IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
kwintosz
post śro, 11 lip 2007 - 13:44
Post #681


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Wiesz :) jeśli chodzi faktycznie o możliwość skrętu gdy autobus stoi na przystanku na Damelu to faktycznie to byłoby niebezpieczne ale też... nienormalne!!! wink.gif Ktoś kto w ogóle mówi o takiej możliwości, nie ma chyba za grosz rozsądku i obce mu są przepisy ruchu drogowego.
Po prostu wystarczy 2 autobusy puścić inną trasą przez CA z pominięciem tego przystanku na Damelu i sprawa byłaby załatwiona. Po co jakieś bzdety gadać o pieniądzach, niebezpieczeństwie, ważnym przystanku itp.. wink.gif Brednie i tyle.
Urzędnikom się po prostu nie chce, bo w większości ich ta sprawa po prostu nie dotyczy.

My, mieszkańcy płacimy podatki, z naszych pieniędzy miasto płaci KZK GOP więc mamy prawo oczekiwać takiej komunikacji w naszym mieście, jakiej chcą mieszkańcy!! Jeździmy i tak zdezelowanymi autobusami, często jeżdżącymi zupełnie inaczej niż rozkład jazdy, więc chociaż niech jeden z drugim urzędnik ruszy dupę ze swojego stołka i załatwi by autobusy jeździły tak jak chcą tego mieszkańcy! Mamy prawo tego oczekiwać, tak jak nocnego połączenia z Katowicami! rolleyes.gif

Ten post edytował kwintosz śro, 11 lip 2007 - 13:45


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post śro, 11 lip 2007 - 13:51
Post #682


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Po przeczytaniu tego, ręce opadają... jeśli taka inwestycja przerasta naszych urzędników, to co będzie przy szumnie zapowiadanym w czasie kampanii wyborczej projekcie centrum przesiadkowego i DTŚ-ki sad.gif

PS
Faktycznie poprzednio jedynym problemem przed przeniesieniem przystanków było to, że nie ma sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, ale jak ją montowali, to byłem zdziwiony dalczego przystanek jest tam gdzie był... ale teraz się wyjaśniło, wcale nie zamierzali przenosić mad.gif


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 11 lip 2007 - 13:52
Post #683


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dalo sie wydluzyc 116 z Piekla do Antoniowa. Dodano kilka nowych przystankow i wydluzono linie chyba z 4-5 razy bardziej niz wydluzylaby sie tutaj. Zrobiono to w miare szybko a mzona bylo jeszcze szybciej.
A ile osob jezdzie do Antoniowa a ile do CA?????????


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post śro, 11 lip 2007 - 14:39
Post #684


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Po co przystanek jak władza sobie kupiła nowe Skody? ;-)

Zresztą dla mnie obecna władza jest do bani bo niby mieli tutaj na forum się pokazywać i się udzielać, a teraz mają to w 4 literach bo wielcy wladzcy czasu nie mają. Śmiech na sali!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michu
post śro, 11 lip 2007 - 15:59
Post #685


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 265
Dołączył: czw, 19 paź 06
Nr użytkownika: 239



QUOTE(:) @ Jul 11 2007, 10:52 ) *
dalo sie wydluzyc 116 z Piekla do Antoniowa. Dodano kilka nowych przystankow i wydluzono linie chyba z 4-5 razy bardziej niz wydluzylaby sie tutaj. Zrobiono to w miare szybko a mzona bylo jeszcze szybciej.
A ile osob jezdzie do Antoniowa a ile do CA?????????



ciekawe, któż tak wazny mieszka w Antoniowie...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post śro, 11 lip 2007 - 16:28
Post #686


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Ten artykuł mnie o mało co nie zrzucił z krzesła! To jest jakaś paranoja! No tak jeżeli władza ma samochody to mieszkaniec ich nie interesuje!
Do tej pory nie moge uwieżyć że człowiek na tak wysokim stanowisku może być tak ... Mod: wyciete z troski o Syzia wink.gif
Wyobraźcie sobie kogoś kto w DG nigdy nie był i musi jechać do CA? To przecież dla niego czarna magia. Dość że jest dość daleko od centrum, ledwo co go widać z przystanku Damel to jeszcze chodnik w stronę Urzędu jest OKROPNY!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 11 lip 2007 - 16:34
Post #687


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Syzio uwazaj z epitetami zeby cie ktos nie oskarzyl


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post śro, 11 lip 2007 - 16:37
Post #688


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Ale jak można uważać na epitety jeżeli się czyta bujdy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arbas
post czw, 12 lip 2007 - 12:13
Post #689


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,023
Dołączył: czw, 16 lis 06
Nr użytkownika: 307



Syzio Drogi!
Posłuchaj rady :) i rzeczywiście nie szastaj epitetami, bo gdy skończysz te swoje 15 lat /a może jednak więcej?/, będziesz odpowiadał jak dorosły.

PS. Mózg pisze się przez Ó z kreską, więc może "bezmózgi" też?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pią, 13 lip 2007 - 12:23
Post #690


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Bardzo dziękuje za troskę :) oraz przepraszam za błąd ortograficzny (pisałem w pośpiechu). Co do mojego wcześniejszego postu to nadal podtrzymuję swoje słowa.

PS. Ja nie wiedziałem że wy tacy troskliwi jesteście tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 17 lip 2007 - 12:33
Post #691


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



w Golonogu brakuje kierowcow i 16Bis zostala przeniesiona do Bedzina a prawie cala 18 i cala 817 na wakacje do Zagorza. Ciekawe co bedzie po wakacjach.

http://kzgop.pl/Zawirowania_wokol_linii_18,Art,268.html

http://kzgop.pl/Zmiany_w_PKM_Sosnowiec,Art,267.html


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 17 lip 2007 - 18:59
Post #692


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



No coz....pracują jak im płacą.....a właściwie nie pracują bo pewno wyjechali na zachód. Nieiwem jak w PKM S-c ale TŚ SA oferuje na początek ok. 1000zl (często wychodzi nawet ok.900) także mało jest chętnych na takie coś i całkowicie to rozumiem.

Ten post edytował Sebastian22 wto, 17 lip 2007 - 19:00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post wto, 17 lip 2007 - 22:24
Post #693


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Ja sądze, że powinni robić darmowe kursy do takich zawodów (jak się nie zda to się zapłaci za kurs, a jak zda to nie). Wtedy osoba po ukończonym kursie mogła by zacząć pracować. Bezrobotny wtedy zyskuje jakiś zarobek i prace, a firma ma pracowników


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 lip 2007 - 12:03
Post #694


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



slyszalem o takim pomysle pracownikow zeby PKM robil kursy na prawko za darmo o pracownik podpisywalby umowe na jakis czas a jesli zrezygnowalby z pracy to musialby zaplacic za taki kurs. Ale dyrekcja chyba o czyms takim nie mysli


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 18 lip 2007 - 13:27
Post #695


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



A mogli by pomyśleć, bo wyszli by na plus... Ale raczej chyba gdyby nasze miasta zorganiozwały komunikacje miejską samodzielnie, a nie w KZK GOP.... Wtedy PKM dostawał by pieniądze większe i tylko do PKM by trafiały


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 lip 2007 - 13:41
Post #696


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



"Protokół nr 9/07 ze wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska z Komisją Rozwoju i Promocji Miasta odbytego w dniu 28 maja 2007r" - fragment dotyczacy PKM i KZKGOP:

QUOTE
Ad.2.
Na początku posiedzenia głos zabrał przedstawiciel PKM Sosnowiec.
Piotr Drabik przedstawił prezentację multimedialną Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Spółka z o.o. w Sosnowcu dotyczącą funkcjonowania spółki.
Prezentacja została podzielona na:
1. Część ogólną – informacja o działalności spółki.
2. Realizacja programu ZPORR w zakresie zakupu autobusów.
3. Inne działania inwestycyjne podjęte w latach 2004 – 2006.
4. Niekorzystne zjawiska społeczno ekonomiczne występujące w spółce
w ostatnich latach.

Informacja o działalności Spółki to: ogólne wiadomości i historia Spółki, działalność podstawowa – przewóz osób w komunikacji miejskiej oraz wielkość zatrudnienia w Spółce.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Sosnowcu zostało utworzone aktem notarialnym w dniu
17 lipca 1997r. z przekształcenia Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej
w Sosnowcu, jako komunalnego przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej
w Sosnowcu, jako komunalnego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej. Siedzibą Zarządu Spółki jest miasto Sosnowiec.
W dniu 30 lipca 1997r. Spółka została wpisana do rejestru handlowego
a w dniu 07 grudnia 2001r. Spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego. Spółka działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i może prowadzić własne przedsiębiorstwa usługowe i wytwórcze, otwierać oddziały, filie
i przedstawicielstwa. Spółka może również prowadzić działalność gospodarczą wspólnie z innymi jednostkami organizacyjnymi działającymi w kraju, obejmować udziały i akcje w innych spółkach oraz tworzyć spółki w celu prowadzenia działalności o charakterze użyteczności publicznej.
Na dzień dzisiejszy kapitał zakładowy Spółki wynosi 28 708 000,00 i dzieli się na 287 080 udziałów np. 100 zł każdy.
Właścicielami Spółki są cztery gminy. Największym udziałowcem jest gmina Sosnowiec, drugim, co do wielkości właścicielem jest gmina Dąbrowa Górnicza, trzecim jest gmina Będzin. Udział procentowy w ostatnich latach ulegał zmianie
z uwagi na trwające dokapitalizowania Spółki. Gmina Czeladź nie funkcjonowała, nie współuczestniczyła w programie ZPORR i jej udziały zmniejszały się z roku na rok na rzecz gmin Będzin i Dąbrowa Górnicza.
Spółka obsługuje ogółem 68 linii komunikacyjnych, na obszarze 17 gmin
w tym Oddział Będzin obsługuje 21 linii. Roczna praca przewozowa na liniach komunikacyjnych obsługiwanych przez Spółkę wyniosła w 2006 roku:
17 937 276,4 wzkm, co średnio w miesiącu przekłada się na 1 494 773,03 wzkm
w tym Oddział w Dąbrowie Górniczej wykonał 5 695 637,2 wzkm w skali roku. Ze struktury zatrudnienia wynika, że jest Oddział drugi Spółki.
W 2006r. Spółka wspólnie z gminami Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza i Będzin przystąpiła do realizacji programu odbudowy taboru autobusowego.
Program ten jest realizowany w ramach projektu p.n. „Modernizacja infrastruktury autobusowej transportu publicznego na terenie gmin Będzin, Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec”. W ramach tego programu Spółka zakupi w latach 2006/07 72 nowe autobusy tj.:
 42 autobusy marki JELCZ M 121 I.
 30 autobusów Solaris Urbino 15.
za łączną kwotę netto 49.443.000 zł przy 49,26% udziale środków z Unii Europejskiej.
Jeśli chodzi o cechy użytkowe tych autobusów, starali się, aby były przyjazne i łatwe do korzystania przez wszystkich potencjalnych klientów. Standardem w komunikacji miejskiej jest to, że autobusy są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Są wyposażone w systemy elektroniczne, które ułatwiają komunikację i podróżowanie. Do głównych cech, które skierowane były bezpośrednio dla pasażerów należą cztery elementy:
 przyjazna przestrzeń pasażerska,
 elektroniczny system informacji pasażerskiej,
 system sterowania drzwiami,
 system ogrzewania i wentylacji.
Ponadto zamontowany został system zliczania pasażerów.
Jeśli chodzi o designe zwrócił uwagę na tapicerkę siedzeń, elementy wykończenia.
Do działań inwestycyjnych podjętych w latach 2004 – 2006 należały:
 Modernizacja gospodarki cieplnej w oddziałach; Sosnowiec
i Dąbrowa Górnicza.
W ramach tej modernizacji:
- zainstalowano cztery nowoczesne kotłownie olejowo-gazowe,
- zlikwidowano dwie istniejące kotłownie węglowe,
- ocieplono budynki i budowle,
- zainstalowano nowoczesny system grzewczo-wentylacyjny składający się z central grzewczo-wentylacyjnych, grzejników i wymienników ciepła,
- zautomatyzowano i zintegrowano pracę całego systemu grzewczo wentylacyjnego, która jest sterowana za pomocą komputera klasy PC,
- Modernizacja zakładowej stacji paliw w Oddziale Dąbrowa Górnicza.
Do niekorzystnych zjawisk społeczno-ekonomicznych, jakie wystąpiły w ostatnich latach w Spółce należy zaliczyć w szczególności:
1. odejście z pracy wieloletnich pracowników w ramach tzw. migracji zarobkowej; a dotyczy to w szczególności grupy zawodowej kierowców (na dzień dzisiejszy zjawisko to należy ocenić jako masowe).
2. pogarszanie się sytuacji finansowej Spółki, w skutek spadających dochodów
z działalności podstawowej. Na przestrzeni lat 2004 – 2006 ze spółki odeszło z pracy ok. 150 pracowników. Podstawowym powodem tego zjawiska jest utrzymująca się w tym okresie w spółce stosunkowo niska płaca.

Prezes PKM Marek Pikuła serdecznie podziękował za wysłuchanie problemów Spółki (jest to tylko cząstka), ale czas nagli. Będą dalej robić swoje. Zapewnił, że środki wygospodarowane nie są marnowane, a gdyby gmina chciałaby wygospodarować dodatkowe, będą właściwie wykorzystane z pożytkiem dla przedsiębiorstwa i dla mieszkańców gminy.

Radny Z. Łukasik zapytał czy dofinansowanie przez gminę na remont autobusów podjęte na sesji Rady Miejskiej w ubiegłej kadencji jest jeszcze aktualne.
Prezes odpowiedział, że nie jest specjalistą od prawa samorządowego, lecz
z przykrością musi stwierdzić, że decyzja nie została zrealizowana, czego skutki są odczuwalne. Zakupy muszą być robione, jeżeli chcemy mieć komunikację na dobrym poziomie.

Przewodnicząca M. Trzewiczek zapytała jak wygląda sytuacja likwidacji autobusów starych, co było warunkiem przy pozyskiwaniu środków unijnych na nowe autobusy.
Prezes odpowiedział, że są likwidowane w stosunku jeden na jeden, stary na nowy. Dlatego jest taka potrzeba pozyskania środków, bo te 72 autobusy to tylko 1/3 taboru.
Radny Z. Łukasik zadał pytanie:, jakie koszty musiałyby być związane
z dotacją biletów poszczególnych uczestników porozumienia z KZPGOP, aby średnia pensja była taka, by zadawalała pracowników i aby nie odchodzili z zakładu. Uważa, że sytuacja z roku na rok narasta i będzie jeszcze gorzej.
Prezes M. Pikuła odpowiedział, że nie do niego należy ocena finansów KZKGOP pod względem polityki natomiast wie, że nie dopracował się spójnej i jednoznacznie rozumianej polityki transportu. Jeżeli chodzi o negocjacje odnośnie stawek ze względu na wzrost cen paliwa są niemożliwe, umowy mają zawarte
w wyniku przetargu i KZK GOP korzystając z tego, że należało przewidzieć wojnę w Iraku i gwałtowny wzrost cen paliw. Apelują do nich i proszą o uwzględnienie waloryzacji stawek elementu wzrostu cen paliw. Wydaje mu się, że w obecnej takiej dynamicznej sytuacji gospodarczej w stawce powinna być zawarta zarówno inflacja i wzrost cen paliw. Obecne informacje medialne pracowników pouczają, słyszy się o bardzo dobrze rozwijającej się gospodarce i o wzroście płac pracowników. Jeśli chodzi o płace, nie odczuwamy i nie mają możliwości ich zrealizowania z tego względu. Nie decydują ani o trasie, ani o cenie biletów ani o typie autobusów. Te elementy są w KZKGOP, i nie do końca są dla nich czytelne. Uważa, że wystarczy przeanalizować zlecone przetargi i tam widać, że mają autobusy dwudrzwiowe, trzydrzwiowe z różną pojemnością. Należałoby się zastanowić nad tym, aby polityka była bardziej czytelna dla przedsiębiorstw, które ją wykonują.

Prezydent H. Zaguła nie zgodził się z przedmówcą, czyli tezą, że nie ma polityki transportu komunikacji publicznej. Trwa współpraca PKM z KZKGOP. Nie można generalnie powiedzieć, że to wina KZKGOP. Tak naprawdę było dużo czasu, aby zapoznać się z systemem KZKGOP, z możliwościami współpracy. Wszyscy dobrze wiedzą, że nie daje większej podwyżki. KZKGOP nie ma produkcji pieniędzy, ale normalne przychody z biletów, które (są takie, jakie są) oraz dopłaty z gmin. Na razie się bilansuje wokół systemu finansowego. Wygraliście przetarg i sami biegaliście by zorganizować w ten a nie inny sposób. Mówiliśmy wielokrotnie
w poprzednich latach o wzrostach cen paliw, ale dotyczy to wszystkich innych firm, czyli wykonawców na zlecenie KZKGOP.
Rozmawiamy o PKM Sosnowiec i o jego sytuacji. Mamy wysokie koszty w PKM, które wynikają z różnych powodów. Renegocjacja umów jest zawsze możliwa i ogłoszenie nowego przetargu
Prezes M. Pikuła odpowiedział, że pozostaje przy swoim zdaniu, uważa, że istnieje możliwość renegocjacji umów, co jest trudne do przeprowadzenia. Jeżeli chodzi o koszty przedsiębiorstwa wskaźnik przewoźników w kraju mają najniższy, natomiast dopłaty gmin KZKGOP należą do najwyższych. Większe oszczędności
w firmie nie są możliwe.

Doradca Komisji M. Drożyński zabierając głos powiedział – kiedyś było to Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które zajmowało się komunikacją
i organizacją w strukturach przewozów szynowych i kołowych. Zlikwidowano to przedsiębiorstwo i powołano KZKGOP, który jako organizator komunikacji nie spełnia swojej roli. Powinien dalej iść i zrozumieć, jakie problemy mają przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Pan mówi o mechanikach o tych ludziach, którzy bezpośrednio funkcjonują na stanowiskach robotniczych czy na torach, pan ich nie utrzyma, pan nie jest w stanie ich wynagrodzić natomiast struktura, która powinna powstać i dane warsztatu, naprawianie gdzie będzie tylko i wyłącznie tylko ta grupa specjalistów zatrudniona, one dadzą sobie radę i będą w stanie się utrzymać. Takie mechanizmy powinny funkcjonować. W czasie, gdy był wiceprezydentem miasto wystąpiło
z KZKGOP. Po czym ponownie przystąpiło. Co do tego nie jest przekonany?.
Uważa, że jako organizator komunikacji, nadbudowa, która pochłania nieprawdopodobne pieniądze powinna organizować komunikację w zakresie racjonalnym z racji przewozów komunikacji tramwajowej. Nikt nie robi analizy rynku, by zobaczyć, dlatego tak to jest, i w jakich relacjach należy to zmienić (jeżdżą w tym samym kierunku puste tramwaje i autobusy), aby pieniądze się nie marnowały. Zachodzi konieczność, aby to zmienić, przygotować program. Jako organizator, KZKGOP w tym temacie nie spełnia się w ogóle.

Prezydent H. Zaguła odpowiedział, że na razie nie ma sensu dyskutować, dawne czasy w sensie organizacyjnym się nie wrócą. Stwierdził, że na razie nie jest najgorzej.
Radny M. Cygroń pochwalił prezesa PKM, że się jeszcze gimnastykuje w tym wszystkim. W rachunku zysków i strat okazuje się, że 90% to koszty płac i koszty eksploatacyjne a w tym paliwa, które rosną i płace, które maleją, co jest powodem migracji za granicę. Myśli, że w krótkim czasie może to być poważnym problemem.
Radny, Łukasik poparł przedmówcę stwierdzając, że będzie duży problem.

Przewodniczący Komisji I. Zugaj podziękował za bardzo ciekawą prezentację
i poprosił o propozycje wniosków.

Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła powiedział, że ideą powołania funkcji KZKGOP było oddzielenie funkcji organizatora od wykonawcy transportu, po to, aby choć w części doprowadzić do rozwiązań na rynku. Doprowadzić koszty do elementów, które są na rynku porównywalne. Zwrócił uwagę na inne gminy
w obszarze działania KZKGOP, które wydają około 3,60 za kilometr. Normalnie
w innych miastach wydatki kształtują się na poziomie 4,50 i 5,20 w zależności od miasta. A więc nie wydajemy dużych pieniędzy na komunikację. Stąd te problemy PKM.
Ten temat braku rąk do pracy dotyczy wszystkich firm transportowych. Może się zdarzyć, że skończy się ten temat renegocjacją umowy, – choć nie wiem czy to jest możliwe ze strony prawnej albo wypowiedzeniem umowy na zasadzie zawarcia nowej umowy po przetargu. W związku z tym nie wie, kto zwycięży – te przedsiębiorstwa, które są najsprawniejsze gospodarczo. Jak się okazało wiele osób z przedsiębiorstwa odeszło, jednak nadal przedsiębiorstwo funkcjonuje? Nasuwa się pytanie czy PKM Sosnowiec musi obsługiwać wszystkie te linie, ponieważ jedne z nich są bardziej dochodowe a inne nie. A więc może powinno być w przedsiębiorstwie 800 osób a nie 1000 czy mniej. Jest to kwestia dostosowania skali do rynku. Nie można całego odium zła przenieść na KZKGOP. Z jednej strony jest tak, że przenosimy winę, a z drugiej strony za dużo płacimy jako gmina. Sytuacja, dlatego jest bardzo skomplikowana. Wyjście z KZKGOP-u tzn. powrót do sytuacji, gdzie gmina jest zobowiązana organizować transport publiczny na swoim terenie. To nie jest tak, że będzie przejeżdżał po Dąbrowie Górniczej autobus a w Będzinie pasażer się przesiądzie do będzińskiego itd. aż dojedzie do Katowic. Jest to sieć wzajemnych powiązań transportowych. Straszenie, że się odejdzie, bo KZKGOP nie spełnia warunków jest bardzo przereklamowane, lecz nie twierdzi, że związek nie ma wad, które trzeba ratować, trzeba dyskutować i realizować, bo te najbardziej drastyczne pomysły są mało racjonalne.
Przewodnicząca M. Trzewiczek dodała, że jesteśmy udziałowcem
w PKM-e powinniśmy się skupić, w jaki sposób gmina może pomóc, a sprawy komunikacji – funkcjonowania KZKGOP-u zaproponowała umieścić w planie pracy
w II półroczu 2007r.
Wystąpiła z wnioskiem, aby rozważyć możliwość pomocy PKM w postaci zabezpieczenia środków na zakup nowych autobusów lub w innej formie.
Prezydent P. Gocyła wyjaśnił, że budżet jest taki, jaki jest i nie wygląda na to, aby w perspektywie były jakieś widoczne środki finansowe do przeznaczenia, – chociaż chciałby je mieć. Jest to przedsiębiorstwo bliskie mu z różnych powodów, ale niestety gmina ma obowiązki właścicielskie również w innych spółkach i tam pomocy specjalnej nie udziela. Chciałby dodać, że jest to dwuznaczna sytuacja. My płacimy składkę do KZKGOP-u, z której teoretycznie powinna się utrzymać w działalności podstawowej. Jest też propozycja, aby pieniądze wpłacać bezpośrednio do firmy.
Poprosił, aby rozsądnie podejść do sprawy.

Wiceprzewodniczący, K. Woźniczka uważa, że dobrze się stało, że otrzymaliśmy taką informację. Konkretne wnioski powinien opracować PKM. Zależy mu na tym, aby komunikacja funkcjonowała prawidłowo, aby ludzie mogli dojeżdżać do szkoły i do miejsca pracy, niemniej jednak jako szef zakładu nie byłby zadowolony gdyby mu dyktowano jak ma nim kierować. Może należy przeanalizować, jakie autobusy powinny kursować na poszczególnych liniach. Poprosił o konkretne propozycje wniosków i wtedy będzie można dyskutować. Spółka musi myśleć, co
z tym problemem zrobić.

Radny M. Cygroń powiedział, że trzeba myśleć o wszystkim, bo to są dwie niezależne ze sobą sprawy. PKM Sosnowiec jako zakład – niezależna spółka gdzie gmina jest udziałowcem oraz KZKGOP jako zupełnie inny temat, który kupuje usługi, dlatego trzeba to rozważyć oddzielnie. Zakład jest dochodowy, ma zysk. Na dzień dzisiejszy nic się nie dzieje, na razie nie musimy dawać pieniędzy. Jest to element sygnału, symptomu rynkowego, gdzie kupuje w zakładach komunikacyjnych usługi za obsługę linii. A więc zostawmy spółkę prezesowi, zajmijmy się sprawą usług, o które się upominamy. Albo może należy zainteresować się jak gospodarują środkami. Jaka jest ściągalność z biletów? Są to pytania, których można zadać jeszcze wiele. Należy je przygotować i jako gmina wystąpić. A wewnętrznie w gminie przeanalizować nasze zlecenia do KZKGOP, bo od tego płacimy.
Doradca komisji Tadeusz Jędrzejec zabierając głos wystąpił w imieniu mieszkańców Dąbrowy Górniczej, którzy wymagają opieki lekarskiej w Szpitalu Górniczym. Mieszkańcy Chrzanowa, Niwki, Mysłowic, Katowic, Czeladzi, Będzina mają dojazd do szpitala za wyjątkiem mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Aby dojechać do szpitala na godz. 6.30 muszą wyjechać o 5.00, ponieważ zachodzi konieczność przesiadki. W związku z powyższym zwrócił się o rozważenie możliwości bezpośredniego dojazdu.

Radny J. Talkowski wystąpił z dwoma propozycjami.
W związku z zanikaniem ilości załogi zaproponował pozyskanie sprawnych emerytów, którzy na pewno w wymiarze ˝ etatu będą wykonywać wszystkie merytoryczne zadania, które stoją przed PKM. Istnieje zastanawiająca sytuacja, że w działalności KZKGOP dużo finansowało się różnego rodzaju tematów, które nie powinny być tematami merytorycznymi. W związku z tym kolejna propozycja, aby zażądać od kierownictwa KZKGOP dokładnej analizy celowości wydawanych środków finansowych na działalność nie merytoryczną, tzw. kosztów ogólnozakładowych.

Przewodnicząca M. Trzewiczek poinformowała zebranych, że temat KZKGOP będzie na pewno w tym roku przedmiotem Komisji, natomiast Prezesa PKM poprosiła o przedstawienie zadań na piśmie w późniejszym czasie.

Prezes PKM dodał, że ich obecność wynikała z przedstawienia działalności firmy, usługi, dlatego trudno teraz mówić o konkretnych wnioskach w sensie żądania jakiejkolwiek wyznaczonej kwoty. Próbują poprzez zgłaszanie wniosków do Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i są to wpisujące się w działalność programy, chociażby o dofinansowanie do zakupu ekologicznych silników spełniających normy. To nie było ich intencją, bo zdają sobie sprawę, że mają wiele innych zadań nie tylko związanych z transportem. Chcieli uzmysłowić, że takie problemy w spółce występują i prawdopodobnie będą się nasilać i nie chcieliby być odebrani jako przeciwni KZKGOP. Jest konflikt interesów, ale jeżeli możemy prowadzić racjonalizację kosztów, to chcieliby, aby było podobnie w KZKGOP, aby to nie było po jednej stronie. To jest naszym przesłaniem. Te instytucje muszą jeszcze ze sobą współpracować, chociaż są takie gminy, które nie należą do nich i nie chcą należeć. Jest zadowolony, że ich wystąpienie wywołało burzę mózgów. Proszą jedynie o moralne wsparcie w walce o lepszy statut KZKGOP.


dobrze ze pan Talkowski jest juz na "prezydenckiej emereturze" z takimi pomyslami biggrin.gif - "pozyskanie sprawnych emerytow", ktorzy pracowali by za polowe tych marnych pensji. Problem w tym ze to praca bardzo odpowiedzialna i zupelenie nei nadaje sie dla emerytow. To ten pan tak walczyl i dopial swego - nie dal chyba dwukrotnit uchwalonych pieniedzy dla PKM, ktore mialy pojsc na naprawy i zakup kilku (chyba cos kolo 6) uzywanych autobusow.
Pan Gocyla chociaz zauwazyl w czym problem wink.gif Wszyscy o tym wiedza ale wladze gmin KZKGOP staraja sie nie wiedziec.
A pan Zagula mowi ze jeszcze nie jest najgorzej, a nie ma kto wyjechac na linie autubsami. Wiadomo ze najgorzej bedzie jesli pewnego dnia nie wyjedzie juz zaden autobus.

Nareszcie zwrocono uwage na duzy problem o ktorym kiedys pisalismy na forum - brak dojazdu z DG do bylego szpitala gorniczego


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 18 lip 2007 - 14:21
Post #697


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Pan Talkowski chyba myślał o sobie biggrin.gif. Chciał sobie nową posadke załatwić xD


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 08 sie 2007 - 11:11
Post #698


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



PKM Sosnowiec wygral przetarg na linie bedzinskie: 16, 24, 28, 40, 42, 61, 79, 91, 99, 104, 107, 125, 200, 269, 616, 716, 721, 722, 800, 818, 904, 928.

Na razie nic nie wiem ile bylo zlozonych ofert i czy zostaly jakies odrzucone itp. Nie wiem jaka stawka za kilometr - lacznie ponad 85 mln zl - wybrana ferta jest oferta z najnizsza cena.

Moze chociaz teraz jest normalna stawka zeby byly pieniadze na zakupy, remonty i podniesienie pensji


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 08 sie 2007 - 11:55
Post #699


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Hmmm a jak z kierowcami? Będzie miał kto jeździć tymi autobusami? No i może będą normalne ceny, w co szczerze wątpie przy obecnym kzk gopie :/


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 08 sie 2007 - 11:59
Post #700


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



podobno w Golonogu juz troche lepiej, kogos zatrudnili i 18 powrocila z Zagorza


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 33 34 35 36 37 > » 
Reply to this topicStart new topic
6 Użytkowników czyta ten temat (6 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 18:14
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza