![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
czy ktos z was cos slyszal na temat budowy wiaduktow nad DK 1 w DG?? Jak wiadomo droga ekspresowa S1 konczy sie w Zabkowicach a na polnoc brakuje w DG 3 wiaduktow (okolice Antoniowa i Ujejsca) i za chyba 1 za DG. Obecnie konczony jest wezel Podwarpie i odcinek w kiedunku DG. Wiec jakto bedzie wszystko wygladalo- z taka kilkukilometrowa dziura w DG, a na mapach GDDKiA S1 ma ciagnac sie przeciez od Tychow do Pyrzowic.
[img]http://www.startbilder.de/einzelbild.php?id=322084&quality=100&identifier=07176f9533[/img] interesujacy nas odcinek nr 18. hmmm |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Gorąco wokół przebudowy DK1 Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl Mimo że przedstawiciele dzielnic miasta, członkowie komisji oraz prezydent Zbigniew Podraza i jego zastępcy mówią jednym głosem ws. kontrowersyjnych planów przebudowy drogi krajowej nr 1 na drogę ekspresową S 1 w rejonie Antoniowa, Ujejsca i Ząbkowic, to ostatnim obradom dąbrowskiej Komisji Rozwoju i Promocji Miasta towarzyszyła burzliwa atmosfera. Projekt przedstawiony przez GDDKiA przewiduje likwidację skrzyżowań drogi krajowej nr 1 z ulicami: Kusocińskiego, Konstytucji i Kryniczną. W ich miejsce pojawić się mają wiadukty oraz kładka pieszo – rowerowa. Kontrowersyjny odcinek drogi, wynoszący 6,5 km zakończony jest z obu stron węzłami komunikacyjnymi. W kierunku południowym znajduje się tzw. węzeł „Pogoria”. Zdaniem Łukasza Bujaka, jednego z inicjatorów społecznego protestu, jest to ważny punkt komunikacyjny miasta, w dodatku wymagający udrożnienia. – Mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa poruszają się tędy w stronę centrum miasta, Sosnowca i całej aglomeracji. Kiedy wracają po południu, w tym miejscu tworzą się korki. Ruch na ulicy Armii Krajowej jest uciążliwy. Znajduje się tutaj i ośrodek zdrowia i stacja kolejowa, a przede wszystkim droga w kierunku Zawiercia. Według szacunków, ulicą tą przejeżdża ok. 4 tys. samochodów na dobę. Projekt GDDiA zakłada jedynie lekką modernizację tego węzła. Jednocześnie przyjmuje się, że w związku z likwidacją skrzyżowań, z węzła „Pogoria” korzystać będzie około 9 tys. samochodów dziennie – twierdzi Łukasz Bujak. Na północnym końcu feralnego odcinka drogi znajduje się węzeł „Ujejsce”, z bardzo niebezpiecznymi wąskimi zakrętami, w których - zdaniem protestujących, z ledwością mieszczą się autobusy. Plany przeniesienia ruchu, rozładowywanego do tej pory na kilku skrzyżowaniach, na węzły ”Pogoria” i „Ujejsce”, spowodują nie tylko paraliż komunikacyjny. – Projekt nie uwzględnia żadnych uwarunkowań rozwojowych miasta. Brak bezpośredniego połączenia drogi nr 1 z terenami Antoniowa, który po realizacji zbiornika wodnego Pogoria IV stał się jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów mieszkaniowych i rekreacyjnych w regionie, niewątpliwie wpłynie negatywnie na możliwości rozwoju przestrzennego tego obszaru – czytamy w proteście wystosowanym do GDDKiA przez Radę Dzielnicy Ząbkowice. W zgodnej opinii mieszańców i prezydenta Zbigniewa Podrazy, rozwiązaniem problemów byłoby powstanie trzeciego węzła w okolicy Antoniowa, który rozładowałby ruch na tym odcinku. W obszarze obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ulicą Konstytucji należy zaprojektować nowy węzeł drogowy, umożliwiający obsługę obu jezdni DK 1. Węzeł ten jest konieczny dla prawidłowej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów oraz stanowić będzie niezbędne uzupełnienie dla istniejących węzłów – czytamy w piśmie prezydenta skierowanym do GDDKiA. Wszyscy członkowie Komisji Rozwoju i Promocji Miasta postanowili zainicjować na najbliższej sesji Rady Miejskiej podjęcie uchwały w trybie nadzwyczajnym, która popierałaby działania mieszkańców Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa na rzecz zmian w projekcie przedstawionym przez GDDKiA. Opozycyjni radni zwrócili jednak uwagę na pewne szczegóły, które ich zdaniem różnią sprawę przebudowy DK 1 od innych, społecznie istotnych problemów w Dąbrowie Górniczej. – Bardzo się cieszę, że w tej sprawie odbyły się konsultacje społeczne. Nie było ich niestety, gdy zamykano ulicę Staszica – przypomniał Grzegorz Jaszczura. Po ostrej wymianie zdań, która nastąpiła po tym stwierdzeniu, między radnym Jaszczurą a wiceprezydentem Henrykiem Zagułą, sprawę podsumował radny Marek Cygroń. – Wszystkie argumenty, które przedstawiliśmy dziś omawiając kwestie przebudowy DK1, zastosowaliśmy także wtedy gdy zamykano ulicę Staszica. Wtedy były nieskuteczne. Dzisiaj przedstawiciel prezydenta miasta zachwycał się, leżącym tutaj na stole tysiącem podpisów protestujących mieszkańców. Jednocześnie ignoruje się ponad cztery tysiące podpisów mieszkańców w sprawie Parku Hallera. Wszyscy dobrze wiemy, o co tutaj chodzi i dlaczego ten węzeł jest tak ważny. Powszechnie wiadomo, że chodzi o pewne działki w Antoniowie – powiedział Marek Cygroń. mapka ![]() CYTAT idabrowa.pl Wspólne stanowisko w sprawie DK 1 Redakcja: Bartek Matylewicz W dniu dzisiejszym do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, wysłane zostało wspólne stanowisko Urzędu Miejskiego i rad dzielnic Antoniów, Ujejsce i Ząbkowice, w którym zawarte zostały uwagi do projektu przedstawionego przez projektantów przebudowy drogi krajowej nr 1. Wspólne stanowisko zakłada następujące uwagi do projektu: Zaprojektowanie węzła drogi krajowej nr 1 z drogą wojewódzką nr 796 (węzeł Pogoria) w taki sposób, aby poprawić jego przepustowość relacji Dąbrowa Górnicza – Zawiercie. Zaprojektowanie węzła drogowego w okolicy ul. Konstytucji łączącego Antoniów z Ząbkowicami. Jednocześnie przyjęto rozwiązania zaproponowane przez projektantów w okolicy ul. Kusocińskiego (kładka pieszo-rowerowa w wariancie 1A), skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ul. Kryniczną w wariancie 1B (skrzyżowanie dwupoziomowe) i węzeł drogowy „Ujejsce” zgodnie z wariantem 1B. Powyższe uwagi zostały również przekazane Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowy i Autostrad Lechowi Witeckiemu i śląskiemu oddziałowi firmy Ayesa Polska Sp. z o.o., która jest odpowiedzialna za opracowanie projektu przebudowy drogi krajowej nr 1 i podniesienie jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej. Pismo do GDDKiA ![]() CYTAT ![]() Protest mieszkańców przeciwko projektowi przebudowy DK 1 trafił do inwestora Piotr Sobierajski 2010-02-26 00:11:15 , Aktualizacja 2010-02-26 11:49:32 Prawie tysiąc podpisów dąbrowian znalazło się pod protestem przeciwko przebudowie Drogi Krajowej nr 1 na drogę ekspresową S-1, w rejonie trzech dzielnic: Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca. . Ludzie chcą zmiany projektu, który m.in. nie przewiduje budowy drugiego węzła drogowego, w rejonie ul. Konstytucji i Kusocińskiego, a te zgodnie z założeniami zostałyby wtedy odcięte od połączenia z przyszłą drogą ekspresową Pisma trafiły wczoraj do katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, prezydenta miasta i zagłębiowskich parlamentarzystów. Miasto także zdaje sobie sprawę z kłopotów w komunikacji, jakie mogłyby powstać po realizacji aktualnej wersji projektu i dlatego od dwóch tygodni konsultowało z Radami Dzielnic Ząbkowic, Ujejsca i Antoniowa propozycje zmian. Powstała już ostateczna wersja tego dokumentu, która także wczoraj została przesłana do GDDKiA, projektanta, konsorcjum firm Ayesa Polska oraz MGGP z Tarnowa. Plany GDDKiA zakładają likwidację obecnych skrzyżowań DK 1 z ul. Karsowską, Kryniczną, Konstytucji, Kusocińskiego i Spacerową oraz budowę tylko jednego węzła Ujejsce, na przecięciu z ulicą Ujejską oraz modernizację węzła Pogoria. Przebudowa ma objąć odcinek o długości 6,5 km, a początek prac zaplanowano na 2012 rok. To zdaniem mieszkańców nie tylko podzieli tu miasto na dwie części, ale doprowadzi także do ogromnego obciążenia ruchem dróg lokalnych, m.in. ul. Konstytucji, Armii Krajowej i Zwycięstwa. Bo znacznie trudniej będzie dostać się na S-1. - Przygotowaliśmy oficjalny list protestacyjny, który znalazł liczne poparcie mieszkańców, ponieważ nie zgadzamy się na realizację tego przedsięwzięcia w obecnym kształcie. Projektant przewiduje tylko węzeł Pogoria i Ujejsce. Ten drugi jest daleko, na samym końcu odcinka zakwalifikowanego do przebudowy, a pierwszy nie będzie w stanie rozładować całego ruchu samochodów w tym rejonie. Dlatego potrzebny jest trzeci węzeł pomiędzy ulicami Konstytucji i Kusocińskiego. Mamy nadzieję, że uda nam się przekonać GDDKiA do naszych racji - podkreśla Marek Kępa, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Ząbkowice. - Wystarczy jeden karambol blokujący ul. Armii Krajowej od strony węzła Pogoria, a dojazd służb ratunkowych do Ząbkowic lub Antoniowa przez węzeł Ujejsce zajmie im dodatkowo ponad 10 kilometrów i 12 minut cennego czasu - dodaje inny mieszkaniec Ząbkowic. Nic więc dziwnego, że konsultacje lokalnych władz z mieszkańcami Ujejsca, Ząbkowic i Antoniowa były konieczne, a jak się okazuje budowa trzeciego węzła niezbędna. Skróci bowiem połączenie z DK 94 (Kraków - Katowice), a do tego przejmie ruch z planowanej obwodnicy Ząbkowic, Strzemieszyc i Tucznawy. - Będziemy starać się o zmianę planów projektowych, zgodnie ze wspólnie wypracowanym stanowiskiem w tej sprawie. Budowa dodatkowego węzła w rejonie ulicy Konstytucji, to nie tylko łatwiejszy zjazd na S-1, ale także większe bezpieczeństwo na naszych drogach lokalnych - mówi Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. W piśmie prezydenta Zbigniewa Podrazy do GDDKiA oprócz sugestii budowy drugiego węzła, znalazł się postulat zwiększenia przepustowości węzła Pogoria, na trasie Dąbrowa Górnicza - Zawiercie. Zaakceptowano także planowaną budowę kładki pieszo-rowerowej nad DK-1 w rejonie ul. Kusocińskiego. - Uwzględnienie tych uwag w dokumentacji projektowej jest niezbędne do bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania systemu komunikacyjnego zarówno obszarów bezpośrednio przyległych do drogi krajowej nr 1, jak i pozostałego układu dróg publicznych, na który niewątpliwie bardzo silnie oddziaływać będzie docelowo droga ekspresowa S-1 - podkreśla prezydent Zbigniew Podraza. Katowicki oddział GDDKiA do końca lutego czeka na wszelkie sugestie i wnioski, dotyczące planowanej przebudowy DK 1 na trasę S-1. - Będą analizowane, a potem raz jeszcze skonsultujemy projekty z mieszkańcami - zapewnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:38 |