IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 59 60 61 62 63 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Prosty
post czw, 16 maj 2013 - 01:14
Post #1201


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



Braki taborowe, przejecie wszystkiego na juz, leasingi i wypozyczenia - bo przeciez kś to nowy tabor, kiblem jezdzic nie bedziemy, a i tak skonczylo sie jak skonczylo, ze widac bylo stare ezty i nadal je widac.
Ogolnie to rozklad w ks chyba jest tylko, zeby sobie wisial. Dzis osobowy do czestochowy przed 19 z katowic 30 min opozniony. W szczycie to nawet mozna jezdzic za darmo, bo swego czasu panowaly takie sciski, ze nikt nawet nie sprawdzal biletow, nie mowiac o wypisywaniu ich wsiadajacym.
Narzekali, ze pr ciagle ciagna wiecej kasy szantazujac, to sami sobie koszta podwyzszyli tworzac ks.

Bzenek, ale przeciez tam pensje dyrektorow, administracji itd. sa kosmiczne. Juz nie mowiac np o wynajmowaniu autobusow na sosnowiec - slawkow, ktore jezdzily, nie wiadomo w jakim celu i przewaznie puste. W dodatku kary umowne za opoznienia, caly ten balagan w grudniu, wynajem od ic i cargo.
W sumie co ja bede pisal, audyt jak kogos interesuje to moze spojrzec.

Co do likwidacji strefowek szkoda gadac, jezdzily pr-y to sie dalo, ks poki nie przejely wszystkich polaczen tez sie dalo. Teraz sie nie da, w dodatku kazdy ucieknie. Nikt nie bedzie kupowal miesiecznego o 100% drozszego niz dotychczas.

Ten post edytował Prosty czw, 16 maj 2013 - 01:19


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 16 maj 2013 - 07:49
Post #1202


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(signaal @ śro, 15 maj 2013 - 23:46) *
W sumie się zgadzamy - po zarżnięciu kolej regionalna osiągnęła poziom gruntu. Jak cały gopowski zbiorkom...

Akurat KZK to ja bym oceniał lepiej niż kolej. Ale faktycznie obie instytucje udają, że można działać bez pieniędzy. Efekty są jakie śą. huh.gif

I tak w przededniu nowego budżetu unijnego zostaliśmy w GOP bez żadnego pomysłu na transport miejski.
A to groźne bo nie wiadomo czy jeszcze kiedykolwiek będzie okazja aby to poprawić. mellow.gif

CYTAT(Prosty @ czw, 16 maj 2013 - 01:14) *
Braki taborowe, przejecie wszystkiego na juz, leasingi i wypozyczenia

I do tego przekonanie, że to wszystko można zrobić nie licząc kasy. To właśnie rozłożyło KŚ.
Do tego doszło polityczne kolesiostwo i wyprowadzanie pieniędzy do "zaprzyjaźnionych" firm.

Może i ten raport TORu jest dyskusyjny ale jak się go czyta to włosy na głowie stają.

CYTAT(Prosty @ czw, 16 maj 2013 - 01:14) *
Bzenek, ale przeciez tam pensje dyrektorow, administracji itd. sa kosmiczne.

Eee... to boli bo widać żałosne efekty pracy tych dyrektorów ale KŚ to raczej nie zatopiło smile.gif

CYTAT(Prosty @ czw, 16 maj 2013 - 01:14) *
Co do likwidacji strefowek szkoda gadac,

Ano strefówki to była chyba jedyna rzecz co wyszła Przewozom Regionalnym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post czw, 16 maj 2013 - 20:44
Post #1203


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



Z jednej trony nie ma transportu kolejowego bez dotacji - trzeba to sobie jasno powiedzieć, sam nie zarobi na siebie. Z drugiej strony tam gdzie jest dotacja jest złodziejstwo i machlojki.

Wyjściem z sytuacji jest ....telelepraca. Każdy będzie pracował w domu i nie trzeba będzie pociągiem jechać do biura/zakładu. A w weekendy spotkania rodzinne na skype laugh.gif


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 17 maj 2013 - 12:33
Post #1204


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Ktoś czyta forum smile2.gif Dziś przy obserwowałem, że dmuchawą jest czyszczony peron w gołonogu, tak wiec albo w centrum już był czyszczony albo zaraz będzie. Brawo smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post sob, 18 maj 2013 - 13:33
Post #1205


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Utrudnienia drogowe w Ząbkowicach

Na początku przyszłego tygodnia PKP rozpoczynają naprawę mostu głównego w Ząbkowicach nad ulicą Armii Krajowej i nad rzeką Trzebyczką.

Prowadzone prace będą wiązały się z utrudnieniami dla kierowców, bowiem z ruchu wyłączony będzie jeden pas, najpierw w stronę Zawiercia, potem w kierunku Dąbrowy.

Wraz z nową, tymczasową organizacją ruchu na remontowanym odcinku pojawi się sygnalizacja wahadłowa a ze względów bezpieczeństwa przejście dla pieszych zostanie przesunięte o kilkadziesiąt metrów.

Utrudnienia związane z remontem potrwają do 5 listopada br. Największe uciążliwości mogą występować w godzinach szczytu.

Przypomnijmy, pod koniec marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na rewitalizację ponad 180 km torów na terenie województwa śląskiego.

Konsekwencją ma być usprawnienie przejazdów pociągom pasażerskim i towarowym między Zawierciem – Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i Jaworznem Szczakową.

Dzięki rewitalizacji tej trasy kolejowej zostanie przywrócona maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów pasażerskich i towarowych. Jak zapewnia pkp pociągi pasażerskie znów osiągną 120 km/h, a towarowe 80 – 100 km/h.

Wśród działań związanych z rewitalizacją zaplanowano wymianę nawierzchni torowej na odcinku ponad 91 km torów i montaż 144 nowych rozjazdów. Ponadto wyremontowane zostaną: sieć trakcyjna, 9 przejazdów, 12 peronów oraz 60 obiektów inżynieryjnych. Przeprowadzone zostaną również roboty związane z przebudową systemu sterowania ruchem pociągów.

Rewitalizacja trasy Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa jest uzupełnieniem robót realizowanych na Centralnej Magistrali Kolejowej, których celem jest skrócenie czasu przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic do niewiele ponad 2 godzin.

Umowę na kwotę 439 291 381,95 PLN brutto zawarto z Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.

Przez Dąbrowę Górniczą – Ząbkowice przejeżdżają pociągi w kierunku Gliwic i Katowic, Zawiercia, Częstochowy i Łodzi, Krakowa i Przemyśla, a także Warszawy. Z powodu dużego natężenia ruchu pociągów jeżdżących po wiadukcie, inwestycja będzie prowadzona etapami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Banan
post śro, 22 maj 2013 - 06:58
Post #1206


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 53
Dołączył: czw, 05 lis 09
Nr użytkownika: 3,539
Płeć: Mężczyzna



W Ząbkowicach na dworcu zamontowali głośniki i wreszcie zapowiadają pociągi(chyba po 10 latach)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motonita2002
post nie, 26 maj 2013 - 20:12
Post #1207


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 98
Dołączył: śro, 03 wrz 08
Nr użytkownika: 1,438
Płeć: Mężczyzna



Niestety dworzec PKP Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce nie ma lekkiego żywota sad.gif W nocy z piątku na sobotę znów został podpalony angry.gif
FILM Z AKCJI GAŚNICZEJ
i jeszcze dwa zdjęcia z dzisiaj (nienajlepszej niestety jakości):


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pon, 27 maj 2013 - 17:05
Post #1208


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



moglby sie jeszcze zawalic, nie razilby tak w oczy
choc nawet nie wiadomo czy by gruz posprzatali


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pon, 27 maj 2013 - 19:17
Post #1209


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



Tym się chyba Sanepid powinien zainteresować.......


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post sob, 01 cze 2013 - 19:47
Post #1210


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



Dobijanie KŚ ciąg dalszy.

CYTAT
PLK remontuje tory. Tydzień po cięciach w KŚ z rozkładu wypadną kolejne pociągi

Od jutra wchodzi w życie program naprawczy Kolei Śląskich. W całym rozkładzie jazdy będzie 39 procent mniej pociągów. Jak się okazuje, to nie wszystko – już 9 czerwca PKP PLK wprowadza nowy rozkład jazdy z powodu remontów. Zmienią się godziny odjazdów, a siedem pociągów zostanie odwołanych,

– Zmiany wchodzące w życie od 1 czerwca dotyczą wyłącznie redukcji połączeń – godziny odjazdów są te same, co w rozkładzie zamknięciowym ważnym od 14 kwietnia – mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. Jak przypomina, miesiące letnie są okresem najbardziej intensywnych prac naprawczych i modernizacyjnych w infrastrukturze zarządzanej przez PKP PLK.

Jak informuje rzecznik, prace, które będą prowadzone w okresie od 9 czerwca do 1 września 2013 r. na liniach, gdzie kursują Koleje Śląskie, w istotny sposób wpłyną na prowadzenie ruchu pociągów. – Bierze się to z ograniczenia przepustowości linii, wprowadzenia ruchu jednotorowy itp., co skutkuje przede wszystkim odwołaniem niektórych pociągów w części relacji i wprowadzeniem w zamian autobusowej komunikacji zastępczej albo wykorzystaniem tras objazdowych – uściśla Zaremba.

Najgorzej na S1

Ponownie w największym stopniu remonty dotkną linii S1. Na odcinku Poraj-Myszków (ok. 15 km) w terminie 10 czerwca do 20 sierpnia od godz. 7:00 do 17:00 będzie prowadzony ruch jednotorowy ze względu na naprawę nawierzchni na torze sąsiednim. Na odcinku Chorzów Batory - Ruda Chebzie (ok 5,5 km) w terminie 9 czerwca - 29 lipca całodobowo będzie prowadzony ruch jednotorowy, ze względu na remont nawierzchni na torze sąsiednim. Prace inwestycyjne maja pozwolić na podniesienie prędkości szlakowej do 100 km/h.

Na odcinku Zabrze - Gliwice (ok. 8 km) w terminie 17 lipca - 1 września również całodobowo będzie obowiązywał ruch jednotorowy. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza (ok. 7 km) w terminie 22 lipca - 30 lipca oraz na odcinku Dąbrowa Górnicza Będzin (ok. 12 km) w terminie 30 lipca – 31 sierpnia w związku z rewitalizacją sieci trakcyjnej będzie prowadzony ruch jednotorowy.

Ponadto w pobliżu stacji Dabrowa Górnicza Ząbkowice w terminie 9 czerwca - 27 lipca z powodu naprawy mostu kolejowego nastąpi zamkniecie fragmentu toru wyjazdowego w kierunku Sosnowca i będzie skutkować brakiem możliwości wyprzedzania pociągów jadących w tym kierunku na stacji.

Mniejsze utrudnienia na liniach S5 i S52, S13 bez zmian.

Na odcinku Tychy - Kobiór (ok. 8 km) w dalszym ciągu planuje się prowadzić prace naprawcze w terminie 9 czerwca - 14 czerwca całodobowo oraz 15 czerwca - 21 czerwca w godz. 8:10 - 16:05, w konsekwencji obowiązywać będzie tam ruch jednotorowy.

Ponadto na linii S13 na odcinku Herby Stare - Lubliniec będą prowadzone prace naprawcze, które nie spowodują zakłóceń w ruchu pociągów Kolei Śląskich. Prace mają skutkować znacznym skróceniem czasów jazdy pomiędzy Częstochową a Lublińcem. Na linii S52 na odcinku Kęty - Wadowice w dniach 29, 30 czerwca w godz. 7:30 - 14:00 naprawa bieżąca toru, całkowite zamknięcie odcinka w tym terminie.

Zastępcza komunikacja autobusowa:

za jedną parę pociągów na odcinku Częstochowa - Myszków w terminie 9 VI - 20 VII;
za jedna parę pociągów na odcinku Zawiercie - Częstochowa w terminie 9 VI - 20 VII;
za jedną parę pociągów na odcinku Chorzów Batory - Gliwice w terminie 17 - 21 VII;
za jedną parę pociągów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Sosnowiec w terminie 22 - 29 VII;
za jedną parę pociągów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Katowice w terminie 22 - 29 VII;
za jedną parę pociągów na odcinku Kęty - Wadowice w terminie 29 VI;
za jedną parę pociągów na odcinku Kęty - Wadowice w terminie 29, 30 VI.

Trasy objazdowe:

Na odcinku Katowice - Gliwice 3 pary pociągów pojadą trasą objazdową przez Bytom z postojami na stacjach Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom i Bytom Bobrek, 1 pociąg trasą objazdową przez Zabrze Makoszowy, bez postojów na stacjach pośrednich.

Na odcinku Katowice Zawodzie - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice 4 pociągi pojadą trasą objazdową przez Dąbrowę Górniczą Południową bez postojów na stacjach pośrednich.

– Należy zaznaczyć, iż ze względu na wprowadzenie rozkładu wariantowego, pasażerowie przed każdą podróżą powinni sprawdzać rozkład jazdy (czy to na stronie internetowej Kolei Śląskich, czy też na infolinii, czy bezpośrednio na dworcu kolejowym – przypomina rzecznik Kolei Śląskich.


http://www.rynek-kolejowy.pl/45558/PLK_rem...jne_pociagi.htm


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegorz-dg
post pon, 03 cze 2013 - 22:50
Post #1211


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Wywiad z prezydentem miasta w Dzienniku Zachodnim z dnia 7.12.2010 Znamy pierwszą decyzję Zbigniewa Podrazy po wyborach. Dworce PKP , Zbigniew Podraza- SLD 19 tys. 489 głosów (63,60 proc.). Krzysztof Stachowicz - PO 11 tys.153 głosy (36,4 proc.) uprawnionych do głosowania. Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij Moja pierwsza decyzja Będzie to powrót do konkretnych rozmów z PKP na temat przejęcia przez miasto dworców kolejowych. To jeden z najbardziej palących problemów do rozwiązania. Zależy mi na tym, by budynki dworców w centrum miasta, w Strzemieszycach i Gołonogu znalazły się w naszych rękach, wtedy będziemy mogli decydować o ich dalszym losie. Poza tym priorytetem są prace w ramach uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej, remont Pałacu Kultury Zagłębia i budowa zaplecza rekreacyjnego na Pogorii....Zobaczcie mamy 2013 rok a z obietnic wyborczych złożonych przez prezydenta miasta w sprawie dworców nic nie wynika ,minęły 3 lata a miasto dalej nie może się porozumieć z pkp na temat dworców.Czy prezydent Z.Podraza przypomina sobie o dworcach przed wyborami.Miasto które dysponuje jednym z największych budżetów miejskich w GOP ok 600 ml zł nie potrafi nie umie lub nie chce znależć odpowiednich pieniędzy na Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce.Tak więc drogi mieszkańcu miasta ,wyborco w 2014 roku mamy wybory samorządowe oddając swój głos na Zbigniewa Podraze przemyśl we własnym sumieniu czy jest to dobry kandydat na prezydenta miasta.Bo jeżeli wygra wybory w 2014 roku znów w prasie może się pojawić podobny artykuł ja ten z 2010 roku o przystąpieniu do rozmów z PKP na temat dworców z których to nic nie wynika.Tym bardziej że takie rozmowy się toczą od 2006 roku kiedy to wygrał wybory obecny gospodarz miasta.

Ten post edytował Grzegorz-dg pon, 03 cze 2013 - 22:49
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post wto, 04 cze 2013 - 06:38
Post #1212


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 03 cze 2013 - 22:50) *
Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce.

I bardzo dobrze, bo ze strony PKP nie był to dialog a żądania. 800 000 za tą rozpadającą się ruderę? Zdecydowanie przesada. Ja jestem za tym, aby wybudować fajne, wielofunkcyjne perony, które dla obsługi ruchu kolejowego w Dąbrowie Górniczej będą adekwatne.
A jeszcze chwila i KŚ nikt nie będzie jeździł, bo nie dość, że ilość połączeń spadła o 40% to jeszcze ceny biletów poszybowały w górę ...
Jeszcze w tym roku jadąc pociągiem do Warszawy jeździłem z przesiadką w Zawierciu, bo na IC musiałem czekać maks 20 minut - teraz rozkład jest tak rozwalony, że w Zawierciu będzie ponad 40 minut czekania ... Do tego niby super, hiper wyremontowany dworzec kolejowy za grube miliony z UE, a w poczekalni nie ma gdzie usiąść i taki tłok, że czasem trudno wejść.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamillll
post wto, 04 cze 2013 - 08:48
Post #1213


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 530
Dołączył: wto, 03 cze 08
Nr użytkownika: 1,319
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 03 cze 2013 - 22:50) *
Dworzec a jednocześnie lekką ręką wydaje się z miejskiej kasy ok 50 ml zł na Remont Pałacu Kultury Zagłębia w tym Kredyt z EBOiR,Przebudowa drogi DK 94 ok 200 ml zł zobaczcie jakie tu idą milionowe nakłady w skali budżetu miasta a na Dworzec nie ma kilku milionów zł, nawet miasto nie chciało zaplacić kolei 800 tyś zł za obecny budynek dworca z ust rzecznika prasowego pana Bartosza Matylewicza padła odpowiedż że jest to za duża suma za obiekt w takim stanie.Mamy jeden z najgorszych dworców w całej Polsce.



Grzesiu J...nakłady nakładami...Ty serio nie rozumiesz czy tylko udajesz żeby bić pianę?
Kupiłbyś tę ruderę na warunkach PKP?
Ty dla siebie...kupiłbyś? Wydałbyś taką kasę za gruz?
Nie? To dlaczego miasto ma wydać kupę kasy w taki sposób? Wcale się nie dziwię...
To jest własność pekape więc nikt nic nie może tam zrobić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 04 cze 2013 - 09:00
Post #1214


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Ale jak to jest PKP podobno sprzedaje dworce za przysłowiową złotówkę, żeby tylko się pozbyć zbędnego balastu a akurat w Dąbrowie chce taką kasę za dworzec który jest nie używany i zamknięty?, jakoś w to nie chce mi się wierzyć że tak jest, a może to miasto coś kręci i nie chce tak naprawdę nowego dworca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post wto, 04 cze 2013 - 10:52
Post #1215


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



rudera ruderą ale przecież działka na której stoi budynek dworca jest atrakcyjna i chyba więcej warta niż on.


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegorz-dg
post wto, 04 cze 2013 - 20:01
Post #1216


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Witam do KAMILLO już ci kiedyś tutaj pisałem nie utożsamiaj mojej osoby z panem Grzegorzem Jaszczurą bo ja nie mam z nim nic wspólnego zbieżność imion jest tu przypadkowa ,ani nie jestem osobą podstawioną przez niego do pisania postów tutaj przeciwko panu Podrazie.Z ciekawostki mogę ci tu napisać że w 2002 roku należałem do partii SLD koło Centrum mieszczącej się w Pałacu Kultury Zagłębia a odeszłem z niej samoistnie po wygaśnięciu mojego członkostwa a wstępowałem do niej mając 21 lat.A to że pisze o naszym prezydencie miasta nieprzychylnie nie oznacza to że jestem panem GJ tylko pokazuje fakty że prezydent obiecuje w gazecie po wyborach pewne sprawy a nie do końca się z nich wywiązuje.
Ale my mieszkańcy słyszymy już o tych rozmowach z PKP od 2006 roku kiedy prezydent wygrał wybory a teraz jest 2013r i dalej żadnych konkretnych planów dotyczących dworca zawsze słyszymy obietnice a to ze strony pkp a to władz miasta że jest opracowywane studium zagospodarowania terenu stacji ,a to że tędy miała przebiegać w okolicy Dtśka ostatnio było że jest modernizacja łuku robiona i szyn ,a jeszcze przedtem że tereny dworca nie są uwłaszczone .itd.Za poprzednich prezydentów tj Jerzego Talkowskiego ,Marka Lipczyka władze nie prowadziły rozmów z pkp bo problem dworców nie był złożony jak jest teraz wtedy na dworcu w centrum funkcjonowały kasy dworzec był czynny ,stacje Gołonóg Ząbkowice funkcjonowały a w kolejnych latach infrastruktura pkp na terenie miasta zaczęła podupadać pkp zaczęły zamykać kasy ,dworce.W innych miastach zagłębiowskich Będzin Zawiercie Łazy ,Sosnowiec dało się władzom miasta porozumieć z PKP a w Dąbrowie Górniczej jakoś im to nie wychodzi albo nie chą się porozumieć i zrzucają winę całą na PKP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post wto, 04 cze 2013 - 20:24
Post #1217


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Grzegorz-dg @ wto, 04 cze 2013 - 20:01) *
W innych miastach zagłębiowskich Będzin Zawiercie Łazy ,Sosnowiec dało się władzom miasta porozumieć z PKP a w Dąbrowie Górniczej jakoś im to nie wychodzi albo nie chą się porozumieć i zrzucają winę całą na PKP.

Politycy zawsze obiecują i nigdy obietnic nie spełniają, to nic nowego. Fakt, obietnicy nie spełnia - minus. Pytanie czy jest nam ten dworzec potrzebny? IMHO jak pisali poprzednicy nie. Dlaczego? Wg. mnie dworzec z infrastrukturą (gastronomia, sklepy, duża poczekalnia, może hotel) ma sens jeżeli jest dworcem przesiadkowym. Takim, że dojeżdżasz z jakiejś dziury i czekając na IC masz gdzie usiąść, co zjeść czy czegoś się napic. Jeżeli dworzec jest dworcem typu "start/meta" to nie ma to sensu, bo ludzie w dobie internetu w domu już wiedzą o której jest pociąg i przychodzą chwilę przed, te kilka minut można nawet postać, to samo po powrocie, ja jak jeździłem pociągiem przez pięć lat to po powrocie chciałem jak najszybciej być w domu a nie przesiadywać na dworcu. Jedynie wtedy dworzec jest nam potrzebny kiedy pociąg się spóźnia co jest nieplanowane - pytanie czy dążyć do budowy dworca a może jednak do punktualnych pociągów?
Jak już tu pisano, wystarczyłby zadbany peron z kilkoma nie zdewastowanymi ławeczkami i kawałkiem zadaszenia żeby w czasie opadów nie stać tych kilku-kilkunastu minut na deszczu. I to wszystko, nikt na naszym dworcu nie czeka po kilka godzin, pies z kulawą nogą nie zajrzy do gastronomii, jak widać nawet spożywczak się nie utrzyma. Więc z dworca korzystać będą głównie żule i popadnie z powrotem w ruinę prędzej czy później.

Przykład lotnisk jest tu dobry, mamy huby jak Frankfurt, Monachium czy Heathrow i są to wielkie lotniska ale są hubami gdzie ludzie nierzadko czekają po kilka-kilkanaście godzin, muszą mieć więc warunki (inna rzecz czy chodzi o warunki dla ludzi czy o kasę wink.gif), inne jak Pyrzowice albo Balice są malutkie, bo więcej nie trzeba do startu/lądowania, czas jaki się tam spędza jest minimalny zwykle, od odprawy do startu. Można domagać się budowy drugiego Heathrow w Pyrzowicach tylko po co? Żeby wiatr hulał po halach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 04 cze 2013 - 20:36
Post #1218


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



jw. od siebie dodam, że tu nie jest problemem PKP tylko władza w DG, która aktualnie ma na kogo zrzucić winę. 800 tys przy budżecie tego miasta i tego jak wielkie są oczekiwania społeczne dot. tego terenu jest niczym. Problem nie polega na tych 800 tys tylko na tym, że nie ma wtedy nic co by usprawiedliwiało bierność radnych czy prezydenta. Trzeba usiąść z PKP i pogadać jaki będzie przebieg linii, pogadać w kzk gop jak widzą współpracę z KŚ (o ile ten twór się utrzyma) i wziąć się na serio za budowanie tunelu i nowoczesnego peronu, peronu na miarę naszych możliwości i potrzeb. Trzeba się zastanowić jak będzie wyglądała kwestia DTS, może z tej kasy przy okazji dałoby się zrobić tunel i uprzątnąć sąsiadujący teren.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post śro, 05 cze 2013 - 00:12
Post #1219


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(xMarcinx @ wto, 04 cze 2013 - 20:36) *
jw. od siebie dodam, że tu nie jest problemem PKP tylko władza w DG, która aktualnie ma na kogo zrzucić winę. 800 tys przy budżecie tego miasta i tego jak wielkie są oczekiwania społeczne dot. tego terenu jest niczym. Problem nie polega na tych 800 tys tylko na tym, że nie ma wtedy nic co by usprawiedliwiało bierność radnych czy prezydenta. Trzeba usiąść z PKP i pogadać jaki będzie przebieg linii, pogadać w kzk gop jak widzą współpracę z KŚ (o ile ten twór się utrzyma) i wziąć się na serio za budowanie tunelu i nowoczesnego peronu, peronu na miarę naszych możliwości i potrzeb. Trzeba się zastanowić jak będzie wyglądała kwestia DTS, może z tej kasy przy okazji dałoby się zrobić tunel i uprzątnąć sąsiadujący teren.

Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post śro, 05 cze 2013 - 08:36
Post #1220


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(signaal @ śro, 05 cze 2013 - 00:12) *
Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii.


Normalnie jakbym słyszał bełkot samozwańczego eksperta Biegi. Sytuacja kolejnictwa na śląsku, jest efektem tylko i wyłącznie niskiego dofinansowania ze strony państwa. A to co jest nazywane wygaszaniem jest niczym innym jak urealnianiem ilości połączeń względem posiadanych środków pieniężnych. Aktualne pretensje do KŚ wynikają głownie z nadmuchanych oczekiwań społecznych przez ex-marszałka i rząd PO, który to dobrze wiedział, że z pustego to i Salom nie naleje ale dalej trzymał się stanowiska zaklinającego rzeczywistość, że jest super. Odrębną sprawą są remonty torowisk prowadzone trochę partyzancko, bo w godzinach szczytu z wyłączeniami torowisk itd., na co nie ma rady skoro zaniedbania na kolei sięgają lat 80 i 90, kiedy to powinny być robione te remonty, które są robione teraz. Nie dość, że byłoby to tańsze to i mniej odczuwalne, gdyż po wyłączeniu linii w jednym kierunku funkcjonowała by druga o zwiększonej prędkości przejazdowej dopuszczająca ruch wahadłowy. Kiedy u nas po wyłączeniu jednej linii druga z marnych 30 km przejazdowych musi być ze względów bezpieczeństwa ograniczona do 15.. i w oparciu o taka infrastrukturę oraz ilość pociągów, która jest nie adekwatna do popytu jest tworzona komunikacja. Ani jednego ani drugiego się nie przyspieszy, bo pociągi musza po czymś jeździć, tak jak i remonty torowisk przy skali aktualnych zaniedbań nie zrobią się po strzeleniu palcami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 59 60 61 62 63 > » 
Reply to this topicStart new topic
7 Użytkowników czyta ten temat (7 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 20:05
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza