![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Mam bardzo niepokojace informacje. Nie wiem jakie zrodla ma ta gazeta, ale mam nadzieje ze sa niedoinformowani :!: Artykul skupia sie na ekologach ale nie to najwazniejsze - pisza ze linia ma jednak biec do Czech, a w takim przypadku znaczenie terminalu w Slawkowie zdecydowanie sie zmniejszy albo nawet bedzie jeszcze gorzej- ze prawie wszytsko pojedzie do Czech zamiast zostac tutaj. Jesli rzad/ministerstwo sie zgodzi na wydluzenie trasy to beda naprawde wielkimi DEBILAMI :!:
Mam nadzieje ze to jakis blad w tym artykule i autor jest niedoinformowany :twisted: Kurier Lubelski: WIADOMOŚCI: RozjeŻdŻĄ Roztocze REGION KOLEJ TRANSKONTYNENTALNA Z WŁADYWOSTOKU DO CZECH WŁadze polskiej spÓŁki Linia Hutnicza Szerokotorowa tworzĄ z firmami rosyjskimi i ukraiĹskimi nowĄ spÓŁkĘdo zarzĄdzania caŁĄ magistralĄ kolejowĄ. Ma ona powstaĆ do koĹca pierwszego kwartaŁu tego roku. A ekolodzy juŻ protestujĄ domagajĄc siĘbudowy obwodnicy kolejowej wokÓŁ RoztoczaĹskiego Parku Narodowego. Jeden terminali dotychczasowej linii – SŁawkÓw – ma staĆ siĘw przyszŁoŚci najwiĘkszym w Polsce suchym portem dla Dalekiego Wschodu (nawet dla WŁadywostoku). Do koĹca 2004 roku trwaŁy w tej sprawie rozmowy ze stronĄ ukraiĹskĄ i rosyjskĄ. Wiadomo juŻ, Że powoŁanie nowej spÓŁki przewidziano na pierwszy kwartaŁ tego roku. LHS ma wnieŚĆ do nowej spÓŁki aportem tory, lokomotywy i terminale, ktÓre posiada. Podobnie strony: rosyjska i ukraiĹska. Nie wiadomo na razie jaki ma byĆ podziaŁ udziaŁÓw lub akcji w nowej spÓŁce. WŁadze LHS odmÓwiŁy w tej sprawie komentarza aŻ do czasu zakoĹczenia negocjacji. SpÓŁki jeszcze nie ma, a przeciwko uruchomieniu potĘŻnej, miĘdzynarodowej linii kolejowej biegnĄcej przez Środek RoztoczaĹskiego Parku Narodowego rozpoczĘli siĘbuntowaĆ ekolodzy. PrzypominajĄ skŁadane przed laty zapewnienia o likwidacji Linii Hutniczej Szerokotorowej. – Tymczasem wbrew tym obietnicom powstaje nowa spÓŁka, ktÓra ma pchnĄĆ liniĘw Świat wielkiego transportu – mÓwiĄ zdziwieni. Ekolodzy powoŁujĄ siĘprzy tym na uchwalony w 2002 roku Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla WojewÓdztwa Lubelskiego. – ZakŁadaŁ on wyprowadzenie LHS poza RoztoczaĹski Park Narodowy. Zamiast wieŚci o realizacji tych postanowieĹ dowiadujemy siĘ, Że linia nie tylko nie zniknie, ale gwaŁtownie wzroŚnie na niej natĘŻenie ruchu – mÓwi CzesŁaw DĄbrowski, prezes okrĘgu Środkowowschodniego Polskiego Klubu Ekologicznego. – Ministerstwo Infrastruktury informuje o przeksztaŁceniu LHS w arteriĘtranskontynentalnĄ. Ekolodzy sĄ zdania, Że jeŻeli pociĄgi ruszĄ na trasĘ, Roztocze nigdy juŻ nie rozstanie siĘz liniĄ, a park narodowy szybko ulegnie degradacji. – To nie sĄ bezpodstawne obawy – argumentuje DĄbrowski. – Wykonane w ubiegŁym roku badania przez Tomasza SŁowika wskazujĄ wyraĹşnie, Że nawet przy obecnym natĘŻeniu ruchu na LHS dewastacja jest jak najbardziej realna! Ekolodzy liczĄ na to, Że wŁadze spÓŁki uwzglĘdniĄ ich stanowisko w sprawie LHS i zgodzĄ siĘna realizacjĘprojektu ,,obwodnicy” wokÓŁ parku. Na pewno bĘdĄ apelowaĆ o rozmowy w tej sprawie. Tomasz Stawecki ZYSKOWNA LHS Obecnie liniĄ szerokotorowĄ do Polski wwozi siĘze wschodu rudy Żelaza, gaz, drzewo, wĘgiel i stal. Na wschÓd m.in. transportuje siĘtiry. LHS jest jednĄ z najbardziej dochodowych spÓŁek PKP. W ostatnim rankingu firm Lubelszczyzny Kuriera Lubelskiego znalazŁa siĘna 22 miejscu z przychodami prawie 230 mln zŁ. Jej zysk netto oscyluje w granicach 20-30 mln zŁotych rocznie. To jedyna w kraju kolej szerokotorowa umoŻliwiajĄca szybki transport na wschÓd bez kŁopotliwej zmiany rozstawu osi. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:05 |