![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Kaziu dalej walczy :twisted:
QUOTE([img) http://sosnowiec.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
PieniĄdze dla SŁawkowa, czy dla caŁego regionu? Środa, 19 paĹşdziernika 2005r. Wczoraj w UrzĘdzie Miejskim zwoŁano konferencjĘprasowĄ na temat rozbudowy infrastruktury wokÓŁ Euroterminalu SŁawkÓw. Dla wŁadz Sosnowca niezrozumiaŁa jest decyzja wojewody ŚlĄskiego LechosŁawa JarzĘbskiego, ktÓry zakwestionowaŁ przyznane miastu pieniĄdze na trzy inwestycje. — W sierpniu tego roku zostaliŚmy poproszeni przez UrzĄd MarszaŁkowski na spotkanie z marszaŁkiem Marasem — mÓwi Kazimierz GÓrski, prezydent Sosnowca. — Powiedziano nam wtedy, Że nie da siĘzrobiĆ drogi dojazdowej do SŁawkowa, bo nie ma jeszcze dokumentacji, a grunty nie sĄ wykupione. W zwiĄzku z tym SŁawkÓw zostaŁ poproszony o zŁoŻenie innej dokumentacji pozwalajĄcej na wykorzystanie 50 milionÓw zŁotych. Burmistrz SŁawkowa i dyrektor Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa stwierdzili, Że caŁej sumy nie wykorzystajĄ. Wtedy zapytano Sosnowiec, DĄbrowĘGÓrniczĄ i BĘdzin, jakie majĄ projekty. Sosnowiec przedstawiŁ trzy, na nowe drogi, ktÓre miaŁy uŁatwiĆ poŁĄczenie miasta ze SŁawkowem. W sierpniu na ostatnim posiedzeniu Regionalnego Komitetu SterujĄcego zatwierdzono listĘprojektÓw do realizacji jeszcze w tym roku. W ramach Kontraktu WojewÓdzkiego 2005 do rozdysponowania byŁo 50 mln zŁ. Z tej puli Sosnowiec otrzymaŁ najwyŻsze dofinansowanie, ktÓre wyniosŁo 17 mln zŁ. Za te pieniĄdze miaŁa m.in. powstaĆ droga ŁĄczĄcĄ ul. 11 Listopada z trasĄ S1. — Sosnowiec nie zamierzaŁ zabiegaĆ o te fundusze, zdajĄc sobie sprawĘ, Że powinny zostaĆ wykorzystane w pierwszej kolejnoŚci przez SŁawkÓw. Niestety, okazaŁo siĘ, Że ta siedmiotysiĘczna gmina nie byŁa przygotowana na pozyskanie nawet takiej sumy. To powodowaŁo, Że wykorzystanie rzĄdowej dotacji stanĘŁo pod znakiem zapytania — tŁumaczy prezydent. Na konferencji byŁ teŻ Zygmunt Witkowski, przewodniczĄcy Rady Dzielnicy PoŁudnie. — Sprawa budowy tej drogi jest bardzo waŻna, bo dzisiaj caŁy ciĘŻki transport samochodowy przebiega przez dzielnicĘMaczki BÓr. Życie przy ulicy Tuwima i DŁugiej to jest makabra — mÓwi Witkowski. Prezydent zadeklarowaŁ, Że droga przebiegajĄca przez zrekultywowany teren po byŁej kopalni Maczki BÓr bĘdzie wybudowana. Sosnowiec stara pozyskaĆ pieniĄdze m.in. z funduszy unijnych. Prezydent Sosnowca twierdzi, Że wŁadze miasta majĄ Żal do wojewody z powodu jego decyzji. — Nie pozostanie to bez wpŁywu na caŁy region zagŁĘbiowski dotkniĘty przed kilkoma laty restrukturyzacjĄ przemysŁu ciĘŻkiego, a w konsekwencji wysokim bezrobociem. ZostaliŚmy wprowadzeni w bŁĄd, wierzĄc Że pieniĄdze sĄ przeznaczone dla regionu, a nie dla kilkutysiĘcznego miasta. Jest nam bardzo przykro, Że program realizowany w rodzinnym mieŚcie pana wojewody nie zyskaŁ jego przychylnoŚci — podkreŚla Kazimierz GÓrski. Sebastian ReĹca - Dziennik Zachodni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:26 |