![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Obudzony Euroterminal w Sławkowie Małgorzata Reczko, burmistrz Sławkowa spotkała się z Marianem Bąkiem, prezesem Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa. Tematem spotkania był rozwój Euroterminalu. Było o nim ostatnio cicho... - Wszystko idzie w dobrym kierunku i po okresie uśpienia Euroterminal zaczyna się rozwijać - zapewnił Marian Bąk. Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa jest właścicielem 140 ha terenu, na którym kończy się szeroki tor i na którym działa Euroterminal. Ten rok ma rok być przełomowym dla tego przedsięwzięcia. - W najbliższym czasie pojawią się firmy i powstaną nowe podmioty gospodarcze, zajmujące się zarówno produkcją, ale także przeładunkiem towarów płynących do Sławkowa z różnych stron Europy i Azji - mówi Janusz Mróz, rzecznik prasowy z Urzędu Miejskiego. Dzięki tym projektom nowe osoby mają znaleźć zatrudnienie, związane głównie z koleją i obsługą transportu. - CZH planuje także w tym roku zrealizować inwestycje związane z infrastrukturą wewnętrzną Euroterminala, aby zwiększyć swoje możliwości przeładunkowe. Jedno jest pewne, że musimy działać wspólnie. Władze miasta są oczywiście przychylne tej inwestycji i mogę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, aby nie była ona kojarzona z wirtualnymi dwoma tysiącami miejsc pracy, ale setką rzeczywistych - mówiła burmistrz Małgorzata Reczko. Pani burmistrz zwróciła jednak uwagę na ograniczenia prawno - finansowe, które blokują pewne działania miasta w tym zakresie. Wydaje się jednak, że te ograniczenia można pokonać. Dowodem na to jest choćby to, że w ubiegłym roku, dzięki wielomilionowym dotacjom wybudowano kanalizację wraz z oczyszczalnią ścieków oraz wodociąg dla obsługi Euroterminala. Wyremontowano także drogi dojazdowe. - Najważniejsze jednak zarówno dla nas, jak i CZH pozostaje nadal budowa bezpośredniej drogi łączącej terminal z Drogą Krajową 94, która odciążyłaby te lokalne. Ale i tu mamy dobrą wiadomość. 10 milionów złotych na ten właśnie cel jest już na koncie Ministerstwa Transportu. Magdalena Nowacka ciekawe czy przepadly pieniadze przezanczone na poprzedni rok. Bo pieniadze na trase byly ale urzednicy wogole nie przygotowali projektu. A za te 10 mln to moga najwyzej zbudowac ale 1 wiadukt -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:26 |