![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT Celnicy przenoszą się do Sławkowa
![]() Oddział Celny funkcjonujący dotychczas w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sadowej w połowie lutego zmieni swoją lokalizację. Nie zostanie jednak w Dąbrowie Górniczej, ale wywędruje do sąsiedniego Sławkowa. Tam kończy się właśnie przygotowywanie dla 27 funkcjonariuszy nowej siedziby, która powstaje na terenie Euroterminalu. To nie najlepsza wiadomość dla kierowców tirów, właścicieli agencji celnych współpracujących z dąbrowskim oddziałem, a także indywidualnych klientów, którzy teraz będą musieli jeździć prawie 20 km dalej. Okazuje się jednak, że Izba Celna w Katowicach uważa takie rozwiązanie za najlepsze z możliwych. Choć władze Dąbrowy Górniczej starały się zatrzymać oddział u siebie, proponując przenosiny do budynku przy al. Zagłębia Dąbrowskiego. Przy ul. Sadowej i Swobodnej powstanie bowiem ogromne centrum dydaktyczno-rehabilitacyjne, gdzie w nowoczesnych pomieszczeniach będą się uczyć i wracać do zdrowia wychowankowie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych oraz Zespołu Szkół Specjalnych nr 5. W sumie opiekę znajdzie tutaj ponad 400 dzieci i młodzieży. Celnicy podkreślają, że zmiana siedziby, nie powinna jednak za bardzo skomplikować sytuacji firm, które właśnie tutaj odprawiają towary z krajów spoza Unii Europejskiej. Między innymi dlatego, że większość z nich mieści się w pobliżu, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Obecnie klienci indywidualni stanowią zdecydowaną mniejszość, a dojazd do Euroterminalu będzie coraz lepszy. Są tam parkingi, powstaje całe zaplecze logistyczne. Przede wszystkim ważne jest to, że właśnie tam koncentrować się będzie obrót towarów, które będą docierać szerokim torem z Europy Wschodniej i Azji - tłumaczy Elżbieta Gowin, rzeczniczka Izby Celnej w Katowicach. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:41 |