![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2081
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Ocywiscie ze takie autobusy jak 27 , 55 czy 260 sa potrzebne. Są one nawet dosc zapełnione. Twoim tokiem myslenia mozna zostawic tylko linie 811/808 i bedzie dobrze. Akurat 811/808 to sa linie magistralne. Trzeba je połączyć i zwiększyć częstotliwość kosztem likwidacji linii 18 i 55 do Zagórza. Jak ktoś koniecznie chce jechać dalej to się przesiada w Zagórzu. Nie wierzę, że dużo ludzi jeździ 260 z Będzina na Juliusz. Takie linie są do wycięcia na odcinkach dublujących się z innymi. To właśnie bizantyjsko rozdęty układ dublujących się linii i brak taryfy przesiadkowej powoduje zapaść komunikacji w GOP. Ileż kasy się marnuje np. na kursach 806 i 803 do Będzina ? Ten post edytował bzenek czw, 22 wrz 2011 - 13:56 |
|
|
![]()
Post
#2082
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: czw, 22 wrz 11 Nr użytkownika: 4,792 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pozwolę sobie dołączyć do tematu. Swego czasu dość często jeździłem linią 18 i zapewniam, że w godzinach szczytu zarówno porannych jak i popołudniowych autobus jest pełny. W innych porach dnia pomimo mniejszej ilości pasażerów zapełnienie i tak jest większe niż w większości "lokalnych" autobusów. A linie takie jak 27 nie służą do podróżownia DG-Katowice tylko na częsci trasy.
|
|
|
![]()
Post
#2083
|
|
![]() Klub.Kibica #020 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 779 Dołączył: czw, 27 gru 07 Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :) Nr użytkownika: 995 Płeć: Mężczyzna GG: 5955911 ![]() |
napiszcie prosze czy informacja o tych mercedesach citaro przegubie i tych dwoch solowkach jest potwierdzona czy beda jezdzily w golonogu nrazie nie ma zadnych zdjec nie ma ich wpisanych w taborze i prosze o informacje o tym przegubie co sie z nim dzieje czy jest juz pomalowany i czy jest gotowy na wyjazd na trasy Informacja pewna w 100%. 2 krótkie Mercedesy przyjechały do Gołonoga 2 dni temu z Radomia, które były sprowadzane przez tamtejszego pośrednika. Są juz one przemalowane w barwy PKM'u więc myśle, że na dniach powinny już wyjechać na linię. Natomiast jeśli chodzi o przeguba to czeka na nowe malowanie i kilka spraw elektronicznych typu otwieranie drzwi również przez kierowce, nie tylko przez pasażerów oraz instalację pod kasowniki. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2084
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Pozwolę sobie dołączyć do tematu. Swego czasu dość często jeździłem linią 18 i zapewniam, że w godzinach szczytu zarówno porannych jak i popołudniowych autobus jest pełny. W innych porach dnia pomimo mniejszej ilości pasażerów zapełnienie i tak jest większe niż w większości "lokalnych" autobusów. A linie takie jak 27 nie służą do podróżownia DG-Katowice tylko na częsci trasy. Skoro nie służą do pokonywania całej trasy to po co na niej jeżdżą? -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2085
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Ot i kolejny raz powraca pytanie - czy jeżeli mamy autobus o trasie A-B-C-D, na którym jest spore zapełnienie pasażerami jadącymi na odcinkach AB, AC, BC, BD i CD, a nie ma wielu pasażerów przejeżdżających całą trasę - lepiej jest zrobić jedną długą linię czy dwie lub trzy krótsze. Moim zdaniem, przy zasadach biletowych w KZK - wygodniejsza dla pasażerów jest jedna długa linia.
Podobne dyskusje dotyczyły swego czasu tramwaju linii 15 - nie ma wielu pasażerów jadących od Placu Wolności na Zagórze, ale na poszczególnych odcinkach obłożenie jest dość spore. Ten post edytował Leszek pią, 23 wrz 2011 - 12:52 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2086
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ot i kolejny raz powraca pytanie - czy jeżeli mamy autobus o trasie A-B-C-D, na którym jest spore zapełnienie pasażerami jadącymi na odcinkach AB, AC, BC, BD i CD, a nie ma wielu pasażerów przejeżdżających całą trasę - lepiej jest zrobić jedną długą linię czy dwie lub trzy krótsze. Moim zdaniem, przy zasadach biletowych w KZK - wygodniejsza dla pasażerów jest jedna długa linia. Podobne dyskusje dotyczyły swego czasu tramwaju linii 15 - nie ma wielu pasażerów jadących od Placu Wolności na Zagórze, ale na poszczególnych odcinkach obłożenie jest dość spore. Przy taryfie strefowej takie rozwiązanie jest wręcz niezbędne bo trzeba, upraszczając, każdemu zapewnić dojazd wszędzie ale prowadzi to do absurdów typu dublowanie się tramwajów i autobusów czy "pociągi" z autobusów. Poza tym wspomniane 27, 18 czy "zagraniczny" 48 wożą ludzi nie tyle na odcinkach AB, AC, BC, BD i CD co raczej AB, CD, FG. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2087
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Nie jestem wstanie tego napisać, gdyż A ) sam KZK GOP nie wie ile kosztuje ich administracja, która jak zresztą wcześniej zauważyłeś często jest pomijana w tego typu obliczeniach B ) jest zbyt wiele czynników lokalnych. Zresztą nigdzie nie napisałem, że koszty utrzymania autobusu w K-ce są niższe niż w Paryżu. Raczej skłaniałbym się do tego, że tam potrafią efektywnie zarządzać transportem publicznym i dopuszczają mechanizmy rynkowe do regulowania nim, a w Polsce nie. Czego efektem jest obecna sytuacja Sebzdy i pasażerów którzy trafili z deszczu pod rynnę. Całkowity poza przewozowy koszt działania związku KZK GOP to 36 mln zł rocznie. Wiec dane te są policzone, nawet publicznie podane. Za te pieniądze emitowane są bilety, utrzymywane budynki, urzędnicy, analizy, wywieszane są rozkłady, zakupywane limuzyny dla zarządu, podatki, pensje itp. Oczywiście te koszty są pretekst do prowadzenia bujnych dyskusji. Problem tylko w tym ze nawet jak związek pracowałby charytatywnie co oczywiści nie jest możliwe, to zaoszczędzone pieniądze i tak nie spowodowałyby jakiejś zauważalnej poprawy sytuacji. Nasza komunikacja wymaga kilkuset milionowych inwestycji. Milo przeczytać za to ze na forum pojawiają się propozycje wprowadzenia elementów wolnej konkurencji w komunikacji miejskiej oraz do zmiany przebiegu linii. W obydwu przypadkach jest jeden problem. Brak akceptacji społecznej. Od lat cześć osób namawia do prywatyzacji PKM i zaprzestania ustawiania przetargów pod konkretnych przewoźników. I efekt jest marny bo ludzie wola żeby ich woził komunalny PKM. Dla przykładu ostatnia wygrana Sebzdy na pakiet będziński wywołał burze w internecie - niestety mnóstwo ludzi ślepo broniło PKM. Ja po latach nawet się tym nie przejmuje bo niestety ale to co się dzieje w przetargach KZK GOP jest społecznie akceptowalne. Również od lat zachęcam do uproszczenie tras autobusów oraz wyeliminowania efektu dublowania się linii autobusowych z tramwajowymi. Pozwoliłoby to na znaczne obcięcie ilości wozokilometrów, a zaoszczędzone pieniądze można by śmiało przeznaczyć na poprawę taboru lub rozwój innych linii. Tylko tu już jest amok. Nasz wspaniały system zbudowany na podstawie petycji emerytów i rencistów powoduje nieskończona liczbę super zagmatwanych linii. Tak dla przypomnienia wszystkie zmiany tras autobusów są podejmowane na wniosek gmin i KZK GOP tu ma niewiele do gadania. Więcej nie pisze bo opór społeczny jest duży a ja chce żyć ![]() PS a propos fascynacji zachodem to niestety to obydwa z poruszonych problemów powszechnie są niestety codziennością w miastach UE. Ten post edytował pozdrawiam pią, 23 wrz 2011 - 15:54 |
|
|
![]()
Post
#2088
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Tylko to KZK GOP wyhodował sytuację (np. rewelacyjny system informowania o niezrealizowanych kursach...) w której przewoźnicy jeżdżą jak chcą a ich kontrolowanie to typowe "zbieranie kwitów" czyli mamy pozory konkurencji ale jak któryś prywaciarz chce za dużo to wyciąga się wyniki wszelkich możliwych kontroli i okazuj się, że tego warunku nie spełnia, tamtego nie spełnia... W sumie trudno dziwić się społecznemu oporowi prze prywatnymi przewoźnikami skoro jakoś ich usług to często gęsto dno i metr mułu.
Fajnie, że miasto wsłuchuje się w głosy mieszkańców w sprawie przebiegu linii (vide linia do szpitala górniczego ![]() ![]() -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2089
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
KZK GOP słabo kontroluje przewoźników z jednego prostego powodu: gdyby faktycznie zaczął karać za nieprzestrzeganie specyfikacji przetargowej to prywaciarze przestaliby oferować nierealnie niskie stawki. To oczywiście spowodowałoby pustki w kasie i niezadowolenie zrzeszonych gmin. Ja osobiście skłaniam do poważniejszemu przyjrzeniu się inwestycjom w PKM S-c gdyż sytuacja się tam znacznie zmieniła w ostatnich latach. Wcześniej oferowane stawki nie pozwalały na żadne inwestycje. W ostatnim przetargu PKM wywalczyło 5,35 zł za wozokilometr. Dla porównania prywaciarze za poniżej 4 zł oferują już fabrycznie nowe autobusy (Mazy).
Co do linii do szpitala wojewódzkiego to już chyba wszystko napisano. W tym wypadku jednak Będzin nie chce płacić za przewoź dąbrowskich emerytów do szpitala w Sosnowcu - cóż ma takie prawo Ten post edytował pozdrawiam pią, 23 wrz 2011 - 18:13 |
|
|
![]()
Post
#2090
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Fajnie, że miasto wsłuchuje się w głosy mieszkańców w sprawie przebiegu linii (vide linia do szpitala górniczego chodzi Ci o fale którą jedzie chyba 4 autobusów po kolei ?? hehe, a potem dluzsza przerwa![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2091
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Fajnie, że miasto wsłuchuje się w głosy mieszkańców w sprawie przebiegu linii (vide linia do szpitala górniczego chodzi Ci o fale którą jedzie chyba 4 autobusów po kolei ?? hehe, a potem dluzsza przerwa![]() ![]() Właśnie o to chodzi - sęk w tym, że takich przystanków jest całe mnóstwo, ot chociażby fale autobusów do Katowic. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2092
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ja czekam jak ktoś pokaże w końcu jakąś wizję tej komunikacji!!!
Dla mnie ideałem byłoby tak: - między miastami kursują Koleje Śląskie, - przy dworcach powstają centra przesiadkowe i w ramach miasta wożą pasażerów. Dla mnie to idealny system, który by powodował, że koleje z autobusami by się nie dublowały. No i oczywiście musiałoby to być ładnie "pochytane", aby na przesiadkę nie trzeba było czekać dłużej niż 5 minut. Szczerze to ja już od dłuższego czasu do Katowic jeżdżę tylko pociągiem - bilet w cenie 3 zł i jedzie się krócej niż autobusem 801. Wiem i rozumiem, że taki system spowodowałby falę dużych protestów, ale kurcze - albo będzie to działało tak jak teraz albo trzeba to raz na zawsze załatwić. |
|
|
![]()
Post
#2093
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Pomysł bardzo dobry ale jest pewien problem na który chciałem zwrócić uwagę. Rozwój kolei metropolitarnej może szybko doprowadzić do zakorkowania torów. Niestety w wielu miejscach różne pociągi wykorzystują ten sam tor na odcinku Zawiercie - Katowice. O ile przy niewielkiej liczbie pociągów PR nie ma problemów, to w przyszłości może się to diametralnie zmienić. Juz wkrótce KS, później Pendolino + ruch towarowy i Tlk. Biorąc pod uwagę ze podane pociągi poruszają się z różna prędkością i zatrzymują się na rożnych stacjach to już obecnie jest problem w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia. Wraz ze zwiększaniem prędkości problem się jeszcze pogłębia.
|
|
|
![]()
Post
#2094
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: czw, 22 wrz 11 Nr użytkownika: 4,792 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Koleje Śląskie wjadą 1 października, zobaczymy jak to będzie działało. Jeżeli chodzi o transport do Katowic to nie jeżdżą falami lecz szybki min co 30 minut a 808/811/814/807 w rozsądnych odstępach czasu. Sytuacja jednak diametralnie się zmienia niestety na gorszę w weekendy. Jeżeli chodzi o kontrole przewoźników to prawie w ogóle nie są kontrolowanie w przeciwieństwie do kierowców, którzy dostają kary i to dość wysokie za różne przewinienia.
|
|
|
![]()
Post
#2095
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Nowy nabytek PKM jest już pomalowany i obsługuje linie 814: http://www.phototrans.eu/14,514653,0,Mercedes_O530G_507.html
Na zajezdni w Sosnowcu tym czasem pojawi się kolejne używane autobusy: dwa 15metrowe MANy i SU12 Hybrid |
|
|
![]()
Post
#2096
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,385 Dołączył: pon, 13 sie 07 Nr użytkownika: 782 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pięknie się prezentuje. Byłoby idealnie gdyby miał większe otwierane okna, no ale nie można mieć wszystkiego
![]() |
|
|
![]()
Post
#2097
|
|
UŻYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 163 Dołączył: czw, 12 lut 09 Skąd: Center ! Nr użytkownika: 3,192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale po co skoro ma klime ?
|
|
|
![]()
Post
#2098
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,385 Dołączył: pon, 13 sie 07 Nr użytkownika: 782 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Po to, że jeszcze nie spotkałem się z tym żeby klima była włączona ;-)
|
|
|
![]()
Post
#2099
|
|
UŻYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 163 Dołączył: czw, 12 lut 09 Skąd: Center ! Nr użytkownika: 3,192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Bo nie mieliśmy jeszcze klimatyzowanego autobusu. W Zagórzu już jezdzą i można się cieszyć klimą.
![]() |
|
|
![]()
Post
#2100
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W k-ce długie citaro mają i są prze fantastyczne
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 19 października 2025 - 06:12 |