![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([img) http://tvp.pl/images/katowice/tvp3-tab.gif[/img]]
ostatnia aktualizacja: czwartek, 29 wrzeŚnia 2005 godz. 18:26 Burza nad wojewÓdztwem Zanosi siĘna wielki skandal. Skandal z rozdziaŁem budŻetowych 50ciu milionÓw zŁotych na rozbudowĘEuroterminalu w SŁawkowie. MarszaŁek WojewÓdztwa ŚlĄskiego chce lwiĄ czeŚĆ tych pieniĘdzy przekazaĆ na inwestycje drogowe nie w okolicach terminalu a np. w Sosnowcu, gdzie z budŻetowych pieniĘdzy maja byĆ budowane i remontowane drogi. ProtestujĄ wojewoda ŚlĄski, burmistrz SŁawkowa i ludzie odpowiedzialni za EuroTerminal. Bo wedŁug nich zgodnie z zaŁoŻeniami budŻetu paĹstwa pieniĄdze w caŁoŚci powinny trafiĆ na tĘpriorytetowĄ inwestycjĘ. Prezes ZarzĄdu Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa - odpowiedzialny za Euroterminal zŁoŻyŁ dziŚ wniosek do NajwyŻszej Izby Kontroli, by zbadaŁa zasadnoŚĆ decyzji UrzĘdu MarszaŁkowskiego. Euroterminal w SŁawkowie. Szerokie tory, setki tysiĘcy ŁadunkÓw na linii Europa -Azja. Baza przeŁadunkowa dla Polski i Europy Zachodniej. Budowany w bÓlach przez cztery lata. DrogĄ ,ktÓra prowadzi do tej gigantycznej bazy przeŁadunkowej, codziennie przejeŻdŻajĄ setki tirÓw. ChociaŻ bardziej nadaje siĘdla rowerÓw.50 milionÓw zŁotych z budŻetu paĹstwa zapisanych w kontrakcie dla wojewÓdztwa ŚlĄskiego miaŁo zamieniĆ tĘwiejskĄ uliczkĘw nowoczesnĄ drogĘdla tirÓw. Zgodnie ze ŚwiatowĄ zasadĄ ,ze dobra droga dojazdowa to zachĘta dla inwestorÓw. Droga do Euroterminalu odstrasza inwestorÓw a w SŁawkowie w kolejce po pracĘczeka co trzeci mieszkaniec miasta. I jeszcze poczeka. Zapytany przez nas wicemarszaŁek wojewÓdztwa ŚlĄskiego o to, dlaczego 50 milionÓw zŁotych nie pÓjdzie tylko na Euroterminal i budowĘdrogi dŁugo objaŚniaŁ zawiŁoŚci rozdziaŁu pieniĘdzy na rÓŻne gminy i mÓwiŁ o innych waŻniejszych -jego zdaniem inwestycjach. Za irracjonalne takie decyzje urzĘdu marszaŁkowskiego uwaŻa wojewoda ŚlĄski, ktÓry dziŚ zapowiedziaŁ, Że nie zaakceptuje proponowanego przez marszaŁka rozdziaŁu pieniĘdzy na inne niŻ SŁawkÓw inwestycje UrzĘdnicza Burza na gÓrze o 50siĄt milionÓw przechodzi nad wojewÓdztwem ŚlĄskim. StaŁe jest tylko pytanie .Pytanie o priroytet. Euroterminal, na ktÓrym moŻemy zarobiĆ czy budowa drÓg ,ktÓrymi do SŁawkowa dojechaĆ siĘnie da. Edyta Tomaszewska a czy ten marszalek to czasem nie jest z Sosnowca? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:40 |