![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
skoro watek o terminalach, magazynach itp to :
z gazety.pl (katowice) QUOTE Na lotnisku powstanie baza przeładunkowa
Tomasz Głogowski2006-11-26, ostatnia aktualizacja 2006-11-26 20:57 Lotnisko w Pyrzowicach może stać się rajem dla międzynarodowych firm kurierskich. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze chce wybudować tu bazę przeładunkową. O bazie Cargo mówiło się w Pyrzowicach od dawna, ale zawsze kończyło się tylko na planach. Powód? Fatalny dojazd do lotniska - krętymi, nieoświetlonymi drogami. Sytuacja zmieniła się, kiedy kilka dni temu oddano do użytku nową, ekspresową drogę z Podwarpia do Pyrzowic. Teraz Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, spółka zarządzająca portem, chce wybudować w Pyrzowicach bazę przeładunkową, z której będą mogły korzystać największe firmy kurierskie świata: TNT, DHL czy UPS. Nasze lotnisko może na tym sporo zarobić. - Droga ma kluczowe znaczenie, praktycznie otwiera lotnisko na świat. Ciężarówki mogą już bez przeszkód jechać w stronę Warszawy, Krakowa, Bielska-Białej czy czeskiej granicy - mówi Zygmunt Kroker z działu strategii GTL. Spółka przymierza się do budowy nowego terminalu towarowego, magazynów i parkingów dla ciężarówek. Mają powstać po drugiej stronie terminalu pasażerskiego, tak by ruch towarowy w ogóle nie przeszkadzał podróżnym. Koszt całego przedsięwzięcia szacuje się na 10-20 mln euro. GTL będzie prawdopodobnie szukało inwestora strategicznego, który sfinansuje całą inwestycję. Baza Cargo będzie miała też duże znaczenie dla fabryk, które powstały w specjalnej strefie ekonomicznej. Już dziś części do gliwickiego Opla czy tyskiej fabryki Isuzu w Tychach przylatują z Europy samolotami, które lądują w Pyrzowicach. Nasze lotnisko, oprócz nowej drogi, ma jeszcze jeden atut, którym nie mogą pochwalić się ani krakowskie Balice, ani nawet warszawskie Okęcie. Lotnisko nie znajduje się w centrum aglomeracji. To sprawia, że samoloty transportowe mogą latać nawet w nocy, nie budząc mieszkańców. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:04 |