![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
FinaŁ przetargu na budowĘterminaluPoniedziaŁek, 18 sierpnia 2003r.Dornier SystemsConsulting oraz Hochtief Polska zostaŁy dopuszczone do rokowaĹ� w sprawie organizacji budowy miĘdzynarodowego terminalu kontenerowego w SŁawkowie. To drugi etap przetargu ogŁoszonego pod koniec czerwca przez CentralĘZaopatrzenia Hutnictwa (CZH SA), spÓŁkĘkontrolowanĄ przez AgencjĘRozwoju PrzemysŁu. PrzystĄpiŁo do niego 12 firm. ZwyciĘzca ma byĆ znany jesieniĄ.Po wyŁonieniu organizatora budowy zostanie ogŁoszony przetarg na generalnego wykonawcĘterminalu i centrum logistycznego. Pierwsze prace budowlane powinny ruszyĆ wiosnĄ przyszŁego roku. Zdaniem Cweti Czyrzyckiej, dyrektora biura wspÓŁpracy z zagranicĄ Agencji Rozwoju PrzemysŁu, sŁawkowski terminal moŻe rozpoczĄĆ dziaŁalnoŚĆ w 2007 r.Obie zaproszone do rokowaĹ� firmy w przeszŁoŚci przeprowadzaŁy juŻ analizy projektu terminalu na sŁawkowskiej koĹ�cÓwce "szerokiego toru". Dornier Systems Consulting w ubiegŁym roku przygotowaŁ dla Agencji Rozwoju PrzemysŁu obszerne studium budowy terminalu logistycznego. Pierwszy etap tej inwestycji ma kosztowaĆ blisko 33 mln euro (ponad 110 mln zŁ). Po jego zakoĹ�czeniu w SŁawkowie bĘdzie moŻna przeŁadowywaĆ 120 tys. kontenerÓw rocznie. Agencja na opracowanie projektu i pierwszy etap budowy euroterminalu przeznaczyŁa jednak tylko 20 mln zŁ. ResztĘpieniĘdzy trzeba bĘdzie uzyskaĆ od inwestorÓw lub poŻyczyĆ z bankÓw.- TrwajĄ rozmowy nad stworzeniem konsorcjum, ktÓre sfinansuje inwestycjĘ- deklaruje Arkadiusz KrĘŻel, prezes Agencji Rozwoju PrzemysŁu.- Budowa terminalu bĘdzie waŻnym impulsem dla rozwoju gospodarczego nie tylko powiatu, ale regionu - dodaje BoŻena Respondek, starosta bĘdziĹ�ska.ZajmujĄcy 140 ha sŁawkowska baza przeŁadunkowa CZH nadal sŁuŻy przede wszystkim do przeŁadunku rudy Żelaza dla Huty Katowice. DziaŁajĄce na jej terenie Centrum Handlowo-Logistyczne (CHL) SŁawkÓw obsŁuguje dwie pary pociĄgÓw z tir-ami na tydzieĹ�. PomysŁodawcy stworzenia miĘdzynarodowego terminalu liczĄ na przejĘcie czĘŚci ŁadunkÓw ze wschodniej Azji, ktÓre obecnie trafiajĄ do Europy statkami. PrzejĘcie tylko kilku procent z 7,5 mln kontenerÓw przewoŻonych rocznie drogĄ morskĄ z Japonii, Korei i Chin wystarczyŁoby do peŁnego wykorzystania terminalu logistycznego w SŁawkowie, nawet po jego rozbudowie. Docelowo ma on kosztowaĆ 200 mln euro (ok. 870 mln zŁ). Dodatkowe ĆwierĆ miliarda euro trzeba przeznaczyĆ na modernizacjĘlinii szerokotorowej.(wow) - Dziennik ZachodniMoŻe po zakoĹ�czeniu inwestycji DĄbrowa zŁapie "drugi oddech". Szkoda Że ten terminal bĘdzie w SŁawkowie, a nie w DG . Chociaz koĹ�cÓwka tego toru leŻy na granicy Dabrowy i SŁawkowa
Ten post edytował kwintosz czw, 29 lis 2007 - 23:35 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() W Sławkowie powstanie terminal gazowy i instalacja do produkcji estrów 2006-11-15 11:58 Instalacja wytwarzania estrów do produkcji biopaliw oraz terminal skroplonego gazu mają powstać w Sławkowie (Śląskie) przy końcu szerokiego toru kolejowego, łączącego Polskę ze Wschodem. Łączne koszty obu inwestycji szacowane są na ponad 130 mln zł. Pierwszą chce realizować giełdowa spółka Skotan, drugą KrakGaz. Właścicielem terenów przy szerokim torze, włączonych dwa lata temu do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE), jest Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) w Katowicach. To od niej inwestorzy zamierzają kupić działki - w sumie ok. 7 hektarów. "Walne zgromadzenie akcjonariuszy CZH wyraziło już zgodę na sprzedaż tych terenów. Wkrótce, zgodnie z przyjętą procedurą, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ogłosi stosowne przetargi. Ich rozstrzygnięcie powinno nastąpić jeszcze w tym roku" - powiedział w środę PAP prezes CZH, Marian Bąk. Sfinalizowanie umów jeszcze w tym roku pozwoli Skotanowi na skorzystanie z ulgi do 50 proc. wartości inwestycji, przysługującej inwestorom w KSSE. Od przyszłego roku ulga ta w katowickiej strefie zmniejszy się do 40 proc. KrakGaz nie zamierza korzystać z ulg. Terminal LNG, który zamierza zbudować KrakGaz, będzie drugim istniejącym w Sławkowie. Od ośmiu lat działa tam już terminal firmy BP. Rocznie szerokim torem przyjeżdża tam ok. 4 tys. cystern z propanem-butanem. Skala działania terminalu KrakGazu ma być początkowo o połowę mniejsza, z szansami na szybki wzrost. Według prezesa Bąka, zachętą do inwestycji w Sławkowie jest nie tylko dostęp do szerokiego oraz standardowego toru kolejowego, ale również korzystne położenie i skomunikowanie terminalu. Inwestowaniem w tym miejscu interesują się również inni inwestorzy, łącznie 11 firm. W ostatnim czasie w infrastrukturę wokół terminalu zainwestowano ok. 30 mln zł. "Przebudowa układu drogowego wokół terminalu oraz mostu, uruchomienie oczyszczalni ścieków, doprowadzenie wody pitnej i gazu znacznie zwiększyło atrakcyjność tego terenu. Ogłoszony został również przetarg na projekt drogi, która połączy terminal z drogą krajową 94 oraz drogą ekspresową S-1" - zaznaczył Bąk. Z danych CZH wynika, że w tym roku obroty terminalu w Sławkowie wzrosły o ponad 70 proc. Terminal zajmuje się m.in. przeładunkami towarów na styku dwóch szerokości torów: europejskiej (o szerokości 1435 mm) i rosyjskiej (1520 mm). Sławków to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga szeroki tor. W Polsce jest ok. 400 km toru tej szerokości - to Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS). Według przedstawicieli CZH, prace nad stworzeniem w Sławkowie Euroterminalu z prawdziwego zdarzenia w ostatnim czasie nabrały przyspieszenia. Niedawno CZH złożyła w resorcie transportu uzupełniony wniosek o 50,5 mln zł z programu sektorowego "Transport"; 22,5 mln zł z tej kwoty ma pochodzić z funduszy unijnych. Pieniądze posłużą dalszej modernizacji i rozbudowie terminalu. Pomysłodawcy projektu liczą na przejęcie przez kolej części ładunków, transportowanych dotąd głównie drogą morską. Chodzi o uruchomienie kontenerowych przewozów kolejowych z Dalekiego Wschodu. Dzięki temu towary m.in. z Chin, przez Rosję, do Polski i Europy Zachodniej mogłyby docierać dwa razy szybciej. Oddział CZH, będący operatorem terminalu, w ostatnich dwóch latach własnym sumptem rozpoczął jego modernizację, m.in. zwiększając jego możliwości przeładunkowe do 35 tys. kontenerów rocznie. Docelowo ma to być ok. 120 tys. kontenerów. Wkrótce ogłoszony będzie także ponowny przetarg na budowę hali magazynowej o powierzchni 3 tys. m kw. z rampą przeładunkową oraz liczącego 7 tys. ha zadaszonego składowiska z suwnicami do przeładunku wyrobów hutniczych. W 2004 r. 50 z ok. 140 ha należących do CZH terenów włączono do KSSE, co daje inwestorom ulgi podatkowe. Po zakupie gruntów przez Skotan i KrakGaz wolne pozostanie jeszcze ponad 20 ha, którymi interesują się inni inwestorzy. Najbardziej zaawansowane są rozmowy z austriacko-polską firmą transportową TradeTrans na temat wspólnego z CZH projektu. Rozbudowa terminalu w Sławkowie, to jedno z najważniejszych przedsięwzięć dywersyfikujących działalność CZH - spółki od ponad pół wieku działającej na rynku hutniczym. Firma ma roczne przychody rzędu ok. 0,5 mld zł, notuje kilkumilionowe zyski. 76 proc. akcji CZH należy do Agencji Rozwoju Przemysłu. (DI, PAP) ten projekt drogowy to juz dawno temu powinien byc gotowy. Nie wiem z czym mieli problem bo nie z pieniedzmi - tzn byl problem z ich nadmiarem i zeby nie stracic wyremontowano obecne stare drogi do Strzemieszyc. W miedzyczasie Sosnowiec wywalczyl sobie polaczenie z S1. Wczesniej mial byc polaczony tylko z DK94. Pamietam ta walke Sosnowca zeby kasa poszla do nich i nie robic nic do DK94 i ominac DG ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:08 |