![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#761
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 336 Dołączył: pią, 01 cze 07 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 717 Płeć: Mężczyzna GG: 1385735 Skype: parulski1 Tlen: filipparulski1 ![]() |
wiesz w dąbrowie jeżdżą solarisy ale jednak są mniejszością
![]() -------------------- ![]() nasza miłość nasza duma, wiara co przetrwała w nas!!! |
|
|
![]()
Post
#762
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#763
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Od lat powtarzam to samo a jakoś dalej niektórzy nie rozumieją że KZK GOP jest najtańszym organizatorem komunikacji w Polsce co bardzo odpowiada naszym władzą które nie mogą lub nie chcą płacić więcej. Wszelkie wychodzenia ze związku zawsze kończą sie niepowodzeniem bo to znacząco podnosi koszty i już wielokrotnie różne miasta to przerabiały i było tylko gorzej. Co do wymagań przetargowych to są one zależne od dopłat gmin a że gminy chcą płacić jak najmniej tak więc wymagania są niskie. I gdzież tu ta zła wola KZK GOP???Do tego widzę że dalej wśród niektórych z was popularne są różne pomysły na komunalizacje i monopolizacje komunikacji miejskiej od których obecnie sie masowo odchodzi, przy tym takie rozwiązania są sprzeczne z zasadą wolnej konkurencji co powoduje istotne problemy prawne.
Panowie żadne cudowne rozwiązania techniczne tu nie pomogą. W KM trzeba wpompować przynajmniej 2 razy więcej pieniędzy niż obecnie poprzez dopłaty miast lub uszczelnienie poboru opłat ale na żadne z tych działań nie ma zgody. Panowie poza tym proszę merytorycznie - bo jak czytam że miasto daje kasę na PKM w odniesieniu do naszego miasta to nie wiem czy sie śmiać czy płakać. |
|
|
![]()
Post
#764
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
KZK GOP jest organizatorem komunikacji i to on odpowiada za to jak ta nasza komunikacja wygląda. A w skali kraju wygląda bardzo źle. I nie przyjmuję żadnych tłumaczeń, że gminy nie daja kasy!
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#765
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Mam jeszcze jeden pomysł dotyczący komunikacji. Mianowicie taki aby PKM Sosnowiec wystąpił z KZK GOP i sam organizował komunikacje Oj byś się zdziwił. Byłyby tylko autobusy dowożące kierowców PKM do pracy i z powrotem do domu. Czyli trzy razy dziennie po kilka kursów do zajezdni. No może jeszcze jakieś wahadła między zajezdniami :) Pomyśl o tym co Dave napisał. Już teraz cześć kursów to typowe dupowozy dla kierowców (np. 55 wydłużone do zajezdni, nocne 9xx czy ostatni powrót 808 z Katowic) lub nabjacze pustych kilometrów dla PKM (np. 806, milion wariantów 635 i 49 po ostatnim wydłużeniu trasy). Jeśli 100 pasażerów pisze jakąś petycję to się ich zbywa ale jeśli jakieś potrzeby ma trzech związkowców z PKM Sosnowiec to im się podstawia przegubowca o każdej porze dnia i nocy. nie przyjmuję żadnych tłumaczeń, że gminy nie daja kasy! No to będziesz dalej żył niewiedzy. Najgorsze jest to, że kasy jest mało, a sporo jej się jeszcze marnuje na mniej lub bardziej oficjalne dotowanie absurdalnych zachcianek PKMów. Tak się czasami tylko zastanawiam - czym by nas woził Sebzda gdyby miał tak ładnie ustawiane przetargi jak PKMy i dostawał taką stawkę jak PKMy ? |
|
|
![]()
Post
#766
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Czyli Panie Siara twierdzi Pan że jak Pan Górski, Podraza i Baran (lub ich przedstawiciele)przesiądą się ze stołków zajmowanych w zarządzie KZK GOP do nowego tworu opartego o PKM S-c to będzie lepiej. Bardzo bym w to chciał uwierzyć ale na razie bardzo sceptycznie podchodzę do tego pomysłu.
|
|
|
![]()
Post
#767
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
cytat z SSC
CYTAT Prawdopodobnie za okolo 2 tygodnie zostanie zaprezentowany Plan modernizacji infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląkskiej na lata 2008-2013 wykonanego przez firmę Ernst&Young przy współudziale z Urzędem Marszałkowskim oraz gminami.
KZK GOP będzie starał się o fundusze z UE na kwotę 50 mln Euro. Ponadto na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego znajduje sie lista projektów. M.in. jest tam tez punkt "Modernizacja infrastruktury tramwajowej w aglomeracji Śląskiej" na kwotę 150 mln Euro. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#768
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#769
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
mieli robic tez analize autobusow wiec to pewnie tylko czesc. Zobaczymy co nasza gmina zaproponowala. Wogole zobaczymy jakie beda modernizacje w Zaglebiu porownujac ze slaska czescia GOPu. TŚ robia na razie male modernizacje ale wszystko poza Zaglebiem i kolejne przetargi rowniez np Myslowice itp.
Wbrew pozorom te 150 mln euro + 50 mln (chyba ze to wliczone w te 150) to jak na tramwaje i tak malo. A jeszcze sie okaze ze prawie wszystko pojdzie na budowe linii do bytomskich Miechowic a zeby bylo zabawnie to w ramach Euro 2012 ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#770
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT PAP/Onet.pl Śląsk: miliardy na rozwój transportu (PAP, pb/30.10.2007, godz. 15:55) Na modernizację i rozwój transportu zbiorowego w aglomeracji katowickiej w ciągu najbliższych 25 lat potrzeba między ok. 4,2 a ponad 6,4 mld zł. Większość tej kwoty pochłonie odnowa i rozbudowa sieci tramwajowej - wynika z analiz, przygotowanych na zlecenie organizatora komunikacji publicznej na Śląsku. We wtorek Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) zaprezentował diagnozę stanu systemu transportowego oraz plan jego rozwoju, sporządzony przez firmę doradczą Ernst&Young Corporate Finance. Dokument ma być podstawą przygotowania konkretnych projektów i ubiegania się o ich finansowanie z UE. "Bez tego typu solidnych, wieloletnich planów, trudno inwestować i ubiegać się o finansowanie. Będziemy realizować ten plan w takim tempie, na jakie pozwolą realia, ale wdrażanie najważniejszych elementów rozpoczniemy jak najszybciej" - zapewnił przewodniczący KZK GOP Roman Urbańczyk. Chodzi m.in. o wdrożenie tzw. inteligentnego systemu transportowego, nad którym pracują już m.in. Kraków, Warszawa i Łódź. Dzięki m.in. koordynacji sterowania ruchem ulicznym oraz wprowadzeniu zasady "zielonego światła" dla komunikacji publicznej można zredukować korki i przyspieszyć jazdę nawet o ponad 20 proc. Koszt takiego systemu szacowany jest na ok. 100 mln zł. Miałby objąć najważniejsze arterie komunikacyjne i ok. 200 skrzyżowań w aglomeracji. Inny priorytet to Śląska Karta Usług Publicznych, która ma pełnić funkcję biletu elektronicznego w autobusach, tramwajach i lokalnych pociągach. Przygotowania do jej uruchomienia trwają, ale - jak szacuje Urbańczyk - karta zacznie działać najwcześniej w 2009 roku. Ma to m.in. dać organizatorom komunikacji kompleksową informację o preferencjach pasażerów, najbardziej obleganych liniach itp. Najważniejsze zadania dotyczą jednak modernizacji infrastruktury i wymiany taboru. Szacuje się, że na najpilniejsze prace, obejmujące odtworzenie i modernizację newralgicznych elementów sieci torowej, trakcji i zasilania, potrzeba ok. 200 mln zł. Brak tych działań w perspektywie 2-3 lat może spowodować paraliż komunikacji tramwajowej w regionie. W dalszych etapach planowana jest modernizacja kluczowych odcinków istniejącej sieci (ok. 35 mln zł) i jej rozbudowa (90-250 mln zł). Po 2025 roku potrzebne byłyby dalsze prace, warte ok. 150 mln zł. Powstawać mają węzły, łączące transport autobusowy i tramwajowy z kolejowym. Koszt wymiany taboru szacuje się w ciągu 25 lat na 1,8 mld zł dla tramwajów i 1,5 mld zł dla autobusów. Autorzy opracowania wskazują, że aby sprostać wyzwaniom, gminy tworzące KZK GOP powinny zwiększyć swoje zaangażowanie w finansowanie transportu; obecnie przeznaczają na to 2-4 razy mniej niż inne polskie miasta. Kontynuacja tej polityki może skutkować zużyciem technicznym systemu transportowego i odpływem pasażerów do komunikacji indywidualnej, a to oznacza jeszcze większy tłok na drogach. Eksperci postulują, aby zarządzanie infrastrukturą transportową na Śląsku przejął docelowo stworzony niedawno przez 14 gmin woj. śląskiego Górnośląski Związek Metropolitalny. KZK GOP to największy organizator komunikacji miejskiej w kraju - tworzą go 23 gminy; obsługuje teren zamieszkany przez ok. 2 mln ludzi. Na jego zlecenie, w aglomeracji katowickiej, autobusy 28 przewoźników przejeżdżają rocznie łącznie ponad 68 mln km na 319 liniach, a Tramwaje Śląskie - blisko 19 mln km na 34 liniach. Codziennie KZK GOP obsługuje ok. 1,2 mln podróży mieszkańców aglomeracji. no zobaczymy co zaproponowali dla Zaglebia i szczegolnie DG, porownujac ze slaskimi miastami. Troche przesadzili az na 25 lat. Wreszcie ktos im napsial publicznie prawde z tym niedofinansowaniem -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Bardzo ciekawe, sami przeczytajcie..
CYTAT PKM Spółka z o.o. w Sosnowcu nieustannie boryka się z problemami. Odejście z pracy wieloletnich pracowników w ramach tzw. migracji zarobkowej spowodowało, że dziś PKM ?od ręki? zatrudniłby około 50 kierowców. Odchodzą także mechanicy, których nie sposób zastąpić. Kłopotom personalnym towarzyszą problemy ekonomiczne. Gwałtowny wzrost cen oleju napędowego powoduje spadek dochodów firmy. Po 9 miesiącach strata netto PKM wynosi 117.000 zł.
Spektakularny sukces PKM i zagłębiowskich samorządów w postaci 72 nowych autobusów i nowych przystanków autobusowych nie oznacza końca problemów komunikacji miejskiej w Zagłębiu. Kto się łudził, że teraz budżety zagłębiowskich miast odetchną na kilka lat - pomylił się. Aż 117 autobusów sosnowieckiego PKM (ponad 46,6 proc. taboru) posiada przebieg od 1 mln do 2 mln km, a 36 z nich liczy więcej niż 20 lat. To oznacza, że pojazdy te należy wymienić na nowe. Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej RM Sosnowca, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej wystąpiło o dofinansowanie Spółki z budżetu miasta kwotą 5 mln zł na zakup 13 nowych autobusów. Pozostałe gminy zagłębiowskie miałyby wpłacić do kasy PKM też 5 mln zł. Janusz Kaczor, skarbnik miasta, dość sceptycznie odniósł się do tej propozycji. - Zagwarantowanie w budżecie Sosnowca takiej kwoty może się odbyć tylko kosztem jakiegoś innego zadania. Innej możliwości nie widzę. Sama składka Sosnowca do KZK GOP wzrasta w przyszłym roku o ponad 2,5 mln zł do kwoty 18 mln zł - mówił skarbnik miasta. Najdobitniej podsumował wniosek PKM wiceprezydent Sosnowca, Wilhelm Zych. - Ten system jest chory. Spółka powinna sama wypracowywać środki na odnowienie taboru - powiedział wiceprezydent Sosnowca. Natomiast przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Wojciech Kulawiak, zaproponował przyjęcie wniosku o dofinansowanie PKM kwotą 5 mln zł. Radni wniosek przyjęli. Podczas posiedzenia komisji mówiono także o komunikacji tramwajowej. Tramwaje Śląskie aktualnie kompletują dokumentację niezbędną do pozyskania środków zewnętrznych na modernizację. Nie mamy dobrych wieści dla pasażerów linii 26. Modernizacja infrastruktury torowej na tej linii ma dojść do skutku po 2013 r. Na przedłużenie linii 15 w Zagórzu potrzeba 76 mln złotych; realizację tego projektu planuje się na lata 2008-2013. Dziś brzmi to mało prawdopodobnie, ale może dojdzie do skutku? Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich). Urzeczywistnienie tego zamiaru miałaby nastąpić ok. 2025 r. www.sosnowiec.info.pl Ten post edytował kwintosz wto, 30 paź 2007 - 18:52 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#772
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Bardzo ciekawe, sami przeczytajcie.. CYTAT Na przedłużenie linii 15 w Zagórzu potrzeba 76 mln złotych; realizację tego projektu planuje się na lata 2008-2013. Dziś brzmi to mało prawdopodobnie, ale może dojdzie do skutku? Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich). Urzeczywistnienie tego zamiaru miałaby nastąpić ok. 2025 r. Ten ostatni akapit mnie rozwalił! 50 lat od pomysłu do realizacji!!! -------------------- "Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
|
|
|
![]()
Post
#773
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Co do PKM - bardzo potrzeba tych autobusow. Jak widzimy na ulicach tabor bardzo sie poprawil ale zostalo jeszcze troche zupelnych wrakow. Nie wspominajac Bedzina, to w Golonogu oprocz starych Jelczy jest jeszcze kilka rozsypujacych sie Ikarusow, ktore trzeba zastapic aby pozostaly tylko te lepsze po naprawie glownej. Zobaczymy kiedy do Golonoga przerzuca obiecane przegubowe Many. Co prawda one juz tez zaczynaja sie sypac ale juz znacznie lepsze to.
Pozostale gminy - pewnie DG i Bedzin bo Czeladz to juz nie. Czyli 15 mln zl. Wreszcie zakupiono by nowe przeguby. Mam nadzieje ze nasze wladze beda za a nie jak poprzedni prezydent, ktory nie dal przeglosowanych i obiecanych pineidzy na uzywane. A pan Wilhelm widac sam jest chory. W calym kraju miasta finansuja zakup taboru do wlasnych przedsiebiorstw wplacajac po kilkadzeisiat mln zl i wiecej i to regularnie a tu 5 mln jednorazowo tak zaluja a potem narzekaja na stan taboru ![]() Od pazdziernika PKM ma nowe stawki na linie bedzinskie wiec moze wyjdzie z minusa. Nie wiem jakie mieli wczesniej i jakie maja obecnie. Chyba bedzie teraz podwyzka o 50 gr ![]() Co do TŚ - kiedys czytalem na forum WPK, ktos sie powolywal na naszego zastepce prezydenta - linia miala powstac miedzy 2015-25. Doprawdy takie planowanie zabawne ![]() CYTAT [img][/img] Będzie wspólny bilet dla całej aglomeracji Tomasz Głogowski 2007-10-31, ostatnia aktualizacja 2007-10-31 09:16 W przyszłym roku KZK GOP wspólnie z samorządem województwa śląskiego ogłosi przetarg na wprowadzenie Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jej najważniejszym elementem będzie wspólny bilet w autobusach, tramwajach i pociągach aglomeracji katowickiej PKP: bilet strefowo-czasowy dla aglomeracji (24-10-07, 22:49) Karta, dzięki której będzie można wejść także do kina, teatru czy biblioteki, ma być częścią systemu komunikacyjnego na Śląsku i w Zagłębiu, który powstanie na bazie raportu firmy doradczej Ernst&Young. Po kilku miesiącach oczekiwań raport zaprezentował we wtorek Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach. Rozwiązanie, o którym była wczoraj mowa, to nic innego, jak powrót do idei ATP - biletu, który z powodzeniem funkcjonował już w aglomeracji przez trzy lata do stycznia 2004 roku. Potem zniknął z kolejowych kas z powodu sporów o jego dofinansowanie. Ówczesne władze województwa tłumaczyły pokrętnie, że ATP był jedynie... reklamą PKP Przewozy Regionalne. - Tamto rozwiązanie chwalili pasażerowie, więc warto do niego wrócić - mówił we wtorek Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP. Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego, zapewnia, że wprowadzenie jednego biletu nie będzie żadnym problemem. To samorząd finansuje bowiem kolejowe przewozy pasażerskie w woj. śląskim, na które w ciągu pięciu lat wyda 500 mln zł. PKP Przewozy Regionalne będą więc musiały dostosować się do rozwiązań zaproponowanych przez województwo. Kłopoty mogą pojawić się gdzie indziej. - Wprowadzając jeden bilet, musimy wiedzieć, czy pasażer w danym czasie korzysta z autobusu, tramwaju czy pociągu. To pozwoli inwestować w najbardziej oblegane linie oraz likwidować nierentowne połączenia - tłumaczy dyrektor Stumpf. Nie wszystko, co znalazło się w raporcie, napawa nadzieją. Firma Ernst&Young uznała, że nasz region ma ogromny potencjał, ale jeszcze większe... problemy. Tylko na ratowanie Tramwajów Śląskich trzeba będzie wydać w ciągu najbliższych 25 lat aż miliard złotych. Wcześniej, bo zaledwie w rok lub dwa, trzeba wydać 200 mln zł na remont 35 km torów. Bez tego część tramwajów po prostu nie wyjedzie w trasę. Zanim znów będziemy korzystać ze wspólnego biletu, miną jednak co najmniej dwa lata. Trzeba będzie bowiem znaleźć firmy, które najpierw zaprojektują, a potem wykonają system. Wiadomo już, że nie będzie to proste, bo pierwszy przetarg na wprowadzenie elektronicznej karty trzeba było unieważnić - zgłosiła się zaledwie jedna zainteresowana tym firma. Tym razem ma być inaczej, bo zamiast tradycyjnego przetargu samorząd województwa i KZK GOP zdecydują się zapewne na tzw. zaproszenie do negocjacji. Rozmowy można wtedy prowadzić nawet z jednym oferentem. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice jak to nic innego niz ATP? Znowu sie dziennikarzyna popisal? To po co to wszystko??? Nie bedzie zwyklego jednorazowego wspolnego biletu??? "To pozwoli inwestować w najbardziej oblegane linie oraz likwidować nierentowne połączenia". Inwestowac jak najbardziej ok ale juz widze te zapedy do likwidacji linii i oszczedzania. Od kiedy miejska komunikacja zbiorowa na calym swiecie jest rentowna? Mozna likwidowac ale wyjatkowo skrajne przypadki. Szkoda slow co za polglowki u nas sa "ekspertami" i tak to wlasnie wyglada -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#774
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
zobaczymy co zaproponowali dla Zaglebia i szczegolnie DG Mam nadzieję, że KZK GOP upubliczni ten raport. Choć, szczerze mówiąc się tego nie spodziewam. CYTAT Jeszcze bardziej nieprawdopodobne - przynajmniej dziś - wydaje się być połączenie linią tramwajową Zagórza z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich) Cholera wie co będzie w 2020 ale na dzień dzisiejszy pomysł jest faktycznie nieprawdopodobny. Tam wystarczy wprowadzić takt 20min na 808 i 811 aby pasażerowie byli zadowoleni. Na dziś hipotetyczny tramwaj do Zagórza będzie jeździł pusty. A pan Wilhelm widac sam jest chory Moim skromnym zdaniem pan Wilhelm zaczyna właśnie zdrowieć. W wybranym przez KZK modelu majątek powinien być wypracowywany tylko i wyłącznie poprzez świadczenie usług przewozowych, a nie poprzez jakieś lewe machlojki. I powinniśmy się tego konsekwentnie trzymać. A jak wygląda rzeczywistość ? KZK organizuje im ustawione przetargi, w których PKM i tak daje sam sobie jakieś samobójcze stawki. A jak raz przypadkowo przetarg na linie będzińskie wygrał Sebzda to się natychmiast przetarg odwołało i nigdy do niego nie wróciło. Widoczna część zdań dla PKM to zupełnie irracjonalne dupowozy dla pracowników lub puste nabijacze kilometrów, a władze udają, że tego nie widzą. Rozkłady są takie, że często i gęsto stada autobusów PKM wożą powietrze. Co do PKM to jakieś 10 lat temu popełniono grzech zaniechania. Związkowcy byli wtedy strasznie napaleni i trzeba im było sprywatyzować PKM prywatyzacją pracowniczą. Teraz by się z tym sami bujali. Na dzień dzisiejszy to miasta-właściciele powinny zorganizować jakieś totalne trzepanie zarządu PKM, księgowości i magazynów. Głowę daję, że niejedno by się znalazło. ![]() |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Widzialem ze w Sosnowcu montują (przynajmniej na tych nowych wiatach) duże nazwy przystanków - wzorem np. Rudy Śląskiej. Uważam to za super pomysł - u nas tylko te wieśniackie budy a o napisach mozemy pomarzyć ... choc wg mnie powinien byc przynajmniej w centrum "System Informacji Pasażerskiej" czyli wielka tablica wyswietlajaca np. 3 najbliższe odjazdy wraz z kierunkiem, godzina oraz numerem linii ale to nawet moja wyobraźnia tego nie moze stworzyc
![]() |
|
|
![]()
Post
#776
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
U nas podobno maja być zawiadowcy!!! Będą gwizdać i machać "lizakiem" kiedy wszyscy zajmą miejsca w autobusie!!! Podobno nikt w Polsce tego nie stosuje i DG ma byc pierwsza!!!! KZK jest podobno zachwycone i ma zamiar pomysł DG rozszerzyć na cały GOP!!!
Ten post edytował siara pią, 02 lis 2007 - 22:02 -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#777
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,023 Dołączył: czw, 16 lis 06 Nr użytkownika: 307 ![]() |
Z tymi zawiadowcami to jakiś żart?
|
|
|
![]()
Post
#778
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Tak, tak... Zapomniałem dodać emotikonke na końcu :-)
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#779
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#780
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
To oznaczenie przystanków to bardzo fajny pomysł!!! Szkoda, że władze DG nie próbują naśladować władz Sosnowca!!
A swoją drogą to ciekawe kiedy KSSE będzie należycie "obsługiwana" przez KZK-owskie autobusy!! -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 22:56 |