![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Za Gazeta Wyborcza:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,5...81,2439635.html ------------------------------------------------------------------------------- RzĄd chce sprzedaĆ LHS Jacek Brzuszkiewicz 10-12-2004 LHS to jedna z najbardziej dochodowych spÓŁek PKP. W zeszŁym roku zarobiŁa na czysto 23 mln zŁ, w tym roku zysk netto ma przekroczyĆ 30 mln zŁ. ZarzĄdza jedynĄ w kraju szerokotorowĄ liniĄ kolejowĄ z granicznego Hrubieszowa do SŁawkowa k. Katowic. Terminal w SŁawkowie ma obsŁugiwaĆ przeŁadunek towarÓw z Dalekiego Wschodu. By tak siĘstaŁo, musiaŁby oferowaĆ tanie taryfy przewozowe. Nie oferuje, bo Rosjanie ustalili zaporowe ceny na transsyberyjskim odcinku magistrali. - PowoŁanie spÓŁki z udziaŁem Rosji, Ukrainy i Polski - krajÓw, przez ktÓre przebiega LHS, powinno pomÓc w szybkim negocjowaniu taĹszych taryf - przekonuje od wielu tygodni wiceminister infrastruktury Jan Kurylczyk. Do koĹca roku resort chce wynegocjowaĆ ze stronĄ rosyjskĄ i ukraiĹskĄ statut nowej spÓŁki. Powinna powstaĆ najpÓĹşniej w pierwszym kwartale 2005 r. Strona polska miaŁaby wnieŚĆ do niej aportem caŁĄ infrastrukturĘLHS. Na takie rozwiĄzanie nie zgadzajĄ siĘzwiĄzki zawodowe dziaŁajĄce na LHS. - SpÓŁka zatrudnia blisko 1,2 tys. osÓb. PrzejĘcie kontroli nad caŁĄ jej infrastrukturĄ oznaczaŁoby powaŻne redukcje. Nieoficjalnie mÓwi siĘo potrzebie zwolnienia nawet 600 osÓb. Na to zgodziĆ siĘnie moŻemy! - oponuje MieczysŁaw Czuk z Rady Nadzorczej LHS, czŁonek kolejarskich zwiĄzkÓw zawodowych. We wtorek przedstawiciele wszystkich zwiĄzkÓw z LHS spotkali siĘw Warszawie z szefostwem resortu. - Zapewnianiono nas, Że Żadne decyzje nie zapadŁy. WiĘcej bĘdziemy wiedzieĆ 17 grudnia, gdy minister przedstawi nam szczegÓŁowy program prywatyzacji LHS - mÓwi Czuk. Szerokie tory Linia Hutnicza Szerokotorowa ma 395 km i wiedzie od przejŚcia granicznego HrubieszÓw-Izow przez BiŁgoraj, SĘdziszÓw i Olkusz do SŁawkowa na ŚlĄsku. Oddano jĄ do uŻytku w 1979 r. - miaŁa uzaleŻniĆ PolskĘod gospodarki ZSRR. Do dziŚ transportuje siĘtĘdy rudĘŻelaza do Huty Katowice, a takŻe gaz, drzewo, stal i wĘgiel. W przeciwnĄ stronĘlinia wykorzystywana jest do eksportu cukru i pŁyt kartonowo-gipsowych. Od zeszŁego roku LHS sŁuŻy do przewozu tirÓw. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:05 |