![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Obserwuje te inicjatywe od poczatku i chyba czas dzialac z kontrakcja.
Czeladzkie stowarzyszenie dazy do zabrania linii 24 z Dabrowy i skierowania jej do Czeladzi. Poza tym do drastycznego obciecia liczby kursow 22/32 z obecnego taktu 10 minutowego, do 20 minutowego. O ile mozna zrozumiec ze kazdy ma prawo walczyc o swoje, o tyle skandaliczne jest kto to robi. Sa to te same osoby, ktore zalozyly czeladzkie Forum dla Zaglebia Dabrowskiego. Chyba nie zasluguja zeby sie tym mianem nazywac i dzialac tez jako FdZD, ktorego celem jest wspolpraca i wspolne dzialania dla dobra naszego regionu. Zwaracam sie do dabrowskiego FdZD - znacie te osoby, widzieliscie sie chyba na pierwszym spotkaniu w Czeladzi. Przeciez mozna dojsc do porozumienia i dzialac tak aby nikt duzo nie stracil i nie zostal skrzywdzony. Rownie dobrze mozemy napisac o 24 - zeby przedluzyc do Golonoga, bo za kazdym razem obok bylej kopalni wysiada duzo osob, czekajac na przesiadke. Powiedza ze mozna sie przesiasc w centrum Bedzina i wyjdzie na to samo - otoz nie, bo obok kopalni sa autobusy a przesiadka e Bedzinie wyglada tak samo jak ta czeladzian w tym artykule ![]() Nie mowiac juz jaka strata byloby takie ograniczenie 22/32. Przeciez moze byc jakis kompromis np w zamian 21 co 10 minut itp CYTAT CZELADZKIE STOWARZYSZENIE „ROZWÓJ MIASTA” 41-253 Czeladź ul. Norwida 12c/24 tel. 0607 077 535 e-mail: biuro@rozwojmiasta.czeladz.pl www.rozwojmiasta.czeladz.pl Czeladź 14.01.2008 r. Burmistrz Miasta Czeladź Pan Marek Mrozowski W odpowiedzi na Pana pismo BK – 5552 – 23/07 z dnia 4.12.2007 roku, pragniemy uzupełnić informacje dotyczące uruchomienia linii tramwajowej pomiędzy Czeladzią a Sosnowcem. Naszą intencją nie jest narażanie któregokolwiek z partycypujących miast na dodatkowe koszty. Zwracamy uwagę na to, że obecnie tramwaje w Czeladzi kursują z maksymalną możliwą do osiągnięcia w tych warunkach technicznych częstotliwością. Naszym zdaniem rozwiązaniem w tej sytuacji powinno stać się skierowanie części kursów linii 24 w kierunku Czeladzi, zastępując tym samych część kursów linii 22/32. W ten sposób tramwaj do Dąbrowy Górniczej byłby zachowany i jeździłby z częstotliwością trzy pociągi na godzinę (obecnie sześć pociągów na godzinę) oraz dodatkowo z tą samą częstotliwością kursowałyby pociągi na trasie Czeladź Pętla – Sosnowiec. Pragniemy nadmienić, że w ten sposób żadne z miast nie zwiększa ilości kursowania składów co nie ma wpływu na zwiększenie wydatków na ten cel. Wprowadzenie takiego rozwiązania w życie pozwoliłoby na ostateczne odrzucenie pojawiających się co pewien czas pomysłów likwidacji niektórych linii tramwajowych na terenie Zagłębia z uwagi na małe potoki pasażerskie. Wprowadzałoby wiele korzyści dla użytkowników komunikacji miejskiej na tym terenie oraz byłoby również pięknym nawiązaniem do historii Zagłębiowskich tramwajów, kiedy to kursy na trasie Czeladź – Sosnowiec stanowiły ciekawe i pożyteczne połączenie dla mieszkańców Czeladzi, Sosnowca i Będzina. Z wyrazami szacunku: Zarząd Czeladzkiego Stowarzyszenia „Rozwój Miasta” Do wiadomości: 1) Przewodniczący RM, 2) Biuro Senatora Zbigniewa Szaleńca, 3) Biuro Posła Grzegorza Dolniaka. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
bzenek chodzi mi o to czy ta zmiana będzie opłacalna (Już nie pisze o tym że DG na tym straci, bo to jest logiczne). Ile mieszkańców Czeladzi korzysta z tramwajów i ile ludzi korzystałoby ze zmiany, którą proponujecie? Ja tam jestem skłonny założyć, że dla DG ta zmiana jest obojęta i nie ma co popadać w histerię. Wycięte kursy linii 22 zastępujemy kursami linii 28. W efekcie utrzymujemy częstotliwość na trasie DG-Będzin. W gigantyczne potoki pasażerskie z DG do Czeladzi to ja nie wierzę. Linia 24 to jest swego rodzaju jałumużną KZK dla TŚ i w zasadzie na odcinku Rondo - KWK nadaje się do kasacji. Albo ewentualnie do wydłużenia do Gołonóg Podstacja kosztem kursów 28. To własnie jej istnienie w obecnym nijakim stanie skłania niektórych do różnych pomysłów. To tyle uprzejmości dla kolegów z Czeladzi, a teraz będą przykrości. Przykrość pierwsza czyli powodzenie TŚ Wczoraj napisałem, że praca przewozowa TŚ pozostanie bez zmian. Koledzy na stronach forum Czeladzi rekamują swój pomysł jako rewolucję tramwajowa dla Zagłębia i świetny przykład na wspierania tramwajów. Ale po bliższym przemyśleniu widać, że omawiana propozycja spowoduje znaczny spadek pracy przewozowej TŚ w dni robocze. I nie nadrobi tego ewentualne zwiększenie pracy w dni wolne o której w Przykrości Drugiej. TŚ straci wozokilometry na trasie 24 Rondo-KWK. Kursów tych nie zastąpią dodatkowe kursy 28 gdzyż spowodowałoby to absurdalny nadmiar tramwajów na trasie do Gołonóg Podstacja. Natomiast wymyślanie jakigoś zastępczego ogryzka w relacji Będzin Zajezdnia-KWK byłoby czystm wariactwem. Czyli genialny pomysł z Czeladzi spowoduje spadek przychodów TŚ i w niczym TŚ nie pomoże. Przykrość druga czyli rozkład jazdy Propozycja kolegów z Czeladzi jest sensowna tylko i wyłącznie w dni robocze. 20min takt DG-Czeladź i Czeladź-Sosnowiec jest akceptowalny. Natomiast pierwsze kłopoty pojawiają się już wieczorem. Po godz. 20 obecna częstotliwość na 22 i 24 spada do 2/h. Wycinać 22 już nie ma z czego, można zsumować. Czy o tej porze wpuszczać tramwaje do Czeladzi z częstością 4/h ? Powiedzmy, że może można ale liczymy się tym, że będa woziły powietrze. Najtrudniejsza sytuacja występuje w sobotę. 22 i 24 mają częstotliwość 3/h. Wycinać też nie ma co więc w sumie da to 6/h do Czeladzi. Aż takiego zapotrzebowania nie ma. Czy to jest sens ? Najciekawiej jest w niedzielę. 22 kursuje 3/h, a 24 całe 1/h. 4/h to do Czeladzi może być. Ale czy linia jadąca 1/h bedzie dla mieszkańców z Czeladzi atrakcyjna w stosunku do atuobusów ? Dodatkowo wzmocnienie 28 za 22 na trasie Gołonóg-Zajezdnia spowoduje absurdalne zwiększenie nikomu niepotrzebnego ruchu Rondo-Zajezdnia. Podsumowując Przykrość drugą - tak jak linia 24 nie ma sensu na trasie KWK-Rondo tak nie będzie miała sensu na trasie Rondo-Czeladź wożąc powietrze wieczorami i weekendy. Czy warto robić takie zamieszanie tylko po to aby się tego dowiedzieć ? Przykrość trzecia czyli aspekt taryfowy. Autobus Czeladź-Sos kosztuje bilet dwumiastowy, a hipotetyczny tramwaj Czeladź-Sos bilet trójmiastowy, który wkrótce znacznie zdrożeje. A jak już zdrożeje to będzie się można przesiadac w ciągu godziny i wtedy obecna przesiadka na Rondzie nie będzie już kosztowac żadnych pieniędzy. Więc po co w tym mieszać ? Czy to więc nie pomysł kolegów z Czeladzi jast przerostem formy nad treścią ? Moim zdaniem dla DG objętnym przerostem ale dla Zagłębia nie wartym zamieszania. Ten post edytował bzenek czw, 31 sty 2008 - 09:54 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 20:48 |