![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Sławków: Kolejowe wrota do Azji dziś Kompleks magazynowy na terenie Euroterminalu w Sławkowie jest już gotowy. Budowano go od lipca ubiegłego roku. To pierwszy etap inwestycji związanych z budową Międzynarodowego Centrum Logistycznego Euroterminal. - Cieszę się, że wreszcie coś zaczęło się u nas dziać - mówi Małgorzata Reczko, burmistrz Sławkowa. Otwieramy szerokie wrota na wschód. Oby było to z korzyścią dla miasta - podkreśla pani burmistrz. Te zapowiadane korzyści dla samych mieszkańców to przede wszystkim ogólny rozwój miasta, wpływy z podatków i zatrudnienie. Korzyści ogólne to oczywiście zainteresowanie terenami przez zagranicznych inwestorów. Uruchomiony projekt przynosi już efekty w postaci zwiększającego się przeładunku towarów i rosnących przychodów. Obecnie terminal jest w stanie obsłużyć około 35 tysięcy kontenerów rocznie oraz milion ton towarów masowych. W tym roku przeładunek w Euroterminalu ma wynieść ponad sto tysięcy kontenerów oraz dwóch milionów ton towarów masowych. Inwestycja w Sławkowie prowadzona jest w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Łączna wartość wszystkich inwestycji w obszarze Euroterminalu zrealizowanych w ostatnich latach i planowanych do realizacji wyniesie ponad 100 milionów złotych. Ukończony kompleks o powierzchni 7 tysięcy metrów kwadratowych zaprezentowali kilka dni temu przedstawiciele Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa S.A. Składa się z magazynu, składowiska zadaszonego z dwoma suwnicami o udźwigu 25 ton i zaplecza technicznego (tory, parking, połączenia drogowe). Wiosną tego roku rozpocznie się budowa kolejnego magazynu, o powierzchni czterech i pół tysięcy metrów kwadratowych. - Inwestycja ważna jest dla wszystkich, dla kraju, regionu a także samych mieszkańców. Korzyści jest wiele, m.in. na pewno fakt, że tak ogromny teren został zagospodarowany a nie leży odłogiem. Dla mieszkańców regionu z pewnością dużym atutem mogą być potencjalne miejsca pracy. Na razie wprawdzie są to przede wszystkim stanowiska menedżerskie, ale w przyszłości na przykład dla operatorów wózków widłowych - podkreśla Zygmunt Łukaszczyk, wojewoda śląski. Mieszkańcy niby się cieszą, ale dystansu im nie brakuje. - O miejscach pracy mówi się od dawna, ale czy na pewno będziemy mogli z nich skorzystać? Plusem działalności Euroterminala był z pewnością remont ulicy Hrubieszowskiej. Z drugiej strony to właśnie tędy jeżdżą tiry, co raczej na pewno nie podoba się mieszkańcom. Jeśli dojdzie do budowy obwodnicy, to myślę, że zadowolonych mieszkańców przybędzie. Budowa obwodnicy leży już jednak w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad - mówi Janusz Mróz. Prawdziwie jedwabny szlak Sławków posiada połączenie z Magistralą Transsyberyjską oraz tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem biegnącym z Chin przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę do Polski. Jednocześnie terminal jest zlokalizowany na przecięciu Paneuropejskich Korytarzy Transportowych łączących Wschód z Zachodem oraz Północ z Południem naszego kontynentu. Szacuje się, że czas transportu ładunków z dalekiego Wschodu do Europy Zachodniej drogą kolejową może w porównaniu do transportu morskiego ulec skróceniu nawet o połowę co przełoży się na opłacalność transportu. Od roku 2005 pięć razy w tygodniu do Sławkowa przyjeżdża transport kontenerów z Belgii, z którego część ładunku transportowana jest do centrum logistycznego Liski w pobliżu Kijowa. W listopadzie 2006 do Euroterminalu wjechał pierwszy pociąg kontenerowy z Gdyni. Obecnie jest to regularne wahadłowe połączenie z tamtejszym terminalem bałtyckim. Magdalena Nowacka -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:53 |