![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Przedłużenie linii szerokotorowej z Rosji do Austrii będzie dla euroterminalu w Sławkowie poważnym ciosem. Rosyjsko-austriacka linia, której budowę zapowiedział Władimir Putin podczas zeszłotygodniowej wizyty w Wiedniu, może przekreślić plany stworzenia w Polsce punktu przeładunkowego między Dalekim Wschodem a Europą Zachodnią. Ich realizacja i tak idzie opornie. W ciągu ostatnich siedmiu lat Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa (właściciel euroterminalu, spółka Skarbu Państwa), wiele razy prowadziła rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Gospodarki i Transportu Rosji, a także Kazachstanu, Ukrainy i Korei Południowej w sprawie wykorzystania magistrali transsyberyjskiej do przewozu ładunków kontenerowych. Dzięki linii hutniczej-szerokotorowej mogłyby one trafiać właśnie do euroterminalu w Sławkowie. To tylko polityka Deklaracje prezydenta Putina sugerują, że Rosja myśli o zbudowaniu alternatywnej końcówki magistrali omijającej Polskę. Jednak zarząd CZH podchodzi do sprawy spokojnie. - Opłacalność tego przedsięwzięcia wydaje się dość wątpliwa. Szeroki tor trzeba byłoby prowadzić w trudnym górzystym terenie. Podejrzewam, że są to zapowiedzi o zabarwieniu bardziej politycznym niż biznesowym. My robimy swoje. Na rozbudowę Sławkowa przeznaczamy grube miliony złotych, uruchamiamy nowe przewozy kontenerów- informuje prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa Marek Bąk. Rozwój mimo wszystko Przed kilkoma dniami CZH rozstrzygnęła przetarg na budowę dwóch nowoczesnych magazynów na terenie euroterminalu, każdy o powierzchni ponad 3 tys. m. kw. Konkurs wygrała Skanska. Powstaną na 50-hektarowym terenie włączonym do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Koszt ich budowy to 26 mln zł. W najbliższych dniach ogłoszony zostanie następny przetarg na budowę płyty przeładunkowej z suwnicami. W sumie inwestycje w Sławkowie przekroczą 61 mln zł, z czego ok. jedna trzecia pochodzi z funduszy europejskich. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji nastąpi już w przyszłym roku. Mimo braku spektakularnych sukcesów na Wschodzie przewozy kontenerowe przez euroterminal stale rosną. Trzy razy w tygodniu do Sławkowa przyjeżdża transport kontenerów z Belgii. Projekt realizowany jest ze szwajcarską firmą Hupac. Rosną także przewozy ładunków z centrum logistycznego w Liskach na Ukrainie. Uruchomiono też regularne połączenie wahadłowe Gdynia - Sławków - Gdynia. Łącznie przewozy obsługiwane przez euroterminal powinny osiągnąć w tym roku 10 - 12 tys. kontenerów. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:07 |