![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
czy ktos z was cos slyszal na temat budowy wiaduktow nad DK 1 w DG?? Jak wiadomo droga ekspresowa S1 konczy sie w Zabkowicach a na polnoc brakuje w DG 3 wiaduktow (okolice Antoniowa i Ujejsca) i za chyba 1 za DG. Obecnie konczony jest wezel Podwarpie i odcinek w kiedunku DG. Wiec jakto bedzie wszystko wygladalo- z taka kilkukilometrowa dziura w DG, a na mapach GDDKiA S1 ma ciagnac sie przeciez od Tychow do Pyrzowic.
[img]http://www.startbilder.de/einzelbild.php?id=322084&quality=100&identifier=07176f9533[/img] interesujacy nas odcinek nr 18. hmmm |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Projekty przebudowy DK-1 w trasę ekspresową budzą kontrowersje Piotr Sobierajski Wczoraj 23:10:05 Dziś o godz. 11 odbędzie się spotkanie lokalnych władz z przedstawicielami rad osiedli Ząbkowic, Antoniowa i Ujejsca. Powód jest niezwykle ważny, bo wypracowanie ostatecznego stanowiska, które trafi do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie przebudowy dąbrowskiego odcinka DK-1 na drogę ekspresową. ![]() W ciągu ulicy Konstytucji powinien powstać jeszcze jeden węzeł, umożliwiający połączenie z trasą S1 - mówi Arkadiusz Boczkowski (© fot. Marzena Bugała) Już pierwsze konsultacje mieszkańców z projektantami z GDDKiA w ubiegłym tygodniu pokazało, że mieszkańcy dąbrowskich dzielnic mają wiele zastrzeżeń do zmian. Nie godzą się na zamknięcie ulic, którymi mogą włączyć się do ruchu na DK-1. A plany zakładają likwidację skrzyżowań z ul. Karsowską, Kryniczną, Konstytucji, Kusocińskiego i Spacerową oraz budowę tylko jednego węzła Ujejsce, na przecięciu z ul. Ujejską oraz modernizację węzła Pogoria. - To spowoduje podział tej części miasta na dwie połowy. By dojechać do planowanych zjazdów trzeba będzie nadłożyć sporo kilometrów, a do tego wzmożony ruch na drogach lokalnych będzie dodatkowym zagrożeniem dla kierowców i pieszych. Jeśli będzie trzeba, to nie wykluczamy blokady DK-1 - zapowiadają mieszkańcy. - Nie jesteśmy przeciwni inwestycji, ale musi być uwzględniony jeszcze jeden węzeł w rejonie ulic Kusocińskiego lub Konstytucji - podkreśla Arkadiusz Boczkowski, mieszkaniec Antoniowa. Według wyliczeń dąbrowian jeśli plany GDDKiA weszłyby w życie w obecnej formie, to dodatkowa droga do węzła Pogoria wyniesie 3 km, co zajmie im za każdym razem o 5 min. 10 sekund więcej. To oznacza, że rocznie nadłożą 2160 km i stracą 31 godzin. Dodatkowe koszty to 780 zł. Władze miasta zapewniają, że poprą starania mieszkańców. - Będziemy walczyć o to, by dodatkowy węzeł powstał w ciągu ulicy Konstytucji, wraz ze wszystkimi zjazdami i wjazdami. Jest to ważna inwestycja, zwłaszcza, że tam zamierzamy skierować ruch z planowanej obwodnicy Strzemieszyc, Ząbkowic i Tucznawy. Takie rozwiązanie nie tylko zapewniałoby większe bezpieczeństwo na drogach lokalnych, ale także skracało znacznie połączenie S1 z DK-94 - podkreśla Paweł Gocyła, wiceprezydent miasta. GDDKiA do końca lutego czeka na zastrzeżenia do planów projektowych. - Po analizie wniosków zorganizujemy raz jeszcze konsultacje z mieszkańcami - wyjaśnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA.. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:45 |