IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
szer
post czw, 30 sie 2007 - 11:30
Post #721


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



QUOTE
KZK GOP nie przekaże akcji spółki Tramwaje Śląskie gminom
KZK GOP, który w maju przejął od Ministerstwa Skarbu akcje spółki Tramwaje Śląskie, nie przekaże ich na razie gminom - to najnowsze ustalenia.

Pierwotnie, zaraz po przejęciu akcji z resortu, KZK GOP miał przekazać je 12 gminom. Akcjonariuszami spółki miały zostać miasta, na terenie których sieć tramwajowa jest najbardziej rozwinięta: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice i Zabrze.

Teraz pomysł na formułę własnościową spółki znowu się zmienił. Z jakiego powodu? Według Alodii Ostroch, rzeczniczki prasowej KZK GOP, chodzi o możliwość ubiegania się o unijne pieniądze. Rozczłonkowanie własności spółki mogłoby utrudnić starania o pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Lepiej, jeśli pod wnioskiem o dofinansowanie podpisuje się jeden podmiot, a nie kilka - wyjaśnia. - Po co zaciemniać całą sytuację?

A i tak - jak podkreśla - współwłaścicielami KZK GOP są m.in. gminy, które miały otrzymać akcje Tramwajów Śląskich, w tym cztery, które miały dostać największe pakiety: Katowice, Chorzów, Bytom i Sosnowiec.

Rzeczniczka zapewnia, że już przygotowywane są wnioski o unijne pieniądze.

- Przede wszystkim na modernizację torowisk - podkreśla Ostroch. - Dopiero później można rozpocząć modernizację taboru i planować kupno nowych pojazdów.

Według prognoz, potrwa to około 15 lat. Zarządu Tramwajów Śląskich na razie nikt nie poinformował o czasowym odstąpieniu od przekazania akcji spółki zainteresowanym gminom - tak przynajmniej twierdzi Bolesław Knapik, członek zarządu TŚ. I dodaje, że KZK GOP zatrudnił firmę doradztwa biznesowego Ernst&Young do przygotowania perspektywicznego planu rozwoju komunikacji miejskiej. Ekspertyza podobno jest już gotowa i wymaga tylko kosmetycznego dopracowania. Jej szczegóły zostaną ujawnione na początku września.

(mawa) - Dziennik Zachodni


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 30 sie 2007 - 19:41
Post #722


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



jak juz mowilem na forum TŚ (kto czyta ten wie) ma to swoje wady oraz zalety. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pią, 31 sie 2007 - 17:34
Post #723


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(terazpanmarelax @ Aug 28 2007, 9:05 ) *
Podróżując KZKGopowskim Solarisem odnoszę wrażenie, iż system wentylacji w modelu urbino 15 nie należy do najefektywniejszych. Z drugiej zaś strony nasuwa się myśl, że kierowcy przyzwyczajeni do starszych modeli, posiadających naturalną wentylacje tj: szczeliny w drzwiach i oknach, bądź dziurawą gumę na przegubie, zapominają uruchamiać ten gwarantujący przyzwoite warunki podróżowania system wentylujący pojazd.
huh.gif


1) TO nie jest "KZKGOPowy" Urbino 15, tylko "PKMowski" (PKM Sosnowiec);
2) Dalece według mnie ten "system wentylacji" w nowych, niskopodłogowych pojazdach, nie zdaje egzaminu! To tylko wyje ale nie nawiewa powietrza, tylko go wywiewa - a temperatura i duchota jaka była taka jest dalej!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
terazpanmarelax
post sob, 01 wrz 2007 - 11:27
Post #724


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 17
Dołączył: czw, 07 gru 06
Nr użytkownika: 361



Dave, dla ciebie może PKMowski... Ja bilety kupuje u KZKGOP Katowice i to właśnie ta firma sprzedaje mi usługe.

pozdropozdro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 01 wrz 2007 - 15:01
Post #725


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



QUOTE(terazpanmarelax @ Sep 1 2007, 10:27 ) *
Dave, dla ciebie może PKMowski... Ja bilety kupuje u KZKGOP Katowice i to właśnie ta firma sprzedaje mi usługe.

pozdropozdro!




Tylko KZKGOP nie decyduje jaki typ autobusu gdzie jeździ i jaką ma wentylacje ma. Takie decyzje może podejmować tylko UM który jest współwłaścicielem PKM S-c i KZKGOP. Te podmioty są tylko wykonawcami woli UM. Mnie osobiście bardzo sie nie podoba obarczanie związku winą za wszystko co sie dzieje z naszą komunikacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
terazpanmarelax
post nie, 02 wrz 2007 - 16:53
Post #726


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 17
Dołączył: czw, 07 gru 06
Nr użytkownika: 361



Człowieku!!!

A gdyby drzwi 831 odcięły Ci głowę to do kogo byś miał pretensje…???
Po 2 interesuje mnie tylko to że skoro urbino 15 ma na wyposażeniu:

• 2 wentylatory nadmuchowo-wyciągowe
• 2 (3 przy braku klimatyzacji) elektryczne szyberdachy
• Grzejniki konwektorowe + 3 dmuchawy 2-stopniowe

to dlaczego z tego nie korzystać!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 05 wrz 2007 - 01:35
Post #727


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Nie mam słów już na te dąbrowskie władze miejskie. wink.gif Czemu każda nowa ekipa, to zawsze musi zrobić jakiegoś babola albo nie umieją sobie poradzić z najprostszymi rzeczami:

QUOTE


Nie będzie autobusu do szpitala górniczego

Dąbrowianie mają dość przesiadek w pośpiechu, by dostać się na czas do największego szpitala w regionie, czyli do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 w Sosnowcu. Chcą bezpośredniej linii autobusowej, ale miasto mówi "nie".

- Moi znajomi i ja często dojeżdżamy do Sosnowca na specjalistyczne badania. Najpierw jestem skazana na tramwaj, a w Będzinie poluję na autobus 616. To zajmuje nie tylko czas, ale także wydaję sporo na bilety, bo muszę kupić cztery - podkreśla Maria Gawron z Gołonoga.

Do sosnowieckiego szpitala można dostać się bezpośrednio (dojeżdża tam aż 7 linii) m.in. z Mysłowic, kilku dzielnic Sosnowca, Będzina i Czeladzi. Problemu z dotarciem do lekarza i na zabiegi nie mają nawet mieszkańcy Katowic. Jedynie dąbrowianie skazani są na kłopotliwe przesiadki z tramwaju na autobus lub jazdę kilkoma autobusami.

Władze samorządowe uważają jednak, że system przesiadkowy obowiązuje wszędzie i nie chcą dokładać z miejskiego budżetu do bezpośredniej linii.

- Analizowaliśmy tę sprawę i okazało się, że dotyczyłoby to kilku lub kilkunastu osób, a poza kilkoma godzinami zapełnienie takiej linii byłoby znikome. Poza tym nawet uruchomienie kursu z centrum do szpitala byłoby bardzo kosztowne, a i tak nie gwarantowałoby bezpośredniego dojazdu z Gołonoga, Ząbkowic i zielonych dzielnic. Tworzenie osobnej linii nie ma sensu. Za każdy kilometr przejechany na terenie danej gminy płaci właśnie ona. Nawet gdyby wydłużyć jakiś kurs to za dodatkowe przystanki musiałby zapłacić Będzin. Takie rozwiązanie nie znalazło więc akceptacji - tłumaczy Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Jak przyznaje Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP w Katowicach za kursowanie bezpośredniego autobusu z Dąbrowy do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 musiałaby rzeczywiście płacić także sąsiednia gmina Będzin oraz Sosnowiec.

- Jeśli władze Dąbrowy uznałyby, że taka linia jest potrzebna, a Będzin i Sosnowiec nie byłyby nią zainteresowane, to jedynym wyjściem byłoby opłacenie kosztów jej funkcjonowania w całości przez Dąbrowę. Przesiadki są rzeczywiście kłopotliwe i trzeba kasować co najmniej dwa bilety, ale jest szansa, że wkrótce wiele się zmieni w komunikacji naszego regionu. Wprowadzamy nowy system rozliczeń, uwzględniający liczbę mieszkańców miast oraz liczbę kilometrów, jaką autobusy pokonują po ich terenie, co ma spowodować bardziej sprawiedliwy podział kosztów między gminy zrzeszone w KZK GOP. Oprócz tego analizujemy najnowsze opracowanie jednej z firm konsultingowych. Wynika z niego, że ruch między Katowicami a Sosnowcem jest na przykład tylko nieco mniejszy niż między Sosnowcem a Dąbrową. Z pewnością pojawią się więc zmiany w kursowaniu autobusów i w ich trasach.
www.dabrowa.naszemiasto.pl

Hmm pierwsze słyszę o tych nowych rozwiązaniach.
Swoją drogą.. skoro władze nie umieją sobie poradzić z doprowadzeniem pod UM chociaż jednego autobusu, to jak można wymagać aby załatwili autobus dowożący ludzi do jakiegoś punktu w innym mieście..
Pieniądze na pomnik ofiar MTK (10tys. zł) jakoś się znalazły a przeznaczenie większej kwoty dla mieszkańców aby z tego skorzystali już nie łaska.. oj przypomnimy przed wyborami, przypomnimy!!!

Ten post edytował kwintosz śro, 05 wrz 2007 - 01:36


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 05 wrz 2007 - 23:03
Post #728


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



QUOTE(kwintosz @ Sep 5 2007, 1:35 ) *
Nie mam słów już na te dąbrowskie władze miejskie. wink.gif


Trudno coś dobrego powiedzieć o dąbrowskich władzach wszelkich kadencji ale tutaj bym się z nimi zgodził.

Nie wiem jak jest od strony Pogoni (chyba i tam nie ma tłumów) ale często korzystam z autobusów 616. Linia ta na odcinku Będzin Stadion-Szpital ma takie sobie obłożenie. Powiedzmy szczerze - sporadycznie zdarza się, że wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Wstawianie tam jeszcze jednego autobusu byłoby czystym marnowaniem pieniędzy.

Weźmy też pod uwagę, że 616 ładnie się krzyżuje z 807 na przystanku Będzin Stadion. Jak na siermiężne warunki KZK, miejsce to daje idealne warunki do przesiadek. Blisko i wygodnie.

Właściwie gdyby odpowiednio zsynchronizować rozkłady 807 i 616 pani Maria Gawron z Gołonoga nie musiałaby tracić ani chwili czasu i zaoszczędziłaby sobie "polowania" na 616. Na razie jest tak, że 616 odjeżdża chwileczkę przed przyjazdem 807 z DG, a następny jest za pół godziny. Nawet mnie to drażni straszliwie. mad.gif

Do szczęścia brakowałoby tylko wtedy utrzymać letnią promocję biletu trzymiastowego jako biletu godzinnego i jest super. Pani Marta Gawron kupuje wtedy tylko 2 bilety i w efekcie ma więcej czasu oraz pieniędzy dla wnuczków. smile.gif

Ale niestety nic się nie zmieni bo taryfa przesiadkowa/czasowa i sensowne rozkłady jazdy nie mieszczą się w głowach pani rzecznik Alodii i prezydenta Pawła. Bo tu jest KZK GOP, a pani Marta Gawron będzie dalej marnować swój czas i pieniądze sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post czw, 06 wrz 2007 - 11:42
Post #729


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(terazpanmarelax @ Sep 2 2007, 16:53 ) *
Człowieku!!!

A gdyby drzwi 831 odcięły Ci głowę to do kogo byś miał pretensje…???
Po 2 interesuje mnie tylko to że skoro urbino 15 ma na wyposażeniu:

• 2 wentylatory nadmuchowo-wyciągowe
• 2 (3 przy braku klimatyzacji) elektryczne szyberdachy
• Grzejniki konwektorowe + 3 dmuchawy 2-stopniowe

to dlaczego z tego nie korzystać!


Do firmy (KZK GOP żadną firmą nie jest, tylko związkiem gmin!!!), która daną linię obsługuje! KZK GOP nie wypuszcza na linie autobusów, tylko zleca obsługę określonych linii danym przewoźnikowm wyłonionym w drodze przetargu! Zajmuje się (noo ,w cudzysłowiu niestety) tylko kontrolą, czy te usługi są wykonywane jak należy i zgodnie z umową (sic!), czy są punktualne (lol) kursy itp.
A w Solarisach widywałem tylko 2 (w U12 i U15) szyberdach - trzech w ani jednym nie widziałem - a są bez klimatyzacji! :>

Pozdrawiam! Noo - nie do końca masz rację z tymi urządami miasta, ale pośrednio na pewno! ;-) A szczególnie w przypadku Sosnowca, który ponoć faktytcznie "rządzi" komunikacją miejską w mieście (PKM Sosnowiec) - a jak to robi - widać na co dzień w pozdróży :>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 10 wrz 2007 - 12:28
Post #730


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE
Władze samorządowe uważają jednak, że system przesiadkowy obowiązuje wszędzie


laugh.giflaugh.giflaugh.gif
to jaki system przesiadkowy obowiazuje do szpitala gorniczego i w ktorych miejscach?

QUOTE
Analizowaliśmy tę sprawę i okazało się, że dotyczyłoby to kilku lub kilkunastu osób, a poza kilkoma godzinami zapełnienie takiej linii byłoby znikome


laugh.gif z kolejnych analiz tego Pana
przejechalby sie chocby tramwajem 21 a nie wymyslac bzdury!!!

co 20 minut tylko z kazdego tramwaju 21 wysiada kilkanascie osob z DG (a przynajmniej kilka jest zawsze w najgorszym przypadku). Najczesciej sa to ludzie schorowani i starsi. Zasuwaja potem z pol godziny albo wiecej pod gore). Mnie w tamtym miejscu by sie w zyciu na nogach nie chcialo. Do tego jest masa ludzi odwiedzjacych i przynajmniej kilkudziesieciu pracownikow z DG, ktorzy to na pewno prawie wszyscy zmuszeni sa do samochodow.
Inny wybor do "system przesiadkowy" najpierw do centrum DG, potem Bedzina i potem dalej. Za kazdym razem czekajac kilkadziesiat minut. A mzoe ten system to do centrum, do Zagorza i tam w 299 (on sam jedzie ponad pol godziny) przez centrum Sosnowca do szpitala. Wyprawy na pol dnia.
To pokazuje brak szacunku do mieszkancow. Tak jak z autobusami do CA. Maja po prostu nas w d**** i zapomnieli dla kogo tam sa. Kazdy to wie ze linia kosztuje ale to z naszych pieniedzy i my chcemy a oni decyduja inaczej jakby to Pan Gocyla mial placic z wlasnej kieszeni a nie z naszych podatkow i roznych oplat.

PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 11 wrz 2007 - 18:36
Post #731


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 12:28 ) *
Maja po prostu nas w d**** i zapomnieli dla kogo tam sa. Kazdy to wie ze linia kosztuje ale to z naszych pieniedzy i my chcemy a oni decyduja inaczej jakby to Pan Gocyla mial placic z wlasnej kieszeni a nie z naszych podatkow i roznych oplat.


Gdyby każdemu zorganizować linię autobusową zewsząd dowsząd to by budżetu nie starczyło. Akurat po to jest Urząd Miasta aby jakoś filtrować te zapotrzebowania.

QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 12:28 ) *
ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki


807 chyba ? Co do tej linii to byłem świadkiem prowadzenia prez pewne zakłady pracy korespondencji z KZK. Korespondencja miała na celu zatrzymywanie tego autobusu na sąsiednim przystanku Będzin Elektrownia. Nic z tego nie wyszło bo "dodatkowy przystanek znacznie wydłużyłby całościowy czas przejazdu".

W zamian KZK uszczęśliwił nas linią 613. Pamiętacie taki absurd ? Ułożono taki rozkład jazdy, że nikt o zdrowych zmysłach nie chciał tym jeździć. Po miesiącu linię zlikwidowano :)

Ten post edytował bzenek wto, 11 wrz 2007 - 18:38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chris
post wto, 11 wrz 2007 - 19:03
Post #732


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 7
Dołączył: czw, 08 mar 07
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 538
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(:) @ Sep 10 2007, 9:28 ) *
PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac


Ja również za czasów studenckich byłem niezadowolony z faktu iż 807 zatrzymywał się dopiero koło kościoła sad.gif


--------------------
pozdrawiam,
chris
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 15 wrz 2007 - 19:34
Post #733


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(":)")
PS. a ciekawe dlaczego 817 nigdy nie stawal i nie staje na przystanku Pogon Akademiki. Tramwaje z DG sa tak nabite studentami ze nie ma gdzie stac


Akurat z tym bardzo dobrze! Już te linie "przyspieszone" na każdym przystanku stają, można na palacach jednej ręki policzyć, gdzie się nie zatrzymują! mad.gif Ja przez dwa lata jeździłem na Żyletę (teraz też czasem jeżdżę) na studia i musiałem wybierać złomiasty tramwaj, ale nie pogodzilem się z tym, bo po to ten tramwaj jest! Gdyby 807 miał stawać na akademikach (to jeszce by uszło) albo jeszcze gorzej przy cmentarzu (eletrowni) - to co warta taka "linia przyspieszona"?! Przy cmentarzu to tylko 1 i 2 listopada winna stawać i koniec!

PS. 807 też kupę studentów jeździ - do Katowic czy na 8 na Pogoń do wydziału informatyki już! ;-)

:)! Przasadzasz troszkę z tymi tramwajami nabitymi studentami, że nie ma gdzie stać - w 21 tylko w pojedynczych kursach teraz jest tak ciasno, że nie można się zmieścić! ;-) A i to tylko krótkie odcinki drogi i w szczycie! :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post wto, 25 wrz 2007 - 20:27
Post #734


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Ważne wydarzenia miały miejsce w dziedzinie komunikacji, podczas gdy forum nam padło. Niestety jak to bywało za czasów poprzedniej ekipy gdy musieliśmy najadać się co jakiś czas wstydu, wróciło stare.. Poczytajcie.. może część was o tym nie wiedziała do tej pory.

QUOTE
Unijne wsparcie znów może przepaść, a urzędnicy zwalają winę na... procedury

Trzy zagłębiowskie gminy wywalczyły z unijnej kasy (ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) około 30 mln zł na modernizację infrastruktury autobusowej. To prawie połowa kosztów wspólnego programu Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina

. Miliony z unijnej kasy są do wzięcia pod warunkiem, że gminy do końca 2007 r wyremontują w sumie 389 przystanków autobusowych i kupią 144 autobusy.

Tymczasem już dziś wiadomo, że Dąbrowa Górnicza część pieniędzy pewnie odda, bo remonty przystanków jeszcze się nawet nie zaczęły. Wciąż zresztą nie wiadomo, jaka firma zajmie się modernizacją. Pierwszy przetarg, który odbył się dopiero w tym miesiącu, został unieważniony, bo oferenci nie spełniali warunków formalnych.

Umowa zakłada, że jeśli do końca roku prace nie zostaną zakończone, to dotacja zostanie cofnięta. To strata ponad 1,2 mln zł. Tymczasem urzędnicy wciąż wierzą, że zdążą z remontami 161 przystanków do końca roku. Nawet gdyby przetarg udało się zorganizować jeszcze we wrześniu, prace mogłyby się zacząć na początku listopada, ale zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych po rozstrzygnięciu przetargu jest jeszcze miesiąc na jego oprotestowanie. W listopadzie zaś aura bywa już kapryśna i może być trudno budować przystanki.

Urzędnicy pytani, dlaczego do tej pory sprawą się nie zajęli, zasłaniają się formalnościami. - Robimy wszystko, żeby zdążyć. Przygotowujemy się do przetargu, ale trzeba pamiętać, że mamy tu do czynienia z procedurami zamówień publicznych, których musimy skrupulatnie przestrzegać - mówi Anna Zubko z UM.

W Będzinie przepisy mają te same, a jednak prace są bardzo zaawansowane. Zakończona jest już modernizacja zaplanowanych 46 przystanków. Pozostałe 2 będą gotowe w tym miesiącu.

- Do końca listopada kupimy jeszcze 22 wiaty przystankowe - zapowiada Marzena Karolczyk, rzeczniczka prasowa będzińskiego magistratu.

Również w Sosnowcu prace mają się zakończyć w listopadzie. Choć można mieć obawy czy to się uda. Trzeba było wyremontować 170 przystanków, a gotowych jest... 46. Urzędnicy też są spokojni.

- Modernizacja przystanków realizowana jest tak, jak przewiduje harmonogram. Nie będzie kłopotów - zapewnia Grzegorz Dąbrowski z UM.

Najlepiej jest z zakupem autobusów. 70 z 72 autobusów, które w tym roku trzeba było kupić, już są. 5 czeka na rejestrację, inne już jeżdżą.

- Sosnowiec, jako lider projektu, doprowadził do rozpoczęcia programu, ale o jego szczęśliwe zakończenie zadbać muszą wszyscy partnerzy - dodaje Dąbrowski.

Luksus na kółkach

Stare autobusy w sosnowieckim PKM mają średnio po 13 lat. Jest ich ok. 160. Reszta (ok. 80, w tym 72 z programu) jest nowa.

- Wszystkie nowe autobusy jelcze i solarisy, które kupiliśmy mają jednolitą obsługę, system głośnomówiący, który zapowiada kolejne przystanki. Poza tym są wyposażone w przyciski otwierania drzwi przez pasażerów oraz miejsce dla wózków osób niepełnosprawnych - mówi Piotr Drabek z PKM-Sosnowiec.

Koszt nowych autobusów to 47 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Pozostałe 23 mln zł zapłaci PKM.

Grażyna Krawczyk
Źródło: Dziennik Zachodni

I żeby nie być gołosłownym (wybrane fragmenty, dokumentacja jest wielce obszerna):
QUOTE
Przetarg nieograniczony - Postępowanie prowadzone zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych p .n :Modernizacja przystanków autobusowych - Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) - zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego" w ramach zadania:"Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec"

....

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących modernizację przystanków autobusowych – Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) – zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – wg dokumentacji, którą stanowią szkice projektowe, rysunki, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - będące integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej „Specyfikacją …”.

Zakres obejmuje modernizację przystanków autobusowych wyszczególnionych w Załączniku nr 1:

a) Wykonanie nowej nawierzchni peronów (demontaż istniejącej nawierzchni, wykonanie koryta, ułożenie nowej nawierzchni z kostki brukowej-betonowej) 8871,03 m2
cool.gif Wykonanie nowej nawierzchni asfaltobetonowej zatok autobusowych i jezdni w miejscu zatrzymywania autobusów (frezowanie i ułożenie nawierzchni asfaltobetonowej – warstwa wiążąca i ścieralna) 3816,45 m2
c) Wymianę krawężnika betonowego(demontaż istniejącego i montaż nowego) 4914,71 m
d) Wymianę obrzeża betonowego (demontaż istniejącego i montaż nowego) 3639,06 m
e) Wykonanie oznakowania miejsc dla osób niepełnosprawnych 168 szt.

TERMIN SKŁADANIA OFERT. Ofertę należy złożyć do dnia 15.10.2007r. godz. 10:30

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Wymagany termin wykonania zamówienia - do 30.04.08r.

Oferty zostaną poddane ocenie indywidualnej przez każdego z członków Komisji Przetargowej w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

Kryterium: Cena ©
Znaczenie procentowe kryterium: 100 %
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 100 punktów

WYKAZ PRZYSTANKÓW AUTOBUSOWYCH OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM NA ROBOTY BUDOWLANE:
„Modernizacja przystanków autobusowych – Dąbrowa Górnicza. Roboty remontowo-budowlane (Dąbrowa Górnicza) – zadanie 5 współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego” w ramach zadania:
„Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”

Lp. Nazwa przystanku Linie
1. Gołonóg Zajezdnia
(jeden przystanek) 18, 55, 84, 140, 175, 635, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831, 903.

2. Gołonóg Aleja Piłsudskiego
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 635, 637, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831, 903.

3. Gołonóg Dworzec PKP (Gołonóg Dworzec)
(dwa przystanki) 18, 55, 116, 140, 175, 604, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 809, 811, 814, 821, 831.

4. Gołonóg Osiedle
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 604, 635, 637, 644, 801, 803, 803/806, 807, 809, 811, 814, 821, 831.

5. Gołonóg Manhatan (Gołonóg Manhattan)
(dwa przystanki) 18, 116, 140, 635, 637, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 821, 831, 903, 933.

6. Reden (dwa przystanki) 18, 27, 55, 116, 140, 175, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 903, 933.

7. Dąbrowa Górnicza Aleja Róż (Aleja Róż)
(jeden przystanek) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 903, 928, 933.

8. Dąbrowa Górnicza Centrum (Centrum)
(dwa przystanki) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 928, 933, S-8.

9. Osiedle Mydlice Pętla (Mydlice Pętla)
(jeden przystanek) 84, 175, 604, 644, 806.

10. Osiedle Mydlice Dąbskiego I (Mydlice Dąbskiego I)
(dwa przystanki) 84, 175, 604, 634, 644, 806.

11. Osiedle Mydlice Dąbskiego II (Mydlice Dąbskiego II)
(dwa przystanki) 84, 175, 604, 634, 644, 806.

12. Osiedle Mydlice Szpital (Mydlice Szpital)
(dwa przystanki) 27, 84, 116, 260, 604, 634, 644, 807, 814, 903, 904.

13. Osiedle Mydlice Szkoła
(jeden przystanek) 604, 644.

14. Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza (Szkoła Górnicza)
(jeden przystanek) 27, 84, 116, 260, 604, 634, 644, 904.

15. Dąbrowa Górnicza Łącząca (Łącząca)
(dwa przystanki) 604, 644.

16. Dąbrowa Górnicza Dziewiąty (Dziewiąty)
(dwa przystanki) 604, 644.

17. Podłęknice
(dwa przystanki) 604, 644.

18. Gołonóg Wczasowa
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

19. Gołonóg Liceum
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

20. Gołonóg 1000 Lecia
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 604, 814.

21. Gołnóg Zakłady Odzieżowe
(dwa przystanki) 27, 55, 175, 604, 644, 814.

22. Reden Osiedle Mickiewicza (Osiedle Mickiewicza)
(dwa przystanki) 604, 634.

23. Dąbrowa Górnicza REAL
(jeden przystanek) 604

24. Gołonóg Kosmonautów
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 644

25. Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy
(Dąbrowa Górnicza Kopalnia) (dwa przystanki) 28, 49, 140, 175, 635, 637, 803, 803/806, 806, 809, 928, 933.

26. Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa (Huta Bankowa)
(dwa przystanki) 28, 49, 140, 175, 635, 637, 803, 803/806, 806, 809, 928, 933.

27. Gołonóg Damel (Damel)
(dwa przystanki) 18, 116, 140, 635, 637, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 821, 831, 933.

28. Tworzeń Przejazd Kolejowy
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

29. Gołonóg Hotele
(jeden przystanek) 18, 55, 140, 175, 635, 637, 690, 803, 803/806, 806, 809.

30. Tworzeń Roździeńskiego
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

31. Tworzeń skrzyżowanie (Tworzeń Roździeńskiego –skrzyżowanie)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

32. Ząbkowice Staroosiedle
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

33. Ząbkowice Las
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

34. Łosień Szkoła Policyjna
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 809.

35. Łosień Szkoła
(jeden przystanek) 84, 803, 803/806, 806, 809, 903.

36. Łosień droga do Łęki
(jeden przystanek) 84, 803/806, 806.

37. Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP (Dworzec Dąbrowa Górnicza PKP)
(dwa przystanki) 16, 242, 604, 644, 903.

38. Dąbrowa Górnicza Konopnickiej (Konopnickiej)
(dwa przystanki) 16, 79, 242, 604, 644, 903.

39. Dąbrowa Górnicza Trzydziesty (Trzydziesty)
(dwa przystanki) 604, 644, 903.

40. Łęknice Osiedle (Osiedle Łęknice)
(dwa przystanki) 116, 604, 644, 903.

41. Łęknice Parkowa
(dwa przystanki) 116, 604, 644.

42. Łosień Łaskowa (Łosień III)
(dwa przystanki) 84, 803/806, 806.

43. Łosień Koksownicza (Łosień droga do Zakawia)
(dwa przystanki) 84, 803/806, 806.

44. Okradzionów Skrzyżowanie
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 809.

45. Łosień Cmentarz
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

46. Łęka Dąbrowszczaków
(Łęka I)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809, 903.

47. Okradzionów Leśniczówka
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

48. Okradzionów Białej Przemszy
(Okradzionów)
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

49. Okradzionów Spółdzielnia
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

50. Rudy
(dwa przystanki) 803/806, 806.

51. Okradzionów Szkoła
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

52. Ząbkowice Kryniczna
(dwa przystanki) 903

53. Ujejsce skrzyżowanie
(dwa przystanki) 175, 635, 903.

54. Podbuczyny N/Ż
(dwa przystanki) 175, 635, 903

55. Wojska Polskiego
(dwa przystanki) 28, 49, 84.

56. Ujejsce-Ujejska
(dwa przystanki) 175, 635, 903.

57. Ząbkowice Kusocińskiego
(Ząbkowice Sportowa)
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

58. Ząbkowice Pogoria Żeglarska
(Ząbkowice Pogoria)
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.


59. Ząbkowice Willowa
(jeden przystanek) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

60. Ząbkowice DW PKP
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

61. Ząbkowice Stadion
(dwa przystanki) 84, 140, 175, 635, 637, 903.

62. Trzebiesławice Kościół
(dwa przystanki) 175, 903.

63. Trzebiesławice Gródki
(jeden przystanek) 175, 903.

64. Tucznawa Remiza
(dwa przystanki) 140, 637.

65. Strzemieszyce Kościół
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 903, 984.

66. Strzemieszyce Stacyjna
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 903, 984.

67. Strzemieszyce Grabocin
(dwa przystanki) 49

68. Kuźniczka Las
(jeden przystanek) 803, 803/806, 806.

69. Kuźniczka Nowa Skrzyżowanie (Kuźniczka Skrzyżowanie)
(dwa przystanki) 803, 803/806, 806.

70. Kuźniczka Nowa
(jeden przystanek) 803, 803/806, 806.

71. Wypaleniska Skrzyżowanie
(dwa przystanki) 803/806, 806.

72. Łazy Błędowskie I
(dwa przystanki) 803/806, 806.

73. Łazy Błędowskie II
(dwa przystanki) 803/806, 806.

74. Błędów Sztorcowa
(dwa przystanki) 803/806, 806.

75. Błędów Szkoła
(dwa przystanki) 803/806, 806.

76. Błędów Kościół
(dwa przystanki) 803/806, 806.

77. Błędów Zagórze
(jeden przystanek) 803/806, 806.

78. Centrum DPK
(dwa przystanki) 18, 27, 28, 49, 55, 84, 116, 140, 175, 182, 260, 604, 634, 635, 637, 644, 690, 801, 803, 803/806, 806, 807, 808, 809, 811, 814, 821, 831, 902, 928, 933.

79. Reden Aleje Majakowskiego (Aleje)
(jeden przystanek) 27, 55, 175, 634, 644, 814.

80. Tworzeń Dworzec
(jeden przystanek) 18, 27, 55, 84, 690, 803, 803/806, 806, 809.

81. Łosień Las
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

82. Łosień Ząbkowicka (Łosień I)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

83. Strzemieszyce Dworzec Północny
(jeden przystanek) 34, 984.

84. Strzemieszyce Przejazd Kolejowy II
(dwa przystanki) 34, 84, 634, 933, 984.

85. Strzemieszyce Dworzec Południowy
(dwa przystanki) 34, 49.

86. Strzemieszyce Szałasowizna
(Strzemieszyce Droga do Ostrów)
(dwa przystanki) 34, 49.

87. Strzemieszyce Aleja za Remizą
(dwa przystanki) 34, 49.

88. Grabocin Sosnowiecka
(dwa przystanki) 34, 49.

89.
Grabocin Polna N/Z
(dwa przystanki) 34, 49, 903.

90. Łęka Przelotowa(Łęka II)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.

91. Łęka Kościół(Łęka III)
(dwa przystanki) 84, 803, 803/806, 806, 809.


Ah poświęciłem się i wkleiłem liste przystanków, po więcej odsyłam na bip: Przystanki


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 25 wrz 2007 - 23:09
Post #735


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Nie muszę chyba mówić, że w tym projekcie (czy tam przetargu) następiło wiele zmian a jest teżsporo błędów i niejasności?! huh.gif
Czemu DG Aleja Róż tylko jeden przystanek i co to za przystanek "Centrum DPK" (gdzie stają prawie wszystkie dąbrowskie linie)?! blink.gif
I wieeeele innych! Na przykład objęcie "programem" Ujejsca, Trzebiesławic i Ząbkowic!
A wiat w p...u nie ma! Bo po co?! mad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WieLguT
post wto, 25 wrz 2007 - 23:15
Post #736


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Dołączył: wto, 07 lis 06
Skąd: zza światów
Nr użytkownika: 266
Płeć: Mężczyzna



wiesz dlaczego Ujejsce, Trzebiesławice, Ząbkowice i inne tereny zielone też? Bo jakby nie patrzeć to też jest Dąbrowa!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 25 wrz 2007 - 23:25
Post #737


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Eeh - nie rozumiesz chyba istoty programu! Przystanki ze środków unijnych miały być wyremontowane tylko te, na których zatrzymują się linie obsługiwane nowym "unijnym" taborem! To, że Ujejsce, Tucznawa (czemu tam nie ma remontu?), Trzebiesławice i inne to też DG to chyba nie trzeba mówić, co nie?! dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 26 wrz 2007 - 00:24
Post #738


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



A mnie zastanawia, po co na liście jest Osiedle Mydlice Szkoła :|... To ten przystanek przy pogotowiu, a tam kończą trase linie 604 i 644 :|... Co oni tam chca remontowac? Zatoczke specjalną zrobią? O.o

Ten post edytował szer śro, 26 wrz 2007 - 00:25


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 26 wrz 2007 - 00:41
Post #739


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Jeśli już mowa o zatoczkach to powinni je zrobić musowo na: Redenie w kierunku Centrum i Manhattanie w kierunku Arcelor Mittal. Jeśli ich tam nie wykonają to będzie porażka na całej linii.

Potrzebę zatoczek widać także w ciągu ulicy 11 listopada, z tym ze tam jest nikła szansa na ich realizację. Po prostu nie ma tam na tyle miejsca (niedaleko Enionu, salonu Hyundaia, cmentarza (obydwa przystanki))

Co do zielonych dzielnic.. to miejsca tak samo ważne jak centrum z punktu widzenia niepełnosprawnego. Remonty mają na celu dostosowanie przystanków do taboru niskopodłogowego, tak aby inwalida na wózku nie miał problemów z wjazdem do niego. Poza tym istnieje kwestia druga, taka że dotychczasowe wykonanie zatoczek woła o pomstę do nieba, kostka w większości przypadków się załamuje i jest cała pofalowana - wygląda to identycznie jak koleiny w rozgrzanym asfalcie, które były u nas nagminne. Druga sprawa to brak zatoczek w niektórych miejscach, gdzie ewidentnie powinny się pojawić. Dlatego też nie możemy odbierać niepełnosprawnym możliwości dotarcia do zielonych dzielnic, baa cywilizowany świat wprowadza jak najwięcej udogodnień dla ludzi niepełnosprawnych. Nie rozumiem oburzenia.

Podejrzewam że przystanki nie podane na liście (o ile nie zawiera wielu błędów) mogą już być mniej więcej przystosowane i może wystarczy na nich namalować znak inwalidy, tak jak to będzie miało chyba miejsce na tych nowo remontowanych.

Nie analizowałem tej listy, ale faktycznie na pierwszy rzut oka nie wszystko jest ok. Trzeba by to przejrzeć dokładnie by się połapać.

Edit:
Rozpisano drugi przetarg na przystanki (etap II), wszystko chyba jest mniej więcej to samo dotyczące szczegółów technicznych, daty wykonania itp. Natomiast doszła nowa lista przystanków:
QUOTE
WYKAZ PRZYSTANKÓW AUTOBUSOWYCH OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM NA ROBOTY BUDOWLANE:
Modernizacja infrastruktury transportu publicznego na terenie miasta Dąbrowa Górnicza – zlokalizowanej na trasach wybranych linii autobusowych w ramach zadania:
„Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”
1. Korzeniec Park Zielona ( 2 przystanki)
2. Reden Korczaka ( 2 przystanki)
3. Staszic (2 przystanki)
4. Albert ( 2 przystanki) n.ż.
5. Strzemieszyce Sulno ( 2 przystanki)
6. Gołonóg Morcinka ( 2 przystanki)
7. Łęknice Niemcewicza
8. Grabocin Krzyż ( 2 przystanki)
9. Gołonóg – Aleja Zgłębia Dąbrowskiego ( 2 przystanki)
10. Strzemieszyce Strem ( 2 przystanki)
11. Strzemieszyce Cegielnia ( 2 przystanki) n.ż.
12. Strzemieszyce Małe ( 2 przystanki)
13. Strzemieszyce Małe Spółdzielnia ( 2 przystanki)
14. Strzemieszyce Małe Koksownicza ( 2 przystanki)
15. Kazdębie I n.ż. ( 2 przystanki)
16. Kazdębie II n.ż. ( 2 przystanki)
17. Kazdębie Gołonoska ( 2 przystanki)
18. Łosień Gołonoska n.ż. ( 2 przystanki)
19. Łosień Poboczna n.ż.
20. Ząbkowice Orła Białego ( 2 przystanki)
21. Ząbkowice Rondo ( 2 przystanki)
22. Ząbkowice Kino ( 2 przystanki)
23. Wypaleniska n.ż.
24. Gołonóg Gwardii Ludowej n.ż. ( 2 przystanki)
25. Gołonóg Sadowa n.ż.
26. Tworzeń Szkoła n.ż.
27. Tworzeń Huta Katowice
28. Józefów Jaworowa ( 2 przystanki)
29. Józefów Piekarnia n.ż. ( 2 przystanki)
30. Łęknice Zakładowa n.ż. ( 2 przystanki)
31. Kolonia Piekło ( 2 przystanki)
32. Kolonia Piekło Cutiron ( 2 przystanki)
33. Kolonia Piekło Kostury ( 2 przystanki)
34. Antoniów Spacerowa ( 2 przystanki)
35. Antoniów Skrzyżowanie ( 2 przystanki)
36. Antoniów Konstytucji
37. Dąbrowa Górnicza Górnicza
38. Mydlice Mireckiego
39. Korzeniec Pogoria III ( 2 przystanki)
40. Korzeniec Zielona ( 2 przystanki)
41. Korzeniec n.ż. ( 2 przystanki)
42. Dąbrowa Górnicza Górnicza ( 2 przystanki)
43. Ząbkowice Pogoria Żeglarska n.ż. ( 2 przystanki)
44. Osiedle Mydlice ( 2 przystanki)
45. Kuźnica Błędowska
46. Rudy Las
47. Strzemieszyce Przejazd Kolejowy I (2 przystanki)
48. Strzemieszyce Małe Koksownicza Przyjaźń


Ten post edytował kwintosz czw, 27 wrz 2007 - 14:55


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post czw, 27 wrz 2007 - 16:50
Post #740


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Dzisiaj wracałem z Katowic o autobusem (Ikarus) linii 821 który odjeżdża z pod Empika o godz 13:10, na wysokości ogródków działkowych przed Żyletą przy dużej szybkości rozleciał się z tego co widziałem wał napędowy i kupa innych elementów wypadły na drogę. Dobrze że nic się nie stało i że te części nie uderzyły w samochody które jechały za autobusem. Dawno takich atrakcji nie przeżyłem w komunikacji miejskiej wink.gif


Co do tych nowych przystanków to jeśli one mają wyglądać tak jak w Będzinie to ja dziękuje i wolę żeby zostało tak jak jest teraz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicStart new topic
13 Użytkowników czyta ten temat (13 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 20:34
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza