IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
Hator
post pon, 02 sty 2006 - 20:52
Post #221


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



a juz myslalem ze sie nie doczekam a tu...

Znajdą się pieniądze na nowe wiaty i autobusy

Piątek, 30 grudnia 2005r.

Trzy zagłębiowskie gminy otrzymają prawie 30 mln złotych na zakup i wymianę taboru. Część funduszy trafi także na odnowę wiat przystankowych. Gminy oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sosnowiec złożyły do Ministerstwa Gospodarki i Pracy wniosek o dofinansowanie z unijnego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) rozwoju transportu publicznego w aglomeracjach.
REKLAMA

Dotacja wynosi 29,5 mln zł, a całkowity koszt modernizacji to około 71 mln zł. Za te pieniądze zakupionych zostanie 72 nowe autobusy, wyremontowanych ma byç też 300 przystanków oraz dwa dworce autobusowe. Jeden w Będzinie a drugi w Sosnowcu.

— Fundusze dla Dąbrowy Górniczej to nieco ponad dwa miliony. Pieniądze są preznaczone głównie na remont wiat autobusowych — mówi Bartłomiej Szewczyk, naczelnik Wydziału Strategii Rozwoju i Promocji UM.

PKM ma ok. 250 autobusów, w tym 38 to niskopodłogowce. Większość ma 15 lat. Zakup jednego autobusu to koszt prawie 700 tys. zł. Nowe pojazdy będą mieć trzy wejścia i 30 miejsc siedzących. W autobusach może się zmieścić do 104 osób.


wkoncu jakas "swieza" krew... :)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 02 lut 2006 - 21:17
Post #222


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nowosci:
- wreszcie od 1 lutego "na wniosek gminy Dąbrowa Górnicza trasa linii autobusowej nr 116 zostaje wydłużona od przystanku Kolonia Piekło ulicą Spacerową do Antoniowa"

- "31 stycznia zmienił się przewoźnik obsługujący na zlecenie KZK GOP linie autobusowe nr 67, 97, 140, 634, 637, 809 i 933. Dotychczas linie te obsługiwał PKS Będzin, jednak po długiej batalii (sprawa oparła się o sąd) przegrał przetarg z Konsorcjum Komunikacji Autobusowej w Czeladzi (w skład którego wchodzi PUP Czeladź i Sed-Baz Czeladź). Dla tej firmy oznacza to w praktyce likwidację - pozostała im już tylko jedna linia (S-9) i dogorywające własne linie ponadregionalne. Była to największa jednorazowa zmiana przewoźnika na liniach KZK GOP od lipca 2002 roku kiedy to sześć linii w okolicach Bytomia przejął od PKM Bytom Meteor Jaworzno.
Dla pasażerów zmiana przewoźnika oznacza dość poważne zmiany w jakości pojazdów obsługujących te linie, choć kolorystyka pozostała zbliżona. Zamiast rozpadających się jelczy L11 i M11, niedobitków autosanów H9 i zaledwie kilku nowszych jelczy 120M (uzupełnionych nowym solbusem) linie obsługuje teraz kilka niskopodłogowych MANów NL262 (ex BVG Berlin), choć i starszych pojazdów też nie brakuje." - zrodlo: portal wpk.

wszystkie te linie (za wyjatkiem 67 i 97) przebiegaja przez DG.
przedtem:
http://www.wpk.katowice.pl/photo/pksbedzin-950015_3.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/pksbedzin-sbe54af.jpg
teraz:
http://www.wpk.katowice.pl/photo/sebzda-70.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/sebzda-81.jpg

Kolejna wiadomosc to to, ze na tych liniach zostaje niestety wprowadzony system wsiadania tylko przez pierwsze drzwi i pokazywania biletu kierowcy co znacznie wydluza postoj na przystnkach :evil:
Do tego ten sam system wprowadza sie w DG na 16 i 79...

Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 22:50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pią, 03 lut 2006 - 09:32
Post #223


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



ZMIANY JAK NAJBARDZIEJ NA PLUS wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post śro, 08 lut 2006 - 11:54
Post #224


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



Niewątpliwie, najważniejszymi cechami autobusów powinna być ich sprawność/niezawodność, oszczędność i wygoda (szczególnie z punktu widzenia niepełnosprawnych ruchowo).
Nie jestem częstym klientem komunikacji miejskiej, i może właśnie dlatego, rzuciła mi się w oczy sprawa niejednolitego malowania tych pojazdów, czytaj - reklam. Moim zdaniem, pojazdy takie powinny malowane jednakowo w pewnych charakterystycznych miejscach, np. przód do linii osi przedniego koła i tył od linii osi ostatniego koła powinym być jednolite - zółte czy czerwone, w groszki czy w paski. to kwestia do uzgodnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 26 lut 2006 - 11:24
Post #225


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Miasto zapomniało, że ma przekazać milion zł na zakup autobusów

Czwartek, 23 lutego 2006r.

Prezydent Dąbrowy Górniczej Jerzy Talkowski zadeklarował pół roku temu, że przekaże 1 mln 20 tys. zł na zakup sześciu używanych autobusów, które miały trafić do dąbrowskiego oddziału Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Pieniądze, zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej, miały zostać przekazane na objęcie nowych udziałów w sosnowieckiej spółce do 28 lutego br., ale okazało się, że lokalne władze... zapomniały o tych funduszach. Teraz starają się wydłużyć termin o kilka miesięcy.
 
Rozgoryczeni taką postawą pracownicy PKM-u licznie stawili się na wczorajszej sesji Rady Miejskiej, gdzie zamanifestowali swoje niezadowolenie i domagali się wywiązania z wcześniejszych deklaracji. Przyniosło to efekt. Sesja RM zostanie wznowiona w najbliższy wtorek, a w tym czasie władze miejskie będą szukać potrzebnej kwoty w tegorocznym budżecie.

- Czujemy się po prostu oszukani, bo zgodnie z ustaleniami pieniądze powinny trafić do nas w ciągu najbliższych kilku dni, a tymczasem proponuje się nam przesunięcie tego terminu do końca września. I to jeszcze pod warunkiem, że prezydent miasta wygospodaruje odpowiednie fundusze w budżecie. To naprawdę niepoważne - podkreślił Jarosław Grządziel, przewodniczący Międzyzakładowego Związku Zawodowego PKM Sosnowiec.

- Zmuszacie mnie do rzeczy niemożliwych, bo nie ma teraz możliwości wygospodarowania tej kwoty - próbował tłumaczyć prezydent Talkowski. Radni uznali jednak, że było pół roku na znalezienie pieniędzy, więc teraz trzeba dokonać niezbędnych przesunięć w budżecie miasta.

(pas) - Dziennik Zachodni


qr** to sa jakies jaja :!: Jak moglo zapomniec jak pamietam dokladnie, gdy przegladalem BIP - pod koniec poprzedniego roku lub na poczatku tego zostaly wprowadzone zmiany do budzetu i miasto zrezygnowalo z przekazania tej kwoty. Niech teraz wladze nie sciemniaja :!: Myslalem ze to ma zwiazek z uzyskana dotacja na nowe autobusy i w takim razie rezygnuja z zakupu starych. Tymczasem miasto oszukalo PKM. Dobrze ze niedlugo wybory :!: Nie zapomnijmy :!:

A mnie ciekawi co sie dzieje z niewykorzystana kasa w danym roku. Jak wiemy nieudolnym wladzom nie udaje sie zrealizowac bardzo wielu zaplanowanych inwestycji wiec zostaje nadwyzka. Tymczasem PKM nie dostal w tamtym roku to powinni przeniesc na ten rok a okazuje sie ze kasy nie ma. Gdzie ta nadwyzka :?:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafi
post wto, 28 lut 2006 - 18:11
Post #226


Rafi
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 25 sie 03
Skąd: DG City
Nr użytkownika: 15



Miasto (Prezydent) zapomnialo i teraz kombinuje. Kasa na autobusy pojdzie kosztem nurkowiska, skansenu na terenie KWK Paryz, Kopalni Cwiczebnej, budowy basenu olimpijskiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 01 mar 2006 - 18:53
Post #227


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



wczoraj rowniez przypominali zwiazkowcy i autobusy przezd CA
QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Zapomnieli o obiecanej dotacji

Środa, 1 marca 2006r.

Dąbrowa Górnicza
Fundusze na zakup sześciu autobusów dla dąbrowskiego oddziału PKM Sosnowiec powinny znaleźć się w miejskim budżecie do końca kwietnia. Tak postanowili wczoraj dąbrowscy rajcy, przesuwając termin wykonania przyjętej we wrześniu ubiegłego roku uchwały o dwa miesiące. Władze miasta optowały tymczasem Za końcem września, co praktycznie odkładałoby realizację zobowiązań w niebyt.

Niepotrzebne kłopoty
Wczorajsze dokończenie przerwanej w ubiegłą środę sesji Rady Miejskiej od samego początku przebiegała w bardzo burzliwej atmosferze. Na sali, ponownie jak w zeszłym tygodniu, stawiła się liczna grupa związkowców z PKM Sosnowiec, oczekując konkretnych i realnych deklaracji prezydenta miasta.

Zgodnie z prawem i dotychczasowymi ustaleniami kwota 1 mln 20 tys. zł właśnie wczoraj powinna trafić już do sosnowieckiej spółki przewozowej, która w zamian chciała kupić sześć kilkuletnich autobusów, spełniających najwyższe standardy ekologiczne. Wszystkie miały jeździć po dąbrowskich ulicach.

Władze miasta zapomniały jednak, że kilka miesięcy temu zobowiązały się do przekazania tej kwoty i nie ujęły jej nawet w budżecie. Stąd zamieszanie i kilkudniowa przerwa w obradach, która miała dać odpowiedź na pytanie, jak znaleźć potrzebne pieniądze.

Przepychanki
Okazało się, że nadal nie ma jednoznacznego stanowiska i obrady tuż po rozpoczęciu zostały przerwane prawie na godzinę. W tym czasie zebrała się Komisja Budżetowa RM, próbując znaleźć odpowiednie rozwiązanie, ale propozycji nadal było wiele. Część radnych optowała za przesunięciem terminu na koniec kwietnia, o czym nie chciały słyszeć władze miasta. Wiceprezydent Janusz Olszówka wpadł nawet na pomysł, żeby zamiast wpłacić do PKM pieniądze i objąć w spółce nowe udziały (tak jak zapisano w uchwale RM) miasto samo ogłosiło przetarg na zakup i remont autobusów. Dopiero potem pojazdy miałyby trafić jako aport do spółki.

- Termin kwietniowy jest nierealny do dotrzymania, a wydajemy przecież publiczne pieniądze i musi się to odbyć zgodnie z obowiązującym prawem. Dlatego chcemy dać te autobusy aportem do końca września tego roku, a przedstawiciele PKM mogliby się włączyć w proces przetargowy. Jeśli fundusze znalazłyby się wcześniej, to wszystko zostałoby zakończone jak najszybciej - argumentował.

- Najistotniejsze jest to, czy miasto ma gotówkę na koncie, żeby wywiązać się z zapisów uchwały. Tymczasem dziś mamy minimalne ilości - dodał prezydent Jerzy Talkowski.

Zobowiązania zostały
Większość radnych była jednak innego zdania, twierdząc, że miasto powinno wywiązywać się ze złożonych wcześniej deklaracji, które znalazły potwierdzenie w uchwale RM.

- Kwiecień jest ostatecznym terminem. Kupowanie i remontowanie autobusów to nie jest zadanie własne gminy. PKM kupi i wyremontuje je taniej, dzięki czemu lepiej wykorzysta te fundusze - podkreślił radny Tomasz Sołtysik.

- Odkładanie tego terminu w nieskończoność oznacza tyle, że będziemy chcieli dać te pieniądze, ale na deklaracjach się skończy i nic nam z tego nie wyjdzie - dodała radna Mariola Trzewiczek.

Ostatecznie dąbrowscy rajcy zaakceptowali przesunięcie w tegorocznym budżecie potrzebnych 1 mln 20 tys. zł z administracji publicznej do działu transport i łączność. Fundusze te mają do końca kwietnia zostać przekazane do PKM Sosnowiec.

- Jesteśmy usatysfakcjonowani, ale tylko częściowo. Będziemy w pełni zadowoleni, kiedy pieniądze te rzeczywiście do nas trafią, a autobusy wyjadą w trasę - podkreśla Jarosław Grządziel, przewodniczący Międzyzakładowego Związku Zawodowego PKM Sosnowiec.

Przesunięcia wstrzymane
Przy okazji poszukiwania funduszy dla PKM grupa radnych chciała także przeforsować kolejne przesunięcia w budżecie miasta. 1,5 mln zł miało trafić na ochronę zabytków, 300 tys. zł na stypendia sportowe, a 1,8 mln zł na gospodarkę komunalną. Ostatecznie wycofano się jednak z tych propozycji.

Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 06 mar 2006 - 15:05
Post #228


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



w tym artykule widac doskonale kto w tej gazecie jest grupa trzymajaca wladze :wink:
Z powodu slabej pamieci wladz nie bedzie teraz na nic pieniedzy. Nie bedzie Dni Dabrowy i Dozynek (to drugie to ufff ale byloby fajnie) laugh.gif , nie bedzie inwestycji laugh.gif , nie bedzie wplywow ze sprzedazy gruntow (a to ciekawe :!: ) laugh.gif , nie bedzie nowych miejsc pracy ( laugh.gif laugh.gif laugh.gif a to ciekawe - mieli zatrudnic nowych urzednikow :?: bo przeciez DG nie dba wogole o tworzenie terenow inwestycyjnych), nie bedzie promocji, nie bedzie dotacji UE laugh.gif
Zobaczcie ile moznaby zrobic za ten milion zl a tak to nic nie bedzie katastrofa :!: laugh.gif A ja jestem ciekawy co z wielka nadwyzka budzetowa ktora powinna zostac z poprzedniego roku z powodu niezrealizowania dziesiatek inwestycji.
A autor ETA pisal chyba tez propagandowe tesksty za PRLu :twisted:

QUOTE(Przegląd Dąbrowski)
Kilkudziesięciu związkowców z dąbrowskiego oddziału sosnowieckiego PKM towarzyszyło obradom sesji Rady Miejskiej 22 lutego. Domagali się
od radnych, by zrealizowali podjętą 2września 2005 r. uchwałę opodwyższeniu kapitału zakładowego w PKM Sosnowiec o1,02 mln zł z faktycznym przeznaczeniem wspomnianej kwoty na zakup starych autobusów.
***
Przypomnijmy: wrześniowa uchwała została podjęta przez Radę, gdy prawie wszystko wskazywało na to, iż władzom trzech wspólnie występujących miast (Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina) nie uda się pozyskać unijnych środków dla PKM Sosnowiec na zakup 72 nowych autobusów oraz na modernizację przystanków. Niebawem jednak okazało się, że pieniądze z UE będą. Uchwała jednak została, a niektórzy dąbrowscy radni jakoś zapomnieli o tym, co przyświecało jej uchwaleniu. Stąd zapewne gorliwie poparli wczasie sesji domagających się realizacji uchwały związkowców. Grupa tych radnych z Henrykiem Zagułą na czele nakłaniała prezydenta, by znalazł w budżecie miasta tę sumę na kupno 6 używanych autobusów do końca lutego br. Sprawa ta zdominowała ob-
rady sesji. Problemu jednak nie rozwiązano, a radni postanowili przerwać obrady iprzełożyć je na 28 lutego. Kontynuowana po przerwie sesja
przebiegała wrównie gorącej atmosferze i przy podobnym jak poprzednio,
licznym udziale związkowców z PKM. Niektórzy radni, wspierani okrzykami
związkowców, początkowo zaproponowali przemodelowanie prezydenckiego budżetu gminy nawet o 5,020mln zł. Radny Henryk Zaguła przedstawił taką poprawkę do projektu zmian wbudżecie gminy. Zgodnie z nią proponował  m. in.  przeznaczyć 1,5 mln zł na ochronę zabytków, 1,8 mln zł na gospodarkę komunalną, 300 tys. zł na wypłatę stypendiów sportowych i 1,02 mln zł na stare autobusy dla PKM.
***
Ta nosząca – nawet dla mało wnikliwych obserwatorów – znamiona „wy-
borczej” propozycja zmian budżetowych, spotkała się zostrym sprzeciwem ze strony prezydenta Jerzego Talkowskiego. Przypomniał on, że radni nie mogą aż tak głęboko ingerować w zatwierdzony budżet miasta, gdy
pewne jego pozycje są już realizowane i wynikające ztego tytułu umowy są zawarte. Do tego zmiany wprowadzono bez żadnych, wcześniejszych konsultacji i to wsamym dniu sesji. Wcześniej jednak przewodniczący rady Robert Koćma zarządził półgodzinną przerwę. Antrakt w obradach podziałał nieco studząco. Po nim radni dyskutowali jedynie o 1,02 mln zł na zakup 6 starych autobusów. Po wywodach radnych wśród których najwięcej argumentów za zakupem znaleźli Henryk Zaguła,Tomasz Sołtysik. Mariola Trzewiczek i Zbigniew Łukasik – uchwałę podjęto.
***
Radni uznali także, że pieniądze dla PKM mają się znaleźć wbudżecie do
końca kwietnia. Nie pomogły protesty prezydenta, że może wtym czasie nie być gotówki na koncie oraz jego zastępcy Janusza Olszówki, który twierdził, że realny do wykonania uchwały będzie koniec września. Pozwoli to bowiem na spokojne przygotowanie przetargu na zakup i remont pojazdów. Radnym nie spodobała się też jego propozycja przeprowadzenia i przygotowania procedur przetargowych przez miasto, co jego zdaniem zwiększyłoby możliwość nadzoru nad właściwym wykorzystaniem publicznych pieniędzy. Rajcy, wprowadzając zmiany w budżecie, polecili prezydentowi przekazać pieniądze z zadań administracji publicznej,co dla postronnego obserwatora kojarzącego tę pozycję z płacami urzędników może przekonywać do tego posunięcia. Tymczasem zostały one przesunięte z promocji istrategii miasta. Oznaczać to może, że przypadająca wtym roku 90. rocznica nadania praw miejskich Dąbrowie Górniczej przeminie bez echa, zabraknąć może na tradycyjne obchody Dni Dąbrowy i Dożynki. Reasumując: miasto nie będzie się promowało, nie będzie nowych inwestycji,a co za tym idzie przychodów do budżetu w postaci podatków, wpływów ze sprzedaży gruntu, nie przybędzie nowych miejsc pracy. W przyszłym roku nie będzie też możliwości sięgnięcia po dotacje unijne, co oznacza, że wydatki inwestycyjne poniesione zostaną wyłącznie przez budżet miasta.
ETA

Stare autobusy i… miasto bez promocji!
Wydatki gminy Dąbrowa Górnicza na składki dla Komunikacyjnego Związ-
ku Komunalnego GOP:  
2002 r. – 8653 067 zł,  
2003 r. – 8918 130 zł,
2004 r. – 8902 565 zł,  
2005 r. – 10 096 781 zł.  
W tym roku (za styczeń iluty) przekazano już 2810 919 zł. W 2004 i 2005 r. gmina przekazała po 1,039 mln zł na dokapitalizowanie sosnowieckiego PKM dla zabezpieczenia środków własnych na realizację projektu zakupu nowych autobusów. Również taka sama suma jest zabezpieczona w tegorocznym budżecie. Zostanie przekazana na konto PKM
po wskazaniu terminu przez Zgromadzenie Wspólników Przedsiębiorstwa.


PS. ja bym sie nie chwalil tymi wydatkami na komunikacje bo sa smiesznie niskie :!: Podobnie jak i innych miast GOPu. Pozostale miasta w Polsce finansuja komunikacje placac za km co najmniej 2 razy tyle co w KZK. Takze nie kompromitujcie sie.
Ogolnie tekst mnie bardzo rozbawil laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 10 mar 2006 - 12:58
Post #229


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Prezydenccy prawnicy kontra miejscy radni

Czwartek, 9 marca 2006r.

Sprawa autobusów dla dąbrowskiego oddziału Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, a właściwie pieniędzy na ich zakup, podzieliła dąbrowskich urzędników i radnych. Podjęta przez radnych uchwała o wypłaceniu dotacji na autobusy z pieniędzy przeznaczonych na promocję miasta trafiła do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach.

Prawnicy prezydenta uważają, że uchwała została podjęta bezprawnie, czyli bez zgody prezydenta.

- Każda uchwała, mająca skutki finansowe, trafia do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Prawnicy urzędu mają wątpliwości, bo radni wnieśli swoje poprawki wbrew opinii prezydenta. Prezydent nie zgadzał się na zabranie pieniędzy z Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji oraz na przeznaczenie ich na zakup autobusów. Prezydent proponował, żeby rada przesunęła wypłatę dotacji na zakup autobusów do końca września, dając tym samym czas prezydentowi na znalezienie pieniędzy. Na początku roku sytuacja w budżecie jest trudna i w pierwszym kwartale są kłopoty za znalezieniem pieniędzy - tłumaczył Bartłomiej Szewczyk, naczelnik Wydziału Strategii UM.

Szkopuł w tym, czy prezydent znalazłby pieniądze w drugim kwartale roku.

- Planuje się sprzedaż udziałów, jaki gmina ma w spółce Elektrownia Ciepła Nowa. Pieniądze ze sprzedaży poszłyby na autobusy. Sprzedaż mogłaby się odbyć w lipcu. Natomiast nie ruszałoby się pieniędzy przeznaczonych na promocję - stwierdza naczelnik Szewczyk.

Być może magistraccy urzędnicy sprawę przesunięcia środków z promocji na autobusy przełknęli łatwiej, gdyby nie przypadające w tym roku obchody 90-lecia Dąbrowy Górniczej. Na zorganizowanie atrakcyjnej oprawy obchodów Wydział Strategii nie będzie miał pieniędzy.

Z taką argumentacją nie zgadza się Robert Koćma, przewodniczący Rady Miejskiej. Jego zdaniem RIO podejmie decyzję korzystną dla radnych. W opinii przewodniczącego rada kierowała się dobrem dąbrowskiej spółki i mieszkańców.

- Rada wyraziła wolę, by pieniądze trafiły do PKM i mogła to zrobić bez zgody prezydenta. Podjęliśmy uchwałę, która powinna być zrealizowana do 28 lutego, jednak prezydent nie zabezpieczył pieniędzy w budżecie. Rada nie do końca się zgadza, że pieniędzy w budżecie nie ma. Przedsiębiorstwo jest w trudnej sytuacji i autobusy są potrzebne - tłumaczy Robert Koćma.

(wian) - Dziennik Zachodni

z forum:
Henryk Zaguła  
autor: HeZa (gość)  
data: 2006-03-09 10:01

Wypowiedzi Prezydenta Miasta i jego urzędników są przesadzone bo: 1 zdjęto środki z paragrafu na który pozostało jaszcze prawie 900 000 zł, i wolą teraz Prezydenta Miasta jest je rozdzielić 2 w propozycji zmiany wydatków mówiłem o rezygnacji zóżnych niepotrzebnych opracowań i materiałów 3 nic nie stoi na przeszkodzie żeby w ramach pozostawionych środków zorganizować i Święto Dąbrowy Górniczej i dożynki i jak znam Prezydenta to z tego nie zrezygnuje bo będzie to okres kampanii wyborczej a jest to bezpłatna reklama 4 gdyby nie moja poprawka to 1 marca Prezydent Miasta po raz kolejny nie zrealizowałby uchwały Rady Miasta i złamane by było prawo 5 Panie Prezydencie finanse gminy są własnością całej wspólnoty samorządowej a znaczna część tej wspólnoty jeździ autobusami a nie służbowymi samochodami z kierowcą. Reasumując nie trzeba było obiecywać, należało się zapoznać dokładnie z raportami o stanie taboru autobusowego i wyważyć argumenty i racje. Argumentem nie jest powiadanie że to jest mój budżet i nikt nie będzie mi w nim mieszał. Żeby nie było niejasności podpisałem się z imienia i nazwiska i to ja jestem autorem propozycji tej zmiany, ponieważ uważam że ważniejszym zakupem jest zakup nawet po remoncie autobusów niż sponsorowane artykuły w prasie, programy telewizyjne, wydawnictwa multimedialne itp. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia. Ps. podaję mój adres i odpowiem na listy podpisane kierowane do mnie ale od poniedziałku 13.03
hzagula@silesia-region.pl

Brawo P.Henryku  
autor: Pineiro (gość)  
data: 2006-03-09 12:55

Super to pan wyjaśnił. Dziwne by było żeby prezydent wyrażał swoją wolę i aprobatę dla uchwał rady miejskiej.(może je zaskarżać jeżeli nie są zgodne z prawem) Otóż ustawa o samorządzie gminnym mówi wyraźnie, że jednostka samorządu terytorialnego dzieli się na dwa organy tj. organ uchwałodawczy którym jest rada i organ wykonawczy którym w przypadku Dąbrowy G jest prezydent. Jest również wyjaśnione, że te organy nie mogą działać niezgodnie z prawerm i ustawami nadrzędnym takikimi jak Dzienniki Ustw oraz Konstytucja. Rada nie uchyliła poprzedniej uchwały zobowiązującej prezydenta do przekazania wkładu do PKM, nie wymyśliła też nowej uchwały, która by zaszkodziła budżetowi a jedynie co zrobiła? Przedłużyła jej funkcjonowanie o dwa miesiące. Tak więc daje szanse prezydentowi jej wykonanie i chroni prezydenta ten czas przed łamaniem prawa jakie go zobowiązuje do wykonywanie z racji pełnienia swojej funkcji. Wykonywanie uchwał Rady Miasta. Uchwała ta była uchwalona w ubiegłym roku i obowiązywała - dziwne, że na ten rok nie znalazła swojego pokrycia w budżecie. Pozdrawiam.

czyste kpiny +pytanie do H.Zaguły  
autor: d (gość)  
data: 2006-03-09 20:42

Tak to wina Zaguły, że chce zrealizowć uchwałę RM, a pieniadze muszą iść z promocji miasta cztaj w przegladzie dąbrowskim,odnosi się wrazenie: nie będzie inwestycji wina Zaguły, nie bedzie dożynek-wina Zaguły,nie będzie wogóle promocji miasta wina Zaguły, świetny tekst w tym Przeglądzie "inteligentny", a może by tak, jakiś wydzialik zlikwidować, przy okazji pytanie czy wydział kontroli wenętrznej moze kontrolowąc Wydz,Nadzoru Mienia lub na odwrót teraz się wszyscy w Urzędzie i jednostkach kontrolują, a tak wogóle od czego są te Wydziały oprócz zupełnego zaniżenia np roli Zamówień publ. które obecnie istnieją w formie referatu. Pytanie nr1 do H,Zaguły ile kosztuje utrzymanie w stos, rocznym w/w Wydziałów i jeszcze pyt.nr 2, dlaczego Wydział Kultury, Wydz. Strategii, Promocji+Sportu nie tworzą 1-go Wydziału z 1 Naczelnikiem i pyt. 3 czy to prawda, że wkrótce powstanie Pana niezależna strona internetowa gdzie każdy mieszkaniec będzie się mógł swobodnie wypowiedzieć?

Brawo Panie Henryku! Popieramy Pana racje i Pana stanowisko.  
autor: mieszkańcy DG (gość)  
data: 2006-03-09 21:00

Rzeczywiście pan Talkowski powinien wprowadzic oszczedności i zaprzestać promocji swojej osoby za publiczne pieniądze i na publicznych czyli gminnych forach.Skoro popadł w samouwielbienie,o czym zaświadcza każdy akapit PD, to proponujemy, aby realizowal to samouwielbienie z własnych prywatnych środków finansowych, a pieniądze publiczne wydawane na promocję swojej osoby pan Talkowski aby zwrócił do miejskiej kasy, wtedy możliwa będzie terminowa realizacja uchwały dot.zakupienia autobusów do przewozów mieszkańców gminy. Mamy już dość lektury PD,który powiadamia nas, że to d z i ę k i panu Talkowskiemu dzieje się to czy tamto w mieście.Pan Talkowski chce nam uświadomić, że jest nieodzownym sprawcą i stwórcą najwyższym wszystkiego w tym mieście i że bez jego udziału jakiekolwiek życie w mieście byłoby niemożliwe.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 11 mar 2006 - 11:58
Post #230


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a cala Polska dostala dwano temu za darmo...
QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Tramwaje Śląskie zamykają kolejne linie  
 
Tomasz Głogowski 09-03-2006 , ostatnia aktualizacja 10-03-2006 13:03

Ważą się losy Tramwajów Śląskich SA. Na początku przyszłego tygodnia zapadnie decyzja, czy sto procent akcji Tramwajów Śląskich SA trafi w ręce województwa śląskiego.

Na początku przyszłego tygodnia Wojciech Jasiński, minister skarbu państwa, zdecyduje, czy sto procent akcji Tramwajów Śląskich SA trafi za darmo do województwa śląskiego. Wtedy samorząd miałby prawo przekazać akcje 11 śląskim miastom, a te mogłyby postarać się o dotację z unijnego funduszu na kupno nowych tramwajów i remont torowisk. Jeżeli ministerstwo po raz kolejny odmówi, unijne pieniądze na 2007 rok definitywnie przepadną.

Tymczasem resort finansów żąda, by samorządy wykupiły akcje. Gminy nie chcą za nie płacić, bo i tak przecież utrzymują tramwaje.

O darmowe przekazanie akcji zaapelował nawet wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski. W specjalnym oświadczeniu przypomniał, że z powodu ostrej zimy w styczniu i lutym stare tramwaje sparaliżowały komunikację na Śląsku. - Dbamy o tabor, jak możemy, ale wiadomo, że 40-letni tramwaj nie będzie zachowywał się na mrozie tak jak nowa maszyna - przyznaje Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich SA.

Stare tramwaje to niejedyne zmartwienie pasażerów. Od kwietnia szykują się ostre cięcia w komunikacji. Przestanie kursować linia nr 8 z Bytomia przez Piekary Śląskie do Dąbrówki Wielkiej oraz linia nr 25 z Dąbrowy Górniczej do Wojkowic. To oznacza, że już niebawem tramwaje zupełnie znikną z Piekar Śląskich i Wojkowic! A kursują tu od 1959 roku. Dla wielu to kawał lokalnej historii.

- Koszty utrzymania tych linii są wyższe niż zyski. Potwierdziły to nasze badania - mówi Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP. Dodaje, że tramwaje zostaną prawdopodobnie zastąpione autobusami.

Z wyliczeń związku komunalnego wynika, że do linii nr 8 Bytom i Piekary zmuszone byłyby dopłacić ponad milion złotych rocznie. Ponieważ Bytom nie jest zainteresowany takim wydatkiem, Piekary musiałyby wyłożyć pieniądze z własnej kieszeni. Takiej sumy miasto nie ma, nie mówiąc o tym, że gmina nie jest nawet członkiem KZK GOP. Nie przekonuje to mieszkańców, którzy domagają się, by tramwaj nr 8 dalej jeździł.

Protestują też pasażerowie, którzy korzystają z linii nr 25. W Wojkowicach pod petycją przeciwko jej likwidacji podpisało się dwa tysiące mieszkańców.

- To absolutny skandal - mówi Adam Marzec, jeden z mieszkańców, który zbierał podpisy. - Przecież w sobotę i niedzielę nie jeżdżą tu żadne autobusy. Jak teraz zlikwidują nam tramwaj, to będziemy musieli iść pieszo kilka kilometrów, żeby dostać się do najbliższego przystanku. Zresztą co to były za badania. Zrobili je w jeden dzień i tak, żeby wyszło, że nie ma pasażerów - denerwuje się.

KZK GOP przyznaje, że można by zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów. Wtedy jeździłoby nimi więcej ludzi i linii nie trzeba byłoby likwidować. Niestety, tu koło się zamyka. Nie pozwala na to kiepska jakość starych torów.


"Koszty utrzymania tych linii są wyższe niż zyski" - pani Alodia powinna pojsc natychmiast do zwolnienia - od kiedy to komunikacja miejska ma przynosic zyski :?: :shock:
a z ta jakoscia torow to bzdura - jest bardzo kiepska ale to nie ma znaczenia na czestotliwosc kursow


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzes.sosnowiec
post sob, 11 mar 2006 - 14:14
Post #231


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 8
Dołączył: sob, 09 kwi 05
Nr użytkownika: 140



QUOTE(Alodia Ostroch)
- Koszty utrzymania tych linii są wyższe niż zyski. Potwierdziły to nasze badania - mówi Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP.
Właśnie wyczytałem, że owe badania prowadzone były w ...niedzielę
(w Grodźcu i Wojkowicach, jak widać nie wszystkim wiadomo, że nie ma targu).
QUOTE
Dodaje, że tramwaje zostaną prawdopodobnie zastąpione autobusami.
Pewnie, stańmy wszyscy w zbiorowym korku intonując pieśń pochwalną na cześć KZK GOP.
Czy ktoś się zastanawiał, ile więcej samochodów wyjeżdża na ulice przy każdym tego typu pociągnięciu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 15 mar 2006 - 15:09
Post #232


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Mróz niszczy tramwaje

Środa, 15 marca 2006r.

Po kilku miesiącach zimy tabor zajezdni w Będzinie jest w opłakanym stanie. Każdej nocy w halach zakładu mechanicy dokładają starań, by rano wozy tramwajowe mogły wyjechać w trasę. Kłopoty mają też zajezdnie autobusowe. Liczba awarii sięga 30 dziennie.

Winne zaspy?

Motorniczym i kierowcom autobusów cierpnie skóra, bo na najbliższe dni zapowiadane jest pogorszenie pogody.

- Znów powtórzy się sytuacja, z jaką mieliśmy do czynienia w okresie mrozów na początku roku - mówi Sławomir Karoń, kierownik zajezdni tramwajowej w Będzinie. - Tabor nie wytrzymuje. Nie dość, że mamy wozy liczące sobie w wielu przypadkach już 30 lat, to zima jeszcze pogarsza ich sprawność. Na bieżąco odśnieżamy nasze szlaki, często jednak pługi drogowe spychają z powrotem na tory śnieg z jezdni. Ponieważ 80 procent instalacji jest umieszczonych pod podwoziem tramwajów, podzespoły uderzają lub trą o śnieg i lód zalegający na torach. Przez mechanizmy te przepływa prąd o napięciu 700 Volt, nietrudno wiec wyobrazić sobie, co dzieje się, gdy do urządzeń dostanie się topniejący śnieg. Następują zwarcia, palą się styczniki, przetwornice, silniki. W okresie największych mrozów notowaliśmy 30 awarii wozów tramwajowych dziennie.

By zapewnić komunikację, pracownicy zajezdni biorą nadgodziny, a nadzór techniczny pracuje 24 godziny na dobę.

- Można powiedzieć, że w tym czasie zajezdnia nie zasypia. W nocy zaczynają się gorączkowe naprawy, by rano tramwaje w ogóle mogły wyjechać na trasy - dodaje Sławomir Karpoń.

Do uszkodzeń podwozi nieświadomie też przyczyniają się pasażerowie. Wnoszą na butach śnieg, który topi się. Ponieważ jest wymieszany z solą do posypywania przystanków, topniejąca woda z solą wpływa z podłóg we wszelkie szczeliny i niszczy instalacje elektryczne. To właśnie pod podłogami tramwajów położone są kable z prądem. Gdy zamokną, następuje zwarcie, i często zdarza się że zepsuty wóz staje na torowisku, blokują w dodatku drogę innym tramwajom.

Pułapki na trasie

W mieście są miejsca, których motorniczy obawiają się szczególnie. Przy Wawelu i w okolicy wiaduktu przy ul. Żeromskiego na torowiskach zbiera się woda z topniejącego śniegu, bo studzienki są w tych miejscach niesprawne. Przetwornice tramwajów zasysają śniegowe błoto, a wtedy pada napęd całego tramwaju.

Kłopoty mają też kierowcy autobusów.

- To dla nas najcięższa zima od kilkunastu lat - mówi Piotr Drabek, dyrektor techniczny zajezdni PKM w Sosnowcu. - Większość autobusów ma urwane lub uszkodzone zderzaki. Dzieje się tak ze względu na koleiny i zaspy na poboczach. Z naprawami czekamy do nadejścia wiosny. Jeszcze gorzej jest z ogumieniem, ale tu awarie musimy usuwać na bieżąco. Przez wywołane zimną wyrwy w jezdniach autobusy wracają z pogiętymi felgami i rozciętymi oponami. Koszt wymiany jednej opony to w zależności od modelu od 800 do 1200 zł, a dziennie notujemy kilka takich awarii. Ostatnio fabrycznie nowy wóz przyjechał z trasy z kołem rozerwanym na dziurze w nawierzchni. Notorycznie musimy wymieniać akumulatory i układy chłodzenia, która psują się w niskich temperaturach. Przez całą dobę mechanicy mają pełne ręce pracy, a nadzór techniczny kontroluje zwłaszcza układy zawieszenia, by nie dopuścić do wypadku w razie awarii.

Tomasz Bienek - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post czw, 16 mar 2006 - 21:15
Post #233


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



Nie wiem, czy powinienem, bo źródła nie znam, ale...
QUOTE
Pojawiła się zupełnie nowa koncepcja funkcjonowania komunikacji tramwajowej w regionie GOP. Wprawdzie linii nr 8 już i tak nic nie uratuje, lecz jak na razie można przestać obawiać się ograniczeń w pozostałej części sieci. A wszystko to dzięki postawie zagłębiowskich gmin, których jasno określone stanowisko pozwoliło na opracowanie znakomitego programu naprawczego. Otóż od Szopienic bez zmian pozostawiona zostanie 14 do Mysłowic, rozważana jest też możliwość utrzymania fragmentu torów w ciągu ul. Sosnowieckiej (do granicy miasta, z obsługą łącznikową taborem dwukierunkowym), natomiast w pozostałej części wschodniej tramwaje zastąpione zostaną nowoczesnymi autobusami. Samą zajezdnią w Będzinie podobno zainteresowany jest jakiś inwestor, który widziałby w tym miejscu lokalizację swej placówki usługowo-rozrywkowo- handlowej. Tyle tytułem wstępu, a teraz szczegóły - na początek, jak to wkrótce będzie wyglądać:  

===  

24 bis - za tramwaj 21 i częściowo 24, 27: Huta Katowice - jak tramwaj - Będzin al. Kołłątaja - 11 Listopada - Piłsudskiego - Małobądzka - Sosnowiec Będzińska - Orla - ślimak - Sosnowiec Mościckiego. Rozkład jazdy dopasowany do linii autobusowej 807 i innych. Obsługa: w dni robocze 4 wozy 135-miejscowe, w dni wolne 2 wozy 100-miejscowe.  
26 bis - za tramwaj 26: Sosnowiec Mościckiego - wyjazd przez Wawel - Narutowicza, powrót przez 1 Maja - Małachowskiego - Andersa i dalej jak tramwaj do Mysłowice Szpital i powrót przez Towarową. Z uwagi na przekroczenie wielkości pracy przewozowej na terenie Mysłowic wybrane kursy, cechujące się znikomym wykorzystaniem na tym odcinku, skrócone do Modrzejowa, z zachowaniem możliwości przesiadki na linie autobusowe. Rozkład jazdy dopasowany do linii autobusowej 160 i innych. Obsługa: w dni robocze 3 wozy 135-miejscowe, w dni wolne 2 wozy 100-miejscowe.  
27 bis - za tramwaj 22: Gołonóg Zajezdnia - wyjazd przez al. Piłsudskiego do Kasprzaka, powrót od Kasprzaka przez ul. Laski do al. Piłsudskiego - jak tramwaj - Będzin al. Kołłątaja - 11 Listopada - Piłsudskiego - Małobądzka - Czeladzka - Czeladź Będzińska - dojazd przez Rynek i Szpitalną, powrót przez Grodziecką - Czeladź Kombatantów. Rozkład jazdy ściśle dopasowany do linii autobusowej 27. Obsługa: w dni robocze 4 wozy 135-miejscowe, w dni wolne 2 wozy 100-miejscowe.  
28 bis - za tramwaje 25 i 28: Gołonóg Zajezdnia - wyjazd przez al. Piłsudskiego do Kasprzaka, powrót od Kasprzaka przez ul. Laski do al. Piłsudskiego - jak tramwaj - Będzin al. Kołłątaja - 11 Listopada - Piłsudskiego - Małobądzka - Czeladzka - Piastowska - os. Zamkowe - Wolności - Grodziec (jak linie autobusowe) - Wojkowice Park Obsługa: w dni robocze i wolne 2 wozy 100-miejscowe, przy czym w niedziele drugi wóz rozpocznie pracę około godzin południowych.  
34 bis - za tramwaj 27: Sosnowiec Mościckiego - wyjazd przez Wawel - Narutowicza, powrót przez 1 Maja - Małachowskiego - Andersa - 11 Listopada - Hubala-Dobrzańskiego - (docelowo wjazd na Kleeberga) - Wileńska - Wiejska - Kazimierz Kopalnia. Odjazdy z Mościckiego ściśle dopasowane do linii autobusowej 34, z Kazimierza do 622. Obsługa: w dni robocze 3 wozy 135-miejscowe, w dni wolne rano 2 wozy 100-miejscowe, popołudniu 3.  
91 bis (numer roboczy, prawdopodobnie pod takim zostanie) - za 21 i 26 do Milowic oraz 15 przez Sobieskiego: Sosnowiec Mościckiego - Dw. PKP - Piłsudskiego - na okres próbny: Sobieskiego - Kierocińskiej - Stara - Piłsudskiego - Milowice Hala Sportowa. Rozkład jazdy ściśle dopasowany do linii autobusowej 91. Obsługa: w dni robocze 2 wozy 100-miejscowe, w dni wolne 1 wóz 100-miejscowy.  
Za 15 do Zagórza i 24 do Okrzei nie przewiduje się żadnych uruchomień, gdyż przeprowadzone badania wykazują dostateczne rezerwy na zbieżnych liniach autobusowych. Niemniej, aby nie pogarszać warunków podróży pasażerom dojeżdżającym z Zagórza i Środuli, zwiększona zostanie pojemność taboru na jednym wozie linii 188 w dni robocze. Ponadto linie 160, 188 i 690 w zamian przez Dw. PKP skierowane zostaną od ul. 1 Maja w Sosnowcu przez ul. Mościckiego do ul. Wawel. Na przystanku przy ul. Mościckiego przewidziano krótkie (maksymalnie 15 min.) postoje wyrównawcze.  
Ma to na celu zorganizowanie wygodnego punktu przesiadkowego w samym Śródmieściu Sosnowca - przy ul. Mościckiego, gdzie można się będzie przesiąść z każdej na każdą linię. Dla dobra pasażerów miejsce to wkrótce zostanie gruntownie wyremontowane przy wsparciu pozyskanych wspólnie przez zagłębiowskie gminy środków unijnych, a po zwiększeniu jego przepustowości skierowane zostaną tutaj również inne, sosnowieckie linie autobusowe (m.in. 26, 35, 35 bis). Działanie to pozwoli jednocześnie na zwiększenie punktualności środków komunikacyjnych, które ominą najbardziej zatłoczone ulice miasta, czyli Sienkiewicza, Piłsudskiego i 3 Maja, a efekcie - wespół z zakrojonymi na szeroką skalę inwestycjami taborowymi - przyniesie wydatną poprawę stanu komunikacji miejskiej w Sosnowcu i całym Zagłębiu. Wszystkie rozkłady jazdy opracowane zostały przez najwyższej klasy specjalistów i uwzględniają w pierwszej kolejności wnioski pasażerów, a także możliwości taborowe przewoźnika i inne uwarunkowania, np. prawa pracy. Z uwagi na konieczność wyrównania ilości zadań pomiędzy oddziałami przewoźnika z dniem uruchomienia w/w linii obsługę linii 805 i 815 przejmie oddział w Będzinie. Na nowe linie w pierwszej kolejności wysyłane będą nowoczesne autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób niepełnosprawnych, czego nie można powiedzieć o dotychczas jeżdżących tam tramwajach. Równocześnie na ich trasach w pierwszej kolejności zostana wyremontowane perony przystankowe. Oprócz powyższego, dla jeszcze większego podniesienia komfortu podróżowania, wprowadzone zostaną korekty w rozkładach jazdy linii autobusowych nr 42, gdzie wspólnie w zamian linii tramwajowych nr 8 i 22 uruchomiony zostanie jezcze jeden, czwarty wóz; MZKP rozpatrzy z kolei możliwość zwiększenia ilości kursów na linii nr 185. W Czeladzi autobusy linii nr 27 i 42 w obudwu kierunkach pojadą przez ul. Kombatantów, dzięki czemu utrzymana zostanie obsługa tego rejonu na niezmienionym poziomie, zapewnione też zostanie wspólne stanowisko odjazdowe z linią nr 27 bis. W Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej dodatkowy, czwarty wóz uruchomiony zostanie na linii nr 690 (wspólnie za prawie wszystkie linie tramwajowe). Gmina Będzin natomiast przygotowała pulę dzięsieciu zezwoleń dla prwatnych przedsiębiorców, zamierzających obsługiwać trasę w kierunku Grodźca. Dla zbilansowania wzrostu pracy przewozowej zawieszone zostaną wybrane kursy na liniach nr 154, 813, 888 i 900, ale tylko te o minimalnej frekwencji i to głównie w dni wolne.  
Sumarycznie, łącząc powyższe działania, na żadnym z kierunków nie nastąpi pogorszenie wielkości oferty, a w niektórych przypadkach - nawet jej wydatne polepszenie! Pomiędzy Dąbrową Górniczą a Będzinem autobusy kursować będą średnio co 4-5 min., a pomiędzy Dąbrową Górniczą a Sosnowcem - 5-6 min. Pasażerów uprasza się też o korzystanie z linii autobusowej nr 116, która posiada bardzo duże rezerwy przewozowe. Z kolei przejazdy dotychczas realizowane w systemach przesiadkowych mogą być odbywane bezpośrednio, w znacznie krótszym od linii tramwajowych czasie, jak np. z Wojkowic do Sosnowca czy z Czeladzi do Sosnowca.  
Dla zachowania aspektu ekologicznego w miejsce torowisk wybudowane zostaną ścieżki rowerowe. Będzie to przedmiotem wniosku o pozyskanie środków unijnych w roku 2007. Przed budynkiem dworca kolejowego w Sosnwowcu wybudowany zostanie parking, co z powodzeniem rozładuje problem deficytu miejsc postojowych w tej okolicy, pozwoli też na wykorzystanie istniejących zejść do przejścia podziemnego.  

Urząd Miasta w Sosnowcu, Urząd Miejski w Będzinie oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu życzą Państwu przyjemnej podróży!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 16 mar 2006 - 23:05
Post #234


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ale bzdury. Musial to wymyslic jakis niezle nawiedzony milosnik tramwajow i to pewnie ze Ślaska. Naprawde podziwiam biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 19 mar 2006 - 16:16
Post #235


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Nie ma już nadziei dla tramwajowej zajezdni w Chorzowie Batorym

Piątek, 17 marca 2006r.

W kasie Tramwajów Śląskich SA widać już chyba trzecie dno. Sytuacja jest tak poważna, że coraz głośniej mówi się o upadłości spółki. By tę ostateczną decyzję odwlec jak najbardziej w czasie, przygotowano plan restrukturyzacyjny, który pewnie Tramwajów Śląskich z kolan nie podniesie, ale może nie pozwoli już zupełnie paść.

Bez zwolnień się nie obędzie

Przedstawiciele spółki nie kryją, że głównym celem ciągle omawianego planu są oszczędności, a co za tym idzie - nie obędzie się bez zwolnień. Restrukturyzacyjne ostrze nie ominie także Chorzowa i tutejszego Zakładu Usług Technicznych i Komunikacji Tramwajowej nr 2. Największe chmury zbierają się nad zajezdnią w Chorzowie Batory, która obsługuje linie tramwajowe nr 7, 10. 11, 12, 13, 17, 33, 36 i 37.

- To jeszcze nic pewnego. Nie podjęto jeszcze żadnych konkretnych decyzji - twierdzi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy i członek zarządu Tramwajów Śląskich SA.

Nieoficjalnie jednak mówi się, że los chorzowskiej zajezdni jest już przesądzony. Zostały tylko do dogrania szczegóły i udobruchanie związków zawodowych. Co może okazać się zadaniem wyjątkowo trudnym.

Ruch tramwajowy ma zostać wycofany z Chorzowa, co oznacza likwidację tutejszej zajezdni. Kursujące po mieście linie będą obsługiwane przez zakłady w Katowicach, Bytomiu, a może nawet Gliwicach.

- W Chorzowie chcemy, żeby została część warsztatowa - utrzymuje Knapik.

Tutaj więc ciągle naprawiany byłby coraz starszy tabor. Co jest dobrą informacją dla około setki ludzi zatrudnionych w części remontowej zakładu nr 2. Inni już nie mogą być tacy spokojni o swój dalszy los. - Jeżeli będą zwolnienia, to jedynie w części administracyjnej - stara się uspokoić Bolesław Knapik.

Mimo obietnic

Związkowcy są coraz bardziej nerwowi. Boją się. Wiedzą, że szukanie oszczędności - skądinąd słuszne - jest ściśle powiązane z ograniczeniem etatów. Przecież na ludziach też można zacisnąć pasa. Tutejsza "Solidarność" ciągle jednak liczy na dobry skutek rozmów, które powinni podjąć z nimi przedstawiciele tramwajowej spółki. O braku jak na razie nerwowych ruchów przekonują też inni.

- Proces restrukturyzacyjny jest w opracowywaniu - podkreśla Jan Jamrozik, przewodniczący związku zawodowego komunikacji miejskiej i transportu. - Na razie są jedynie podstawowe założenia. Bez żadnych szczegółów. Myślę, że kiedy na nie przyjdzie czas, to usiądziemy przy jednym stole z zarządem Tramwajów Śląskich i o wszystkim porozmawiamy.

Jednocześnie, "poza protokołem", związkowcy nie wykluczają organizowania akcji protestacyjnych. Łącznie ze strajkiem. Tak jak w Zakładzie Komunikacji Tramwajowej nr 3 w Bytomiu, którego też ma nie ominąć restrukturyzacyjny plon.

Związkowcy więc są spokojni, ale nie do końca pewni. Inaczej sprawa przedstawia się w stosunku do pasażerów. Szefowie tramwajowej spółki biją się bowiem w pierś, że oni nie odczują żadnych zmian.

- To dla nas priorytet. Zmiany w spółce nie mają prawa mieć wpływu na obsługę linii, czy też sam rozkład jazdy - potwierdza dyrektor wykonawczy i członek zarządu Tramwajów Śląskich SA.

Im szybciej, tym lepiej

Oszczędnościowa strategia powinna obowiązywać jak najszybciej. Im dłużej się z nią zwleka, tym tragiczniejsza sytuacja finansowa tramwajowego przewoźnika. Tym bardziej, że tegoroczna, bardzo sroga zima dala nieźle w kość szynowym pojazdom, które liczne zawieruchy przeżyły o wiele gorzej niż autobusy. Wieloletnie wagony nie wyruszały w ogóle na trasy, albo psuły się zaraz potem. Co gorsza, na horyzoncie próżno wyglądać choćby iskierki nadziei na poprawę sytuacji. Choćby w odleglejszej przyszłości.

Gminy kontra państwo  

Marek Kopel, prezydent Chorzowa, stoi na czele porozumienia 14 śląskich gmin, które podpisały się pod chęcią nabycia bezpłatnego akcji spółki tramwajowej. By w ten sposób mieć wpływ na sytuację finansową przedsiębiorstwa. Zgodnie z tym dokumentem Chorzów miałby mieć 8,6 procent tramwajowych akcji (najwięcej, bo 23,2 - Katowice, a najmniej 0,5 procent - Wojkowice).

Niestety, od samego początku takiemu rozwiązaniu sprzeciwia się Ministerstwo Skarbu Państwa. Zdaniem resortu - zbycie na zasadach ogólnych akcji należących do Skarbu Państwa w prywatyzowanej spółce musi być zbyciem odpłatnym. Nic to, że w całej Polsce tramwajowe spółki przeszły w ręce samorządów lokalnych. Warszawy nie obchodzi też fakt, że śląskie miasta co roku łożą grube pieniądze na tramwaje.

Teraz o ponowne rozpatrzenie tej kwestii i zgodę jednak na bezpłatne nabycie tramwajowych akcji apeluje Tomasz Pietrzykowski, wojewoda śląski. W przesłanym do rządu komunikacje widnieje też ostrzeżenie: dalsze zwlekanie z decyzją skończy się upadkiem ruchu tramwajowego na Śląsku.


Michał Tabaka - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 25 mar 2006 - 11:45
Post #236


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



[img]http://img52.imageshack.us/my.php?image=vivat7ep.gif[/img]


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 25 mar 2006 - 11:51
Post #237


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



cos sie forum sypie tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzes.sosnowiec
post czw, 30 mar 2006 - 19:29
Post #238


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 8
Dołączył: sob, 09 kwi 05
Nr użytkownika: 140



QUOTE(TeodorMotor)
Nie wiem, czy powinienem, bo źródła nie znam, ale...
QUOTE
Pojawiła się zupełnie nowa koncepcja funkcjonowania komunikacji tramwajowej w regionie GOP. <ciach>
Porównując szczegółowo treść cytowaną powyżej, uwzględniając używanie określonych sformułowań, styl konstrukcji wypowiedzi, itp., z wypowiedziami późniejszymi, pod linkami:
http://5ad0rg.5a.funpic.de/foto/linie_8_25/ulotka.jpg
http://www.kzkgop.com.pl/aktualnosci/inne/.../index.php#8-25
i bieżącymi komunikatami prasowymi KZK GOP, odnoszę wrażenie, że je wszystkie jednak pisała jedna i ta sama osoba...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 01 kwi 2006 - 12:02
Post #239


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



wczoraj z DG odjechal ostatni tramwaj linii 25.
Niestety to nie Prima Aprillis sad.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 01 kwi 2006 - 12:49
Post #240


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



:)+-->
QUOTE(:))
wczoraj z DG odjechal ostatni tramwaj linii 25.
Niestety to nie Prima Aprillis sad.gif[/quote]Ja tam z tego powodu nie płaczę - nie cierpię tramwajów. Ani to wygodne ani szybkie ani ekonomiczne - może jedynie ekologiczne. Tym bardziej nie żałuję dlatego, że ma się u nas poprawić sytuacja z autobusami - a te są jak na moje oko i wygodniejsze i szybsze i mają możliwość bardziej elastycznego regulowania kursów [o ile nie mają 25 lat na karku wink.gif ].
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 21:13
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza