![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Sławków: Euroterminal coraz lepszy Ponad 10-krotnie wzrosła w ubiegłym roku liczba kontenerów, przeładowanych w będącym w trakcie rozbudowy Euroterminalu w Sławkowie, gdzie kończy się prowadzący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Jeszcze w tym roku terminal ma uzyskać bezpośrednie połączenie z Chinami. W poniedziałek unowocześniane łącznym kosztem ponad 100 mln zł Międzynarodowe Centrum Logistyczne wzbogaci się o nowy kompleks magazynowy o powierzchni ok. 7 tys. m kw. Tym samym zakończy się pierwszy etap podzielonej na kilka zadań inwestycji, zaliczanej do najważniejszych w branży logistycznej. "Do końca tego roku zdolności przeładunkowe terminalu zwiększą się z obecnych ok. 35 tys. do ponad 100 tys. kontenerów rocznie. Rosnący potencjał Euroterminalu to odpowiedź na zwiększające się zapotrzebowanie w zakresie przewozów i przeładunków" - powiedział Marian Bąk, prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH), do której należy Euroterminal. O wzrastającym znaczeniu tego jedynego centrum logistycznego posiadającego bezpośrednie połączenie szerokim torem kolejowym ze Wschodem, świadczą liczby i zwiększająca się liczba połączeń kolejowych z i do terminalu. W minionym roku przeładowano tam 23 tys. kontenerów, wobec 2 tys. rok wcześniej, a także ponad 560 tys. ton towarów masowych (m.in. węgiel, koks stal), blisko dwukrotnie więcej niż w 2006 roku. Od roku 2005 pięć razy w tygodniu do Sławkowa przyjeżdża transport kontenerów z Belgii, z którego część ładunku transportowana jest do centrum logistycznego Liski w pobliżu Kijowa. W listopadzie 2006 do Euroterminalu wjechał pierwszy pociąg kontenerowy z Gdyni. Obecnie jest to regularne wahadłowe połączenie z tamtejszym terminalem bałtyckim. Ponadto, we współpracy z firmą PCC, uruchomiono połączenia z niemieckim Bremenhaven, Hamburgiem i Berlinem. Wkrótce - w porozumieniu z rosyjskim operatorem transportowym - planowane jest długo oczekiwane uruchomienie wahadłowego połączenia z Południowo-Wschodnich Chin do Sławkowa, przez Kazachstan. Projekt przejęcia przez kolej części ładunków, transportowanych dotąd z Chin do Europy drogą morską, ma wymiar międzynarodowy. Niedawno testowo uruchomiono szybką kolej towarową łączącą Pekin z Hamburgiem, a ten ma już pierwsze połączenie ze Sławkowem. Pociąg z Chin pojedzie do Niemiec 18 dni, dwa razy szybciej niż statek. Po przejeździe pilotażowym projekt ma być kontynuowany, aż do uruchomienia za ok. rok regularnych połączeń. "Prowadzone na szczeblu międzynarodowym rozmowy dotyczące przewozów kolejowych z Chin do Europy wydają się wchodzić w bardzo konkretną fazę. Rozbudowa Euroterminalu sprawi, że będziemy w pełni przygotowani do obsługi ruchu związanego z tymi przewozami. Ale nawet bez tego rozwój terminalu jest niezwykle dynamiczny" - deklaruje Bąk. Do końca tego roku zakończona będzie realizacja dwóch kolejnych etapów rozbudowy - zamontowana będzie olbrzymia suwnica kontenerowa, powstanie też nowa płyta do składowania kontenerów i towarzysząca jej infrastruktura. Wraz z gotowym już kompleksem magazynowym pochłonie to łącznie ponad 50 mln zł, z czego ponad 22,5 mln zł dały po połowie Unia Europejska i budżet państwa. Pozostałe środki pochodzą z funduszy CZH i kredytów. Wiosną tego roku rozpocznie się także budowa kolejnego magazynu, o powierzchni 4,5 tys. m kw., kosztem 38,4 mln zł. Również do tej inwestycji ma dołożyć się budżet i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Planowane jest także związane z tym dokapitalizowanie CZH przez jej właściciela - Agencję Rozwoju Przemysłu. Ułatwieniem dla inwestorów i korzystających z usług Euroterminalu firm spedycyjnych będzie także rozpoczęcie na jego terenie 1 lutego działalności Urzędu Celnego oraz 14 agencji celnych. Prawie gotowy jest już budynek, gdzie placówki te znajdą siedzibę. W 2008 r. ma również rozpocząć się budowa nowej drogi do Euroterminalu, która lepiej skomunikuje go z głównymi drogami. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:43 |