IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
:)
post śro, 21 lis 2007 - 11:09
Post #801


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



podobno z Bedzina do Golonoga przeszlo 37 sztuk. Nie wiem jakie i ile nowych i czy sa tez Many. Wie ze jest bardzo duzo zaniedbanego zlomu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 21 lis 2007 - 19:34
Post #802


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



ponoc remontuja w zaj.Bedzin cosik i to dlatego tak...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 26 lis 2007 - 13:42
Post #803


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



to "oficjalnie" a przeciez przetargu na remont "tankowni" nie bylo.

Ze strategii:
BILANS STRATEGICZNY? PRIORYTET V:
SPRAWNOŚĆ TRANSPORTU I KOMUNIKACJI

wsrod "SŁABOŚCI":

W8 Brak dostępu do Urzędu Miejskiego środkami komunikacji zbiorowej

W19 Brak połączeń komunikacji zbiorowej z terenami rekreacyjnymi ? bardzo mało linii
autobusowych łączących zbiorniki Pogoria z centrum miasta


no to chyba beda chcieli wkoncu to zmienic? Ze tez pozwolili to wpisac do strategii! Szok smile.gif
czekam na relizacje.

CYTAT
PRZEDSIĘWZIĘCIA STRATEGICZNE
W DZIEDZINIE PRIORYTETOWEJ:
"SPRAWNOŚĆ TRANSPORTU I KOMUNIKACJI"

Zakup nowych, ekologicznych autobusów komunikacji miejskiej

Współudział miasta w odnowie taboru tramwajowego


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 26 lis 2007 - 17:28
Post #804


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Z tym połączeniem centrum miasta z terenami rekreacyjnymi, w tym głównie Pogorią, to chyba przesadzają. 16 jeździ nieco częściej niż co godzinę (w dni robocze), w wakacje dodatkowo 16BIS, na Łęknice 604/644 i 116 dodatkowo na Piekło i koło Pogorii IV. To mało?
To 16 podciągnąc na os. Mydlice i już będzie lepiej!
Na dodatek latem, gdy ludziska jeżdżą nad wodę czy do parku Zielona, to przeszło połowa (albo i 3/4) nie kasuje biletów! To na co tam jeszcze KM ulepszać?! mad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 26 lis 2007 - 19:39
Post #805


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Z tymi tramwajami to tez tak srednio na tym wyjdziemy....mamy stosunkowo krotko linie ale powinniśmy coś dołożyć bo tak to nigdy nic nie bedzie....w przyszlym roku w pierwszej polowie przyjedzie do GOPu ok. 44 szt. krakowskich stopiątek plus siedem zmodernizowanych wozów przez Modertrans Poznań(2 szt.) i MPK Łódź(5) chyba ze 3 trafia do Będzina czyli pośrednio będą widziane w naszym mieście.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 27 lis 2007 - 13:48
Post #806


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Dave @ pon, 26 lis 2007 - 19:28) *
Z tym połączeniem centrum miasta z terenami rekreacyjnymi, w tym głównie Pogorią, to chyba przesadzają.

Jak to zwykle w KZK można, bez szczególnego wysiłku, poprawić koordynację. 604, 644, 116 jeżdżą w stadach przez co ich efektywność jest nieco wątpliwa. Można ewentualnie włączyć Gołonóg Osiedle do obsługi przez 116. Natomiast nowych linii absolutnie tam nie trzeba.

Linię 16 z 8 lat temu skrócili do PKZ. Jakoś mi się nie widzi aby teraz ktoś nagle chciał wydłużać.

Co do biletów to zanotowałem pewną poprawę. Raz, że kontrole trafiają mi się tak z jeden raz w tygodniu (kiedyś żadnej miesiącami). Dwa, że coraz więcej ludzi jednak ma bilety. Z reguły łapią ledwo ze 2-3 osoby na pojazd.

Co ciekawe najczęściej bez biletów jeżdżą uczniowie i studenci. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby rodzice nie dawali dziecku na bilet do szkoły rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 27 lis 2007 - 14:24
Post #807


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



z dzielnic Korzeniec,IX i XXX jest zle polaczenie z miastem. Kiedys skrocono 182 z Zagorza do Centrum zamiast na Łeknice i teraz 182 jezdzi na tym odcinku prawie pusty mimo ze krotki. Dawniej w szczycie nie mozna sie bylo dostac do przegubowego Ikarusa...
604/644 moglby jezdzic troche czesciej. I byloby wiecej pasazerow a teraz to wiele osob ma w d*** tyle czekac i jada samochodem albo w ostatecznosci do centrum na nogach.

powina powstac linia wykorzystujaca wiadukt i obok CA na Pilsudskiego i Reden

CYTAT
WPK

27.11: Zawieszenie stacji ruchu w zajezdni autobusowej Będzin
Kategoria: Aktualności Dodał: Krzysztof Bojda
Od kilku już dni obsługę linii uruchamianych przez PKM Sosnowiec o/Będzin przejęły tymczasowo dwie pozostałe zajezdnie. Przyczyną był brak dalszej możliwości eksploatacji stacji paliw przy ul. Promyka.

Jak poinformował nas Piotr Drabek, dyrektor d/s technicznych w PKM Sosnowiec, spółka dysponuje gotowym projektem modernizacji stacji do tankowania w Będzinie, uzyskano też niezbędne zezwolenia budowlane. Niestety z braku funduszy nie zdołano odpowiednio wcześniej rozpocząć tej inwestycji. Wg przekazanych nam informacji, zarząd spółki nie planuje likwidacji oddziału w Będzinie.

Stacjonujący tabor przeniesiony został do dwóch pozostałych baz PKM-u. Wg informacji, jakie udało nam się uzyskać od jednego z pracowników, nowy przydział linii od wyjazdu w dniu 20.11. przedstawia się następująco:
- zaj. Gołonóg: 16, 24, 28, 42, 79, 99, 104, 125, 269, 721, 722, 928.
- zaj. Zagórze: 40, 61, 91, 107, 200, 616, 800, 818, 904.
Szczegółowe roszady taborowe uwzględniać będziemy sukcesywnie w naszej bazie taboru.

Wszystkie te przedysponowania wymagać będą rzecz jasna wydłużonych dojazdów oraz odpowiednio wcześniejszego rozpoczynania służb przez kierowców.


no to zobaczymy czy dojdzie do tego remontu

CYTAT
Kisiel z forum KZGOP

Ze wstępnie uzyskanych informacji wynika, że Gołonóg ma zdecydowaną większość M11, 80% gniotów, wszystkie solarisy i większość 120M. Czyli do Zagórza powinno trafić część 120M, część M11 (dosłownie po kilka sztuk) i wszystkie MANy.
Problem jest z głównie z migami, bo te, które powinny być teoretycznie w Zagórzu - stacjonują w DG (np 2655). Dlatego potrzebuję jeszcze kilku dni by uzupełnić te informacje. Natomiast ogólnie zamieszanie jest z gniotami, bo niby dwa są w Zagórzu, jakby na potrzeby linii 616, aczkolwiek kierowcy z tych wozów są w Gołonogu. Aczkolwiek istnieje możliwość, iż kierowcy poszli do zajezdni A, a wozy do zajezdni B - i to stosunkowo dość spora.
Jak już wcześniej mówiłem do DG miał przyjść "będziński Bytom" czyli 24/42/99/104, 721/722, a także 16 i 28/928. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że również 269 jest w DG. No i co na razie dostrzegłem to 107/125/200 również w DG. Do końca tego miesiąca jest chaos, bo jedni kierowcy raz startują z DG, raz z Sosnowca i ciężko tak jednoznacznie określić jak to dokładnie jest. Wychodziłoby na to, że Zagórze ma linie Katowickie (40/61/800/818) + 91 oraz 616. Na razie niezbadana jest przeze mnie kwestia 79, bo nie pasuje mi ani tu, ani tu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guest_loxley_*
post pią, 30 lis 2007 - 15:16
Post #808





Guests






Czy autobusy które wyruszają na trasę, a dawniej startowały w Będzinie (np. wszystkie Bytomskie strzały) mogłyby obsługiwać przystanki w Dąbrowie zamiast puste przejeżdżać przez całe miasto nim dotrą do Będzina?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pią, 30 lis 2007 - 15:55
Post #809


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Pewnie by i mogły! Ale to w dużej mierze zależy od UM a ten raczej chetny nie będzie.


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guest_Fremlin_*
post sob, 01 gru 2007 - 14:24
Post #810





Guests






A w jaki sposób mieszkańcy mogą zasugerować UM takie rozwiązanie? Zużycie benzyny takie samo, więc szkoda żeby się ona marnowała ze stratą dla mieszkanców, którzy nie rzadko jadą do Będzina by wsiąść w 42.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post sob, 01 gru 2007 - 14:29
Post #811


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...amp;#entry22847

Inny sposób nie przychodzi mi teraz do głowy


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 01 gru 2007 - 15:30
Post #812


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Fremlin @ sob, 01 gru 2007 - 16:24) *
Zużycie benzyny takie samo, więc szkoda żeby się ona marnowała ze stratą dla mieszkanców, którzy nie rzadko jadą do Będzina by wsiąść w 42.

Zużycie benzyny to samo ale miasto by musiało dopłacić za zrealizowane w ten sposób dodatkowe wozokilometry. Nikt w Urzędzie Miasta się na to nie zgodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post sob, 01 gru 2007 - 15:43
Post #813


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



ot i cały KZK GOP! lepiej niech wóż przejedzie przez miasto pusty!
Paranoja na skale europejską!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post sob, 01 gru 2007 - 16:07
Post #814


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Jest jeszcze jedna kwestia nie koniecznie związana z UM i KZK GOP.
Mogą się nie zgodzić jeszcze kierowcy. Przejazd przez miasto, z zatrzymaniem na każdym przystanku zwiększa czas dojazdu do Będzina a co za tym idzie, kierowcy muszą wcześniej przyjść do pracy. Czy w takim wypadku, jeśli im nikt za ten dodatkowy czas spędzony w autobusie nie zapłaci będą tacy chętni? Niech to będzie 15-20 min dziennie, to w skali miesiąca trochę tych godzin będzie.. Nie zapominajmy że kierowcy rozpoczynają swoją pracę i tak wcześnie. Poza tym, jak by to odpowiedzieli.. najpierw muszą zrobić badania które potrwają x czasu czy jest zapotrzebowanie na takie kursy, czy może skorzysta z nich b. mało ludzi

Ten post edytował kwintosz sob, 01 gru 2007 - 16:09


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 01 gru 2007 - 18:07
Post #815


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Kwintosz! A dlaczego kierowcy mieliby nie mieć płacone za te kursy? Przecież ich czas pracy liczony jest od przyjścia na bazę i od "zameldowania" się! Tutaj widzę raczej większy problem dyspozytorów i planistów (?) w ustaleniu grafiku keirowcom tak, aby zmieścili się dniówkami w ustawowym czasie pracy. Im wcześniej będą zaczynali pracę i później ją kończyli przez dalszy zjazd na zajezdnię, tym gorzej będzie z grafikiem, bo w PKMie nocnych zmian jest niewiele (tylko na te "nocne" linie personalne). Jak dojdą jeszcze koszty tych godzin nadliczbowych i ewentulanych nocek to już całkiem będzie "meksyk"!
I teraz tak: skoro PKMowi doszły (dojdą) koszty w postaci dłuższego czasu pracy dla kierowców, ich niezadowolenia z tytułu dalszych i wcześniejszych dojazdów do pracy, koszty paliwa na dojazd do Będzina itp. "duperele", dam sobie głowę uciąć, że niebawem na stronie KZK GOP przeczytamy komunikat typu "na wniosek miasta i pasażerów (tutaj widze, że pasażerów chętnych na to akraut nie brakuje) w godzinach rannych i nocnych na kursach wyjazdowych i zjazdowych z Gołonoga zajezdni włącza się do obłsugi wszystkie przystanki po trasie do Będzina Kościuszki. (ew. jeszcze korekta godzin odjazdów będzie)". Oczywiście za to zapłaci KZK GOP PKMowi, bo ten przecież poszkodowany nie może być i za darmo nic nie będzie robił! A że są to wzkm, za które płaci miasto, za kursy te zapłaci zapewne właśnie urząd miasta (Będzina chyba też) - protestował chyba aż tak nie będzie, bo w końcu nie będzie płacić "byle komu" tylko własnemu PKMowi (Dąbrowa Górnicza jest jednym z udziałowców PKMu Sosnowiec).
A to, czy te kursy dojazdowe i zjazdowe są komukolwiek potrzebne, to już inna melodia - choć przyznam, że jeśli rozkład będzie sensownie zrobiony (czego niestety o rozkładach pod PKM S-c zwykle powiedzieć nie można), to niektóre osoby skorzystają. Jednak licząc ilosć kursów dojazdowych i zjazdnowych i odległość od zajezdni, koszty te wcale nie będą małe i za te pieniądze, które ewentualnie zostaną wydane przez miasto/miasta do KZK GOP (a te dalej do PKM) na obsługę tych kursów, mogłyby być wykorzystane na inny cel - np. nocny autobus z Katowic do D.G. albo bezpośrednie połączenie z DG do szpitala wojewódzkiego w Sosnowcu itp.
A do Bytomia przecież ta jedna przesiadka nikogo nie zbawi! O tak kursy przed 6 są potrzebne wąskiej grupie pasażerów i tak, to na biletach miesięcznych jadąc z DG można spokojnie przesiąść się w Będzinie na Stadionie albo (tak jak zwykle robię) z tramwaju 22 koło M1 w Czeladzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 06 gru 2007 - 11:24
Post #816


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



remonty tramwajow:

1) Modertrans Poznań:
- 535 z RK-Będzin (rez. 621 z RK-Będzin)
- 788 z ZUR-Chorzów (rez. 381 z ZKT-Gliwice)
2) MPK Łódź:
- 737 i 759 z RK-Będzin (rez. 761 i 762 z RK-Będzin)
- 782 z RK-Katowice (rez. 768 z RK-Katowice)
- 777 i 779 z RK-Bytom (rez. 775 i 778 z RK-Bytom)

oczywiscie bedzinskie powinnismy widywac w DG

Wyremontowane w Poznaniu wygladaja tak i juz niedlugo pojawia sie na trasach:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208126.html
http://www.pgk.webd.pl/details.php?image_id=5208

ciekawy przod ale jakos nie pasuje za bardzo do reszty biggrin.gif Mogli nadrobic malowaniem a jeszcze bardziej tak widac roznice. Chyba bardziej by mi sie podobaly wlasnie cale czarno-czerowne niz kremowe-czerwone jak obecnie. Dziwi brak wyswietlaczy, podobno te z Łodzi juz je dostana

CYTAT
Lech Bojarski
Gazeta Wyborcza, 06.12.2007 r.

Dwa wagony o nazwie Moderus Alfa zasilą tabor Tramwajów Śląskich.

Moderus Alfa to dzieło firmy Modertrans Poznań, spółki córki poznańskiego MPK, która zajmuje się produkcją, remontami, naprawami i serwisem, zarówno pojazdów szynowych, jak i autobusów. Firma wygrała przetarg na modernizację dwóch tramwajów typu 105N dla spółki Tramwaje Śląskie - przewoźnika w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. - Ale to była tak głęboka modernizacja, że w zasadzie wyszła produkcja zupełnie nowego tramwaju - mówi Jarosław Bakinowski, dyrektor ds. pojazdów szynowych w Modertrans Poznań. Odmienione wagony mają nowy, dynamiczny design czoła, nowocześnie zagospodarowaną, przyjazną przestrzeń dla pasażerów z 20 miejscami siedzącymi i ergonomiczną kabinę motorniczego. Zastosowano w nich także bardziej funkcjonalny system ogrzewania. Po testach na poznańskich torowiskach pierwszy z dwóch zamówionych tramwajów trafił wczoraj do śląskiego przewoźnika.

Modernizacja klasycznej "stopiątki" to koszt od kilkuset tys. zł do ponad 1 mln zł w zależności od zakresu zmian i rodzaju napędu. Firma Modertrans Poznań chce wkrótce produkować zupełnie nowe tramwaje. W planach jest oddanie do użytku na przełomie 2008 i 2009 r. w pełni niskopodłogowego tramwaju Moderus Gamma dla MPK Poznań.


a to z forum KZGOP:
CYTAT
Gołonóg miał otrzymać 10 linii będzińskich - i tak też się stało. Do Gołonoga należą 24+99/1-5, 42/1-4, 79/1-2, 104/1-4, 125/1-2, 269/1-5, 721/1-2, 722/1-2, 800/1-3, 104 nocne (mam to oznaczone jako 104/2N) oraz 904.
Okazało się więc, że Zagórze zagarnęło _wszystkie_ MANy i M121I - w Gołonogu zostały tylko 4 Solarisy, dwa na 125, dwa na 79. Czyli Gołonóg obsługuje 25 planów będzińskich dziennych, oraz dwa nocne.


a wiec zlomy, nawet 16 dali dziwnie do Zagorza zeby miec M121I


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 07 gru 2007 - 06:01
Post #817


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT


Tramwaje po liftingu

Są wygodniejsze, cichsze i lepiej ogrzane. A przede wszystkim dużo ładniejsze. Lada dzień na Śląsk przyjadą pierwsze zmodernizowane tramwaje. Gruntowny lifting jednego wagonu to kosz prawie pół miliona złotych.

Spółka Tramwaje Śląskie po wieloletnim przestoju zaczyna modernizować swój liczący 346 wagonów tabor. W bieżącym roku odnowionych zostanie osiem wozów. Dwa pierwsze pracownicy Tramwajów odebrali przedwczoraj w Poznaniu. W ciągu kilku dni trafią do zajezdni i zaczną wozić pasażerów.

Każdego dnia na tramwajowe trasy w naszej aglomeracji wyjeżdża 250 wagonów. Najstarsze (typ 102Na, z obłym kształtem i przegubowym wagonem) mają powyżej 17 lat. Większość z jeżdżących to wyprodukowane w 70. i 80. latach ubiegłego wieku modele 105N. To właśnie one zostały poddane modernizacji. Pasażerowie mogą mieć problem z dopatrzeniem się w ich nowych kształtach dawnych "szesnastek" czy "siódemek".

- W zasadzie wszystkie elementy w tramwaju są nowe. Drzwi, cała przestrzeń pasażerska, szyby, kabina i pulpit motorniczego - wylicza Aneta Staszak z firmy Modertrans, w której warsztatach popularne "sto piątki" przeszły lifting.

W wagonach wymieniono również instalację elektryczną, przetwornicę i pantograf. Stary pozostał jedynie napęd, którego i tak nie widać. - Dla pasażera to mało istotne. Liczy się wygląd i dużo większy komfort podróży - twierdzi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.

Pięć kolejnych modernizowanych pojazdów trafiło do łódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Pierwsze dwa z tej grupy na Śląsk wrócą 21 grudnia, trzy pozostałe dopiero w lutym przyszłego roku. - Modernizacja tych wozów będzie głębsza. Obejmie nie tylko nadwozia, ale również układy napędowe - dodaje Wodniok.

Jeszcze nie wiadomo na jakich trasach będą kursowały tramwaje po liftingu. - Chcemy się nimi chwalić. - mówi Wodniok. Pewne, że nie będą to ostatnie wozy poddane modernizacji. Według zatwierdzonego przez zarząd KZK GOP planu remontów, w przyszłym roku trzy wagony przejdą kapitalny, a 36 cząstkowy remont. Zaplanowano też nowe zakupy. Wiadomo, że w latach 2008-2013 na zakup nowego taboru będzie potrzeba ok. 250 mln zł. - Planujemy kupić 25 klasycznych wagonów, być może używanych, na stare torowiska i tyle samo zupełnie nowych na już zmodernizowane trasy - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK GOP.

Przesądzony wydaje się los najstarszych tramwajów typu 102N. - To ponad 30-letnie wagony, które będziemy sukcesywnie kasowali. Być może już w przyszłym roku w ogóle wycofamy je z eksploatacji - twierdzi Szczepan Wodniok.

O tym, że tramwaje potrzebują wielkich inwestycji wiadomo od dawna. Według audytorów z firmy Ernst&Young w ciągu trzech najbliższych lat śląskie gminy powinny zainwestować co najmniej 200 mln zł w infrastrukturę tramwajową, by uratować ją przed całkowitą degradacją. Kolejne 3,5 mld zł w przeciągu 20 najbliższych lat trzeba wydać na kupno nowych autobusów i tramwajów.
Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 07 gru 2007 - 11:17
Post #818


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen




ale kto wymyslil takie malowanie??? Zamiast zamaskowac roznice to zrobili cos takiego.Teraz 8, w przyszlym roku 3... Toz to tragedia, mimo ze dla TŚ epokowe wydarzenie. Takich remontow powinno byc 10 razy wiecej. Zeby te reprezentacyjne trasy do chwalenia nie znalazly sie w Katowicach tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 07 gru 2007 - 18:30
Post #819


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Straszne potworki. Lepsze to niż te stare, ale.. ktoś kto to robił, za grosz poczucia estetyki nie miał.

Poza tym, jednocześnie ze starym/nowym taborem powinny iść remonty torowisk. W innym wypadku jak szybko to do nas trafi, tak szybko się rozleci.


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 07 gru 2007 - 18:33
Post #820


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a tu wieksza fotka http://uczniowie.chelmslaski.net/e/tram.JPG


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 39 40 41 42 43 > » 
Reply to this topicStart new topic
6 Użytkowników czyta ten temat (6 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 01:13
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza