![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#701
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() ![]() 161 przystanków autobusowych będzie jak nowych dziś Trwa właśnie ostatni etap przygotowania zamówienia publicznego na modernizację infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Sosnowiec, Będzin i Dąbrowa Górnicza. W naszym mieście gruntownie zmodernizowanych będzie ponad 160 przystanków. O tym, jak bardzo potrzebna jest taka inwestycja może świadczyć fakt, że w ostatnich miesiącach w mieście udało się gruntownie odnowić dwa przystanki przy ul. Granicznej (w ramach projektu - Budowa sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego - Graniczna wraz korektą parametrów drogowych) oraz jeden podczas bieżących prac remontowych, przy ul. Majakowskiego. Dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich modernizacja ma ruszyć wkrótce pełną parą. Obejmować będzie tam gdzie okaże się to konieczne nie tylko wymianę wiat przystankowych, ale także remont zatoczek autobusowych, krawężników i chodników wraz z przystosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wartość projektu realizowanego przez Dąbrowę wynosi 6 mln 384 tys. zł, w tym wielkość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 1 mln 219 tys. zł. (pas) - Dziennik Zachodni bzdura. Czemu autorzy artykulow nie zapoznaja sie najpierw z tematem tylko zmyslaja. W DG w ramach projektu nie bedzie ani jednej nowej wiaty. No chyba ze gdzies wymienia jakies pojedyncze ale to juz za wlasna kase i nie ma z tym nic wspolnego. I zdjecie tej paskudnej wiaty juz obsmarowanej. Jakos w innych miastach sa szklane i sie trzymaja. Do tego nowe krawezniki i chodniki beda wszedzie bo zostana zbudowane perony dla niepelnosprawnych, a nie gdzie bedzie koniecznosc. Mnie najbardziej drazni brak budowy zatoczki na Redenie. Autobusy blokuja pas a niektorzy probuja byc sprytni i staraja sie wpychac. Tak zrobia ten przystanek a i i tak trzeba bedzie wkoncu zbudowac zatoczke i kasa na marne. No chyba ze planuja ze zostanie tak jzu na kilkanasie lat ![]() W TŚ cos zaczyna sie dziac. Po przetargu na remont 2 tramajow ogloszono kolejny na 5 sztuk. Z pierwszego przetargu 1 z zajezdni bedzinskiej, a z drugiego 2. Prawdopodobnie dostana supelnie nowy przod i tyl. To tylko kropla ale cos sie wogole dzieje ![]() Niedlugo tez w DG bedziemy mogli czasem zobaczyc niebieski ex-krakowski tramwaj z 1983r ![]() Do tej pory chyba do TŚ z Krakowa trafilo 14 sztuk ale dopiero ten jako pierwszy trafi do Bedzina. Mimo ze takie starocie to i tak znacznie lepiej utrzymane od naszych -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#702
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
bzdura. Czemu autorzy artykulow nie zapoznaja sie najpierw z tematem tylko zmyslaja. W DG w ramach projektu nie bedzie ani jednej nowej wiaty. No chyba ze gdzies wymienia jakies pojedyncze ale to juz za wlasna kase i nie ma z tym nic wspolnego. I zdjecie tej paskudnej wiaty juz obsmarowanej. Jakos w innych miastach sa szklane i sie trzymaja. Do tego nowe krawezniki i chodniki beda wszedzie bo zostana zbudowane perony dla niepelnosprawnych, a nie gdzie bedzie koniecznosc. Mnie najbardziej drazni brak budowy zatoczki na Redenie. Autobusy blokuja pas a niektorzy probuja byc sprytni i staraja sie wpychac. Tak zrobia ten przystanek a i i tak trzeba bedzie wkoncu zbudowac zatoczke i kasa na marne. No chyba ze planuja ze zostanie tak jzu na kilkanasie lat ![]() W TŚ cos zaczyna sie dziac. Po przetargu na remont 2 tramajow ogloszono kolejny na 5 sztuk. Z pierwszego przetargu 1 z zajezdni bedzinskiej, a z drugiego 2. Prawdopodobnie dostana supelnie nowy przod i tyl. To tylko kropla ale cos sie wogole dzieje ;) Niedlugo tez w DG bedziemy mogli czasem zobaczyc niebieski ex-krakowski tramwaj z 1983r ![]() Do tej pory chyba do TŚ z Krakowa trafilo 14 sztuk ale dopiero ten jako pierwszy trafi do Bedzina. Mimo ze takie starocie to i tak znacznie lepiej utrzymane od naszych Te wiaty wg. mnie są brzydkie - ale lepsze takie niż żadnych. Co do tramów to racja - Bedzin dostał pierwszego krakusa i jest on chyba najlepszy z calej reszty - ma najnowsze wnętrze z nowymi fotelami podwójnymi. Dostalismy go w zamian za wagon tyrystorowy ktory w Krakowie posłuży do przetaczania skladanych NGT6. Po wymianie obręczy kół wyjedzie na ktorąś z linii. (ciekawe jaka) |
|
|
![]()
Post
#703
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
troche nie po polsku ale moze kogos zainteresuje
![]() QUOTE ![]() Przedstawię systemy dwóch czołowych firm na przykładzie autobusów wyposażonych w systemy zapowiedzi przystanków jak i zliczania pasażerów System firmy R&G na przykładzie autobusu Jelcz M121 MASTERO. System KPP2 PIXEL na przykładzie autobusu SOLARIS URBINO 15 III generacji Materiał opieram na własnych doświadczeniach i autobusach firmy PKM Sosnowiec w której pracuje i która zakupiła powyższe pojazdy wyposażone w owe systemy. Oba systemy są wyposażone w tablice LED ostatnio modne. Na początek system firmy R&G.- SRG 3000 Urządzenie nadrzędne w systemie to auto komputer SRG300 Autobus wyposażony jest w tablice kierunkowe typu LED oraz system zliczania pasażerów oraz urządzenie głośno mówiące GRG4500 . System ten ma pewne zalety oraz wady . Zaletą jest prostota obsługi przez kierowcę , podaje on tylko numer linii oraz rodzaj dnia i numer brygady . SRG3000 sam sobie zmienia kierunki na tablicach na przystankach według rozkładu jazdy jaki ma w programowany. Programowanie jest dość proste lecz czasochłonne służy do tego program MUNICOM w którym ustala się rozkład jazdy nazwy przystanków odległości i czasy przejazdów na odcinkach. Programowanie odbywa się za pomocą radio modemu . Tą samą drogą SRG3000 wysyła raport dzienny z ilości przewiezionych pasażerów oraz innych informacji które są zadeklarowane. Do obsługi stacji radiowej służy specjalny program PWI który pobiera raporty i wysyła rozkład jazdy o ile ma nowszy niż ten który jest w pamięci SRG3000. Stacją roboczą jest zwykły PC z programem PWI który pracuje 24 godziny na dobę. PWI odebrane raporty przechowuje na dysku PC. Do odczytu raportów służy TARAN MUNICOM który odczytuje i pokazuje i drukuje to co chcemy wiedzieć. Gdy mamy ułożony i wczytany rozkład jazdy to pozostaje nam uruchomić urządzenie głośno mówiące. Układając nazwy przystanków musimy je tak samo ponumerować w tym urządzeniu jak jest w pamięci SRG . W systemie tym dalej nie mamy możliwości obejrzenia jak będzie wyglądał napis na tablicach. Oraz tworzenie danych do GRG4500 jest dość uciążliwe. Firma R&G nagrała potrzebne dźwięki lecz ułożenie całości jest pracochłonne. Program do obsługi „gadaczki” to EDGAD za pomocą którego parujemy zapowiedzi i układamy kolejność. Za pomocą tego programu programujemy urządzenie głośno mówiące. Trzeba pamiętać o kolejności takiej samej jak jest w programie MUNICOM. Bramki zliczające pasażerów są produkcji niemieckiej i pracują w systemie IBIS potrzebny jest odpowiednia przystawka która tłumaczy to co wysyłają bramki na kod dla SRG. W systemie tym wszystkie akcesoria to osobne urządzenia sterowane za pomocą szyny RS485. Są to GRG4500 urządzenie głośno mówiące , moduł drogi oraz interfejs IBIS Osobnym urządzeniem jest radio modem ale to zrozumiałe by akurat to było osobno ze względu na zakłócenia fal radiowych. System R&G może więcej może sprawdzać paliwo temperaturę oraz wiele innych parametrów pojazdu , co wymaga dodatkowych urządzeń do zainstalowania w pojeździe. Ma to też zaletę ponieważ montujemy tylko to co nam jest potrzebne. Aczkolwiek nie wiem jak jest z kosztami owych urządzeń. Autokomputter SRG3000 doczekał się wielu wersji oprogramowania pewnie każda z tych wersji jest pod konkretną zajezdnie. ![]() Jelcz MASTERO M121 z tablicami i systemem R&G Tablice R&G są z serii ETLZ czyli LED-owe ![]() Tablica wewnętrzna ETL R&G w autobusie Jelcz ![]() moduły dodatkowe czyli głośno mówiący moduł drogi oraz IBIS umieszczone w konsoli autobusu Jelcz. Autobus został również wyposażony w kasowniki KRG6 ![]() System firmy R&G pracuje i sprawdza się jego wielka zaletą jest łatwość obsługi sterownika przez kierowcę. Pracochłonne jest natomiast programowanie pomimo że nadal nie widać jak napis będzie widoczny na autobusie. Z drugiej strony nie wymagana jest od wprowadzającego rozkład jazdy umiejętności programowania i tworzenia treści na tablicach. Wadą jest to że „gadaczkę” trzeba programować biegając po samochodach. Wiem że firma R&G wypuściła na rynek nowszy sterownik SRG3100 lecz nie miałem go okazji testować , a szkoda bo mógłbym coś na jego temat napisać. Z tego co wiem to jest podobnie jak poprzednik tylko graficzny wyświetlacz ma inna obsługę. Może firma R&G mogła by dostarczyć na pokaz owy sterownik wtedy można go sprawdzić na pojeździe i coś o tym urządzeniu napisać. Teraz opisze system firmy PIXEL zastosowany w autobusie SOLARIS URBINO 15. Urządzeniem sterującym jest nowy produkt firmy PIXEL komputer pokładowy KPP2. ![]() KPP2 PIXEL nowy komputer sterujący. Jak widać różni się on wyglądem od poprzednich sterowników PIXEL-a Zarówno obsługa budowa i programowanie KPP jest zupełnie inna niż poprzedników. Budowa. KPP2 zawiera w sobie oprócz systemu sterującego kasownikami i tablicami szereg dodatkowych urządzeń . Posiada urządzenie głośno mówiące zapowiedzi przystanków moduł drogi i czarną skrzynkę . bramki IRMA są produkcji niemieckiej i też pracują w systemie IBIS Urządzenie rejestruje różne zdarzenia w pojeździe miedzi innymi zlicza czas pracy pieca(WEBASTO) , przewiezionych pasażerów , zdarzenia niedopuszczalne jak nagły ubytek paliwa czy jazda na luzie na automatycznej skrzyni biegów oraz szereg innych których nie sposób wymienić. Jedynymi urządzeniami zewnętrznymi są moduł IBIS tj. konwerter sygnału IBIS na RS485 oraz radio modem do komunikacji ze stacją bazową. Obsługa . Po włączeniu KPP2 pojawia się okno logowania każdy kierowca ma swój numer służbowy i PIN po wpisaniu kodów pojawia się jego imię i nazwisko potem KPP przechodzi na okno główne gdzie dokonuje się wyboru linii oraz wariantu trasy. Następnie wyświetla się okno godziny i numeru wozu do odjazdu . Obsługę można porównać z obsługą telefonu komórkowego. Programowanie Do programowania służy program Pakiet PIXEL 3.50 PRO w którym układamy wszystkie dane dla KPP . Rozkład jazdy , napisy na tablice , nazwy przystanków , odległości pomiędzy przystankami , pliki zapowiedzi głosowych , baza kierowców czy typy autobusów. Możemy mieć różne zestawy w KPP ale wybieramy sobie ten który jest w autobusie. Program ten też nadaje się do programowania starszych sterowników STR1.2 i STR1.1 jest to wygodne gdyż nie trzeba pracować na dwóch programach. Osobiście wprowadzam dane do KPP i pracuje mi się dobrze na programie PIXEL-a Po utworzeniu i skompilowaniu powstaje nam ( u mnie 114 plików ) które są w programowane do pamięci KPP. Można to zrobić na dwa sposoby za pomocą karty CF oraz stacji bazowej która podaje dane za pomocą radio modemu. Podczas wprowadzenia zmian w systemie KPP pobiera sobie tylko to co się zmieniło np. baza kierowców czy rozkład jazdy itp. Stacja bazowa to urządzenie stacjonarne niezależne. Jest to serwer strony internetowej. Dane utworzone wysyłamy do tej stacji a ona wysyła do pojazdów. Zasięg anteny jest do 1 km . Stacja również pobiera raporty z poszczególnych pojazdów i przechowuje na własnym dysku. Do odczytu raportów służy program PIXEL REPORTS który pobiera dane ze stacji i pokazuje drukuje to co chcemy wiedzieć. KPP2 z czytuje wiele zdarzeń z pojazdu wiele z nich za pomocą szyny CAN. Tablice są sterowane tak jak zawsze RS485. tylko troszkę szybciej niż w STR Wielką zaletą systemu jest to że ma wszystko wbudowane w jedno urządzenie. Tworzenie danych jest czasochłonne lecz program ma wiele udogodnień takich jak samoczynne tworzenie napisów na tablice (mając 400 przystanków jest to pomocne). Graficzny wyświetlacz w KPP jest czytelny i mnie nie sprawia trudności obsługa KPP. Gorzej jednak z kierowcami dla których to urządzenie jest trudne. Dlatego pisze że należy traktować jak telefon komórkowy będzie prościej zrozumieć. MENU jest przejrzyste i czytelne z poziomu użytkownika jakim jest kierowca podstawowe uprawnienia nie można nic popsuć. Tablice typu TDII w które są wyposażone autobusy są w pełni kompabitylne z poprzednikami. Można się pobawić scrolem stronami oraz rodzajami czcionek dostępnych. Jest to czasochłonne ale efektowne. ![]() SOLARIS URBINO 15 z tablicą LED PIXEL 112x16 ![]() Tablica boczna 84x16 jak widać mamy możliwość programowania różnych treści na poszczególnych tablicach. ![]() Tablice wewnętrzna TML 120x16 PIXEL. Ogromną zaletą jest możliwość redagowania treści na każdej tablicy osobno oraz to że zapowiedzi głosowe też są układane i tworzone w tym samym programie. Możemy sobie odsłuchać zapowiedzi i przypisać odpowiednią zapowiedź to przystanku. Wadą czasochłonność lecz efektowność jest wysoka. Ciekawostką systemu jest to że jeśli nawet wyłączymy przyciskiem KPP to nie on wyłączony lecz uśpiony , jeżeli będziemy poruszali się pojazdem bez włączonego KPP to i tak będzie rejestrowane to ile kilometrów przejechał pojazd i ile zużył paliwa oraz wiele innych związanych z ruchem pojazdu zdarzeń. Dobre jest rozwiązanie upakowania możliwie wszystkich peryferii w jednym urządzeniu. Gdy kupując nie potrzebujemy tak rozbudowanego systemu można zakupić system ze sterownikiem STR1.2 czy STR1.3 Tradycyjnie w systemie PIXEL pojazd wyposażony jest w kasowniki NJ24. ![]() Kasownik NJ 24 PIXEL Porównując te dwa systemy mają one wspólne cechy podpowiadają godzinę odjazdu ile czasu jest do lub po odjeździe . Lecz różnią się znacznie wykonaniem i programowaniem oraz funkcjami. Niemniej jednak świetnie się sprawdzają. Natomiast serwisy obydwóch firm służą radą w razie problemów lecz takowe potrzeby są rzadko. Nie mnie oceniać kto ma lepszy system każdy ma wady i zalety ważne by funkcjonowały bez problemów i bez awaryjne. Jak PIXEL tak i R&G produkują ciekawe rozwiązania. To dobrze że jest konkurencja ponieważ mamy ciekawe nowości które stopniowo trafiają do życia codziennego. Lecz gdy my się zachwycamy tymi nowościami to powiem że w krajach zachodnich takie systemy są od 15 lat. Np. LAWO ze sterownikiem L-86 też ma podobnie zbudowany system jak system R&G aczkolwiek posiada złącze CAN i ma wiele innych możliwości np. sterowanie matrycą TFT 15 cali na której pokazuje się reklamy i trasę przejazdu autobusu w postaci mapki graficznej. Wszystkie zdjęcia wykonałem na zajezdni autobusowej PKM Sosnowiec oddziału autobusowego Zagórze , pojazdy na owych zdjęciach są własnością PKM. Jak pisałem systemy są użytkowane i moje spostrzeżenia będę opisywał w kolejnych artykułach. ![]() ![]() SOLARIS oraz JELCZ oba wyposażone w tablice LED i cały system informacji pasażerskiej wraz z bramkami liczących pasażerów. Mam nadzieje że trochę przybliżyłem ideę systemów które są w owych pojazdach. Ocenę zostawiam czytelnikom który system się bardziej podoba. Pluta Grzegorz g.pluta@pixel.pl gpluta@pkm.pl 606 707 133 Grzegorz Pluta Nazywam się Pluta Grzegorz. Mam 33 lata z zawodu jestem elektronikiem. Zajmuję się sytemami informacji pasażerskiej od kilku lat. Obecnie pracuje w zajezdni autobusowej PKM Sosnowiec. W 2006 roku uzyskałem od Firmy PIXEL autoryzacje na serwisowanie urządzeń ich produkcji. Potrafię zaprogramować zachodnie zestawy firm zachodnich bez przeróbek elektroniki firm LAWO BROSE KRUEGER AEG. Również sterownik LAWO L-86 który jest w autobusach sprowadzonych ostatnio z Berlina. Zapraszam do współpracy firmy z całej Polski które chciały by uruchomić swoje zestawy pochodzące z Niemiec. Obecnie pracuje nad własnym sterownikiem IBIS do systemów zachodnich , ponieważ wiem że wiele autobusów dociera do Polski z tablicami lecz bez sterowników. Myślę że prace ukończę w ciągu miesiąca. Z poważaniem Pluta Grzegorz g.pluta@pixel.pl gpluta@pkm.pl tel. 606707133 i komentarz: AUTOR Grzegorz Pluta W Jelczach program uniemożliwia dzielenie kierunków jazdy wiem że to kłopot lecz ja sie tym nie zajmuje. Rozkład na jelcze układa kierownik ruchu.Program do R&G nie wymaga od programującego znajomości tworzenia napisów na tablice. Tablice gdy napis się nie mieści automatycznie tworzą scrolling. System zapowiedzi w Jelczu według mnie jest niedoskonały i wzmacniaczem jest radio samochodowe w przypadku Solarisa wzmacniacz to specjalne urządzenie tylko do tego celu. Pliki dzwięków nagrywa nam R&G w studio radiowym dla dąbrowy jeszcze nie zrobili wszystkiego. Pliki dźwiękowe dla R&G to WAV a dla PIXEL KPP są to MP3 dźwieki nagrywał PIXEL i są lepszej jakośći. KPP ma jeszcze możliwość taką że od godziny 8.00 do 20.00 jest głosniej a od 20.00 do 8.00 jest ciszej jest to ustalone w danych dla KPP. Co do napisów zmienie to żeby na czołowej tablicy były napisy stałe. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#704
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Mozliwe ze tak beda wygladaly zmodernizowane 105-ki:
![]() przod calkiem calkiem ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#705
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Groźnie wyglądają
![]() |
|
|
![]()
Post
#706
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
Fajnie wygląda
![]() |
|
|
![]()
Post
#707
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Pobożne życzenie.. nie uwierzę że takie coś może jeździć u nas, dopóki nie zobaczę!
![]() Ale z tym taborem i całą infrastrukturą tramwajową to u nas porażka, mam tylko nadzieję że coś da to przejęcie TŚ przez gminy.. Ten post edytował kwintosz pon, 20 sie 2007 - 22:51 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#708
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Akurat teraz jestem w Gdańsku - przy okazji budowy CH przebudowano rondo we Wrzeszczu no i musieli zatrzymać tramwaje - miasto (chyba?) przy okazji odremontowało w okolicy torowiska, przystanki, przejazdy itp. Nie jest to jakiś cud ale wygląda ładnie i porządnie, przejazdy/przejścia przez tory są te fajne, "cichutkie", ogólnie całość schludnie wygląda. Jaka to szkoda, że u nas władze nie myślą tak całościowo (a może jednak?) - przecież podobnie jak wyżej ma się zmienić układ komunikacyjny w centrum przy okzaji budowy Pogorii to i parę innych spraw dałoby się załatwić bez bólu...
|
|
|
![]()
Post
#709
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
a ja za kilka dni tez znowu bede w Gdansku. Akurat kilkadziesiat metrow od skrzyzowania, o ktorym piszesz po przeciwnej strony przyszlej Galerii Baltyckiej (Grunwaldzka) pomieszkalem sobie w sumie moze i z 2 latka (w tej kamienicy na rogu z wiezyczka
![]() W Gdansku do remontu dolozylo sie tez miasto. Ale u nas mysle ze jest szansa na wymiane wiekszej czesci torowiska - jesli dobuduja nowe lewoskrety na Sobieskiego to beda musieli przesunac torowisko tylko ze przystankow juz za bardzo nie rusza z powodu przejsc podziemnych wiec bedzie duzy klopot. Ale mysle ze jest szansa remontu od przystanku pod PKZ do przystanku przed Huta Bankowa (tam to na pewno beda przesuwac i powstana nowe przystanki). W sumie to przydaloby sie wyremontowac torowisko przed PKZ ale tak wspanialomyslny Mayland to juz pewnie nie bedzie. Tramwaje Ślaskie tez pewnie takiej okazji nie wykorzystaja a gdyby to bylo normalne maisto i normalne tramwaje to od razu wyremontownoby odcinek az do ronda z Al Róż. W sumie TŚ naleza na razie do miasta tylko posrednio przez KZKGOP a wciaz gminy bezposrednio nir przejely udzialow. Byc moze staraja sie wczesniej o kase na oddluzenie. A do Gdanka to nie ma co porownywac- poza budowa nowej linii, w prawie calym miescie od kilku lat trwa wymiana torow. Od zeszlego roku prace sa baaaardzo intensywne na wielu liniach jednoczesnie. W calym centrum remontuje sie wszystkie trasy po kolei. Do tego chyba wiecej niz polowe tras w pozostalej czesci miasta. Obecnie remontuja 20 km torowisk. Jest tam niezly chaos - co kilka miesiecy reorganizacja ruchu, zadne tramwaje nie jezdza od dawna swoimi normalnymi trasami, sa linie tymczasowe, autobusowa komunikacja zastepcza. Widzac od zeszlego roku zakres pras w calym miescie szczeka opada ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#710
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
... a gdyby to bylo normalne maisto i normalne tramwaje to od razu wyremontownoby odcinek az do ronda z Al Róż. W sumie TŚ naleza na razie do miasta tylko posrednio przez KZKGOP a wciaz gminy bezposrednio nir przejely udzialow. Remont torowiska na odcinku od skrzyżowania z Augustynika do ronda przy Al. Róż jest KONIECZNY. Inaczej kasa wywalona na prace remontowo - konserwatorskie bazyliki MBA będzie wyrzucona w błoto!!! -------------------- "Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
|
|
|
![]()
Post
#711
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 294 Dołączył: pią, 25 lut 05 Skąd: DG Nr użytkownika: 125 Płeć: Mężczyzna ![]() |
![]() Myślę, że powyższy obrazek dobrze oddaje stan komunikacji miejskiej (zwłaszcza tramwajowej) w Zagłębiu Dąbrowskim. Fotka pochodzi z wczorajszego zderzenia tramwajów w Sosnowcu. W wyniku wypadku 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła. Nic, tylko usiąść i zapłakać ![]() |
|
|
![]()
Post
#712
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 393 Dołączył: nie, 19 lut 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 187 ![]() |
Myślę, że powyższy obrazek dobrze oddaje stan komunikacji miejskiej (zwłaszcza tramwajowej) w Zagłębiu Dąbrowskim. Fotka pochodzi z wczorajszego zderzenia tramwajów w Sosnowcu. W wyniku wypadku 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła. Nic, tylko usiąść i zapłakać ![]() uuuuuuuuuu wygląda rzeczywiście źle a gdzie ten wypadek miał miejsce? pozdro |
|
|
![]()
Post
#713
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 294 Dołączył: pią, 25 lut 05 Skąd: DG Nr użytkownika: 125 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#714
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
takie ekstra torowiska i tabor. Juz chyba nikt nie potrafi zliczyc ile razy od zeszlego roku wypadaly, a kilka razy skonczylo sie powaznie. Niedlugo zaczna ginac ludzie. I kolejne 2 wagony zniszczone - odloza je pewnie na lata albo skasuja. Nieldugo juz nie bedzie czym jezdzic. Przeciez glownie z braku wozow polikwidowano sklady 2 wagonowe i trzeba sie gniesc w pojedynczych. Np w 21 mozna zapomniec o miejscu siedzacym - wieczne przepelnienie a nie raz ludzie nie mieszcza sie do srodka. I znowu wspominajac Gdansk - tramwaje z danej linii jezdza co kilka minut a nie co 20 albo wiecej jak u nas. Polowa skladow 3 wagonowych, pojedynczych oczywiscie nie ma.
QUOTE sosnowiec.info.pl Zderzenie tramwajów przy Andersa | 24.08.2007 Dziś przed godziną 19 na ulicy Andersa doszło do zderzenia czołowego dwóch tramwajów. Tramwaj linii „27” jadący w stronę centrum, wypadł z szyn i zderzył się z jadącym w stronę Niwki tramwajem linii „26”. W wyniku zderzenia 13 osób zostało rannych, w tym dwie ciężko - dziecko i osoba dorosła. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wczoraj wieczorem w radiu i tv byly informacje ze motorniczy nie zyje ale widac na szcescie sie nie potwierdzilo tvn24 - "mogla peknac szyna" http://www.tvn24.pl/-1,1519143.1,wiadomosc.html -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#715
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Masakra z tym wypadkiem - mam nadzieje ze wkrotce miasta (rowniez nasze) zaczną powaznie myslec nad stanem torowiska.....ja teraz bylem w Warszawie i tam co prawda sam tabor nie jest moze taki super jak w Krakowie ale stan torowiska jest bardzo dobry.
|
|
|
![]()
Post
#716
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Prawda jest taka że musi zginąć grupa pasażerów żeby w końcu brane były kredyty i wszystko remontowane plus zakupy nowych składów. Zresztą patrząc na te zdjęcia to naprawdę cud że motorniczy nie zginął, ale pewnie nie jest w dobrym stanie :/
|
|
|
![]()
Post
#717
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Tu już nawet nie chodzi o stan tramwajów, bo mimo że jest o tragiczny, to większe niebezpieczeństwo powoduje stan całej infrastruktury. Tory po których jeżdżą te tramwaje, nadają się tylko na złom a nie na przewóz po nich ludzi. Tory są zwichrowane, nierówno złożone jak nigdzie indziej w Polsce. Póki nie nastąpią remonty torowisk, to nawet najlepsze tramwaje nic tu nie pomogą.
Swoją drogą katowickie Karliki nie są jakieś szczególnie super ekstra. Oczywiście fajne są, ale mają sporo wad: dość mało miejsca, duchota, stopnie w podłodze.. oczywiście są cichsze, ale jeżdżą po lepszych torach a to też ma znaczenie. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#718
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Sosnowiec: zderzyły się tramwaje, są ranni judy 2007-08-26, ostatnia aktualizacja 2007-08-26 21:03 26 osób zostało poszkodowanych w zderzeniu tramwajów, do którego doszło w Sosnowcu Tramwaje linii 26 i 27 zderzyły się w piątkowy wieczór na ul. Andersa. Wśród 26 rannych znalazło się pięcioro dzieci. Najciężej ranna 10-letnia dziewczynka z pęknięciem czaszki trafiła do szpitala. Ciężko ranny jest także jeden z dorosłych pasażerów. Miał uraz klatki piersiowej i w sobotę był operowany. Pozostali ranni zostali po kilku godzinach zwolnieni do domów. Przyczyny wypadku badają sosnowiecka prokuratura i policja. Jako prawdopodobne uznają odkształcenie torowiska spowodowane upałami. to nikt tego nie kontroluje. A w zimie powiedziliby ze sie skurczyly albo ze zasypane -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#719
|
|
![]() UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 17 Dołączył: czw, 07 gru 06 Nr użytkownika: 361 ![]() |
Podróżując KZKGopowskim Solarisem odnoszę wrażenie, iż system wentylacji w modelu urbino 15 nie należy do najefektywniejszych. Z drugiej zaś strony nasuwa się myśl, że kierowcy przyzwyczajeni do starszych modeli, posiadających naturalną wentylacje tj: szczeliny w drzwiach i oknach, bądź dziurawą gumę na przegubie, zapominają uruchamiać ten gwarantujący przyzwoite warunki podróżowania system wentylujący pojazd.
![]() |
|
|
![]()
Post
#720
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
dzis 6.24 z golonoga jak co dzien jechalem do pracy 831 oczywiscie SU15.....ludzi cosik "wiecej" - dzwi na redenie juz sie nie chcialy domknąć.....chyba 821 nie jechal.....coz - znow padl ikar :/ wszystko fajnie tyle ze w okolicach auchana szyby byly mocno zaparowane i zrobilo sie duszno....ludzie mowią aby ktos przekazal kierowcy aby otworzyl szyberdachy ale jakos nie dotarlo do konca trasy......
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 20:34 |