![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([img) http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Remont dróg do Euroterminalu i brak tablic utrapieniem dla mieszkańców dziś Choć do rozpoczęcia pełną parą pracy Euroterminalu w Sławkowie jeszcze daleko, już dziś władze ościennych gmin remontują i modernizują drogi dojazdowe. Te trasy są w fatalnym stanie, toteż ciężki sprzęt jest niezbędny. Tiry pod oknem Takie przedsięwzięcia nie wszędzie znajdują aprobatę mieszkańców, którzy narażeni będą na ciągły huk i hałas przejeżdżających pod oknami ich domów tirów. Nie inaczej jest w Strzemieszycach, gdzie ruch zostanie poprowadzony wąskimi ulicami, wtłaczając się w spokojną do tej pory zabudowę domów jednorodzinnych. - Pomimo planowanego remontu, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami miały tamtędy nie jeździć wielotonowe pojazdy, a tymczasem coraz głośniej mówi się, że będzie inaczej. Cały ciężki ruch ma zostać poprowadzony ulicami Rudną, Strzemieszycką i Rodzinną, które nie są w ogóle przystosowane do tak wielkiego obciążenia. Mieszkańcy coraz bardziej protestują przeciwko takiemu rozwiązaniu. Dlaczego więc pieniądze na Euroterminal nie zostały wykorzystane przez miasto na remont DK-94, bo główny dojazd miał prowadzić właśnie tamtędy, dzięki czemu droga ta miała być znacznie skrócona? - pyta radna Krystyna Szaniawska. Zdaniem lokalnych władz jest to tylko rozwiązanie tymczasowe, a wszystko ma się zmienić, kiedy zostaną zrealizowane inwestycje rządowe w tym rejonie. Kłopoty przejściowe - Pierwotny termin zakończenia prac remontowych wyznaczony przez marszałka województwa śląskiego upływał z końcem czerwca. Był on jednak nierealny i fundusze, które nam zaoferowano, nie zostałyby wykorzystane. Warunki się jednak zmieniły i termin przesunięty został na koniec października. Otrzymane pieniądze przeznaczymy na remont wiaduktu w ciągu ulicy Rudnej oraz na modernizację ulicy Strzemieszyckiej - twierdzi Marian Nierchły, wiceprezydent miasta. Wiceprezydent tłumaczy, że to tylko przejściowe kłopoty, bo główna trasa do Euroterminalu będzie docelowo prowadzić w pobliżu zakładu Saint Gobain i pominie zabudowę miejską. - Budowa tej drogi oraz wiaduktu nad torami kolejowymi to zadanie realizowane przez rząd i dopóki nie zostanie wykonane, tymczasowo ruch w tym kierunku będzie prowadził przez Strzemieszyce. To się jednak zmieni po wykonaniu tej inwestycji - dodaje Marian Nierchły. Żeby nie błądzili Drogowe problemy mieszkańców Strzemieszyc z ciężkimi samochodami nie są jedynymi w mieście. Coraz więcej osób protestuje także przeciwko słabemu oznakowaniu dróg dojazdowych do byłej Huty Katowice, pobliskiej koksowni oraz zakładów i hurtowni zlokalizowanych w pobliżu. Zmiany tej sytuacji domaga się radny Kazimierz Woźniczka. - Trzeba dokładnie oznakować wszystkie te ulice, żeby kierowcy przyjeżdżający z daleka wiedzieli, gdzie mają się kierować. Dziś błądzą tam po wąskich drogach nie tylko za dnia, ale także w godzinach nocnych, stwarzając zagrożenie dla pieszych. Trudny do wytrzymania jest także ciągły hałas - podkreśla radny. Władze miasta nie widzą jednak większego zagrożenia, ale wstępie deklarują pomoc. - Oznakowanie dróg dojazdowych do firm i zakładów leży w ich gestii, ale jeśli zwrócą się do nas z prośbą o wykonanie takich oznaczeń, to jesteśmy w stanie to zrobić - zapowiada Janusz Olszówka, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni mala czesc mojej ciekawosci zostala zaspokojona ![]() ![]() Dalej nei wiem czemu w budzecie jest wpisane ze to z kasy maista a nie srodki z zewnatrz. Jak wyglada to finansowanie - moze dziela sie -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 21:00 |