![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na najblizszej sesji
QUOTE Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. b i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001 r. – z późniejszymi zmianami) oraz art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249 poz. 2104 z 2005 r. – z późniejszymi zmianami) oraz art. 2 pkt 2, art. 5a i art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o obligacjach (Dz.U. Nr 120 z 2001 r. z późniejszymi zmianami) - na wniosek Prezydenta Miasta i po wysłuchaniu opinii Komisji Budżetowej Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej uchwala: § 1. 1. Gmina Dąbrowa Górnicza wyemituje 250.000 obligacji o wartości nominalnej 1.000,00 PLN każda, na łączną kwotę 250.000.000,00 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt milionów złotych). 2. Środki uzyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na realizację zadań inwestycyjnych tj.: a) „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza” – stanowiące zabezpieczenie wkładu własnego na zadanie planowane do realizacji przy współfinansowaniu środkami z Funduszu Spójności ![]() Niepełnosprawnych”, 3. Obligacje zostaną wyemitowane w następujących seriach: - A1 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A2 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A3 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A4 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A5 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A6 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A7 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A8 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A9 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A10 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A11 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A12 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A13 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A14 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A15 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A16 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A17 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A18 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A19 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A20 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A21 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A22 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A23 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A24 o wartości 10.000.000,00 PLN, - A25 o wartości 10.000.000,00 PLN, 4. Emisja obligacji serii A1-A6 zostanie przeprowadzona w 2008 roku, emisja obligacji serii A7-A13 zostanie przeprowadzona w 2009 roku, emisja obligacji serii A14-A20 zostanie przeprowadzona w 2010 roku, emisja obligacji serii A21-A25 zostanie przeprowadzona w 2011 roku. 5. Cena emisyjna jednej obligacji będzie równa 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych). 6. Emisja obligacji nastąpi poprzez propozycję nabycia skierowaną do indywidualnych adresatów, w liczbie mniejszej niż 100 osób. 7. Obligacje będą obligacjami na okaziciela. 8. Obligacje nie będą posiadały formy dokumentu. 9. Obligacje nie będą zabezpieczone. § 2. 1. Wydatki związane z organizacją każdej serii będą pokryte z dochodów własnych Gminy pochodzących z podatków i opłat lokalnych w latach 2008-2011. 2. Wydatki związane z wykupem obligacji i wypłatą oprocentowania zostaną pokryte z dochodów własnych gminy pochodzących z podatków i opłat lokalnych oraz udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa należnych Miastu w latach 2011 – 2023. § 3. 1. Wykup obligacji będzie następować według ich wartości nominalnej zgodnie z poniższym harmonogramem: - obligacje serii A1 , A2 nie później niż w dniu 30.11.2011 r., - obligacje serii A3 , A4 nie później niż w dniu 30.11.2012 r., - obligacje serii A5 , A6 nie później niż w dniu 30.11.2013 r., - obligacje serii A7 , A8 nie później niż w dniu 30.11.2014 r., - obligacje serii A9 , A10 nie później niż w dniu 30.11.2015 r., - obligacje serii A11 , A12 nie później niż w dniu 30.11.2016 r., - obligacje serii A13 , A14 nie później niż w dniu 30.11.2017 r., - obligacje serii A15, A16 nie później niż w dniu 30.11.2018 r., - obligacje serii A17, A18 nie później niż w dniu 30.11.2019 r., - obligacje serii A19 , A20 nie później niż w dniu 30.11.2020 r., - obligacje serii A21 , A22 nie później niż w dniu 30.11.2021 r., - obligacje serii A23 , A24 nie później niż w dniu 30.11.2022 r., - obligacje serii A25 nie później niż w dniu 30.11.2023 r. 2. Wykup obligacji następować będzie po cenie nominalnej z nadejściem terminów wskazanych w obligacjach jako daty wykupu. 3. Jeżeli termin wykupu obligacji określony w pkt.1 przypadnie na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wykup obligacji nastąpi w najbliższym dniu roboczym. 4. Dopuszcza się możliwość nabycia przez Gminę Dąbrowa Górnicza obligacji dowolnej serii przed terminem wykupu w celu ich umorzenia. 5. Termin i tryb umorzenia określi Prezydent Miasta. § 4. 1. Obligacje będą oprocentowane w stosunku rocznym. 2. Oprocentowanie obligacji będzie zmienne każdorazowo ustalone przed rozpoczęciem każdego kolejnego okresu odsetkowego na podstawie stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę w wysokości nie wyższej niż 0,25 p.p. 3. Oprocentowanie wypłaca się w okresach rocznych liczonych od daty emisji, co określone zostanie w propozycji nabycia obligacji. 4. Oprocentowanie wypłaca się w następnym dniu po upływie okresu odsetkowego, z tym, że jeżeli termin wypłaty oprocentowania przypadnie na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wypłata oprocentowania nastąpi w najbliższym dniu roboczym. 5. Poczynając od dnia wykupu obligacje nie będą oprocentowane. § 5. 1. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza, który jest upoważniony do dokonywania wszelkich czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem emisji obligacji oraz do wypełnienia świadczeń wynikających z obligacji. 2. Czynności związane ze zbywaniem i wykupem obligacji oraz wypłatą oprocentowania zostaną powierzone w formie umowy bankowi lub konsorcjum banków. § 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodnicząca Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej Agnieszka Pasternak Uzasadnienie do projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie: emisji obligacji komunalnych Przedłożony projekt uchwały ma na celu podjęcie działań w zakresie emisji obligacji komunalnych w latach 2008 – 2011 na częściowe sfinansowanie deficytu budżetu miasta Dąbrowy Górniczej w związku z podjęciem do realizacji przez Gminę zadań inwestycyjnych: 1) „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza” – stanowiące zabezpieczenie wkładu własnego na zadanie planowane do realizacji przy współfinansowaniu środkami z Funduszu Spójności. Przedsięwzięcie zostało oszacowane na kwotę 600.000.000 zł co ma odzwierciedlenie w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym. Uchwałą Nr XLIII/847/05 Rady Miejskiej z 29 czerwca 2005 r. Gmina podjęła realizację tego zadania kontynuując projektową część przygotowania inwestycji. W roku 2006 zadanie to znalazło się na indykatywnym wykazie dużych projektów dla Programu Operacyjnego „Infrastruktura I Środowisko” Od 2003 roku trwają prace koncepcyjne i projektowe dotyczące zadania. Koszt prac projektowych na całe przedsięwzięcie wyceniono szacunkowo na kwotę około 15.000.000 zł. Na pozostałe koszty przedsięwzięcia składają się roboty budowlano –montażowe, inżynier kontraktu, pomoc techniczna, promocja przedsięwzięcia i inne prace towarzyszące realizacji przedsięwzięcia. 2) „Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy z Kompleksem Sportowym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych” Dla przedsięwzięcia tego w bieżącym roku została opracowana koncepcja programowo -przestrzenna z złożeniami projektowymi. Ośrodek zlokalizowany będzie na terenie pomiędzy ul. Gwardii Ludowej i Sadowej. Będzie to samodzielna jednostka organizacyjna w skład której wchodzi będzie Zespół Szkół Specjalnych oraz Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych. Ośrodek ma objąć swoją opieką dzieci i młodzież słabo widzące i niewidome oraz dzieci i młodzież z dysfunkcją ruchu. Koncepcja zakłada możliwość lokalizacji niektórych funkcji w budynkach nawet III kondygnacyjnych np. internat dla dzieci z upośledzeniem wzroku, jako umiejętność poruszania się po różnych kondygnacjach /korzystanie ze schodów i windy/ będzie im konieczna po zakończeniu nauki i rozpoczęciu samodzielnego życia. Podczas projektowania takiego ośrodka niezmiernie ważnym problemem optymalnego ukształtowania przestrzeni pod kątem dostępności dla dzieci niepełnosprawnych, tak, aby kontakty między nimi były możliwe bez pokonywania barier architektonicznych. Podstawą przyjętych rozwiązań funkcjonalnych SA programy potrzeb lokalowych działających obecnie ośrodków. Proponowana koncepcja przewiduje podział obiektów kubaturowych na trzy zespoły: - część przeznaczona dla dzieci słabo widzących i niewidzących, - część przeznaczona dla dzieci niepełnosprawnych, - część wspólna. Wszystkie obiekty kubaturowe zakwalifikowane SA do kategorii ZLII zagrożenia pożarowego. Z uwagi na fakt, iż obiekt będzie użytkowany przez dzieci niepełnosprawne w wieku od 2 miesięcy do 24 lat wymogi formalne dotyczące bezpieczeństwa są zaostrzone, co podraża znacznie wartość zadania. Podjęcie przez Gminę realizacji powyższych zadań stwarza konieczność zabezpieczenia środków finansowych niezbędnych na ich finansowanie, uwzględniając terminy płatności poszczególnych etapów zadań a także sposób otrzymywania środków z Funduszu Spójności. Najbardziej uniwersalną i dogodną formą pozyskania tak znaczących środków jest emisja obligacji komunalnych. Zastosowanie emisji obligacji jako formy finansowania wydatków jednostki samorządu terytorialnego umożliwia uniknięcia długotrwałej procedury wyboru banku oferującego środki finansowe oraz daje gwarancję pozyskania środków w terminach planowanych przez Gminę. Ponadto spłatę obligacji można dostosować do możliwości finansowych Gminy na przestrzeni planowanego okresu wykupu obligacji. Emisja obligacji komunalnych jest wyłączona z procedur wynikających z ustawy – Prawo zamówień publicznych. W związku z tym czas uzyskania środków finansowych jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku zaciągnięcia kredytu. Jednak celem zachowania konkurencyjności ofert, zapytanie ofertowe zostanie przesłane do banków prowadzących emisję papierów dłużnych dla jednostek samorządu terytorialnego. Podmiot, któremu zostanie powierzona emisja obligacji zostanie wyłoniony spośród banków lub konsorcjów banków, które złożą najkorzystniejsza dla Gminy ofertę. Emisja obligacji realizowana będzie zgodnie z przepisami ustawy o obligacjach z dnia 29 czerwca 1995 r. (Dz.U. z 1995 r. Nr 83, poz. 420 z późn. zm.) jako emisja niepubliczna skierowana do indywidualnych adresatów w liczbie mniejszej niż 100 osób. Będą to obligacje na okaziciela, nie będą posiadały formy dokumentu i nie będą zabezpieczone. Zakłada się, iż wykup obligacji będzie następował w latach 2011 do 2023. Oprocentowanie obligacji będzie zmienne i oparte na stawce WIBOR 3M powiększonej o marżę w wysokości nie wyższej niż 0,25 p.p. w stosunku rocznym. Prezydent Miasta Zbigniew Podraza Mam nadzieje ze to tylko na razie - w WPI nie ma zadnego dofinansowania do osrodka. Ani z UE, ani ze srodkow krajowych. Wszystko z tych obligacji i budzetu. A przeciez jest wielka szansa otrzymania dofinansowania na ten projekt. -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Protokół Nr 15/07
z posiedzenia Komisji Budżetowej w dniu 27 września 2007r Skarbnik Miasta J. Bronikowska – Radosz: Obligacje komunalne są formą papieru wartościowego tzw. nieskarbowego. Emisja o której mowa w uchwale jest skierowana do mniej niż 100 podmiotów, jest to tzw. emisja niepubliczna, nie ponosimy kosztów emisji prospektu emisyjnego. Przy emisji publicznej jest jedno niebezpieczeństwo: nie wiadomo kto podejmie chęć kupna takich obligacji, jest to znacznie wydłużona procedura i znacznie droższa. Jest zasadnicza różnica pomiędzy obligacją komunalną a kredytem. Obligacja komunalna jest formą pseudokredytu .Jest to kredyt skierowany w stosunku do 99 oferentów. Tym oferentem może być jeden bank, może być konsorcjum, które wykupi od nas te obligacje. Przy obligacjach nie mamy żadnej z form zabezpieczenia, które stosują banki, płacimy koszty związane z emisją obligacji komunalnych w zależności od ilości uruchomionych transz. Emisje realizowane będą w ciągu 4 lat: 2008-2011. W roku 2008 wyemitujemy obligacji na kwotę 60mln zł, zapłacimy prowizję organizatorowi emisji od 70mln zł, nie od całości. Jeżeli będzie konieczność uruchomienia w 2009r.obligacji na kwotę 70mln zł, zapłacimy za uruchomienie 70mln zł. Gdyby była jeszcze taka sytuacja w 2010r., że istnieje jeszcze konieczność emisji obligacji, wówczas płacilibyśmy od transzy uruchomionej. Natomiast przykładowo w 2011r. okazałoby się, że zwrot środków z funduszu spójności jest na tyle zadawalający, że pozwala nam pokryć płatności, wówczas odstępujemy od emisji roku 2011 i z tego tytułu nie ponosimy żadnych kosztów. Kolejna różnica jest taka, że płacimy od faktycznie wyemitowanych obligacji, płacimy raz w roku odsetki, będą to obligacje długoterminowe, z okresem wykupu od trzech do dwunastu lat, oprocentowanie będzie w skali rocznej, czyli raz w roku będziemy ponosić koszty wypłaty odsetek, natomiast koszty wykupu obligacji muszą być zabezpieczone od roku 2011. Gdyby gminę stać było na wcześniejszą spłatę, w przypadku obligacji nie musimy wtedy płacić dodatkowych kosztów. Poza tym szybkość emisji jest znacznie płynniejsza, bo w sytuacji wyboru organizatora emisji i podpisania umowy poszczególne transze mogą być od 2 dni do 2 tygodni uruchamiane w zależności od wielkości progu. Przeważnie jest to okres tygodnia. O emisji obligacji ogłasza się informację w prasie, sporządza się informację o sytuacji finansowej gminy, która trafia do inwestorów, którzy się zgłoszą. Jest to też reklama gminy. Najważniejsze jest to, że jest tu większa płynność w zarządzaniu długiem. Nie musimy bez przerwy spisywać aneksu z bankiem. Poza tym, nie płacimy tzw. opłaty za gotowość. Głos zabrał Prezydent Miasta Z. Podraza: Ten sposób finansowania różnych zadań znajduje uzasadnienie wśród wielu miast, które chcą być dostrzegane przez inwestorów. Na dzień dzisiejszy z takich operacji skorzystało ponad 200 samorządów na ponad 4 miliardy obligacji. To jest bardzo duże wyzwanie dla miasta. Bez obligacji możemy zapomnieć o tych 2 dużych inwestycjach. W 2011r. rozpocznie się spłacanie spraw związanych z gospodarką wodno-kanalizacyjną. Rozpoczęcie tego dużego zadania bez tych środków spowoduje, że nasze zaangażowanie będzie obserwowane w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Na dzień dzisiejszy jesteśmy na liście indykatywnej z lutego. Jest tylko 11 projektów, które jakby są przez ministerstwo realizowane, pozostała część jest na liście podstawowej i zapasowej. My jesteśmy na liście podstawowej. Prawdopodobnie na wiosnę będą analizowane stopnie zaangażowania się danych jednostek w realizacji projektu. W momencie kiedy pokażemy na jakich etapach przetargów jesteśmy, że mamy zagwarantowane środki w obligacjach, to są to decydujące kwestie czy na tej liście pozostaniemy, czy też będzie to ocenione, że jest to słabe zaangażowanie i wtedy wskakuje na listę projektów zapasowych. Druga kwestia to jest budowa Ośrodka dla Dzieci Niepełnosprawnych i Niedowidzących. Realizujemy 1 duży projekt, z 1 logistyką, ze standardem jaki powinien być w Europie, wystąpiliśmy do województwa, żeby to zaangażować do kontraktu wojewódzkiego, robimy szeroką akcję propagandową wśród posłów i będziemy się starali, żeby odzyskać środki z budżetu państwa w poprawkach do budżetu. Jest to olbrzymie wyzwanie. Mamy szansę tymi projektami zaistnieć, mamy szansę pozyskiwać środki, stąd ten wypróbowany w wielu dużych miastach sposób finansowania zadań. Jest to na pewno ryzyko. Te zadania i tak będziemy musieli zrealizować z budżetu. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:05 |