![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Chyba nie ma na forum dyskusji na ten temat, wydaje się być ciekawy.
Linie, które pamiętam: Olkuskie (ztcp obsługiwane przez zajezdnię WPK w Olkuszu) 33 - DG - Olkusz, z pętlą za PKZ-em, zwiedzała wszystkie wioski wzdłuż DK4, przekształcona później w 633, umarła wraz z nowym podziałem na województwa, obsługiwana była przegubowymi Ikarusami. E4 - z pętli na Mydlicach do Olkusza, ekspresowa linia, suneła DK4, nie pamiętam jej przebiegu po Dąbrowie, zlikwidowana na początku lat 90-tych, obsługiwały ją chyba dość nowe jak na tamte czasy Jelcze, ale niestety nie pamiętam modelu. Tramwajowa 21bis - to było coś! Linia obsługiwana była trójwagonowymi składami (!), jeździła z pętli przy KWK Paryż do pętli na Zagórzu, nie pamiętam kiedy kursowała. Na pewno pamiętacie coś jeszcze. -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Była jeszcze linia 38, która jechała Alejami (Majakowskiego). Nie wiem skąd dokąd. Chyba z jakiejś kopalni (a jakby inaczej), bć może na Hutę Katowice.
Autobus był o tyle interesujący, że na rozkładzie było parę kursów - jeździł więc sporadycznie. Jednakże, może coś pokręciłem, ale wydaje mi się, że jeździł także w innych godzinach, poza tym rozkładem., jako tzw. przewóz (kopalni ??). Dokładnie nie wiem. Ponadto inna ciekawostka moim zdaniem to cała masa regularnych, rozkładowych kursów charakterystycznych przegubowych Ikarusów z Huty Katowice. W sumie chyba dawniej wsiadało się w nie jak w każdy inny, aby np. dojechać na Mydlice. Miały te autobusy swoje nurty też. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 392 Dołączył: sob, 07 lut 04 Skąd: DG - Stary Gołonóg Nr użytkownika: 42 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Była jeszcze linia 38, która jechała Alejami (Majakowskiego). Nie wiem skąd dokąd. Chyba z jakiejś kopalni(...) DG <-> przez Juliusz/Porąbkę do Klimontowa. Ale to chyba była linia 34... Pamięta ktoś "osinobusy"? I jeszcze takie autobusy z dziwnym tyłem... Takim lekko wydłużonym. I ze sznurkiem przez całe wnętrze do dzwonienia na kierowcę... Łomatko! Bingo! Icarus 66 Ten post edytował TeodorMotor czw, 13 paź 2011 - 08:18 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Była jeszcze linia 38, która jechała Alejami (Majakowskiego). Nie wiem skąd dokąd. Chyba z jakiejś kopalni(...) DG <-> przez Juliusz/Porąbkę do Klimontowa. Ale to chyba była linia 34... Pamięta ktoś "osinobusy"? I jeszcze takie autobusy z dziwnym tyłem... Takim lekko wydłużonym. I ze sznurkiem przez całe wnętrze do dzwonienia na kierowcę... Łomatko! Bingo! Icarus 66 Wtrącę swoje trzy grosze: - Większość linii wiodła przez Aleje, prosto, przez Florowską (obecnie Piłsudskiego), jeździły chyba tylko autobusy jednej linii, nie pamiętam, której. - Była linia 28 i 34 ![]() - Była linia 18 - z Gołonoga do Katowic przez Zagórze, Niwkę i Mysłowice. - Była linia 27 - z Gołonoga do Katowic przez Będzin, Czeladź, Bańgów, Siemianowice. - Była linia 55 - z Gołonoga do Sosnowca przez Zagórze i Środulę. - Była linia 116 - z Gołonoga do Sosnowca, ale taką bardziej pokręconą trasą, zahaczając o Będzin. - 33 chyba jeździł najpierw tylko do Sławkowa, trasę wydłużono do Olkusza zdaje się dopiero w czasach, kiedy powstawała Huta K-ce. - 86 był linią pospieszną do Katowic, właśnie na tej linii jeździły te wypaśne Ikarusy 66 ![]() - Linie pospieszne D, E i H jeździły od końca lat 70tych lub od początku lat 80tych. Ciekawostka - linie, które kończyły bieg w Gołonogu, miały przystanek koło "wieżowca" (obecnie plac Bema), koło sklepu "Bombonierka" (dziś bar "Mexico"). Dopiero później (kiedy powstała HK) wydłużono ich bieg do bramy głównej. Co do taboru - jeździły kiedyś autobusy Karosa, Ikarusy, Jelcze (tzw. "ogórki"), później Berliety... A te nowsze, to już pamiętacie ![]() ![]() No i w autobusach (w tramwajach zresztą też) byli konduktorzy, więc jazda na gapę dostarczała niezłych wrażeń. Jak sobie coś przypomnę, to jeszcze napiszę. Aha - Osinobusy oczywiście pamiętam. Jazda nimi dostarczała niezłych wrażeń, zwłaszcza zmysł węchu był narażony na te wrażenia ![]() -------------------- "Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:56 |