść czy czegoś się napic. Jeżeli dworzec jest dworcem typu "start/meta" to nie ma to sensu, bo ludzie w dobie internetu w domu już wiedzą o której jest pociąg i przychodzą chwilę przed, te kilka minut można nawet postać, to samo po powrocie, ja jak jeździłem pociągiem przez pięć lat to po powrocie chciałem jak najszybciej być w domu a nie przesiadywać na dworcu. Jedynie wtedy dworzec jest nam potrzebny kiedy pociąg się spóźnia co jest nieplanowane - pytanie czy dążyć do budowy dworca a może jednak do punktualnych pociągów? Jak już tu pisano, wystarczyłby zadbany peron z kilkoma nie zdewastowanymi ławeczkami i kawałkiem zadaszenia żeby w czasie opadów nie stać tych kilku-kilkunastu minut na deszczu. I to wszystko, nikt na naszym dworcu nie czeka po kilka godzin, pies z kulawą nogą nie zajrzy do gastronomii, jak widać nawet spożywczak się nie utrzyma. Więc z dworca korzystać będą głównie żule i popadnie z powrotem w ruinę prędzej czy później. Przykład lotnisk jest tu dobry, mamy huby jak Frankfurt, Monachium czy Heathrow i są to wielkie lotniska ale są hubami gdzie ludzie nierzadko czekają po kilka-kilkanaście godzin, muszą mieć więc warunki (inna rzecz czy chodzi o warunki dla ludzi czy o kasę ![]() |
|
|
![]()
Post
#1218
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jw. od siebie dodam, że tu nie jest problemem PKP tylko władza w DG, która aktualnie ma na kogo zrzucić winę. 800 tys przy budżecie tego miasta i tego jak wielkie są oczekiwania społeczne dot. tego terenu jest niczym. Problem nie polega na tych 800 tys tylko na tym, że nie ma wtedy nic co by usprawiedliwiało bierność radnych czy prezydenta. Trzeba usiąść z PKP i pogadać jaki będzie przebieg linii, pogadać w kzk gop jak widzą współpracę z KŚ (o ile ten twór się utrzyma) i wziąć się na serio za budowanie tunelu i nowoczesnego peronu, peronu na miarę naszych możliwości i potrzeb. Trzeba się zastanowić jak będzie wyglądała kwestia DTS, może z tej kasy przy okazji dałoby się zrobić tunel i uprzątnąć sąsiadujący teren.
|
|
|
![]()
Post
#1219
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
jw. od siebie dodam, że tu nie jest problemem PKP tylko władza w DG, która aktualnie ma na kogo zrzucić winę. 800 tys przy budżecie tego miasta i tego jak wielkie są oczekiwania społeczne dot. tego terenu jest niczym. Problem nie polega na tych 800 tys tylko na tym, że nie ma wtedy nic co by usprawiedliwiało bierność radnych czy prezydenta. Trzeba usiąść z PKP i pogadać jaki będzie przebieg linii, pogadać w kzk gop jak widzą współpracę z KŚ (o ile ten twór się utrzyma) i wziąć się na serio za budowanie tunelu i nowoczesnego peronu, peronu na miarę naszych możliwości i potrzeb. Trzeba się zastanowić jak będzie wyglądała kwestia DTS, może z tej kasy przy okazji dałoby się zrobić tunel i uprzątnąć sąsiadujący teren. Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1220
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii. Normalnie jakbym słyszał bełkot samozwańczego eksperta Biegi. Sytuacja kolejnictwa na śląsku, jest efektem tylko i wyłącznie niskiego dofinansowania ze strony państwa. A to co jest nazywane wygaszaniem jest niczym innym jak urealnianiem ilości połączeń względem posiadanych środków pieniężnych. Aktualne pretensje do KŚ wynikają głownie z nadmuchanych oczekiwań społecznych przez ex-marszałka i rząd PO, który to dobrze wiedział, że z pustego to i Salom nie naleje ale dalej trzymał się stanowiska zaklinającego rzeczywistość, że jest super. Odrębną sprawą są remonty torowisk prowadzone trochę partyzancko, bo w godzinach szczytu z wyłączeniami torowisk itd., na co nie ma rady skoro zaniedbania na kolei sięgają lat 80 i 90, kiedy to powinny być robione te remonty, które są robione teraz. Nie dość, że byłoby to tańsze to i mniej odczuwalne, gdyż po wyłączeniu linii w jednym kierunku funkcjonowała by druga o zwiększonej prędkości przejazdowej dopuszczająca ruch wahadłowy. Kiedy u nas po wyłączeniu jednej linii druga z marnych 30 km przejazdowych musi być ze względów bezpieczeństwa ograniczona do 15.. i w oparciu o taka infrastrukturę oraz ilość pociągów, która jest nie adekwatna do popytu jest tworzona komunikacja. Ani jednego ani drugiego się nie przyspieszy, bo pociągi musza po czymś jeździć, tak jak i remonty torowisk przy skali aktualnych zaniedbań nie zrobią się po strzeleniu palcami. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 20:05 |