![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
@Kamil
Przejrzyj ten temat a powinines sie dowiedziec. Minusy dla DG tez sa np to: CYTAT ![]() Celnik na szerokim torze 19.01.2008 Po ponad 14 latach zniknie Oddział Celny w Dąbrowie Górniczej. Celnicy dokładnie za miesiąc przeniosą się do nowej siedziby na terenie powstającego Euroterminalu w Sławkowie. Decyzja już zapadła, ale nie są z niej zadowoleni kierowcy tirów, którzy odprawiają tutaj towary spoza Unii Europejskiej. Teraz będą musieli nie tylko jeździć prawie 20 km dalej, ale także czekać na całe zaplecze logistyczne, które dopiero powstaje. Taki sam los czeka indywidualnych klientów, którzy zgłaszali dotychczas w Dąbrowie Górniczej używane samochody do opodatkowania akcyzą, a także oczywiście... samych celników. Ci już teraz martwią się, jak dotrą do pracy. Bez własnego samochodu będzie to prawie niemożliwe, bo komunikacja z położonym w środku lasu Euroterminalem jest fatalna. W pobliże przez cały dzień dojeżdżają tam tylko autobusy dwóch linii 49 i 634. - Tutaj zawsze było blisko i po drodze, bo wozimy często towary dla zakładów położonych pięć, sześć kilometrów stąd przy byłej Hucie Katowice. Teraz trzeba się będzie przedzierać wąskimi uliczkami przez Strzemieszyce, a w zimie nie należy to do przyjemności, bo jest po prostu niebezpieczne, ale cóż służba nie drużba. Tak dla nas, jak i dla celników - podkreśla Arkadiusz Bałaga, zawodowy kierowca. Przenosiny dąbrowskiego oddziału przyspieszyła decyzja lokalnych władz, które właśnie tutaj zamierzają wybudować ogromne centrum dydaktyczno-rehabilitacyjne dla niepełnosprawnych dzieci. Przeniosą się do niego Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych i Zespół Szkół Specjalnych nr 5, znajdujący się przy ul. Mireckiego. - Gmina ze swej strony zrobiła wszystko, co było możliwe, aby zatrzymać w Dąbrowie Górniczej Urząd Celny %07- mówi Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego. - Zaproponowaliśmy przeniesienie placówki do siedziby przy alei Zagłębia Dąbrowskiego. Lokalizacja nie została jednak przyjęta - dodaje Bazylak. Oddział Celny w Dąbrowie Górniczej ma największy obrót w województwie śląskim, czemu sprzyja bliskie sąsiedztwo Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W ubiegłym roku złożonych zostało tutaj aż 34 tys. dokumentów, wymaganych do odprawy towarów. To więc dla miasta nie tylko strata prestiżu, ale także miejsc pracy, które powędrują do sąsiadów. - Propozycja Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa w Sławkowie, gdzie powstaje Euroterminal, z wielu względów była najkorzystniejsza. Już teraz ponad 95 procent towarów obsługujemy dla przemysłu, zlokalizowanego w KSSE, tak więc klienci indywidualni stanowią zdecydowaną mniejszość. Szeroki tor w Sławkowie to miejsce strategiczne, gdzie będą powstawać kolejne inwestycje, a przede wszystkim docierać będą tutaj koleją w tranzycie towary z krajów trzecich, z Azji. Niebagatelne znaczenie ma też bliskie położenie autostrad w kierunku Wrocławia i Warszawy - mówi Sławomir Musiał, kierownik Oddziału Celnego w Dąbrowie Górniczej. - Celnicy służą tam, gdzie jest potrzeba. Współczesne cło nie jest nastawione na obsługę indywidualną - dodaje Elżbieta Gowin, rzeczniczka Izby Celnej w Katowicach. Poprzednie zmiany w strukturze celnej w województwie śląskim dotknęły Gliwic i Rybnika. Od 1 września ub.r. Urząd Celny został przeniesiony z Gliwic do Rybnika. W Gliwicach pozostał tylko podlegający mu oddział celny. Bez problemu Przystąpienie 21 grudnia ubiegłego roku do Strefy Schengen nie zmieniło istotnie sytuacji celników i urzędów celnych. - Dla nas najtrudniejszy był okres przed trzema laty, kiedy weszliśmy do UE. Oznaczało to zejście z granic i reorganizację całego systemu służby celnej. Teraz wszystko zostaje po staremu - wyjaśnia Elżbieta Gowin. - Warto pamiętać, że pomimo prawa do swobodnego przekraczania granic na podstawie dowodu nadal obowiązują limity w przewozie towarów akcyzowych mi.in. alkoholu i papierosów (muszą służyć do użytku osobistego i nie mogą być sprzedawane). Piotr Sobierajski Szkoda, ale skoro wladze tez akurat tylko tam widza przyszly osrodek... Warunki jednak byly bardzo marne, wlasciwie to wstyd nawet przed Ukraincami. A przed wejsciem do UE bylo strasznie zawalone. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 21:00 |