![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Koleje skazane na sukces Agnieszka Stefańska 16-02-2008, ostatnia aktualizacja 16-02-2008 02:35 PKP Cargo zarobi na powstaniu spółki Eurasia. By pobudzić rozwój kolei w Polsce, potrzebne będą drogie inwestycje Współpraca czterech narodowych kolei to próba stworzenia mostu kolejowego z Chin do Europy, który będzie alternatywą dla transportu morskiego.– Każdą inicjatywę, która ożywi nasze szlaki kolejowe, trzeba na ślepo popierać i cieszyć się, że Polska zaczyna być graczem w dopiero rozwijającym się biznesie – podsumowuje powołanie nowej spółki Eurasia Rail Logistics Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji Infrastruktury. – A im więcej przewoźników na naszych torach, tym szybciej zwrócą się pieniądze zainwestowane w ich remont.Powołanie spółki, która ma ułatwić klientom przewozów towarów tranzytem przez Polskę koleją, nie wystarczy do pobudzenia rozwoju transportu kolejowego w Polsce. – Konieczne są inwestycje w przejścia graniczne i nowe terminale przeładunkowe – mówi Janusz Piechociński. W tym roku PKP Cargo chce przeznaczyć na inwestycje ok. 300 mln zł. PKP SA planuje kupić euroterminal w Sławkowie. Spółka matka grupy chce zainwestować w rozbudowę terminalu, który jest za mały, by obsłużyć prognozowaną liczbę kontenerów. – Na tę inwestycję chcemy przeznaczyć 30 mln zł, kupując 22 proc. akcji właściciela euroterminalu, czyli Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa – wyjaśnia rzecznik PKP SA Michał Wrzosek Chińczycy, Rosjanie i Ukraińcy chcą przewozić koleją przez Polskę do Niemiec do 3 mln kontenerów rocznie. Kolejne inwestycje w Polsce planuje też kolej niemiecka. Deutsche Bahn chce wydać na nie 100 mln euro. Niewykluczone, że będą to inwestycje w terminale, stacje przeładunkowe i centra logistyczne. Opłacalność wspólnych inwestycji tego typu analizuje właśnie zespół roboczy powołany przez kolej niemiecką i PKP Cargo. – Ważne, by nowe terminale były dostępne dla wszystkich przewoźników działających na rynku, tylko to przyczyni się do rzeczywistego rozwoju rynku przewozów koleją – podsumowuje Piechociński -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:07 |