![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1841
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Choćby po to by jadać z Czeladzi 22 można było przesiąść się w centrum DG na 21 na sosnowiec. Pewnie powiesz, że przecie można to zrobić koło zamku, jednak nie nie można bo minute przed odjeżdża 21 i czekamy 20 minut na kolejny,
![]() |
|
|
![]()
Post
#1842
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Choćby po to by jadać z Czeladzi 22 można było przesiąść się w centrum DG na 21 na sosnowiec. Pewnie powiesz, że przecie można to zrobić koło zamku, jednak nie nie można bo minute przed odjeżdża 21 i czekamy 20 minut na kolejny, ![]() Hehe coś czuję, że jednak większość przesiądzie się koło zamku i poczeka zamiast dopłacać do biletu ![]() |
|
|
![]()
Post
#1843
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Do dwóch biletów nawet, chyba że ktoś optymistycznie zamierza zmieścić się w godzinę i całą trasę z przesiadką zaliczyć w godzinę... Jak już, lepiej się przesiadać na Koszelewie, nie wyjeżdża się z Będzina, czeka krócej niż pod zamkiem. 2 minuty w centrum może być zbyt małym zapasem. A tak w ogóle - jazda tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba dla miłośników tramwajów, przecież są bezpośrednie autobusy
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1844
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
. A tak w ogóle - jazda tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba dla miłośników tramwajów, przecież są bezpośrednie autobusy ![]() Uwierz mi sa osoby którym to bardziej odpowiada niż autobus co jedzie praktycznie 5 min dłużej. Zresztą to jest jeden z wielu argumentów, za tym by to było naprzeciwko siebie. |
|
|
![]()
Post
#1845
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Uwierz mi sa osoby którym to bardziej odpowiada niż autobus co jedzie praktycznie 5 min dłużej. Zresztą to jest jeden z wielu argumentów, za tym by to było naprzeciwko siebie. Sorry - dla jednej, dwóch osób, które lubią jazdę tramwajem z Czeladzi do Sosnowca to chyba za duże koszty ![]() |
|
|
![]()
Post
#1846
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 180 Dołączył: pon, 04 lut 08 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 1,095 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam, mam pytanie. Wie ktoś może jak jest z dojazdem komunikacją miejską do Saint Gobain Glass? Tzn. jakim autobusem dojechać i jak jest z ilością połączeń?
|
|
|
![]()
Post
#1847
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 51 Dołączył: sob, 10 gru 05 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 175 ![]() |
Do Saint Gobain jeżdzą autobusy 49 i 634 średnio co godz w dni robocze jeśli chodzi o dni wolne to jest nieco gorzej. Polecałbym jeżdzić 634 gdyż 49 to linia bardziej krajoznawcza niż dojazd do pracy.
|
|
|
![]()
Post
#1848
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 180 Dołączył: pon, 04 lut 08 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 1,095 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1849
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wyjechało zmodernizowane T28
|
|
|
![]()
Post
#1850
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Witam, mam pytanie. Wie ktoś może jak jest z dojazdem komunikacją miejską do Saint Gobain Glass? Tzn. jakim autobusem dojechać i jak jest z ilością połączeń? Co do wypowiedzi grzegorz475 dodałbym jeszcze, że ostatnio w dni śnieżne z tym 634 było różnie, niektóre kursy wypadały lub były ostro opóźnione, a jednak 49 jeździł w miarę planowo (odstępstwa max. 10min). Ten post edytował Prosty pon, 20 gru 2010 - 16:39 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1851
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Przewodniczący KZK GOP: Za te pieniądze nikt nie zrobi lepszej komunikacji Tomasz Głogowski 2010-12-29, ostatnia aktualizacja 2010-12-29 22:48 Roman Urbańczyk uważa, że KZK GOP za pieniądze, którymi dysponuje robi bardzo dobrą komunikację - Co roku będą minimalne podwyżki cen biletów bo wszystko drożeje. No może z wyjątkiem mojego wynagrodzenia, które od sześciu lat stoi w miejscu - żartuje Roman Urbańczyk, przewodniczący Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, jednogłośnie wybrany na kolejną kadencję Tomasz Głogowski: Nieogrzewane autobusy, rozsypujący się tabor, brak inwestycji, a pan znów został szefem Komunikacyjnego Związku Komunalnego. W ten sposób internauci powitali pana wybór na kolejną czteroletnią kadencję. Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP: Każdy, kto coś robi, ma wrogów, ale niezbyt się tym przejmuję. Tak można napisać o komunikacji w każdym mieście: Londynie, Paryżu i Nowym Jorku. Przecież w tych metropoliach nie jeżdżą same nowe autobusy, zdarzają się też starsze. Wszystko zależy od pieniędzy i determinacji. Jasne, że u nas nie jest wspaniale i mogłoby być lepiej. Ale za te pieniądze, które dają gminy wchodzące w skład KZK GOP i pasażerowie kupujący bilety, robimy bardzo dobrą komunikację. Tak. Bardzo dobrą! W innych miastach - Poznaniu, Krakowie, czy Wrocławiu, które często stawia się nam za wzór - za te pieniądze nikt nie zrobiłby tego lepiej. A tam mają łatwiej, bo komunikacja działa w obrębie jednego miasta, a nie kilku. Zgoda, że tam tramwaje są może w lepszym stanie, ale nie mieli problemów z ustaleniem właściciela, a my przez ponad 15 lat staraliśmy się, by ministerstwo przekazało nam akcje Tramwajów Śląskich. W przypadku autobusów nie mamy się czego wstydzić. Przedsiębiorstwa komunikacyjne w Katowicach, Zabrzu, Gliwicach czy Sosnowcu zainwestowały miliony złotych w nowy tabor. Co z tego, jak KZK GOP do 2018 roku zakłada spadek liczby pasażerów i zmniejszenie liczby przewozów. Związek się zwija, zamiast rozwijać! - Nasze komunikacja wciąż opiera się jeszcze na rozrośniętym modelu sprzed 30 lat i planujemy cięcia nie dlatego, że nie chcemy jeździć, ale dlatego, że nie mamy kogo wozić. Liczba mieszkańców miast, w tym Katowic, cały czas spada. Większość ludzi kupiła samochody, a niektóre rodziny nawet dwa albo trzy. To proces, którego nie zatrzymamy. Ale cała sztuka polega na tym, by przekonać tych ludzi, żeby z samochodów przesiedli się teraz do autobusów. Na zakupy do hipermarketu niech jadą autem. Ale codziennie - do pracy czy szkoły - już autobusem. Na razie to przekonywanie wygląda raczej średnio. W aglomeracji nie mamy nawet wspólnego biletu. - Wspólny bilet to jakaś wasza dziennikarska choroba. Przecież w KZK GOP mamy wspólny bilet na autobus i tramwaj już od wielu lat, a teraz wprowadziliśmy jeszcze bilet na komórkę i bilet metropolitarny na autobus i pociąg. Może ten ostatni nie działa jeszcze tak, jak powinien, ale będziemy go udoskonalać. Zresztą, ważniejsze jest stworzenie dobrego połączenia pomiędzy gminami zrzeszonymi w KZK GOP a Tychami i Jaworznem. To jeden z naszych najważniejszych celów na następne cztery lata. Chcemy, aby Tychy i Jaworzno weszły w skład związku albo były z nami mocniej zintegrowane. I na tym będzie koniec. Więcej gmin nie przyjmiemy, bo nie można się w nieskończoność rozrastać. Nie skończymy jak dawne WPK, które było dobrym przedsiębiorstwem, ale tak dużym, że nie dało się już nim zarządzać. A Śląska Karta Usług Publicznych, która ma spełniać m.in. funkcję elektronicznego biletu? Czy jest sens, by KZK GOP inwestował w ten projekt 60 mln zł kosztem komunikacji? Może lepiej kupić za to nowe autobusy? - To idiotyczna teza lansowana przez tak zwanych miłośników komunikacji. Przecież Unia dokłada do tego projektu ponad 70 mln zł, których w normalnej sytuacji byśmy nie dostali! To co, mamy nic nie robić i jeździć po ulicach końmi? Oczywiście można, bo są ekologiczne i tańsze od autobusów, ale chyba nie tędy droga. ŚKUP to będzie rewolucja technologiczna, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Doprowadzimy ten projekt do końca, a głupimi protestami nie będziemy się przejmować. Czy w przyszłym roku czeka nas podwyżka cen biletów? - Nie da się tego uniknąć, bo wszystko drożeje. No może z wyjątkiem mojego wynagrodzenia, które od sześciu lat stoi w miejscu (śmiech). To oczywiście żart, nie narzekam. Ale faktem jest, że zmienimy taktykę i zamiast sporej podwyżki cen biletów ogłaszanej co kilka lat będziemy podnosić ceny minimalnie, każdego roku o kilka procent. Ceny prądu, wody czy benzyny też cały czas rosną, a jakoś nikt nie rezygnuje z centralnego ogrzewania na rzecz kozy opalanej drewnem ani z samochodu, by jeździć rowerem. Podwyżki to nie nasz wymysł. Musimy dostosować się do warunków panujących na rynku, choć burzy nam to trochę strategię marketingową. Do tej pory mamy fajne i zaokrąglone ceny biletów: 2,60, 3 i 4 zł. Szkoda będzie to zmieniać. Przed panem kolejne cztery lata na stanowisku szefa KZK GOP. Co będzie dla pana najważniejsze w tej kadencji? - Oprócz ŚKUP-u i przyciągnięcia do KZK GOP Tychów z Jaworznem przede wszystkim kolej. Wspólnie z nowymi władzami województwa będziemy musieli zastanowić się, jak naprawdę zintegrować pociągi z komunikacją publiczną. i starsze: CYTAT ![]() KZK GOP inwestuje w kartę, więc ograniczy komunikację Tomasz Głogowski 2010-12-03, ostatnia aktualizacja 2010-12-02 23:26 W najbliższych latach o dodatkowych kursach autobusów będzie można tylko marzyć, bo KZK będzie spłacał pieniądze zainwestowane w Śląską Kartę Usług Publicznych. Czy w tej sytuacji karta jest nam potrzebna? - pytają miłośnicy komunikacji. Warto się nad tym zastanowić - pisze Tomasz Głogowski. Przetarg na wdrożenie ŚKUP został ogłoszony. To będzie jeden z bardziej skomplikowanych i złożonych systemów elektronicznych w Polsce. Karta ma być bowiem nie tylko elektronicznym biletem, ale też nośnikiem podpisu elektronicznego i dyskietką umożliwiającą płacenie za parking, wstęp na basen i korzystanie z biblioteki. Karta ma pojawić się w użyciu w 2012 roku i wraz z nią KZK GOP zapowiada rewolucję. Ten hurraoptymistyczny nastrój zmącili ostatnio miłośnicy komunikacji zrzeszeni wokół Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego. Upoważniła ich do tego analiza prognozy finansowej KZK na lata 2011-2018. Wynika z niej, że przez najbliższych osiem lat liczba pasażerów w aglomeracji będzie systematycznie spadać o 2-3 proc. rocznie. Co najważniejsze jednak, związek przyznaje się do tego, że aby sfinansować ŚKUP, będzie musiał ograniczyć swą ofertę o 3 mln tzw. wozokilometrów. To jasny sygnał, że KZK bardziej nastawia się na trwanie niż rozwój. - W tej sytuacji sensowniejsze byłoby inwestowanie w rozwój komunikacji, a dopiero potem w budowę karty. Po co tworzyć tak kosztowny system, który nie przyciągnie nowych pasażerów? - zastanawia się Jakub Jackiewicz, redaktor naczelny www.wpk.katowice.pl. I zapewnia, że nie jest przeciwnikiem nowinek technologicznych, ale w przypadku aglomeracji i KZK ten eksperyment jest po prostu za wczesny. Jego zdaniem lepiej skupić się na stworzeniu wspólnego biletu, systemu informacji pasażerskiej, a dopiero potem wprowadzać kartę, która będzie dopełnieniem całości. Jestem entuzjastą ŚKUP. Uważam, że w tak dużym regionie może ona przynieść pasażerom wiele korzyści, chociażby ułatwić podróżowanie pociągami, autobusami i tramwajami. Z niektórymi argumentami miłośników komunikacji muszę się jednak zgodzić. Finansowanie karty kosztem komunikacji nie ma sensu. System ŚKUP wydaje się zbyt skomplikowany jak na możliwości KZK GOP, a nawet całej aglomeracji. Po co wyposażać ŚKUP w możliwości karty płatniczej, skoro nawet banki nie zawsze radzą sobie z elektronicznymi transakcjami. Pokazały to ostatnio awarie w ING i mBanku. Wątpię także, by umieszczanie na karcie elektronicznego podpisu skłoniło ludzi do załatwiania urzędowych spraw za pośrednictwem internetu, skoro dziś w magistratach za pośrednictwem sieci nie można jeszcze załatwić od A do Z prawie żadnej urzędowej sprawy. Może wystarczyłoby ograniczyć niektóre funkcje ŚKUP, by zaoszczędzić kilkanaście milionów złotych, które gminy będą musiały dołożyć do systemu. Przypomnę, że całość ma kosztować aż 120 mln zł, z czego gminy zrzeszone w KZK GOP wyłożą połowę. Część tych pieniędzy można by przeznaczyć na rozwój komunikacji, by liczba pasażerów, zamiast spadać, rosła. Nie wiem czy pojawila sie na forum informacja, ze komunikacja nocna DG - Sosnowiec zostaje po nowym roku. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1852
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
CYTAT przyciągnięcia do KZK GOP Tychów z Jaworznem Heh, nie wiem czy się coś zmieniło w nastawieniu w/w miast, ale w ubiegłych latach reagowali na takie propozycje jak diabeł na wodę święconą ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1853
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Jestem entuzjastą ŚKUP. Uważam, że w tak dużym regionie może ona przynieść pasażerom wiele korzyści, chociażby ułatwić podróżowanie pociągami, autobusami i tramwajami. Ja tam sensu tej śmiesznej karty nie widzę. Nie rozumiem po co ona komu. ![]() Cała ta ŚKUP to tylko parawan aby nie robić niczego innego. CYTAT Roman Urbańczyk uważa, że KZK GOP za pieniądze, którymi dysponuje robi bardzo dobrą komunikację ![]() Ponowny wybór tego żałosnego kolesia na szefa KZK sugeruje, że czeka nas dalszy kurs na rozpad komunikacji w GOP. Co gorsza władze DG przyklaskują tej nędzy. ![]() Ten post edytował bzenek pon, 03 sty 2011 - 23:40 |
|
|
![]()
Post
#1854
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ja tam sensu tej śmiesznej karty nie widzę. Nie rozumiem po co ona komu. Dokładnie, tym bardziej, że jak na razie to nie potrafią zrobić wspólnego biletu a marzą o jakiejś wypasionej karcie z wieloma funkcjonalnościami, z których nikt i tak nie będzie korzystał. A wystarczy wspólny bilet tak abym kupując np. bilet dzienny nie musiał się zastanawiać w co się przesiadać. A jeszcze marzy mi się coś co widziałem za granicą a nie wymaga ponoszenia wielkich kosztów - dokładny system informacji na przystankach tj. plan przejazdu (co już w sumie jest) uzupełniony o informację na jakie linie mogę się przesiąść na głównych przystankach na trasie. Byłoby fajnie też, gdyby informacja taka miała uproszczoną formę graficzną np. zaznaczony moment przejazdu przez rzekę, jakieś istotniejsze punkty orientacyjne (np. kościół, urząd itp.). Byłoby całkiem super jeśli dodatkowo w głównych węzłach (jak DG Centrum) pojawiły się mapki z planem sieci komunikacyjnej w regionie tak aby na miejscu można byłło zaplanować podróż (wiem, że jest internet ale nie wszyscy korzystają, poza tym nie zawsze dzień wcześniej jestem w stanie zaplanować podróż). Takie coś znacznie ułatwia korzystanie z komunikacji publicznej i imho znacznie bardziej by się przydało niż jakaś magiczna karta do wszystkiego czyli do niczego. Ten post edytował vacu wto, 04 sty 2011 - 19:27 |
|
|
![]()
Post
#1855
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja tam sensu tej śmiesznej karty nie widzę. Nie rozumiem po co ona komu. Dokładnie, tym bardziej, że jak na razie to nie potrafią zrobić wspólnego biletu a marzą o jakiejś wypasionej karcie z wieloma funkcjonalnościami, z których nikt i tak nie będzie korzystał. A wystarczy wspólny bilet tak abym kupując np. bilet dzienny nie musiał się zastanawiać w co się przesiadać. A jeszcze marzy mi się coś co widziałem za granicą a nie wymaga ponoszenia wielkich kosztów - dokładny system informacji na przystankach tj. plan przejazdu (co już w sumie jest) uzupełniony o informację na jakie linie mogę się przesiąść na głównych przystankach na trasie. Byłoby fajnie też, gdyby informacja taka miała uproszczoną formę graficzną np. zaznaczony moment przejazdu przez rzekę, jakieś istotniejsze punkty orientacyjne (np. kościół, urząd itp.). Byłoby całkiem super jeśli dodatkowo w głównych węzłach (jak DG Centrum) pojawiły się mapki z planem sieci komunikacyjnej w regionie tak aby na miejscu można byłło zaplanować podróż (wiem, że jest internet ale nie wszyscy korzystają, poza tym nie zawsze dzień wcześniej jestem w stanie zaplanować podróż). Takie coś znacznie ułatwia korzystanie z komunikacji publicznej i imho znacznie bardziej by się przydało niż jakaś magiczna karta do wszystkiego czyli do niczego. Nie trzeba jechać za granicę aby coś takiego zobaczyć, wystarczy Kraków czy Warszawa. Ale tam jest łatwiej, po pierwsze jest więcej kasy na komunikacje a po drugie jest jeden zarządca a nie kilka miast jak u nas. W Wawie jest wszystko logicznie poukładane, wszystkie przystanki mają systematyczne nazwy, każdy w danym nie wielkim obszarze posiada taką samą nazwę (np. Dworzec Centralny) oraz numer identyfikacyjny, dzięki czemu łatwiej sie zorientować w terenie. Na rozkładach są podane przystanki do konca linii oraz orientacyjny czas przejazdu, nie wspominam o elektronicznej informacji w pojazdach i zapowiedziach głosowych przystanków..... |
|
|
![]()
Post
#1856
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Nie trzeba jechać za granicę aby coś takiego zobaczyć, wystarczy Kraków czy Warszawa. Generalnie w Polsce mało korzystam z komunikacji miejskiej, w tych miastach nie miałem jeszcze okazji. Ale dobrze wiedzieć, że gdzieś u nas się za to ktoś wziął porządnie. po drugie jest jeden zarządca a nie kilka miast jak u nas No zaraz... A KZK GOP to nie jeden zarządca? Jeżeliby taki system działał tylko w ramach Związku to już byłoby dobrze... Chyba po to m.in. KZK został stworzony, nieprawdaż? W Wawie jest wszystko logicznie poukładane, wszystkie przystanki mają systematyczne nazwy, każdy w danym nie wielkim obszarze posiada taką samą nazwę (np. Dworzec Centralny) oraz numer identyfikacyjny, dzięki czemu łatwiej sie zorientować w terenie. Na rozkładach są podane przystanki do konca linii oraz orientacyjny czas przejazdu, nie wspominam o elektronicznej informacji w pojazdach i zapowiedziach głosowych przystanków..... O tym mówię, gdzieniegdzie jest jeszcze informacja na przystankach o czasie do następnego busa ale to już sci-fi ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1857
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
przykład słupka z wawy (każdy tak wygląda):
http://kmtargowek.cba.pl/blog/wp-content/u...10/IMG_5570.jpg przykładowy rozkład: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,34889,7555955.html?i=0 słupek informacyjny najbliższych tramwajów (tylko w centrum): http://grafik.rp.pl/grafika_zw/311887,95884,9.jpg wyświetlacz w środku (nowego typu, LCD) http://www.przegubowiec.com/images/stories...ablica_nowa.jpg wyświetlacz diodowy starego typu: http://tramwar2.republika.pl/u2137-117.html biletomat ZTM: http://www.ozarow.maz.pl/ztm/090816/biletomat855.jpg |
|
|
![]()
Post
#1858
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
O, o takie coś prawie mi chodziło, nie musi to być w formie wyświetlacza. Takie coś mi się marzy: przystanek: http://farm1.static.flickr.com/21/25815528_ea420f5828_b.jpg http://image16.webshots.com/17/1/40/90/179...90XvUzAN_ph.jpg http://www.flickr.com/photos/orangejon/249...in/photostream/ W busie: http://photos.ibibo.com/photos/allsizes/f3...6a42-v1/5408332 |
|
|
![]()
Post
#1859
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Wyższe składki w KZK GOP
Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl Podczas grudniowego posiedzenia Zgromadzenia KZK GOP przyjęto plan finansowy związku, a wraz z nim zakładaną wysokość dotacji (tzw. składek), jakie do budżetu w bieżącym roku wpłacą gminy członkowskie. Największe zagłębiowskie miasta czekają spore podwyżki. W 2010 r. do budżetu Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Sosnowiec wpłacił niespełna 29,5 mln zł, a w tym roku będzie to już prawie 32,9 mln zł. Dla porównania w Dąbrowie Górniczej składka wzrosła do blisko 23,1 mln zł (to o ponad 1,1 mln zł więcej, niż w roku ubiegłym). W naszym regionie stosunkowo najmniejszymi podwyżkami zostaną objęte Będzin (o 830 tys. zł) i Czeladź (o 750 tys. zł). Z kolei po drugiej stronie Brynicy dotacja Katowic wyniesie 58,8 mln zł (w 2010 było to 53,4 mln zł). W o wiele lepszej sytuacji jest Bytom, który wpłaci o ponad 200 tys. mniej, niż w roku ubiegłym i Ruda Śląska, dla której zaplanowano składkę niższą o ponad 13 tys. zł. Niewielkie podwyżki zaplanowano także w Chorzowie (o prawie 63 tys. zł), czy Gliwicach (o niespełna 3 tys. zł). Warto dodać, że zakładana w planie finansowym składka na KZK GOP jest średnią dwóch wielkości: planowanej składki obliczonej w oparciu o planowaną pracę eksploatacyjną (waga 0,5) i planowanej składki obliczonej w oparciu o dochodowość linii (waga 0,5). – Wzrost dotacji odnotowano przede wszystkim dla miast, obsługiwanych przez PKM-y. Przetargi na obsługę linii rozpisuje się raz na cztery lata. Ostatnio okazało się, że stawka za jeden wozokilometr wzrosła w zwycięskich ofertach PKM o ok. 1 zł w stosunku do cen sprzed czterech lat. Wynika to chociażby z rosnących cen paliwa. Przedsiębiorstwo musi mieć tak skalkulowaną ofertę, by starczyło mu jeszcze na stopniową wymianę taboru, której przecież wymagamy – wyjaśnia Anna Koteras, rzecznik KZK GOP. Nieustannym wzrostem dotacji, którą Sosnowiec płaci na rzecz KZK GOP niepokoi się radny Tomasz Bańbuła. – W chwili obecnej znajdujemy się w sytuacji, w której powinniśmy przyglądać się każdej wydawanej złotówce. Zresztą inne gminy, nie tylko Sosnowiec, ledwo piszczą. Należałoby się przyjrzeć wydatkom na KZK GOP, bo wydaje mi się że w tym momencie doszliśmy do ściany. Trzeba przejrzeć nie tylko dokumenty, ale sprawdzić to także w praktyce. Ile to razy widzimy jak podjeżdża jeden autobus za drugim i w rezultacie oba odjeżdżają wypełnione tylko w połowie? Kolejny problem to miasta, które nie wywiązują się z opłacania składek z taką starannością, jak inne. Dzieje się to ze szkodą dla rzetelnych płatników – przekonuje sosnowiecki radny. Rzeczniczka KZK GOP przyznaje, że faktycznie niektóre gminy, takie jak Mysłowice czy Ruda Śląska miały lub nadal mają problemy z terminowym regulowaniem składek. – W przypadku Mysłowic zaległości wynosiły ok 4 mln zł, ale zostały już w całości uregulowane. W chwili obecnej zadłużenie Rudy Śl. sięga ok. 9 mln zł. Władze miasta zadeklarowały jednak ratalną spłatę tej zaległości, my zaś będziemy tego pilnować. W takich sytuacjach nie ma zagrożenia, że miasto zostanie odcięte od komunikacji. Nie jest też tak, że pozostali członkowie Związku pokrywają brakujące wpłaty innych. Przy 500 mln zł budżetu KZK GOP nawet 9 mln zł z Rudy Śląskiej nie spowoduje utraty płynności, czy też innych zagrożeń – przekonuje Anna Koteras. Wysokość składki w KZK GOP w 2011 roku: • Sosnowiec - 32.882.064 zł • Dąbrowa Górnicza - 23.094.749 zł • • Będzin - 12.816.599 zł • Czeladź - 4.450.993 zł • • Katowice - 58.845.247 zł • Bytom - 21.002.122 zł • Gliwice - 20.126.808 zł • • Ruda Śląska - 14.767.883 zł • Chorzów - 11.758.838 zł • |
|
|
![]()
Post
#1860
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Drogi są czarne, nie ma śniegu, a autobusy wciąż się spóźniają
![]() Ponad miesiąc temu, kiedy trzymał siarczysty mróz a jezdnie były okropnie zaśnieżone, pisaliśmy o problemach komunikacyjnych dąbrowian i spóźniających się cały czas autobusach linii 175 i 635. Wtedy dyrekcja PKM Sosnowiec tłumaczyła się trudnymi warunkami atmosferycznymi. Dziś jezdnie są czarne, można jeździć w miarę normalnie, ale autobusy spóźniają się jeszcze bardziej Przyczyna kłopotów tkwi bowiem przede wszystkim w przestarzałym taborze, który kierowany jest na najdłuższe dąbrowskie trasy, a nowe wozy kursują tymczasem tymi znacznie łatwiejszymi do obsługi. W tym tygodniu znów w naszej sosnowieckiej redakcji rozdzwoniły się telefony. Zdenerwowani pasażerowie nie mogą bowiem zrozumieć, jak to się dzieje, że problemy są ciągle z tymi samymi kursami i tymi samymi liniami. – W poniedziałek spóźniłam się do pracy w Ząbkowicach ponad 40 minut, bo po raz kolejny w ostatnim czasie nie przyjechał autobus linii nr 175, który powinien odjeżdżaz Mydlic o godzinie 7.35. Czekaliśmy, czekaliśmy. I nic – mówi pani Mariola. – W końcu po pół godzinie autobus przyjechał, ale nie dość, że opóźniony, to jeszcze absolutnie nie nadawał się do jazdy. Kierowca wcale nie potrafił wrzucić biegów, toczył się 20 km na godzinę. To totalny horror – dodaje. Pasażerowie nie wiedzieli, czy gdziekolwiek dojadą, a tymczasem za kilka minut w planie był kolejny kurs linii 175 w kierunku Trzebiesławic. Nie wiedzieli, czy się przesiadać, czy nie, a może wysiąść i do Ząbkowic dojechać jednak kursem linii 635, który powinien rozpocząć się z zajezdni na Mydlicach o 8.12. – Te nasze przestarzałe autobusy, dokładnie przypominają sytuację na kolei. Pojedzie, nie pojedzie, dojedzie, nie dojedzie. Jedna wielka zagadka. Nawet sam kierowca przyznał się, że dostał autobus w fatalnym stanie technicznym, bo się spóźnił z poprzedniego kursu. Tylko po co takie rupiecie w ogóle wyjeżdżają w trasę, skoro wiadomo, że zaraz się rozkraczą – podkreślają pasażerowie. – A przecież linie 175 czy 635 oprócz godzin porannych kursują do Trzebiesławic czy Wojkowic Kościelnych tylko raz na godzinę, albo rzadziej – dodają. To nie jedyna wpadka PKM Sosnowiec w ostatnich dniach. W miniony piątek autobusy kursowały jak w soboty, więc 635 powinien przyjechać na przystanek Mydlice-Szpital o godz. 18.46. Oczywiście o czasie nie przyjechał. Pojawił się tam, ale z ponad 20-minutowym opóźnieniem. Czy tak ma na dobre wyglądać dąbrowska komunikacja? Dopóki dąbrowski oddział PKM nadal będzie dysponował najgorszym taborem, wysłużonymi ikarusami i jelczami, które dawno już powinny zostać zezłomowane pewnie tak będzie. A takich wozów jest w gołonoskiej zajezdni prawie 20 na 117. I na nic zdadzą się tu tłumaczenia PKM-u, że w rezerwie jest więcej kierowców, a tak w zasadzie, to z kursami zimowymi ogólnie nie jest tak źle. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: piątek, 17 października 2025 - 01:08 |