![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Sławków przed szansą dziś Coraz bliższe spełnienia są europejskie marzenia o nowym "jedwabnym szlaku" do Chin - dzięki Sławkowowi. To tam znajduje się końcowy odcinek linii hutniczej szerokotorowej LHS, czyli połączenie przez wschodnią granicę Polski z siecią szerokotorową na terenie Ukrainy i Rosji. Dziś wreszcie otwierany jest kompleks magazynowy - pierwszy etap budowy Euroterminalu łączącego Europę z Azją. Całość będzie kosztowała ponad 100 milionów złotych. Kończący się w Sławkowie kawałek "szerokiego toru", który łączy się z Magistralą Transsyberyjską jest naszym wkładem w najkrótsze połączenie kolejowe między Atlantykiem a Pacyfikiem. Budowane tam przez Centralę Zaopatrzenia Hutnictwa SA centrum logistyczne połączy także nasz kraj z całym Wschodem. Oszacowano, że można tam przeładować rocznie co najmniej 250 milionów ton towarów i 125 tysięcy kontenerów. Dzięki temu skraca się o połowę 30-dniowy czas transportu takich ładunków drogą morską. 1 lutego 2008 r. na terenie Euroterminalu rozpocznie działalność Urząd Celny oraz 14 agencji celnych. Uruchamiany dziś kompleks magazynów jest pierwszym nowym i wielkim przedsięwzięciem w Sławkowie. - Jego całkowita powierzchnia wraz z niezbędną infrastrukturą to 7 tys. metrów %07- mówi Adam Bednarz z CZH SA. - Oprócz magazynu i składowiska z dwoma suwnicami o udźwigu 25 ton mamy tam całe zaplecze techniczne: tory, parking, połączenia drogowe. Pierwszy etap budowy Międzynarodowego Centrum Logistycznego Euroterminal w Sławkowie kosztował 50,4 mln zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 11,3 mln zł i z rezerwy celowej budżetu państwa 11,3 mln zł było jednak niewystarczające. Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa SA wyłożyła własne fundusze i uzyskała na ten cel kredyty bankowe. Kolejne etapy pochłoną następne 50 mln zł. Do końca 2008 r. powstanie m.in. magazyn na 4,5 tys. metrów kwadratowych z infrastrukturą, który będzie kosztował 38,4 mln złotych. Euroterminal powstaje m.in za pieniądze Unii Europejskiej. Bruksela jest zainteresowana inwestycją, bo to przez Sławków mogą przechodzić np. niemieckie czy francuskie części do samochodów produkowanych w Chinach, a wracać - gotowe auta. Tędy może jechać duńskie mięso, hiszpańskie wino, a wracać gaz czy kaspijska ropa. To także interes dla najbliższych gmin - biznes wart miliony może zatrudnić dwa tysiące osób. Beata Sypuła -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:39 |