IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 81 82 83 84 85 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
marcin.p
post śro, 13 maj 2009 - 18:26
Post #1641


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Ja słyszałem, że kupili ze skladki DG i Sosnowca, więc dlaczego nie miałyby trafic do Gołonoga?


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 13 maj 2009 - 20:25
Post #1642


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(marcin.p @ śro, 13 maj 2009 - 18:26) *
Ja słyszałem, że kupili ze skladki DG i Sosnowca, więc dlaczego nie miałyby trafic do Gołonoga?

No jesli tak to tak:) sie okaze. Ile sztuk ma być? Szkoda że nie zakupili U18...w końcu kiedyś trzeba zmienić wysłużone ik280 na 807/808/811....

Ten post edytował Sebastian22 śro, 13 maj 2009 - 20:26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 13 maj 2009 - 23:37
Post #1643


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



pisalem kilka postow wczesniej ile i jakie maja trafic do Golonoga (o ile sie nic nie zmieni).
Zwroccie uwage na zdjecie. W Solarisach i nowych Jelczach bardzo czesto "przebija" sie szkielet. Najbardziej widac zima, gdy sie bardziej brudza.

CYTAT
Z 28 milionów niewiele dla Zagłębia
Marcin Rechłowicz / sosnowiec.info.pl

Na początku maja spółka „Tramwaje Śląskie” otrzymała 28 milionów złotych z rezerwy celowej budżetu państwa na przebudowę infrastruktury tramwajowej. Pieniądze te pochodzą z zeszłorocznego kontraktu wojewódzkiego, którego środków spółka nie zdążyła wykorzystać we właściwym czasie.

Winnym zamieszania jest rząd, który zamiast przekazać środki w ramach kontraktów wojewódzkich w lutym ubiegłego roku, zrobił to dopiero w czerwcu. Oznaczało to, iż przetargi na duże inwestycje uda się rozstrzygnąć dopiero jesienią. Tak też się stało, i w związku z tym do końca 2008 roku „Tramwajom Śląskim” nie udało się wykorzystać wszystkich dostępnych środków.

Otrzymane 28 milionów ma zostać przeznaczone na dokończenie trzech dużych inwestycji: przebudowę torowiska na linii nr 17 w Świętochłowicach, linii od Zawodzia do Rynku w Katowicach oraz modernizację 20 wagonów typu 105Na.

W ubiegłym roku „Tramwaje” zmodernizowały połowę zaplanowanych wagonów, z których cztery trafiły do będzińskiej zajezdni, obsługującej miasta Zagłębia.

Na co może zatem liczyć Zagłębie z 28 milionów, które otrzymały „Tramwaje”? Jak widać, na niezbyt wiele, co najwyżej na kilka kolejnych zmodernizowanych wagonów.

Na pocieszenie pozostaje fakt, iż kilka dni temu „Tramwaje Śląskie” ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadań realizowanych na terenach gmin Zabrze, Chorzów, Sosnowiec, Bytom oraz Ruda Śląska w ramach realizacji projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności UE. W ramach tego projektu na terenie Sosnowca przewidziano modernizacje następujących tras:
- w ulicy Małachowskiego od Ostrogórskiej do Mościckiego,
- w ulicy Sobieskiego wraz z dobudową drugiego toru do granicy miasta z Katowicami,
- w ulicy 3 Maja od „Ślimaka” do pętli w Zagórzu wraz z pętlą,
- w ulicy Piłsudskiego wraz ze skrzyżowaniem z Sobieskiego,
- modernizacja przejazdów przez torowiska w rejonie „Ślimaka”.

Plany jak widać są, nie oznacza to jednak, że inwestycje te szybko się rozpoczną, a mieszkańcy Zagłębia zmodernizowanymi tramwajami pojadą po nowych torowiskach. Niepokoić może również fakt, iż nie zaplanowano żadnych dużych inwestycji na najbardziej obciążonych odcinkach, na przykład w ulicach Żeromskiego, Mariackiej, 1. Maja, Andersa czy Wojska Polskiego...


W DG to nawet nie maja na farbe, zeby pomalowac slupy trakcyjne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lui
post czw, 14 maj 2009 - 08:08
Post #1644


Klub.Kibica #020
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 779
Dołączył: czw, 27 gru 07
Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :)
Nr użytkownika: 995
Płeć: Mężczyzna
GG: 5955911 status gadu-gadu



CYTAT(marcin.p @ śro, 13 maj 2009 - 18:26) *
Ja słyszałem, że kupili ze skladki DG i Sosnowca, więc dlaczego nie miałyby trafic do Gołonoga?



A ja słyszałem, że DG znowu nic nie dało od siebie tak jak w 2007 roku..


--------------------
"Płacz na treningu, śmiej się podczas meczu"

Galeria MKS Dąbrowa Górnicza




14679[33]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 14 maj 2009 - 13:21
Post #1645


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Sebastian22 @ śro, 13 maj 2009 - 20:25) *
No jesli tak to tak:) sie okaze. Ile sztuk ma być? Szkoda że nie zakupili U18...w końcu kiedyś trzeba zmienić wysłużone ik280 na 807/808/811....

Jeszcze dwa-trzy lata spadku popytu i 18m nie będą potrzebne.

CYTAT(Dave @ pon, 11 maj 2009 - 20:26) *
A więc busiarstwo w DG się rozwinie. Póki co u nas tych busów jeszcze nie było od zaje... ale widać się powoli zacznie :/ !

Z tego co piszą może się nawet poprawić dojazd z rożnych przysiółków po drodze do Olkusza.

CYTAT(Dave @ pon, 11 maj 2009 - 20:26) *
A 634 zapewne pojedzie tylko do Strzemieszyc - na pewno jej nie zlikwidują - bo jak? Przecież ze Strzemieszyc trza jakoś dojechać do DG!

Pewnie wycofają przegubowce i okropnie potną rozkład w niedziele i święta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 18 maj 2009 - 20:44
Post #1646


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Marcin Bołtryk
Puls Biznesu, 14.05.2009

Najbliższe lata rysują się dla branży tramwajowej w jasnych barwach. Zyskuje ona na wykorzystywaniu ogólnoświatowych, proekologicznych tendencji. Kto może na tym zarobić? Niemal wszyscy. Napraw lub wymiany wymagają nie tylko pojazdy. Konieczne są też remonty torowisk, trakcji i przystanków.

Rynek możliwości

Szacuje się, że całkowitej renowacji potrzebuje około 60-70 proc. polskiej infrastruktury tramwajowej.

— Z całkowitej długości torowisk w Polsce, która wynosi 1356 km, aż 1000 km wymaga renowacji. Kilometr kosztuje około 4 mln zł, co daje łączną kwotę 4 mld zł — wylicza Mateusz Figaszewski z Solaris Bus Coach, dostawcy tramwajów Tramino.

Zgodnie z danymi UITP (Union Internationale des Transports Publics — Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego), tramwaje i lekka kolej przeżywają renesans. Na wszystkich kontynentach działa ponad 400 takich pasażerskich systemów transportowych w ponad 50 krajach. A planuje się wybudowanie jeszcze 100. Jak twierdzą eksperci UITP, światowy rynek produkcji tramwajów jest najbardziej obiecujący, jeśli chodzi o transport szynowy. Jego wartość ocenia się na 3,8 mld euro, a roczna stopa wzrostu ma wynosić 3,7 proc.

Inwestycja na lata

Również w naszym kraju kolejne miasta zapowiadają inwestycje w miejski transport szynowy, a od połowy 2008 r. trwa procedura przetargowa, w wyniku której Warszawa ma kupić 186 nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów. Inwestuje również Wrocław.

— Infrastrukturę tramwajową w Polsce można ocenić na mniej więcej trójkę z plusem. Jest kilka ośrodków, w których sytuacja jest całkiem dobra: Warszawa, Kraków, Poznań, także Wrocław. Ale są miasta, gdzie jest znacznie gorzej. We Wrocławiu sukcesywnie wymieniamy tabor tramwajowy, w tym roku wycofujemy z użytku najstarsze, czterdziestoletnie tramwaje Konstal 102 N. Choć leciwe, wciąż jeździły — i to jedna z największych zalet tramwajów. Eksploatujemy je średnio przez 30 lat — opowiada Witold Turzański, prezes MPK we Wrocławiu

Jego firma ma 407 tramwajów i ciągle inwestuje.

— Modernizujemy wagony i kupujemy nowe. Do końca 2008 r. kupiliśmy 17 tramwajów Skoda 16T za 120 mln zł, z czego połowa pochodzi z dotacji unijnych. Resztę sfinansowaliśmy z kredytu — mówi Witold Turzański.

W najbliższym czasie Wrocław będzie m.in. kontynuował modernizację i kupi 8 tramwajów za 64 mln zł.

— Zawrzemy też kontrakt na dostawę 28 wagonów marki Skoda za 216 mln zł — dodaje Witold Turzyński.

Miliony w stolicy

W ostatnich latach Warszawa wydała na inwestycje związane rozbudową i modernizacją linii kilkaset mln zł.

— W latach 2004-06 prawie 41 mln zł pochłonęła budowa linii łączącej Bemowo i Bielany. Lata 2006-08 to modernizacja linii w Alejach Jerozolimskich na odcinku pętla Banacha — pętla Gocławek. Projekt obejmował remont i modernizację torowisk, sieci trakcyjnej i przystanków, a także zakup taboru. Kosztował ponad 274 mln zł. Obecnie modernizujemy trasę tramwajową W-Z i kupujemy 30 tramwajów. Planowany koszt to 434 mln zł — wymienia Michał Powała ze spółki Tramwaje Warszawskie.

A to nie koniec. W najbliższym czasie ma powstać trasa tramwajowa o nazwie węzeł komunikacyjny Młociny — Tarchomin. Termin realizacji — 2011 r. Koszt szacuje się na około 130-170 mln zł.

— W ramach ostatniego przetargu na 186 tramwajów przewidziano 31 pojazdów do obsługi właśnie trasy na Tarchominie — dodaje Michał Powała.

W 2014 r. stolica będzie inwestowała na ul. Powstańców Śląskich, a w 2015 r. na trasie Kasprzaka — Ordona. Łączny koszt budowy tych tras (w tym modernizacji pętli Cmentarz Wolski, z umożliwieniem wjazdu od strony Jelonek) to około 80 mln zł.

Warte świeczki

Dlaczego miasta przeznaczają tak dużo pieniędzy na tramwaje? Po pierwsze — dlatego, że gonimy Europę. Szacuje się, że aby osiągnąć wiek taboru na poziomie Europy Zachodniej, powinniśmy w najbliższych latach kupować minimum 100 niskopodłogowych tramwajów rocznie. Po wtóre — tramwaj to namiastka szybkiej kolei miejskiej.

— Jeden pasażer w tramwaju zajmuje kilkadziesiąt razy mniej miejsca na drodze niż pasażer w aucie osobowym. Komunikacja tramwajowa może bardzo pomóc rozluźnić tłok na ulicach. Tramwaj jest ekologiczny, nie emituje szkodliwych substancji, jak spaliny czy cząstki stałe. Wiele miast, szczególnie we Francji i USA, które zrezygnowały kiedyś z komunikacji tramwajowej, teraz do niej wraca — przekonuje Witold Turzański.

Wśród ekonomicznych zalet tramwajów — w porównaniu z autobusami — specjaliści wymieniają oszczędność kosztów pracy (jeden motorniczy wystarczy dla prowadzenia tramwaju wieloczłonowego lub wielowagonowego), lepsze wykorzystanie przestrzeni miejskiej, wolniejsze zużycie infrastruktury i niższą amortyzację (tramwaj amortyzuje się w 14 lat, autobus — w 7). Ważna jest też większa żywotność taboru tramwajowego. Może być wykorzystywany przez 25-30 lat. Bezpieczne użytkowanie autobusu trwa tylko 15-20 lat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 18 maj 2009 - 23:11
Post #1647


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



A Gliwice właśnie pozbywają się tramwajów - widać Frankiewicz pozazdrościł Baranowi sad.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 19 maj 2009 - 23:04
Post #1648


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Nowe autobusy na sosnowieckich drogach

Jeszcze w tym tygodniu, na ulice Zagłębia mają wyjechać cztery, zupełnie nowe autobusy, które uzupełnią dotychczasowy tabor. Kolejne pojawią się najprawdopodobniej jeszcze w czerwcu.

W Sosnowcu podróże autobusami są coraz przyjemniejsze. Większość pojazdów, w które wyposażone jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, to najnowsze autobusy firmy Solaris. Pozostałe wkrótce mogą zniknąć z ulic zastąpione przez nowsze modele.

Już w tym tygodniu tabor zostanie uzupełniony o cztery, zupełnie nowe pojazdy marki Solaris. - Są one bardzo podobne do tych, które od dwóch lat jeżdżą po ulicach naszego miasta - tłumaczy Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM. - Wyróżnia je to, że będą monitorowane wokół, jak i wewnątrz autobusu. Zapewne dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo. Mają one ekologiczny układ napędowy, a kabina kierowcy jest klimatyzowana - dodał.

Dotychczas tego typu autobusów było 35. Teraz ich liczba wzrośnie do 41. Cztery, nowe pojazdy będą wspomagały w szczególności linię 815, a także 808 i 807. W weekendy także linię 35. Kolejne dwa, mają zostać odebrane do końca czerwca, jednak jak przewiduje Piotr Drabek powinno to nastąpić zdecydowanie wcześniej. Koszt jednego autobusu to milion złotych, cześć jednak dofinansowuje Unia Europejska.

W Sosnowcu przez dziewięć dni testowany był również autobus z napędem hybrydowym, a wyniki prób były bardzo dobre. - Jego testy wyszły nad wyraz dobrze, a parametry podane przez producenta zostały spełnione z nawiązką - powiedział dyrektor. Jego zdaniem jednak, na razie nie ma szans na to, aby tego typu autobusy jeździły w Zagłębiu. - Póki co, jest to próba wylansowania tego trendu i niewiele miast się na to zdecydowało.

O tym, że "hybrydy" nie wyjadą na ulice, decyduje w głównej mierze ich cena. Autobus z tego typu napędem jest zdecydowanie droższy od swojego poprzednika i kosztuje nawet 1,5 miliona złotych.

Paweł Leśniak, GazetaSosnowiec.pl


dwa mialy przyjsc do Golonoga w tym miesiacu i wyglada na to ze to dwa z tych czterech. Ciekawe o co chodzi z tym dofinanasowaniem ich z UE. Moze autor cos pokrecil.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 24 maj 2009 - 13:15
Post #1649


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



na najblizszej sesji RM:

CYTAT
zwiększa się środki w wysokości 1.200.000,00 zł z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o., co pozwoli na wycofanie nieekologicznych i nieekonomicznych środków transportowych


CYTAT

wczoraj

Sześć nowych autobusów marki Solaris Urbino 15 kupił sosnowiecki PKM. Cztery autobusy już przyjechały do Sosnowca, dwa kolejne dojadą w czerwcu. Trwają jeszcze ostatnie odbiory techniczne. Będą jeździły między innymi na linii 807, 808 i 815. Jeden solaris to koszt 826 tys. zł netto. Część pieniędzy dołożyła Unia Europejska.
GD



CYTAT
Będzińska wojna tramwajowa
(JL) / sosnowiec.info.pl

Od kilku już lat wojna tramwajowa wstrząsa Będzinem, ale ostatnio - nabrała na sile. Grupa inicjatywna pod patronatem związków zawodowych z będzińskiej zajezdni zebrała już 6 tys. podpisów mieszkańców Będzina pod wnioskiem o ogłoszenie referendum w sprawie odwołania Radosława Barana z urzędu prezydenta Będzina. Głównym powodem tej akcji jest według jej organizatorów systematyczna likwidacja komunikacji tramwajowej w Będzinie przez prezydenta Barana. Niedawno radni (bez radnych SLD i radnego PiS) w geście solidarności z prezydentem wystosowali apel, w którym podkreślili, że decyzja o zmianach (ograniczeniach) w funkcjonowaniu tramwajów podejmowana była wspólnie przez prezydenta i radę miejską.

Wczoraj starosta będziński, Adam Lazar zaapelował do radnych i prezydenta Będzina o przejęcie pakietu akcji Tramwajów Ślaskich Spółka Akcyjna. Według starosty, posiadanie tych akcji przez miasto przywróci możliwość wpływania będzińskiej społeczności na dalsze losy komunikacji tramwajowej w Zagłębiu a także na przyszłość zajezdni tramwajowej. Starosta uważa też, że w obecnej chwili pojawiła się też wyjątkowa okazja do wynegocjowania darmowego przejęcia pakietu akcji Tramwajów Śląskich od rezygnujących Gliwic.

Dzisiejsze argumenty o tramwajowej nieopłacalności jutro mogą okazać się śmieszne i anachroniczne. Przejmując akcje Tramwajów Śląskich wykażemy się mądrością i rozwagą, a równocześnie uzyskamy rzadką szansę na odwrócenie niebezpiecznych tendencji, naprawienie popełnionych błędów i przywrócenie obywatelskiego zaufania! - czytamy w apelu starosty do prezydenta i radnych Będzina.

W odpowiedzi na apel starosty - prezydent Będzina, Radosław Baran i przewodniczący Rady Miejskiej, Waldemar Szydło przyjęli stanowisko, w którym informują, że Rada Miejska w Będzinie już dwukrotnie i jednogłośnie zdecydowała o nieprzejęciu akcji Tramwajów Śląskich S.A.

Mówienie o odkupywaniu udziałów za rzekomo „nieduże pieniądze” świadczy o nieznajomości tematu - uważają prezydent i przewodniczący RM - a ewentualne przejęcie akcji jest przystaniem na podejmowanie kolejnych olbrzymich zobowiązań finansowych. Jeśli starosta będziński jest przekonany o konieczności podjęcia podobnego kroku liczymy na to, że Starostwo Powiatowe w Będzinie włączy się w finansowanie komunikacji międzygminnej o co już wcześniej zabiegało miasto Czeladź. Będzin, niezależnie od tego kto jest posiadaczem akcji Tramwajów Śl. SA, nadal będzie płacił wielomilionowe dotacji do funkcjonowania tramwajów.

Poseł Grzegorz Dolniak odbiera apel starosty będzińskiego do prezydenta i radnych Będzina w kategorii zaczynu do szerokiej dyskusji na temat komunikacji zbiorowej w całym Zagłębiu Dąbrowskim.
- Nie możemy zostawić Będzina – miasta tranzytowego w funkcjonującym systemie komunikacyjnym - samego z poważnym problemem. Powinniśmy zastanowić się nad stworzeniem komunikacji zagłębiowskiej. Mamy ku temu warunki – zajezdnię i PKM Sosnowiec. Oczywiście, że przejęcie akcji Tramwajów Śl. nie rozwiąże problemu nakładów Będzina na komunikację tramwajową. Co innego tworzenie odpowiedniego klimatu dla komunikacji zbiorowej, a zupełnie inną sprawą jest rozpisanie tego na nuty. Nie budujmy niepotrzebnych emocji, a rozmawiajmy ze sobą. Na pewno wszystkim w Będzinie zależy na komunikacji zbiorowej, ale problemem jest brak środków – powiedział dla sosnowiec.info.pl poseł Dolniak.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 27 maj 2009 - 23:18
Post #1650


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Ciąg dalszy będzińskiej wojny tramwajowej
(JL) / sosnowiec.info.pl

W odpowiedzi na apel starosty będzińskiego (przewodniczącego PO w powiecie będzińskim) w sprawie komunikacji tramwajowej zarząd SLD w Będzinie wystosował apel następującej treści:

Zarząd Sojuszu Lewicy Demokratycznej przyjmuje jako krok w dobrym kierunku apel Przewodniczącego Platformy Obywatelskiej do Prezydenta Miasta Będzina Radosława Barana oraz radnych PO, Towarzystwa Przyjaciół Będzina i Komitetu Rozwoju Będzina w sprawie likwidacji i ograniczenia komunikacji tramwajowej na terenie naszego miasta.

Cieszy nas fakt, iż Przewodniczący PO w ślad za Sojuszem Lewicy Demokratycznej publicznie wyraża swoją dezaprobatę dla poczynań wspieranego przez PO Prezydenta Będzina.


Żywimy przekonanie, że apel nie jest tylko polityczną zagrywką ze strony Platformy w związku z rosnącym niezadowoleniem mieszkańców z antyspołecznych działań Prezydenta Miasta i nie jest próbą odwrócenia uwagi od sedna problemu.

Zarząd Sojuszu Lewicy Demokratycznej jako jedyna formacja polityczna w Będzinie przedstawiła swoje stanowisko w sprawie likwidacji i ograniczeniu transportu zbiorowego na terenie naszego miasta, a także idące w konsekwencji za tym obawy przed likwidacją miejsc pracy oraz wyartykułował niezadowolenie z braku jakichkolwiek konsultacji społecznych tak ważnych decyzji jak likwidacja połączeń tramwajowych.

Jednocześnie w dalszym ciągu domagamy się od Prezydenta Miasta przedstawienia długoletniego, całościowego programu organizacji i rozwoju transportu zbiorowego w mieście.

Stanowczo protestujemy wobec wykorzystywanie obchodów świąt państwowych do publicznego oskarżania SLD przez Prezydenta i radnych koalicji o prowadzenie kłamliwej kampanii oraz o brak troski o rozwój miasta. SLD na sesjach Rady Miasta jest często inicjatorem i pomysłodawcą rozwiązania rożnych problemów istotnych dla mieszkańców, które z przyczyn politycznych, a nie merytorycznych odrzucane są przez radnych koalicji.

Zarząd
Sojuszu Lewicy Demokratycznej
w Będzinie



CYTAT


Tramwajarze chcą odwołać prezydenta Będzina
Jacek Madeja
2009-05-27, ostatnia aktualizacja 2009-05-27 22:45

Pięć tysięcy mieszkańców Będzina poparło już swoimi podpisami pomysł zorganizowania referendum w sprawie odwołania prezydenta miasta. - Jest złym gospodarzem, a cięcia tramwajów przelały tylko czarę goryczy - mówią związkowcy, którzy zbierali podpisy.

Wśród inicjatorów akcji są związkowcy z Tramwajów Śląskich, Związku Zawodowego Tramwajarzy i Sierpnia '80. Czy prezydent Radosław Baran powinien się ich obawiać? Związkowcy twierdzą, że tak. Od ponad trzech tygodni zbierają podpisy w sprawie referendum. Przekonują, że nie chodzi im o awanturę, ale rozliczenie nieudolnego, ich zdaniem, prezydenta. Oprócz obcięcia połączeń tramwajowych (od początku marca skrócone zostały trasy linii nr 27 i 28) mają całą listę zastrzeżeń. Zarzucają mu, że nie dba o zabytki, opieszale remontuje kanalizację.

- To nasza inicjatywa, ale do akcji tłumnie włączyli się mieszkańcy. Widać, podzielają nasze zdanie. Podpisy zbierają nauczyciele, emeryci i urzędnicy - mówi Andrzej Szimke, szef Sierpnia '80 w Tramwajach Śląskich.

Wymagana liczba podpisów pod wnioskiem o referendum to 10 proc. uprawnionych do głosowania. W przypadku Będzina to 4,9 tys. osób. Tymczasem tramwajarze szacują, że zebrali już ponad 5 tys. podpisów, czyli więcej niż potrzeba, by referendum doszło do skutku.

- Mamy jeszcze ponad miesiąc czasu, spokojnie dobijemy do 6-7 tys. podpisów. Chcemy mieć zapas, żeby nie było żadnych wątpliwości, kiedy będzie je weryfikował komisarz wyborczy - dodaje Szimke.

Podpisy w swoim bloku przy ul. Gawlik zbiera Ilona Bober, która pracuje w jednym z sosnowieckich urzędów. Wcześniej jeździła do pracy tramwajem, teraz musi pociągiem. - Nie mam innego wyjścia. Tak mnie to rozwścieczyło, że przyłączyłam się do akcji. Zresztą to tylko wierzchołek góry lodowej. Wystarczy porównać Będzin z sąsiednim miastami. Od razu widać, że jest nie najlepiej zarządzany - mówi.

- Ludzie chętnie się podpisują, bo mają dość bezczynności prezydenta - dodaje pan Michał, który wśród sąsiadów i znajomych zebrał ponad 100 podpisów. Nazwiska nie chce podać, bo pracuje w magistracie.

Baran uważa, że przygotowania do referendum to polityczna rozgrywka. - Na jednej z manifestacji w obronie tramwajów pod magistratem był pan Bogusław Ziętek, przewodniczący Sierpnia '80, który teraz kandyduje do europarlamentu. Oprócz niego "dyżurni" demonstranci, których później widziałem w telewizji podczas demonstracji w Szczecinie - mówi.

Prezydenta uważa zarzuty związkowców za absurdalne. Nie zraża go też ogromne poparcie mieszkańców dla referendum. - Nie boję się oceny wyborców, nawet jeśli miałoby dojść do referendum. Często trzeba podejmować trudne i niepopularne decyzje. Tak było w przypadku tramwajów - podkreśla Baran.

Zebrane przez mieszkańców podpisy będzie musiał zweryfikować komisarz wyborczy. Jeśli weryfikacja wypadnie pomyślnie dla pomysłodawców referendum, komisarz zarządzi głosowanie, najprawdopodobniej w sierpniu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post śro, 27 maj 2009 - 23:26
Post #1651


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



CYTAT

Na wniosek gminy Sławków zmieniony zostanie rozkład jazdy linii nr 634. Autobus będzie kursował skróconą trasą - Będzin - Dąbrowa-Górnicza z wyłączeniem Sławkowa. Również od 1 czerwca zmieniona zostanie nazwa przystanku "Sławków Strzemieszycka nż" na "Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce Granica" - przystanek ten znajduje się w granicy administracyjnej Dąbrowy Górniczej; będzie on jednocześnie przystankiem początkowym i końcowym dla linii nr 634.


Ten post edytował prezes śro, 27 maj 2009 - 23:28
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sarsolot
post śro, 03 cze 2009 - 11:49
Post #1652


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 282
Dołączył: pon, 28 sty 08
Skąd: 42-530
Nr użytkownika: 1,063
Płeć: Mężczyzna
GG: 4757707 status gadu-gadu



CYTAT
Czy tramwaje muszą być „śląskie”?
Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl

Na tak postawione pytanie próbowali wczoraj odpowiedzieć zagłębiowscy parlamentarzyści i samorządowcy, uczestnicy konferencji poświęconej perspektywom komunikacji publicznej w Zagłębiu Dąbrowskim. Inspiracją do zorganizowania - przez posła Grzegorza Dolniaka i senatora Zbigniewa Szaleńca - spotkania, stała się eskalacja będzińskiej wojny tramwajowa.

- Przerwałem obowiązki szefa sztabu wyborczego PO, gdyż uważam, że sprawa komunikacji tramwajowej w Zagłębiu dojrzała do natychmiastowego omówienia. Kontestujemy stan, który jest, ale niestety, nie mamy nic innego do zaoferowania mieszkańcom. Nie mamy wpływu na to, co się z komunikacją dzieje i nie mamy pomysłu na przyszłość. Przyzwyczailiśmy się do fatalnej infrastruktury tramwajowej, która przecież nie musi być taka jak jest, o czym świadczą przykłady z innych miast (Kraków, Wrocław).
REKLAMA



Być może należy powołać córkę - spółkę Tramwajów Śląskich, która zajmie się komunikacją tramwajową na obszarze Zagłębia? - zagaił poseł Dolniak.

Prezydent Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Podraza (przewodniczący Zgromadzenia KZK GOP) zauważył, że wzorem Warszawy powinniśmy się strać o rządowe środki na komunikację zbiorową. - Jeśli warszawskie metro dofinansowane jest ze środków centralnych, to także komunikacja w naszym regionie powinna być potraktowana tak samo – powiedział Podraza.

- Zostaliśmy już dwukrotnie wymanewrowani przez rząd w sprawie umorzenia zobowiązań Tramwajów Śląskich – kontynuował wątek rządowy zastępca prezydenta Sosnowca, Ryszard Łukawski.

- Zadłużenie Tramwajów spowodowały inwestycje prowadzone na liniach śląskich: 6 i 41. O problemie niesprawiedliwego podziału środków milczeliśmy, aby nie tworzyć niekorzystnej atmosfery wokół przygotowań do Euro 2012 – przyznał prezydent Będzina, Radosław Baran.

- Niestety, na Śląsku nadal uważa się, że Zagłębie dostało tyle za czasów Gierka, że teraz należy inwestować tylko na Śląsku – uzupełnił Dolniak.

Z posłem zgodził się starosta będziński, Adam Lazar. - Nasi wyborcy mówią jednoznacznie: Śląsk nas kiwa. My tego nie możemy mówić, bo to byłoby niepolitycznie, ale powinniśmy słuchać głosu naszych wyborców, którzy oczekują od nas wypracowania spójnej koncepcji komunikacji zagłębiowskiej. Takie gminy jak: Psary, Sławków i Bobrowniki nie są już w stanie ponosić kosztów komunikacji zbiorowej organizowanej przez KZK GOP - stwierdził Lazar.

Burmistrz Czeladzi Marek Mrozowski zaapelował, aby nie angażować się w przedsięwzięcia, które są pozbawione szansy na realizację. - Nie zwracajmy się do rządu o pieniądze na komunikację regionalna, bo i tak ich nie dostaniemy. Nowego systemu bez udziału marszałka województwa nie zbudujemy, a w ogóle, jeśli zmierzamy w kierunku aglomeracji, to jaki jest sens tworzenia komunikacji zagłębiowskiej? Przecież wspólna komunikacja ma być zasadniczym celem działania aglomeracji. Przez niesprawiedliwy sposób finansowania, KZK GOP wkrótce się skurczy, ale mimo to uważam, że nie powinniśmy tworzyć nowego podmiotu komunikacyjnego - mówił Mrozowski.

- Tramwaje Śląskie nie dają nam żadnej nadziei. Każdy kolejny dzień w obecnym systemie oznacza pogłębianie się kryzysu. Stworzenie córki - spółki może poprawić sytuację komunikacji tramwajowej w Zagłębiu i odciążyć Tramwaje Śląskie – podsumował spotkanie poseł Dolniak.

Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że komunikacja tramwajowa jest i powinna pozostać kręgosłupem komunikacji zbiorowej w Zagłębiu. Ustalili też, że starosta będziński wystąpi do Tramwajów Śląskich o informacje na temat Spółki, uwarunkowania dotyczące ewentualnego powstania spółki - córki, plany na przyszłość itp.

Komentarz:
Entuzjazmu i zapału wśród uczestników konferencji nie zauważyliśmy, ale dobrze, że się spotykamy i rozmawiamy o zagłębiowskich problemach. Może kiedyś coś się z tego wykluje.

http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/re...8221;,1,4,14564
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamil_
post śro, 03 cze 2009 - 13:11
Post #1653


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,385
Dołączył: pon, 13 sie 07
Nr użytkownika: 782
Płeć: Mężczyzna



Spotkali się, pogadali, nic z tego nie wynikło i pojechali do domów...prywatnymi bądź służbowymi samochodami.

Po co ta cała szopka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post śro, 03 cze 2009 - 18:23
Post #1654


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT
O problemie niesprawiedliwego podziału środków milczeliśmy, aby nie tworzyć niekorzystnej atmosfery wokół przygotowań do Euro 2012 – przyznał prezydent Będzina, Radosław Baran.

Beszczelność godna Marka Migalskiego. No to nawijaj Baran o ile to zwiększyłeś ostatnio nakłady na komunikację tramwajową ? smile.gif

CYTAT(Kamil_ @ śro, 03 cze 2009 - 13:11) *
Po co ta cała szopka?

Wybory Kamil_, wybory smile.gif

CYTAT
Z posłem zgodził się starosta będziński, Adam Lazar.

Pan Adam Lazar będzie kandydował na posła, senatora, prezydenta Będzina czy prezydenta RP ?

Od roku żadna dyskusja o zawartości cukru w cukrze nie może się odbyć bez udziału pana starosty. fnd (22).gif

Ten post edytował bzenek śro, 03 cze 2009 - 18:25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamil_
post śro, 03 cze 2009 - 22:28
Post #1655


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,385
Dołączył: pon, 13 sie 07
Nr użytkownika: 782
Płeć: Mężczyzna



Faktycznie, samorządowe już w przyszłym roku. To teraz będzie tak cały czas. Szopki, maskarady i otwieranie wielkich inwestycji...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post śro, 03 cze 2009 - 22:39
Post #1656


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



Nie wierzę że Podraza taki naiwny i się w to włączył. Będzin wielkie miasto PRO tramwajowe...śmiech przez łzy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 03 cze 2009 - 22:52
Post #1657


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Sławków: Przesiadka do busików
wczoraj

Od wczoraj mieszkańcy Sławkowa, dojeżdżający do Dąbrowy Górniczej musieli pożegnać się z linią 634 (bezpośrednie połączenie z Dąbrową Górniczą).

Jak uspokajają urzędnicy, nie oznacza to jednak, że będą mieli problemy z dotarciem do sąsiednich miast. Będą jednak musieli przesiąść się do busów. To decyzja podjęta przez gminę ze względów ekonomicznych.

- Musieliśmy się na coś takiego zdecydować, bo koszty dopłat do KZK GOP były poważnym uszczupleniem budżetu. W 2007 roku było to ponad 516 tysięcy złotych, na ten rok miało być już ponad 767 tys. zł - wyjaśnia Janusz Mróz, rzecznik prasowy UM w Sławkowie.

Busy, które mają zastąpić linię 634 będą kursowały po pięciu różnych trasach. Jeśli chodzi o bilety miesięczne będzie je można kupić u kierowców busów od lipca. Problem mogą mieć jednak mieszkańcy, którzy ukończyli 70 lat. Zgodnie z zasadami w KZK GOP mogą jeździć za darmo.

- W przypadku busów niestety tak nie będzie - przyznaje Janusz Mróz.

Będą jednak mogli korzystać z biletów ulgowych, przysługujących emerytom i rencistom.
MANO


CYTAT
Kto zrywa ogłoszenia ws. referendum w Będzinie?

Jak już niejednokrotnie informowaliśmy, w Będzinie trwa zbieranie podpisów pod petycją o organizację referendum ws. odwołania prezydenta Będzina Radosława Barana. Jednak jak informuje Dziennik Zachodni, ogłoszenia wieszane na wiatach są notorycznie zrywane.

Jak powiedział na łamach Dziennika Zachodniego Błażej Kabat ze Związku Tramwajarzy w Będzinie, ogłoszenia które są wieszane na wiatach i mają charakter informacyjny są cały czas zrywane. Sprawcy nie są znani.

Obowiązkiem organizatora referendum jest poinformowanie mieszkańców poprzez np. rozlepienie ogłoszeń w tej sprawie.

Dziennik Zachodni



CYTAT
Pierwsze drzwi wkrótce we wszystkich liniach

Od kilkunastu miesięcy w większości autobusów obsługiwanych przez KZK GOP, bilety sprawdzane są przez kierowców. Zdaniem Związku pomysł sprawdził się doskonale i będzie realizowany na większą skalę.

Pierwsze autobusy z obowiązkiem pokazania biletu kierowcy pojawiły się już w 2005 roku w kilku liniach w Zagłębiu. Kiedy okazało się, że przychody z biletów zwiększyły się, system ten wprowadzano do kolejnych autobusów, najpierw w Zagłębiu, a później także w PKM Katowice i Gliwice.

Obecnie ponad tysiąc kierowców pracujących w KZK GOP ma obowiązek sprawdzania biletów w większości linii autobusowych, a jak zapewniła nas Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK, do wakacji obowiązek pokazania i skasowania biletu pojawi się we wszystkich liniach. - Kierowcy "załapali" ten system - przekonuje.

Kierujący autobusami sami mogą podjąć decyzję, czy kontrolować bilety. Jeśli do autobusu chce wejść inwalida, bądź osoba starsza i schorowana, może to uczynić tylnymi drzwiami bez konieczności pokazywania biletu. - Oczywiście, zdarzają się przypadki, kiedy kierowca jest zbyt nadgorliwy. Sporadycznie również pojawiają się skargi, ale zapewniam, że jest to zdecydowana mniejszość - przekonuje rzeczniczka. W pierwszych tygodniach akcja spotkała się z niezadowoleniem pasażerów. Obecnie jednak się to zmienia.

- System ten jest wprowadzany tylko na tzw. "krótkich" liniach, czyli tam, gdzie nie jeżdżą autobusy przegubowe. Oczywiście sprawdzanie biletów to także kwestia rozsądku kierowcy, gdyż jeśli jest duża liczba pasażerów, może odstąpić od tej czynności - dodała Alodia Ostroch. Obecnie "pierwsze drzwi" obowiązują na 240 liniach obsługiwanych przez KZK GOP, a na kolejnych 15 pojawią się w ciągu najbliższych tygodni.

Przychody ze sprzedaży biletów są wyższe, co szczególnie było widoczne na początku akcji. Teraz trzymają się na stałym poziomie. - System ten powoduje wyrobienie sobie wśród pasażerów przyzwyczajenia, że trzeba kupić bilet - dodała Naczelnik. A zyski są duże. Według danych na koniec 2008 roku, ze sprzedaży stacjonarnej zyski wynoszą pół miliona złotych, natomiast ze sprzedaży wśród kierowców aż 160 tysięcy.

System sprawdzania biletów na razie nie będzie wprowadzany w tramwajach. - Myśleliśmy o tym, jednak jest to dość kłopotliwe rozwiązanie, dlatego nie planujemy objąć tym systemem także tramwajów - zapewniła Alodia Ostroch.

Paweł Leśniak, GazetaSosnowiec.pl


No to jak jest? Wedlug KZKGOP 15 m Solarisy sa "dlugie", ale w przypadku wsiadania przednimi drzwiami juz "krotkie".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
savalas
post czw, 04 cze 2009 - 15:59
Post #1658


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 609
Dołączył: pią, 23 mar 07
Nr użytkownika: 612



trza będzie zakupić bilet za 4 zł, pokazywać kierowcy, a potem kasować za 1.2 zł tak dla picu, albo walić podróbki na drukarce hahahaha
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post czw, 04 cze 2009 - 21:33
Post #1659


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Taaak, i to pisze osoba, która ponoć chciała w tramwaju 22 skasować bilet, ale tylko wtedy, gdy ten "stanie"... unsure.gif

EOT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post czw, 04 cze 2009 - 21:47
Post #1660


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



CYTAT(savalas @ czw, 04 cze 2009 - 15:59) *
trza będzie zakupić bilet za 4 zł, pokazywać kierowcy, a potem kasować za 1.2 zł tak dla picu, albo walić podróbki na drukarce hahahaha


Jestem wrogiem komunikacji w wykonaniu kzk gop i urbańczyka i staram się nie korzystać z ich "usług". Ale jak już korzystam to kasuję bilet. A ty usiłujesz mnie okraść, jesli naprawdę chcesz cos takiego robić. A ja tego bardzo nie lubię kolego

Ten post edytował marcin.p czw, 04 cze 2009 - 21:58


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 81 82 83 84 85 > » 
Reply to this topicStart new topic
27 Użytkowników czyta ten temat (27 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: czwartek, 16 października 2025 - 00:35
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza