![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Bardzo się boje że dg nie jest przygotowana na przyjecie pieniędzy z ue. W krajach które już dawno sę w ue przygotowanie wnisków o dofinansowanie zajmuje średnio 2 -3 lata (muszą one być perfekcyjnie wypełnione). Niektóre polskie miasta idąc tym przykładem mają już po 20 gotowych wniosków leżących na półce i tylko czekają na 1 maja. A u nas w dg nie ma ani jednego gotowego wniosku i ani jednego w trakcie przygotowania. Nawet pomysłów specjalnie nie ma. Jedyne nad czym tal sie zastanawia to kanalizacja. Najbliższy realizacji ze srodków ue jest plan budowy magistrali internetowej przygotowany przez wsb - ale i on zaginął gdzieś w szufladzie u tala. No w takim tempie prac to może gdzieś w 2010 otrzymamy pierwsze pieniędze.
Ten post edytował kwintosz pią, 13 paź 2006 - 19:32 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([img) http://infobus.com.pl/new_img/head_logo.gif[/img]]
Polski rynek autobusów w I kwartale 2006 r. Sprzedaż autobusów w I kwartale br. osiągnęły na polskim rynku wysoki poziom 247 szt. – co porównując z sytuacją z zeszłego roku oznacza wzrost o 41 szt. (+ 19,9%). Warto podkreślić, że wzrost dostaw nastąpił we wszystkich kategoriach za wyjątkiem sektora autobusów turystycznych. Doskonałe, tegoroczne notowania to zasługa trzech czynników – jesiennych wyborów samorządowych, wejścia w październiku normy Euro 4 oraz wykorzystania unijnych pieniędzy na zakup nowego taboru... Autobusy miejskie Tak dobrego I kwartału na rynku autobusowym nie było w ciągu ostatnich 5 lat. Dlatego już można postawić tezę, że to będzie dobry rok dla producentów autobusów. Szczególnie ta prognoza dotyczy segmentu autobusów miejskich, gdzie sprzedaż osiągnęła już poziom 101 pojazdów (wzrost w porównaniu z I kw. 2004 r. o 38,35%). A będzie jeszcze lepiej…Samorządy chcą zdążyć z zamówieniami przed jesienną kampanią wyborczą oraz nową normą emisji spalin Euro 4 i dlatego zamawiają rekordowe ilości autobusów. W tym roku autobusowe kontrakty wsparła finansowo również Unia Europejska, która w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego dofinansowała duże zamówienia –m.in. w Białymstoku i Sosnowcu. Jeżeli chodzi o skalę zamówień, to zdecydowanie najwięcej autobusów zakontraktował w tym roku Sosnowiec (72 szt.) oraz Łódź (69). Na kolejnym miejscu jest: Poznań (50) Białystok (43) oraz Gdańsk (33). Stawkę największych tegorocznych kontraktów uzupełnia firma ITS Michalczewski, która wygrała przetarg ZTM Warszawa na obsługę stołecznych linii i dzięki temu już niedługo zakupi 55 niskopodłogowych autobusów przegubowych. Realizacja tylko tych 6 kontraktów oznacza zakup łącznie 322 autobusów. Wśród tych zamówień-gigantów prym wiedzie marka MAN (118 zakontraktowanych), następnie Solaris (93), Jelcz (74) i Mercedes-Benz (37). Do tego dojdą mniejsze przetargi z innych miast, jak np.: Bielsko-Biała (22) czy Częstochowa (18). Nawet Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach zakupi 6 nowych pojazdów, co stanowi 50% posiadanego taboru! Dla porównania –w całym 2005 r. zakupiono łącznie 392 autobusy miejskie, natomiast tylko w I kwartale br. zawarte kontrakty przekroczyły poziom 360 szt.! Uwaga Czytelnicy –część z podanych wyżej przetargów (Sosnowiec, Poznań) nie została jeszcze formalnie zakończona i trwają jeszcze ostatnie kontrole UZP Jednak na 99% nic nie powinno już ulec zmianie. Kolejny element przyspieszający decyzję o zakupie nowego taboru i mający wpływ na wartość zamówień to nowa norma emisji spali i hałasu –Euro 4. Ma ona obowiązywać od 1 października br. Dlatego zdecydowana większość przewoźników ustala termin dostaw autobusów do 30 września. To efekt przede wszystkim obaw związanych z wprowadzeniem zupełnie nowych konstrukcji jednostek napędowych, które w porównaniu z poprzednią, ekologiczną zmianą (z Euro 2 na Euro 3) stawia zdecydowanie wyższe wymagania zarówno konstruktorom, jak i służbom serwisowym. Nawet tak utytułowany pionier w kwestii wprowadzania nowych technologii jak MPK Poznań nie bardzo kwapi się, żeby zostać testerem silników Euro 4. Ponadto dochodzi tutaj także aspekt finansowy. Wstępne szacunki mówią o różnicy 25-30 tys. zł pomiędzy autobusem zasilanym jednostką Euro 3 a Euro 4. Przy większych ilościach zakup taboru z silnikami poprzedniej generacji daje spore oszczędności. Warto też dodać, że nowe silniki (za wyjątkiem produktów MAN i Scania) będą wymagały tankowania specjalnego płynu –roztworu karbamidu (mocznika), zwanego także AdBlue. Nie jest on zbyt kosztowny (ok. 2-4 zł za litr przy średnim spalaniu 2 l / 100 km), ale patrząc na to w perspektywie kilku lat daje to jednak całkiem pokaźne kwoty. Generalnie konieczność przejścia na Euro 4 będzie tegorocznym tematem numer 1 w branży autobusowej. Będzie dotyczyło to wszystkich przewoźników –zarówno miejskich, jak i międzymiastowych czy turystycznych(...) -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 18:55 |