IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
filip13
post pon, 22 paź 2007 - 16:44
Post #761


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 336
Dołączył: pią, 01 cze 07
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 717
Płeć: Mężczyzna
GG: 1385735 status gadu-gadu
Skype: parulski1 status skype
Tlen: filipparulski1 status tlen



wiesz w dąbrowie jeżdżą solarisy ale jednak są mniejszością sad.gif


--------------------


nasza miłość nasza duma, wiara co przetrwała w nas!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 22 paź 2007 - 18:50
Post #762


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(filip13 @ pon, 22 paź 2007 - 16:44) *
wiesz w dąbrowie jeżdżą solarisy ale jednak są mniejszością sad.gif


ale i tak mamy sporo nowoczesnego taboru na ulicach dg niz np. Ruda Slaska czy Bytom. Oczywiscie jest jeszcze duzo do kupienia i zezlomowania....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post pon, 22 paź 2007 - 19:38
Post #763


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Od lat powtarzam to samo a jakoś dalej niektórzy nie rozumieją że KZK GOP jest najtańszym organizatorem komunikacji w Polsce co bardzo odpowiada naszym władzą które nie mogą lub nie chcą płacić więcej. Wszelkie wychodzenia ze związku zawsze kończą sie niepowodzeniem bo to znacząco podnosi koszty i już wielokrotnie różne miasta to przerabiały i było tylko gorzej. Co do wymagań przetargowych to są one zależne od dopłat gmin a że gminy chcą płacić jak najmniej tak więc wymagania są niskie. I gdzież tu ta zła wola KZK GOP???Do tego widzę że dalej wśród niektórych z was popularne są różne pomysły na komunalizacje i monopolizacje komunikacji miejskiej od których obecnie sie masowo odchodzi, przy tym takie rozwiązania są sprzeczne z zasadą wolnej konkurencji co powoduje istotne problemy prawne.

Panowie żadne cudowne rozwiązania techniczne tu nie pomogą. W KM trzeba wpompować przynajmniej 2 razy więcej pieniędzy niż obecnie poprzez dopłaty miast lub uszczelnienie poboru opłat ale na żadne z tych działań nie ma zgody.

Panowie poza tym proszę merytorycznie - bo jak czytam że miasto daje kasę na PKM w odniesieniu do naszego miasta to nie wiem czy sie śmiać czy płakać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pon, 22 paź 2007 - 19:55
Post #764


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



KZK GOP jest organizatorem komunikacji i to on odpowiada za to jak ta nasza komunikacja wygląda. A w skali kraju wygląda bardzo źle. I nie przyjmuję żadnych tłumaczeń, że gminy nie daja kasy!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 23 paź 2007 - 00:31
Post #765


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(siara @ nie, 21 paź 2007 - 18:30) *
Mam jeszcze jeden pomysł dotyczący komunikacji. Mianowicie taki aby PKM Sosnowiec wystąpił z KZK GOP i sam organizował komunikacje


Oj byś się zdziwił. Byłyby tylko autobusy dowożące kierowców PKM do pracy i z powrotem do domu. Czyli trzy razy dziennie po kilka kursów do zajezdni. No może jeszcze jakieś wahadła między zajezdniami :)

Pomyśl o tym co Dave napisał. Już teraz cześć kursów to typowe dupowozy dla kierowców (np. 55 wydłużone do zajezdni, nocne 9xx czy ostatni powrót 808 z Katowic) lub nabjacze pustych kilometrów dla PKM (np. 806, milion wariantów 635 i 49 po ostatnim wydłużeniu trasy).
Jeśli 100 pasażerów pisze jakąś petycję to się ich zbywa ale jeśli jakieś potrzeby ma trzech związkowców z PKM Sosnowiec to im się podstawia przegubowca o każdej porze dnia i nocy.

CYTAT(siara @ pon, 22 paź 2007 - 19:55) *
nie przyjmuję żadnych tłumaczeń, że gminy nie daja kasy!


No to będziesz dalej żył niewiedzy. Najgorsze jest to, że kasy jest mało, a sporo jej się jeszcze marnuje na mniej lub bardziej oficjalne dotowanie absurdalnych zachcianek PKMów. Tak się czasami tylko zastanawiam - czym by nas woził Sebzda gdyby miał tak ładnie ustawiane przetargi jak PKMy i dostawał taką stawkę jak PKMy ?




Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post wto, 23 paź 2007 - 08:21
Post #766


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Czyli Panie Siara twierdzi Pan że jak Pan Górski, Podraza i Baran (lub ich przedstawiciele)przesiądą się ze stołków zajmowanych w zarządzie KZK GOP do nowego tworu opartego o PKM S-c to będzie lepiej. Bardzo bym w to chciał uwierzyć ale na razie bardzo sceptycznie podchodzę do tego pomysłu.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 23 paź 2007 - 16:09
Post #767


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



cytat z SSC
CYTAT
Prawdopodobnie za okolo 2 tygodnie zostanie zaprezentowany Plan modernizacji infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląkskiej na lata 2008-2013 wykonanego przez firmę Ernst&Young przy współudziale z Urzędem Marszałkowskim oraz gminami.

KZK GOP będzie starał się o fundusze z UE na kwotę 50 mln Euro.

Ponadto na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego znajduje sie lista projektów. M.in. jest tam tez punkt "Modernizacja infrastruktury tramwajowej w aglomeracji Śląskiej" na kwotę 150 mln Euro.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 24 paź 2007 - 22:30
Post #768


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ wto, 23 paź 2007 - 16:09) *
cytat z SSC


Kiedyś to się mówiło, że oni wykonują analizę ruchu dla całego KZK, a tu tylko tramwaje ? Ciekawe co nam specjaliści wysmażyli ? Paradoksalnie całkiem możliwe, że oprócz modernizacji zaproponują także... likwidację niektórych połączeń.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 25 paź 2007 - 10:47
Post #769


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



mieli robic tez analize autobusow wiec to pewnie tylko czesc. Zobaczymy co nasza gmina zaproponowala. Wogole zobaczymy jakie beda modernizacje w Zaglebiu porownujac ze slaska czescia GOPu. TŚ robia na razie male modernizacje ale wszystko poza Zaglebiem i kolejne przetargi rowniez np Myslowice itp.
Wbrew pozorom te 150 mln euro + 50 mln (chyba ze to wliczone w te 150) to jak na tramwaje i tak malo. A jeszcze sie okaze ze prawie wszystko pojdzie na budowe linii do bytomskich Miechowic a zeby bylo zabawnie to w ramach Euro 2012 laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 30 paź 2007 - 17:17
Post #770


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
PAP/Onet.pl

Śląsk: miliardy na rozwój transportu
(PAP, pb/30.10.2007, godz. 15:55)

Na modernizację i rozwój transportu zbiorowego w aglomeracji katowickiej w ciągu najbliższych 25 lat potrzeba między ok. 4,2 a ponad 6,4 mld zł. Większość tej kwoty pochłonie odnowa i rozbudowa sieci tramwajowej - wynika z analiz, przygotowanych na zlecenie organizatora komunikacji publicznej na Śląsku.

We wtorek Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) zaprezentował diagnozę stanu systemu transportowego oraz plan jego rozwoju, sporządzony przez firmę doradczą Ernst&Young Corporate Finance. Dokument ma być podstawą przygotowania konkretnych projektów i ubiegania się o ich finansowanie z UE.

"Bez tego typu solidnych, wieloletnich planów, trudno inwestować i ubiegać się o finansowanie. Będziemy realizować ten plan w takim tempie, na jakie pozwolą realia, ale wdrażanie najważniejszych elementów rozpoczniemy jak najszybciej" - zapewnił przewodniczący KZK GOP Roman Urbańczyk.

Chodzi m.in. o wdrożenie tzw. inteligentnego systemu transportowego, nad którym pracują już m.in. Kraków, Warszawa i Łódź. Dzięki m.in. koordynacji sterowania ruchem ulicznym oraz wprowadzeniu zasady "zielonego światła" dla komunikacji publicznej można zredukować korki i przyspieszyć jazdę nawet o ponad 20 proc. Koszt takiego systemu szacowany jest na ok. 100 mln zł. Miałby objąć najważniejsze arterie komunikacyjne i ok. 200 skrzyżowań w aglomeracji.

Inny priorytet to Śląska Karta Usług Publicznych, która ma pełnić funkcję biletu elektronicznego w autobusach, tramwajach i lokalnych pociągach. Przygotowania do jej uruchomienia trwają, ale - jak szacuje Urbańczyk - karta zacznie działać najwcześniej w 2009 roku. Ma to m.in. dać organizatorom komunikacji kompleksową informację o preferencjach pasażerów, najbardziej obleganych liniach itp.

Najważniejsze zadania dotyczą jednak modernizacji infrastruktury i wymiany taboru. Szacuje się, że na najpilniejsze prace, obejmujące odtworzenie i modernizację newralgicznych elementów sieci torowej, trakcji i zasilania, potrzeba ok. 200 mln zł. Brak tych działań w perspektywie 2-3 lat może spowodować paraliż komunikacji tramwajowej w regionie.

W dalszych etapach planowana jest modernizacja kluczowych odcinków istniejącej sieci (ok. 35 mln zł) i jej rozbudowa (90-250 mln zł). Po 2025 roku potrzebne byłyby dalsze prace, warte ok. 150 mln zł. Powstawać mają węzły, łączące transport autobusowy i tramwajowy z kolejowym. Koszt wymiany taboru szacuje się w ciągu 25 lat na 1,8 mld zł dla tramwajów i 1,5 mld zł dla autobusów.

Autorzy opracowania wskazują, że aby sprostać wyzwaniom, gminy tworzące KZK GOP powinny zwiększyć swoje zaangażowanie w finansowanie transportu; obecnie przeznaczają na to 2-4 razy mniej niż inne polskie miasta. Kontynuacja tej polityki może skutkować zużyciem technicznym systemu transportowego i odpływem pasażerów do komunikacji indywidualnej, a to oznacza jeszcze większy tłok na drogach.

Eksperci postulują, aby zarządzanie infrastrukturą transportową na Śląsku przejął docelowo stworzony niedawno przez 14 gmin woj. śląskiego Górnośląski Związek Metropolitalny.

KZK GOP to największy organizator komunikacji miejskiej w kraju - tworzą go 23 gminy; obsługuje teren zamieszkany przez ok. 2 mln ludzi. Na jego zlecenie, w aglomeracji katowickiej, autobusy 28 przewoźników przejeżdżają rocznie łącznie ponad 68 mln km na 319 liniach, a Tramwaje Śląskie - blisko 19 mln km na 34 liniach. Codziennie KZK GOP obsługuje ok. 1,2 mln podróży mieszkańców aglomeracji.


no zobaczymy co zaproponowali dla Zaglebia i szczegolnie DG, porownujac ze slaskimi miastami. Troche przesadzili az na 25 lat.
Wreszcie ktos im napsial publicznie prawde z tym niedofinansowaniem


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post wto, 30 paź 2007 - 18:49
Post #771


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Bardzo ciekawe, sami przeczytajcie..

CYTAT
PKM Spółka z o.o. w Sosnowcu nieustannie boryka się z problemami. Odejście z pracy wieloletnich pracowników w ramach tzw. migracji zarobkowej spowodowało, że dziś PKM ?od ręki? zatrudniłby około 50 kierowców. Odchodzą także mechanicy, których nie sposób zastąpić. Kłopotom personalnym towarzyszą problemy ekonomiczne. Gwałtowny wzrost cen oleju napędowego powoduje spadek dochodów firmy. Po 9 miesiącach strata netto PKM wynosi 117.000 zł.

Spektakularny sukces PKM i zagłębiowskich samorządów w postaci 72 nowych autobusów i nowych przystanków autobusowych nie oznacza końca problemów komunikacji miejskiej w Zagłębiu. Kto się łudził, że teraz budżety zagłębiowskich miast odetchną na kilka lat - pomylił się. Aż 117 autobusów sosnowieckiego PKM (ponad 46,6 proc. taboru) posiada przebieg od 1 mln do 2 mln km, a 36 z nich liczy więcej niż 20 lat. To oznacza, że pojazdy te należy wymienić na nowe.

Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej RM Sosnowca, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej wystąpiło o dofinansowanie Spółki z budżetu miasta kwotą 5 mln zł na zakup 13 nowych autobusów. Pozostałe gminy zagłębiowskie miałyby wpłacić do kasy PKM też 5 mln zł. Janusz Kaczor, skarbnik miasta, dość sceptycznie odniósł się do tej propozycji.

- Zagwarantowanie w budżecie Sosnowca takiej kwoty może się odbyć tylko kosztem jakiegoś innego zadania. Innej możliwości nie widzę. Sama składka Sosnowca do KZK GOP wzrasta w przyszłym roku o ponad 2,5 mln zł do kwoty 18 mln zł - mówił skarbnik miasta.

Najdobitniej podsumował wniosek PKM wiceprezydent Sosnowca, Wilhelm Zych. - Ten system jest chory. Spółka powinna sama wypracowywać środki na odnowienie taboru - powiedział wiceprezydent Sosnowca.

Natomiast przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Wojciech Kulawiak, zaproponował przyjęcie wniosku o dofinansowanie PKM kwotą 5 mln zł. Radni wniosek przyjęli.

Podczas posiedzenia komisji mówiono także o komunikacji tramwajowej. Tramwaje Śląskie aktualnie kompletują dokumentację niezbędną do pozyskania środków zewnętrznych na modernizację. Nie mamy dobrych wieści dla pasażerów linii 26. Modernizacja infrastruktury torowej na tej linii ma dojść do skutku po 2013 r.

Na przedłużenie linii 15 w Zagórzu potrzeba 76 mln złotych; realizację tego projektu planuje się na lata 2008-2013. Dziś brzmi to mało prawdopodobnie, ale może dojdzie do skutku? Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich). Urzeczywistnienie tego zamiaru miałaby nastąpić ok. 2025 r.

www.sosnowiec.info.pl


Ten post edytował kwintosz wto, 30 paź 2007 - 18:52


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dami7
post wto, 30 paź 2007 - 19:33
Post #772


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 414
Dołączył: pią, 18 cze 04
Skąd: Miner's Oak Forest City
Nr użytkownika: 102
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(kwintosz @ wto, 30 paź 2007 - 18:49) *
Bardzo ciekawe, sami przeczytajcie..

CYTAT

Na przedłużenie linii 15 w Zagórzu potrzeba 76 mln złotych; realizację tego projektu planuje się na lata 2008-2013. Dziś brzmi to mało prawdopodobnie, ale może dojdzie do skutku? Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich). Urzeczywistnienie tego zamiaru miałaby nastąpić ok. 2025 r.



Ten ostatni akapit mnie rozwalił! 50 lat od pomysłu do realizacji!!!


--------------------
"Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 31 paź 2007 - 10:57
Post #773


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Co do PKM - bardzo potrzeba tych autobusow. Jak widzimy na ulicach tabor bardzo sie poprawil ale zostalo jeszcze troche zupelnych wrakow. Nie wspominajac Bedzina, to w Golonogu oprocz starych Jelczy jest jeszcze kilka rozsypujacych sie Ikarusow, ktore trzeba zastapic aby pozostaly tylko te lepsze po naprawie glownej. Zobaczymy kiedy do Golonoga przerzuca obiecane przegubowe Many. Co prawda one juz tez zaczynaja sie sypac ale juz znacznie lepsze to.
Pozostale gminy - pewnie DG i Bedzin bo Czeladz to juz nie. Czyli 15 mln zl. Wreszcie zakupiono by nowe przeguby. Mam nadzieje ze nasze wladze beda za a nie jak poprzedni prezydent, ktory nie dal przeglosowanych i obiecanych pineidzy na uzywane.
A pan Wilhelm widac sam jest chory. W calym kraju miasta finansuja zakup taboru do wlasnych przedsiebiorstw wplacajac po kilkadzeisiat mln zl i wiecej i to regularnie a tu 5 mln jednorazowo tak zaluja a potem narzekaja na stan taboru laugh.gif Co innego jakby stawki za wozokilometr byly takie ze mozna by bylo wypracowac a tu najnizsze w kraju, nizsze o polowe niz gdzie indziej i z czego wypracowac???? Chociaz w przetargach moglby byc wymog fabrycznie nowych autobusow i wtedy stawki automatycznie bylyby wieksze. Ale wiemy jak to wyglada i mogliby sami je "ustalic" na wieksze to by "wypracowali".
Od pazdziernika PKM ma nowe stawki na linie bedzinskie wiec moze wyjdzie z minusa. Nie wiem jakie mieli wczesniej i jakie maja obecnie. Chyba bedzie teraz podwyzka o 50 gr laugh.gif a pewnie gdyby nie brak pracownikow to i tego by nie bylo.

Co do TŚ - kiedys czytalem na forum WPK, ktos sie powolywal na naszego zastepce prezydenta - linia miala powstac miedzy 2015-25. Doprawdy takie planowanie zabawne laugh.gif Pewnie niedlugo wybuduja linie do Miechowic, w Katowicach do Piotrowic a tu na sam koniec. Najwieksza siec tramwajowa w kraju a takie skromne plany i tak odlegle. W innych malych sieciach do tego czasu to chyab podwoja liczbe linii

CYTAT
[img][/img]

Będzie wspólny bilet dla całej aglomeracji
Tomasz Głogowski
2007-10-31, ostatnia aktualizacja 2007-10-31 09:16


W przyszłym roku KZK GOP wspólnie z samorządem województwa śląskiego ogłosi przetarg na wprowadzenie Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jej najważniejszym elementem będzie wspólny bilet w autobusach, tramwajach i pociągach aglomeracji katowickiej


PKP: bilet strefowo-czasowy dla aglomeracji (24-10-07, 22:49)
Karta, dzięki której będzie można wejść także do kina, teatru czy biblioteki, ma być częścią systemu komunikacyjnego na Śląsku i w Zagłębiu, który powstanie na bazie raportu firmy doradczej Ernst&Young. Po kilku miesiącach oczekiwań raport zaprezentował we wtorek Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach.

Rozwiązanie, o którym była wczoraj mowa, to nic innego, jak powrót do idei ATP - biletu, który z powodzeniem funkcjonował już w aglomeracji przez trzy lata do stycznia 2004 roku. Potem zniknął z kolejowych kas z powodu sporów o jego dofinansowanie. Ówczesne władze województwa tłumaczyły pokrętnie, że ATP był jedynie... reklamą PKP Przewozy Regionalne. - Tamto rozwiązanie chwalili pasażerowie, więc warto do niego wrócić - mówił we wtorek Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP.

Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego, zapewnia, że wprowadzenie jednego biletu nie będzie żadnym problemem. To samorząd finansuje bowiem kolejowe przewozy pasażerskie w woj. śląskim, na które w ciągu pięciu lat wyda 500 mln zł. PKP Przewozy Regionalne będą więc musiały dostosować się do rozwiązań zaproponowanych przez województwo.

Kłopoty mogą pojawić się gdzie indziej. - Wprowadzając jeden bilet, musimy wiedzieć, czy pasażer w danym czasie korzysta z autobusu, tramwaju czy pociągu. To pozwoli inwestować w najbardziej oblegane linie oraz likwidować nierentowne połączenia - tłumaczy dyrektor Stumpf.

Nie wszystko, co znalazło się w raporcie, napawa nadzieją. Firma Ernst&Young uznała, że nasz region ma ogromny potencjał, ale jeszcze większe... problemy. Tylko na ratowanie Tramwajów Śląskich trzeba będzie wydać w ciągu najbliższych 25 lat aż miliard złotych. Wcześniej, bo zaledwie w rok lub dwa, trzeba wydać 200 mln zł na remont 35 km torów. Bez tego część tramwajów po prostu nie wyjedzie w trasę.

Zanim znów będziemy korzystać ze wspólnego biletu, miną jednak co najmniej dwa lata. Trzeba będzie bowiem znaleźć firmy, które najpierw zaprojektują, a potem wykonają system. Wiadomo już, że nie będzie to proste, bo pierwszy przetarg na wprowadzenie elektronicznej karty trzeba było unieważnić - zgłosiła się zaledwie jedna zainteresowana tym firma.

Tym razem ma być inaczej, bo zamiast tradycyjnego przetargu samorząd województwa i KZK GOP zdecydują się zapewne na tzw. zaproszenie do negocjacji. Rozmowy można wtedy prowadzić nawet z jednym oferentem.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice


jak to nic innego niz ATP? Znowu sie dziennikarzyna popisal? To po co to wszystko??? Nie bedzie zwyklego jednorazowego wspolnego biletu???

"To pozwoli inwestować w najbardziej oblegane linie oraz likwidować nierentowne połączenia". Inwestowac jak najbardziej ok ale juz widze te zapedy do likwidacji linii i oszczedzania. Od kiedy miejska komunikacja zbiorowa na calym swiecie jest rentowna? Mozna likwidowac ale wyjatkowo skrajne przypadki. Szkoda slow co za polglowki u nas sa "ekspertami" i tak to wlasnie wyglada


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 31 paź 2007 - 15:38
Post #774


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ wto, 30 paź 2007 - 18:17) *
zobaczymy co zaproponowali dla Zaglebia i szczegolnie DG

Mam nadzieję, że KZK GOP upubliczni ten raport. Choć, szczerze mówiąc się tego nie spodziewam.

CYTAT
Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich)

Cholera wie co będzie w 2020 ale na dzień dzisiejszy pomysł jest faktycznie nieprawdopodobny. Tam wystarczy wprowadzić takt 20min na 808 i 811 aby pasażerowie byli zadowoleni.
Na dziś hipotetyczny tramwaj do Zagórza będzie jeździł pusty.

CYTAT(:) @ śro, 31 paź 2007 - 11:57) *
A pan Wilhelm widac sam jest chory

Moim skromnym zdaniem pan Wilhelm zaczyna właśnie zdrowieć. W wybranym przez KZK modelu majątek powinien być wypracowywany tylko i wyłącznie poprzez świadczenie usług przewozowych, a nie poprzez jakieś lewe machlojki. I powinniśmy się tego konsekwentnie trzymać.

A jak wygląda rzeczywistość ? KZK organizuje im ustawione przetargi, w których PKM i tak daje sam sobie jakieś samobójcze stawki.
A jak raz przypadkowo przetarg na linie będzińskie wygrał Sebzda to się natychmiast przetarg odwołało i nigdy do niego nie wróciło.
Widoczna część zdań dla PKM to zupełnie irracjonalne dupowozy dla pracowników lub puste nabijacze kilometrów, a władze udają, że tego nie widzą. Rozkłady są takie, że często i gęsto stada autobusów PKM wożą powietrze.

Co do PKM to jakieś 10 lat temu popełniono grzech zaniechania. Związkowcy byli wtedy strasznie napaleni i trzeba im było sprywatyzować PKM prywatyzacją pracowniczą. Teraz by się z tym sami bujali.

Na dzień dzisiejszy to miasta-właściciele powinny zorganizować jakieś totalne trzepanie zarządu PKM, księgowości i magazynów. Głowę daję, że niejedno by się znalazło. smile.gif




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 02 lis 2007 - 18:19
Post #775


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Widzialem ze w Sosnowcu montują (przynajmniej na tych nowych wiatach) duże nazwy przystanków - wzorem np. Rudy Śląskiej. Uważam to za super pomysł - u nas tylko te wieśniackie budy a o napisach mozemy pomarzyć ... choc wg mnie powinien byc przynajmniej w centrum "System Informacji Pasażerskiej" czyli wielka tablica wyswietlajaca np. 3 najbliższe odjazdy wraz z kierunkiem, godzina oraz numerem linii ale to nawet moja wyobraźnia tego nie moze stworzyc wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pią, 02 lis 2007 - 22:00
Post #776


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



U nas podobno maja być zawiadowcy!!! Będą gwizdać i machać "lizakiem" kiedy wszyscy zajmą miejsca w autobusie!!! Podobno nikt w Polsce tego nie stosuje i DG ma byc pierwsza!!!! KZK jest podobno zachwycone i ma zamiar pomysł DG rozszerzyć na cały GOP!!!

Ten post edytował siara pią, 02 lis 2007 - 22:02


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arbas
post sob, 03 lis 2007 - 10:48
Post #777


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,023
Dołączył: czw, 16 lis 06
Nr użytkownika: 307



Z tymi zawiadowcami to jakiś żart?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post sob, 03 lis 2007 - 10:59
Post #778


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Tak, tak... Zapomniałem dodać emotikonke na końcu :-)


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 04 lis 2007 - 16:07
Post #779


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Dodaje fotke sosnowieckiej wiaty:

http://fotozrzut.pl/zdjecia/273117c29c.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post nie, 04 lis 2007 - 16:17
Post #780


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



To oznaczenie przystanków to bardzo fajny pomysł!!! Szkoda, że władze DG nie próbują naśladować władz Sosnowca!!

A swoją drogą to ciekawe kiedy KSSE będzie należycie "obsługiwana" przez KZK-owskie autobusy!!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Reply to this topicStart new topic
6 Użytkowników czyta ten temat (6 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 22:56
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza