![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#621
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na nareszcie, nawet w prasie jescze nic o tym nie ma
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#622
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#623
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nareszcie! Ale bylo zawodu z ta operacja ale w koncu jest! (no w sumie jeszcze nie ale mysle ze to tylko formalnosc) jest szansa na dofinansowanie z UE, jest szansa na nowe torowiska oraz nowy tabor! Nie wybaczyłbym sobie sytuacji ze w DG i innych miastach braklo by tramwajów, mowie to jako fan ale takze zwykly pasazer.
|
|
|
![]()
Post
#624
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czy aby nie za bardzo bujasz w obłokach Sebastianie22?
![]() |
|
|
![]()
Post
#625
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czy aby nie za bardzo bujasz w obłokach Sebastianie22? ![]() Pewnie troszkę buja ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pewnie troszkę buja ![]() ![]() To było myślenie "bardzo naprzód" ![]() Najgorsze jest to że Będzin się wycfanił i nie chce akcji TŚ co znacza iż Sosnowiec i DG będą sponsorować im remonty, moze nie na całej linii ale przynajmniej od te obowiazkowe. Co prawda mozna skrocic linie do przystanku Urzad Pracy ale mija sie to z celem zebysmy mieli tramwaj jako atrakcje turystyczną. Sprawa ominięcia tego miasta tez jest ciezka - najblizsza krancowka to Zagorze petla linii "15" - polaczenie tej petli do DG byloby chyba zbyt kosztowne i nie wchodzi w gre....dziwi mnie ze Bedzin tak zagral - jeszcze nie tak dawno rekloamowal swoje tramwajowe walory linia turystyczna (ktora okazala sie calkowita klapa ale nie wazne). No coz...znow nie mamy szczescia :/ Ten post edytował Sebastian22 pią, 18 maj 2007 - 18:55 |
|
|
![]()
Post
#627
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
QUOTE Dyskusja o Tramwajach Śląskich Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej w regionie, źródła finansowania oraz możliwości pozyskania środków pomocowych, związanych z planami modernizacji taboru i linii tramwajowych były tematem dyskusji w redakcji czasopisma "Gospodarka Śląska". Obecni na spotkaniu wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski oraz prezydenci miast skupionych w KZK GOP i przedstawiciele zarządu Tramwajów Śląskich S.A. podkreślali znaczenie zapowiedzianego na 30 maja br. podpisania umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji spółki przez Skarb Państwa na rzecz gmin. "To przełom w rozwoju komunikacji w naszym regionie" mówił wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski. "Przygotowania do Euro 2012 mogą stać się impulsem do inwestowania w infrastrukturę transportową - zwłaszcza tramwaje. Będę zabiegał o te środki m.in. w ministerstwie transportu " - zapewniał wojewoda. Prezydent miasta Gliwice Zygmunt Frankiewicz uznał 30 maja br. za dzień historyczny. Większość prezydentów przyznawała, że przejęcie spółki da impuls do uregulowania spraw finansowych i rozpoczęcia inwestycji, których tak bardzo potrzebuje cała infrastruktura tramwajów – tory, tabor. "Jesteśmy przed wyzwaniem uczynienia z tramwajów głównej osi komunikacji w całej Aglomeracji Śląskiej" podkreślał prezydent miasta Sosnowca Kazimierz Górski. Uczestnicy spotkania podkreślali ekonomiczność tramwajów, ekologiczne użytkowanie, szybkość transportu przy wciąż zakorkowanych drogach. Wyrazili nadzieję, że dobra współpraca na wszystkich szczeblach pomoże rozwinąć się spółce. Tramwaje Śląskie S.A. to jedyne przedsiębiorstwo komunikacyjne w Polsce, którego właścicielem jest Skarb Państwa. Akcje Tramwajów chce za darmo przejąć 12 miast, bo tylko będąc właścicielami spółki, będą mogły w nią inwestować m.in. we wrześniu br. minie termin składania wniosków o unijną dotację na rozwój komunikacji w 2008 roku. Sytuacja będących własnością państwa Tramwajów jest trudna, firma wymaga dużych nakładów finansowych i inwestycji. Każdy rok spółka zamyka stratą rzędu kilkunastu milionów złotych. Komunalizacja, czyli przejęcie akcji TŚ przez śląskie samorządy, ma być pierwszym krokiem w kierunku uzdrowienia firmy. Jako kolejny, planowane jest uzyskanie pomocy publicznej z Agencji Rozwoju Przemysłu - na spłatę zadłużenia Tramwajów. Górnośląskie samorządy starają się o przejęcie Tramwajów od dwóch lat. Właścicielem spółki ostatecznie ma stać się 12 górnośląskich miast: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice i Zabrze. KZK GOP jest największym organizatorem komunikacji miejskiej w kraju - tworzą go 23 gminy, obsługuje teren zamieszkany przez ok. 2 mln ludzi. http://www.slask.eu/urzadkatowice.php?biur...lnosci/news1735 A władze Będzina faktycznie przegięli na całej linii ![]() Jeśli chodzi o linie tramwajową to mi się marzy właśnie odbicie w lewo torów na merkurym w górę Aleją Róż i aż na Zagórze :) Później taki myk można zrobić przy okazji budowy DTŚ i wybudować linię od pętli koło Żylety aż na Mydlice i łączyłaby się z pętlą koło byłej kopalni Paryż. |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a co z czeladzia - bo maja podobna sytuacje co DG choc linia oczywiscie krotsza.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#629
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a co z czeladzia - bo maja podobna sytuacje co DG choc linia oczywiscie krotsza. Czeladz to juz zupelnie mialby problem - bo w poblizu niema innej linii - byla kiedys "8" ale juz niema......maja bardzo ktrotka linie, bodaj 4 przystanki lacznie z petla......mysle ze miasta w takiej sytuacji beda sponsorowac Bedzin i tyle....przynajmniej przez pierwsze lata....Pozniej zmieni sie wladza i Bedzin pewno i tak przystapi do obecnej "dwunastki" Ten post edytował Sebastian22 pią, 18 maj 2007 - 21:38 |
|
|
![]()
Post
#630
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
A władze Będzina faktycznie przegięli na całej linii ![]() Jeśli chodzi o linie tramwajową to mi się marzy właśnie odbicie w lewo torów na merkurym w górę Aleją Róż i aż na Zagórze :) jesli dabrowskie wladze beda tego chcialy to moze sie to kiedys stanie ![]() Sosnowiec chce wybudowac linie do Expo, a dziwnie gdyby konczyla sie tam petla zamaist wybudowac ten kilometr do DG. A w Polsce buduje sie obecnie sporo nowych linii i remontuje stare. Ciekawe co bedzie z tym Bedzinem i czy przez nich nie ucierpi bedzinska zajezdnia, ktora bedzie pewnie brane pod uwage w ostatniej kolejnosci -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#631
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jesli dabrowskie wladze beda tego chcialy to moze sie to kiedys stanie ![]() Sosnowiec chce wybudowac linie do Expo, a dziwnie gdyby konczyla sie tam petla zamaist wybudowac ten kilometr do DG. A w Polsce buduje sie obecnie sporo nowych linii i remontuje stare. Ciekawe co bedzie z tym Bedzinem i czy przez nich nie ucierpi bedzinska zajezdnia, ktora bedzie pewnie brane pod uwage w ostatniej kolejnosci Wg mnie RK1 nie bedzie brana pod uwage na koncu gdyż obsługuje oprócz będzina takie miasta jak Czeladź, Dąbrowe Górniczą, Sosnowiec, Mysłowice i Katowice (częśc obsady z 15).... |
|
|
![]()
Post
#632
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Tramwaje Śląskie: komunalizacja za dwa tygodnie 30 maja 2007 r Komunikacyjny Związek Komunalny (KZK) GOP przejmie Tramwaje Śląskie – poinformował Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP podczas dyskusji o przyszłosci komunikacji tramwajowej w regionie, zorganizowanej przez redakcję "Gospodarki Śląskiej". To początek procedury komunalizacji Tramwajów, której próby podejmowano bezskutecznie od lat Ponad dwa tygodnie przed komunalizacją Tramwajów Śląskich "Gospodarka Śląska" zorganizowała panel dyskusyjny poświęcony przyszłości tej spółki oraz rozwojowi systemu komunikacji w regionie. W naszej redakcji rozmawiali: wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski, prezes KZK GOP Roman Urbańczyk, prezydenci: Bytomia Piotr Koj, Gliwic – Zygmunt Frankiewicz, Sosnowca – Kazimierz Górski, Dąbrowy Górniczej – Zbigniew Podraza oraz wiceprezes Tramwajów Śląskich, Bolesław Knapik i Jacek Sztumf, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego. Lepiej późno niż wcale Tramwaje Śląskie są ostatnią w Polsce – i w Europie – państwową spółką tramwajową. A to rodziło określone konsekwencje. Teoretycznie od dawna powinny być skomunalizowane. Samorządy skupione w KZK starały się przejąć kontrolę nad spółką od lat, próby te jednak spełzały na niczym, głównie z niezrozumiałej dla większości samorządowców niechęci resortu do pozbycia się akcji. Tymczasem pozostające pod kuratelą Skarbu Państwa, pozbawione źródeł finansowania oraz szans na rozwój Tramwaje Śląskie notowały coraz gorsze wyniki. Fakt, że pozostawały ostatnią na kontynencie państwową spółką tramwajową, skutecznie uniemożliwiał im np. ubieganie się o unijne środki na inwestycje. – Przejęcie przez KZK GOP Tramwajów Śląskich odbywa się w ostatnim momencie, ale to lepiej późno niż wcale – ocenia Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP. – Każdy dzień zwłoki szkodził przedsiębiorstwu. Przekształceń własnościowych należało dokonać, jak w przypadku przedsiębiorstw autobusowych wywodzących się z byłego WPK, na początku lat 90. Teraz tabor i infrastruktura są w fatalnym stanie. Ciężka dola właściciela Przejęcie spółki przez KZK GOP a następnie przez samorządy wcale nie oznacza końca kłopotów. Spółka potrzebuje szybkiego i znacznego dokapitalizowania. Według różnych szacunków potrzeby inwestycyjne to od 1 do 2 mld złotych – a tych pieniędzy, jak zauważa Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic, w gminnych kasach próżno szukać. – Będziemy potrzebowali ogromnych środków, by przywrócić Tramwajom Śląskim należną im pozycję i wyciągnąć je z sytuacji, w której się znalazły – ostrzega. – Większość środków unijnych, które mogły wspomóc finansowanie takich inwestycji jest już poza naszym zasięgiem. Trzeba teraz szukać nowych źródeł finansowania. Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca, zauważa, że samorządy stając się właścicielami spółki biorą na siebie kolejny obowiązek związany z organizacją komunikacji. - Od tego momentu przejmujemy odpowiedzialność za Tramwaje Śląskie. Przedsiębiorstwo zostało, mówiąc kolokwialnie „zajechane”, nie ma ani taboru ani infrastruktury, wymaga kolosalnych nakładów finansowych – mówi. – Oprócz wyciągnięcia go z tych kłopotów, jako właściciele i gospodarze miast tworzących aglomerację, musimy również skupić się na uporządkowaniu sieci komunikacyjnej. Przed laty była ona budowana bez pomysłu, dla doraźnych potrzeb, takich jak umożliwienie dojazdu do zakładów pracy. Dziś wiele tych przedsiębiorstw już nie istnieje, a układ komunikacyjny pozostał. O tym, że mimo wszystko gminy powinny ten kłopot wziąć na swoje barki przekonuje również Piotr Koj, prezydent Bytomia. – Tramwaje mają przed sobą przyszłość, głównie ze względu na ich walory ekologiczne oraz uniezależnienie od systemu sieci drogowej w aglomeracji – uważa. – Oczywiście, mankamentem Tramwajów Śląskich jest stan techniczny infrastruktury. Trzeba jednak zmierzyć się z tym problemem. O tym, że inwestycja w ten transport to dobry pomysł świadczy, paradoksalnie, fakt, że przetrwał on mimo tylu lat zaniedbań. Wszyscy dziwią się, że bez inwestycji tramwaje na Śląsku w miarę dobrze funkcjonują. Skąd wziąć miliard złotych? Warto ratować Tramwaje Śląskie również dlatego, że mimo niekorzystnych warunków, w jakich przyszło funkcjonować spółce, powoli wychodzi ona z dołka. Jak wyjaśnia Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich przedsiębiorstwo systematycznie zmniejsza straty. – 2005 rok zamknęliśmy stratą w wysokości 13 mln złotych, w roku 2006 wyniosła ona tylko 3 mln 200 tysięcy – wyjaśnia. - Nie zmienia to jednak faktu, że nie posiadamy własnych środków na modernizację, a bez niej nie możemy myśleć o przetrwaniu kolejnych lat. Minimalne potrzeby inwestycyjne do końca 2011 roku to modernizacja około 90 już posiadanych wagonów i kupno 50 nowych. Do tego należy dodać potrzeby związane z remontami infrastruktury. Tabor musi po czymś jeździć, a naprawa torowisk w nowoczesnych technologiach, to grube miliony złotych. Wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski zachęca, aby w szukaniu źródeł finansowania wykorzystać gorączkę Euro 2012. – Modernizacja całej infrastruktury to gigantyczne przedsięwzięcie, gdyby nawet jakimś cudem ten miliard złotych zmaterializował się, to zdolność jego wydatkowania w określonym czasie też jest ograniczona. Gorączka związana z organizacją Euro 2012 mogłaby być pretekstem do tego, aby zrobić pierwszy krok w pozyskiwaniu funduszy dla Tramwajów Śląskich. Proszę pamiętać, że w najbliższych latach preferowane będą inwestycje, które przy okazji Euro 2012 poprawią jakość życia. Takie myślenie zwycięża. Inwestycje w infrastrukturę transportową, zwłaszcza tramwajową, w województwie śląskim spełniają ten warunek. Z jednej strony mogą one zapewnić sensowne przyjęcie i obsługę kibiców, którzy przyjadą na finały, z drugiej służyć będą przez wiele lat mieszkańcom regionu. – Dziś samorządy mają o wiele większe możliwości wspólnego działania, łącznie z występowaniem o fundusze unijne – przekonuje Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Warto pamiętać, że sprawny układ komunikacyjny – a sieć tramwajowa jest ważną jego częścią – to w naszych warunkach ważny element walki z bezrobociem. Na terenie aglomeracji katowickiej, gdzie dysproporcje w stopie tego zjawiska pomiędzy poszczególnymi miastami sięgają często kilkunastu procent, możliwość szybkiego i sprawnego przemieszczania się do pracy ma pierwszorzędne znaczenie. Zmienić prawo i nastawienie Roman Urbańczyk przekonuje, że zmiany powinny pójść dalej. Aby uzdrowić komunikację publiczną w Polsce i w regionie, potrzebne są również przekształcenia na wyższym od samorządowowego szczeblu. – W Polsce finansowaniem komunikacji publicznej zajmują się tylko gminy i trzeba w końcu jasno powiedzieć, że jest to system nienormalny – wyjaśnia. – Oczywiście daleko nam do wzoru francuskiego, gdzie wprowadzono jednoprocentowy podatek od wynagrodzeń, płacony przez firmy zatrudniające ponad 9 osób, który w całości przekazywany jest organizatorowi komunikacji w danym regionie. W Polsce powiaty nie zajmują się komunikacją w ogóle, albo w zakresie wydawania zezwoleń, samorząd województwa zajmuje się koleją regionalną, od pewnego czasu a państwo udaje, że tego tematu w ogóle nie ma. Uczestnicy debaty byli zgodni, że potrzebna jest budowa układu komunikacyjnego, który zachęci mieszkańców Śląska i Zagłębia do korzystania z publicznego transportu, a polityka samorządów powinna zmierzać w kierunku ograniczania indywidualnej komunikacji samochodowej na rzecz komunikacji zbiorowej. Pytanie jednak, jak to zrobić. – Śląskie miasta, a Katowice w szczególności podlegają dyktaturze właścicieli samochodów – wszystko jest planowane i robione pod ich kątem. Z drugiej strony mobilność mieszkańców aglomeracji, zwłaszcza tych, którzy nie posiadają własnego auta, jest dramatycznie niska. Podróżowanie komunikacją miejską po aglomeracji śląskiej na dalsze odległości jest koszmarem – ocenia wojewoda Pietrzykowski. – Oczywiście wygodniej jeździ się samochodem niż komunikacją miejską, jednak trzeba na ten problem spojrzeć szerzej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Brawo ten Pan :)
|
|
|
![]()
Post
#634
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
za wp.pl :
"Zderzenie tramwajów w Sosnowcu, siedem osób w szpitalu PAP - dodane 1 godzinę i 4 minuty temu Siedem osób trafiło do szpitali po zderzeniu się dwóch tramwajów w centrum Sosnowca; ich obrażenia nie zagrażają życiu - poinformowało Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Śląskiego. Dwa jadące z przeciwnych stron pojedyncze wagony zderzyły się przy rozjeździe torów u zbiegu dwóch ulic. Po tym, jak jeden z nich na zwrotnicy wypadł z szyn, uderzył w wagon nadjeżdżający drugim torem. Uderzenie nie było bardzo silne, jednak okazało się, że siedem osób wymaga lekarskiej interwencji lub przebadania w szpitalach. Na miejscu czynności zmierzające wyjaśnianie okoliczności zdarzenia podjęli policjanci i specjaliści Tramwajów Śląskich." ![]() |
|
|
![]()
Post
#635
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE PAP
Praca dyplomowa studentki ułatwi podróżowanie autobusami po Katowicach Projekt informacji wizualnej dla systemu komunikacji miejskiej, będący pracą dyplomową studentki wzornictwa katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, ułatwi podróżowanie autobusami po Katowicach. Czytelny system kolorów i piktogramów, umieszczonych na przystankach i w autobusach ma być zrozumiały nawet dla cudzoziemca. Autorka projektu Agnieszka Stawarczyk podkreśla, że jest mieszkanką Katowic, podróżuje komunikacją miejską i zdaje sobie sprawę z jej braków tym bardziej, że miała możliwość porównania jej z systemami w metropoliach zachodniej Europy. „Obecny system informacji o komunikacji w Katowicach jest nieprzyjazny, są w nim tylko najpotrzebniejsze rzeczy, przedstawione w nieczytelny sposób. Bez pytania o drogę nie ma szans dotrzeć na miejsce” - powiedziała Stawarczyk podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach. Opracowany przez nią system ma kompleksowy charakter - przystanki są oznaczone i znajduje się przy nich precyzyjna informacja o wszystkich kursujących tam liniach, podobne informacje można znaleźć już w autobusie. Ważną funkcję pełni kolor - nie tylko estetyczną, ale i informacyjną, kierując w poszczególne miejsca aglomeracji. Są też piktogramy oznaczające np. kino, kopalnię, basen czy pocztę. „Ten projekt to bardzo dobry przykład designu, który jest sztuką, pozwalającą nam łatwiej żyć” - podkreślił rektor katowickiej ASP prof. Marian Oslislo. Prezydent Katowic Piotr Uszok zapewnił podczas konferencji, że projekt studentki zostanie wykorzystany podczas planowanej modernizacji systemu Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego - największego organizatora transportu miejskiego w Polsce, obsługującego prawie całą aglomerację śląską. W planach jest m.in. właśnie zmiana systemu informacji przystankowej, korekty rozkładów jazdy i wprowadzenie elektronicznego biletu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#636
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
do Golonoga trafily 3 kolejne Jelcze
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
do Golonoga trafily 3 kolejne Jelcze Kolejne M121 ...nie mam o nich dobrego zdania ale lepsze to niż nic....sosnowiec dostał więcej SU15 ale coz. Widziałem twoj post ":)" na forum kzgop. :)...nie wiesz jakie numerki dostały i na jakie linie planuje się je obsadzić? Mimo że ostatnio przybyło nam troche nowego sprzętu to nadal sporo widze Ik280....choć nie mam nic przeciwko nim-bardzo je lubie.... Ten post edytował Sebastian22 czw, 24 maj 2007 - 17:30 |
|
|
![]()
Post
#638
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jeszcze nie mialy numerkow.
Na pewno beda jezdzily po wszystkich liniach z programu unijnego, oczywiscie jako tabor B - 12m -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Trochę więści z regionu: obecnie trwają przetargi na dostawę 5 przegubów dla PKM Katowice i 15 przegubów dla PKM Gliwice oraz na "Naprawę Główną" 2 wagonów dla TŚ.
PS. Co prawda niewiele to ma wspólnego z DG ale pewnie kogoś z Forum zainteresuje. Ten post edytował pozdrawiam pią, 25 maj 2007 - 02:15 |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Trochę więści z regionu: obecnie trwają przetargi na dostawę 5 przegubów dla PKM Katowice i 15 przegubów dla PKM Gliwice oraz na "Naprawę Główną" 2 wagonów dla TŚ. PS. Co prawda niewiele to ma wspólnego z DG ale pewnie kogoś z Forum zainteresuje. O TŚ to wiedziałem już - ale dzięki. Co do tramwajów to wcześniejszy przetarg na 3 remonty okazał się ekonomiczną porażką i teraz TŚ wznawiają tym razem na dwa wozy...ma to związek z naszym miastem bo jeden wóz #535 pochodzi z zajezdni Będzin i być może będzie obsługiwał linie w DG. Zaczyna się coś dziać w TŚ i to dobrze dziać.... Ten post edytował Sebastian22 pią, 25 maj 2007 - 14:13 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 16:01 |