![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 312 Dołączył: sob, 13 wrz 03 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie (Sosnowiec) Nr użytkownika: 21 ![]() |
Jak to zabrać...pisząc projekt? Co to ma za znaczenie kiedy powstał ten projekt skoro miał on pozytywny zamysł w postaci ściągnięcia kapitału do Zagłębia?
Tak samo ja mógłbym powiedzieć, że DG budując hotel koło Nemo podbiera nam inwestorów z tej branży, z tym że dla mnie inwestycja w DG czy w S-cu to jak dla warszawianina inwestycja na Pradze Północ lub Południe. Mam tego świadomość, że zarówno budżet Sosnowca jak i DG posłuży kiedyś do tworzenia wspólnych inwestycji o zasięgu zagłębiowskim. Prawda jest taka, że tylko Sosnowiec był w stanie w tamtym czasie napisać profesjonalny projekt i lobbować go u marszałka? Dzisiaj byłbym przeciw takiemu projektowi jaki zrobił UM Sosnowca, bo mamy do czynienia z inną sytuacją - integracja Zagłębia i świadomość współdziałania jest bardziej zaawansowana a i nasi samorządowcy lepiej się dogadują. Dzisiaj optowałbym za szerszym projektem komunikacyjnym w rejonie Sławkowa finansowanym z RPO albo innych źródeł ale na tamtą chwilę nie można się dziwić Górskiemu i obwiniać go za to, że chciał pozyskać te 30 mln dla Sosnowca bo to nie była gra o sumie zerowej tylko kasa której oprócz Sosnowca, żadne miasto - a zwłaszcza DG pod rządami z mało komunikatywnego i nie nastawionego na inwestycje Talkowskiego - nie było w stanie pozyskać. Mogło być wykorzystane 30 mln w Zagłębiu, a jest tylko 10. Uważam, że terminal i ten szeroki tor mogą być takim magnesem dla inwestorów, że i w DG i w Sosnowcu nie wystarczy terenów pod inwestycje. Na razie korzystają inne bazy logistyczne w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. @georgeb Postawiliśmy na fora internetowe, może mniej osób się wypowiada ale wypowiedzi są odpowiedzialne, przemyślane, zostają na dłużej i nie trzeba co chwile usuwać bluzgów i pomyj. Ten post edytował Krawiec czw, 12 lip 2007 - 16:08 -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:04 |