![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1721
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 104 Dołączył: pią, 06 lut 09 Skąd: tam gdzie diabeł widzi białe myszki Nr użytkownika: 3,183 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1722
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie także nic....
|
|
|
![]()
Post
#1723
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1724
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To tzn. "żelazko" czyli modernizacja z MPK Łódź....ostatnio nie było żadnych dostaw a jazda testowa mogła odbywać się po jakiejś naprawie (np. po kolizji)....już sporo jeździ u nas tych wynalazków...niestety każda poważniejsza kolizja wiąże się z wymianą "plastiku" na tyle bądź przodzie...
|
|
|
![]()
Post
#1725
|
|
KK25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 ![]() |
CYTAT Uwaga! Wkrótce zdrożeją bilety komunikacji miejskiej KZK GOP Kiepskie wieści dla pasażerów komunikacji publicznej w aglomeracji. Wiosną mają wzrosnąć ceny biletów autobusowych i tramwajowych - informuje Dziennik Zachodni. Średnia podwyżka może wynieść około 5%. Zdaniem władz Związku, podwyżka jest konieczna, bo przewoźnicy coraz drożej wyceniają swoje usługi, a rosnące wymagania, co do jakości wypuszczanego na drogi taboru, generują dodatkowe koszty. Jak argumentuje KZK GOP, "im więcej pieniędzy w kasie, tym lepiej dla pasażera". Więcej funduszy ma zagwarantować właśnie podwyżka cen biletów, a także akcja "pierwsze drzwi," o której pisaliśmy już w serwisie GazetaSosnowiec.pl . Tylko w 2008 roku, zyski ze sprzedaży biletów wzrosły ponad pół miliona! Uchwałę o projekcie zmian w taryfie przyjął 27 października zarząd KZK GOP. By nowe stawki biletów weszły w życie, musi je teraz zaaprobować zgromadzenie Związku, czyli przedstawiciele 25 zrzeszonych w nich gmin. Jakie czekają nas podwyżki? - bilet jednorazowy, (autobusowy lub tramwajowy) na jedno miasto: jest 2,4 zł; ma być 2,6 zł - 14-dniowy bilet autobusowo-tramwajowy na okaziciela: jest 60 zł; ma być 66 zł - miesięczny bilet aut.-tram. na okaziciela: jest 120 zł; ma być 130 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na jedno miasto: jest 88 zł; ma być 94 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na dwa i więcej miast: jest 104 zł; ma być 112 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na jedno miasto: jest 224 zł; ma być 240 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na dwa i więcej miast: jest 264 zł; ma być 282 zł. Czy Waszym zdaniem podwyżki są słuszne, czy wkrótce podróż komunikacją stanie się luksusem? Dziennik Zachodni /GazetaSosnowiec.pl |
|
|
![]()
Post
#1726
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Jakie czekają nas podwyżki? - bilet jednorazowy, (autobusowy lub tramwajowy) na jedno miasto: jest 2,4 zł; ma być 2,6 zł - 14-dniowy bilet autobusowo-tramwajowy na okaziciela: jest 60 zł; ma być 66 zł - miesięczny bilet aut.-tram. na okaziciela: jest 120 zł; ma być 130 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na jedno miasto: jest 88 zł; ma być 94 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na dwa i więcej miast: jest 104 zł; ma być 112 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na jedno miasto: jest 224 zł; ma być 240 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na dwa i więcej miast: jest 264 zł; ma być 282 zł. Hehe, polityka proekologiczna jak cholera ![]() Niestety ale w taki sposób to nie zachęcimy nikogo do przesiadki do komunikacji miejskiej... Sam jestem zwolennikiem korzystania z KM, bo w pewnym momencie się zatkamy (vide stolyca, Kraków czy Wrocław) ale nie za takie pieniądze i nie w takich warunkach (zimno lub skwar, tłok, swąd przepalonego oleju). A żeby było śmieszniej we wszystkich Świętych postanowiłem nie brać udziału w bitwie parkingowej i jeździłem tramwajem. Niestety np. w Będzinie pojedyncze wagony jeżdżące co godzinę chyba były tak zapchane, że połowa ludzi zostawała na przystankach ![]() |
|
|
![]()
Post
#1727
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
pelny artykul
CYTAT ![]() Wiosną mają wzrosnąć ceny biletów autobusowych i tramwajowych Michał Wroński Wczoraj 23:04:18 , Aktualizacja wczoraj 23:06:33 Kiepskie wieści dla pasażerów komunikacji publicznej w aglomeracji. Wiosną mają wzrosnąć ceny biletów autobusowych i tramwajowych. Do kasy Komunalnego Związku Komunikacyjnego GOP dzięki temu trafi dodatkowo 14 milionów złotych. Zdaniem władz Związku, podwyżka jest konieczna, bo przewoźnicy coraz drożej wyceniają swoje usługi, a rosnące wymagania, co do jakości wypuszczanego na drogi taboru, generują dodatkowe koszty. Uchwałę o projekcie zmian w taryfie przyjął 27 października zarząd KZK GOP. By nowe stawki biletów weszły w życie, musi je teraz zaaprobować zgromadzenie Związku, czyli przedstawiciele 25 zrzeszonych w nich gmin. - Wniosek najprawdopodobniej trafi pod obrady jeszcze w tym roku. Trudno jednak w tej chwili precyzyjnie określić, kiedy nowa taryfa mogłaby wejść w życie - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. Patrząc realnie, obecnie obowiązujący cennik dłużej niż do kwietnia raczej się nie utrzyma, a wówczas taryfę zmienić będzie musiał również Międzygminny Związek Komunikacji Miejskiej w Tarnowskich Górach, który ma wspólny bilet z KZK GOP. Według projektu, podrożeć mają wszystkie kategorie biletów: jednorazowe (ale tylko w obrębie jednej gminy, pozostałe zdrożały już w tym roku), kilkudniowe, miesięczne i kwartalne, zaś średnia skala podwyżek ma wynieść 5,5 proc. Wyższe mają być też kary za jazdę na gapę. - Ceny biletów od daw-na pozostawały na tym samym poziomie, a nasze koszty rosły. Stale szukamy pieniędzy: zacieśniamy kontrolę, podnosimy skuteczność windykacji kar, wprowadziliśmy system "pierwszych drzwi". Im więcej pieniędzy w kasie Związku, tym lepiej dla pasażera - przekonuje Alodia Ostroch. Wątpliwe, by podróżni podzielili taką argumentację, jeśli oznaczać ma ona szukanie pieniędzy w ich portfelach. Tym bardziej, że oferowany w zamian standard przewozów nadal pozostawia wiele do życzenia. - Obecny tabor to w większości przegląd aktualnej oferty okolicznych autokomisów lub też parku maszynowego wycofywanego przez przewoźników z niemalże całej Europy - komentuje Maciej Makula z Klubu Miłośników Transportu Miejskiego. Statystki tymczasem nie pozostawiają złudzeń. W ciągu ostatnich lat KZK GOP tracił ok. 10 - 12 milionów pasażerów rocznie. Na odwrócenie tej tendencji nie ma co liczyć. Mimo odpływu pasażerów wpływy z biletów utrzymują się na zbliżonym poziomie: w roku 2005 wyniosły ponad 219 milionów złotych, przed rokiem sięgały 217,7 mln, zaś w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku wyniosły niemal 170 mln zł. Choć w tym samym czasie wydatki KZK GOP wzrosły o ponad 18 procent, to jednak Związek nie jest na minusie. Ubiegły rok zakończył z ponad 4 mln zł nadwyżki, a pod trzech kwartałach tego roku jest do "przodu" o ponad 36 mln zł! Po co więc sięgać do kieszeni pasażera? - Ten rok jest dobry, bo ceny paliwa nie rosły tak bardzo. Oszczędności dała też likwidacja linii tramwajowych. Nie wiemy jednak, jak będzie rozwijać się sytuacja w przyszłym roku - mówi Alodia Ostroch. Zdaniem pasażerów, jedynym skutkiem podwyżki cen biletów będzie przesiadka części z nich do samochodów, a to docelowo może oznaczać likwidacje kolejnych kursów, spadek dochodów i... następne podwyżki. Zobacz, co się zmieni w cenniku biletów: - bilet jednorazowy, (autobusowy lub tramwajowy) na jedno miasto: jest 2,4 zł; ma być 2,6 zł - 48-godz. bilet autobusowo-tramwajowy na okaziciela: jest 18 zł; ma być 20 zł - 5-dniowy bilet autobusowo-tramwajowy na okaziciela: jest 30 zł; ma być 32 zł - 7-dniowy bilet aut.-tram. na okaziciela: jest 34 zł; ma być 36 zł - 14-dniowy bilet autobusowo-tramwajowy na okaziciela: jest 60 zł; ma być 66 zł - miesięczny bilet aut.-tram. na okaziciela: jest 120 zł; ma być 130 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na jedno miasto: jest 88 zł; ma być 94 zł - imienny bilet miesięczny, aut.-tram. na dwa i więcej miast: jest 104 zł; ma być112 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na jedno miasto: jest 224 zł; ma być 240 zł - imienny bilet kwartalny autobusowo-tramwajowy na dwa i więcej miast: jest 264 zł; ma być 282 zł. A ile kosztują bilety u sąsiadów? W Bielsku-Białej bilet MZK w granicach administracyjnych miasta kosztuje 2,40 zł, ulgowy 1,20zł. Na liniach nocnych od godz. 23 do 4 za bilet zapłacić trzeba 3 zł, za ulgowy 1,50 zł. Ostatni raz o podwyżce miejscy radni zdecydowali w ubiegłym roku. Cena biletu wzrosła wtedy o 20 groszy, ulgowego o 10 groszy. Bilet miesięczny podrożał o 6 złotych, ulgowy o 3 złote. Była to pierwsza podwyżka od ponad 3 lat. O kolejnych na razie nie ma mowy. W Częstochowie funkcjonują bilety elektroniczne o różnych nominałach od 20 zł do 100 zł. W przypadku tych najtańszych, pierwsza strefa, obejmująca 1-3 przystanków kosztuje 1,40, a druga strefa powyżej trzech przystanków - 2,40. Kupując bilet elektroniczny za 100 zł, za przejazd w pierwszej strefie płaci się już tylko 1,10 zł, a w drugiej 2,10. W tym roku MKP nie przewiduje podwyżek. MZK w Jastrzębiu Zdroju, prócz Jastrzębia obsługuje Rybnik, Wodzisław, Żory i okoliczne gminy. Bilet 10 minutowy na tych liniach kosztuje 1,70 zł. Bilet 20 minutowy 2,30 zł (ulgowy 1,50 zł). Pow. 20 min. zapłacisz 2,80 zł (ulgowy 1,70 zł). NET, SU, Q -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1728
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 609 Dołączył: pią, 23 mar 07 Nr użytkownika: 612 ![]() |
chyba sobie żartują z tymi podwyżkami biletów. Za tak mierne usługi tyle hajsu ? Dobrze, że w miejsca gdzie najczęściej jeżdże dojeżdża D-etka i K-aczka
|
|
|
![]()
Post
#1729
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A żeby było śmieszniej we wszystkich Świętych postanowiłem nie brać udziału w bitwie parkingowej i jeździłem tramwajem. Niestety np. w Będzinie pojedyncze wagony jeżdżące co godzinę chyba były tak zapchane, że połowa ludzi zostawała na przystankach ![]() Jaki to tramwaj we Wszystkich Świętych jeździł niby co godzinę? ![]() |
|
|
![]()
Post
#1730
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
A żeby było śmieszniej we wszystkich Świętych postanowiłem nie brać udziału w bitwie parkingowej i jeździłem tramwajem. Niestety np. w Będzinie pojedyncze wagony jeżdżące co godzinę chyba były tak zapchane, że połowa ludzi zostawała na przystankach ![]() Jaki to tramwaj we Wszystkich Świętych jeździł niby co godzinę? ![]() Jechałem ok. 9 do Będzina i jeszcze było jako tako (ale nie na tyle by usiąść ![]() ![]() Ten post edytował vacu czw, 12 lis 2009 - 11:00 |
|
|
![]()
Post
#1731
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Skoro czekałeś aż 40 minut i nie jechało nic, to gdzieś na trasie było zwykłe zatrzymanie po prostu albo wypadek/awaria! Może jakiś pajac znowu zaparkował na torach? Normalnie tramwaje jeździły na linii Będzin-Sosnowiec średnio co 5 minut!
|
|
|
![]()
Post
#1732
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Skoro czekałeś aż 40 minut i nie jechało nic, to gdzieś na trasie było zwykłe zatrzymanie po prostu albo wypadek/awaria! Może jakiś pajac znowu zaparkował na torach? Normalnie tramwaje jeździły na linii Będzin-Sosnowiec średnio co 5 minut! Możliwe. I wypadałoby zwrócić honor jeżeli tak rzeczywiście było. Ale jednak ja mam chyba pecha do tramwajów, bo albo wypadek/awaria, albo tramwaj nie dojedzie na miejsce albo jeszcze coś innego. Do autobusów też mam pecha, bo wokoło solarisy a jedyny jakim zdarza mi się jeździć (27 ok. 7:15 w centrum) to zawsze zdezelowany wrak, w którym tak śmierdzi olejem, że trzeba się pilnować, żeby nie rzygnąć przy wysiadaniu. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1733
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT zaglebie.info
Miliony na transport publiczny nie dla Zagłębia 10 listopada 2009 r. Zarząd Województwa Śląskiego podjął Uchwałę o wyborze do dofinansowania oraz przyjęciu listy rezerwowej projektów w ramach Działania 7.2. Transport publiczny VII Transport Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.Konkurs przewidywał wparcie m.in. dla budowy, przebudowy i remontów linii tramwajowych, trolejbusowych lub kolejowych , infrastruktury służącej obsłudze pasażerów oraz dla zakupu i modernizacji taboru oraz wdrażania zintegrowanych systemów elektronicznej obsługi w transporcie publicznym. O wsparcie mogły się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki, podmioty realizujące zadania z zakresu transportu publicznego oraz jednostki sektora publicznego transportu zbiorowego. W ramach naboru dostępna była największa pula środków możliwych do rozdysponowania w ramach jednego konkursu, która wynosiła 69 750 000 EURO. Z 17 wniosków pozytywnie ocenionych przez Komisję Ocen Projektów wybrano do dofinansowania dziewięć najlepszych projektów na łączną kwotę 284 502 670,58 zł (5 % kwoty do rozdysponowania - 12 388 304,42 zł zostaje na ewentualne protesty - pieniądze te potem przeznaczone mogą być na projekty z listy rezerwowej). Ostatecznie wybrano do dofinansowania 9 projektów na łączną kwotę dofinansowania 284 502 570,58 PLN. W ramach dofinansowanych projektów zostaną zrealizowane inwestycje między innymi w Częstochowie, Czechowicach Dziedzicach, Rybniku, Jaworznie i powiecie bielskim. Z terenu Zagłębia pozytywnie zaopiniowano dwa projekty: Zakup taboru autobusowego w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu o wartości ponad 17 mln zł i zakup autobusów z silnikiem Euro-5 w gminie Zawiercie za kwotę 5,3 mln zł. Oba zadania miały uzyskać dofinansowanie 85%. Niestety znalazły się na liście rezerwowej i szanse na środki są praktycznie żadne. Pozostaje mieć nadzieję, że przez Zagłębie przejedzie czasami jeden z 5 nowoczesnych elektrycznych pociągów które za 100mln z tego programu kupi województwo śląskie do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1734
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Dodajmy, że to nie pięć nowych pociągów będzie kupionych, a jeden - pozostałe cztery to wcześniej kupione flirty.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1735
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Otóż to, i jeden z nich ma jeździć od nowego rozkłady jazdy PKP do Częstochowy!
|
|
|
![]()
Post
#1736
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Zaskoczenia nie było. Jedyną ofertę złożył PKM Sosnowiec Michał Ratoń / sosnowiec.info.pl 20 listopada w siedzibie KZK GOP otwarto jedyną ofertę, jaka wpłynęła w związku z przetargiem na obsługę 48 linii autobusowych w Zagłębiu. Mimo, iż kilkakrotnie przesuwano termin składania ofert, a sprawa specyfikacji przetargowej zawędrowała aż do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych, to zaskoczenia nie było – w przetargu wziął udział wyłącznie PKM Sosnowiec. 3 lipca 2009 roku Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosił przetarg wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na 48 liniach komunikacji miejskiej we wschodniej części aglomeracji katowickiej w czterech najbliższych latach. Wspomniane linie to przebiegające przede wszystkim przez teren Zagłębia Dąbrowskiego linie nr 18, 26, 27, 34, 35, 49, 55, 84, 88, 90, 100, 106, 116, 150, 160, 175, 182, 188, 220 (dawna 221bis), 221, 235, 260, 299, 604, 605 (dawna 806bis), 618, 622, 635, 644, 690, 723, 801, 803, 805, 806, 807, 808, 811, 815, 817, 825, 831, 835, 902, 903, 935 (d. 35bis), 984 oraz C-6 (tzw. „linia cmentarna”). Przetarg ogłoszono, ponieważ aktualnie obsługujący te linie PKM Sosnowiec, 29 maja wypowiedział KZK GOP dotychczasowe umowy, nie podając żadnych powodów. 17 lipca spółka Pomorska Komunikacja Samochodowa z Wejherowa wniosła protest na postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zarzut dotyczył przede wszystkim nadmiernego rozbudowania przedmiotu zamówienia, co miało skutkować ograniczeniem uczciwej konkurencji oraz eliminacją małych i średnich przedsiębiorstw (oferent musiał dysponować 170 autobusami, w tym 85 niskopodłogowymi). Faktyczne wyłączenie konkurencji mogło bowiem skutkować wyższą ceną oferowaną przez wykonawcę, który jak powszechnie wiadomo, ma wiedzę o swej wyjątkowo uprzywilejowanej pozycji. PKS Wejherowo domagało się między innymi podzielenia przedmiotu zamówienia i rozdzielenie każdej z 48 linii do odrębnego postępowania oraz ograniczenia liczby autobusów, jakimi powinni dysponować oferenci. KZK GOP 28 lipca oddalił protest w całości, argumentując, iż tak duży przetarg ma zapewnić obsługę komunikacyjną, która będzie bardziej efektywna pod względem ekonomicznym, organizacyjnym i technicznym. W dniu 6 sierpnia PKS Wejherowo wniosło odwołanie od decyzji KZK GOP do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO uznała protest za zasadny, nakazała KZK GOP zmienić kilka punktów w specyfikacji i wypłacić 4462 zł na rzecz PKS Wejherowo. Najwięcej zastrzeżeń wzbudził zapis o konieczności wyposażenia autobusów w system kontroli biletów pasażerów wsiadających do autobusu przednimi drzwiami oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej w pojazdach. Nie zgodzono się natomiast na rozdzielenie przetargu na 48 odrębnych postępowań, czym przyznano rację polityce prowadzonej przez KZK GOP. Toczące się postępowanie odwoławcze wpłynęło na kilkakrotne przekładanie terminu składania ofert. Początkowo był to 12 sierpnia, lecz w związku z odwołaniem do Krajowej Izby Odwoławczej termin przesuwano kolejno na 31 sierpnia, 15 września, 15 października, by wreszcie 20 listopada otworzyć oferty. Zaskoczenia nie było – jedyną ofertę w cenie 292,7 mln złotych brutto złożył PKM Sosnowiec. Aktualnie trwa sprawdzanie oferty pod względem formalnym. CYTAT WPK Katowice KZK GOP: otwarcie ofert w przetargach na pakiety Kategoria: Aktualności Dodał: Jakub Jackiewicz 20 listopada 2009 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargach nieograniczonych na duże pakiety linii autobusowych we wschodniej i zachodniej części obszaru KZK GOP. Przypomnijmy, że na początku wakacji KZK GOP ogłosił dwa postępowania o udzielenie zamówień publicznych na wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego - jeden pakiet obejmował 32 linie w zachodniej części aglomeracji (rejon gliwicki), a drugi obejmował 48 linii we wschodniej części regionu (rejon sosnowiecki). W obu postępowaniach długo toczyły się postępowania odwoławcze. Ich rozstrzygnięcia jeszcze omówimy w odrębnym artykule, uzasadnienia wyroków Krajowej Izby Odwoławczej można znaleźć w serwisie internetowym Izby. W związku z odwołaniami wielokrotnie przesuwano termin złożenia ofert, aż w końcu 20 listopada oferenci złożyli swoje oferty, a niedługo później odbyło się ich otwarcie. Zgodnie z przewidywaniami obyło się bez jakichkolwiek niespodzianek - oferty złożyli tylko dotychczasowy wykonawcy (PKM Gliwice i PKM Sosnowiec), a ceny ofert zbliżone były do kwot, które podawaliśmy jako maksymalne. Pakiet zachodni Linie: A4, 6, 8, 32, 47, 58, 59, 60, 120, 126, 156, 178, 186, 187, 194, 197, 202, 259, 617, 624, 648, 650, 676, 677, 678, 692, 699, 702, 710, 840, 870, 932. Maksymalna kwota jaką KZK GOP zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia: 229 663 195 zł. Jedyny oferent - PKM Gliwice. Cena oferty brutto: 213 977 858,32 zł. Stawki jednostkowe netto: 4,69 zł za tabor B i 5,40 zł za tabor C. Pakiet wschodni Linie: 18, 26, 27, 34, 35, 49, 55, 84, 88, 90, 100, 106, 116, 150, 160, 175, 182, 188, 220, 221, 235, 260, 299, 604, 605, 618, 622, 635, 644, 690, 723, 801, 803, 805, 806, 807, 808, 811, 815, 817, 825, 831, 835, 902, 903, 935, 984, C-6. Maksymalna kwota jaką KZK GOP zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia: 304 254 500 zł. Jedyny oferent - PKM Sosnowiec. Cena oferty brutto: 292 730 600 zł. Stawki jednostkowe netto: 4,76 zł za tabor B i 5,56 zł za tabor C. Jeśli oferty spełnią wszystkie wymogi formalne KZK GOP udzieli zamówień publicznym wymienionym wyżej przewoźnikom. Będą oni obsługiwać linie przez 4 lata. "Najwięcej zastrzeżeń wzbudził zapis o konieczności wyposażenia autobusów w system kontroli biletów pasażerów wsiadających do autobusu przednimi drzwiami oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej w pojazdach" ![]() Jakis komentarz z WPK: CYTAT jak to jest na zachodzie. Czy tam też jeżdżą firmy od "sasa do lasa"? Każdy autobus z innej parafii, innym kolorze?
Jedno wiem autobusy z PKM-ów codziennie przechodzą przegląd ogólny, naprawy są robione na bieżąco a kiedy jakieś auto ma awarię to w miarę szybko podstawiają rezerwę. Wiem że jakiś czas temu wszyscy kierowcy z PKM w Sosnowcu mieli szkolenie odnośnie postępowania z osobami niepełnosprawnymi. Jaki prywaciarz u którego kierowcy zmieniają się jak w kalejdoskopie myśli o czymś takim? Podejrzewam że 90% z nich nie myśli o żadnym perspektywicznym rozwoju firmy, budowaniu poważnej firmy na lata. Wielu z nich myśli jak przy najniższych nakładach jak najwięcej zarobić. Może nie jest cudownie ale jakoś to idzie do przodu. Być może powinna być większa konkurencja między samymi PKM-ami, bo jakaś musi być. Generalnie nie jest to sport dla małych przewoźników. Takie firmy sprawdzają się w małych miastach i miasteczkach a nie w aglomeracji w której codziennie wozi się setki tysięcy ludzi. Kiedyś widziałem te prywatne cuda na Bytomskim dworcu. Zagozda albo Nowak to nawet zostawiał tam swoje wozy na noc. Bardziej przypominało to Białoruś niż kraj w Unii Europejskiej. Komunikacja w takiej aglomeracji to bardzo poważna sprawa. Moim zdaniem to nie miejsce dla firm które mają po 2, 5 czy 10 sprowadzonych rupieci z zachodu. Ja tam cieszę się że u mnie w mieście wygrał sosnowiecki PKM. Dla mnie to firma której ufam(podobnie jaki PKM-om z innych miast) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1737
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
![]() Oczywiście, że można Uśmieszku. ![]() Ale ten przetarg nie miał na celu wprowadzania niczego. Po prostu to był tylko i wyłącznie sposób na podwyżkę wynagrodzenia dla PKM Sosnowiec. I bardzo dobrze ze sa duze pakiety. Moga startowac powazne firmy. Warunki przetargu wykluczały start poważnych firm. :A stawki na tle kraju i tak dalej beda marne i sa czesto mniejsze o polowe. Bo stawki z tego przetargu miały na celu przedłużenie wegetacji PKMu. Widocznie tyle wystarcza. CYTAT Jakis komentarz z WPK: jak to jest na zachodzie. Czy tam też jeżdżą firmy od "sasa do lasa"? Każdy autobus z innej parafii, innym kolorze? Takie firmy sprawdzają się w małych miastach i miasteczkach a nie w aglomeracji w której codziennie wozi się setki tysięcy ludzi. Pewnie pewnie - takie na przykład piekarnie. Jak to jest możliwe, że w GOP tolerujemy istnienie kilkuset piekarni. Takie bułki "od sasa do lasa" - każda w innym kolorze, o innym kształcie. Takie małe piekarnie sprawdzają się w małych miastach i miasteczkach a nie w aglomeracji w której codziennie pożywia się setki tysięcy ludzi. Ten post edytował bzenek pią, 27 lis 2009 - 17:54 |
|
|
![]()
Post
#1738
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
: ): jedna rzecz - to też nie jest do końca tak, że właściciele małych firm chcą się "nachapać" i dlatego jeżdżą złomami. Bo sam powiedz czy przy naszych stawkach można się "nachapać"? Tylko to jest tak, że PKM-y czy inne państwowe lub byłe-państwowe przedsiębiorstwa działają na dla mnie nieco niezrozumiałych zasadach np. mają milion lub dwa długu i jakoś działają dalej, mogą dostać solarisa od miasta za friko itp. itd. A mała firma prywatna nie może sobie pozwolić na długi, nic też od nikogo nie dostanie więc "orze jak może" a że stawki są wystarczające na stare trupy to nie możemy mieć do tych firm pretensji.
Oczywiście z perspektywy pasażera to dobrze, że PKM nas wozi, bo każdy woli jechać wygodniej. Ale może dajmy sobie spokój z utrzymywaniem fikcji, że są jakieś konkursy, przetargi, jasne zasady, bo to tylko niepotrzebne koszty a dopóki stawki nie będą na tyle wysokie aby "prywaciarz" mógł jeszcze solidnie zarobić (tak tak, ja nie wiem dlaczego u nas prywaciarz chcący zarobić to ZŁO, przecież po to się biznes zakałada, tylko chyba w PRL zyski nie były istotne ![]() |
|
|
![]()
Post
#1739
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() KZK GOP - Podwyżki biletów przyjęte MIW 2009-12-09 08:34:41 Od 1 marca zapłacimy drożej za bilety komunikacji miejskiej. Obradujące wczoraj zgromadzenie ogólne Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP niemal jednogłośnie zaakceptowało zaproponowany przez zarząd projekt nowej taryfy. Na 33 uczestniczących w zgromadzeniu przedstawicieli gmin jedynie Dariusz Dragon z Zabrza był przeciwny podwyżkom cen biletów. Związkowcy z sekcji komunikacji miejskiej śląsko-dąbrowskiej Solidarności, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, stawili się na sali obrad, ale tylko wysłuchali dyskusji. Nie zdecydowali się nawet na symboliczne zademonstrowanie sprzeciwu wobec poczynań zarządu i zgromadzenia KZK GOP. - Liczyliśmy, że odczytane zostanie nasze oficjalne, negatywne stanowisko w tej sprawie i że to być może stanie się punktem wyjścia do jakiejś polemiki. Tymczasem w ogóle nie wspomniano o tym piśmie - mówi Andrzej Badura z "S". Wczorajsza decyzja zgromadzenia oznacza, że od 1 marca za jednorazowy bilet autobusowy i tramwajowy, obowiązujący na terenie jednej gminy zapłacimy 2,6 zł. Imienny bilet miesięczny AT na jedno miasto kosztować będzie 94 złote, zaś na dwa i więcej miast 112 złotych. Z kolei na bilet kwartalny, autobusowo-tramwajowy upoważniający do jazdy na terenie jednej gminy wydamy 240 złotych, na terenie dwóch i więcej gmin - 282 zł. Podrożeją również bilety 48-godzinne, 5- i 14-dniowe. Dzięki zmianie taryfy do kasy KZK GOP ma w przyszłym roku trafić o 14 milionów złotych więcej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1740
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Składka na KZK GOP wymaga wyjaśnienia
Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl KZK GOP poinformował gminy wchodzące w skład Związku o planowanych dotacjach do komunikacji zbiorowej na 2010 rok, czyli o wysokości tzw. składek poszczególnych gmin na KZK GOP w przyszłym roku. Dla Sosnowca składka - w porównaniu do roku 2009 - wzrasta o 7,7 proc. (29 499 374 zł), dla Dąbrowy Górniczej o 11 proc. (21 971 335 zł), a dla Będzina jest mniejsza o 13 proc. (12 385 612 zł). Przewidywana składka na KZK GOP jest średnią dwóch wielkości: planowanej składki obliczonej w oparciu o planowaną pracę eksploatacyjną (waga 0,5) i planowanej składki obliczonej w oparciu o dochodowość linii (waga 0,5). W zestawieniu sporządzonym przez KZK GOP uwagę zwracają różnice pomiędzy stawką obliczoną w oparciu o dochodowość linii a stawką obliczoną w oparciu o planowaną pracę eksploatacyjną w przypadku gmin zagłębiowskich. Są one rażąco wysokie: dla Sosnowca różnica ta wynosi ponad 7 mln zł, dla Dąbrowy Górniczej – prawie 5 mln zł, Będzina – prawie 2 mln zł! W przypadku pozostałych gmin należących do KZK GOP takie różnice występują, ale w drugą stronę, czyli w tych przypadkach stawka (dotacja) obliczona w oparciu o planowaną pracę eksploatacyjną jest wyższa niż stawka obliczona w oparciu o dochodowość linii. A to oznacza, że na terenie Zagłębia dochodowość linii autobusowych i tramwajowych jest o wiele niższa niż na Śląsku. Czy tak jest rzeczywiście czy może jest to rezultatem stosowania różnych metod badania napełnień autobusów? Połowa autobusów kursujących po Zagłębiu jest wyposażona w urządzenia rejestrujące na bieżąco liczbę pasażerów, a tymczasem w autobusach starszych, których w pozostałych gminach należących do KZK GOP jest proporcjonalnie więcej niż w Zagłębiu, sporządzanie tzw. napełnień dokonuje się metodą sporadycznego liczenia pasażerów przez zaangażowane w tym celu osoby. Być może winne niższej dochodowości linii zagłębiowskich są właśnie różne metody sporządzania napełnień autobusów - jedne bardziej obiektywne (w nowoczesnych autobusach), drugie mniej obiektywne. Czekamy na reakcję służb prezydenckich odpowiedzialnych za komunikację zbiorową. Niektóre planowane składki na KZK GOP w 2010 r.: Bytom - 21 239 460 zł, Chorzów - 11 696 006 zł, Gliwice - 20 124 189 zł, Katowice - 53 443 129 zł, Ruda Śląska - 14 781 690 zł, Zabrze - 19 102 078 zł, Sosnowiec - 29 499 374, Dąbrowa Górnicza - 21 971 335, Będzin 12 385 612. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: czwartek, 16 października 2025 - 06:51 |