![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Chyba nie ma na forum dyskusji na ten temat, wydaje się być ciekawy.
Linie, które pamiętam: Olkuskie (ztcp obsługiwane przez zajezdnię WPK w Olkuszu) 33 - DG - Olkusz, z pętlą za PKZ-em, zwiedzała wszystkie wioski wzdłuż DK4, przekształcona później w 633, umarła wraz z nowym podziałem na województwa, obsługiwana była przegubowymi Ikarusami. E4 - z pętli na Mydlicach do Olkusza, ekspresowa linia, suneła DK4, nie pamiętam jej przebiegu po Dąbrowie, zlikwidowana na początku lat 90-tych, obsługiwały ją chyba dość nowe jak na tamte czasy Jelcze, ale niestety nie pamiętam modelu. Tramwajowa 21bis - to było coś! Linia obsługiwana była trójwagonowymi składami (!), jeździła z pętli przy KWK Paryż do pętli na Zagórzu, nie pamiętam kiedy kursowała. Na pewno pamiętacie coś jeszcze. -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
O historii komunikacji miejskiej w Zagłębiu i Śląsku to by można wiele książek napisać! Przecież co rusz są różne większe i mniejsze zmiany i zależy, jak daleko okiem (noo, pamięcią
![]() Linia 124 jeździła z KWK Paryż na Maczki i przez długi czas na linii tej jeździł... turystyczny Autosan H9-21 (mniej więcej rok 1996-1998), wcześniej zwykłe Jelcze M11. Linia 38 jeździła na początku lat 90-tych z Gołonoga Osiedle (wtedy była tam spora "pętla" pod tzw. "wieżowcem" i kończyło tam trasę dużo linii) do Zagórza KWK Porąbka Klimontów (przystanek przed zajezdnią w Zagórzu), później wydłużona do zajezdni Zagórze i Gołonóg, ok 1998 r. zlikwidowana. Linia 182 mniej więcej do końca lat 90-tych jeździła z Zajezdni Zagórze przez Dmowskiego i centrum DG na Łęknice PRZEGUBAMI! Linia 116 miała wiele tras, ale zawsze z Urzędu Miasta w Sosnowcu na kolonię Piekło w DG (do końca lat 90-tych przez Zagórze). Linia M to był pospieszny odpowiednik późniejszego 814, tyle że "M" zajeżdżał dodatkowo pod stadion w Będzinie od Czeladzi i dopiero do DG. I wieeelee wiele innych starych linii, już nie istniejących, zmienionych lub skróconych (np. linia 682 czy 683). A znacie/pamiętacie kosmiczną linię 649 z KWK w DG do Sławkowa jadącą przez Burki obsługiwaną w obiegu z linią 933 przez PKS Będzin najczęściej Autosanem H9-21 (turystyczny klamkowiec) lub H9-35 (miejska wejrsja), lub czasami Jelczem L11? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Linia 38 jeździła na początku lat 90-tych z Gołonoga Osiedle (wtedy była tam spora "pętla" pod tzw. "wieżowcem" i kończyło tam trasę dużo linii) do Zagórza KWK Porąbka Klimontów (przystanek przed zajezdnią w Zagórzu), później wydłużona do zajezdni Zagórze i Gołonóg, ok 1998 r. zlikwidowana. 38 na przełomie lat 80/90 jeździła pod Mikrohutę na Sulnie, jestem w stanie to udowodnić ![]() -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Linia 38 jeździła na początku lat 90-tych z Gołonoga Osiedle (wtedy była tam spora "pętla" pod tzw. "wieżowcem" i kończyło tam trasę dużo linii) do Zagórza KWK Porąbka Klimontów (przystanek przed zajezdnią w Zagórzu), później wydłużona do zajezdni Zagórze i Gołonóg, ok 1998 r. zlikwidowana. 38 na przełomie lat 80/90 jeździła pod Mikrohutę na Sulnie, jestem w stanie to udowodnić ![]() udowodnij ![]() ja na początku lat 90 jako dzieciak jeździłem tą linią na basen w KWK Porąbka, wsiadając na Alejach. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:39 |