![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2061
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Wszystko ok, jednak jest coś takiego jak amortyzacja, która na autobusy wynosi 20%.. Amortyzacja dotyczy wartości księgowej i nie ma nic wspólnego z wartością rynkowa pojazdu o której piszemy od 2 dni. Nie wiem co mam z Toba zrobić. Nie chce być niegrzeczny ale czy na wszystko co napisze musisz mieć jakaś herezje która niewiele ma wspólnego z tematem. Czy ty nie rozumiesz ze jakbyś popisał takie głupoty na jakimś forum związanym z komunikacja miejska to by nawet nikt z Tobą nie dyskutował ale pewnie by kilka epitetów padło. Ja nie pisze o tym jakie jest moje zdanie tylko przybliżam tobie fakty. Autobusy od Sebzdy nic nie zastąpią bo PKM ich nie kupi, gdyż uważa je za złom. I tyle w temacie. Nie ważne czy Tobie się to podoba czy nie. Wiec jaki jest sens przekomarzania się..... Sorry ale forum fantastykow mnie słabo pociąga. Ten post edytował pozdrawiam śro, 21 wrz 2011 - 13:55 |
|
|
![]()
Post
#2062
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Bez urazy, ale wartość księgowa przekłada się na zwrot żywej gotówki + to co ile faktycznie pojazd jest warty na rynku. Teoretycznie co 5 lat operator powinien zgromadzić fundusze na zakup nowych środków trwałych po całkowitym zamortyzowaniu starych (jeśli tego nie zrobił to oznacz, że inwestycja była nie trafiona). Jak wiemy nic takiego nie ma miejsca. PKM żyje tylko i wyłącznie ze składek. Od strony ekonomicznej jest to pasożyt żerujący na społeczeństwie i wykorzystujący swoją pozycje (w kartelu?). Jedynie najmniejsi przewoźnicy racjonalnie gospodarują kasą i pozyskują fundusze. Szkoda tylko, że oni zamiast być nagradzani za to, że za tą samą kasę oferują klientom więcej, są karani. Jak gdzieś napisałem głupotę to proszę wskaż mi ją, bo półki co odnosisz się tylko do argumentów ad persona. Nie bez powodu NIK interesuje się tym co dzieje się w KZK GOP i jak bezpardonowo są marnotrawione pieniądze publiczne. W woli przypomnienia stare sprawy: http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1629
Ten post edytował xMarcinx śro, 21 wrz 2011 - 14:05 |
|
|
![]()
Post
#2063
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Bez urazy, ale wartość księgowa przekłada się na zwrot żywej gotówki + to co ile faktycznie pojazd jest warty na rynku. Teoretycznie co 5 lat operator powinien zgromadzić fundusze na zakup nowych środków trwałych po całkowitym zamortyzowaniu starych (jeśli tego nie zrobił to oznacz, że inwestycja była nie trafiona). Jak wiemy nic takiego nie ma miejsca. PKM żyje tylko i wyłącznie ze składek. Od strony ekonomicznej jest to pasożyt żerujący na społeczeństwie i wykorzystujący swoją pozycje (w kartelu?). Jedynie najmniejsi przewoźnicy racjonalnie gospodarują kasą i pozyskują fundusze. Szkoda tylko, że oni zamiast być nagradzani za to, że za tą samą kasę oferują klientom więcej, są karani. Jak gdzieś napisałem głupotę to proszę wskaż mi ją, bo półki co odnosisz się tylko do argumentów ad persona. Nie bez powodu NIK interesuje się tym co dzieje się w KZK GOP i jak bezpardonowo są marnotrawione pieniądze publiczne. W woli przypomnienia stare sprawy: http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1629 Jeden i jedyny cel istnienia dzisiejszego systemu jest zorganizowanie komunikacji miejskiej za jak najmniejsze pieniądze. Tak to sobie wymyśliły władze miast w GOP i tyle. Mnie to tez się nie podoba. Ale za ułamek kosztów w porównaniu z innymi miastami mamy taka komunikacje jaka mamy. A cale kzk gop i pkm istnieją tylko po to, aby osoby takie jak Ty narzekały na nie, a nie na władze za to odpowiedzialne. Uwierz ze nikt na świecie nie zorganizuje lepszej komunikacji za takie pieniądze i koniec. Ten post edytował pozdrawiam śro, 21 wrz 2011 - 14:42 |
|
|
![]()
Post
#2064
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Uwierz ze nikt na świecie nie zorganizuje lepszej komunikacji za takie pieniądze i koniec. Dziwne na zachodzie, dofinansowanie miasta wynosi 20% i jakoś lepsza komunikacja jest.. no ale tak to jest jak się ustala wozokilometr pod ikarusa. No nic pozostaje się cieszyć, że nie pod bryczkę. Swoja droga taryfiarze też potrafili, szkoda, że zbiurokratyzowany KZK GOP nie.. no ale jak sie ma w kadrach znajomych, rodzinę i kolegów, a nie specjalistów to trudno by było inaczej. |
|
|
![]()
Post
#2065
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Uwierz ze nikt na świecie nie zorganizuje lepszej komunikacji za takie pieniądze i koniec. Dziwne na zachodzie, dofinansowanie miasta wynosi 20% i jakoś lepsza komunikacja jest.. no ale tak to jest jak się ustala wozokilometr pod ikarusa. No nic pozostaje się cieszyć, że nie pod bryczkę. Swoja droga taryfiarze też potrafili, szkoda, że zbiurokratyzowany KZK GOP nie.. no ale jak sie ma w kadrach znajomych, rodzinę i kolegów, a nie specjalistów to trudno by było inaczej.Dobra po raz 15 nie będę pisał tego samego. Do tego rozmawiamy chyba o sensie zakupu 18 letnich autobusów od Sebzdy. A nie o wszystkim innym. I co to jest na tym zachodzie. To znaczy gdzie ..... Jakie ty masz w ogóle pojecie o komunikacji na zachodzie. Zajmujesz się nią, coś wyczytałeś czy Ci się wydaje. Ten post edytował pozdrawiam śro, 21 wrz 2011 - 15:16 |
|
|
![]()
Post
#2066
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Uwierz ze nikt na świecie nie zorganizuje lepszej komunikacji za takie pieniądze i koniec. Dziwne na zachodzie, dofinansowanie miasta wynosi 20% i jakoś lepsza komunikacja jest.. no ale tak to jest jak się ustala wozokilometr pod ikarusa. No nic pozostaje się cieszyć, że nie pod bryczkę. Swoja droga taryfiarze też potrafili, szkoda, że zbiurokratyzowany KZK GOP nie.. no ale jak sie ma w kadrach znajomych, rodzinę i kolegów, a nie specjalistów to trudno by było inaczej. Ja taki przykład sobie wymyśliłem - np. Francja, najtańszy bilet jednostrefowy w Paryżu kosztuje 1,8 euro co daje 1,33 litra ON za bilet - najtańszy nie licząc "hurtowych". U nas za najtańszy bilet kupisz 0,55 litra ON. Plus tam nie ma opcji że ktoś biletu nie kupi, w każdym busie kierowca kontroluje. Nie mów więc, że na zachodzie jest taniej, bo nie jest. Podejrzewam, że jak za jednorazowy bilet płaciłoby się 8-10 zł to moglibyśmy mieć same nowe busy ![]() |
|
|
![]()
Post
#2067
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie, nie rozmawiamy o sensie zakupu 18 letnich busów Sebzdy. Tylko o nierównym traktowaniu przez KZK GOP przewoźników prywatnych, na czym nie traci tylko ów prywatny przewoźnik ale i pasażer zmuszany do podróżowania gratami. Kiedy na stanie PKM są Ikaruzy to w przetargach wozokilometr jest pod ikarusa, jeś jeśli są lepsze busy to pod nie. Dla mnie strasznie podejrzane jest to, że podajże dwa razy odwoływany był przetarg, kiedy okazało się, ze prywaciarze dali lepsza ofertę niż PKM.. Ów 20% nie wymyśliłem sobie tylko we wszelkich informatorach zagranicznych jest to własnie mniej więcej tyle (jeśli bardzo Ci zależy to poproszę znajomego co studiował logistykę o konkretne namiary na publikacje). Najlepsze jest to, że ów kwota starcza na zakup nowych autobusów co 12 lat (a po 12 latach kupują je Polscy przewoźnicy). W Polsce nie dość, że dofinansowania z UM są większe to jeszcze jest dodatkowa kasa z UE.. i ciągle im mało. Co ciekawe przez 20 lat nikt nie policzył ile kosztuje utrzymanie administracji w tym molochu.
Vacu porównanie IMO trochę bez sensu bo biorąc pod uwagę zarobki tu i tam to wychodzi, że u nich jest 2 razy taniej.. Ten post edytował xMarcinx śro, 21 wrz 2011 - 15:59 |
|
|
![]()
Post
#2068
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Ceny biletów to jedno a całkowite koszty funkcjonowania komunikacji to drugie. Ale jak widzie od lat walczę o zauważenie tego problemu ale dalej muszę jakieś bezsensowne spory prowadzić na forum. Fajny podałeś przykład vacu tylko trudno to czego to odnieść nie znając w jakim stopniu komunikacja jest tam dotowana przez władze miejskie.Chyba najlepszym przykładem do naszych rozwiązań jest Londyn który głownie utrzymuje się z biletów. Bilet miesięczny na autobus i tramwaj kosztuje ok. 330zl i to oczywiście przy szczelności poboru opłat+braku alternatywy w postaci poruszania się własnym samochodem.
Piszmy o faktach a nie kolegach co studiowali gdzieś tam. Marcin ty się po prostu na tym nie znasz i powtarzasz jakieś zasłyszane frazesy. Do tego jakbyś chociaż czytał to forum regularnie to byś wiedział ze lat walczę o to żeby przetargi nie były ustawiane pod PKM. To gdzieś ty wyczytał ze jest inaczej. Ten post edytował pozdrawiam śro, 21 wrz 2011 - 15:52 |
|
|
![]()
Post
#2069
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Piszmy o faktach a nie kolegach co studiowali gdzieś tam. Marcin ty się po prostu na tym nie znasz i powtarzasz jakieś zasłyszane frazesy. Ale prosiłem o argumenty rzeczowe, a nie "Ty się nie znasz". W tym samym tonie mogę powiedzieć, ze nie umiesz dyskutować i argumentować. Polecam zapoznać się z metodami erystycznymi Schopenhauera ![]() Ja Ciebie nie proszę o pokazywanie dyplomów etc, jak i też nie zarzucam niekompetencji, dyskutujmy na poziomie argumentów, a nie własnych autorytetów. Ten post edytował xMarcinx śro, 21 wrz 2011 - 15:58 |
|
|
![]()
Post
#2070
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Chyba najlepszym przykładem do naszych rozwiązań jest Londyn który głownie utrzymuje się z biletów. Bilet miesięczny na autobus i tramwaj kosztuje ok. 330zl Czyli plus minus 65 funtów - około 10 godzin pracy. No i około 45 litrów ON. O ile w przeliczeniu na godzinę pracy nie odstajemy, to jednak za nasz bilet nawet 20 litrów diesla się nie kupi... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2071
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Marcin jaki wpływ maja tu zarobki. Paliwo, autobus, części zamienne kosztują tyle samo w Polsce co i w UE. Nawet zarobki kierowców szybko się wyrównują.
CYTAT Piszmy o faktach a nie kolegach co studiowali gdzieś tam. Marcin ty się po prostu na tym nie znasz i powtarzasz jakieś zasłyszane frazesy. Ale prosiłem o argumenty rzeczowe, a nie "Ty się nie znasz". W tym samym tonie mogę powiedzieć, ze nie umiesz dyskutować i argumentować. Polecam zapoznać się z metodami erystycznymi Schopenhauera ;)Ja Ciebie nie proszę o pokazywanie dyplomów etc, jak i też nie zarzucam niekompetencji, dyskutujmy na poziomie argumentów, a nie własnych autorytetów. |
|
|
![]()
Post
#2072
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Marcin jaki wpływ maja tu zarobki. Paliwo, autobus, części zamienne kosztują tyle samo w Polsce co i w UE. Nawet zarobki kierowców szybko się wyrównują. No niestety ma, gdyż jest jednym z sektorów gospodarki, tak wiec podlega prawom ekonomi społecznej (ekonomiki transportu). O ile koszty dotyczące części i paliwa są niezależne od rynku wewnętrznego, to kosztu pracy są w Polsce co najmniej 4 krotnie niższe niż na zachodzie (i nie pisze tylko o kierowcach, ale i całej otoczce administracyjnej oraz technicznej). Popyt na usługi transportu publicznego, nie zależy od niczego innego jak ogólnej sytuacji finansowej społeczeństwa. Im biedniejsze społeczeństwo tym więcej osób korzysta z transportu zbiorowego, słowem jest bardziej opłacalny. Reasumując im biedniejsze społeczeństwo, tym większa liczba osób korzystająca z transportu publicznego, im większa liczba osób korzystająca z usług przewoźnika tym tańszy bilet. Słowem wysokość zarobków koreluje z ceną biletu. |
|
|
![]()
Post
#2073
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
To teraz mi dokładnie napisz o ile procent jest tańsze utrzymanie autobusu w Katowicach od Paryża. Bo rzeczy co maja wpływ na komunikacje jest wiele tylko trzeba je umieć oszacować zanim zaczniesz używać ich jako argumentu.
|
|
|
![]()
Post
#2074
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie jestem wstanie tego napisać, gdyż A ) sam KZK GOP nie wie ile kosztuje ich administracja, która jak zresztą wcześniej zauważyłeś często jest pomijana w tego typu obliczeniach B ) jest zbyt wiele czynników lokalnych. Zresztą nigdzie nie napisałem, że koszty utrzymania autobusu w K-ce są niższe niż w Paryżu. Raczej skłaniałbym się do tego, że tam potrafią efektywnie zarządzać transportem publicznym i dopuszczają mechanizmy rynkowe do regulowania nim, a w Polsce nie. Czego efektem jest obecna sytuacja Sebzdy i pasażerów którzy trafili z deszczu pod rynnę.
Ten post edytował xMarcinx śro, 21 wrz 2011 - 16:52 |
|
|
![]()
Post
#2075
|
|
![]() Klub.Kibica #020 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 779 Dołączył: czw, 27 gru 07 Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :) Nr użytkownika: 995 Płeć: Mężczyzna GG: 5955911 ![]() |
Kolejny Mercedes w Gołonogu. Tym razem krótki i w liczbie dwóch sztuk.
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2076
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Jeden i jedyny cel istnienia dzisiejszego systemu jest zorganizowanie komunikacji miejskiej za jak najmniejsze pieniądze. Tak to sobie wymyśliły władze miast w GOP i tyle. Uwierz ze nikt na świecie nie zorganizuje lepszej komunikacji za takie pieniądze i koniec. Za te pieniądze można spokojnie zorganizować lepszą komunikację. Wystarczy popatrzeć na stada pustych autobusów i tramwajów jadących tą samą trasą przez całą Dąbrowę. Czy potrzebne są takie potworki jak 27, 55 czy 260 ? Ktoś tym jedzie całą trasę ? To jest bezmyślne przepieprzanie tej kasy na gigantyczną skalę. ![]() To w układzie linii, rozkładach i częstotliwości kursowania drzemią rezerwy. Po co mi nowy autobus jak on pojedzie co godzinę w stadzie z pięcioma innymi ? Autobus to tylko narzędzie. Ten post edytował bzenek śro, 21 wrz 2011 - 20:54 |
|
|
![]()
Post
#2077
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ocywiscie ze takie autobusy jak 27 , 55 czy 260 sa potrzebne. Są one nawet dosc zapełnione. Twoim tokiem myslenia mozna zostawic tylko linie 811/808 i bedzie dobrze.
|
|
|
![]()
Post
#2078
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
IMO myślę, że 27, 55 czy 260 są OK, jednak puszczanie wszystkich autobusów Piłsudskiego i Królowej Jadwigi już nie. W ogolę to nie złe jaja niby metropolia, a dostać się do zabrza, rudy śląskiej, bytomia itd. bez przesiadki (i podróży kilkogodzinnej) nie sposób. Ten cały podział na pakiety jest o kant, przez to komunikacja miejska zupełnie traci na elastyczności.
Ten post edytował xMarcinx czw, 22 wrz 2011 - 10:43 |
|
|
![]()
Post
#2079
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ocywiscie ze takie autobusy jak 27 , 55 czy 260 sa potrzebne. Są one nawet dosc zapełnione. Twoim tokiem myslenia mozna zostawic tylko linie 811/808 i bedzie dobrze. Tam padło też pytanie "czy ktoś jedzie całą trasę". Odpowiedź jest oczywista - nie. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2080
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 26 Dołączył: nie, 08 cze 08 Nr użytkownika: 1,329 Płeć: Mężczyzna ![]() |
napiszcie prosze czy informacja o tych mercedesach citaro przegubie i tych dwoch solowkach jest potwierdzona czy beda jezdzily w golonogu nrazie nie ma zadnych zdjec nie ma ich wpisanych w taborze i prosze o informacje o tym przegubie co sie z nim dzieje czy jest juz pomalowany i czy jest gotowy na wyjazd na trasy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 18 października 2025 - 22:42 |