![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Obserwuje te inicjatywe od poczatku i chyba czas dzialac z kontrakcja.
Czeladzkie stowarzyszenie dazy do zabrania linii 24 z Dabrowy i skierowania jej do Czeladzi. Poza tym do drastycznego obciecia liczby kursow 22/32 z obecnego taktu 10 minutowego, do 20 minutowego. O ile mozna zrozumiec ze kazdy ma prawo walczyc o swoje, o tyle skandaliczne jest kto to robi. Sa to te same osoby, ktore zalozyly czeladzkie Forum dla Zaglebia Dabrowskiego. Chyba nie zasluguja zeby sie tym mianem nazywac i dzialac tez jako FdZD, ktorego celem jest wspolpraca i wspolne dzialania dla dobra naszego regionu. Zwaracam sie do dabrowskiego FdZD - znacie te osoby, widzieliscie sie chyba na pierwszym spotkaniu w Czeladzi. Przeciez mozna dojsc do porozumienia i dzialac tak aby nikt duzo nie stracil i nie zostal skrzywdzony. Rownie dobrze mozemy napisac o 24 - zeby przedluzyc do Golonoga, bo za kazdym razem obok bylej kopalni wysiada duzo osob, czekajac na przesiadke. Powiedza ze mozna sie przesiasc w centrum Bedzina i wyjdzie na to samo - otoz nie, bo obok kopalni sa autobusy a przesiadka e Bedzinie wyglada tak samo jak ta czeladzian w tym artykule ![]() Nie mowiac juz jaka strata byloby takie ograniczenie 22/32. Przeciez moze byc jakis kompromis np w zamian 21 co 10 minut itp CYTAT CZELADZKIE STOWARZYSZENIE „ROZWÓJ MIASTA” 41-253 Czeladź ul. Norwida 12c/24 tel. 0607 077 535 e-mail: biuro@rozwojmiasta.czeladz.pl www.rozwojmiasta.czeladz.pl Czeladź 14.01.2008 r. Burmistrz Miasta Czeladź Pan Marek Mrozowski W odpowiedzi na Pana pismo BK – 5552 – 23/07 z dnia 4.12.2007 roku, pragniemy uzupełnić informacje dotyczące uruchomienia linii tramwajowej pomiędzy Czeladzią a Sosnowcem. Naszą intencją nie jest narażanie któregokolwiek z partycypujących miast na dodatkowe koszty. Zwracamy uwagę na to, że obecnie tramwaje w Czeladzi kursują z maksymalną możliwą do osiągnięcia w tych warunkach technicznych częstotliwością. Naszym zdaniem rozwiązaniem w tej sytuacji powinno stać się skierowanie części kursów linii 24 w kierunku Czeladzi, zastępując tym samych część kursów linii 22/32. W ten sposób tramwaj do Dąbrowy Górniczej byłby zachowany i jeździłby z częstotliwością trzy pociągi na godzinę (obecnie sześć pociągów na godzinę) oraz dodatkowo z tą samą częstotliwością kursowałyby pociągi na trasie Czeladź Pętla – Sosnowiec. Pragniemy nadmienić, że w ten sposób żadne z miast nie zwiększa ilości kursowania składów co nie ma wpływu na zwiększenie wydatków na ten cel. Wprowadzenie takiego rozwiązania w życie pozwoliłoby na ostateczne odrzucenie pojawiających się co pewien czas pomysłów likwidacji niektórych linii tramwajowych na terenie Zagłębia z uwagi na małe potoki pasażerskie. Wprowadzałoby wiele korzyści dla użytkowników komunikacji miejskiej na tym terenie oraz byłoby również pięknym nawiązaniem do historii Zagłębiowskich tramwajów, kiedy to kursy na trasie Czeladź – Sosnowiec stanowiły ciekawe i pożyteczne połączenie dla mieszkańców Czeladzi, Sosnowca i Będzina. Z wyrazami szacunku: Zarząd Czeladzkiego Stowarzyszenia „Rozwój Miasta” Do wiadomości: 1) Przewodniczący RM, 2) Biuro Senatora Zbigniewa Szaleńca, 3) Biuro Posła Grzegorza Dolniaka. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Czeladź: Mieszkańcy miasta chcieliby bezpośrednich połączeń z Sosnowcem 13.06.2008 Studenci z Koła Naukowego "Signalis", działającego przy Katedrze Inżynierii Ruchu Politechniki Śląskiej kilka godzin spędzili w tramwajach 24 i 22 oraz autobusie linii 35. Sprawdzali, ile osób przemieszcza się w tym czasie z Czeladzi do Sosnowca. Pytano 948 osób. Osiemdziesiąt jeden procent pasażerów chętnie zgodziło się wziąć udział w ankiecie. - Co ciekawe, pytani przez nas pasażerowie autobusu w dość dużej ilości (73 procent) stwierdzili, że bardzo chętnie przesiedliby się na tramwaj, gdyby bezpośrednio jechał z Czeladzi do Sosnowca - mówi Mariusz Herchold, prezes Koła. 71 procent testowanych jeździ tymi trasami codziennie. 12 procent pytanych w tramwajach przesiada się w Będzinie. Badania za zgodą KZK GOP studenci przeprowadzili na prośbę Czeladzkiego Stowarzyszenia "Rozwój Miasta", które już kilka miesięcy temu postanowiło zawalczyć o taką linię. W liście do władz miasta, który wystosowali padają takie argumenty , jak: bezpośredni dojazd do wydziałów UŚ (to przede wszystkim dla młodych czeladzian) czy bezpośredni dojazd do CH M1 (dla sosnowiczan). Pismo napisane w formie prośby zawiera wiele sensownych argumentów, przemawiających za tym, aby takie połączenie powstało. Przesłaliśmy to pismo do KZK GOP i dostaliśmy szczegółową analizę, z której wynika, że po pierwsze tak naprawdę nie ma wielkiego problemu z połączeniami, bo jest bezpośredni autobus. Z drugiej strony przebudowa linii torowiska to ogromne koszty. A musiałaby ponieść je nie tylko Czeladź, ale i miasta ościenne. A im to nie jest potrzebne. Jesteśmy za wygodą mieszkańców, ale to nie jest sytuacja, w której nie mieliby wcale połączenia - tłumaczy Wojciech Maćkowski, rzecznik prasowy czeladzkiego magistratu. Mieszkańcy Zagłębia jednak dopingują działania Stowarzyszenia. Do Czeladzi nie podróżuję zbyt często, ale przesiadki w Będzinie rzeczywiście bywają uciążliwe. Gdyby powstała bezpośrednia linia, zdecydowanie łatwiej i szybciej można byłoby dostać się do Czeladzi. Plusem byłaby linia, przebiegająca w pobliżu centrum handlowego M1 - mówi Agnieszka Skowronek, sosnowiczanka. Właśnie o to połączenie chodzi najbardziej. Jak twierdzi Mariusz Herchold, testowani sugerowali, że jeśli koszty linii tramwajowej, związane z przebudową torowiska byłyby za duże, to dobrym rozwiązaniem byłaby linia autobusowa, jadąca po trasie tramwajowej. - Nie znam jeszcze dokładnych wyników. Będziemy o tym rozmawia z innymi członkami naszego Stowarzyszenia. Potem przekażemy je KZK GOP. Bierzemy pod uwagę możliwości dodatkowej linii autobusowej, która łączyłaby czeladź i Sosnowiec, ale jechałaby w okolicach CH M1- mówi Robert Zach, jeden z inicjatorów walki o bezpośredni tramwaj. Magdalena Nowacka I wyszlo, ze malutko sie przesiada. Do tego nie napisano gdzie sie przesiada te 12% - czy wszyscy na tramwaj do Sosnowca. Moze czesc w przeciwna strone, albo jeszcze gdzie indziej na autobusy. Szkoda, ze nie zapytano pasazerow 22 czy chcieliby tak drastycznego obciecia. Co innego dodatkowy autobus, ktory nikogo nie skrzywdzi. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 20:51 |