IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 92 93 94 95 96 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
:)
post sob, 15 sty 2011 - 13:50
Post #1861


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(matidg @ pon, 10 sty 2011 - 19:26) *
Wyższe składki w KZK GOP


I tak na tle kraju to wciaz najtansza komunikacja. A wladzom tutejszych miast to pasuje. Z takimi stawkami nie bedzie szybkiej poprawy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post nie, 16 sty 2011 - 20:27
Post #1862


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Praca dla studentów w KZK GOP


Komunikacyjny Związek Komunalny GOP poszukuje studentów w wieku poniżej 26 lat do przeprowadzenia pomiarów liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej.

Badania rozpoczną się 21 lutego br. i trwać będą około 2 miesiące. Pomiary będą prowadzone we wtorki, środy, czwartki, soboty i niedziele. Wymagana dyspozycyjność to minimum 10 dni w miesiącu, w tym 5 dni roboczych.

Ciekawostką jest, że od kandydatów wymagane jest posiadanie ważnego biletu na przejazdy liniami KZK GOP w dniach prowadzenia pomiarów.

Przeprowadzanie pomiarów liczby pasażerów w tak archaiczny sposób świadczy m.in. o poziomie technicznym pojazdów komunikacji miejskiej (brak liczników).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post pią, 21 sty 2011 - 21:57
Post #1863


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Ikarusy odejdą do lamusa?



KZK GOP chce wycofać z eksploatacji stare ikarusy jeżdżące po drogach aglomeracji i zastąpić je nowszymi autobusami. Przewoźnicy są mniej optymistyczni. - Za coś musimy te nowe autobusy kupić. Związek będzie musiał nam więcej zapłacić - przekonują.

Tychy i Rybnik, które nie należą do KZK GOP, swoje ostatnie ikarusy pożegnały w zeszłym roku. Zorganizowane z tej okazji huczne imprezy były okazją do sentymentalnej podróży i pokazania pasażerom, jak bardzo zmieniła się tamtejsza komunikacja: od starych ikarusów po nowoczesne i klimatyzowane mercedesy oraz MAN-y. Komunikacyjny Związek Komunalny o takiej uroczystości może na razie pomarzyć. Wciąż jeszcze prawie jedna trzecia autobusów jeżdżących po ulicach Katowic, Gliwic czy Sosnowca to stare węgierskie ikarusy, które mają za sobą po kilka milionów przejechanych kilometrów i niekończącą się listę napraw i generalnych remontów.

Roman Urbańczyk, szef KZK GOP wybrany właśnie na następną czteroletnią kadencję, zapowiedział, że jednym z jego najważniejszych celów będzie całkowite wycofanie ikarusów z ulic aglomeracji. - To wbrew pozorom bardzo dobry i pojemny autobus, ale już z całkiem innej epoki. Zniknie z naszego taboru - obiecuje Urbańczyk.

Aby wysłużone ikarusy zastąpić nowszymi autobusami, KZK GOP zamierza całkowicie zmienić politykę przetargową. Przewoźnicy, aby ubiegać się o zamówienie, będą musieli całkowicie pozbyć się starego taboru. Teraz nie mają takich ograniczeń, więc 25- czy 30-letnie autobusy są w naszym regionie normą.

Ale przedsiębiorstwa komunikacyjne, choć nie kwestionują potrzeby zmian, przekonują, że nie będzie to takie proste. Tylko w PKM Gliwice na 140 autobusów 28 to wciąż wysłużone ikarusy. - Nowy autobus kosztuje około miliona złotych, a do tego trzeba jeszcze doliczyć amortyzację - mówi Henryk Szary, prezes spółki i dodaje, że KZK GOP, chcąc mieć nowszy tabor, będzie musiał głębiej sięgnąć do kieszeni. - Całe lata jeździliśmy na granicy opłacalności i dopiero w tym roku stawki się poprawiły. Oczywiście też chcę kupić nowe autobusy. Ale będzie to możliwe, gdy dostaniemy wyższą stawkę za kilometr - mówi prezes Szary.

Do zmiany taboru nawołują też miłośnicy komunikacji zrzeszeni wokół Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego. Jakub Jackiewicz, szef WPK, postuluje, aby władze KZK GOP wzięły przykład z Warszawy. Władze stolicy co roku organizują przetarg na linie, które mogą być obsługiwane tylko przez fabrycznie nowe autobusy. Przewoźnicy zainteresowani takim zamówieniem nie mają więc wyjścia i muszą zainwestować w tabor.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamil_
post sob, 22 sty 2011 - 13:57
Post #1864


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,385
Dołączył: pon, 13 sie 07
Nr użytkownika: 782
Płeć: Mężczyzna



Byłoby super. Zwłaszcza na długich liniach bo jadąc np. 807 z Katowic do DG można nieźle zmarznąć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post sob, 22 sty 2011 - 14:29
Post #1865


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Tylko niech te Ikarusy zastąpią przegubami... Bo jakby nie patrzeć taki 807 potrafi być zawalony tongue.gif


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post sob, 22 sty 2011 - 18:17
Post #1866


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



Pytanie jest czy tak założenia są realne na przykładzie Gliwic 20% taboru do wymiany za jednym razem to dosyć sporo na początek mogliby zrobić ograniczenie w przetargu że powiedzmy max 10% przewoźnik może mieć starego taboru i potem w następnych latach sukcesywnie jeszcze mniej.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Teddy Bear
post nie, 23 sty 2011 - 01:26
Post #1867


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 11
Dołączył: nie, 23 sty 11
Nr użytkownika: 4,402
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(BARES @ sob, 22 sty 2011 - 19:17) *
Pytanie jest czy tak założenia są realne na przykładzie Gliwic 20% taboru do wymiany za jednym razem to dosyć sporo na początek mogliby zrobić ograniczenie w przetargu że powiedzmy max 10% przewoźnik może mieć starego taboru i potem w następnych latach sukcesywnie jeszcze mniej.

Generalnie to na śląsku wymienią wszystkie autobusy a u Nas będą dalej jeździć ikarusy z kimatyzacją w zimę i podgrzewanymi siedzeniami w lato. Tak jak to się dzieje z tramwajami smile2.gif. Tną trasy i g* że taki tramwaj może być zawalony :>. Swego czasu jak mieszkałem w S-cu to przycieli mi 27 do Będzina wink.gif i mogłem sobie podjechać pod żyletę, dalej z buta... :>


--------------------
Teddy Bear, Ty krwiożercza bestio.. :>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post nie, 23 sty 2011 - 02:20
Post #1868


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Nawet jesli KZK GOP zaostrzy wymagania przetargowe to i tak nastepny przetarg na pakiet DG+Sosnowiec bedzie za 4 lata :-).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post nie, 23 sty 2011 - 12:34
Post #1869


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(szer @ sob, 22 sty 2011 - 14:29) *
Tylko niech te Ikarusy zastąpią przegubami... Bo jakby nie patrzeć taki 807 potrafi być zawalony tongue.gif


Nie sądzę - jak do tej pory dla KZK 18 metrowy solaris i przegubowiec to jedna wielkość autobusu, czemu nagle miałoby się to zmienić...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 23 sty 2011 - 13:00
Post #1870


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ nie, 23 sty 2011 - 12:34) *
CYTAT(szer @ sob, 22 sty 2011 - 14:29) *
Tylko niech te Ikarusy zastąpią przegubami... Bo jakby nie patrzeć taki 807 potrafi być zawalony tongue.gif


Nie sądzę - jak do tej pory dla KZK 18 metrowy solaris i przegubowiec to jedna wielkość autobusu, czemu nagle miałoby się to zmienić...

15 metrowy SU15 u nas jest traktowany jako zamiennik, bo SU18 to przegubowy Solaris.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post nie, 23 sty 2011 - 13:05
Post #1871


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Fakt, pomyliły mi się, 12 są standardowe, a 15 przedłużone...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 sty 2011 - 19:58
Post #1872


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
WPK

Kolejne solarisy w Sosnowcu
22.01.2011

Tagi: tabor, PKM Sosnowiec – Dodał: Jakub Jackiewicz

PKM Sosnowiec wzbogacił się o kolejne solarisy. Jest wśród nich eksploatowany już w tej firmie autobus hybrydowy, ex-demonstracyjny Solaris Urbino 18 Hybrid, pochodzący z 2007 roku. Ponadto dostarczono już większość zamówionych nowych Urbino 15.

Od września 2009 r. PKM eksploatuje już jeden autobus hybrydowy, również Solarisa Urbino 18. Pojazd z numerem 500 wyprodukowano w 2008 roku, wcześniej służył jako egzemplarz pokazowy.



Druga sosnowiecka "hybryda" przebywała w 2010 roku w zajezdni Zagórze jako autobus zastępczy. Po przemalowaniu w barwy zakładowe przewoźnika powróci już na stałe i otrzyma numer taborowy 504. Wcześniej autobus był eksploatowany przez trzy lata w przedsiębiorstwie Regionalbus Lenzburg w Szwajcarii, a na testach przebywał m.in. w Dreźnie i Krakowie. Jest to autobus tzw. pierwszej generacji (od 2008 roku oferowany jest model ze zmodernizowanym układem napędowym).



Autobus hybrydowy to jedna z prób ograniczenia zużycia paliwa przez pojazd, istotą napędu hybrydowego jest wspomaganie silnika diesla przez silnik elektryczny i zespół baterii. W bateriach magazynowana jest energia, które powstaje podczas hamowania, a następnie wspomaga ona przyspieszanie dzięki czemu silnik diesla może pracować w bardziej optymalnym zakresie obrotów. Wg założeń taki układ powinien zmniejszać zużycie paliwa o ok. 30%, w praktyce oszczędności sięgają maksymalnie 10-15% w zależności od lokalnych warunków. Autobus hybrydowy jest droższy w zakupie o ok. 30% od tradycyjnego. W Polsce jeszcze jeden hybrydowy Urbino 18 eksploatowany jest w MPK Poznań.

Trwają dostawy ośmiu nowych autobusów Urbino 15, zakupionych przez PKM. Autobusy są takie same jak te dostarczone w 2009 roku (nry 400-405). Zapewnie w niedługim czasie można spodziewać się ich premiery liniowej, otrzymają prawdopodobnie numery taborowe 408-415. Po ich skompletowaniu PKM Sosnowiec będzie posiadał na stanie 51 "sztywniaków", co stanowić będzie ok. 20% taboru. Należy nadmienić również, że do służby liniowej szykowany jest także trzeci MAN NG313 o numerze 503, wyprodukowany w 2001 roku, a pochodzący prawdopodobnie z Oslo.


Do DG na pewno cos trafi, tylko czy cos nowego, czy Ikarusy z Zagorza, ktore zastapia najgorsze w Golonogu. Wkoncu nie pamietam, czy kupuja calkowicie z wlasnych srodkow, czy dolozyl sie Sosnowiec, bo DG to pewnie nic.

CYTAT


Przemysław Jedlecki,
Gazeta Wyborcza, 25.01.2011

Śląska Karta Usług Publicznych ma zrewolucjonizować życie mieszkańców aglomeracji. Jak? KZK GOP chce, żeby pasażerowie przykładali karty do czytników nie tylko przy wsiadaniu, ale również przy wysiadaniu z autobusów i tramwajów.

Karta, nazywaną szumnie elektroniczną portmonetką, ma się pojawić w naszych kieszeniach za rok. Projekt wart około 120 mln zł, przynajmniej w założeniu, ma zrewolucjonizować korzystanie z różnych usług w miastach. Za pomocą ŚKUP będzie można płacić nie tylko za podróżowanie autobusami i tramwajami, ale też np. za parking, miejski basen, czy użyć jej jako karty bibliotecznej. Karta ma być także nośnikiem podpisu elektronicznego, który pozwala załatwiać urzędowe sprawy przez internet. Władze KZK GOP, które mają wprowadzić ŚKUP chwalą się, że karty tak bogate w funkcje działają tylko w kilku miejscach na świecie, m.in. Singapurze i Dublinie.

Okazuje się jednak, że korzystanie z karty skomplikuje nieco życie pasażerom komunikacji miejskiej. Związek zapowiada, że tak ustali taryfy za podróże autobusami i tramwajami, żeby zachęcić mieszkańców do przykładania karty do czytnika zarówno przy wsiadaniu jak i przy wysiadaniu z pojazdów. Za pierwszym razem z karty zostanie pobrana maksymalna opłata za przejazd, natomiast za drugim razem jej część zostanie zwrócona. Dzięki temu pasażerowie zapłacą tylko za przejechany odcinek. Szczegóły taryf nie są jeszcze znane. - Taki system zachęci ludzi do płacenia za krótkie odcinki. Czasem ktoś jedzie jeden przystanek i woli jechać na gapę niż skasować bilet za 2,6 zł - argumentuje Kazimierz Górski prezydent Sosnowca i członek zarządu KZK GOP.

Roman Urbańczyk, przewodniczący związku dodaje, że kto zechce zaoszczędzić na przejazdach, ten na pewno sięgnie po kartę przy wysiadaniu. - Jest to trochę przymus ekonomiczny, ale dzięki temu będziemy mieli dokładne informacje o liczbie pasażerów - mówi. Z dokumentacji ŚKUP można się też dowiedzieć, że dwukrotne przykładanie kart do czytników pozwoli też na "właściwą dystrybucję środków pomiędzy operatorów transportu publicznego", czyli pomiędzy poszczególne PKM-y i inne firmy przewozowe.

- Czy to będzie także wygodne dla pasażerów? - pytamy Urbańczyka.

- Będzie to dla nich opłacalne. A my skądś te dane musimy brać - mówi.

Ewa Kołodziej, katowicka radna i członkini zgromadzenia związku stale jeździ autobusami i wcale nie jest pewna, czy taki sposób karty łatwo się przyjmie. - Dopóki ludzie się do tego nie przyzwyczają, zapominalscy będą tracić pieniądze. Boję się też, że na przystankach przy drzwiach będzie się tworzył niepotrzebny tłok - mówi.

Urbańczyk przekonuje jednak, że tłoku przy drzwiach nie będzie. - Kasowników będzie tyle, ile drzwi. Czytniki będą bardzo szybkie. Sczytanie karty zajmie ułamek sekundy - mówi.

Górski uważa jednak, że na przyszłość warto pomyśleć nad zamontowaniem w autobusach i tramwajach specjalnych elektronicznych bramek, które odczytają karty bez konieczności przykładania ich do czytników.

Piotr Wiśniewski, prezes chorzowskiego Klubu Miłosników Transportu Miejskiego mówi, że takie samo rozwiązanie jest stosowane w wielu miastach za granicą. - Może to jednak zrodzić pewne problemy. Co mają robić starsze osoby, które mogą jeździć za darmo? Czy też będą musiały mieć kartę i ją odbijać? To może być dla nich kłopot - mówi. Podkreśla też, że bardzo ważna będzie dobra informacja dla pasażerów. - Jeśli ktoś zapomni odbić kartę przy wysiadaniu, będzie stratny. W dodatku w przypadku taryfy czasowej zapominalski nie będzie mógł się przesiąść, bo system będzie go "widział" w innym autobusie. To wszystko każe zapytać, czy dzięki wprowadzeniu karty będziemy mieć lepszą komunikację? - zastanawia się Wiśniewski.

Komentarz Przemysława Jedleckiego

Karta ma być dla nas, nie dla was

Co mogą zrobić urzędnicy nawet z najbardziej śmiałym i nowatorskim pomysłem? Mogą tak wszystko urządzić, by był w użyciu wygodny przede wszystkim dla nich. Drżę, by taki los nie spotkał Śląskiej Karty Usług Publicznych. Karta powstaje przede wszystkim z myślą o pasażerach komunikacji miejskiej. Okazuje się jednak, że dla urzędników ważna jest też skrupulatna "weryfikacja potoków pasażerskich" (to o nas) i "właściwa dystrybucja środków" (to o naszych pieniądzach). Dzięki projektowi wartemu 120 mln zł użytkownicy karty, czyli kilkaset tysięcy pasażerów, ułatwi urzędnikom KZK GOP realizację tych skomplikowanych zadań. Każdy z nas będzie mógł podczas podróży autobusem dwa razy przyłożyć kartę do czytnika. Zaoszczędzimy trochę na opłacie, a w zamian urzędnicy dostaną upragnione informacje. To rozsądna oferta.

Ale skoro dzięki supernowoczesnym kartom i czytnikom pomożemy KZK GOP w szybkim i dokładnym liczeniu tych wszystkich potoków, przepływów i środków, to czy jest choć mała szansa na to, że administracja będzie tańsza w utrzymaniu, a autobusy i tramwaje zawsze punktualne i czyste?

Jeśli tak się stanie, to dopiero będzie rewolucja.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post pon, 31 sty 2011 - 11:17
Post #1873


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza: Wkrótce zmiany i nowe przystanki autobusów



KZK GOP Katowice wprowadz od 1 lutego zmiany w rozkładzie jazdy swoich autobusów na terenie trzech zagłębiowskich miast. Pasażerowie będą też mogli korzystać z nowych przystanków.
Nowych godzin odjazdów autobusów spodziewać się trzeba na liniach nr 16, 79, 154, 604, 644, 716. Od 1 lutego w Dąbrowie Górniczej pojawi się nowy przystanek Dąbrowa Górnicza Długosza [nż] zlokalizowany przy ul. Konopnickiej. Z kolei w Sosnowcu na trasie autobusu nr 154 pojawi się przystanek Sosnowiec Środula Muzeum [nż] przy ul. Schoenów.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 31 sty 2011 - 12:08
Post #1874


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Ktoś ma nowy rozkład, na kzkgop głucho.

Ten post edytował xMarcinx pon, 31 sty 2011 - 12:08
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post pon, 31 sty 2011 - 12:21
Post #1875


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
PKM Sosnowiec na zakupach. Osiem autobusów za 8 mln zł


Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej kupiło osiem autobusów Solaris Urbino 15, które zastąpią osiem wysłużonych ikarusów. Za nowe pojazdy firma zapłaciła ponad 8 mln zł.


Zakup został sfinansowany w części z środków własnych PKM-u, trzema milionami zł firmę dokapitalizowało też miasto Sosnowiec (poza Sosnowcem, udziałowcami PKM-u są jeszcze gminy Dąbrowa Górnicza, Będzin i Czeladź). - Pięć autobusów zostanie w sosnowieckiej zajezdni, a trzy trafią do zajezdni w Dąbrowie Górniczej - mówi Marek Pikuła, prezes PKM-u Sosnowiec. Dodaje, że wszystkie nowe autobusy pojawią się na trasach do dwóch tygodni.

Jak mówi prezes Pikuła, nowe 15-metrowe Solarisy zastąpią osiem najbardziej wysłużonych ikarusów, które zostaną wycofane z eksploatacji. To ważne w kontekście zapowiedzi Romana Urbańczyka, szefa Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP w Katowicach, który mówił niedawno, że związek będzie chciał doprowadzić do wycofania z eksploatacji ikarusów. - To wbrew pozorom bardzo dobry i pojemny autobus, ale już z całkiem innej epoki. Zniknie z naszego taboru - mówi Urbańczyk.

Prezes Pikuła zapowiada, że w marcu do sosnowieckiego PKM-u trafi hybrydowy Urbino 18. - Mamy już jeden taki autobus i pozytywne doświadczenia. Jego zaletą, obok mniejszego zużycia paliwa, jego bardzo cicha praca - mówi prezes Pikuła.

Przypomnijmy, że w autobusach hybrydowych silnik diesla podczas przyspieszania wspomaga silnik elektryczny - prąd do tego napędu uzyskuje się z energii hamowania pojazdu i magazynuje w specjalnych bateriach. Dzięki temu autobus oszczędza około 15 proc. oleju napędowego.

Prezes Pikuła podkreśla, że poza Sosnowcem hybrydowe Solarisy jeżdżą jeszcze tylko w Poznaniu.


gazeta.pl


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 31 sty 2011 - 14:24
Post #1876


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Czyli znów nie będzie przegubowców - to było dość oczywiste. Ale aż 3 do DG trafią, no no - tego się nie spodziewałem.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Peterek
post pon, 31 sty 2011 - 15:23
Post #1877


Sun of a beach
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 202
Dołączył: nie, 18 lis 07
Nr użytkownika: 883
Płeć: Mężczyzna
GG: 6460675 status gadu-gadu
Skype: peterek.fm status skype



Brak przegubowców to jedna wielka porażka. Pięknie pokazuje to 808, które raz jeździ jako staroć, a raz jako solaris. Są momenty, w których w Sosnowcu jest niesamowity tłok w przegubowcu na tej linii. Kiedy jeździ solaris wsiąść się nie da. Wiem, wiem - piszę o rzeczach oczywistych, a nasze autobusy były, są i będą przepełnione. Ale niestety nie mogę na to patrzeć jak poczciwe, pojemne ikarusy zastępuje się tymi małymi klatkami.


--------------------
"Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 31 sty 2011 - 18:05
Post #1878


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Pora dostosować rozkłady do krótszych autobusów wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post pon, 31 sty 2011 - 19:25
Post #1879


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



Różnie na to można patrzeć być może coraz mniej firm produkuje przeguby i łatwiej, taniej i większy wybór jest wśród takich "zwykłych modeli" ,mnie cieszy fakt że wygrała nasza krajowa firma produkująca porządne autobusy.
Zresztą to tylko osiem sztuk jeszcze sporo takich egzemplarzy będzie jeździć po naszych drogach, a w przyszłości może dokupią kilkanaście sztuk na wzór oldschoolowych Ikarusów.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frubel
post pon, 31 sty 2011 - 19:46
Post #1880


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 2
Dołączył: pon, 31 sty 11
Nr użytkownika: 4,415
Płeć: Mężczyzna



Witam:)
Może ktoś orientuje się na jakich liniach ( zaj. gołonóg) mają jeździć te nowe autobusy??
z góry dzięki za odp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 92 93 94 95 96 > » 
Reply to this topicStart new topic
5 Użytkowników czyta ten temat (5 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: piątek, 17 października 2025 - 02:57
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza