IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 99 100 101 102 103 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
szer
post pon, 05 wrz 2011 - 16:54
Post #2001


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Ehhh PKM Sosnowiec ma trzech właścicieli - Sosnowiec, Dąbrowa i Będzin. Kto płaci ten ma. Że Sosnowiec wykłada kasę na autobusy to je ma, a do Dąbrowy lecą graty.
PKM Sosnowiec na zlecenie KZK GOP jedynie obsługuje linie więc o czym Ty mówisz?

PS. Nick jest wyżej...


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post pon, 05 wrz 2011 - 17:42
Post #2002


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Tak bylo, tak jest. I chyba nadal tak bedzie dopoki ludzie cos z tym nie zrobia. ZTM Wawa w stosunku do KZKGOP obsluguje metro/busy/tramwaje to mieli bilety tansze (nie wiem jak teraz) i bilety w postaci karty zblizeniowej.

Dodatkowo kierujacy pojazdami czesto nie ma biletow i/lub wydac reszty oraz czesto spozniaja sie. W innych cywilizowanych krajach to jest nie do pomyslenia.

Ten post edytował pawcio1978 pon, 05 wrz 2011 - 17:45
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 05 wrz 2011 - 18:33
Post #2003


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



TAK ale ZTM ma jadnego zarzadce i jest o wiele bardziej klarowna sytuacja.....cenowo po ostatniej podwyzce juz nie maja tak tanio, jedynie co to tabor maja nieporównywalnie lepszy niz u nas, ale to nie dziwi - stolica to i wieksza kasa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post pon, 05 wrz 2011 - 19:07
Post #2004


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Ok. Ale w ZTM maja 3 srodki komunikacji miejskiej. Krakow potrafi zmodernizowac srodek tramwajow (Szczecin tez) i dodatkowo puszczaja tramwaje zlozone (spiete) z 3 wagonow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 05 wrz 2011 - 20:47
Post #2005


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Srodki komunikacji to jedno, a firmy przewozowe - drugie. U nas dla KZKGOP jezdzi kilkunastu przewoznikow autobusowych, jeden tramwajowy(TŚ) a w Wawie - kilku przewoznikow autobusowych (MZA i np. Michalczewski czy ITS), jeden tramwajowy (TW). Co do modernizacji to niestety, ale w szczecinie nie ma cudow, u nas rowniez sa wozy zmodernizowane, moze nie w takiej ilosci sztuk co w Krk ale sa. Co do skladow to niestety ale na liniach dabrowskiech nie ma potrzeby na sklady 3-wagonowe, byly takie w latach 80-tych ale wtedy auta nie byly ogolnie dostepne, a miasto ktore nagle stalo sie potega gospodarcza regionu musialo organizowac odp. komunikacje. Teraz to ja widuje pustawe solowki, jedynie w godzinach 6, 14 i 22 widac wieksze zainteresowanie tramwajem ze wzgledu na latwosc dotarcia do ArcelorMittal.

I jeszcze jedno - w stolicy z komunikacji kozysta cale spoleczenstwo, u nas niestety tylko tzw. klasa srednia-robotnicza. Nie mam zamiaru nikogo obrazac tym, ale tak jest.

Ten post edytował Sebastian22 pon, 05 wrz 2011 - 20:49
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 05 wrz 2011 - 21:02
Post #2006


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ pon, 05 wrz 2011 - 20:47) *
Srodki komunikacji to jedno, a firmy przewozowe - drugie. U nas dla KZKGOP jezdzi kilkunastu przewoznikow autobusowych, jeden tramwajowy(TŚ) a w Wawie - kilku przewoznikow autobusowych (MZA i np. Michalczewski czy ITS), jeden tramwajowy (TW). Co do modernizacji to niestety, ale w szczecinie nie ma cudow, u nas rowniez sa wozy zmodernizowane, moze nie w takiej ilosci sztuk co w Krk ale sa. Co do skladow to niestety ale na liniach dabrowskiech nie ma potrzeby na sklady 3-wagonowe, byly takie w latach 80-tych ale wtedy auta nie byly ogolnie dostepne, a miasto ktore nagle stalo sie potega gospodarcza regionu musialo organizowac odp. komunikacje. Teraz to ja widuje pustawe solowki, jedynie w godzinach 6, 14 i 22 widac wieksze zainteresowanie tramwajem ze wzgledu na latwosc dotarcia do ArcelorMittal.

I jeszcze jedno - w stolicy z komunikacji kozysta cale spoleczenstwo, u nas niestety tylko tzw. klasa srednia-robotnicza. Nie mam zamiaru nikogo obrazac tym, ale tak jest.


tylko, że w Polsce klasy średniej praktycznie nie ma, są zwykli obywatele i uprzywilejowani
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post pon, 05 wrz 2011 - 21:43
Post #2007


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Marcin:
Nie do konca tak. W Krk bodajze nadal jezdza tramwaje z 3 wagonow.
Bez wzgledu na ilosc przewoznikow mozna wprowadzac zmiany na lepsze. Ale niech wezmie sie za to ktos dobry.
W Anglii masz kilku operatorow autobusow miejskich i kolejowych. I potrafia wspolpracowac. A u nas w obrebie jednego Zwiazku jest balagan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz30i
post wto, 06 wrz 2011 - 09:47
Post #2008


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 26
Dołączył: nie, 08 cze 08
Nr użytkownika: 1,329
Płeć: Mężczyzna



spoko tylko ze dabrowa ostatnio na osiedzeniu dolozyla wieksza kase na zakupy ale pewnie i tak nadal bedzie dostawala same gnioty z drugiej jednak strony jakby pan prezydent postaral sie zalatwil kase to moglby kupic sam nowe autobnusy tylko dla dabrowy gorniczej tak jak to zrobilo jaworzno i te autobusy bylyby tylko dla dabrowy a z drugiej strony pkm sklada sie z trzecgh czlonkow sosnowca dabrowy i bedzina i z tego co wiem dabrowa zawsze dawala skladki na zakupy wieksze od bedzina ale i tak jest zawsz ponizana co sie w tym pkm dzieje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post wto, 06 wrz 2011 - 09:54
Post #2009


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Tomasz30i:
Jaka wladze w D.G. i Polsce wybralismy tak mamy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMA
post wto, 06 wrz 2011 - 10:23
Post #2010


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 10
Dołączył: pon, 05 wrz 11
Nr użytkownika: 4,768
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(tomasz30i @ wto, 06 wrz 2011 - 09:47) *
spoko tylko ze dabrowa ostatnio na osiedzeniu dolozyla wieksza kase na zakupy ale pewnie i tak nadal bedzie dostawala same gnioty z drugiej jednak strony jakby pan prezydent postaral sie zalatwil kase to moglby kupic sam nowe autobnusy tylko dla dabrowy gorniczej tak jak to zrobilo jaworzno i te autobusy bylyby tylko dla dabrowy a z drugiej strony pkm sklada sie z trzecgh czlonkow sosnowca dabrowy i bedzina i z tego co wiem dabrowa zawsze dawala skladki na zakupy wieksze od bedzina ale i tak jest zawsz ponizana co sie w tym pkm dzieje


Dokładnie Będzin na pewno daje mniej kasy niż Dąbrowa, a jakoś lepiej na tym wychodzą(na ich linie powędrowało ostatnio jakieś 6 solarisów i ok. 10 mercedesów).Podobno Dąbrowa ma się dołożyć do zakupu używanych przegubów 1,5 miliona, mają dostać w zamian całe trzy sztuki.Sosnowiec może i dołożył do zakupu tych mercedesów ale jakoś nie chce mi się wierzyć, ze wyłożyli kasę na wszystkie 28 sztuk, a Dąbrowa ile zapłaci tyle dostaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post wto, 06 wrz 2011 - 10:37
Post #2011


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



OK. A nie mozna wykorzystac leasingu? Na pewno miasto czy PKM sa pewniejszym leasingobiorca niz przecietny Kowalski. I jeszcze moga dostac lepsze dodatki. Poza tym niech pomysla tez jak wykorzystac inne walory miasta aby przyciagnac wiecej pracodawcow, firm, itp a potem pompowac kase w miasto i dla ludzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post wto, 06 wrz 2011 - 13:43
Post #2012


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3




Zaczynając o Będzina co to niby mniej płaci: składka Będzina do KZK GOP to 217zl na osobę i jest zdecydowanie najwyższa w Zagłębiu. Z tego powodu władze Będzina nie czuja sie na silach jeszcze bezpośrednio dokładać ze skromnego budżetu miasta do kasy PKM S-c. Interes tez w tym maja zadny bo będzińska zajezdnia została praktycznie zlikwidowana i korzyści dla miasta mizerne. Nie mniej władze nie dokładają lecz za to stoją na straży jedynego słusznego przewoźnika. Co do pakietu będzińskiego to są wyższe wymagania ale tu tez nie upatrywałbym się jakiejś niesprawiedliwości. Trzeba było czymś zastąpić Migi to kupiono Citaro. W miedzy czasie ogłaszano akurat przetarg na pakiet będziński to ustawiono specyfikacje pod "nowe" nabytki.

Co do dysproporcji w jakości taboru miedzy zajezdniami w DG i S-c tez nie bierze się wyłącznie ze zlej woli władz PKM. Po pierwsze gmina Sosnowie dotuje PKM o wiele większymi kwotami. Niestety nasze miasto niewiele się dokłada wiec niewiele ma. Wkrótce maja się pojawić 3 używane przegubowce na które DG wyasygnowało pieniądze. Tym czasem w Sosnowcu znaleziono pieniądze aż na 12 takich pojazdów. Do tego pojawia sie problem z serwisowaniem autobusów. Zajezdnia w Golonogu nie jest przygotowana do serwisowania autobusów 18 metrowych bo nie posiada odpowiednich hal serwisowych. Podobnie rozmieszczanie Citaro w dwóch zajezdniach tez stanowi poważny problem w utrzymaniu taboru. Odział w Sosnowcu jest dużo lepiej wyposażony i ma lepsza kadrę i pewnie dlatego wszelkie "nowości" stacjonują na Zagórzu. Dodam tylko ze wraz z zakupem Citaro do DG przekazano wszystkie SU12.


Co do dotacji z UE to przypominam ze nie spadają one z nieba, następna szansa na jakiekolwiek dofinansowanie będzie w budżecie UE na 2013, lecz wątpliwe żeby PKM coś dostał bo pieniędzy mało a chętnych dużo, i zawsze większe szanse maja firmy które wcześniej nie korzystały ze środków pomocowych.

Co do Anglii to już nie szalejmy. Jest to zdecydowanie najdroższy system w Europie kompletnie nieprzystępny dla Kowalskiego w Polsce. Co do zacofania taborowego to już nie będę nawet wypisywać. Wiem białoruski MAZ jest fee ale za to o wiele mniej funkcjonalny angielski piętrowy autobus z rozwianiami z początku lat 90 jest super. POZDRO

PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post wto, 06 wrz 2011 - 15:42
Post #2013


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Pozdrawiam:
Co do pietrusow i Anglii. Tam kierowca sprzedaje wiecej rodzajow biletow i zawsze ma wydac (moze poza 1-2 rannymi kursami). U nas masz 2 bilety i prowadzacy pojazd b.czesto ma problem z wydaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 06 wrz 2011 - 16:26
Post #2014


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(pozdrawiam @ wto, 06 wrz 2011 - 13:43) *
PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie

Nie musi. Może w 2013r ogłosić uczciwy przetarg na przewoźnika z nowymi autobusami.

Składka roczna za taki tabor na pewno wzrośnie ale nie o 10mln rocznie.

Gdyby jeszcze zreorganizować układ linii to by może nawet było taniej.

Powiedzmy sobie brutalnie - od komunikacji odeszło już tylu pasażerów, że obecna oferta KZK jest... za dobra i za droga. smile.gif

Ten post edytował bzenek wto, 06 wrz 2011 - 16:27
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post wto, 06 wrz 2011 - 17:09
Post #2015


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Kochana D-tka od dawna kaze placic 2zl i ciesza sie z podwyzki KZKGOP :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post wto, 06 wrz 2011 - 17:51
Post #2016


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



CYTAT(pawcio1978 @ wto, 06 wrz 2011 - 14:42) *
Pozdrawiam:Co do pietrusow i Anglii. Tam kierowca sprzedaje wiecej rodzajow biletow i zawsze ma wydac (moze poza 1-2 rannymi kursami). U nas masz 2 bilety i prowadzacy pojazd b.czesto ma problem z wydaniem.
Ciekawe dlaczego. Moze dlatego ze w Anglii komunikacja utrzymuje się z dochodów z biletów gdy w Polsce bilety pokrywają tylko 30-40% kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Do tego kierowca jest od jeżdżenia a nie od stania na przystankach, a do sprzedaży biletów to jest automat. No cóż ale do takich cudów to przewoźnikom w GB jest tak samo daleko jak KZK GOP.
CYTAT(bzenek @ wto, 06 wrz 2011 - 15:26) *
CYTAT(pozdrawiam @ wto, 06 wrz 2011 - 13:43) *
PS. Jak chcemy mieć cywilizowany tabor w naszym mieście to miasto musi przynajmniej wyasygnować 10 mln rocznie
Nie musi. Może w 2013r ogłosić uczciwy przetarg na przewoźnika z nowymi autobusami.Składka roczna za taki tabor na pewno wzrośnie ale nie o 10mln rocznie.Gdyby jeszcze zreorganizować układ linii to by może nawet było taniej.Powiedzmy sobie brutalnie - od komunikacji odeszło już tylu pasażerów, że obecna oferta KZK jest... za dobra i za droga. smile.gif
Uczciwy przetarg to był ostatnio na pakiet będziński i wiadomo jak to się skończyło :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post wto, 06 wrz 2011 - 18:05
Post #2017


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(pawcio1978 @ wto, 06 wrz 2011 - 17:09) *
Kochana D-tka od dawna kaze placic 2zl i ciesza sie z podwyzki KZKGOP smile2.gif

No tak - jak się obsługuje jedną, bardzo dochodową linię to można mieć bilety po 2 zł. Ciekawe dlaczego D-tka nie jeździ aż na Błędów, albo do Niegowonic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post wto, 06 wrz 2011 - 18:30
Post #2018


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



CYTAT(pawcio1978 @ pon, 05 wrz 2011 - 16:42) *
Tak bylo, tak jest. I chyba nadal tak bedzie dopoki ludzie cos z tym nie zrobia. ZTM Wawa w stosunku do KZKGOP obsluguje metro/busy/tramwaje to mieli bilety tansze (nie wiem jak teraz) i bilety w postaci karty zblizeniowej.

Dodatkowo kierujacy pojazdami czesto nie ma biletow i/lub wydac reszty oraz czesto spozniaja sie. W innych cywilizowanych krajach to jest nie do pomyslenia.



Warszawa: wpływy z biletów pokrywają 30% kosztów, dotacja miasta ponad 600zl na mieszkańca
KZK GOP: wpływy z biletów pokrywają 40% kosztów, średnia dotacja z kasy gmin to poniżej 150 zł na osobe

Jeśli chodzi o spóźnianie to nie uważam żeby to był jakiś szczególny problem KZK GOP. Punktualność zbliżona do każdej innej europejskiej czy polskiej metropolii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawcio1978
post wto, 06 wrz 2011 - 18:53
Post #2019


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 99
Dołączył: czw, 08 lis 07
Nr użytkownika: 871
Płeć: Mężczyzna



Czyli uwazasz, ze bus powinien przyjezdzac spozniony juz o 7:00? A kierowca w trakcie jazdy rozmawiac przez telefon?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz30i
post śro, 07 wrz 2011 - 10:48
Post #2020


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 26
Dołączył: nie, 08 cze 08
Nr użytkownika: 1,329
Płeć: Mężczyzna



hej alemnie chodzilo o to ze nasze miasto dabrowa gornicza tzn prezydent nasz moze jakos znalezc pieniadze by bez wiedzy pkm sosnowiec zakupic nowe autobusy i by zostaly za golonogu jesli chodzi o male wyposazenie zajezdni w golonogu jest tam tyle miejsca ze mozna ja rozbudowac znalezc pracownikow do obslugi i zakupic wrescie solarisy 18 przegubowe ktore bylyby nam bardzo potrzebne a wrescie znikly by z naszego miasta strae zniszczone gnioty
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 99 100 101 102 103 > » 
Reply to this topicStart new topic
8 Użytkowników czyta ten temat (8 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 18 października 2025 - 14:11
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza