![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Co do busÓw to wŁasnie pojawiŁy siĘnastepne 3 uŻywane many w BĘdzinie. Razem jest ich juŻ 6.
Dalej nie wiadomo co z tymi 4 nowymi busami. Otwarcie ofert juz dawno byŁo ale dalej nie ma ogŁoszenia wynikÓw. A co do plot to dalej wszyscy "znawcy" opowiadajĄ Że do DG przyjadĄ uŻywane przeguby. |
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
a czy wiadomo jakie by te przeguby byly i skad :?:
|
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([IMG) http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Przystanki tonĄ w Śmieciach PoniedziaŁek, 8 sierpnia 2005r. MieszkaĹcy skarŻĄ siĘna zaniedbane przystanki, brak rozkŁadÓw jazdy, przepeŁnione kosze na Śmieci i powyrywane Ławki. — Przy ulicy Szopena rozkŁadu jazdy tramwajÓw nie ma juŻ od lutego, a Że nie kaŻdy ma w domu dostĘp do internetu, niektÓrzy nie majĄ gdzie siĘdowiedzieĆ, o ktÓrej godzinie odjeŻdŻa autobus. To jest niezwykle uciĄŻliwe – Żali siĘjedna z naszych Czytelniczek. — Za sprzĄtanie takich przystankÓw odpowiadajĄ Tramwaje ŚlĄskie. Wiadomo o problemach finansowych tej firmy, w zwiĄzku z czym czĘŚĆ miast naszego regionu przejĘŁa funkcje, ktÓre w rzeczywistoŚci naleŻĄ do zakŁadu komunikacji tramwajowej. WŁadze DĄbrowy GÓrniczej poczĄtkowo nie godziŁy siĘ, by przejĄĆ sprzĄtanie przystankÓw. Mimo to od kilku miesiĘcy trwajĄ negocjacje w tej sprawie i jeszcze nie wiadomo, co z tego wyniknie. – informuje Katarzyna Jurczak, kierownik Referatu Oczyszczania Miasta UM. Tramwaje ŚlĄskie przyznajĄ, Że przystanki nie sĄ sprzĄtane, ale... — Pod koniec ubiegŁego roku powiadomiliŚmy urzĘdy miast regionu o trudnoŚciach finansowych naszej firmy, wynikajĄcych przede wszystkim z tego, Że koszty utrzymania technicznej infrastruktury sĄ bardzo wysokie. Zdajemy sobie sprawĘz koniecznoŚci zadbania o czystoŚĆ przystankÓw, lecz teraz temu zadaniu sprostaĆ nie moŻemy. – informuje Marek KiliaĹski, gŁÓwy specjalista ds. ruchu Tramwaje ŚlĄskie. — To stan przejŚciowy. Prowadzone sĄ rozmowy w sprawie przejĘcia obowiĄzku dbania o teren przystankÓw przez miasto. PodkreŚlamy, Że zaleŻy nam na kompromisowym rozwiĄzaniu. ZresztĄ z ustawy wynika, Że do TramwajÓw ŚlĄskich naleŻy obszar pÓŁ metra od szyny tramwajowej i o ten teren firma dba. Koszona jest trawa, torowisko sprzĄtane – twierdzi Marek KiliaĹski. W ubiegŁym tygodniu Tramwaje ŚlĄskie zadeklarowaŁy, Że w kaŻdy piĄtek wysyŁaĆ bĘdĄ sŁuŻby oczyszczajĄce przystanki, ale czy to wystarczy? (nyk) - Dziennik Zachodni no to za przejazdy przez torowiska tez sa chyba odpowiedzialne TŚ hmm :? |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 8 Dołączył: sob, 09 kwi 05 Nr użytkownika: 140 ![]() |
QUOTE(pozdrawiam) Dalej nie wiadomo co z tymi 4 nowymi busami. Otwarcie ofert juz dawno byŁo ale dalej nie ma ogŁoszenia wynikÓw. Typer poszedŁ juŻ 3 lipca :-)
http://sarmacja.freefronthost.com/modules....article&sid=169 (i jakĄ tu pokutĘwyznaczyĆ, jezeli to nie wygrajĄ Polskie Autobusy Sp. z o.o. ze swoim zŁomiastym Jelczem :?) Pozdrawiam serdecznie :wink: i zapraszam na ostatniĄ dawkĘinformacji o unijnym wniosku :oops: |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wczoraj tez zacytowalem artykul na ten temat z GW w watku o dotacjach z unii :arrow: http://power.superhost.pl/dg/viewtopic.php...p?t=84&start=15
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Jest jednak cien szansy na otrzymanie dotacji na wymiane taboru i remonty przystankow:
zrodlo: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2876508.html autor: maszm data: 19.08.2005 QUOTE ZagŁĘbie ma czas do wrzeŚnia na uzupeŁnienie wniosku o unijne fundusze.
To juŻ ostateczny termin. JeŻeli do Ministerstwa Gospodarki i Pracy do tego czasu nie trafiĄ wymagane dokumenty, ZagŁĘbie straci szansĘna pozyskanie unijnych funduszy na projekt modernizacji transportu miejskiego. Sosnowiec, BĘdzin i DĄbrowa GÓrnicza zawarŁy Porozumienie ZagŁĘbiowskich Gmin i razem stworzyŁy plan modernizacji transportu. PieniĄdze miaŁy byĆ przeznaczone na wymianĘ72 autobusÓw, remont 310 przystankÓw i przebudowĘdworcÓw autobusowych w Sosnowcu i BĘdzinie. Wszystko ma kosztowaĆ okoŁo 70 mln zŁ. W tym tygodniu nad wnioskami o dofinansowanie do inwestycji debatowano w Ministerstwie Gospodarki i Pracy. Zakwestionowano cztery wnioski, wŚrÓd ktÓrych znalazŁ siĘteŻ ten z ZagŁĘbia. Minister Jacek Piechota zadecydowaŁ jednak, Że gminy, ktÓrych wnioski zostaŁy odrzucone, dostanĄ czas na ich uzupeŁnienie. W przypadku ZagŁĘbia sprawa jest prosta. - Czekamy na dokument zaŚwiadczajĄcy, Że projekt ma zapewnione wszystkie ĹşrÓdŁa finansowania - mÓwi wiceminister Marek SzczepaĹski. Termin nie zostaŁ jeszcze dokŁadnie okreŚlony. SzczepaĹski uwaŻa, Że bĘdzie to koniec sierpnia lub pierwsze dni wrzeŚnia. JeŻeli dokument dotrze do ministerstwa na czas, ZagŁĘbie bĘdzie miaŁo szansĘna unijne pieniĄdze. Wniosek na przeŁomie wrzeŚnia i paĹşdziernika zostanie poddany ocenie merytorycznej. W sosnowieckim urzĘdzie, ktÓry wystĄpiŁ o dofinansowanie w imieniu porozumienia, nie chcĄ komentowaĆ caŁej sprawy. |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dobrze ze sa jeszcze jakies szanse. Mam nadzieje ze uzupelnia i juz sie nie skompromituja. Ale nawet jak sie uda to dostaniemy pewnie tylko czesc wnioskowanej kwoty z powodu metra :x
A przypominam tez ze ten program byl poczatkowo skierowany tylko do aglomeracji warszawskiej i katowickiej :!: A potem jakis lobbing innych miast i przekrety i wkoncu do podzialu na caly kraj. Qrcze temat nam sie niezle rozdwoil :arrow: http://power.superhost.pl/dg/viewtopic.php...p?t=84&start=15 |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wiesci z PKM Sosnowiec - na 100% kupiono 6 uzywanych niskopodlogowych autobusow i wreszcie przegubowych Man'ow z BVG Berlin - przyjda w najblizszych dniach a na trasy trafia najpozniej do konca wrzesnia (ciekawostka - Berlin jak wiadomo kupuje polskie Solarisy a te stare Many trafia do nas ale lepsze to od tego co mamy obecnie). Ciekawe czy te Many trafia do DG czy do Sosnowca
Poza tym niepotwierdzone - mozliwe ze do Bedzina trafia niedlugo kolejne 4 krotkie uzywane Many. Nie wiadomo dalej co z przetargiem na 4 nowki. A tak wogole to ciekawe dlaczego oddzialy PKM sa tak nierowno traktowane. Prezes jest w Sosnowcu i tam sa zdecydowanie najlepsze autobusy i najwiecej kasy wydaje sie na ich utrzymanie. Na zajezdniach w DG i Bedzinie sie strasznie oszczedza z powodu decyzji dyrekcji w Sosnowcu :!: W tych odzdzialach trzeba bardzo oszczedzac na czesciach zamiennych. Jesli kupuje sie nowe autobusy to trafiaja do Sosnowca, a do DG jakies resztki. Potem Sosnowiec z tych resztek znowu zabiera sobie za jakis czas Solarisy do Zagorza a w zamian DG dostaje zawsze ostatni najgorszy zlom na ktorym w Sosnowcu nikt nie chcial jezdzic. Powinna byc jakas sprawiedliwosc - chocby procentowo wzgledem wplat miast do PKM i udzialow. A tak finansujemy sasiadow w Sosnowcu... |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
No i chyba jest jakas zaleznosc. Bo to wlasnie Sosnowiec w najwiekszym stopniu finansuje PKM, a jak ktos placi to z reguly wymaga czegos w zamian. Ja jednak dosc czesto widze na ulicach Dabrowy Solarisy, chociazby regularnie kursuja na linii 27. Nie jest chyba tak zle.
A co do inwestycji, to w dabrowskiej zajezdni ma byc wyremontowana stacja paliw. Jakis czas temu rozstrzygnieto przetarg na tenze remont. Wiec od czasu do czasu Sosnowiec jednak mysli o Dabrowie ![]() |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
6 Manow juz przybylo. I uwaga maja KLIMATYZACJE :!: A wygladaja tak:
![]() Niestety wyglada na to ze beda w Zagorzu ze niby tam sa dla nich hale a to ciekawe, bo nie sa az tak wieksze od Ikarusow obecnych w Golonogu. Teraz ciekawe czy Sosnowiec zezlomuje starocie czy da do DG na miejsce jeszcze wiekszych staroci w Golonogu, ktore poszlyby na zlom... |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 8 Dołączył: sob, 09 kwi 05 Nr użytkownika: 140 ![]() |
QUOTE(grzes.sosnowiec) QUOTE(pozdrawiam) Dalej nie wiadomo co z tymi 4 nowymi busami. Otwarcie ofert juz dawno byŁo ale dalej nie ma ogŁoszenia wynikÓw. (i jakĄ tu pokutĘwyznaczyĆ, jezeli to nie wygrajĄ Polskie Autobusy Sp. z o.o. ze swoim zŁomiastym Jelczem :?)za: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2005/184/184_3648.html <ciach> V. 1 Udzielenie i wartoŚĆ zamÓwienia 1.1) Nazwa i adres dostawcy, wykonawcy lub usŁugodawcy, ktÓremu udzielono zamÓwienia: Polskie Autobusy Sp. z o. o., ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa, woj. Polska, tel. +48 22 611-69-37, fax +48 22 610-82-60, e-mail: info@polskieautobusy.com.pl. <ciach> :twisted: |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
no to niezle 1 oferta zlozona i Jelcze beda. Chyba ze warunki przetargu byly takie ze inni sie nie kwalifikowali. Mam nadzieje ze Jelcz juz sie troche poprawil z jakoscia i awaryjnoscia. Tym razem powinno chyba wkoncu cos trafic do DG...
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([img) http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Nowe (stare) autobusy pojawiĄ siĘna ulicach miasta Środa, 7 wrzeŚnia 2005r. Radni zdecydowali siĘna podwyŻszenie kapitaŁu zakŁadowego PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. w Sosnowcu o 1 mln 20 tys. zŁ. DziĘki temu ma zostaĆ kupionych szeŚĆ autobusÓw niskopodŁogowych, ktÓre bĘdĄ jeĹşdziĆ na trasach w DĄbrowie GÓrniczej. Dokapitalizowanie sosnowieckiego przedsiĘbiorstwa odbĘdzie siĘprzez utworzenie i objĘcie przez gminĘnowych udziaŁÓw w spÓŁce. KaŻdy z nich bĘdzie miaŁ wartoŚĆ 100 zŁ. Za to zostanĄ kupione siedmioletnie autobusy, ktÓre sĄ wycofywane z komunikacji w Niemczech. KaŻdy z nich przejechaŁ okoŁo 400 tys. km. — Autobusy niskopodŁogowe poprawiĄ stan taboru w mieŚcie, ktÓry nie wyglĄda najlepiej. SpoŚrÓd 69 pojazdÓw prawie 80 procent przejechaŁo ponad milion kilometrÓw, a 23 autobusy nadajĄ siĘw zasadzie do kasacji. Nie ma siĘjednak czemu dziwiĆ, skoro ich Średni wiek wynosi okoŁo 15 lat — podkreŚliŁa radna Mariola Trzewiczek, ktÓra przedstawiaŁa projekt uchwaŁy. Radni zastanawiali siĘ, po co miasto ma wydawaĆ pieniĄdze na zakup nie najnowszych juŻ pojazdÓw. — Dlaczego mamy kupiĆ stare pojazdy, a nie jeden lub dwa nowe? Takie rozwiĄzanie nie poprawi bezpieczeĹstwa pasaŻerÓw. PowinniŚmy o to zadbaĆ i kupiĆ nowe autobusy, bo uwaŻam, Że moŻemy sobie na to pozwoliĆ — stwierdziŁa radna Krystyna Szaniawska. Ostatecznie radnych przekonaŁa jednak argumentacja Doroty Nowak, czŁonka zarzĄdu PKM Sosnowiec, ktÓra wyjaŚniŁa, Że nowe autobusy spÓŁka kupuje z wŁasnych funduszy. — Dwa trafiĄ do Sosnowca, a dwa kolejne do DĄbrowy GÓrniczej. Za ponad milion zŁ moŻna by kupiĆ jedynie pÓŁtora autobusu. Pojazdami z Niemiec chcemy zastĄpiĆ stary, wysŁuŻony tabor, ktÓrego nie opŁaca siĘjuŻ remontowaĆ. SĄ one przystosowane do eksploatacji, majĄ aktualne badania techniczne i nie trzeba nic dokŁadaĆ do ich remontu. Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni no to beda te 2 jelcze z przetargu. A uzyawne moze Many tylko ciekawe czy krotkie czy przeguby. Nie znam sie na canach uzywanych |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ale tutaj ten "BE" namieszal :shock:
QUOTE(www.dabrowa-gornicza.pl) „W” jak wandale, „w” jak wiaty
[2005-09-12 11:37:59] W DĄbrowie GÓrniczej jest 329 wiat na przystankach autobusowych i 34 na tramwajowych. Utrzymaniem tych pierwszych zajmuje siĘgmina. - Ludzie chcĄ, by wiat byŁo wiĘcej. Nie da siĘsprostaĆ wszystkim Życzeniom. To kosztuje. We wrzeŚniu bĘdzie przetarg na kupno 20 wiat. WartoŚĆ przetargu, to ok. 80 tys. zŁotych – informuje Artur Weber, naczelnik WydziaŁu Gospodarki Komunalnej dĄbrowskiego UM. Wiaty majĄ to do siebie, Że przyciĄgajĄ… wandali. Gmina w tym roku wyremontowaŁa 94 wiaty. I nie dlatego, Że byŁy stare, lecz dlatego, Że zostaŁy zniszczone. Roczne utrzymanie porzĄdku przy wiatach (te prace prowadzi Alba MPGK) kosztuje gminĘ, czyli dĄbrowskiego podatnika ok. 180 tys. zŁ. Gdyby nie wandale rozbijajĄcy pleksiglasowe szyby, to na ten cel wydawaŁoby siĘmniej pieniĘdzy. Bywa tak, Że chuligani rozbijajĄ nawet… plastikowe dachy. O tym, Że niszczone sĄ systematycznie rozkŁady jazdy wspominaĆ raczej nie trzeba, bo wiedzĄ o tym pasaŻerowie komunikacji miejskiej. Takie same problemy majĄ wŁaŚciciele wiat na przystankach tramwajowych. W DĄbrowie GÓrniczej jest ich 34 z czego 24, to wŁasnoŚĆ firmy reklamowej Bussines Consulting. Zastanawiano siĘ, czy dla powstrzymania wandali nie lepiej byŁoby zastĄpiĆ szyby z pleksi pŁytami z poliwĘglanÓw. SĄ one znacznie „mocniejsze” od teraz zamontowanych. SĘk tylko w tym, Że sĄ one droŻsze od kleksowych trzy razy, a i tak idzie je porysowaĆ lub… zamalowaĆ. W przyszŁym roku gmina planuje, Że kupi 40 nowych wiat. Czy dŁugo bĘdĄ nowymi, to juŻ od niej nie zaleŻy. BE Przeciez wiaty autobusowe sa u nas z blachy a nie pleksi :!: Z pleksi sa tylko tramwajowe a za nie odpowiadaja TŚ. Gratulacje dla autora wprowadzajacego czytelnikow w blad ![]() Druga sprawa dlaczego te blaszane wiaty autobusowe sa takie brzydkie i jeszcze dodatkowo oszpecaja to brzydkie miasto. Kto wybral ich wzor :?: Tramwajowe tez nie duzo lepsze. |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
2 z nich trafia do DG. Na pewno to zadne cudo nie jest. Zeby chociaz jakosciowo Jelcz sie poprawil
QUOTE([img) http://www.infobus.com.pl/new_img/head_logo.gif[/img]]
Jeszcze w tym roku PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu zakupi 4 sztuki niskowejŚciowych Jelczy M121I. Wszystko to za sprawĄ wygranego przez SpÓŁkĘPolskie Autobusy przetargu ogŁoszonego w poŁowie maja br. BĘdĄ to pierwsze fabrycznie nowe autobusy z jelczaĹskich zakŁadÓw zakupione od kilku lat, gdyŻ w ostatnich latach w drodze przetargÓw nabywane byŁy 12 i 15 metrowe Solarisy Urbino. Nowe Jelcze ktÓre trafiĄ do zamawiajĄcego poczĄtkiem listopada wyposaŻone bĘdĄ w silniki IVECO o mocy 176 kW oraz automatyczne, 4-biegowe skrzynie VOITH. W odrÓŻnieniu od dotychczas oferowanego modelu M121I autobusy dla Sosnowca bĘdĄ posiadaŁy stanowiska kierowcy VDO moŻliwoŚciĄ peŁnej regulacji pulpitu, identyczne jak w modelu M125M. Dodatkowo autobusy wyposaŻone bĘdĄ w system otwierania drzwi przez pasaŻerÓw po uaktywnieniu ukŁadu przez kierowcĘoraz system rejestrujĄce szereg danych o wynikach pracy autobusu i prowadzĄcego. ![]() |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE([img) http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Warszawa nie chce oddaĆ TramwajÓw ŚlĄskich Środa, 14 wrzeŚnia 2005r. Bernard Staszczyk w Tramwajach ŚlĄskich przepracowaŁ 37 lat. – Tak ciĘŻko jak teraz nie byŁo nigdy. Brakuje praktycznie na wszystko. A przecieŻ jesteŚmy przedsiĘbiorstwem, sŁuŻĄcym caŁemu wojewÓdztwu – mÓwi. SamorzĄdowcy z BĘdzina, Bytomia, Chorzowa, Czeladzi, DĄbrowy GÓrniczej, Gliwic, Katowic, MysŁowic, Rudy Śl., Siemianowic Śl., Sosnowca, ŚwiĘtochŁowic, Wojkowic oraz Zabrza doszli do porozumienia i wyrazili chĘĆ przejĘcia akcji TramwajÓw ŚlĄskich SA, w ktÓrych stuprocentowy udziaŁ ma jak na razie Skarb PaĹstwa. Wszystko miaŁoby siĘodbyĆ wedŁug proporcji zwiĄzanym z natĘŻeniem ruchu szynowego na terenie danej gminy. NajwiĘcej (23,2 proc.) dostaŁyby Katowice, a najmniej (0,5 proc.) Wojkowice. Piecze nad tymi planami objĄŁ – z upowaŻnienia KZK GOP – Marek Kopel, prezydent Chorzowa, ktÓry zwrÓciŁ siĘprzez marszaŁka wojewÓdztwa ŚlĄskiego do ministra skarbu o uruchomienie odpowiedniej procedury. Niestety, Warszawa nie zgodziŁa siĘna takĄ propozycjĘi nasze wojewÓdztwo pozostaje jedynym regionem w kraju, ktÓry nie ma Żadnego wpŁywu na kondycjĘfinansowĄ tramwajowego przewoĹşnika. – Zgodnie z przepisami ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji zbycie na zasadach ogÓlnych akcji naleŻĄcych do Skarbu PaĹstwa w prywatyzowanej spÓŁce musi byĆ zbyciem odpŁatnym. Tymczasem proponowana przez ŚlĄskich samorzĄdowcÓw komunalizacja miaŁaby byĆ Świadczeniem nieodpŁatnym – twierdzi Magda NienaŁtowska z biura prasowego Ministerstwa Skarbu. – WidaĆ, Że warszawscy urzĘdnicy nie traktujĄ caŁego kraju w ten sam sposÓb. PrzecieŻ tramwajarski majĄtek w Polsce zostaŁ przekazany nieodpŁatnie zainteresowanym miastom. Tylko od ŚlĄskich gmin ŻĄda siĘpieniĘdzy – dziwi siĘMarek Klimek, rzecznik KZK GOP. Skarb PaĹstwa nie chce przekazaĆ samorzĄdowcom naszego regionu akcji spÓŁki Tramwaje ŚlĄskie. UbiegŁy rok Tramwaje ŚlĄskie SA zamknĘŁy stratĄ ok. 16,5 mln zŁ. Janusz Berkowski, prezes spÓŁki, wierzy jednak, Że w tym roku aŻ tak Ĺşle nie bĘdzie. – Przewidujemy, Że na koniec tego roku strata bĘdzie mniejsza o ok. 4,5 mln zŁ, ale sytuacja finansowa firmy nie jest dobra – przyznaje. Nowoczesne sĄ tylko 5-letnie „Karliki”, ale to zaledwie 17 wagonÓw. Ponad 360 zostaŁo skonstruowanych jeszcze w latach 70. ubiegŁego stulecia w chorzowskim Konstalu. W ŚlĄskim taborze nie brakuje teŻ staroci, ktÓre pamiĘtajĄ pierwsze dziesiĘciolecia po II wojnie Światowej. Najstarsze kursujĄ m.in. ulicĄ PiekarskĄ w Bytomiu. – Wszystkie wagony przechodzĄ obowiĄzkowe badania, na podstawie ktÓrych dopuszczane sĄ do ruchu – zastrzega Berkowski. Na 400 kilometrÓw torowisk wiele odcinkÓw nadaje siĘdo remontu, niektÓre do kapitalnego. Ze wzglĘdu na brak pieniĘdzy, naprawy sĄ odkŁadane. Chyba, Że dochodzi do porozumienia miĘdzy poszczegÓlnymi gminami i tramwajarzami – jak obecnie w Chorzowie i ŚwiĘtochŁowicach. Ale to wyjĄtki. Tramwaje potrzebujĄ staŁego i pewnego ĹşrÓdŁa gotÓwki, wiĘc prezydenci i burmistrzowie ŚlĄskich miast chcĄ, by samorzĄdy przejĘŁy akcje TramwajÓw ŚlĄskich. – Sytuacja jest dosyĆ dziwna: sĄ chĘci i pieniĄdze pozwalajĄce pomÓc ŚlĄskim tramwajom, ale z informacji ministerstwa wynika, Że nie ma moŻliwoŚci prawnych – twierdzi Grzegorz Dydkowski, zastĘpca dyrektora KZK GOP ds. rozwoju. Kolejnym problemem jest to, Że fundusze unijne mogĄ nam przejŚĆ koŁo nosa. Bruksela bardzo chĘtnie dotuje wszelkie inwestycje zwiĄzane z ruchem szynowym. Warunkiem jest wkŁad wŁasny. Przygotowane sĄ nawet projekty. Ale Skarb PaĹstwa, ktÓry jest wyŁĄcznym wŁaŚcicielem spÓŁki Tramwaje ŚlĄskie nie ma funduszy na ten „wkŁad wŁasny”. MajĄ je gminy, ale nic nie mogĄ zrobiĆ – dodaje Jerzy Orenowicz, zastĘpca dyrektora KZK GOP ds. przewozÓw. Ministerstwo Skarbu jest gŁuche na te argumenty. MichaŁ Tabaka - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
D..? A dlaczego nieuczciwa? W caŁym kraju prywatni przewoĹşnicy organizujĄ przewozy busikami, i nie sŁyszaŁem, aby gdziekolwiek drukowali oni bilety (bo i po co..?). PŁacisz-jedziesz. WszĘdzie tak jest, a powinno i byĆ i w autobusach komunikacji miejskiej. Inna sprawa to wyŚcigi do przystanku z karygodnym Łamaniem przepisÓw ruchu drogowego. I chyba dobrze, Że nie ma monopolu, jak ktoŚ chce jechaĆ taniej (nie kaŻdy jest studentem i ma ulgĘ), to sobie jedzie. W przeciwieĹstwie do sŁynnych osiemsetek do Katowic, nawet moŻna sobie wygodnie siĄŚĆ w fotelu, i nie byĆ zmuszonym do podrÓŻy w beczce Śledzi. Wolny rynek, to wszystko. A nie chore zwiĄzki zawodowe PKM Sosnowiec. I pragnĄŁbym zauwaŻyĆ, Że wŁaŚnie detki choĆ trochĘodciĄŻajĄ Ścisk w autobusach do Sosnowca i Katowic, wiĘc proszĘsiĘŁadnie ukŁoniĆ im za to (bo chyba nikt nie wierzy, Że w godzinach szczytu geniusze z KZK GOP uruchomiĄ wiĘcej kursÓw).
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Tylko, ze w takich busikach z reguly jedzie sam wlasciciel albo ktos z jego rodziny, wiec chyba sam siebie nie okradnie. A jak zlikwidujesz bilety w KZK GOP, to skad bedziesz wiedzial czy kierowca potem odda cala kase, ktora zaplacili pasazerowie. Nie ma bata. Na pewno bylo by od groma przekretow.
A poza tym, to chyba w tych prywatnych busach tez powinny byc drukowane jakies bilety. Ich chyba tez obowiazuja kasy fiskalne. Dodatkowo bilet jest twoim dowodem zaplaty za przejazd, a wiec takze argumentem przy ewentualnych potyczkach prawnych z przewoznikiem. Co sie zas tyczy konkurencji wsrod przewoznikow, to oczywiscie jestem za :) |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Hihihi, maŁe nieporozumienie, ale z mojej winy;-) NapisaŁem polemizujĄc z bardzo starym postem Olo, ktÓry juŻ dawno temu byŁ;-) NapisaŁ, Że detki sĄ nieuczciwe i Że powinny byĆ w nich bilety i do tego siĘodnosiŁem piszĄc co pisaŁem;-) Nigdy nie wpadŁbym na pomysŁ, aby likwidowaĆ bilety w kzk gop, ale zauwaŻ , rafi, Że nawet w tym kraju juŻ byŁy przeprowadzane akcje, Że bilety sprzedawaŁ bileter w autobusie, i kaŻdy kto wchodziŁ musiaŁ kupiĆ. PomysŁ o tyle lepszy, gdy choĆ sĄ bilety, to nikt ich nie sprawdza. WiĘc jak siĘnie dziwiĆ, Że ludziki nie kasujĄ, skoro nie bojĄ siĘzŁapania. Prawo bez sankcji nigdy nie jest skuteczne. Tyle;-)
|
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 294 Dołączył: pią, 25 lut 05 Skąd: DG Nr użytkownika: 125 Płeć: Mężczyzna ![]() |
QUOTE(rafi) A poza tym, to chyba w tych prywatnych busach tez powinny byc drukowane jakies bilety. Ich chyba tez obowiazuja kasy fiskalne. Dodatkowo bilet jest twoim dowodem zaplaty za przejazd, a wiec takze argumentem przy ewentualnych potyczkach prawnych z przewoznikiem.
Zgadzam siĘ. W prywatnych busach tak samo jak to teraz jest w taksÓwkach powinny byĆ kasy fiskalne. Tyle rabanu kiedyŚ byŁo o to Żeby w taksÓwkach wprowadziĆ kasy i pomimo protestÓw udaŁo siĘto zrobiĆ. Ciekawe dlaczego jakoŚ nie sŁychaĆ, aby kasy montowaĆ teŻ w takich busach. Teraz jest to przecieŻ caŁy czas szara strefa. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:31 |