![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Oby z Toyota sie udalo. Przy okazji ruch TIRow sie zwieksza, a o nowej drodze do DK94 cisza.
CYTAT ![]() Oddział Celny z ulicy Sadowej przeniósł się się do sąsiedniego Sławkowa dziś W Gołonogu nie ma już oddziału celnego, który od poniedziałku funkcjonuje na terenie Międzynarodowego Centrum Logistycznego - Euroterminal w Sławkowie. To ważna informacja nie tylko dla kierowców, którzy teraz z towarami z trzeciej strefy muszą kierować się na ul. Groniec 1, ale także dla mieszkańców. Bo obecnie tylko tam załatwią wszystkie formalności, np. związane z ocleniem samochodu sprowadzonego z zagranicy. Negocjacje w sprawie nowej siedziby dla dąbrowskich celników trwały kilka miesięcy, bo wiadomo było, że na terenie u zbiegu ulic Swobodnej i Sadowej powstanie nowoczesne centrum dydaktyczno-rehabilitacyjne, do którego przeniosą się Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych, funkcjonujący do tej pory przy ul. Wybickiego i Zespół Szkół Specjalnych nr 5. Pod uwagę brane były różne rozwiązania i propozycje nowej lokalizacji w Dąbrowie Górniczej (m.in. przy Alei Zagłębia Dąbrowskiego), ale Izba Celna w Katowicach podjęła ostatecznie decyzję, że najlepszym wyjściem będą przenosiny do Sławkowa. - Zmiana siedziby oddziału celnego planowana była przez dyrekcję Izby Celnej w Katowicach od dłuższego czasu. Na decyzję w tej sprawie wpływ miały przede wszystkim złe warunki lokalowe aktualnej siedziby, nie odpowiadające europejskim standardom zarówno w zakresie warunków pracy, jak i obsługi klientów. Warunki te zostały również zakwestionowane przez komisję z Unii Europejskiej, przy okazji kontroli z zakresu składów celnych w 2006 roku. Komisja podkreśliła wysoką jakość wykonywanej przez funkcjonariuszy pracy, ale zaoponowała przeciw warunkom, w jakich wykonują oni czynności służbowe i w jakich przyjmowane są osoby reprezentujące podmioty gospodarcze - mówi Jolanta Gowin, rzecznik Izby Celnej w Katowicach. Jak dodaje umieszczenie placówki na terenie Euroterminalu jest jak korzystne, choćby ze względu na przywóz i przeładunki w tranzycie towarów przywożonych z krajów trzecich (w Sławkowie kończy się szeroki tor z Dalekiego Wschodu). Zdaniem celników duże znaczenie ma także dogodny dojazd z tras szybkiego ruchu oraz sąsiedztwo północnej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. (pas) -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:08 |